abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198295260
Eigenlijk wel interessant om komende weken Texas te vergelijken met een soortgelijke staat die wel maatregelen houdt. Dan weet je iets beter of de maatregelen zinvol zijn.
٩๏̯͡๏)۶
pi_198295273
Leuk dingetje van Daan, maar mensen ontmoeten zich sowieso al en trekken zich er niks van aan. Leuk voor in een museum "Kijk, hier kan u veilig iemand ontmoeten" oid. Verder totaal geen praktisch nut voor de gewone burger. Of als bestrijdingsmiddel.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198295286
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 23:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ok, interessant. Dat zou je dan in lantaarnpalen doen oid lijkt me. 1 zo'n lamp lijkt 10kW te gebruiken volgens de technische omschrijving. Hoe graag ik het ook zou willen, dat lijkt me niet iets dat op korte termijn gedaan kan worden, aangezien het elektriciteitsnet al overbelast is.

Ik vind het idee wel interessant.
Als het werkt kun je het wel lokaal en tijdelijk gebruiken, bijvoorbeeld voor een voetbalwedstrijd of een ander evenement. Dat zou juist die activiteiten mogelijk maken die nu helemaal achteraan de lijst met versoepelingen komen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198295292
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 23:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Jep, dat zei hij ook. En ook dat je het gerust boven een stadion kunt hangen.
Volgens mij kunnen ze beter het onderzoek met aerosolen afwachten dat ze in december hebben gedaan. Vorig jaar mei zeiden ze ook al dat er vrijwel geen besmettingen in de buitenlucht plaats vinden.

Ik zou me kunnen voorstellen dat vooral het ritje er naartoe 'gevaarlijk' is. Dus mensen met elkaar in het ov, de auto, touringbus of de taxi.
pi_198295294
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 23:07 schreef capricia het volgende:
Eigenlijk vraag ik me af of die hele horeca wel zo zo'n interessante sector is. Is het een sector van nationaal belang?

Of komt er wel weer nieuwe?
Het gaat ook niet om de horeca. Het gaat om de 500.000+ mensen die erin werken. De 100.000+ ondernemers die financieel onderuit gaan dan.

Dat brengt gigantische kosten met zich mee, en zal een domino-effect teweeg brengen.

1 horeca-ondernemer failliet is vervelend, maar geen probleem. Als er 10 in dezelfde regio gaan is ook de verhuurder het haasje. Gaan er teveel verhuurders dan kunnen de leningen van de bank niet meer betaald worden, waardoor de bank over zn nek gaat.

Dan krijg je bovenop de huidige pandemie eigenlijk een soort nieuwe financiële crisis.
pi_198295299
quote:

[..]

Vraag is natuurlijk wel hoe snel dit op grote schaal ingezet kan worden. Een proefopstelling of een experiment is iets anders dan grootschalig en commercieel uitrollen.
zie email 27 oktober
pi_198295308
quote:

[..]

De verlichting van Delta is wel LED, niet UV. Dat zal wel lastiger zijn in hele grote ruimtes
Alpha kenny one
  Moderator dinsdag 2 maart 2021 @ 23:11:03 #83
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198295311
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 23:09 schreef Discombobulate het volgende:
Leuk dingetje van Daan, maar mensen ontmoeten zich sowieso al en trekken zich er niks van aan. Leuk voor in een museum "Kijk, hier kan u veilig iemand ontmoeten" oid. Verder totaal geen praktisch nut voor de gewone burger. Of als bestrijdingsmiddel.
Er is ook een soort alternatief voor en dat is handen wassen, zeep kunnen virussen ook heel slecht tegen. Niet hoesten is ook vrij effectief eventueel de hoestrange een beetje remmen met een mondkapje of iets dergelijks.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_198295314
Zie trouwens dat ik nog een grafiekje kan maken, percentage % positief van het aantal testen per leefijdsgroep

Link: https://rivm.useless.nl/leeftijdperc.php

* De laatste week is natuurlijk nog maar jong, de data loopt ongeveer 1 dag achter.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198295321
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 23:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Vraag is natuurlijk wel hoe snel dit op grote schaal ingezet kan worden. Een proefopstelling of een experiment is iets anders dan grootschalig en commercieel uitrollen.
Het is stap 1.

Ik lees hier alleen maar ongefundeerde scepsis. Willen we soms alleen maar klagen of zo?
  Moderator dinsdag 2 maart 2021 @ 23:11:43 #86
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198295324
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 23:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als het werkt kun je het wel lokaal en tijdelijk gebruiken, bijvoorbeeld voor een voetbalwedstrijd of een ander evenement. Dat zou juist die activiteiten mogelijk maken die nu helemaal achteraan de lijst met versoepelingen komen.
En je wordt er nog bruin van ook :Y win win.
pi_198295338
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 23:11 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Volgens hem niet. Misschien kun je eens in de wetenschappelijke literatuur duiken die hij aanhaalt, als je zin hebt? Ik kan zelf geen enkele zinnige beoordeling van de onderbouwing geven.
pi_198295342
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 23:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, het idee is zeker interessant. Het lijkt erop dat een gebied van 1100m2 in 3 minuten 99,9% vrij van virusdeeltjes is.

Indien het buiten is lijkt het me alleen wel dat het niet zo'n issue moet zijn, want die deeltjes vallen toch ook snel neerl ijkt me.

Het lijkt wel alsof ze bedoelen dat je die lichtbundel in stapt, paar minuten moet wachten en dan naar elkaar toe kunt lopen.
pi_198295344
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 23:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is stap 1.

Ik lees hier alleen maar ongefundeerde scepsis. Willen we soms alleen maar klagen of zo?
Ik denk dat het te laat gaat komen. In de loop van hoe zomer gaat het vaccin z’n ding doen. Ik verwacht niet dat dit apparaat voor die tijd grootschalig beschikbaar is.
zie email 27 oktober
pi_198295347
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 23:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja, wat gaat dat wel niet kosten vraag ik me af.

Leuk als concept of dingetje voor in een museum. Maar op grote schaal? Is vast nog heel veel werk en wellicht niet eens rendabel. Komt nog bij dat mensen elkaar sowieso wel ontmoeten met of zonder zo'n ding. Mja, hij is ook kunstenaar dus dat zegt al wel veel.
  Moderator dinsdag 2 maart 2021 @ 23:14:24 #91
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198295365
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 23:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is stap 1.

Zolang mensen ook naar zonnestudio's gaan moet het kunnen :Y

Alleen moet je dus wel oppassen dat je niet tegen huidkanker aanloopt bij lange irradiatie. En hangt het allemaal af van de dosis. Als het RNA van virussen er door kapot gaat hoeft het niet het DNA in huidcellen te beschadigen maar die dosering komt heel precies.
pi_198295393
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 23:13 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ja, wat gaat dat wel niet kosten vraag ik me af.

Leuk als concept of dingetje voor in een museum. Maar op grote schaal? Is vast nog heel veel werk en wellicht niet eens rendabel. Komt nog bij dat mensen elkaar sowieso wel ontmoeten met of zonder zo'n ding. Mja, hij is ook kunstenaar dus dat zegt al wel veel.
Ik sluit niet uit dat zoiets de toekomst heeft. De smartphone was 20 jaar geleden ook een futuristisch gedrocht. Maar voor nu zie ik het ook niet lukken.
zie email 27 oktober
pi_198295395
En Daan heeft altijd grootse plannen waar niks van terecht komt. Kijk z'n Zomergasten maar eens terug. Typisch een kunstenaar.

Al vind ik z'n dingetjes wel heel leuk.
pi_198295396
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 23:11 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik heb trouwens de technische simulatie hier gevonden: https://www.studioroosega(...)ulationsurbansun.pdf

Deze studie lijkt gedaan te zijn zonder rekening te houden met wind en dergelijken, dus dan reizen deeltjes veel verder (of minder ver) bij praten/hoesten.

Ik juich het wel absoluut toe om zulk soort ideeën te bedenken :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2021 23:16:57 ]
pi_198295409
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 23:01 schreef chratnox het volgende:
Waarom zijn die winnaars? Ik heb een woning, aandelen, etc. Als je mijn loonstrook van 2020 naast die van 2019 legt heeft 2020 me minimaal 40k gekost. Daar krijg ik geen euro steun voor, en zal ik ook niet over zeuren verder, want ik ben financieel gezond.

De sectoren die je noemt behoren adequaat gesteund te worden. De grap is juist dat veel lagere inkomens (schoonmaak etc) hier financieel weinig van zullen merken in veel gevallen, dat gaat allemaal gewoon door.

Het gaat om het gemiddelde natuurlijk; er zullen genoeg voorbeelden van laagbetaalde banen zijn waar geen vuiltje aan de lucht is en genoeg hoogbetaalde die wel klappen hebben gekregen of nog zullen krijgen.

De hardste klappen vallen nu bijvoorbeeld in de jeugdwerkloosheid, die verdubbeld is:

En in sectoren als horeca en retail.

Nu klopt het dat die effecten in Nederland nu nog sterk gemitigeerd worden door alle steunpakketten, maar die zijn natuurlijk wel eindig en bovendien hebben die sinds NOW-2 ook niet meer primair behoud van werkgelegenheid als doel. Daarna kan je het rijtje zo afgaan: flexcontracten, tijdelijke contracten, reorganisaties en uiteindelijk staken van een onderneming. Dat zijn door de bank genomen niet de "sterkste schouders" die daardoor geraakt zijn of gaan worden.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
pi_198295441
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 23:16 schreef Discombobulate het volgende:
En Daan heeft altijd grootse plannen waar niks van terecht komt. Kijk z'n Zomergasten maar eens terug. Typisch een kunstenaar.

Al vind ik z'n dingetjes wel heel leuk.
Dat was een van de beste afleveringen van Zomergasten die ik heb gezien.
  Moderator dinsdag 2 maart 2021 @ 23:21:25 #97
236264 crew  capricia
pi_198295478
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 23:10 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het gaat ook niet om de horeca. Het gaat om de 500.000+ mensen die erin werken. De 100.000+ ondernemers die financieel onderuit gaan dan.

Dat brengt gigantische kosten met zich mee, en zal een domino-effect teweeg brengen.

1 horeca-ondernemer failliet is vervelend, maar geen probleem. Als er 10 in dezelfde regio gaan is ook de verhuurder het haasje. Gaan er teveel verhuurders dan kunnen de leningen van de bank niet meer betaald worden, waardoor de bank over zn nek gaat.

Dan krijg je bovenop de huidige pandemie eigenlijk een soort nieuwe financiële crisis.
Ik hou me het liefst een beetje weg van al dat geschreeuw. Kijk het liefst naar de sectoren daar boven. De banken. Financiële instellingen.

En ook daar zijn er geen extremen. Tot nu toe. 😅
Het gaat om de keten hè.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 2 maart 2021 @ 23:21:26 #98
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198295479
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 23:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Volgens hem niet. Misschien kun je eens in de wetenschappelijke literatuur duiken die hij aanhaalt, als je zin hebt? Ik kan zelf geen enkele zinnige beoordeling van de onderbouwing geven.
Ik werk redelijk samen met het DNA schade veld en die is in rotterdam vrij groot en toonaangevend en zij vinden de hoeveelheid UV straling waar je op een zonnige dag aan blootstaat al aan de hoge kant, en die zonnige dagen hebben ons ook niet van het virus af geholpen al was het toen wel minder. Ik denk dat zij geen voorstander zijn van meer openbare UV straling.

Verder zijn virussen sowieso niet zo heel "stevig" heel veel zaken maken virussen al stuk, het probleem is dat je de makers van de virussen moet tegenhouden en dat zijn de geinfecteerde mensen. M.a.w. ik ben er redelijk zeker van dat als iemand met een ncov2 besmetting je onder een UV lamp in het gezicht hoest je nog wel besmet kunt worden. (het gaat ook nog eens om de tijd dat het virus blootstaat aan UV trouwens)
pi_198295490
https://nos.nl/artikel/23(...)-vaccins-zitten.html

AZ heeft een probleem in Duitsland. Ik roep maar weer een keer naar De Jonge: koop al die dingen en begin met spuiten van van mensen van 65-70 (dus de tegenovergestelde volgorde van Pfizer/Moderna). Op die manier kan binnen een maand een enorme sprong gemaakt worden en zijn eind april de ziekenhuizen leeg.
pi_198295496
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 23:21 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik hou me het liefst een beetje weg van al dat geschreeuw. Kijk het liefst naar de sectoren daar boven. De banken. Financiële instellingen.

En ook daar zijn er geen extremen. Tot nu toe. 😅
Het gaat om de keten hè.
Schattig :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')