abonnement Unibet Coolblue
pi_198305899



Operation Lockstep, Rockefeller foudation
PDF: https://www.ourgreatawake(...)ads/2020/05/FTID.pdf
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Cal @ Off-Guardian wrote:
'Bodily autonomy is so 20th century
Forget how you feel; if you feel well, or unwell is not for you to decide. You do not know yourself
Big Pharma shall test you and decide if you are unwell or not. If you feel healthy but the test says you are positive - then you shall be declared unwell'

'In a genuine pandemic, this constant mental battering would be superfluous. If the Black Death were raging outside my door, government would know full well that they didn't have to fork out millions to convince me to stay inside; more likely, they would have to pay me to leave the house.' - Gillian Dymond

https://off-guardian.org/2020/12/13/why-this-campaign-of-terror/



En hier verder:
Paar dagen rond de eerste lockdown....
Probably covering their arses.

Status of COVID-19
https://www.gov.uk/guidan(...)d#status-of-covid-19
As of 19 March 2020, COVID-19 is no longer considered to be a high consequence infectious diseases (HCID) in the UK.

The 4 nations public health group made an interim recommendation in January 2020 to classify COVID-19 as an HCID. This was based on consideration of the UK criteria about the virus and the disease with information available during the early stages of the outbreak. Now that more is known about COVID-19, the public health bodies in the UK have reviewed the most up to date information about COVID-19 against the UK criteria. They have determined that several features have now changed; in particular, more information is available about mortality rates (low overall), and there is now greater clinical awareness and a specific and sensitive laboratory test, the availability of which continues to increase.

The Advisory Committee on Dangerous Pathogens (ACDP) is also of the opinion that COVID-19 should no longer be classified as an HCID.

Definition of
In the UK, a high consequence infectious disease (HCID) is defined according to the following criteria:
- acute infectious disease
- typically has a high case-fatality rate
- may not have effective prophylaxis or treatment
- often difficult to recognise and detect rapidly
- ability to spread in the community and within healthcare settings
- requires an enhanced individual, population and system response to ensure it is managed effectively, efficiently and safely

Originele OP:

[ afbeelding ](bron:RIVM)



[ afbeelding ]

[ afbeelding ]




IFR alle leeftijden 0,23%, onder de 70 jaar 0,05%
[..]

--------------------------------------------

OP Technocracy

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Er gaat een conspiracy rond waarbij men gelooft dat deze pandemie moet gaan leiden tot een geheel nieuwe 'technocracy', met alleen nog digitaal geld. En waarin men meer in een soort eigen virtual reality zit.
Er wordt beweerd dat het een zeer geavanceerde technocracy gaat worden.
Met zeg maar zo'n sausje:

Maar om er een wat duidelijker verhaal van te maken; het begon allemaal met dit document uit 2010:
[..]

Document: http://www.nommeraadio.ee(...)ler%20Foundation.pdf
Vanaf pag 18.


Nu zou er dus een nieuwe, zeer geavanceerde technocracy op gang worden gebracht met een technisch/ digitaal (zeer) gecontroleerd sausje erover.
En sommige beweren dat het in 2030 gevormd zou moeten zijn. Anderen beweren weer dat we in 2030 weer een pandemie gaan krijgen waarbij er drastischer opgetreden gaat worden met de technocracy als gevolg. Blijkbaar is er iets met 2030 :P

Maar voor alle duidelijkheid, het is dus een conspiracy...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

[ afbeelding ]


https://twitter.com/MarionKoopmans/status/1333002773642833923

https://www.reuters.com/article/uk-factcheck-hoax-idUSKBN25G2KM

[ afbeelding ]

[ twitter ]
De jonge en een professor.
Wie gelooft u?

Vaccinatie gevolgen:
https://hpv-vaccine-side-(...)e-effects-world-map/

Twitteraars met klaarblijkelijke vaccin kennis:
https://www.theonion.com/(...)tter_impression=true
(be aware of the source...)


SuPeRSPrEaDeR EvEnT !!1!!!11!!!!!!!



twitter


The show must go on Folks!
pi_198305920
Ik ben geen goeie TS :@ .. heb de titel niet aangepast :@

Als de mod iets leuks weet te verzinnen?
pi_198305989
Kvind butt plug wel een goede TT
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198306129
Kreeg vandaag een mail dat de manifestatie komend weekend van Vrouwen voor Vrijheid nirt doorgaat ;(

Mogen maximaal 100 mensen komen .. gaat nevernooit goed komen natuurlijk gezien voorgaande opkomsten. In het belang van de 'volksgezondheid' maar het onderbouwen hiervan ho maar :{w
pi_198307541
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 18:56 schreef ludovico het volgende:
Kvind butt plug wel een goede TT
Anal Schwab.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 3 maart 2021 @ 20:16:19 #6
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198307574
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 18:56 schreef ludovico het volgende:
Kvind butt plug wel een goede TT
Die anale fixatie van jou, is dat iets waar ik me zorgen over moet maken?
Huilen dan.
pi_198307895
quote:
Japan tegen China: stop met anale coronatest bij onze mensen
China maakt in sommige risicogevallen gebruik van een anale coronatest. Japanners hebben bij hun overheid geklaagd dat zij de test hebben moeten ondergaan, waarna de Japanse overheid China opriep te stoppen met het toepassen van de test bij haar onderdanen.
https://www.parool.nl/wer(...)nze-mensen~b01448f3/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_198308169
quote:
6s.gif Op woensdag 3 maart 2021 20:16 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Die anale fixatie van jou, is dat iets waar ik me zorgen over moet maken?
Ben je me aan het versieren?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 3 maart 2021 @ 20:50:22 #9
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198308254
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 20:46 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ben je me aan het versieren?
Is dit omgekeerde psychologie?
Huilen dan.
pi_198308990
quote:
6s.gif Op woensdag 3 maart 2021 20:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Is dit omgekeerde psychologie?
Jij hapt 😘
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198309215
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 18:56 schreef ludovico het volgende:
Kvind butt plug wel een goede TT
Of 'Rutte en z'n butt pluggers' misschien?
Of 'Rutte en de jonge butt plug' ?
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  woensdag 3 maart 2021 @ 21:53:23 #12
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198309825
Verzin iets origineels en ik zet 'm erin.
Huilen dan.
pi_198309991
Soviet burgers verkeerden in een permanente staat van verwarring en onzekerheid. Met tientallen miljoenenen slachtoffers waren alle gezinnen en families getroffen door terreur. Iedereen wantrouwde iedereen, de angst was alom tegenwoordig, van niets waren zij zeker. Zij leefden tussen hoop en misverstanden, de willekeur was de kern van de terreur. Door het in stand houden van een klimaat van angst, onzekerheid en goed en fout leefde het volk in een permanente angstgreep. Onvoorspelbaarheid was de zenuw van de angst die de bevolking in gijzeling hield.

Alleen zien we tegenwoordig dit beeld nu wereldwijd bij het invoeren van coronamaatregelen. Op ieder moment kunnen bewindslieden een lockdown instellen als de besmettingcijfers ze niet aanstaan.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_198310665
twitter


Hopelijk is dit een begin:)

Lees ook iets over wereldwijde protesten op 20 maart? niks van meegekregen maar ben wel aanwezig als dat doorgaat
pi_198310770
dit dus

  woensdag 3 maart 2021 @ 22:41:32 #16
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_198310886
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 20:46 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ben je me aan het versieren?
_O- _O- _O-
Huig
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:43:45 #17
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_198310940
quote:
7s.gif Op woensdag 3 maart 2021 21:53 schreef Isdatzo het volgende:
Verzin iets origineels en ik zet 'm erin.
Rutte en z'n clitoris...?
Squ-Rutte?
Foto's om je op te vrolijken - Fun Saturday #25
Huig
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:47:02 #18
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_198311016
quote:
7s.gif Op woensdag 3 maart 2021 21:53 schreef Isdatzo het volgende:
Verzin iets origineels en ik zet 'm erin.
Vrijheid is verRuttelijk

Coronamaatregelneef

Corona negenen niet meer naar buiten

(beetje flauw, maar op z'n minst een poging)
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_198311239
quote:
7s.gif Op woensdag 3 maart 2021 21:53 schreef Isdatzo het volgende:
Verzin iets origineels en ik zet 'm erin.
The great recall

Corona is een hoax

Fuck KlauSS Schwab

Geen wattenstaaf in mn neus
pi_198311263
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:56 schreef PSVCL het volgende:

[..]

The great recall

Corona is een hoax

Fuck KlauSS Schwab

Geen wattenstaaf in mn neus
Great reset bedoel je. 😁
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
pi_198311285
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:56 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]

Great reset bedoel je. 😁
Zie post 15 :)
pi_198311307
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:57 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Zie post 15 :)
Aha ! Ik heb niks gezegd. 😉
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:36:05 #23
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198316586
Ze zijn vandaag op mijn werk begonnen met vaccineren, dus als ik komende week in binaire code post, excuus maar dan is er vast iets niet goed gegaan met mijn vers ingeplante chip!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_198316628
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:36 schreef theguyver het volgende:
Ze zijn vandaag op mijn werk begonnen met vaccineren, dus als ik komende week in binaire code post, excuus maar dan is er vast iets niet goed gegaan met mijn vers ingeplante chip!
Gefeliciteerd!
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_198318065
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:36 schreef theguyver het volgende:
Ze zijn vandaag op mijn werk begonnen met vaccineren, dus als ik komende week in binaire code post, excuus maar dan is er vast iets niet goed gegaan met mijn vers ingeplante chip!
Word je vanuit/op je werk gevaccineerd?
  donderdag 4 maart 2021 @ 13:41:37 #26
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198318337
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 13:24 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Word je vanuit/op je werk gevaccineerd?
Werk heeft geregeld idd
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_198319347
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 13:41 schreef theguyver het volgende:

[..]

Werk heeft geregeld idd
Als je weigert ben je niet meer welkom?
pi_198319361
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 19:05 schreef Twinkle20 het volgende:
Kreeg vandaag een mail dat de manifestatie komend weekend van Vrouwen voor Vrijheid nirt doorgaat ;(

Mogen maximaal 100 mensen komen .. gaat nevernooit goed komen natuurlijk gezien voorgaande opkomsten. In het belang van de 'volksgezondheid' maar het onderbouwen hiervan ho maar :{w
Mocht het alsnog doorgaan doe dan Isa Kriens de groeten
  donderdag 4 maart 2021 @ 14:55:42 #29
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198319392
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:47 schreef Vis1980 het volgende:


Coronamaatregelneef

Ik moest gniffelen, dus nieuwe TT. Als jullie het er niet mee eens zijn hoor ik het wel. Ik vind democratie belangrijk :+ .
Huilen dan.
pi_198319728
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 13:24 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Word je vanuit/op je werk gevaccineerd?
Zeer waarschijnlijk weer 'n verzonnen verhaaltje is.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_198321148
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:19 schreef Tingo het volgende:

[..]

Zeer waarschijnlijk weer 'n verzonnen verhaaltje is.
De op angst gebaseerde transhumanistische agenda moet wel in een mooi jasje verpakt worden uiteraard.
pi_198321487
twitter
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_198321915
1000 minder besmettingen dan gister? zal je zien dat ie straks weer worden bijgeteld zo vlak voor de nieuwe toespraak van Rutte.. want storing
pi_198322224
quote:
Weer uitbraak na eerste coronaprikken in Rotterdams verpleeghuis

Twaalf bewoners van verpleeghuis De Hofstee in Rotterdam-Ommoord zijn na hun eerste coronaprik besmet geraakt met het coronavirus. Hun tweede prik is uitgesteld. De bewoners met dementie lijken wel minder ziek te zijn.

Een verdieping geraakt
Alle twaalf bewoners kregen enkele weken hun eerste coronavaccinatie, zo stelt een woordvoerder. Afgelopen donderdag was er de eerste positieve test, waarna de teller opliep. Bij bewoners met dementie blijkt het elke keer lastig het virus te stoppen, omdat zij niet op hun kamer kunnen blijven maar ronddwalen.

De uitbraak heeft vooralsnog één verdieping geraakt. ,,De bewoners lijken lang niet zo ziek als eerder. Ze lopen rond en eten gewoon’’, zegt een woordvoerder van Laurens, waar de Hofstee toebehoort. Eigenlijk zouden deze Rotterdammers net als alle verpleeghuisbewoners in Rotterdam en directe omgeving deze week hun tweede prik krijgen. Dit is nu uitgesteld. Bij een inhaalronde komen ze alsnog aan de beurt.
https://www.ad.nl/rotterd(...)rpleeghuis~ad18533e/
Die 2e vaccinatie is nodig omdat je anders gewoon het virus kan blijven verspreidden. Alleen van het Janssen-vaccin is maar 1 dosis nodig.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 4 maart 2021 @ 18:09:40 #35
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198322269
quote:
wtf? het klimaat is zo belangrijk dat deze Pandemie ervoor misbruikt wordt?
Als je de klimaatdoelstelling niet haalt, dan wordt je als land vernietigd ofzo?
  donderdag 4 maart 2021 @ 18:17:35 #36
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198322399
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Die 2e vaccinatie is nodig omdat je anders gewoon het virus kan blijven verspreidden. Alleen van het Janssen-vaccin is maar 1 dosis nodig.
waarom staat dit in BNW? is toch gewoon msn nieuws
pi_198322427
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:09 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wtf? het klimaat is zo belangrijk dat deze Pandemie ervoor misbruikt wordt?
Als je de klimaatdoelstelling niet haalt, dan wordt je als land vernietigd ofzo?
Nee de pandemie en het klimaat worden als excuus gebruikt om een communistisch systeem in te voeren.
pi_198322437
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:17 schreef THEFXR het volgende:

[..]

waarom staat dit in BNW? is toch gewoon msn nieuws
De effectiviteit van het vaccin wordt hier vaak in twijfel getrokken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 4 maart 2021 @ 18:25:58 #39
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_198322568
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_198322592
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:09 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wtf? het klimaat is zo belangrijk dat deze Pandemie ervoor misbruikt wordt?
Als je de klimaatdoelstelling niet haalt, dan wordt je als land vernietigd ofzo?
Nee, covid is de kans die ze aangrijpen om ook CO2 lockdowns in te voeren. Activistische klimaatgeile partijen zoals die van Jesse Klaver pleiten bijvoorbeeld voor het invoeren van een Climate Management Team (vergelijkbaar met het OMT) om de klimaatcrisis met "dezelfde prioriteit aan te pakken" zoals de coronacrisis. Dan kun jij wel bedenken wat daar uit komt rollen. Het inperken van vervoersbewegingen en lockdowns om uitstoot te verminderen. Zonder Covid hadden mensen natuurlijk nooit zulke lockdowns geaccepteerd, nu raakt het makke volk eraan gewend en is de drempel een stuk lager. Ze hoeven bij wijze van spreken alleen aan te drukken op de urgentie ervan.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_198322733
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:19 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Nee de pandemie en het klimaat worden als excuus gebruikt om een communistisch systeem in te voeren.
Een nog globalistischer Europa waarin ieder land een provincie wordt, met meer macht en controle voor de overheid. Iedereen een basisinkomen en een sociaal puntensysteem waarin iedere stap wordt getraced door Big Tech en IoT. (4th Industrional Revolution).

Dat is de werkelijke agenda wanneer ze over "duurzaam en Build Better" praten.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_198322773
quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Een nog globalistischer Europa waarin ieder land een provincie wordt, met meer macht en controle voor de overheid. Iedereen een basisinkomen en een sociaal puntensysteem waarin iedere stap wordt getraced door Big Tech en IoT. (4th Industrional Revolution).

Dat is de werkelijke agenda wanneer ze over "duurzaam en Build Better" praten.
Begint voor mij tijd te worden om hier weg te gaan, geen zin om in China 2.0 te wonen.
  donderdag 4 maart 2021 @ 18:38:21 #43
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198322783
quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Een nog globalistischer Europa waarin ieder land een provincie wordt, met meer macht en controle voor de overheid. Iedereen een basisinkomen en een sociaal puntensysteem waarin iedere stap wordt getraced door Big Tech en IoT. (4th Industrional Revolution).

Dat is de werkelijke agenda wanneer ze over "duurzaam en Build Better" praten.
Asia the way togo?
  donderdag 4 maart 2021 @ 18:56:30 #44
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198323130
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 14:51 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Als je weigert ben je niet meer welkom?
Als je een goeie reden hebt om hem te weigeren, dan zal de chef dit respecteren.

Moet wel een hele goeie reden voor zijn.

Geef me er maar 1.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_198323135
quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Nee, covid is de kans die ze aangrijpen om ook CO2 lockdowns in te voeren. Activistische klimaatgeile partijen zoals die van Jesse Klaver pleiten bijvoorbeeld voor het invoeren van een Climate Management Team (vergelijkbaar met het OMT) om de klimaatcrisis met "dezelfde prioriteit aan te pakken" zoals de coronacrisis. Dan kun jij wel bedenken wat daar uit komt rollen. Het inperken van vervoersbewegingen en lockdowns om uitstoot te verminderen. Zonder Covid hadden mensen natuurlijk nooit zulke lockdowns geaccepteerd, nu raakt het makke volk eraan gewend en is de drempel een stuk lager. Ze hoeven bij wijze van spreken alleen aan te drukken op de urgentie ervan.
Sowieso te stupide voor woorden die helden status van "wetenschappers" tegenwoordig terwijl er keihard gecherrypicked wordt in welke wetenschapper naar geluisterd wordt.

Maar die zijn objectief en spreken de absolute waarheid.

@Isdatzo jij gelooft ook in die absolute waarheid non?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198323143
quote:
Here we go

twitter



Van RIVM naar KNMI

Kut wappies :6
  donderdag 4 maart 2021 @ 18:57:23 #47
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_198323155
quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Nee, covid is de kans die ze aangrijpen om ook CO2 lockdowns in te voeren. Activistische klimaatgeile partijen zoals die van Jesse Klaver pleiten bijvoorbeeld voor het invoeren van een Climate Management Team (vergelijkbaar met het OMT) om de klimaatcrisis met "dezelfde prioriteit aan te pakken" zoals de coronacrisis. Dan kun jij wel bedenken wat daar uit komt rollen. Het inperken van vervoersbewegingen en lockdowns om uitstoot te verminderen. Zonder Covid hadden mensen natuurlijk nooit zulke lockdowns geaccepteerd, nu raakt het makke volk eraan gewend en is de drempel een stuk lager. Ze hoeven bij wijze van spreken alleen aan te drukken op de urgentie ervan.
Klimaatangstpropaganda

KNMI: 1,5 graad opwarming mogelijk al over negen jaar bereikt

Het KNMI is bezorgd over het tempo van klimaatmaatregelen. Volgens het meteorologische instituut, waar ook het klimaatonderzoek van Nederland samenkomt, zal een nieuw kabinet een stap extra moeten zetten om de opwarming tegen te gaan.

Het KNMI komt met z'n boodschap, omdat ernstige signalen zijn dat het niet de goede kant op gaat met de opwarming, terwijl de concentratie van broeikasgassen in de atmosfeer nog altijd stijgt. Als de uitstoot niet snel naar beneden gaat, komt die anderhalve graden-grens al snel dichterbij. "In het meest ongunstige geval wordt die 1,5 graad al in 2030 bereikt. Het kan ook iets later worden, maar 2030 is het eerste punt waarop dit zou kunnen gebeuren, en dat vind ik zeer bedreigend."

Het betekent volgens de KNMI-directeur dat de maatregelen moeten worden aangescherpt. "Er moet een tandje bij.

Ik zal niet zeggen dat dat leidt tot een verschroeide aarde, maar wel tot een dramatische toestand
."
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_198323173
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:56 schreef theguyver het volgende:

[..]

Als je een goeie reden hebt om hem te weigeren, dan zal de chef dit respecteren.

Moet wel een hele goeie reden voor zijn.

Geef me er maar 1.
Gaat je niks aan is een goeie reden :)
pi_198323204
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:57 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik zal niet zeggen dat dat leidt tot een verschroeide aarde, maar wel tot een dramatische toestand."
Wat moet er dan zo dramatisch zijn, waarom zijn die pipo's zo weinig overtuigend in hun doemscenario's?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 4 maart 2021 @ 19:01:34 #50
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198323257
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Sowieso te stupide voor woorden die helden status van "wetenschappers" tegenwoordig terwijl er keihard gecherrypicked wordt in welke wetenschapper naar geluisterd wordt.
Oja? Hier in BNW bedoel je?
quote:
Maar die zijn objectief en spreken de absolute waarheid.

@:Isdatzo jij gelooft ook in die absolute waarheid non?
Ik geloof in onafhankelijke evaluatie, onafhankelijke replicatie, en onafhankelijke reproduceerbaarheidscontrole.
Huilen dan.
pi_198323281
quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ik geloof in onafhankelijke evaluatie, onafhankelijke replicatie, en onafhankelijke reproduceerbaarheidscontrole.
Hoe groot is het OMT en jij denkt dat die onafhankelijk is?

Nee okay jij bent het er volgens mij wel mee eens dat die hele besluitvorming opengebroken moet worden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 4 maart 2021 @ 19:05:02 #52
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_198323361
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:58 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Gaat je niks aan is een goeie reden :)
Precies....

Of werknemers zich straks wel of niet laten vaccineren gaat geheid voor discussies zorgen op de werkvloer. Arbeidsrecht jurist Pascal Besselink van juridisch dienstverlener DAS beantwoordt alvast de tien meest gestelde vragen.

Mag een werkgever zijn personeel vragen zich te laten vaccineren?
Een werkgever mag het vragen, maar mag er niet op aandringen. Het moet een vrijblijvend verzoek zijn, waar geen consequenties aan worden verbonden. Want zo’n vraag kan voor een werknemer al heel snel voelen als een verplichting, omdat deze voor het werk en het loon afhankelijk is van de werkgever.

Dan mag een werkgever een vaccinatie zeker ook niet verplichten?
Dat mag inderdaad niet. Je wel of niet laten vaccineren is altijd een vrijwillige keuze. Er bestaat geen wettelijke vaccinatieplicht waarop een werkgever een beroep kan doen.

Mag de baas wel vragen wie zich wel en niet hebben laten vaccineren?
Nee, een werkgever mag niet vragen of werknemers zich hebben laten vaccineren. Doet de werkgever dat toch, dan is de werknemer niet verplicht hierop te antwoorden. De werknemer mag het wel uit eigen beweging aan de werkgever vertellen, maar die informatie mag dan weer niet worden geregistreerd. Zelfs niet als de werknemer hiervoor toestemming heeft gegeven.

Mag een werkgever via een bedrijfsarts uitvragen wie zich wel en niet hebben laten vaccineren?
Nee. Een bedrijfsarts kan dit wel te horen krijgen van werknemers, maar mag dat niet doorspelen aan de werkgever. Een bedrijfsarts mag alleen aan een werkgever doorgeven of een werknemer wel of niet geschikt is voor het werk. De rest is beroepsgeheim en valt onder de privacy van de werknemer.

Mag een werkgever noteren wie van de werknemers zich wel en niet heeft laten vaccineren, mocht die informatie bekend zijn?
Op het moment dat je die informatie vastlegt in bijvoorbeeld de personeelsadministratie, dan verwerk je bijzondere persoonsgegevens, en dat mag niet volgens de Europese privacywetgeving, de AVG.

Mag mijn werkgever mij tot vaccinatie verplichten?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  donderdag 4 maart 2021 @ 19:06:24 #53
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198323406
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoe groot is het OMT en jij denkt dat die onafhankelijk is?

Nee okay jij bent het er volgens mij wel mee eens dat die hele besluitvorming opengebroken moet worden.
Het OMT doet haar best, maar is niet perfect. Alleen is dat een andere discussie: het OMT bedrijft geen wetenschap maar probeert wetenschap te vertalen naar beleid.

In hoeverre dat succesvol is kunnen we bediscussiëren, en of daarin de zaken vanuit voldoende perspectieven bekeken wordt ook.
Huilen dan.
pi_198323811
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:05 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Precies....

Of werknemers zich straks wel of niet laten vaccineren gaat geheid voor discussies zorgen op de werkvloer. Arbeidsrecht jurist Pascal Besselink van juridisch dienstverlener DAS beantwoordt alvast de tien meest gestelde vragen.

Mag een werkgever zijn personeel vragen zich te laten vaccineren?
Een werkgever mag het vragen, maar mag er niet op aandringen. Het moet een vrijblijvend verzoek zijn, waar geen consequenties aan worden verbonden. Want zo’n vraag kan voor een werknemer al heel snel voelen als een verplichting, omdat deze voor het werk en het loon afhankelijk is van de werkgever.

Dan mag een werkgever een vaccinatie zeker ook niet verplichten?
Dat mag inderdaad niet. Je wel of niet laten vaccineren is altijd een vrijwillige keuze. Er bestaat geen wettelijke vaccinatieplicht waarop een werkgever een beroep kan doen.

Mag de baas wel vragen wie zich wel en niet hebben laten vaccineren?
Nee, een werkgever mag niet vragen of werknemers zich hebben laten vaccineren. Doet de werkgever dat toch, dan is de werknemer niet verplicht hierop te antwoorden. De werknemer mag het wel uit eigen beweging aan de werkgever vertellen, maar die informatie mag dan weer niet worden geregistreerd. Zelfs niet als de werknemer hiervoor toestemming heeft gegeven.

Mag een werkgever via een bedrijfsarts uitvragen wie zich wel en niet hebben laten vaccineren?
Nee. Een bedrijfsarts kan dit wel te horen krijgen van werknemers, maar mag dat niet doorspelen aan de werkgever. Een bedrijfsarts mag alleen aan een werkgever doorgeven of een werknemer wel of niet geschikt is voor het werk. De rest is beroepsgeheim en valt onder de privacy van de werknemer.

Mag een werkgever noteren wie van de werknemers zich wel en niet heeft laten vaccineren, mocht die informatie bekend zijn?
Op het moment dat je die informatie vastlegt in bijvoorbeeld de personeelsadministratie, dan verwerk je bijzondere persoonsgegevens, en dat mag niet volgens de Europese privacywetgeving, de AVG.

Mag mijn werkgever mij tot vaccinatie verplichten?

Ofnie .. wat een gekke joh.

Ik hoop dat het zo blijft zoals wordt aangegeven in de tekst,klinkt iig nog een beetje menselijk. Verplichten kunnen ze toch nooit invoeren
pi_198324141
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:57 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Here we go

[ twitter ]


Van RIVM naar KNMI

Kut wappies :6
KNMI: "Lockdown is onvermijdelijk". Het is vandaag 0.5 graden warmer dan gisteren. Dat is hoger dan het weekgemiddelde.

Premier Jesse Klaver: er is licht aan het eind van de tunnel, er is een nieuwe bestelling zonnepanelen en windmolens gedaan en over een paar jaar moet ieder huishouden beschikken over een windturbine en zonnepanelen. Hou nog even vol.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 4 maart 2021 @ 19:33:40 #56
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198324248
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:58 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Gaat je niks aan is een goeie reden :)
Nee dat is helemaal geen goeie reden.

Voorbeeld, sinds kort werkt men ook op zondag, als je niet wou werken op zondag werd kon je een formulier invullen met de reden die werd dan afgegeven aan de persoon van HR.

En een aantal mensen werken gewoon nu dus nooit op zondag.
Die hebben dus gewoon een goeie reden opgegeven waarom ze niet wouden of konden werken op zondag.

In dit geval ligt het genuanceerder, en de reden is simpel, het bedrijf houd zich momenteel keurig aan de regels die opgelegd zijn voor het bedrijf.

Maar ze willen er natuurlijk graag vanaf, en als iedereen gevaccineerd is dan kan het bedrijf weer op de oude manier weer verder, mensen weer op kantoor en de gezelligheid weer terug vrijdag middag borrel en weer gezamenlijke pauzes etc.

Het vaccin is al even op de markt en ik heb nu nog steeds geen fatsoenlijk reden gezien en zelfs hier niet wat me tegen zou houden om het niet te doen.

Als het vaccin echt zo slecht is zou dit topic vol moeten staan.
Met duizenden en duizenden gevallen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 4 maart 2021 @ 20:37:17 #57
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198325972
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:33 schreef theguyver het volgende:

[..]

Nee dat is helemaal geen goeie reden.

Voorbeeld, sinds kort werkt men ook op zondag, als je niet wou werken op zondag werd kon je een formulier invullen met de reden die werd dan afgegeven aan de persoon van HR.

En een aantal mensen werken gewoon nu dus nooit op zondag.
Die hebben dus gewoon een goeie reden opgegeven waarom ze niet wouden of konden werken op zondag.

In dit geval ligt het genuanceerder, en de reden is simpel, het bedrijf houd zich momenteel keurig aan de regels die opgelegd zijn voor het bedrijf.

Maar ze willen er natuurlijk graag vanaf, en als iedereen gevaccineerd is dan kan het bedrijf weer op de oude manier weer verder, mensen weer op kantoor en de gezelligheid weer terug vrijdag middag borrel en weer gezamenlijke pauzes etc.

Het vaccin is al even op de markt en ik heb nu nog steeds geen fatsoenlijk reden gezien en zelfs hier niet wat me tegen zou houden om het niet te doen.

Als het vaccin echt zo slecht is zou dit topic vol moeten staan.
Met duizenden en duizenden gevallen.
De ernst van het virus wordt schromelijk overdreven volgens de BNW'ers hier, maar het vaccin is dan wel weer levensgevaarlijk.
Huilen dan.
pi_198326135
quote:
10s.gif Op donderdag 4 maart 2021 20:37 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

De ernst van het virus wordt schromelijk overdreven volgens de BNW'ers hier, maar het vaccin is dan wel weer levensgevaarlijk.
Het risico lijkt me nogal wat factoren lager van die prik dan van coronatje zelf inderdaad.

Wat is het risico om op IC te komen met griep? Eigk?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198326318
quote:
Opnieuw is er in Limburg een nieuwe variant van het coronavirus opgedoken, meldt De Limburger. Het gaat om een Mexiaance mutant, die de afgelopen twee weken zeker tien mensen heeft besmet in Sittard, Maastricht, Born en Beek.

Microbiologen van het Maastricht UMC+ reageren bezorgd. ,,Beide mutaties liggen op het genoom van het virus erg dicht bij elkaar”, weet Jozef Dingemans, microbioloog in het lab. „Het effect van de mutatie is mogelijk hetzelfde: de aanpassing kan een gevolg hebben voor de besmettelijkheid en de bestaande vaccins zouden kunnen worden omzeild. Het virus ontsnapt eraan, waardoor je ook als je al bent geprikt opnieuw ziek kunt worden.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)in-limburg~a43417e7/
:o
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_198326639
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 20:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

:o
Ik had wat getypt maar heb't weggehaald.

[ Bericht 22% gewijzigd door HetDonkertAan op 04-03-2021 21:27:44 ]
pi_198326686
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 20:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

:o
Als je die paniekporno onder elkaar zet dan moet je er toch gewoon helemaal klaar mee zijn...

500 man op de IC nou poeh poeh!
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198326956
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:05 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Precies....

Of werknemers zich straks wel of niet laten vaccineren gaat geheid voor discussies zorgen op de werkvloer. Arbeidsrecht jurist Pascal Besselink van juridisch dienstverlener DAS beantwoordt alvast de tien meest gestelde vragen.

Mag een werkgever zijn personeel vragen zich te laten vaccineren?
Een werkgever mag het vragen, maar mag er niet op aandringen. Het moet een vrijblijvend verzoek zijn, waar geen consequenties aan worden verbonden. Want zo’n vraag kan voor een werknemer al heel snel voelen als een verplichting, omdat deze voor het werk en het loon afhankelijk is van de werkgever.

Dan mag een werkgever een vaccinatie zeker ook niet verplichten?
Dat mag inderdaad niet. Je wel of niet laten vaccineren is altijd een vrijwillige keuze. Er bestaat geen wettelijke vaccinatieplicht waarop een werkgever een beroep kan doen.

Mag de baas wel vragen wie zich wel en niet hebben laten vaccineren?
Nee, een werkgever mag niet vragen of werknemers zich hebben laten vaccineren. Doet de werkgever dat toch, dan is de werknemer niet verplicht hierop te antwoorden. De werknemer mag het wel uit eigen beweging aan de werkgever vertellen, maar die informatie mag dan weer niet worden geregistreerd. Zelfs niet als de werknemer hiervoor toestemming heeft gegeven.

Mag een werkgever via een bedrijfsarts uitvragen wie zich wel en niet hebben laten vaccineren?
Nee. Een bedrijfsarts kan dit wel te horen krijgen van werknemers, maar mag dat niet doorspelen aan de werkgever. Een bedrijfsarts mag alleen aan een werkgever doorgeven of een werknemer wel of niet geschikt is voor het werk. De rest is beroepsgeheim en valt onder de privacy van de werknemer.

Mag een werkgever noteren wie van de werknemers zich wel en niet heeft laten vaccineren, mocht die informatie bekend zijn?
Op het moment dat je die informatie vastlegt in bijvoorbeeld de personeelsadministratie, dan verwerk je bijzondere persoonsgegevens, en dat mag niet volgens de Europese privacywetgeving, de AVG.

Mag mijn werkgever mij tot vaccinatie verplichten?

Duidelijk.
Volgens sommige hier kan 'n werkgever sowiezo alles zelf regelen om de hele bedrijf te laten vaccineren.
Gewoon even bellen : Hallo, kunnen jullie morgen even langskomen met de vaxbus ajb? Er is koffie en gebakjes in 't kantine hoor.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_198327256
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 20:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

:o
Is dit geen mexicaanse griep? De symptomen lijken nogal veel op elkaar.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_198327308
quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Is dit geen mexicaanse griep? De symptomen lijken nogal veel op elkaar.
Van griep hebben we nauwelijks meer last, dus dit is iets anders.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_198327364
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als je die paniekporno onder elkaar zet dan moet je er toch gewoon helemaal klaar mee zijn...

500 man op de IC nou poeh poeh!
quote:
en de bestaande vaccins zouden kunnen worden omzeild. Het virus ontsnapt eraan, waardoor je ook als je al bent geprikt opnieuw ziek kunt worden.
Dat mensen hier nog intrappen.

A vaccine will bring us back to normal they said.

Wie zegt dat dit geen mutatie doolhof gaat worden de komende jaren? Een soort wedloop tussen de natuur en vaccinaties.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 4 maart 2021 @ 22:06:56 #66
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_198327966
quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 14:55 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ik moest gniffelen, dus nieuwe TT. Als jullie het er niet mee eens zijn hoor ik het wel. Ik vind democratie belangrijk :+ .
Ben zeer vereerd! Dank u!
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_198328982
quote:
10s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]


[..]

Dat mensen hier nog intrappen.

A vaccine will bring us back to normal they said.

Wie zegt dat dit geen mutatie doolhof gaat worden de komende jaren? Een soort wedloop tussen de natuur en vaccinaties.
Nee, zo verliep de Spaanse griep ook niet. Zonder vaccin gaat gewoon 0.5% die het oploopt stuk. Geconcentreerd in de risicogroep. Dezelfde als altijd...

Pas als iedereen ermee in aanraking is geweest. Natuurlijk danwel onnatuurlijk wordt het milder. Maar dat virus zal gewoon blijven.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198330338
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 22:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee, zo verliep de Spaanse griep ook niet. Zonder vaccin gaat gewoon 0.5% die het oploopt stuk. Geconcentreerd in de risicogroep. Dezelfde als altijd...


Welke dan?

Btw door de Spaanse griep overleed ~5% van de wereld bevolking, niet 0,5
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 02:12:04 #69
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198331086
twitter
pi_198331415
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 00:04 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Welke dan?

Btw door de Spaanse griep overleed ~5% van de wereld bevolking, niet 0,5
Dat immuniniteit optreedt als mensen het gehad hebben en het dan wegebt. Niks social distancing. Het lijkt mij ook een misvatting dat de pest is opgelost door social distancing. Mensen raken nu nog steeds besmet met de pest. Die kans bestond toen ook, kan me alleen maar voorstellen dat het immuunsysteem effectief was bij de overgebleven personen tegen de pestbacterie dat het stopte.

En klopt wel die 5% hoor die Spaanse griep was wel wat serieuzer dan covid. Ook vanwege de doelgroep. Die anders is dan de reguliere groep die sterft vanwege een virus.

En je weet niet of 50% van de wereldbevolking besmet is geraakt maar als dat zo is dan is de IFR 10% en zelfs een meervoud voor gezonde jonge mensen.

Als je denkt dat covid een killer virus is dan heb je geen verstand van virussen of ben je zelf enorm bang voor de dood, als heks van 213 jaar (Koopmans) behoor je natuurlijk wel tot de risicogroep.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 5 maart 2021 @ 07:12:00 #71
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198331489
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:25 schreef Tingo het volgende:

[..]

Duidelijk.
Volgens sommige hier kan 'n werkgever sowiezo alles zelf regelen om de hele bedrijf te laten vaccineren.
Gewoon even bellen : Hallo, kunnen jullie morgen even langskomen met de vaxbus ajb? Er is koffie en gebakjes in 't kantine hoor.
Nee!

In geval van testen ja dat wel, maar dan nog gebeurt dat bij een instantie niet in het bedrijf.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_198331896
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 06:44 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat immuniniteit optreedt als mensen het gehad hebben en het dan wegebt. Niks social distancing. Het lijkt mij ook een misvatting dat de pest is opgelost door social distancing.
builenpest wordt dan ook door een bacterie veroorzaakt die je oploopt door vlooien. Niet door te dicht op elkaar staan
quote:
Mensen raken nu nog steeds besmet met de pest. Die kans bestond toen ook, kan me alleen maar voorstellen dat het immuunsysteem effectief was bij de overgebleven personen tegen de pestbacterie dat het stopte.
Die stopte dus niet, we hebben in Europa 500 jaar lang pestepidemieën gehad totdat de hygiëne verbeterde
quote:
En klopt wel die 5% hoor die Spaanse griep was wel wat serieuzer dan covid. Ook vanwege de doelgroep. Die anders is dan de reguliere groep die sterft vanwege een virus.
Net zei je nog dezelfde doelgroep
quote:
En je weet niet of 50% van de wereldbevolking besmet is geraakt maar als dat zo is dan is de IFR 10% en zelfs een meervoud voor gezonde jonge mensen.

Als je denkt dat covid een killer virus is dan heb je geen verstand van virussen of ben je zelf enorm bang voor de dood, als heks van 213 jaar (Koopmans) behoor je natuurlijk wel tot de risicogroep.
Hoe vaak moet je nog uitgelegd worden dat het een killer virus wordt als de ziekenhuizen het niet meer aan kunnen?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198331992
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 08:27 schreef devlinmr het volgende:

[..]

builenpest wordt dan ook door een bacterie veroorzaakt die je oploopt door vlooien. Niet door te dicht op elkaar staan
[..]

Die stopte dus niet, we hebben in Europa 500 jaar lang pestepidemieën gehad totdat de hygiëne verbeterde
[..]

Net zei je nog dezelfde doelgroep
[..]

Hoe vaak moet je nog uitgelegd worden dat het een killer virus wordt als de ziekenhuizen het niet meer aan kunnen?
Die pestbacterie zat weliswaar op vlooien die voornamelijk op ratten zaten, dat maakt nog niet dat die bacterie niet in een besmet persoon aanwezig is en het op die manier niet besmettelijk is... Longpest is mega besmettelijk.

Jij bepaalt de definitie van killer virus nu? Ik zal de regering inlichten...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198332059
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 08:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

Die pestbacterie zat weliswaar op vlooien die voornamelijk op ratten zaten, dat maakt nog niet dat die bacterie niet in een besmet persoon aanwezig is en het op die manier niet besmettelijk is... Longpest is mega besmettelijk.
Alleen waren de epidemieën allemaal builenpest
quote:
Jij bepaalt de definitie van killer virus nu? Ik zal de regering inlichten...
|:(
Nou laat ik het dan zo zeggen... Als alle mensen die nu in het ziekenhuis terecht zijn gekomen met corona geen plek zouden hebben gehad...Wat was dan het sterftecijfer geweest?
Dat is namelijk wat er gebeurd als de zorg het niet meer aankan.
Gezien je volledige niet inhoudelijke reactie ga ik er maar gewoon van uit dat je je eigen domheid inziet
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198332112
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 08:44 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Alleen waren de epidemieën allemaal builenpest
[..]

|:(
Nou laat ik het dan zo zeggen... Als alle mensen die nu in het ziekenhuis terecht zijn gekomen met corona geen plek zouden hebben gehad...Wat was dan het sterftecijfer geweest?
Dat is namelijk wat er gebeurd als de zorg het niet meer aankan.
Gezien je volledige niet inhoudelijke reactie ga ik er maar gewoon van uit dat je je eigen domheid inziet
Is goed hoor kleine trol. Ga maar weer met dwergjes spelen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198332166
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 08:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Is goed hoor kleine trol. Ga maar weer met dwergjes spelen.
Precies.. lekker op de man spelen maar geen inhoud

ik zal het werk weer eens voor je doen

Tot op heden 46634 ziekenhuisopnames
Laten we zeggen dat de 15000 oversterfte vorig jaar allemaal in het ziekenhuis zijn overleden (dikke onzin maar goed laat ik jou een plezier doen), dan hou je er nog 31000 over.
Laten we zeggen dat daarvan 50% het toch zou hebben overleefd hou je nog 15500 extra doden over in het meest gunstige geval.

Kom je dus op zo'n 30000 doden totaal. Mag dat van jou een "killer virus" heten?
Tel daar dan ook nog even bij op de mensen die overlijden omdat er geen plek is in het ziekenhuis maar die geen corona hebben, blinde darmontsteking, (auto)ongeluk, kanker, dialyse etc etc

Waar komen we dan op uit wat extra doden betreft? Mag het dan een "killer virus" heten (btw een term die alleen BNW'ers lijken te gebruiken) ?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198332193
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 08:57 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Precies.. lekker op de man spelen maar geen inhoud

ik zal het werk weer eens voor je doen

Tot op heden 46634 ziekenhuisopnames
Laten we zeggen dat de 15000 oversterfte vorig jaar allemaal in het ziekenhuis zijn overleden (dikke onzin maar goed laat ik jou een plezier doen), dan hou je er nog 31000 over.
Laten we zeggen dat daarvan 50% het toch zou hebben overleefd hou je nog 15500 extra doden over in het meest gunstige geval.

Kom je dus op zo'n 30000 doden totaal. Mag dat van jou een "killer virus" heten?
Tel daar dan ook nog even bij op de mensen die overlijden omdat er geen plek is in het ziekenhuis maar die geen corona hebben, blinde darmontsteking, (auto)ongeluk, kanker, dialyse etc etc

Waar komen we dan op uit wat extra doden betreft? Mag het dan een "killer virus" heten (btw een term die alleen BNW'ers lijken te gebruiken) ?
Het aantal ziekenhuisopnames kan massaal georganiseerd worden. De echte bottleneck voor de zorg waar eventuele doden te betreuren zouden kunnen worden is op de IC. Je komt weer met een enorm drama cijfer dat totaal niet plausibel is.

Die 70% die via IC opname gered kan worden zal bij code zwart afnemen. Dat zijn dan weer de zwakste mensen binnen de samenleving... Die 70% zal hij code zwart overigens verbeteren omdat de meest kansarme mensen niet meer worden opgenomen.

Maar okay.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198332542
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 08:59 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het aantal ziekenhuisopnames kan massaal georganiseerd worden. De echte bottleneck voor de zorg waar eventuele doden te betreuren zouden kunnen worden is op de IC. Je komt weer met een enorm drama cijfer dat totaal niet plausibel is.
Wat niet plausibel? Die mensen liggen in het ziekenhuis omdat ze er even tussenuit wilden ofzo? Niet op de IC wil niet zeggen dat je niet extra zuurstof, medicijnen en zorg nodig hebt die alleen in een ziekenhuis gegeven kan worden.
Het is zeer plausibel te stellen dat als deze mensen niet in het ziekenhuis terecht hadden gekund een groot deel ervan zou zijn overleden
Massaal georganiseerd worden? Geen idee hoe je dat voor je ziet, maar je beperkende factor blijft personeel.
quote:
Die 70% die via IC opname gered kan worden zal bij code zwart afnemen. Dat zijn dan weer de zwakste mensen binnen de samenleving... Die 70% zal hij code zwart overigens verbeteren omdat de meest kansarme mensen niet meer worden opgenomen.

Maar okay.
Die 70% zal 0% worden als de zorg de vraag niet meer aankan
btw de meest kansarmen werden/worden al niet meer opgenomen

[ Bericht 2% gewijzigd door devlinmr op 05-03-2021 09:36:05 ]
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198333037
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 09:30 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wat niet plausibel? Die mensen liggen in het ziekenhuis omdat ze er even tussenuit wilden ofzo? Niet op de IC wil niet zeggen dat je niet extra zuurstof, medicijnen en zorg nodig hebt die alleen in een ziekenhuis gegeven kan worden.
Het is zeer plausibel te stellen dat als deze mensen niet in het ziekenhuis terecht hadden gekund een groot deel ervan zou zijn overleden
Massaal georganiseerd worden? Geen idee hoe je dat voor je ziet, maar je beperkende factor blijft personeel.
[..]

Die 70% zal 0% worden als de zorg de vraag niet meer aankan
btw de meest kansarmen werden/worden al niet meer opgenomen
... Blijf er vooral in geloven.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198333385
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:03 schreef ludovico het volgende:

[..]

... Blijf er vooral in geloven.
Dat is geen geloof... dat heet logica.

Of wil jij zeggen dat mensen die op de gewone corona afdeling liggen het zonder ziekenhuisopname allemaal gewoon hadden overleefd?
Of wil jij zeggen dat als de ziekenhuizen vol liggen, men nog tijd en plek heeft voor levensreddende operaties die redelijk standaard zijn (zoals blindedarmontsteking bijvoorbeeld), laat staan voor operaties waarna men op de IC moet verblijven (zoals transplantaties)

De cijfers waar ik mee kom zijn gebaseerd op het werkelijk aantal ziekenhuisopnames waar ik dan ook nog een hoog percentage op los laat van mensen die het uit zichzelf zouden hebben overleefd en net doe alsof de maatregelen die er gelden geen enkel effect hebben en er zonder maatregelen een gelijk aantal zieken zou zijn geweest
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198333422
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:28 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dat is geen geloof... dat heet logica.

Of wil jij zeggen dat mensen die op de gewone corona afdeling liggen het zonder ziekenhuisopname allemaal gewoon hadden overleefd?
Of wil jij zeggen dat als de ziekenhuizen vol liggen, men nog tijd en plek heeft voor levensreddende operaties die redelijk standaard zijn (zoals blindedarmontsteking bijvoorbeeld), laat staan voor operaties waarna men op de IC moet verblijven (zoals transplantaties)

De cijfers waar ik mee kom zijn gebaseerd op het werkelijk aantal ziekenhuisopnames waar ik dan ook nog een hoog percentage op los laat van mensen die het uit zichzelf zouden hebben overleefd en net doe alsof de maatregelen die er gelden geen enkel effect hebben en er zonder maatregelen een gelijk aantal zieken zou zijn geweest
Je bent niet eens in staat om een reeele situatie met meer druk op de zorg in te beelden dus hou maar op.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 5 maart 2021 @ 10:46:53 #82
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198333588
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 08:59 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het aantal ziekenhuisopnames kan massaal georganiseerd worden. De echte bottleneck voor de zorg waar eventuele doden te betreuren zouden kunnen worden is op de IC.
Deze logica volg ik niet helemaal.
Huilen dan.
pi_198333670
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je bent niet eens in staat om een reeele situatie met meer druk op de zorg in te beelden dus hou maar op.
Alleen al gedurende de eerste golf zijn er minstens 50.000 verloren gezonde levensjaren geweest vanwege uitgestelde zorg door corona. De tweede golf is nog veel erger geweest en ook in de tijd daartussen zijn er heel veel behandelingen uitgesteld.
https://www.ad.nl/gezond/(...)liere-zorg~a3027030/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_198333714
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Alleen al gedurende de eerste golf zijn er minstens 50.000 verloren gezonde levensjaren geweest vanwege uitgestelde zorg door corona. De tweede golf is nog veel erger geweest en ook in de tijd daartussen zijn er heel veel behandelingen uitgesteld.
https://www.ad.nl/gezond/(...)liere-zorg~a3027030/
heeft geen zin.. .blijkbaar zijn wij alle realiteitszin kwijt geraakt
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198334476
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Deze logica volg ik niet helemaal.
Dat is prima.

De bottleneck was altijd IC. Dus meer mensen het ziekenhuis in zorgt nog niet voor capaciteitsproblemen, daarnaast kan die zorg gewoon grootschaliger opgezet worden. Efficiënter gemaakt. Allicht ten koste van een beetje kwaliteit.

Maar daar wordt niet voor gekozen.

De extra aantallen die naar de IC zouden moeten kan je dan inderdaad minder van dienst zijn. Dat kost mensenlevens.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198334524
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Alleen al gedurende de eerste golf zijn er minstens 50.000 verloren gezonde levensjaren geweest vanwege uitgestelde zorg door corona. De tweede golf is nog veel erger geweest en ook in de tijd daartussen zijn er heel veel behandelingen uitgesteld.
https://www.ad.nl/gezond/(...)liere-zorg~a3027030/
True maar inboeten op kwaliteit van zorg mag niet, al zou dat ruimte geven voor de reguliere zorg.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 5 maart 2021 @ 11:50:18 #87
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198334690
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:38 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is prima.

De bottleneck was altijd IC. Dus meer mensen het ziekenhuis in zorgt nog niet voor capaciteitsproblemen, daarnaast kan die zorg gewoon grootschaliger opgezet worden. Efficiënter gemaakt. Allicht ten koste van een beetje kwaliteit.

Maar daar wordt niet voor gekozen.

De extra aantallen die naar de IC zouden moeten kan je dan inderdaad minder van dienst zijn. Dat kost mensenlevens.
De IC is het topje van de ijsberg. De IC-capaciteit opschalen is dan ook makkelijker dan het deel van de ijsberg dat onder water zit opschalen, dus de hoe meer mensen in het ziekenhuis volgens jou niet voor capaciteitsproblemen zorgt begrijp ik niet.
Huilen dan.
pi_198334814
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

De IC is het topje van de ijsberg. De IC-capaciteit opschalen is dan ook makkelijker dan het deel van de ijsberg dat onder water zit opschalen, dus de hoe meer mensen in het ziekenhuis volgens jou niet voor capaciteitsproblemen zorgt begrijp ik niet.
Als je iedereen dezelfde kwaliteit zorg wilt blijven bieden en iedereen een plekje op de IC zul je inderdaad niks kunnen doen.

Ik zeg altijd al dat er opgeschaald moet worden. Noodhospitaal plaatsen naast een ziekenhuis.. Alle covid zorg zoveel mogelijk daarheen sturen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 5 maart 2021 @ 12:16:23 #89
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198335184
Wie gaat dat bemannen?
Huilen dan.
pi_198335256
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:16 schreef Isdatzo het volgende:
Wie gaat dat bemannen?
Jij, jij gaat dat bemannen. Aant werk.

Waarom begrijpen jullie niet dat een efficiëntere inrichting capaciteit vrijmaakt?

En dan hoef je ook niet thuis te blijven met een covid loopneus. Zeker nu die vaccins al toegediend zijn bij zorgpersoneel.

Maar überhaupt de keuze om thuis te blijven met een loopneus zegt toch wat over de crisis.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 5 maart 2021 @ 12:27:02 #91
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_198335382
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:40 schreef ludovico het volgende:

[..]

True maar inboeten op kwaliteit van zorg mag niet, al zou dat ruimte geven voor de reguliere zorg.
Hoe zie je dat nou eigenlijk voor je, inboeten op de kwaliteit van de zorg?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 5 maart 2021 @ 12:32:54 #92
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_198335473
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jij, jij gaat dat bemannen. Aant werk.

Waarom begrijpen jullie niet dat een efficiëntere inrichting capaciteit vrijmaakt?

En dan hoef je ook niet thuis te blijven met een covid loopneus. Zeker nu die vaccins al toegediend zijn bij zorgpersoneel.

Maar überhaupt de keuze om thuis te blijven met een loopneus zegt toch wat over de crisis.
Hoe kan dat dan efficiënter?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 5 maart 2021 @ 12:38:34 #93
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_198335555
twitter


:o
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_198335771
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:27 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Hoe zie je dat nou eigenlijk voor je, inboeten op de kwaliteit van de zorg?
Wat langer wachten tenzij mega urgent, minder aandacht.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198335781
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:32 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Hoe kan dat dan efficiënter?
Schaalvergroting en specialisatie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:23:58 #96
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_198336310
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat langer wachten tenzij mega urgent, minder aandacht.
Jij wil corona patiënten die ziek genoeg zijn voor opname en/of IC langer laten wachten? :? Kwaliteit van het nu is naar 0 afschalen is ook een manier van kwaliteit inboeten ja... maar damn zeg, beetje drastisch denk je ook niet?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:24:15 #97
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_198336318
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:53 schreef ludovico het volgende:

[..]

Schaalvergroting en specialisatie.
Nou gefeliciteerd, dat doen ze al.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:27:18 #98
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198336376
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jij, jij gaat dat bemannen. Aant werk.
Weet niet of dat zo best gaat vanuit huis.

quote:
Waarom begrijpen jullie niet dat een efficiëntere inrichting capaciteit vrijmaakt?
Wat kan er efficiënter?
Huilen dan.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:28:16 #99
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198336397
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat langer wachten tenzij mega urgent, minder aandacht.
Want als je langer wacht heeft een patiënt minder zorg nodig?

Nou ja, misschien als je maar lang genoeg wacht en de patiënt dood is :') .
Huilen dan.
pi_198336768
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Want als je langer wacht heeft een patiënt minder zorg nodig?

Nou ja, misschien als je maar lang genoeg wacht en de patiënt dood is :') .
Dat is niet hoe het werkt. Maar okay.

De wereld is niet zwart wit. Vul het wat grijzer in anders.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198336781
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:27 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Weet niet of dat zo best gaat vanuit huis.
[..]

Wat kan er efficiënter?
De inrichting van de plaats waar zorg wordt geboden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198336818
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:23 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Jij wil corona patiënten die ziek genoeg zijn voor opname en/of IC langer laten wachten? :? Kwaliteit van het nu is naar 0 afschalen is ook een manier van kwaliteit inboeten ja... maar damn zeg, beetje drastisch denk je ook niet?
Het is niet zo dat het niet mogelijk is dat de verpleegster meer mensen onder haar hoede heeft. Het werk krijgt zeker meer druk en de kwaliteit zal dalen, maar dat maakt nog niet dat daardoor mensen gelijk bij bosjes doodvallen vanwege gebrek aan kwalitatieve zorg.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:53:20 #103
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198336842
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:49 schreef ludovico het volgende:

[..]

De inrichting van de plaats waar zorg wordt geboden.
Hoe dan?
Huilen dan.
pi_198336957
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Hoe dan?
Noodhospitaal op parkeerplaats ziekenhuis, covid zorg naar een specifiek ziekenhuis centreren. Personeel uit de omgeving aantrekken.

Dat Noodhospitaal idee bij Ahoy zit dicht naast Maasland ziekenhuis fyi
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198337078
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198337103
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198337116
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:12:40 #108
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198337157
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:59 schreef ludovico het volgende:

[..]

Noodhospitaal op parkeerplaats ziekenhuis, covid zorg naar een specifiek ziekenhuis centreren. Personeel uit de omgeving aantrekken.

Dat Noodhospitaal idee bij Ahoy zit dicht naast Maasland ziekenhuis fyi
Waarom zou dat efficiënter zijn?
Huilen dan.
pi_198337332
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Waarom zou dat efficiënter zijn?
Omdat je dan geen 6 mensen op een kamer hebt maar een complete zaal dus als er even geen zorgvraag is van jouw 6 patiënten kan je anderen helpen en als jij veel zorgvraag hebt van jouw 6 patiënten kan iemand bijspringen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:04:50 #110
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_198338019
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het is niet zo dat het niet mogelijk is dat de verpleegster meer mensen onder haar hoede heeft. Het werk krijgt zeker meer druk en de kwaliteit zal dalen, maar dat maakt nog niet dat daardoor mensen gelijk bij bosjes doodvallen vanwege gebrek aan kwalitatieve zorg.
Ze zitten nu al over de limiet van wat eigenlijk nog goed werkt, qua aantal patiënten onder je hoede hebben. Slecht idee om dat nog verder op te rekken.

Maar goed, jouw idee is dus om niet meer iedereen de corona zorg te geven die eigenlijk nodig is. Dat brengt mij weer terug naar een eerdere vraag, wie ga je die zorg als eerste niet meer geven?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_198338277
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:04 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ze zitten nu al over de limiet van wat eigenlijk nog goed werkt, qua aantal patiënten onder je hoede hebben. Slecht idee om dat nog verder op te rekken.

Maar goed, jouw idee is dus om niet meer iedereen de corona zorg te geven die eigenlijk nodig is. Dat brengt mij weer terug naar een eerdere vraag, wie ga je die zorg als eerste niet meer geven?
Als je het efficiënter maakt, middels schaalvergroting en specialisatie covid zorg, krijg je al meer ruimte. Het wordt dan ook makkelijker om meer patiënten onder je hoede te hebben omdat de verpleegsters makkelijker kunnen bijspringen.
"Die eigenlijk nodig is" er zit enige luxe in de zorg die we krijgen, dat is menselijk en prettig als je moet herstellen dat er wat aandacht voor het individu is, maar het is nu zogezegd een crisis, misschien is dat stukje service nu van ondergeschikt belang.

Verder valt er iets voor te zeggen dat je niet iedereen toelaat op de IC omdat het te druk wordt. Dat zou dan ook mensenlevens kosten qua corona doden, echter, gezien de achterstanden in de zorg scheelt het in directe zin al dat de reguliere zorg meer ruimte krijgt, misschien zijn de verloren levensjaren daarvan al hoger dan wat je red met de extra bezetting van de corona slachtoffers, het is immers niet de jongste kansrijkste persoon dat IC behandeling wordt geweigerd.

Zorg ten koste van alles slaat nergens op maar wint nogal wat zieltjes.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:31:48 #112
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_198338479
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:20 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als je het efficiënter maakt, middels schaalvergroting en specialisatie covid zorg, krijg je al meer ruimte. Het wordt dan ook makkelijker om meer patiënten onder je hoede te hebben omdat de verpleegsters makkelijker kunnen bijspringen.
"Die eigenlijk nodig is" er zit enige luxe in de zorg die we krijgen, dat is menselijk en prettig als je moet herstellen dat er wat aandacht voor het individu is, maar het is nu zogezegd een crisis, misschien is dat stukje service nu van ondergeschikt belang.
Dat doen ze al, en die rek is er allang uit...

quote:
Verder valt er iets voor te zeggen dat je niet iedereen toelaat op de IC omdat het te druk wordt. Dat zou dan ook mensenlevens kosten qua corona doden, echter, gezien de achterstanden in de zorg scheelt het in directe zin al dat de reguliere zorg meer ruimte krijgt, misschien zijn de verloren levensjaren daarvan al hoger dan wat je red met de extra bezetting van de corona slachtoffers, het is immers niet de jongste kansrijkste persoon dat IC behandeling wordt geweigerd.

Zorg ten koste van alles slaat nergens op maar wint nogal wat zieltjes.
Wie zou je de IC dan weigeren?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_198338506
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:31 schreef ATuin-hek het volgende:
Wie zou je de IC dan weigeren?
Het individu dat volgens de dienstdoende artsen matige kansen heeft op een hoog aantal extra QALY's ten gevolge van een IC opname.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198338883
Corona patiënten worden niet opgenomen als de kans klein is dat ze het overleven. En tegelijkertijd is het altijd beleid geweest om corona patiënten zo lang mogelijk thuis te verzorgen als dat mogelijk is.
Pas wanneer de zorg in een ziekenhuis vereist is word een corona patiënt daar opgenomen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ensive-care-a3994450
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_198338969
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Corona patiënten worden niet opgenomen als de kans klein is dat ze het overleven. En tegelijkertijd is het altijd beleid geweest om corona patiënten zo lang mogelijk thuis te verzorgen als dat mogelijk is.
Pas wanneer de zorg in een ziekenhuis vereist is word een corona patiënt daar opgenomen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ensive-care-a3994450
I am Lorde.
Ya-Ya-Ya
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198339273
quote:
Kabinet koerst op verlenging avondklok: ‘mensen groeien mee met maatregel’
De avondklok wordt na half maart verlengd, ook om eventuele andere versoepelingen mogelijk te maken, verwachten ingewijden. Een gedeeltelijke heropening van het hoger onderwijs en iets meer ruimte voor detailhandel lijken het hoogst haalbare. Dit weekeinde hakt het kabinet de knoop door.

,,Een avondklok drukt minder zwaar dan bepaalde niet-essentiële winkels die dicht zijn” zei minister van Justitie Ferd Grapperhaus (CDA) vanmiddag na afloop van de ministerraad. Diverse bronnen verwachten dat de avondklok wordt verlengd. Grapperhaus zegt ook: ,,Ik heb veel liever dat we voor ondernemers wat ruimte hebben, dat we wat kunnen doen voor het hoger onderwijs.” Een heropening van terrassen per half maart ziet Grapperhaus ‘niet gebeuren’. ,,Ik houd niet van mensen blij maken met een dooie mus.”
https://www.ad.nl/politie(...)-maatregel~aea19f4e/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_198339463
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 16:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Onzin maar okauy.zzsdz
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 5 maart 2021 @ 17:10:08 #118
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198340232
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:59 schreef ludovico het volgende:

[..]

Noodhospitaal op parkeerplaats ziekenhuis, covid zorg naar een specifiek ziekenhuis centreren. Personeel uit de omgeving aantrekken.

Dat Noodhospitaal idee bij Ahoy zit dicht naast Maasland ziekenhuis fyi
Zo'n beetje wat ze in China deden?
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 5 maart 2021 @ 17:11:00 #119
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198340246
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

I am Lorde.
Ya-Ya-Ya
:D Randy!!!!! _O-
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 5 maart 2021 @ 17:11:46 #120
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198340258
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

Omdat je dan geen 6 mensen op een kamer hebt maar een complete zaal dus als er even geen zorgvraag is van jouw 6 patiënten kan je anderen helpen en als jij veel zorgvraag hebt van jouw 6 patiënten kan iemand bijspringen.
En dat gebeurt nu niet denk je? En hoeveel zou dat schelen?
Huilen dan.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 17:12:53 #121
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198340272
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:33 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het individu dat volgens de dienstdoende artsen matige kansen heeft op een hoog aantal extra QALY's ten gevolge van een IC opname.
Dat is de praktijk al.
Huilen dan.
pi_198340406
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 17:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat is de praktijk al.
Als je niet hoeft te kiezen hoef je niet te kiezen. De praktijk is overigens helemaal niet zo doordacht, reguliere zorg staat achter covid zorg omdat die urgenter is maar kan weleens marginaal meer kosten dan een extra covid zieke op de IC.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198340454
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 17:11 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En dat gebeurt nu niet denk je? En hoeveel zou dat schelen?
Kan ik niet goed inschatten maar ik sta niet te kijken van 100% of meer extra efficiëntie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 5 maart 2021 @ 17:30:20 #124
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198340507
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 17:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

Kan ik niet goed inschatten
Aha!
quote:
maar ik sta niet te kijken van 100% of meer extra efficiëntie.
Maar dan zegt dit niet zo heel veel hè. En je vergeet ook even dat er daadwerkelijk naar dit soort oplossingen is gekeken.
Huilen dan.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 17:36:18 #125
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198340591
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 17:23 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als je niet hoeft te kiezen hoef je niet te kiezen. De praktijk is overigens helemaal niet zo doordacht, reguliere zorg staat achter covid zorg omdat die urgenter is maar kan weleens marginaal meer kosten dan een extra covid zieke op de IC.
Niet alles is een puur economische afweging. En verder: men probeert voor reguliere planbare zorg ook passende oplossingen te vinden. Zo heeft mijn operatie bijvoorbeeld, na ongeveer een jaar uitstel, twee weken geleden plaatsgevonden in een door het ziekenhuis afgehuurde privékliniek. Dus chirurgen, anesthesioloog, operatieassistenten, etc. van het ziekenhuis, maar extern verplegend personeel.
Huilen dan.
pi_198340616
Meegroeien met de maatregelen, met andere woorden, wen er maar aan

Kabinet koerst op verlenging avondklok: ‘mensen groeien mee met maatregel’

De avondklok wordt na half maart verlengd, ook om eventuele andere versoepelingen mogelijk te maken, verwachten ingewijden. Een gedeeltelijke heropening van het hoger onderwijs en iets meer ruimte voor detailhandel lijken het hoogst haalbare, voor terrassenopening dreigt weinig ruimte te zijn. Dit weekeinde hakt het kabinet de knoop door.

:)


Dacht dat de avondklok er eerst af zou gaan ... maar ja, ''niemand''geeft toch een fuck
Waarom dan kappen met maatregelen
pi_198341022
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 17:38 schreef PSVCL het volgende:
Meegroeien met de maatregelen, met andere woorden, wen er maar aan

Kabinet koerst op verlenging avondklok: ‘mensen groeien mee met maatregel’

De avondklok wordt na half maart verlengd, ook om eventuele andere versoepelingen mogelijk te maken, verwachten ingewijden. Een gedeeltelijke heropening van het hoger onderwijs en iets meer ruimte voor detailhandel lijken het hoogst haalbare, voor terrassenopening dreigt weinig ruimte te zijn. Dit weekeinde hakt het kabinet de knoop door.

:)


Dacht dat de avondklok er eerst af zou gaan ... maar ja, ''niemand''geeft toch een fuck
Waarom dan kappen met maatregelen
Aanpakken dat schaapvolk! Dit hebben we allemaal te danken aan degene die de maatregelen keer op keer steunen. Het volk krijgt wat het verdient.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_198341438
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 18:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Aanpakken dat schaapvolk! Dit hebben we allemaal te danken aan degene die de maatregelen keer op keer steunen. Het volk krijgt wat het verdient.
''Wir haben es nicht gewusst" met hun mondkapje en een watte staaf in de neus.....ongelofelijk man.
Hoe zou je ze willen aanpakken/wakkerschudden? je hoeft maar iets kritisch te melden over het beleid of wat dan ook en ze roepen in koor WAPPIE!! met de media als backup. Lastig verhaal maat.
pi_198341446
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 17:30 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Aha!
[..]

Maar dan zegt dit niet zo heel veel hè. En je vergeet ook even dat er daadwerkelijk naar dit soort oplossingen is gekeken.
Kvind het een beetje slap, naar gekeken.

Daar hoort een compleet rapport over te liggen waar enorm kritisch over gedaan mag worden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198341759
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 18:33 schreef PSVCL het volgende:

[..]

''Wir haben es nicht gewusst" met hun mondkapje en een watte staaf in de neus.....ongelofelijk man.
Hoe zou je ze willen aanpakken/wakkerschudden? je hoeft maar iets kritisch te melden over het beleid of wat dan ook en ze roepen in koor WAPPIE!! met de media als backup. Lastig verhaal maat.
Ik betwijfel of zulke mensen wel te redden zijn. Het probleem is ook dat de maatregelen de meeste mensen niet eens raakt. Alleen mensen die werkzaam zijn in de getroffen sectoren merken het in hun portemonnee, en de rest niet zo heel veel. Ook hebben ze geen onzekerheid over het mogelijk verliezen van hun baan. En zo'n avondklok kunnen de meeste mensen ook wel aan hun reet roesten, want die komen na 9 uur toch nauwelijks op straat. Bejaarden, mensen met een gezin (even heel algemeen geformuleerd).

Wanneer het de mensen zelf persoonlijk raakt dan komt er pas weerstand bij de meesten. En dat punt komt snel, want de great reset is gewoon een gegeven. Jammer dat het schaapvolk het niet wil zien en ze proberen te overtuigen is verspilde moeite.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_198341845
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 18:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik betwijfel of zulke mensen wel te redden zijn. Het probleem is ook dat de maatregelen de meeste mensen niet eens raakt. Alleen mensen die werkzaam zijn in de getroffen sectoren merken het in hun portemonnee, en de rest niet zo heel veel. Ook hebben ze geen onzekerheid over het mogelijk verliezen van hun baan. En zo'n avondklok kunnen de meeste mensen ook wel aan hun reet roesten, want die komen na 9 uur toch nauwelijks op straat. Bejaarden, mensen met een gezin (even heel algemeen geformuleerd).

Wanneer het de mensen zelf persoonlijk raakt dan komt er pas weerstand bij de meesten. En dat punt komt snel, want de great reset is gewoon een gegeven. Jammer dat het schaapvolk het niet wil zien en ze proberen te overtuigen is verspilde moeite.
500 mensen op een IC overspoeld de zorg in NL, dat is sowieso ook niet te begrijpen. 500 mensen. :')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 5 maart 2021 @ 19:24:23 #132
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198342298
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 18:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

500 mensen op een IC overspoeld de zorg in NL, dat is sowieso ook niet te begrijpen. 500 mensen. :')
Topje. IJsberg.
Huilen dan.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 19:26:49 #133
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198342348
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 18:33 schreef ludovico het volgende:

[..]

Kvind het een beetje slap, naar gekeken.

Daar hoort een compleet rapport over te liggen waar enorm kritisch over gedaan mag worden.
Wie zegt dat dat er niet ligt?
Huilen dan.
pi_198342458
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wie zegt dat dat er niet ligt?
Ze doen maar wat, ze zijn al een jaar bezig en ze doen maar wat, non stop. En jij denkt dat het aannemelijk is dat er ergens een rapport voor ligt? :') Waarom maak jij die aanname?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 5 maart 2021 @ 19:35:45 #135
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198342548
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:31 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ze doen maar wat, ze zijn al een jaar bezig en ze doen maar wat, non stop. En jij denkt dat het aannemelijk is dat er ergens een rapport voor ligt? :') Waarom maak jij die aanname?
Jij bent hier diegene die continu allerlei ongefundeerde onzin roept, waaronder de aanname dat er niet serieus gekeken is naar hoe de zorg het beste opgeschaald kan worden :z .
Huilen dan.
pi_198342573
https://off-guardian.org/2021/03/01/watch-numb/

'This powerful short film from British teenager Liv McNeil tells one story of millions, of how lockdown is punishing children by denying them education, social contact and generally a normal life.
It comes out amid new research highlighting the toll the “pandemic” response has taken on the mental health of children, with surges in self-harm and suicide being reported in kids as young as 10.
Something to consider to all the Twitter moms out there, who are so readily locking up their children in isolation to “protect them” from a disease with a survival rate over 99.8% (and much, much higher for children).'

Film directed by, edited by, written by and starring Liv McNeil. Song: My Tears Are Becoming a Sea by M83

Goede comment:

Sally Snyder @ Off-Guardian wrote:
Mar 2, 2021 2:37 AM
'Governments and public health officials are screwing up an entire generation. Think about children under the age of five who have now spent one-fifth or more of their lives in a masked world from which they have no way of learning the important link between facial expressions and feelings.'
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_198342592
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:35 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Jij bent hier diegene die continu allerlei ongefundeerde onzin roept, waaronder de aanname dat er niet serieus gekeken is naar hoe de zorg het beste opgeschaald kan worden :z .
Ik zeg rapport.
Er is helemaal geen urgentie geweest om de zorg maximaal op te schalen die hele vraagstelling strande gelijk bij "niet genoeg mensen"

Dat is voor mij inderdaad reden om aan te nemen dat er geen rapport ligt die zoiets ondersteund met wat meer woorden en wat steviger bewijs.

Is dat nou zo gek?

Was de politieke discussie ook een stuk inhoudelijker geweest aangezien daar non stop vragen over worden gesteld.

Je vindt serieus dat ik ongefundeerde aannames doe dat er geen rapport ligt? Serieus?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198342637
Geen paniek mensen ze hebben de mysterieuse braziliaanse variant besmetten persoon gevonden!

Covid-19: Mystery UK person with Brazil variant found
https://www.bbc.com/news/uk-56298931
A mystery person in the UK infected with the Covid variant of concern first found in Brazil has now been traced.
Last week, it was announced that six cases of the P.1 variant had been found in the UK - but one of the cases was still unknown.
The person, who lives in Croydon, has been traced, as have their contacts.
Health Secretary Matt Hancock said the person "stayed at home" and there was no sign of any onward transmission - but local testing is being rolled out.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_198342920
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 17:38 schreef PSVCL het volgende:
Meegroeien met de maatregelen, met andere woorden, wen er maar aan

Kabinet koerst op verlenging avondklok: ‘mensen groeien mee met maatregel’

De avondklok wordt na half maart verlengd, ook om eventuele andere versoepelingen mogelijk te maken, verwachten ingewijden. Een gedeeltelijke heropening van het hoger onderwijs en iets meer ruimte voor detailhandel lijken het hoogst haalbare, voor terrassenopening dreigt weinig ruimte te zijn. Dit weekeinde hakt het kabinet de knoop door.

:)

Dacht dat de avondklok er eerst af zou gaan ... maar ja, ''niemand''geeft toch een fuck
Waarom dan kappen met maatregelen
Vanavond heb ik die rot mask vergeten te dragen. Ik had een bij me, maar de supermarkt rustig was en ik dacht gewoon :'Fuck it, let's see what happens'.
Niemand heeft wat tegen me gezegd. Ook geen rare blikken. Alleen 'n trendy mondkapje dragende jonge dame in de rijtje toen ze m'n kale gezicht zag, die bijna uit haar schoenen gesprongen is. Kan net zo goed 'n potloodventer zijn.
Samme zeg. Wat 'n wereld.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_198343331
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:50 schreef Tingo het volgende:

[..]

Vanavond heb ik die rot mask vergeten te dragen. Ik had een bij me, maar de supermarkt rustig was en ik dacht gewoon :'Fuck it, let's see what happens'.
Niemand heeft wat tegen me gezegd. Ook geen rare blikken. Alleen 'n trendy mondkapje dragende jonge dame in de rijtje toen ze m'n kale gezicht zag, die bijna uit haar schoenen gesprongen is. Kan net zo goed 'n potloodventer zijn.
Samme zeg. Wat 'n wereld.
Allemaal voor de bühne.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198343473
AD = Fake News.

https://www.ad.nl/gezin/b(...)en-in-gaat~a02e1639/

quote:
‘inmiddels meer levens kosten dan besparen’. Bewijs daarvoor geven ze niet.
Wat nou geen bewijs!? Is er bewijs dat corona maatregelen meer levens red dan dat het kost??
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198343590
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:05 schreef ludovico het volgende:

[..]

Allemaal voor de bühne.
Remember the good old days when wearing a mask would be regarded as threatening.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_198344058
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:50 schreef Tingo het volgende:

[..]

Vanavond heb ik die rot mask vergeten te dragen. Ik had een bij me, maar de supermarkt rustig was en ik dacht gewoon :'Fuck it, let's see what happens'.
Niemand heeft wat tegen me gezegd. Ook geen rare blikken. Alleen 'n trendy mondkapje dragende jonge dame in de rijtje toen ze m'n kale gezicht zag, die bijna uit haar schoenen gesprongen is. Kan net zo goed 'n potloodventer zijn.
Samme zeg. Wat 'n wereld.
Dat is echt kapot grappig idd _O- zulke mensen moet je vierkant uitlachen. Bang om besmet te raken , maar bewust het risico opzoeken en mensen confronteren. Bewijst maar weer dat die mondkapjes puur een psychisch iets is. Het helpt geen pandemie te bestrijden maar het is een middel om het volk volgzaam te maken en om de urgentie te laten zien.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_198344180
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 18:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

500 mensen op een IC overspoeld de zorg in NL, dat is sowieso ook niet te begrijpen. 500 mensen. :')
De maatregelen zijn er niet persé vanwege die 500 mensen op de IC. Men heeft een soort Bergamosyndroom ontwikkeld, ze zitten vast in een soort tunnelvisie waarbij ze overtuigd zijn van dat als ze de maatregelen loslaten/versoepelen dat we dan meteen code zwart krijgen en dat de lijken op straat komen te liggen. Dat is het hele probleem, en zie daar nog maar eens uit te komen als je jezelf dat aan hebt laten praten door virologen en beddenbazen als Ernst Kuipers die het liefst zulke maatregelen tot in de eeuwigheid willen laten gelden.

Ben het er verder mee eens dat we een bedroevende capaciteit hebben. Zelfs bananenrepublieken hebben het nog beter voor elkaar. Iets meer dan 1000 IC bedden voor 17 miljoen mensen en een sterk vergrijzende bevolking (meer druk op de zorg) is dieptriest.

[ Bericht 10% gewijzigd door DeVerzamelaar op 05-03-2021 20:46:43 ]
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_198346061
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

De maatregelen zijn er niet persé vanwege die 500 mensen op de IC. Men heeft een soort Bergamosyndroom ontwikkeld, ze zitten vast in een soort tunnelvisie waarbij ze overtuigd zijn van dat als ze de maatregelen loslaten/versoepelen dat we dan meteen code zwart krijgen en dat de lijken op straat komen te liggen. Dat is het hele probleem, en zie daar nog maar eens uit te komen als je jezelf dat aan hebt laten praten door virologen en beddenbazen als Ernst Kuipers die het liefst zulke maatregelen tot in de eeuwigheid willen laten gelden.

Ben het er verder mee eens dat we een bedroevende capaciteit hebben. Zelfs bananenrepublieken hebben het nog beter voor elkaar. Iets meer dan 1000 IC bedden voor 17 miljoen mensen en een sterk vergrijzende bevolking (meer druk op de zorg) is dieptriest.
Maar ho maar op een plan om die crisis te bestreiden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198346091
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dat is echt kapot grappig idd _O- zulke mensen moet je vierkant uitlachen. Bang om besmet te raken , maar bewust het risico opzoeken en mensen confronteren. Bewijst maar weer dat die mondkapjes puur een psychisch iets is. Het helpt geen pandemie te bestrijden maar het is een middel om het volk volgzaam te maken en om de urgentie te laten zien.
Zij heeft me niet geconfronteerd...gewoon geschockt was.....misschien had ze niet 'n helemaal blote gezicht in publiek/supermarkt voor 'n tijdje niet gezien. :o)
Wel 'n beetje grappig, maar voor sommige mensen is het psychosis?
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_198348887
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

De maatregelen zijn er niet persé vanwege die 500 mensen op de IC. Men heeft een soort Bergamosyndroom ontwikkeld, ze zitten vast in een soort tunnelvisie waarbij ze overtuigd zijn van dat als ze de maatregelen loslaten/versoepelen dat we dan meteen code zwart krijgen en dat de lijken op straat komen te liggen. Dat is het hele probleem, en zie daar nog maar eens uit te komen als je jezelf dat aan hebt laten praten door virologen en beddenbazen als Ernst Kuipers die het liefst zulke maatregelen tot in de eeuwigheid willen laten gelden.

Ben het er verder mee eens dat we een bedroevende capaciteit hebben. Zelfs bananenrepublieken hebben het nog beter voor elkaar. Iets meer dan 1000 IC bedden voor 17 miljoen mensen en een sterk vergrijzende bevolking (meer druk op de zorg) is dieptriest.
Jij hebt harde bewijzen dat we gewoon alle maatregelen kunnen loslaten? Of wil je gewoon met de bevolking experimenteren?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198348909
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

De maatregelen zijn er niet persé vanwege die 500 mensen op de IC. Men heeft een soort Bergamosyndroom ontwikkeld, ze zitten vast in een soort tunnelvisie waarbij ze overtuigd zijn van dat als ze de maatregelen loslaten/versoepelen dat we dan meteen code zwart krijgen en dat de lijken op straat komen te liggen. Dat is het hele probleem, en zie daar nog maar eens uit te komen als je jezelf dat aan hebt laten praten door virologen en beddenbazen als Ernst Kuipers die het liefst zulke maatregelen tot in de eeuwigheid willen laten gelden.

Ben het er verder mee eens dat we een bedroevende capaciteit hebben. Zelfs bananenrepublieken hebben het nog beter voor elkaar. Iets meer dan 1000 IC bedden voor 17 miljoen mensen en een sterk vergrijzende bevolking (meer druk op de zorg) is dieptriest.
Jij hebt harde bewijzen dat we gewoon alle maatregelen kunnen loslaten? Of wil je gewoon met de bevolking experimenteren?
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:11 schreef ludovico het volgende:
AD = Fake News.

https://www.ad.nl/gezin/b(...)en-in-gaat~a02e1639/
[..]

Wat nou geen bewijs!? Is er bewijs dat corona maatregelen meer levens red dan dat het kost??
Ja... Zie oa Brazilië,
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198349821
twitter


Net als in het OMT.
pi_198350733
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:13 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Jij hebt harde bewijzen dat we gewoon alle maatregelen kunnen loslaten? Of wil je gewoon met de bevolking experimenteren?

Jij hebt harde bewijzen dat de maatregelen werken? Of wil je gewoon met de bevolking experimenteren?

Je doet alsof die maatregelen geen neveneffecten hebben die weleens groter kunnen zijn dan de positieve kanten van individuele maatregelen.

Je praat enorm in dogma's.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198350740
Brazilië is niet vergelijkbaar met Nederland. Heel ander klimaat en welvaart.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198351314
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 07:25 schreef ludovico het volgende:
Brazilië is niet vergelijkbaar met Nederland. Heel ander klimaat en welvaart.
Wist niet dat een virus zich aanpast aan de welvaart van iemand
Vwb klimaat.... Enig idee hoe groot Brazilië is? Een groot deel van de kust is gewoon een gematigd zeeklimaat
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198351340
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 07:24 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jij hebt harde bewijzen dat de maatregelen werken?
ja, vergelijk landen zonder maatregelen maar met landen die wel maatregelen hebben genomen
quote:
Of wil je gewoon met de bevolking experimenteren?
is dus geen experiment
quote:
Je doet alsof die maatregelen geen neveneffecten hebben die weleens groter kunnen zijn dan de positieve kanten van individuele maatregelen.
dat doe ik niet..dat maak jij ervan
quote:
Je praat enorm in dogma's.
Nope
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198351451
Vergelijk Zweden maar met NL en Florida maar met New York.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 6 maart 2021 @ 09:42:34 #155
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198351920
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 07:24 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jij hebt harde bewijzen dat de maatregelen werken?
Zeker weten.
quote:
Of wil je gewoon met de bevolking experimenteren?

Je doet alsof die maatregelen geen neveneffecten hebben die weleens groter kunnen zijn dan de positieve kanten van individuele maatregelen.
En anderzijds doe jij alsof de maatregelen meer schade aanrichten dan ze goed doen. Heb je daar harde bewijzen voor :? .
quote:
Je praat enorm in dogma's.
Spiegeltje spiegeltje...
Huilen dan.
pi_198352053
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 07:24 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jij hebt harde bewijzen dat de maatregelen werken?
Veel betere bewijzen dat maatregelen werken tegen een virusuitbraak zijn er niet dan de 0 vastgestelde griepgevallen tijdens het griepseizoen ga je niet krijgen. Helaas is corona besmettelijker en hou je dat virus met dezelfde maatregelen minder goed tegen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_198352373
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 08:57 schreef ludovico het volgende:
Vergelijk Zweden maar met NL en Florida maar met New York.
Geen maatregelen NY vs Geen maatregelen Florida? Waarom?
Dunbevolkt Zweden met dichtbevolkt Nederland? Waarom?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198352935
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:50 schreef Tingo het volgende:

[..]

Vanavond heb ik die rot mask vergeten te dragen. Ik had een bij me, maar de supermarkt rustig was en ik dacht gewoon :'Fuck it, let's see what happens'.
Niemand heeft wat tegen me gezegd. Ook geen rare blikken. Alleen 'n trendy mondkapje dragende jonge dame in de rijtje toen ze m'n kale gezicht zag, die bijna uit haar schoenen gesprongen is. Kan net zo goed 'n potloodventer zijn.
Samme zeg. Wat 'n wereld.
_O_ _O_

Laat die wappies maar kijken joh, je houdt alleen maar jezelf voor de gek als je zo een ding draagt.
Heb dat ding pas 1 keer gedragen in gezelschap van mn pa.
Verder maar twee keer aangesproken, kneusje achter de infobalie die mij niet wilde helpen omdat ik geen masker op had en een beveiliger in de AH, zei tegen hem met een schorre stem dat ik last heb van mn keel, niks aan hand.

Die scheve blikken van coronawappies kan ik alleen maar om lachen, doet me niks.
pi_198353188
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 10:26 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Geen maatregelen NY vs Geen maatregelen Florida? Waarom?
Dunbevolkt Zweden met dichtbevolkt Nederland? Waarom?
Nu nog je eigen cherry picking onder ogen zien.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198353193
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 09:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Veel betere bewijzen dat maatregelen werken tegen een virusuitbraak zijn er niet dan de 0 vastgestelde griepgevallen tijdens het griepseizoen ga je niet krijgen. Helaas is corona besmettelijker en hou je dat virus met dezelfde maatregelen minder goed tegen.
Die 0 besmettingen waren al vanaf geen evenementen en 1.5 meter afstand en handjes wassen? Wat doen de overige maatregelen dan?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198353218
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 09:42 schreef Isdatzo het volgende:

En anderzijds doe jij alsof de maatregelen meer schade aanrichten dan ze goed doen. Heb je daar harde bewijzen voor :? .

Waarom wordt de bewijslast omgedraaid? Die avondklok gaat tegen grondrechten in, sinds wanneer moet je je onschuld bewijzen om normaal te mogen leven?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 6 maart 2021 @ 11:43:04 #162
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198353293
quote:
13s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 11:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

Waarom wordt de bewijslast omgedraaid? Die avondklok gaat tegen grondrechten in, sinds wanneer moet je je onschuld bewijzen om normaal te mogen leven?
Sorry. Ik spreek geen onderbuiks.
Huilen dan.
pi_198353303
quote:
13s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 11:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

Waarom wordt de bewijslast omgedraaid? Die avondklok gaat tegen grondrechten in, sinds wanneer moet je je onschuld bewijzen om normaal te mogen leven?
Welk grondrecht?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198353307
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 11:43 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Sorry. Ik spreek geen onderbuiks.
Godverdomme man. :')

Jullie geven er geen neuk om dat je opgesloten wordt in je huis na 21:00? Terwijl de onderbouwing dat dat nodig is flinterdun is. :')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198353321
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 11:43 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Welk grondrecht?
Vrijheid om niet onrechtmatig opgesloten te worden lijkt me prettig.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198353329
quote:
13s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 11:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nu nog je eigen cherry picking onder ogen zien.
Ik maak geen vergelijking, ik geef alleen maar voorbeelden wat de gevolgen van geen maatregelen kunnen zijn.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198353334
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 11:45 schreef ludovico het volgende:

[..]

Vrijheid om niet onrechtmatig opgesloten te worden lijkt me prettig.
Is dat een grondrecht?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198353343
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 11:46 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ik maak geen vergelijking, ik geef alleen maar voorbeelden wat de gevolgen van geen maatregelen kunnen zijn.
:')
Tis hier geen Brazilië en "geen maatregelen" gaat niet gebeuren Henkie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198353349
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 11:46 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Is dat een grondrecht?
Who gives a shit, meneer semantiek. In vrijheid kunnen leven lijkt me nogal een grondrecht ja.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198353372
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 11:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

Who gives a shit, meneer semantiek. In vrijheid kunnen leven lijkt me nogal een grondrecht ja.
behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet

Zoals bij elk grondrecht staat
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 11:49:55 #171
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198353383
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 11:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

Godverdomme man. :')

Jullie geven er geen neuk om dat je opgesloten wordt in je huis na 21:00? Terwijl de onderbouwing dat dat nodig is flinterdun is. :')
Wie zegt dat? Jij gaat ineens van '(alle) maatregelen' naar 'avondklok'. De doelpalen, laat ze eens staan joh.

Ik heb al eerder gezegd wat ik van die avondklok denk.
Huilen dan.
pi_198353384
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 11:46 schreef ludovico het volgende:

[..]

:')
Tis hier geen Brazilië en "geen maatregelen" gaat niet gebeuren Henkie.
Ah doelpaaltje schuiven, ben je goed in hè Ingrid
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198353389
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 11:49 schreef devlinmr het volgende:

[..]

behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet

Zoals bij elk grondrecht staat
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 11:45 schreef ludovico het volgende:
Vrijheid om niet onrechtmatig
Maar met jou weer in discussies over woorden gaat me ff te ver Devlin.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198353398
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 11:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

Godverdomme man. :')

Jullie geven er geen neuk om dat je opgesloten wordt in je huis na 21:00? Terwijl de onderbouwing dat dat nodig is flinterdun is. :')
:')
Er zit een verschil tussen, tijdelijk bepaalde maatregelen accepteren wegens uitzonderlijke omstandigheden en "geen neuk geven"
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198353406
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 11:49 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ah doelpaaltje schuiven, ben je goed in hè Ingrid
Nee draak, het gros van die maatregelen is zinloos, zie Maurice de Hond en zijn opvattingen bijvoorbeeld, dat komt wel aardig in de buurt van hoe ik verwacht dat er veelal besmettingen worden opgelopen.

En de samenleving een optie bieden om zichzelf meer te beschermen voor hen die dat willen is ook helemaal niks mis mee. Het plan van HerstelNL had vorig jaar al ingezet moeten worden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198353411
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 11:51 schreef devlinmr het volgende:
, tijdelijk bepaalde maatregelen accepteren wegens uitzonderlijke omstandigheden
Je kan alles wel uitzonderlijke omstandigheden benoemen. :')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198353420
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 11:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee draak, het gros van die maatregelen is zinloos, zie Maurice de Hond en zijn opvattingen bijvoorbeeld, dat komt wel aardig in de buurt van hoe ik verwacht dat er veelal besmettingen worden opgelopen.

En de samenleving een optie bieden om zichzelf meer te beschermen voor hen die dat willen is ook helemaal niks mis mee. Het plan van HerstelNL had vorig jaar al ingezet moeten worden.
Dat plan van Herstel is allang naar de prullenbak verwezen... Met goede redenen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198353430
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 11:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je kan alles wel uitzonderlijke omstandigheden benoemen. :')
Kan maar gebeurt niet
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198353440
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 11:54 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dat plan van Herstel is allang naar de prullenbak verwezen... Met goede redenen
:') :') :') Je hebt met overtuigd!!$
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198353474
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 11:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wie zegt dat? Jij gaat ineens van '(alle) maatregelen' naar 'avondklok'. De doelpalen, laat ze eens staan joh.

Ik heb al eerder gezegd wat ik van die avondklok denk.
Het gros van de vrijheid beperkende maatregelen is bijster ineffectief t.o.v. de initiële maatregel: werk meer van huis + geen evenementen + 1.5 meter afstand, doe wat voorzichtig bij ouderen, handjes wassen.

In de buitenlucht met maximaal 3 mensen rondlopen, winkels sluiten, avondklok, flikker op zou ik zeggen, dat is gewoon kansloos gedoe.

En dat plan van Herstel NL voor hen die vinden dat het niet onderdrukkend genoeg is al die maatregelen en meer zekerheid willen als ze buiten komen.... prima, faciliteer dat, wat is daar mis mee? "goede redenen om dat af te blazen", ach schei uit, onzin, alsof die mensen van die groep maar een stel idioten zijn ofzo, beleidstechnisch zitten daar zwaargewichten in. :')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198353482
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 11:55 schreef ludovico het volgende:

[..]

:') :') :') Je hebt met overtuigd!!$
Jehova's kun je ook niet overtuigen, zelfde geldt voor bnw'ers, die illusie heb ik allang laten varen.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198353488
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 11:59 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Jehova's kun je ook niet overtuigen, zelfde geldt voor bnw'ers, die illusie heb ik allang laten varen.
Wat doe je hier dan? :')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198353503
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 11:58 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het gros van de vrijheid beperkende maatregelen is bijster ineffectief t.o.v. de initiële maatregel: werk meer van huis + geen evenementen + 1.5 meter afstand, doe wat voorzichtig bij ouderen, handjes wassen.

In de buitenlucht met maximaal 3 mensen rondlopen, winkels sluiten, avondklok, flikker op zou ik zeggen, dat is gewoon kansloos gedoe.

En dat plan van Herstel NL voor hen die vinden dat het niet onderdrukkend genoeg is al die maatregelen en meer zekerheid willen als ze buiten komen.... prima, faciliteer dat, wat is daar mis mee? "goede redenen om dat af te blazen", ach schei uit, onzin, alsof die mensen van die groep maar een stel idioten zijn ofzo, beleidstechnisch zitten daar zwaargewichten in.
Dat plan van herstel blinkt juist uit door onderdrukking. > 50% van de bevolking volledig isoleren en opsluiten. :')
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198353517
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:01 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dat plan van herstel blinkt juist uit door onderdrukking. > 50% van de bevolking volledig isoleren en opsluiten. :')
Waar heb jij gevonden dat dat hun plan is? Kun je dat voor mij citeren?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198353586
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Waar heb jij gevonden dat dat hun plan is? Kun je dat voor mij citeren?
Willen ze de risicogroepen isoleren?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198353618
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:08 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Willen ze de risicogroepen isoleren?
Ze willen een dubbele samenleving waarin mensen kunnen kiezen zich te onderwerpen aan extra maatregelen die de besmettingskans zou kunnen verlagen. Dat is allemaal op basis van vrije wil. Als jij wilt winkelen met alleen mensen die zich hebben laten testen in de afgelopen 50 uur, 3 mondkapjes op hebben en 1.5 meter afstand van elkaar houden en lekker extreem ontsmetten, dan kan dat.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198353818
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ze willen een dubbele samenleving waarin mensen kunnen kiezen zich te onderwerpen aan extra maatregelen die de besmettingskans zou kunnen verlagen. Dat is allemaal op basis van vrije wil. Als jij wilt winkelen met alleen mensen die zich hebben laten testen in de afgelopen 50 uur, 3 mondkapjes op hebben en 1.5 meter afstand van elkaar houden en lekker extreem ontsmetten, dan kan dat.
Effectief dus gewoon meer dan 50% van de bevolking isoleren dus daar meer dan 50% tot eoa risicogroep behoort

Die vrije wil gaat hem niet worden sowieso dat gaat meteen problemen opleveren in de zorg


quote:
Veilige zones inrichten
Hier gelden strenge veiligheidsregels bedoeld om kwetsbaren te beschermen in het maatschappelijke verkeer. Zones kunnen plekken zijn, maar ook bepaalde tijdstippen. Buiten de zones is alles weer mogelijk
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198353860
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:27 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Effectief dus gewoon meer dan 50% van de bevolking isoleren dus daar meer dan 50% tot eoa risicogroep behoort

Die vrije wil gaat hem niet worden sowieso dat gaat meteen problemen opleveren in de zorg
Waar heb je het over, isoleren? Waar zie jij dat in terug dan? Er wordt helemaal niemand geïsoleerd. Mensen mogen vrijwillig met meer maatregelen in een 2e samenleving leven, waar dat mogelijk is.

Blabla vrije wil problemen opleveren in de zorg.

Hoezo? Als je de optie biedt tot EXTRA maatregelen, dat zou toch juist de zorg moeten ontlasten?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198353880
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:31 schreef ludovico het volgende:

[..]

Waar heb je het over, isoleren? Waar zie jij dat in terug dan? Er wordt helemaal niemand geïsoleerd. Mensen mogen vrijwillig met meer maatregelen in een 2e samenleving leven, waar dat mogelijk is.

Blabla vrije wil problemen opleveren in de zorg.

Hoezo? Als je de optie biedt tot EXTRA maatregelen, dat zou toch juist de zorg moeten ontlasten?
quote:
Veilige zones inrichten
Hier gelden strenge veiligheidsregels bedoeld om kwetsbaren te beschermen in het maatschappelijke verkeer. Zones kunnen plekken zijn, maar ook bepaalde tijdstippen. Buiten de zones is alles weer mogelijk
Hier
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198353908
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:32 schreef devlinmr het volgende:

[..]

[..]

Hier
Wat is daar nou mis mee? Iedereen mag er aan mee doen die dat wilt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198353975
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:34 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat is daar nou mis mee? Iedereen mag er aan mee doen die dat wilt.
Je splijt de samenleving zonder dat het iets oplevert
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198354028
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:37 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Je splijt de samenleving zonder dat het iets oplevert
Hoezo splijt de samenleving? Het is solidair dat wij mensen beschermen die koste wat het kost niet besmet willen raken en daarin willen ondersteunen.
Als het niets oplevert stel jij dat maatregelen an sich geen zin hebben, anders zou het wel wat opleveren toch, die extra maatregelen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 6 maart 2021 @ 12:44:35 #193
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198354077
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 11:58 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het gros van de vrijheid beperkende maatregelen is bijster ineffectief
Oja? Heb je daar harde bewijzen voor?
quote:
t.o.v. de initiële maatregel: werk meer van huis + geen evenementen + 1.5 meter afstand, doe wat voorzichtig bij ouderen, handjes wassen.

In de buitenlucht met maximaal 3 mensen rondlopen, winkels sluiten, avondklok, flikker op zou ik zeggen, dat is gewoon kansloos gedoe.

En dat plan van Herstel NL voor hen die vinden dat het niet onderdrukkend genoeg is al die maatregelen en meer zekerheid willen als ze buiten komen.... prima, faciliteer dat, wat is daar mis mee? "goede redenen om dat af te blazen", ach schei uit, onzin, alsof die mensen van die groep maar een stel idioten zijn ofzo, beleidstechnisch zitten daar zwaargewichten in. :')
Dat plan van HerstelNL is voor het grootste deel zoals het nu is, behalve dan dat het nu voor iedereen geldt en als het aan HerstelNL ligt alleen voor iedereen die kwetsbaar is (of geen risico wil lopen).

Dus hoe ga je daarmee die groep beter beschermen dan dat je nu doet? Dat kan alleen maar resulteren in een netto slechtere bescherming hè slimmerik.
Huilen dan.
pi_198354098
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:44 schreef Isdatzo het volgende:
Oja? Heb je daar harde bewijzen voor?
De besmettingscijfers zijn niet of nauwelijks gedaald sinds invoering van extra maatregelen, ik kan dus niet aannemen dat ze veel effect hebben.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198354121
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:44 schreef Isdatzo het volgende:
Dat plan van HerstelNL is voor het grootste deel zoals het nu is, behalve dan dat het nu voor iedereen geldt en als het aan HerstelNL ligt alleen voor iedereen die kwetsbaar is (of geen risico wil lopen).

Dus hoe ga je daarmee die groep beter beschermen dan dat je nu doet? Dat kan alleen maar resulteren in een netto slechtere bescherming hè slimmerik.
Waar staat dat?

Dat ze van mening zijn dat als de zorg het aankan dat de reguliere samenleving wat meer openkan wil ik best geloven.

Sowieso is dan de optie extra veiligheid blijven bieden alleen maar netjes.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 6 maart 2021 @ 12:48:14 #196
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198354127
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:32 schreef devlinmr het volgende:

[..]


[..]

Hier
Sowieso onhaalbaar, want je gaat gegarandeerd veel menging hebben tussen die twee groepen. Ludo die met alle wolla-ik-heb-schijt-mensen een feestje gaat bouwen, vervolgens bij moeders die voorzichtig is want ze werkt in de ouderenzorg op de koffie gaat.
Huilen dan.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 12:52:25 #197
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198354212
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:45 schreef ludovico het volgende:

[..]

De besmettingscijfers zijn niet of nauwelijks gedaald sinds invoering van extra maatregelen, ik kan dus niet aannemen dat ze veel effect hebben.
Aha, weer zo'n befaamde ludovico-aanname. Vind je dat niet een nogal magere basis om zulke uitspraken te rechtvaardigen: Het gros van de vrijheid beperkende maatregelen is bijster ineffectief
Huilen dan.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 12:54:15 #198
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198354248
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

Waar staat dat?
Waar denk je.

quote:
Dat ze van mening zijn dat als de zorg het aankan dat de reguliere samenleving wat meer openkan wil ik best geloven.

Sowieso is dan de optie extra veiligheid blijven bieden alleen maar netjes.
Nee. De kern van hun hele plan: kwetsbaren beschermen en de rest kan z'n gang gaan.
Huilen dan.
pi_198354268
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:52 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Aha, weer zo'n befaamde ludovico-aanname. Vind je dat niet een nogal magere basis om zulke uitspraken te rechtvaardigen: Het gros van de vrijheid beperkende maatregelen is bijster ineffectief
Dat is mijn zienswijze ja. Ik vind de basis helemaal niet matig, of in ieder geval, niet minder matig dan het hebben van een andere zienswijze.

De hele bewijslast wordt compleet omgedraaid. Leuk in een noodtoestand maar in een noodtoestand zou ik daadkrachtiger beleid willen zien met betrekking tot de capaciteit in de zorg.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198354278
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:54 schreef Isdatzo het volgende:
Nee. De kern van hun hele plan: kwetsbaren beschermen en de rest kan z'n gang gaan.
Als daar ruimte voor zou zijn lijkt me nogal een logische voorwaarde om dat daadwerkelijk te kunnen toepassen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 6 maart 2021 @ 12:58:56 #201
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198354334
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:55 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is mijn zienswijze ja. Ik vind de basis helemaal niet matig,
Tja, dat is dan jouw gebrek want dat is het namelijk wel. Op simplistische aannames die aantoonbaar denkfouten bevatten heel stellig uitspraken doen die nergens op slaan is wel beetje :') .
quote:
of in ieder geval, niet minder matig dan het hebben van een andere zienswijze.

De hele bewijslast wordt compleet omgedraaid. Leuk in een noodtoestand maar in een noodtoestand zou ik daadkrachtiger beleid willen zien met betrekking tot de capaciteit in de zorg.
cApAcitEit iN dE zOrg!!!11$$##/ :( Jonge, tegen exponentiële groei kan je niet opschalen.
Huilen dan.
pi_198354437
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Tja, dat is dan jouw gebrek want dat is het namelijk wel. Op simplistische aannames die aantoonbaar denkfouten bevatten heel stellig uitspraken doen die nergens op slaan is wel beetje :') .
[..]

cApAcitEit iN dE zOrg!!!11$$##/ :( Jonge, tegen exponentiële groei kan je niet opschalen.
Ludo wel... Die zet gewoon een tentenkamp op op de Ginkelse Hei
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 13:07:46 #203
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198354480
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 13:05 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ludo wel... Die zet gewoon een tentenkamp op op de Ginkelse Hei
Frisse lucht en zonnestraaltjes. Geef die mensen nog een mandarijntje toe en het hele probleem verdwijnt als sneeuw voor de zon _O_ .
Huilen dan.
pi_198354530
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:58 schreef Isdatzo het volgende:
Tja, dat is dan jouw gebrek want dat is het namelijk wel. Op simplistische aannames die aantoonbaar denkfouten bevatten heel stellig uitspraken doen die nergens op slaan is wel beetje .
Als jij nou even op die aantoonbare denkfouten wijst en even komt met het onderzoek en fundament waar die maatregelen dan op gebaseerd zijn.

Jij noemt mijn dikke vinger nu in de basis maar matig, maar die van de overheid, die op eenzelfde soort dikke vinger is gebaseerd, heb jij geen mening over.

Gezien het gebrek aan informatie moeten er aannames gemaakt worden, hoe kan je nou weer zo hypocriet zijn dat je de ene aanname accepteert en okay vindt en de andere afblaft "simplistische aanname, aantoonbare denkfout, heel stellig"...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198354608
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:58 schreef Isdatzo het volgende:
cApAcitEit iN dE zOrg!!!11$$##/ Jonge, tegen exponentiële groei kan je niet opschalen.
Word jij niet enorm moe van jezelf? Welk bewijs heb jij voor grote effectiviteit van het sluiten van allerlei winkels, van 1.5 meter afstand in de buitenlucht, van mondkapjes?

Exponentiele groei gaat inderdaad de zorg overspoelen, effectieve maatregelen kunnen daar allicht iets tegen betekenen, als het nauwelijks effectief is zal dat weinig effect gaan hebben.

En een grotere zorg capaciteit heeft wel degelijk meer effect, de reguliere zorg had gewoon door kunnen gaan bij deze constante stroom van 4000-5000 besmettingen per dag. Daar zit namelijk geen exponentiele groei meer in maar de zorg wordt alsnog ingekrompen.

De mens overschat zijn invloed. Er wordt maar simpel aangenomen dat "zonder avondklok hadden we nu veeeel meer besmettingen" .... Goedgelovig ben je dan, maar daarnaast hypocriet om mij daarover af te vallen maar die maatregel an sich bijvoorbeeld niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 6 maart 2021 @ 13:17:23 #206
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198354647
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 13:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als jij nou even op die aantoonbare denkfouten wijst
Oké.

1) Je hebt geen nulmeting: je weet niet hoe de zaken ervoor hadden gestaan zonder maatregelen. Dat ze effectief zijn volgt uit het gegeven dat er van alle andere infectieziekten nagenoeg geen verspreiding plaatsvindt.
2) Bij een reproductiegetal dat met het totaal aan maatregelen rond de één ligt hoeft een afzonderlijke maatregel geen wereldschokkende effecten te hebben om toch behoorlijk nuttig te zijn.

quote:
en even komt met het onderzoek en fundament waar die maatregelen dan op gebaseerd zijn.

Jij noemt mijn dikke vinger nu in de basis maar matig, maar die van de overheid, die op eenzelfde soort dikke vinger is gebaseerd, heb jij geen mening over.

Gezien het gebrek aan informatie moeten er aannames gemaakt worden, hoe kan je nou weer zo hypocriet zijn dat je de ene aanname accepteert en okay vindt en de andere afblaft "simplistische aanname, aantoonbare denkfout, heel stellig"...
Omdat de ene aanname wel ergens op gebaseerd is en de andere niet.
Huilen dan.
pi_198354689
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 13:17 schreef Isdatzo het volgende:
1) Je hebt geen nulmeting: je weet niet hoe de zaken ervoor hadden gestaan zonder maatregelen. Dat ze effectief zijn volgt uit het gegeven dat er van alle andere infectieziekten nagenoeg geen verspreiding plaatsvindt.
Hoe kan je dit argument gebruiken als het dogma van de maatregelen is dat ze helpen.

Die andere infectieziekten verspreiden al minder na het gebrek aan evenementen en andere basis maatregelen, waar ik niet tegen ben. Alles wat jouw overheid heeft verzonnen in aanloop van de "2e golf" daarentegen ben ik wel op tegen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198354715
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 13:17 schreef Isdatzo het volgende:
2) Bij een reproductiegetal dat met het totaal aan maatregelen rond de één ligt hoeft een afzonderlijke maatregel geen wereldschokkende effecten te hebben om toch behoorlijk nuttig te zijn.
Kleine stijging danwel kleine daling lijkt mij niet bepaald een probleem.

Sowieso is het product van tijdsduur van maatregel en effectiviteit van de maatregel en de bijbehorende kosten van de maatregel dan ook nog eens leidend in wat rationeel zou zijn.

Een complete lock down voor een weekje is te overzien en zal effectief zijn. Maar is een regel die je niet lang zou willen doorvoeren. Echter, allicht liever dat dan niet effectieve nonsense accepteren met weinig overtuigingskracht.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198354723
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 13:17 schreef Isdatzo het volgende:
Omdat de ene aanname wel ergens op gebaseerd is en de andere niet.
Leg uit dan? :') Is het je niet duidelijk dat ik niet echt overtuigd ben van die overvloeden aan hard bewijs?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 6 maart 2021 @ 13:23:52 #210
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198354735
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 13:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

Word jij niet enorm moe van jezelf?
Nee, maar wel van jou :6 .
quote:
Welk bewijs heb jij voor grote effectiviteit van het sluiten van allerlei winkels, van 1.5 meter afstand in de buitenlucht, van mondkapjes?
Waar is de griep? Aha!
quote:
Exponentiele groei gaat inderdaad de zorg overspoelen, effectieve maatregelen kunnen daar allicht iets tegen betekenen, als het nauwelijks effectief is zal dat weinig effect gaan hebben.

En een grotere zorg capaciteit heeft wel degelijk meer effect, de reguliere zorg had gewoon door kunnen gaan bij deze constante stroom van 4000-5000 besmettingen per dag. Daar zit namelijk geen exponentiele groei meer in maar de zorg wordt alsnog ingekrompen.
Denkfout. Als de verspreiding afneemt dan betekent extra zorgcapaciteit alleen dat je wat eerder kan beginnen met het afbouwen van de maatregelen.
quote:
De mens overschat zijn invloed.
Menselijk contact / gedrag is nu juist hoe corona zich verspreidt :D .
quote:
Er wordt maar simpel aangenomen dat "zonder avondklok hadden we nu veeeel meer besmettingen" .... Goedgelovig ben je dan, maar daarnaast hypocriet om mij daarover af te vallen maar die maatregel an sich bijvoorbeeld niet.
Het gaat niet om de avondklok.
Huilen dan.
pi_198354742
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 13:23 schreef Isdatzo het volgende:
Waar is de griep? Aha!
Die was al weg na de initiele maatregelen, die is niet verdwenen na het invoeren van avondklok, winkelverbod, horeca verbod, etc.

Hoe kan jij dit dan gebruiken als bewijs van effectiviteit van die laatstgenoemde maatregelen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198354761
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 13:23 schreef Isdatzo het volgende:
Denkfout. Als de verspreiding afneemt dan betekent extra zorgcapaciteit alleen dat je wat eerder kan beginnen met het afbouwen van de maatregelen.
Nee, niks denkfout, reguliere zorg had bij meer capaciteit door kunnen gaan, dat is gewoon een feit.
Je mag ook denken dat we te laat waren met maatregelen hoor, maar zoals je ziet valt dat maar tot bepaalde hoogte enigszins normaal te onderdrukken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 6 maart 2021 @ 13:26:25 #213
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198354773
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 13:24 schreef ludovico het volgende:

[..]

Die was al weg na de initiele maatregelen, die is niet verdwenen na het invoeren van avondklok, winkelverbod, horeca verbod, etc.

Hoe kan jij dit dan gebruiken als bewijs van effectiviteit van die laatstgenoemde maatregelen?
Watch me.
Huilen dan.
pi_198356564
Heb begrepen dat dit in Spanje is:

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 6 maart 2021 @ 20:21:45 #216
24329 KNAK
ff w88,......
pi_198361911
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 15:28 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Heb begrepen dat dit in Spanje is:

[ afbeelding ]
_O-

Heerlijke psychologische oorlogsvoering ... dat ze zoiets nog niet hier in bushokjes hebben hangen valt nog mee.

Spertijd tot 30 maart verlengd _O- _O-

Dit zal wel de laatste keer verlenging zijn aangezien de impact nu nog relatief klein is. Langzaam kruipen we naar de lente met langer licht / warmer weer.. de mensen dan binnenhouden zou op papier dan een hels karwei moeten zijn al hebben we wel te maken met een ruggengraatloos volkje dat vooralsnog alles slikt.

Je kan stellen dat we langzaam een kruising naderen en men moet gaan beslissen of wel of niet deze onzin blijven accepteren. De overheid zou eventueel ook nog het stuur kunnen omgooien, maar dan zou dat wereldwijd moeten gaan gebeuren.
Denken dat op 17 maart stemmen iets gaat veranderen is ook een illusie daar alle partijen links of rechtsom op 1 lijn zitten en eventueel de FvD -schijnbaar de enige partij volledig tegen de Coronamaatregelen- toch geen deuk in een toef slagroom kan slaan (los van dat ze ook nog eens net als Wilders gecontroleerde oppositie kunnen zijn) bij welke vorm van winst dan ook. Het zijn immers NaZi's!! Baudet gaat zo mooi de kant van Janmaat op...en als ie niet oppast de kant van Pim .......tenzij het allemaal gewoon theater is, wat net zo makkelijk ook het geval kan zijn.

Dus, het is een beetje aan ons... langer deze ellende of gewoon massaal opstaan en als één volk deze leugen de rug toe keren...

Spannende tijden, al is het antwoord op bovenstaande vraag duidelijk, namelijk langer deze ellende.

[ Bericht 8% gewijzigd door KNAK op 06-03-2021 20:50:18 ]
Mai pben rai~!
pi_198362837
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 20:21 schreef KNAK het volgende:

[..]

_O-

Heerlijke psychologische oorlogsvoering ... dat ze zoiets nog niet hier in bushokjes hebben hangen valt nog mee.

Spertijd tot 30 maart verlengd _O- _O-

Dit zal wel de laatste keer verlenging zijn aangezien de impact nu nog relatief klein is. Langzaam kruipen we naar de lente met langer licht / warmer weer.. de mensen dan binnenhouden zou op papier dan een hels karwei moeten zijn al hebben we wel te maken met een ruggengraatloos volkje dat vooralsnog alles slikt.

Je kan stellen dat we langzaam een kruising naderen en men moet gaan beslissen of wel of niet deze onzin blijven accepteren. De overheid zou eventueel ook nog het stuur kunnen omgooien, maar dan zou dat wereldwijd moeten gaan gebeuren.
Denken dat op 17 maart stemmen iets gaat veranderen is ook een illusie daar alle partijen links of rechtsom op 1 lijn zitten en eventueel de FvD -schijnbaar de enige partij volledig tegen de Coronamaatregelen- toch geen deuk in een toef slagroom kan slaan (los van dat ze ook nog eens net als Wilders gecontroleerde oppositie kunnen zijn) bij welke vorm van winst dan ook. Het zijn immers NaZi's!! Baudet gaat zo mooi de kant van Janmaat op...en als ie niet oppast de kant van Pim .......tenzij het allemaal gewoon theater is, wat met zo makkelijk kan.

Dus, het is een beetje aan ons... langer deze ellende of gewoon massaal opstaan en als één volk deze leugen de rug toe keren...

Spannende tijden, al is het antwoord op bovenstaande vraag duidelijk, namelijk langer deze ellende.
Men roept hier al maanden dat het volk het zat is en dat er heel snel een opstand gaat komen. Pasgeleden was er de langverwachte burgerlijke ongehoorzaamheid waarin cafe's en winkels in heel Nederland gewoon de deuren open zouden gaan gooien. Uiteindelijk waren er 2 cafe's in Amsterdam die een uurtje open zijn geweest en nog 2 cafe's in de rest van Nederland die na een half uurtje al angstvallig weer de deuren sloot. En alleen in Klazinaveen _O- gingen de deuren van de winkels open. Ook voor een half uurtje.

ER GEBEURT HELEMAAL NIETS en winkels en horeca houden gewoon braaf de deuren gesloten totdat de regering zegt dat ze weer open mogen. Hoelang gaan users hier nu roepen dat Nederland het nu echt zat is?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 6 maart 2021 @ 21:09:31 #218
24329 KNAK
ff w88,......
pi_198363319
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 20:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Men roept hier al maanden dat het volk het zat is en dat er heel snel een opstand gaat komen. Pasgeleden was er de langverwachte burgerlijke ongehoorzaamheid waarin cafe's en winkels in heel Nederland gewoon de deuren open zouden gaan gooien. Uiteindelijk waren er 2 cafe's in Amsterdam die een uurtje open zijn geweest en nog 2 cafe's in de rest van Nederland die na een half uurtje al angstvallig weer de deuren sloot. En alleen in Klazinaveen _O- gingen de deuren van de winkels open. Ook voor een half uurtje.

ER GEBEURT HELEMAAL NIETS en winkels en horeca houden gewoon braaf de deuren gesloten totdat de regering zegt dat ze weer open mogen. Hoelang gaan users hier nu roepen dat Nederland het nu echt zat is?
De deuren werden dichtgehouden omdat handhaving/politie om de hoek staat te gluren. Ik zo ook met mijn 2 horecazaken. Mij werd al verteld dat er een boete van 4k niet ondenkbaar zou zijn. De meesten ondernemers liggen krom en hebben geen vet meer op de botjes en kiezen daardoor eieren/geld. Dit, én het lauwe respons op de actie heeft het geheel kansloos gemaakt.
De zaken die opengingen in A'dam, Klazienveen etc, je zou nu deze dappere ondernemers moeten vragen of ze er nog geouwehoer aan hebben overgehouden. Zou me verbazen als ze zonder financiele kleerscheuren er vanaf zijn gekomen.

Nederlanders hebben het (nog te) goed. Wij kunnen op een aantal zaken na alles gewoon doen. Er zijn volop alternatieven voor datgene wat ons op dit moment ontnomen wordt. Hierdoor zijn de maatregels niet meer dan 'rot'. 'vervelend' en zit er nog voldoende rek in alvorens we hééél misschien de gedachte in ons laten opkomen om mogelijk/misschien wat harder te gaan schreeuwen dat we het er niet mee eens zijn, laat staan daadwerkelijk tot fysieke actie overgaan.

Net als een puber huisarrest geven. Huisarrest maar mag wel zijn PS5/telefoon/5G snelheid/Nintendo/bubbelbad/netflix blijven gebruiken.
Mai pben rai~!
pi_198363339
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 20:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Men roept hier al maanden dat het volk het zat is en dat er heel snel een opstand gaat komen. Pasgeleden was er de langverwachte burgerlijke ongehoorzaamheid waarin cafe's en winkels in heel Nederland gewoon de deuren open zouden gaan gooien. Uiteindelijk waren er 2 cafe's in Amsterdam die een uurtje open zijn geweest en nog 2 cafe's in de rest van Nederland die na een half uurtje al angstvallig weer de deuren sloot. En alleen in Klazinaveen _O- gingen de deuren van de winkels open. Ook voor een half uurtje.

ER GEBEURT HELEMAAL NIETS en winkels en horeca houden gewoon braaf de deuren gesloten totdat de regering zegt dat ze weer open mogen. Hoelang gaan users hier nu roepen dat Nederland het nu echt zat is?
Ik denk dat 40% het echt echt zat is 20% vindt het wel prima en die andere 40% vindt het gewoon zo goed en daadkrachtig van de overheid, echt slimme mensen die ons redden zijn dat!
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198363635
quote:
Het kabinet gaat verder kijken naar mogelijkheden om mensen meer vrijheden te geven als ze een vaccinatiebewijs hebben of een sneltest hebben gedaan met een negatieve uitslag. Volgens de ingewijden wordt een voorstel daarvoor verder uitgewerkt.
https://nos.nl/liveblog/2(...)-kades-ontruimd.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 6 maart 2021 @ 21:33:52 #221
24329 KNAK
ff w88,......
pi_198363996
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 21:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Geen idee waar het woord 'wappie' vandaan is gekomen, mogelijk een mede vanuit de overheid gesteund en gesubsidieerd, misschien wel verzonnen woord om de nuchtere, wat minder goedgelovige medemens te ridiculiseren, maar je zou denken dat met al die zooi wat mondjesmaat geïmplementeerd wordt de supporter van alle onzin maatregels toch de wappie een beetje krediet moet gaan geven :') - elke keer weer is het de wappie die het bij het rechte eind heeft...
Mai pben rai~!
pi_198364042
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 21:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik denk dat 40% het echt echt zat is 20% vindt het wel prima en die andere 40% vindt het gewoon zo goed en daadkrachtig van de overheid, echt slimme mensen die ons redden zijn dat!
Ik denk dat 100% het zat is, maar dat het overgrote deel van de mensen begrijpt dat het nodig is
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198364045
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 21:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

... Dystopisch.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198364076
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 21:35 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ik denk dat 100% het zat is, maar dat het overgrote deel van de mensen begrijpen dat het nodig is
Jij bent wereldvreemd dus ik geloof je gelijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 6 maart 2021 @ 21:38:00 #225
24329 KNAK
ff w88,......
pi_198364109
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 21:35 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ik denk dat 100% het zat is, maar dat het overgrote deel van de mensen begrijpt denkt dat het nodig is
fixed4U
:*
Mai pben rai~!
pi_198364225
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 21:38 schreef KNAK het volgende:

[..]

fixed4U
:*
Niet echt
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198364273
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 21:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jij bent wereldvreemd dus ik geloof je gelijk.
Kijk weer een ad hominem... Goed zo Ingrid
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198364419
Niet zo kattig doen schatjes.
Loop eens naar buiten en kijk hoe ver je onopgemerkt kunt komen!
En om t lastiger te maken kun je het daarna naakt doen of schreeuwend.
Wordt het spannender en doordat je je pakkansen vergroot krijg je meer adrenaline.
Erg leuk.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 22:05:08 #229
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198364880
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 21:35 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ik denk dat 100% het zat is, maar dat het overgrote deel van de mensen begrijpt dat het nodig is
Retweet.
Huilen dan.
pi_198366204
quote:
Welke economische crisis in 2020
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198366597
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198367989
quote:
Dus geen geel maar een groen vaccinatie boekje.
Scary shit man. Straks moeten we ook nog iets bij ons dragen om te kunnen bewijzen dat we zijn wie we zeggen dat we zijn.
Of een pasje waarop staat dat we mogen autorijden
Of een parkeerpas die recht geeft op invalide parkeerplaatsen. Dat is pas inbreuk op je privacy, dat iedereen zo maar kan zien dat je invalide bent... Gadver
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zondag 7 maart 2021 @ 00:00:01 #234
34027 devlinmr
Trolivier
pi_198368048
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 21:50 schreef HetDonkertAan het volgende:
Niet zo kattig doen schatjes.
Loop eens naar buiten en kijk hoe ver je onopgemerkt kunt komen!
En om t lastiger te maken kun je het daarna naakt doen of schreeuwend.
Wordt het spannender en doordat je je pakkansen vergroot krijg je meer adrenaline.
Erg leuk.
Buiten? Ben je gek geworden? Dit is fok... Ik zit veilig op mijn zolderkamer en daar blijf ik
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zondag 7 maart 2021 @ 02:08:15 #235
24329 KNAK
ff w88,......
pi_198369521
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 23:57 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dus geen geel maar een groen vaccinatie boekje.
Scary shit man. Straks moeten we ook nog iets bij ons dragen om te kunnen bewijzen dat we zijn wie we zeggen dat we zijn.
Of een pasje waarop staat dat we mogen autorijden
Of een parkeerpas die recht geeft op invalide parkeerplaatsen. Dat is pas inbreuk op je privacy, dat iedereen zo maar kan zien dat je invalide bent... Gadver
_O- _O-

M’n rijbewijs is geen boekje of ik wel/niet ben volgespoten met een onbekende mix van troep wat ze in minder dan een jaar tijd hebben gefabriceerd. Zit toch enigszins verschil in. Ook ID / gehandicapten kaart hebben daar niet zo veel mee te maken.

Iedereen mag zich laten vaxxen, maar mij die shit niet opdragen. Ik val volledig buiten elk risico doelgroep net als 95% van de bevolking. De risicovolle minderheid voor zover Corona daadwerkelijk een risico is lekker opzadelen met beperkingen, spuit ze plat en even later welkom terug in het vervolg van het leven
Mai pben rai~!
pi_198369757
pi_198370368
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 02:08 schreef KNAK het volgende:

[..]

_O- _O-

M’n rijbewijs is geen boekje of ik wel/niet ben volgespoten met een onbekende mix van troep wat ze in minder dan een jaar tijd hebben gefabriceerd. Zit toch enigszins verschil in. Ook ID / gehandicapten kaart hebben daar niet zo veel mee te maken.

Iedereen mag zich laten vaxxen, maar mij die shit niet opdragen. Ik val volledig buiten elk risico doelgroep net als 95% van de bevolking. De risicovolle minderheid voor zover Corona daadwerkelijk een risico is lekker opzadelen met beperkingen, spuit ze plat en even later welkom terug in het vervolg van het leven
Alles vrijwillig.... Niks onder dwang..

Dat vaccinatie paspoort is gewoon een jodenster.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 7 maart 2021 @ 09:37:03 #238
24329 KNAK
ff w88,......
pi_198370834
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 08:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

Alles vrijwillig.... Niks onder dwang..

Dat vaccinatie paspoort is gewoon een jodenster.
Dat vrijwillige zagen we ook bij de muilkorfjes; eerst was het onzin, toen een advies en nu een verplichting. Inmiddels word je door de samenleving zowat uitgekotst als je zonder door het publieke leven gaat.

Nu spreekt er niemand meer over de muilkorven. De weg ligt vrij voor tests en de daadwerkelijke vaccinaties. De verplichting, indirect of direct gaat er echt wel komen. De samenleving/maatschappij is door een jaar lang beperkingen nu ook goed geprepareerd om eke vorm van oplossing en verlichting, verpakt in een mooi, rooskleurig verhaal zonder vraagtekens te plaatsen aan te nemen en te accepteren.
Ik heb wat jeugd in dienst en inmiddels zijn zij bereid zichzelf vaccinaties toe te dienden in ruil voor feesten, zuipen, Lloret de Mar-naai vakanties. Het gaat ze niet eens om Corona zelf.

We hebben het ‘geluk’ dat alle antwoorden niet lang op zich zullen laten wachten. De climax is nabij. We stevenen af op die kruising waarna we als volk dan een keuze moeten gaan maken; accepteren we de nieuwe situatie of pakken we het oude terug
Mai pben rai~!
pi_198370870
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
  zondag 7 maart 2021 @ 10:26:19 #240
34027 devlinmr
Trolivier
pi_198371447
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 02:08 schreef KNAK het volgende:

[..]

_O- _O-

M’n rijbewijs is geen boekje of ik wel/niet ben volgespoten met een onbekende mix van troep wat ze in minder dan een jaar tijd hebben gefabriceerd. Zit toch enigszins verschil in. Ook ID / gehandicapten kaart hebben daar niet zo veel mee te maken.

Iedereen mag zich laten vaxxen, maar mij die shit niet opdragen. Ik val volledig buiten elk risico doelgroep net als 95% van de bevolking. De risicovolle minderheid voor zover Corona daadwerkelijk een risico is lekker opzadelen met beperkingen, spuit ze plat en even later welkom terug in het vervolg van het leven
Waarschijnlijk viel je ook buiten de risicogroep van polio, toch ben je er tegen ingeënt. Enig idee wat daar in zit?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zondag 7 maart 2021 @ 10:27:43 #241
34027 devlinmr
Trolivier
pi_198371466
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 08:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

Alles vrijwillig.... Niks onder dwang..

Dat vaccinatie paspoort is gewoon een jodenster.
Een Jodenster nog wel..

Willem ben jij dat?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198371494
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:27 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Een Jodenster nog wel..

Willem ben jij dat?
Heyy kleine troll, hoeveel dwergjes heb je gevangen deze morgen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 7 maart 2021 @ 10:46:01 #243
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198371680
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 02:08 schreef KNAK het volgende:

[..]

_O- _O-

M’n rijbewijs is geen boekje of ik wel/niet ben volgespoten met een onbekende mix van troep wat ze in minder dan een jaar tijd hebben gefabriceerd.
Onbekende troep? Welnee. Dat jij jezelf weigert te informeren is iets anders.
quote:
Zit toch enigszins verschil in. Ook ID / gehandicapten kaart hebben daar niet zo veel mee te maken.

Iedereen mag zich laten vaxxen, maar mij die shit niet opdragen.
Dat gebeurt ook niet. Het staat je volledig vrij om je niet te laten vaccineren.
quote:
Ik val volledig buiten elk risico doelgroep net als 95% van de bevolking.
Er vallen zo'n 7 miljoen mensen onder de risicogroepen. Of dat 5% is mag je zelf uitrekenen.
quote:
De risicovolle minderheid voor zover Corona daadwerkelijk een risico is lekker opzadelen met beperkingen, spuit ze plat en even later welkom terug in het vervolg van het leven
En van de mensen die niet tot een risicogroep behoren belandt 0.2-0.5% in het ziekenhuis na een corona-infectie. Enig idee hoeveel mensen dat zijn? Enig idee over wat voor directe en indirecte maatschappelijke kosten we het dan hebben? Kan de zorg dat aan bij ongecontroleerde verspreiding? En dan zijn we voor het gemak nog even de mensen vergeten die wel een groter risico lopen.

Verder: de kans dat je ernstige klachten ontwikkelt na een corona-infectie is een heel stuk groter dan de kans op serieuze bijwerkingen veroorzaakt door een corona-vaccinatie. Als jij zo graag van de maatregelen af wil, dan zou je juist een voorstander moeten zijn van grootschalige vaccinatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Isdatzo op 07-03-2021 11:10:21 ]
Huilen dan.
pi_198371707
quote:
7s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Onbekende troep? Welnee. Dat jij jezelf weigert te informeren is iets anders.
[..]

Dat gebeurt ook niet. Het staat je volledig vrij om je niet te laten vaccineren.
[..]

Er vallen zo'n 7 miljoen mensen onder de risicogroepen. Of dat 95% is mag je zelf uitrekenen.
[..]

En van de mensen die niet tot een risicogroep behoren belandt 0.2-0.5% in het ziekenhuis na een corona-infectie. Enig idee hoeveel mensen dat zijn? Enig idee over wat voor directe en indirecte maatschappelijke kosten we het dan hebben? Kan de zorg dat aan bij ongecontroleerde verspreiding? En dan zijn we voor het gemak nog even de mensen vergeten die wel een groter risico lopen.

Verder: de kans dat je ernstige klachten ontwikkelt na een corona-infectie is een heel stuk groter dan de kans op serieuze bijwerkingen veroorzaakt door een corona-vaccinatie. Als jij zo graag van de maatregelen af wil, dan zou je juist een voorstander moeten zijn van grootschalige vaccinatie.
Die 0.2-0.5% moet nog maar blijken maar dat bleek idd wel uit bepaalde cijfers.

Hoe is dat met influenza?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 7 maart 2021 @ 10:50:13 #245
34027 devlinmr
Trolivier
pi_198371736
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

Heyy kleine troll, hoeveel dwergjes heb je gevangen deze morgen?
Nu net 1 een hele lelijke die ludo heet
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zondag 7 maart 2021 @ 10:52:13 #246
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_198371761
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 07:24 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jij hebt harde bewijzen dat de maatregelen werken?
Maatregelen worden strenger, besmettingen gaan omlaag. Maatregelen worden minder streng, besmettingen gaan omhoog. En andere virussen zijn flink minder aanwezig. Is dat niet voldoende?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_198371771
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:50 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nu net 1 een hele lelijke die ludo heet
Keb al een liefdesrelatie met Isdatzo. Sorry Devlin.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198371787
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:52 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Maatregelen worden strenger, besmettingen gaan omlaag. Maatregelen worden minder streng, besmettingen gaan omhoog. En andere virussen zijn flink minder aanwezig. Is dat niet voldoende?
Das niet mijn observatie maar als je daar overtuigend bewijs voor hebt neem ik het graag te harte.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 7 maart 2021 @ 10:54:13 #249
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_198371797
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:53 schreef ludovico het volgende:

[..]

Das niet mijn observatie maar als je daar overtuigend bewijs voor hebt neem ik het graag te harte.
Wat is jouw observatie dan?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 7 maart 2021 @ 10:59:30 #250
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198371854
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

Die 0.2-0.5% moet nog maar blijken maar dat bleek idd wel uit bepaalde cijfers.

Hoe is dat met influenza?
https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/2019-0079.pdf
Huilen dan.
  zondag 7 maart 2021 @ 11:04:13 #251
34027 devlinmr
Trolivier
pi_198371906
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Keb al een liefdesrelatie met Isdatzo. Sorry Devlin.
-O-
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zondag 7 maart 2021 @ 11:07:40 #252
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198371939
quote:
400.000 gevallen, 11.000 ziekenhuisopnamen met deze leeftijdsverdeling: https://www.volksgezondhe(...)preventie-zorg/zorg#
Huilen dan.
  zondag 7 maart 2021 @ 11:08:35 #253
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198371945
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:04 schreef devlinmr het volgende:

[..]

-O-
Sorry :@ :* .
Huilen dan.
pi_198373797
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 09:37 schreef KNAK het volgende:

[..]

Dat vrijwillige zagen we ook bij de muilkorfjes; eerst was het onzin, toen een advies en nu een verplichting. Inmiddels word je door de samenleving zowat uitgekotst als je zonder door het publieke leven gaat.

Nu spreekt er niemand meer over de muilkorven. De weg ligt vrij voor tests en de daadwerkelijke vaccinaties. De verplichting, indirect of direct gaat er echt wel komen. De samenleving/maatschappij is door een jaar lang beperkingen nu ook goed geprepareerd om eke vorm van oplossing en verlichting, verpakt in een mooi, rooskleurig verhaal zonder vraagtekens te plaatsen aan te nemen en te accepteren.
Ik heb wat jeugd in dienst en inmiddels zijn zij bereid zichzelf vaccinaties toe te dienden in ruil voor feesten, zuipen, Lloret de Mar-naai vakanties. Het gaat ze niet eens om Corona zelf.

We hebben het ‘geluk’ dat alle antwoorden niet lang op zich zullen laten wachten. De climax is nabij. We stevenen af op die kruising waarna we als volk dan een keuze moeten gaan maken; accepteren we de nieuwe situatie of pakken we het oude terug
Of de bewuste derde optie; het creëeren van je/onze eigen nieuwe situatie
pi_198376063
quote:
7s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

400.000 gevallen, 11.000 ziekenhuisopnamen met deze leeftijdsverdeling: https://www.volksgezondhe(...)preventie-zorg/zorg#
Ik zie 9300? Praktisch alleen 55+..

Maar 10k op 400k zou 2.5% zijn. Dat is misschien een factor 3 verschil.

Ik blijf het ook non stop herhalen, naar mijn idee is dit virus ene factor 3 besmettelijker en een factor 3 schadelijker, en hoofdzakelijk vanwege gebrek aan immuniteit in de maatschappij.

Dat zorg dan samen idd voor 9x meer doden (of 6x, oversterfte, vanwege wat effectiviteit van maatregelen x aantal doden tegengegaan)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198377417
twitter


Zoals gewoonlijk wordt er niet ter zake gekomen en draait Rutte er weer om heen met wat luchtfietserij en letterlijke citaten van de Engelse wikipedia van BBB.

Meneer Rutte, hoe gaat BBB er exact uitzien in Nederland?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_198378582
Hoeveel demonstranten liggen op de ICs na alle bijeenkomsten op het Museumplein en Vondelpark?
pi_198379222
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 17:26 schreef weetjewel5 het volgende:
Hoeveel demonstranten liggen op de ICs na alle bijeenkomsten op het Museumplein en Vondelpark?
Ligt er een beetje aan hoeveel demonstranten er waren, en hoe die demonstraties verlopen waren, weet je wel?
  zondag 7 maart 2021 @ 18:13:07 #260
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198379377
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:04 schreef illusions het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan hoeveel demonstranten er waren, en hoe die demonstraties verlopen waren, weet je wel?
Zeg gewoon hoeveel :( .
Huilen dan.
  zondag 7 maart 2021 @ 18:16:07 #261
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_198379432
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 17:26 schreef weetjewel5 het volgende:
Hoeveel demonstranten liggen op de ICs na alle bijeenkomsten op het Museumplein en Vondelpark?
Mokum is ten dode opgeschreven..

twitter


w/
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_198379487
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:16 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Mokum is ten dode opgeschreven..

[ twitter ]

w/
Kort na het maken van dat filmpje is de groep wappies het plein afgeslagen door de ME.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 7 maart 2021 @ 18:21:33 #263
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_198379532
Dan heb jij ook weer een bevredigende middag gehad als lockdownie zijnde.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_198384463
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 17:26 schreef weetjewel5 het volgende:
Hoeveel demonstranten liggen op de ICs na alle bijeenkomsten op het Museumplein en Vondelpark?
Over twee weken ligt ieder ziekenhuis in NL vol, wacht maar.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  zondag 7 maart 2021 @ 21:59:25 #265
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_198384469
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 17:26 schreef weetjewel5 het volgende:
Hoeveel demonstranten liggen op de ICs na alle bijeenkomsten op het Museumplein en Vondelpark?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_198385494
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 17:26 schreef weetjewel5 het volgende:
Hoeveel demonstranten liggen op de ICs na alle bijeenkomsten op het Museumplein en Vondelpark?
Coronawappies die tijdens een demonstratie besmet worden met Het Virus gaan dat nevernooit bekendmaken. Dat is namelijk hun aantoonbare ongelijk dat het virus een hoax is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 8 maart 2021 @ 00:37:18 #267
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_198386401
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 22:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Coronawappies die tijdens een demonstratie besmet worden met Het Virus gaan dat nevernooit bekendmaken. Dat is namelijk hun aantoonbare ongelijk dat het virus een hoax is.
Briljant..!
Ik hoor het Rukky en Coky zo beweren met droge ogen..
Huig
pi_198386522
quote:
9s.gif Op zondag 7 maart 2021 21:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Over twee weken ligt ieder ziekenhuis in NL vol, wacht maar.
De lijken lagen al op straat bij t Museumplein. Killervirus™
pi_198387122
quote:
7s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Zeg gewoon hoeveel :( .
0.0
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198388935
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 07:49 schreef ludovico het volgende:

[..]

0.0
Die ene vrouw die door het waterkanon tegen een muur aan geschoten werd lag al 2 dagen op de ic met een schedelbasisbreuk.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_198388970
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:21 schreef controlaltdelete het volgende:
Dan heb jij ook weer een bevredigende middag gehad als lockdownie zijnde.
Jij hebt als de echte rebel die je bent toch ook wederom weer niet meegedaan aan de demonstraties? En dan andere mensen de maat nemen met stoere woordjes als "lockdownie". _O- _O- _O- Veel triestere users kom je hier bijna niet tegen. :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_198388991
Een nieuwe week, een nieuwe harde lockdown zonder versoepelingen:

quote:
Persconferentie van Rutte en De Jonge op maandag: waarschijnlijk harde lockdown tot eind maart
Het kabinet besluit maandag over de coronamaatregelen na 15 maart, als de huidige beperkingen zouden aflopen.

Uitgelekt is al dat de meest bij de coronacrisis betrokken ministers zaterdag in het Catshuis bespraken dat er nog geen versoepelingen kunnen komen en dat de avondklok wordt verlengd tot en met 30 maart. Ook de harde lockdown geldt tot die tijd, meldden ingewijden.
https://www.businessinsid(...)lok-ggd-vaccinaties/
Prettige maandag allen :W
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_198389690
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 10:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Een nieuwe week, een nieuwe harde lockdown zonder versoepelingen:
[..]

Prettige maandag allen :W
Dat was wel te verwachten.

Ik zie strenge maatregels dit jaar zeker nog niet weggaan. Volgend jaar waarschijnlijk ook niet.
pi_198393423
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 10:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Een nieuwe week, een nieuwe harde lockdown zonder versoepelingen:
[..]

Prettige maandag allen :W
... Kansloos die avondklok. En winkels sluiten en horeca dicht en mondkapjes.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198400428
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:40 schreef ludovico het volgende:

[..]

... Kansloos die avondklok. En winkels sluiten en horeca dicht en mondkapjes.
Kunnen straks gewoon weer open voor gevaccineerden, hoor.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_198400442
quote:
Coronaminister Hugo de Jonge heeft 'geen begrip, nul begrip' voor mensen die zich niet willen laten vaccineren.
Het kabinet zegt altijd fel tegen een vaccinatieplicht te zijn. Dat is vooral omdat er altijd mensen zijn die zich niet kunnen laten inenten, legt De Jonge uit. Bijvoorbeeld vanwege hun kwetsbare gezondheid.

De zorgminister stelt in de nationale persconferentie voor ,,iedereen die het belang van vaccinatie ondermijnt hard tegen te spreken". Sommige mensen kunnen nu eenmaal niet worden geprikt, maar ,,als een deel van de jongeren zich niet laat vaccineren, hebben we een groot probleem", waarschuwt De Jonge.
https://www.ad.nl/dossier(...)s-voor-mei~a427250c/
Het is begonnen
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 8 maart 2021 @ 21:23:59 #277
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198401065
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 11:34 schreef illusions het volgende:

[..]

Dat was wel te verwachten.

Ik zie strenge maatregels dit jaar zeker nog niet weggaan. Volgend jaar waarschijnlijk ook niet.
Denk dat er in de loop van de zomer alweer een heleboel kan.

Laten we het hopen.
Huilen dan.
pi_198401434
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 17:26 schreef weetjewel5 het volgende:
Hoeveel demonstranten liggen op de ICs na alle bijeenkomsten op het Museumplein en Vondelpark?
En dan nog de duizenden 'demonstranten' die de idiotische maatregelingen (expres of niet) niet gevolgd hebben.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  maandag 8 maart 2021 @ 21:39:29 #279
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198401458
is dit nu echt of campagne voeren?
twitter
pi_198402916
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 20:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het is begonnen
De minister moet zijn fantasie voor zich houden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198402938
Lubach... Lol, dogmaaaaassss
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198402948
edit verkeerde topic

[ Bericht 87% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2021 22:55:58 ]
pi_198411762
Hugo stond weer aardig strak gister _O_

Wat een dieptepunt die persconferentie, alsof ze tegen kinderen van 6 jaar praten.
We worden zo hard getrolled he, niet normaal _O-
pi_198412702
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 15:59 schreef PSVCL het volgende:
Hugo stond weer aardig strak gister _O_

Wat een dieptepunt die persconferentie, alsof ze tegen kinderen van 6 jaar praten.
We worden zo hard getrolled he, niet normaal _O-
En toch zijn er steeds meer Nederlanders die braaf de nieuwe regels en maatregelen opvolgen. We gaan zelfs steeds vaker anderen erop aanspreken als ze geen mondkapje dragen of genoeg afstand houden. Straks is braaf de regels opvolgen en elkaar aanspreken als je dat niet doet het nieuwe normaal.

quote:
'Corona maakt Nederlander gehoorzamer, zoals een Duitser of Japanner'

"Nederland wordt een strakkere maatschappij. Opschuivend in de richting van Duitsland of Japan." Dat zegt Paul van Lange, hoogleraar psychologie aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Hij denkt dat Nederlanders zich meer aan regels zullen blijven houden als gevolg van de coronapandemie.

"Ik verwacht een cultuurverandering die groter is dan alleen niesschaamte en de manier waarop we elkaar gedag zeggen." Volgens Van Lange zullen de coronacrisis en de daarbij horende regels de Nederlandse samenleving voorgoed veranderen.

Regels breken
Nederlanders zijn gewend om regels te breken: ze fietsen door rood, ze lopen over het gras als dat niet mag en ze dringen voor in de rij. Ons land heeft volgens Van Lange een zogenoemde 'losse samenleving'. Maar door de coronacrisis zijn we gedwongen om ons beter aan sommige maatregelen te houden.

De overheid is strenger - er zijn meer wetten - maar mensen zijn ook geneigd elkaar sneller aan te spreken op normovertredingen: "Voorheen keek niemand raar op als je iets deed wat niet mocht, nu zeggen mensen er wat van als iemand geen mondkapje draagt of niet voldoende afstand houdt in de trein."

Covid structureel
Dat zal de komende jaren zo blijven, denkt Van Lange. "Covid krijgt een structureel karakter, vaccinaties beschermen maar een deel van de mensen en de dreiging van het virus blijft." Dus zullen Nederlanders volgens hem in de toekomst netter in de rij gaan staan, en wat afkeurender kijken als iemand kucht.

Dat is volgens Van Lange niet per se slecht. Zo vertelt hij dat het Nederlandse volk lange tijd bekendstond als het volk dat relatief weinig zijn handen wast na een toiletbezoek. "In dit geval is het goed dat we leren ons wat meer aan de regels te houden."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-vrije-universiteit
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 9 maart 2021 @ 17:41:28 #285
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198413087
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 15:59 schreef PSVCL het volgende:
Hugo stond weer aardig strak gister _O_

Wat.
Huilen dan.
pi_198413099
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 17:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En toch zijn er steeds meer Nederlanders die braaf de nieuwe regels en maatregelen opvolgen. We gaan zelfs steeds vaker anderen erop aanspreken als ze geen mondkapje dragen of genoeg afstand houden. Straks is braaf de regels opvolgen en elkaar aanspreken als je dat niet doet het nieuwe normaal.
[..]

Leuk dat 1 iemand die mening heeft, alleen merk ik dat totaal niet om mij heen. Het vertrouwen in de overheid is tot het 0-punt gedaald, en het verzet en geklaag tot de maatregelen groeit met de dag. Maar wellicht krijg je die geluiden niet helemaal mee als je jezelf in je huis hebt opgesloten, bang voor het killervirus.

Zie ook steeds meer mensen zonder kapjes in de supermarkt, en aangesproken word je al maanden niet meer.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 18:06:19 #287
34027 devlinmr
Trolivier
pi_198413393
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 17:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Leuk dat 1 iemand die mening heeft, alleen merk ik dat totaal niet om mij heen. Het vertrouwen in de overheid is tot het 0-punt gedaald, en het verzet en geklaag tot de maatregelen groeit met de dag. Maar wellicht krijg je die geluiden niet helemaal mee als je jezelf in je huis hebt opgesloten, bang voor het killervirus.

Zie ook steeds meer mensen zonder kapjes in de supermarkt, en aangesproken word je al maanden niet meer.
Geen idee waar jij woont, maar hier in een studentenstad loopt werkelijk niemand zonder mondkapje door de supermarkt. Afstand houden is wellicht een dingetje, maar over het algemeen gaat dat ook prima.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198413412
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 17:26 schreef weetjewel5 het volgende:
Hoeveel demonstranten liggen op de ICs na alle bijeenkomsten op het Museumplein en Vondelpark?
En hoeveel supermarkt medewerkers? Die werken al een jaar lang in de frontlinie.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_198413413
10.000 luchtballonnen komen nu naar jouuu.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198413436
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 18:06 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Geen idee waar jij woont, maar hier in een studentenstad loopt werkelijk niemand zonder mondkapje door de supermarkt. Afstand houden is wellicht een dingetje, maar over het algemeen gaat dat ook prima.
Ben je daar trots op?
pi_198413457
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 22:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Coronawappies die tijdens een demonstratie besmet worden met Het Virus gaan dat nevernooit bekendmaken. Dat is namelijk hun aantoonbare ongelijk dat het virus een hoax is.
Waarom schrijf je Het Virus met hoofdletters?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_198413496
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 17:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En toch zijn er steeds meer Nederlanders die braaf de nieuwe regels en maatregelen opvolgen. We gaan zelfs steeds vaker anderen erop aanspreken als ze geen mondkapje dragen of genoeg afstand houden. Straks is braaf de regels opvolgen en elkaar aanspreken als je dat niet doet het nieuwe normaal.
[..]

We zullen zien, zie de laatste paar dagen steeds meer mensen zonder masker rondlopen of ze hangen onder de neus,
Ben zelf vooralsnog maar 2 keer aangesproken in de supermarkt.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 18:16:01 #293
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198413514
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 18:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Waarom schrijf je Het Virus met hoofdletters?
Uit respect.
Huilen dan.
pi_198413520
quote:
10s.gif Op maandag 8 maart 2021 10:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Jij hebt als de echte rebel die je bent toch ook wederom weer niet meegedaan aan de demonstraties? En dan andere mensen de maat nemen met stoere woordjes als "lockdownie". _O- _O- _O- Veel triestere users kom je hier bijna niet tegen. :D
Zegt de persoon die niets heeft met BNW maar hier wel steeds komt posten. Nauwelijks inhoudelijk uiteraard, maar wel lekker mensen onderuit schoffelen zodat je je weer wat beter kunt voelen over jezelf.

Waarom werken aan jezelf en proberen van daaruit op een begripvolle manier de discussie met iemand aan te gaan om zo echt iemand te bewegen tot nadenken? Nee joh! Lekker mensen onderuit schoppen en irritante smilies gebruiken is toch veel minder werk? Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan toch?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_198413524
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 18:15 schreef PSVCL het volgende:

[..]

We zullen zien, zie de laatste paar dagen steeds meer mensen zonder masker rondlopen of ze hangen onder de neus,
Ben zelf vooralsnog maar 2 keer aangesproken in de supermarkt.
Wat moet dat mondkapje uit je nues qua grote druppels tegenhouden dan.

Trouwens, mijn neus gaat lopen van die mondkapjes. Contraproductief die onzin.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198413533
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 18:15 schreef PSVCL het volgende:

[..]

We zullen zien, zie de laatste paar dagen steeds meer mensen zonder masker rondlopen of ze hangen onder de neus,
Ben zelf vooralsnog maar 2 keer aangesproken in de supermarkt.
In mijn buurt kom je daar echt niet mee weg.
Maar je ziet het ook in de peilingen: Rutte is populairder dan ooit. Nederland stemt juist voor de meest strenge maatregelen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_198413563
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 18:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Waarom schrijf je Het Virus met hoofdletters?
Het afgelopen jaar is er maar over 1 virus gepraat, dus dan verdien je zo'n titel wel.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_198413633
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 18:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

In mijn buurt kom je daar echt niet mee weg.
Maar je ziet het ook in de peilingen: Rutte is populairder dan ooit. Nederland stemt juist voor de meest strenge maatregelen.
Rutte vergaard stemmen door rechts uit te sluiten. Daardoor wordt het kabinet niet meer rechts dan VVD. En slokt VVD alle stemmen rechts van D66 op.

VVD lijkt ook opgeslokt in het EU en progressieve D66 gedachtegoed. Een grote natte pot is het... Niks keuze, VVD neemt idd het gedachtegoed van GroenLinks over.

Tjah.. Succes met sturen. VVD speelt het spelletje goed maar lijkt mij niet de meest ethische partij.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198413634
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 17:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Leuk dat 1 iemand die mening heeft, alleen merk ik dat totaal niet om mij heen. Het vertrouwen in de overheid is tot het 0-punt gedaald, en het verzet en geklaag tot de maatregelen groeit met de dag. Maar wellicht krijg je die geluiden niet helemaal mee als je jezelf in je huis hebt opgesloten, bang voor het killervirus.

Zie ook steeds meer mensen zonder kapjes in de supermarkt, en aangesproken word je al maanden niet meer.
Ja maar een hoogleraar die denkt en verwacht dingen (blijkbaar geen kwantitatief onderzoek gedaan) en RTL nieuws bericht daarover!

Dat moet dan toch wel de waarheid zijn?? Zo werkt de wereld toch?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_198413690
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 18:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het afgelopen jaar is er maar over 1 virus gepraat, dus dan verdien je zo'n titel wel.
Wanneer je praat over Het Virus met hoofdletters, dan moet je ook gaan praten over Kanker en De Hart- en Vaatziekten.

Ga je dat doen vanaf nu?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_198414069
Dicht
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')