Maar geeft het feit dat de sterk dalende trend van pak 'm beet een week of 6 geleden tot het plateau dat er nu is niet aan dat er een onderliggende stuwende trend plaatsvindt? Waarom zou het nu binnen een week of 2 a 3 weer gaan zakken nadat de krimp zo'n beetje tot stilstand is gekomen?quote:Op woensdag 3 maart 2021 14:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een trendlijn is sowieso altijd lastig. Hoe korter de periode die je kijkt hoe volatieler die is, hoe langer de periode hoe 'vlakker' die zal lijken.
Als er morgen een uitbraak is in een revalidatiecentrum kan dat een korte heftige piek geven die ineens die de trendlijn ineens heel ver laat afwijken van 'normaal', maar dat kan een hele korte afwijking zijn.
Kijken naar een trend is naar mijn mening alleen zinvol als je het over een langere termijn doet. Als er een kettingbotsing op de A4 bij Schiphol is en er worden 20 mensen tegelijk het ziekenhuis in gereden hebben zij tijdelijk een opnamestop omdat het vol is met non-Covid patiënten. Zulke situaties zul je houden.
Ik denk dat dat direct gevolg was van vaccinatie van verpleegkundigen, dat is een relatief kleine groep waar je direct veel winst weet te pakken.quote:Op woensdag 3 maart 2021 14:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar geeft het feit dat de sterk dalende trend van pak 'm beet een week of 6 geleden tot het plateau dat er nu is niet aan dat er een onderliggende stuwende trend plaatsvindt? Waarom zou het nu binnen een week of 2 a 3 weer gaan zakken nadat de krimp zo'n beetje tot stilstand is gekomen?
Wat heeft de vaccinatie van verpleegkundigen met de ziekenhuisbezetting te maken?quote:Op woensdag 3 maart 2021 14:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat dat direct gevolg was van vaccinatie van verpleegkundigen, dat is een relatief kleine groep waar je direct veel winst weet te pakken.
Minder besmettingen onder personeel is meer handjes aan de bedden is minder druk op de afdelingen?quote:Op woensdag 3 maart 2021 14:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat heeft de vaccinatie van verpleegkundigen met de ziekenhuisbezetting te maken?
Ik snap dat het gunstig is voor de capaciteit, maar het heeft toch niks met de bezetting van de bedden te maken?quote:Op woensdag 3 maart 2021 14:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Minder besmettingen onder personeel is meer handjes aan de bedden is minder druk op de afdelingen?
Dat is denk ik de vraag. Blijven we op het 'plateau' waar we nu lijken te zitten of gaat het weer stijgen. En indien de vaccinaties doorzetten, is het erg dat we op dat plateau blijven de komende weken?quote:Op woensdag 3 maart 2021 14:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar geeft het feit dat de sterk dalende trend van pak 'm beet een week of 6 geleden tot het plateau dat er nu is niet aan dat er een onderliggende stuwende trend plaatsvindt? Waarom zou het nu binnen een week of 2 a 3 weer gaan zakken nadat de krimp zo'n beetje tot stilstand is gekomen?
Procentueel gezien wel, maar we kijken (op dit moment) naar absolute cijfers. De beschikbare handjes aan de bedden zie je vooral aan de beschikbare capaciteit (bij LCPS de trendlijn bovenaan).quote:Op woensdag 3 maart 2021 14:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Minder besmettingen onder personeel is meer handjes aan de bedden is minder druk op de afdelingen?
Omdat er veel besmettingen plaats vonden in zorg en verpleeg huizen, en laat dat nou net een groep zijn die relatief vaak in het ziekenhuis terecht komt, daarnaast is dat ook een groep die niet even buiten de deur een besmetting oploopt.quote:Op woensdag 3 maart 2021 14:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat heeft de vaccinatie van verpleegkundigen met de ziekenhuisbezetting te maken?
Waar haal je vandaan dat dat de groep is die in het ziekenhuis terecht komt?quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat er veel besmettingen plaats vonden in zorg en verpleeg huizen, en laat dat nou net een groep zijn die relatief vaak in het ziekenhuis terecht komt, daarnaast is dat ook een groep die niet even buiten de deur een besmetting oploopt.
Ik denk qua besmettingen toch wel flink minder (-10-20%) en dus zo'n 3500-3800 vandaag.quote:Update van 24 februari:
- 4.362 nieuw gemelde positieve testen
- 151 nieuwe ziekenhuisopnames
- 20 nieuwe IC-opnames
- 63 nieuwe overlijdens
https://www.ad.nl/binnenl(...)-nederland~a43417e7/quote:Kan iemand die corona heeft gehad volstaan met één vaccinatie? Die vraag laat minister minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) onderzoeken door de Gezondheidsraad.
Indien het mogelijk is kan dat een "enorme versnelling" in het vaccinatieprogramma betekenen aldus de bewindsman. Als mensen maar een prik nodig hebben, kunnen andere mensen sneller worden ingeënt.
Mensen die het coronavirus hebben gehad, bezitten al antistoffen. Er wordt nu onderzocht of zij met één prik voldoende beschermd zijn tegen het virus. Er wordt hier internationaal al meer onderzoek naar gedaan.
De Jonge hoopt binnen enkele weken uitsluitsel te krijgen van de Gezondheidsraad. Naar schatting hebben 3 tot 3,5 miljoen Nederlanders de ziekte doorgemaakt. Maar lang niet iedereen is ziek geweest of heeft een test ondergaan.
Hoe de praktische uitvoering precies moet, weet De Jonge nog niet. Hij verwacht wel dat dit een flinke puzzel zal zijn.
Interessant. Zouden wij het eerste land zijn die deze vraag stelt? Dit moet toch allang ergens onderzocht zijn? Bijvoorbeeld door een Pfizer/AZ/Janssen, etc?quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)-nederland~a43417e7/
Goed dat ze het onderzoeken![]()
Als we op een plateau blijven hangen, betekent dat dat er mogelijk nog altijd geen ruimte voor versoepelingen ontstaat. En als het niet bij een plateau blijft, maar juist weer in de lift zit, moet de reguliere zorg weer worden afgeschaald. Lijkt me allemaal bijzonder kwalijk. Uiteindelijk zullen de vaccinaties hier wel verlichting in gaan brengen, maar op de korte termijn hebben we daar niet zoveel aan.quote:Op woensdag 3 maart 2021 14:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is denk ik de vraag. Blijven we op het 'plateau' waar we nu lijken te zitten of gaat het weer stijgen. En indien de vaccinaties doorzetten, is het erg dat we op dat plateau blijven de komende weken?
Ik zie het voor na april allemaal wel positief in, hoor. Ik zou het alleen kut vinden als het nu op het staartje van de winter weer verkeerd gaat.quote:Kijk je naar 1 januari t/m 1 maart bijvoorbeeld is de afname per maand op de IC ongeveer 100. Als dat op dezelfde manier doorzet zitten we begin april dus weer 100 lager dan nu. Als je kijkt naar Stichting Nice is 26 februari (met 526) eerder de anomalie in het verhaal dan de cijfers waar we nu op zitten.
Om je een voorbeeld van de volatiliteit te geven. Gisteren (2 maart) lagen er op de 'piek' 1562 mensen in het ziekenhuis, en dat cijfer is nog incompleet. Vandaag zijn het er weer 1420 (ook incompleet)
Dat is een verschil van 140 mensen die opgenomen zijn met 1 dag ertussen, dat werkt ontzettend vertekend op een trendlijn.
Als je ook verpleegafdeling erbij pakt zie je een daling van ~300 per maand vanaf 1 januari.
Frankrijk was de eerste volgens mijquote:Op woensdag 3 maart 2021 15:12 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Interessant. Zouden wij het eerste land zijn die deze vraag stelt? Dit moet toch allang ergens onderzocht zijn? Bijvoorbeeld door een Pfizer/AZ/Janssen, etc?
Over het eerste, in de eerste golf werd dat ook min of meer gedaan omdat we toen tegen de grens van de capaciteit aan zaten, en wellicht gaat het op voor verpleeghuizen, maar in verzorgingshuizen zitten bijvoorbeeld ook veel mensen met geestelijke problemen zoals Alzheimer die lichamelijk wel in orde zijn.quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:07 schreef archito het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat dat de groep is die in het ziekenhuis terecht komt?
Ouderen uit verpleeghuizen gingen juist niet vaak naar het ziekenhuis of intensive care. En werknemers in de zorg komen niet vaker in het ziekenhuis terecht dan de gemiddelde Nederlander.
Ai..quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Vorige week:
[..]
Ik denk qua besmettingen toch wel flink minder (-10-20%) en dus zo'n 3500-3800 vandaag.
Op dit moment is het toch vooral druk maar niet te druk in de ziekenhuizen, er is toch capaciteit? Dat zou inhouden dat een plateau van een maand vervelend is, maar geen groot probleem.quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als we op een plateau blijven hangen, betekent dat dat er mogelijk nog altijd geen ruimte voor versoepelingen ontstaat. En als het niet bij een plateau blijft, maar juist weer in de lift zit, moet de reguliere zorg weer worden afgeschaald. Lijkt me allemaal bijzonder kwalijk. Uiteindelijk zullen de vaccinaties hier wel verlichting in gaan brengen, maar op de korte termijn hebben we daar niet zoveel aan.
[..]
Ik zie het voor na april allemaal wel positief in, hoor. Ik zou het alleen kut vinden als het nu op het staartje van de winter weer verkeerd gaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
12 gemeentes met 0 besmettingen
22 gemeentes met 1 besmettingen
57 gemeentes met 2-4 besmettingen
99 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:16 schreef Haags het volgende:
Prima cijfers, je ziet duidelijk dat die avondklok werkt.
Ja die hadden er gisteren maar 97. Zolang de GGD's het verwerken van de resultaten zo verschillend doen per dag is er geen lijn te trekken op de dagcijfers.quote:
Heb je deze zin voor elke dag onder de ctrl + V staan?quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:16 schreef Haags het volgende:
Prima cijfers, je ziet duidelijk dat die avondklok werkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |