Dit gaan ze gewoon in de kleine lettertjes opnemen, zodat ze zelf straks lekker buiten schot blijven mocht er toch stront aan de knikker zijn.quote:Op woensdag 3 maart 2021 12:25 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Als je gevaccineerd bent, loop je gemakkelijk door die coronabesmetting heen.. dus is je vakantie gewoon in orde.
Als ongevaccineerde heb je natuurlijk kans wel ziek te worden van corona, maar als je een keertje goed te pakken hebt, zou je daarna ook minder risico kunnen lopen. De hoteleigenaar hoeft natuurlijk geen coronavrij hotel te garanderen, laat staan te betalen aan iemand die besmet en of ziek raakt.
Dat kon dan ook, omdat het weliswaar een wijdverbreide griepgolf was, maar ook niet meer dan een griepgolf, als ik het goed gelezen heb. Ere was oversterfte en veel ziekteverzuim, maar geen ziekenhuzien die de zorg niet meer aan konden, omdat men over het algemeen niet dusdanig ziek werd dat een opname nodig was.quote:Op woensdag 3 maart 2021 12:14 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In 1957 en 1968 zijn er gewoon 2 pandemieën geweest hoor. Het verschil met toen en met nu is dat toen het leven voor een groot gedeelte gewoon door ging.
Gezien het feit dat mensen de tweede prik 14 dagen na de eerste krijgen zal die tijd kort zijn.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ga er niet vanuit. ‘Als alles mee zit’. En wat is er deze crisis gegaan zoals we gepland hebben? Zullen nog wel wat tegenvallers komen.
En hij heeft het over de eerste prik. Ik wil vooral ook weten wanneer de meeste mensen die tweede gaan hebben, want dan krijg je pas het paspoortje waarmee je weer dingen mag straks.
Geen vaccin: nooit meer naar het buitenland, nooit meer naar een festival of concert, sportwedstrijd, etc.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:40 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Om eens een aantal smaken te noemen (er zijn vast meer nuances en tussenvormen mogelijk):
1) De overheid verbiedt bedrijven om niet-gevaccineerden buiten te sluiten.
2) De overheid laat bedrijven zelf bepalen om niet-gevaccineerden al dan niet toe te laten.
3) De overheid verplicht het bedrijven om alle niet-gevaccineerden buiten te sluiten.
2 is al een hellend vlak, maar het idee dat 3 een kwestie is van: het is nog steeds je eigen vrijheid, niemand dwingt je, maar dan moet je wel met de consequenties leven. Dat gaat er bij mij echt niet in. Dan zijn we al heel ver afgegleden in wat we allemaal accepteren.
Ik lees niet alles, maar ik dacht dat ze hier in NL de tweede prik vaak pas wilden zetten na 6 weken of zo? Dat was toen tegen het advies in van wat instanties. Of was dat bij enkel één vaccin?quote:Op woensdag 3 maart 2021 12:30 schreef vipergts het volgende:
[..]
Gezien het feit dat mensen de tweede prik 14 dagen na de eerste krijgen zal die tijd kort zijn.
zijn dat er zoveel dan?quote:Op woensdag 3 maart 2021 12:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
Nog even over vaccinatiebewijzen voor horeca, bioscopen, musea etc. Hoe gaan we dat doen met mensen die om medische redenen geen inenting mogen krijgen? En kinderen en jongeren tot 16-18 jaar die voorlopig nog niet gevaccineerd mogen worden? Die mogen voortaan elke keer een blaastest doen voordat ze ergens voet over de drempel kunnen zetten?
Het hele punt is natuurlijk dat er soms wordt gedaan alsof iemand met corona een soort wandelende Tsjernobyl-reactor is die dood en verderf zaait waar hij ook gaat of staat.quote:Op woensdag 3 maart 2021 12:37 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Geen vaccin: nooit meer naar het buitenland, nooit meer naar een festival of concert, sportwedstrijd, etc.
Maar we laten de keuze vrij, want we leven in een vrij land.
Verder geen probleem met het vaccin, maar de gang van zaken is hoogst merkwaardig.
Volgens mij is het zo dat Pfizer 2 a 3 weken adviseert tussen de eerste en tweede prik, maar dat er sprake was van 4 tot 6 weken om sneller meer mensen hun eerste prik te kunnen geven. Kheb er daarna ook niks meer over gehoord, dus ik weet niet wat ze nu doen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 12:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik lees niet alles, maar ik dacht dat ze hier in NL de tweede prik vaak pas wilden zetten na 6 weken of zo? Dat was toen tegen het advies in van wat instanties. Of was dat bij enkel één vaccin?
Ik las op Wikipedia dat er toen ook wel scholen gesloten zijn enzo. Maar sowieso was het toen niet overal tegelijk zo erg, toch?quote:Op woensdag 3 maart 2021 12:14 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In 1957 en 1968 zijn er gewoon 2 pandemieën geweest hoor. Het verschil met toen en met nu is dat toen het leven voor een groot gedeelte gewoon door ging.
duidelijk maar dat is niet zo moeilijk, alleen een bewijs boven de 18quote:Op woensdag 3 maart 2021 12:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kinderen wel in elk geval. En die komen bijna overal.
als het maar op de Chinese manier wasquote:Op woensdag 3 maart 2021 12:48 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Rutte in korte tijd 2 keer getest, dus hij weet nu zeker hoe het is
Als ze net zo besmettelijk zijn als volwassenen dan zul je toch iets moeten aan de deur met die groep, anders kun je net zo goed niemand iets vragen. Dus dan komen we weer uit bij een (snel)test.quote:Op woensdag 3 maart 2021 12:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
duidelijk maar dat is niet zo moeilijk, alleen een bewijs boven de 18
Ik kan nu een hele flauwe opmerking maken hoe rustig het is met geen kinderen in restaurants/bioscopen etc.quote:Op woensdag 3 maart 2021 12:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
Nog even over vaccinatiebewijzen voor horeca, bioscopen, musea etc. Hoe gaan we dat doen met mensen die om medische redenen geen inenting mogen krijgen? En kinderen en jongeren tot 16-18 jaar die voorlopig nog niet gevaccineerd mogen worden? Die mogen voortaan elke keer een blaastest doen voordat ze ergens voet over de drempel kunnen zetten?
Nee. Het zijn er in elk geval minder dan de mensen die om niet-medische redenen niet ingeënt willen worden.quote:
Vliegreizen inderdaad, autoverkeer is al niet te doen binnen de EU. Tenzij je echt elke auto wilt gaan controleren aan de grens, maar dat gaat hem echt niet worden als straks alles weer open is.quote:Op woensdag 3 maart 2021 12:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik kan nu een hele flauwe opmerking maken hoe rustig het is met geen kinderen in restaurants/bioscopen etc.![]()
![]()
Maar hoe ik het begreep is een vaccinatiebewijs vooral voor als je naar het buitenland reist, omdat verschillende landen wel eisen/of gaan eisen dat je gevaccineerd bent voor covid. Alleen D66 was toch voor voordelen voor gevaccineerden in Nederland?
Maar
Dan zul je Schengen moeten opheffen lijkt me. Onwaarschijnlijkquote:Op woensdag 3 maart 2021 12:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vliegreizen inderdaad, autoverkeer is al niet te doen binnen de EU. Tenzij je echt elke auto wilt gaan controleren aan de grens, maar dat gaat hem echt niet worden als straks alles weer open is.
99% amper last? Volgens mij worden er vele behoorlijk ziek van. Alleen niet ziek genoeg om naar het ziekenhuis te moeten.quote:Op woensdag 3 maart 2021 12:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het hele punt is natuurlijk dat er soms wordt gedaan alsof iemand met corona een soort wandelende Tsjernobyl-reactor is die dood en verderf zaait waar hij ook gaat of staat.
In de eerste plaats heeft 98-99 procent amper last van een coronabesmetting, in de 2e plaats is straks het merendeel gewoon gevaccineerd, waardoor het risico op grootschalige uitbraken sowieso al tot een minimum gereduceerd is. 100 procent garanties krijg je alleen nooit, ook niet na vaccinatie, dus 'coronaproof' eten of film pakken kan nooit of te nimmer gegarandeerd worden door een ondernemer.
Dus vergelijkbaar met een stevige griepquote:Op woensdag 3 maart 2021 12:53 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
99% amper last? Volgens mij worden er vele behoorlijk ziek van. Alleen niet ziek genoeg om naar het ziekenhuis te moeten.
Om dat laatste gaat het nu eenmaal, de ziekenhuisopnames.quote:Op woensdag 3 maart 2021 12:53 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
99% amper last? Volgens mij worden er vele behoorlijk ziek van. Alleen niet ziek genoeg om naar het ziekenhuis te moeten.
waarom ze kunnen mensen die gevaccineerd zijn niet ziek makenquote:Op woensdag 3 maart 2021 12:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als ze net zo besmettelijk zijn als volwassenen dan zul je toch iets moeten aan de deur met die groep, anders kun je net zo goed niemand iets vragen. Dus dan komen we weer uit bij een (snel)test.
Weet ik alles van. Ik heb destijds de Mexicaanse griep gehad. Was drie weken doodziek met hoge koorts en pas na zes maanden de oude. Dat is wat anders dan de er nauwelijks last van hebben.quote:Op woensdag 3 maart 2021 12:55 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dus vergelijkbaar met een stevige griep
Iedereen doet wel alsof je dan na 3 dagen weer op je benen kunt staan. Maar als je eem echt goeie griep achter de rug hebt, kun je daar ook maanden nog last van hebben.
Nee, zeker niet voor 40+ onder ons.quote:Op woensdag 3 maart 2021 12:55 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dus vergelijkbaar met een stevige griep
Iedereen doet wel alsof je dan na 3 dagen weer op je benen kunt staan. Maar als je eem echt goeie griep achter de rug hebt, kun je daar ook maanden nog last van hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |