abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198300930
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 12:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Om dat laatste gaat het nu eenmaal, de ziekenhuisopnames.

Vervelend als je een weekje thuis op bed moet liggen, maar dat is verder niet het probleem van een overheid.
Is nog steeds wat anders dan amper last hebben. Genoeg die er goed ziek van worden en een lange hersteltijd nodig hebben.
pi_198300957
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:49 schreef Questular het volgende:

[..]

Ik zou nog kunnen leven met een tijdelijk vaccinatiepaspoort zo lang je nog in de pandemie zit.
Alleen als iedereen op z'n minst 1 kans heeft gehad tot vaccinatie. Eerder absoluut niet.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198300967
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 12:58 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Is nog steeds wat anders dan amper last hebben. Genoeg die er goed ziek van worden en een lange hersteltijd nodig hebben.
Maar niet zo dusdanig dat we er een heep land, wat zeg ik .. de hele wereld voor plat leggen met schade op o.a. economisch en sociaalgebied wat totaal niet in verhouding staat mijn inziens.
pi_198300968
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 12:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat kon dan ook, omdat het weliswaar een wijdverbreide griepgolf was, maar ook niet meer dan een griepgolf, als ik het goed gelezen heb. Ere was oversterfte en veel ziekteverzuim, maar geen ziekenhuzien die de zorg niet meer aan konden, omdat men over het algemeen niet dusdanig ziek werd dat een opname nodig was.

Geen beste vergelijking dus met nu en ook geen enkele reden om een lockdown af te kondigen, of andere heftige maatregelen.
Niet helemaal waar. Er was toen ook een behoorlijke oversterfte alleen toen waren er ook veel minder mensen op de wereld. Daarom lijkt het mee te vallen. Sowieso waren die 2 griep pandemieën vooral gevaarlijk voor ouderen en kinderen. Maar in die tijd was kindersterfte ook veel hoger omdat er toen veel minder vaccinatie was tegen kinderziektes. Ook werden ouderen veel minder oud toen dan nu omdat er medisch veel meer mogelijk is nu dan toen. Om het heel bot te zeggen toen accepteerde men meer doden dan dat we nu doen. Dus om te roepen dat het een slechte vergelijking is ook onzin. Je moet het wel in het juiste perspectief plaatsen.
  woensdag 3 maart 2021 @ 13:03:17 #130
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198300989
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 12:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

waarom ze kunnen mensen die gevaccineerd zijn niet ziek maken
Dan kom je dus in elk geval weer bij het punt dat je pas met dit soort zaken kunt komen als iedereen z'n kans op een prik heeft gehad.
pi_198300996
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 13:01 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Maar niet zo dusdanig dat we er een heep land, wat zeg ik .. de hele wereld voor plat leggen met schade op o.a. economisch en sociaalgebied wat totaal niet in verhouding staat mijn inziens.
Die griepvariant legde dan ook niet de hele gezondheidszorg met gemak plat. Als we ooit weer een variant krijgen die even zwaar is als de Spaanse griep zal de hele wereld weer plat worden gelegd. Tenzij we leren van onze fouten en de volgende pandemie voorkomen door meteen grenzen dicht te gooien.
pi_198301005
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 13:01 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Hoeveel schade zie jij voor je als hele massa's tegelijkertijd ziek worden, de ziekenhuizen overstromen en alles op z'n gat ligt omdat halve volksstammen te ziek zijn om te werken, het loodje leggen of jarenlange restschade houden? "Gewoon even door de zure appel heen bijten en over een half jaartje zijn we er vanaf?" :D
Tap tap tap
pi_198301012
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 12:48 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Rutte in korte tijd 2 keer getest, dus hij weet nu zeker hoe het is ;)
te weinig bloed....dus toch een android
  woensdag 3 maart 2021 @ 13:05:17 #134
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198301016
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 13:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dan kom je dus in elk geval weer bij het punt dat je pas met dit soort zaken kunt komen als iedereen z'n kans op een prik heeft gehad.
dat lijkt me ook het meest reële, het is of dat of sneltesten aan de deur
pi_198301035
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 12:25 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Als je gevaccineerd bent, loop je gemakkelijk door die coronabesmetting heen.. dus is je vakantie gewoon in orde.
Als ongevaccineerde heb je natuurlijk kans wel ziek te worden van corona, maar als je een keertje goed te pakken hebt, zou je daarna ook minder risico kunnen lopen. De hoteleigenaar hoeft natuurlijk geen coronavrij hotel te garanderen, laat staan te betalen aan iemand die besmet en of ziek raakt.
Nee maar ze krijgen volgend jaar ook geen geld om de gederfde inkomsten te vergoeden als ze dicht moeten dus ze moeten wel aantonen dat alles in orde is
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 3 maart 2021 @ 13:07:12 #136
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198301044
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 13:05 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat lijkt me ook het meest reële, het is of dat of sneltesten aan de deur
Of gewoon dingen openen met de richtlijnen van 2020.

Die fetisj met sneltesten snap ik niet zo, het klinkt wel leuk maar dan wel als vervanger van 1,5 meter en mondmaksers en niet EN/EN.

Waar sneltesten zouden kunnen werken is (grote) festivals, maar die zie ik er eerlijk gezegd toch niet meer van komen deze zomer.
  woensdag 3 maart 2021 @ 13:07:47 #137
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198301049
Bij hoeveel vaccinaties zou het omslagpunt zijn? dat je kan zeggen kijk, het daalt nu constant, te wijten aan.
pi_198301065
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 13:04 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Hoeveel schade zie jij voor je als hele massa's tegelijkertijd ziek worden, de ziekenhuizen overstromen en alles op z'n gat ligt omdat halve volksstammen te ziek zijn om te werken, het loodje leggen of jarenlange restschade houden? "Gewoon even door de zure appel heen bijten en over een half jaartje zijn we er vanaf?" :D
Moeten we wel nieuw zorgpersoneel gaan opleiden of uit het buitenland halen, want deze generatie zal dan grotendeels zijn opgebrand.
pi_198301072
Omdat de avondkloksoap te interessant is om te negeren, hier nog een mooi stuk erover van FTM (vandaag gratis te lezen): https://www.ftm.nl/artike(...)aign=BeroepAvondklok

quote:
FTM stelt vast dat het hof die stelling inderdaad niet juridisch onderbouwt en inhoudelijk slechts constateert dat ‘Nederland al bijna een jaar te maken heeft met een pandemie’ en dat ‘veel besmettelijkere buitenlandse varianten naar verwachting de boventoon zullen voeren’. Het hof schrijft verder dat ‘het kabinet in beginsel op de adviezen van het OMT mag afgaan,’ terwijl de Raad van State in het advies inzake de spoedwet op 16 februari juist schreef dat het overnemen van ‘de analyse van het OMT’ onvoldoende onderbouwing is.

Ook op andere punten is de motivering van het hof beperkt. Zo schrijft het: ‘De staat heeft voldoende onderbouwd dat de avondklok ook effect heeft, althans dat hij hier in redelijkheid van mag uitgaan.’ Een verdere toelichting ontbreekt.
quote:
Inhoudelijk valt flink op deze redenering af te dingen. Het hof concludeert op grond van het feit dat tijdens de avondklok ‘de mobiliteit sowieso al minder hoog is’, de inperking van de grondrechten minder ingrijpend is. Deze redenering laat volgens Julicher en Uzman zien dat de rechter redeneert vanuit het meerderheidsbelang, terwijl grondrechten er juist zijn om de rechten van minderheden te beschermen. Uzman zegt: ‘Deze redenering is zwak. Je kunt niet simpelweg zeggen “wat heb je nou op straat te zoeken nu de winkels toch al zijn gesloten”. Het gaat hier om hele fundamentele rechten, om autonomie. Het is niet aan de burger om uit te moeten leggen waarom de vrijheid om een avondwandeling te maken – ook zonder hond – voor hem of haar belangrijk is.’ Julicher voegt hieraan toe: ‘Je mag grondrechten beperken wanneer het algemeen belang zwaarder weegt, bijvoorbeeld voor de volksgezondheid of de openbare orde en veiligheid. Maar dan moet je dat wel onderbouwen en die weging van belangen wordt hier niet gemaakt.’
Ben heel benieuwd wat er in cassatie gaat gebeuren.
pi_198301086
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 12:58 schreef Momo het volgende:
Ook nog eens een logaritmische schaal
RIVM houdt het op een IFR van tussen de 1 en 1.3. Maar als we rekenen met dat 3 miljoen mensen in NL het heeft gehad (Bron: van Dissel) en dat er ongeveer 10.000 mensen aan zijn overleden dan kom ik op een IFR van 0.33. Gaan we uit van de totale oversterfte (15K) (iedereen dood aan Corona) dan is de IFR 0.5
pi_198301092
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 12:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Vliegreizen inderdaad, autoverkeer is al niet te doen binnen de EU. Tenzij je echt elke auto wilt gaan controleren aan de grens, maar dat gaat hem echt niet worden als straks alles weer open is.
Tenzij ze bij hotels e.d. er om gaan vragen in het Buitenland. Leuk dat je dan het land in kan; maar als je geen slaapplek kan vinden.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 12:51 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik kan nu een hele flauwe opmerking maken hoe rustig het is met geen kinderen in restaurants/bioscopen etc. :D :P
Maar hoe ik het begreep is een vaccinatiebewijs vooral voor als je naar het buitenland reist, omdat verschillende landen wel eisen/of gaan eisen dat je gevaccineerd bent voor covid. Alleen D66 was toch voor voordelen voor gevaccineerden in Nederland?

Ik gok dat ze wel gaan proberen om het ook in het binnenland door te drukken. Theaters, restaurants, etc. Hoeveel nut dat gaat hebben weet ik niet, maar ik sta van niks meer te kijken.
  woensdag 3 maart 2021 @ 13:11:36 #142
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198301103
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 13:07 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Of gewoon dingen openen met de richtlijnen van 2020.

Die fetisj met sneltesten snap ik niet zo, het klinkt wel leuk maar dan wel als vervanger van 1,5 meter en mondmaksers en niet EN/EN.

Waar sneltesten zouden kunnen werken is (grote) festivals, maar die zie ik er eerlijk gezegd toch niet meer van komen deze zomer.
sneltesten lijken me logistiek gezien ook best wel moeilijk, een hoge vaccinatiegraad lijkt vooralsnog de enige uitweg
pi_198301106
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 12:51 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik kan nu een hele flauwe opmerking maken hoe rustig het is met geen kinderen in restaurants/bioscopen etc. :D :P
Maar hoe ik het begreep is een vaccinatiebewijs vooral voor als je naar het buitenland reist, omdat verschillende landen wel eisen/of gaan eisen dat je gevaccineerd bent voor covid. Alleen D66 was toch voor voordelen voor gevaccineerden in Nederland?

D66 was daarvoor, en (volgens mij) de gezondheidsraad heeft uitgelegd wanneer het kon. Daar werd ook genoemd dat een vaccinatiebewijs een optie kon zijn voor school bijvoorbeeld.

Wat mij betreft moeten we er ver vandaan blijven.
pi_198301108
https://geenvaccinatiepaspoort.petities.nl/

Best veel mensen die dit ondertekenen.
Ik begrijp wel dat de regering wil dat we allemaal met een vaccinatie paspoort gaan lopen maar vind het ook wel gortig dat je alsnog testen moet blijven doen ondanks vaccinatie . En dan naast je vaccinatie paspoort bewijs ook nog een test bewijs laten zien om ergens te mogen komen.
Iedereen moet toch kunnen gaan en staan waar ze willen?
Gevaccineerden hebben het geluk niet besmet te raken. En ongevaccineerden accepteren het risico op besmetting. Lijkt mij simpel.
Iedereen vrij om te gaan en staan waar ze willen.
pi_198301114
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 13:08 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Moeten we wel nieuw zorgpersoneel gaan opleiden of uit het buitenland halen, want deze generatie zal dan grotendeels zijn opgebrand.
Welnee, komt wel goed. Gewoon laten razen die handel en dan zien we wel wanneer het een keertje minder wordt en wat er dan overblijft.
Tap tap tap
  woensdag 3 maart 2021 @ 13:15:01 #146
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198301149
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 13:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Tenzij ze bij hotels e.d. er om gaan vragen in het Buitenland. Leuk dat je dan het land in kan; maar als je geen slaapplek kan vinden.
[..]

Ik gok dat ze wel gaan proberen om het ook in het binnenland door te drukken. Theaters, restaurants, etc. Hoeveel nut dat gaat hebben weet ik niet, maar ik sta van niks meer te kijken.
Als je niet aan de grens controleert ben je feitelijk al te laat. Kun je iemand wel weigeren bij een hotel, maar als diezelfde persoon onderweg al in een wegrestaurant heeft gezeten, in een pompstation is geweest of is gestopt bij een supermarkt ben je al lang en breed te laat. Alsof je een gezwel eerst rustig laat voortwoekeren en pas nadat er vijf organen verloren zijn, nog probeert in te grijpen.

Dus dan moet je letterlijk overal gaan controleren en dat is echt ijdele hoop.
pi_198301159
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 13:09 schreef chratnox het volgende:
Omdat de avondkloksoap te interessant is om te negeren, hier nog een mooi stuk erover van FTM (vandaag gratis te lezen): https://www.ftm.nl/artike(...)aign=BeroepAvondklok
[..]

[..]

Ben heel benieuwd wat er in cassatie gaat gebeuren.
Cassatie is toch niet inhoudelijk?
  woensdag 3 maart 2021 @ 13:15:41 #148
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198301162
quote:
1s.gif Op woensdag 3 maart 2021 13:11 schreef quirina het volgende:
https://geenvaccinatiepaspoort.petities.nl/

Best veel mensen die dit ondertekenen.
Ik begrijp wel dat de regering wil dat we allemaal met een vaccinatie paspoort gaan lopen maar vind het ook wel gortig dat je alsnog testen moet blijven doen ondanks vaccinatie . En dan naast je vaccinatie paspoort bewijs ook nog een test bewijs laten zien om ergens te mogen komen.
Iedereen moet toch kunnen gaan en staan waar ze willen?
Gevaccineerden hebben het geluk niet besmet te raken. En ongevaccineerden accepteren het risico op besmetting. Lijkt mij simpel.
Iedereen vrij om te gaan en staan waar ze willen.
Alleen je kan mensen geen zorg ontzeggen op basis van het niet hebben van een vaccinatie.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198301168
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 12:58 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Er werd gesproken over ongeveer 40.000 mensen (grove schatting) op een totaal van tussen de 3 en 3,5 miljoen besmettingen (ook grove schatting). Dat zou inderdaad inhouden dat ongeveer 99% er relatief eenvoudig doorheen fietst.

Ik ben geen voorstander van alles openen, maar 'er zijn er genoeg die een lange hersteltijd hebben' vind ik een vrij zwak argument voor de zware maatregelen die we hebben.

Het gaat om het voorkomen dat ziekenhuizen overbelast raken, dat is wat in elk geval verteld wordt. Als voorkomen moet worden dat die 40.000 mensen ziek worden moet er ook gekeken worden wat de impact is van het stoppen van het bevolkingsonderzoek naar borstkanker en dergelijken, want dat wordt nu allemaal genegeerd.
pi_198301183
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 13:15 schreef Questular het volgende:

[..]

Cassatie is toch niet inhoudelijk?
Volgens mij niet nee, maar het lijkt me niet onmogelijk dat er in cassatie gezegd wordt dat het hof een verkeerd oordeel geveld heeft omdat ze het als een maatschappelijk probleem zijn gaan zien ipv een wet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')