Als het werkt kun je het wel lokaal en tijdelijk gebruiken, bijvoorbeeld voor een voetbalwedstrijd of een ander evenement. Dat zou juist die activiteiten mogelijk maken die nu helemaal achteraan de lijst met versoepelingen komen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 23:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ok, interessant. Dat zou je dan in lantaarnpalen doen oid lijkt me. 1 zo'n lamp lijkt 10kW te gebruiken volgens de technische omschrijving. Hoe graag ik het ook zou willen, dat lijkt me niet iets dat op korte termijn gedaan kan worden, aangezien het elektriciteitsnet al overbelast is.
Ik vind het idee wel interessant.
Volgens mij kunnen ze beter het onderzoek met aerosolen afwachten dat ze in december hebben gedaan. Vorig jaar mei zeiden ze ook al dat er vrijwel geen besmettingen in de buitenlucht plaats vinden.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 23:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jep, dat zei hij ook. En ook dat je het gerust boven een stadion kunt hangen.
Het gaat ook niet om de horeca. Het gaat om de 500.000+ mensen die erin werken. De 100.000+ ondernemers die financieel onderuit gaan dan.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 23:07 schreef capricia het volgende:
Eigenlijk vraag ik me af of die hele horeca wel zo zo'n interessante sector is. Is het een sector van nationaal belang?
Of komt er wel weer nieuwe?
Vraag is natuurlijk wel hoe snel dit op grote schaal ingezet kan worden. Een proefopstelling of een experiment is iets anders dan grootschalig en commercieel uitrollen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 23:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De verlichting van Delta is wel LED, niet UV. Dat zal wel lastiger zijn in hele grote ruimtesquote:Op dinsdag 2 maart 2021 23:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er is ook een soort alternatief voor en dat is handen wassen, zeep kunnen virussen ook heel slecht tegen. Niet hoesten is ook vrij effectief eventueel de hoestrange een beetje remmen met een mondkapje of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 23:09 schreef Discombobulate het volgende:
Leuk dingetje van Daan, maar mensen ontmoeten zich sowieso al en trekken zich er niks van aan. Leuk voor in een museum "Kijk, hier kan u veilig iemand ontmoeten" oid. Verder totaal geen praktisch nut voor de gewone burger. Of als bestrijdingsmiddel.
Het is stap 1.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 23:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vraag is natuurlijk wel hoe snel dit op grote schaal ingezet kan worden. Een proefopstelling of een experiment is iets anders dan grootschalig en commercieel uitrollen.
En je wordt er nog bruin van ookquote:Op dinsdag 2 maart 2021 23:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als het werkt kun je het wel lokaal en tijdelijk gebruiken, bijvoorbeeld voor een voetbalwedstrijd of een ander evenement. Dat zou juist die activiteiten mogelijk maken die nu helemaal achteraan de lijst met versoepelingen komen.
Volgens hem niet. Misschien kun je eens in de wetenschappelijke literatuur duiken die hij aanhaalt, als je zin hebt? Ik kan zelf geen enkele zinnige beoordeling van de onderbouwing geven.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 23:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En je wordt er nog bruin van ookwin win.
Ja, het idee is zeker interessant. Het lijkt erop dat een gebied van 1100m2 in 3 minuten 99,9% vrij van virusdeeltjes is.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 23:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als het werkt kun je het wel lokaal en tijdelijk gebruiken, bijvoorbeeld voor een voetbalwedstrijd of een ander evenement. Dat zou juist die activiteiten mogelijk maken die nu helemaal achteraan de lijst met versoepelingen komen.
Ik denk dat het te laat gaat komen. In de loop van hoe zomer gaat het vaccin z’n ding doen. Ik verwacht niet dat dit apparaat voor die tijd grootschalig beschikbaar is.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 23:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is stap 1.
Ik lees hier alleen maar ongefundeerde scepsis. Willen we soms alleen maar klagen of zo?
Ja, wat gaat dat wel niet kosten vraag ik me af.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 23:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vraag is natuurlijk wel hoe snel dit op grote schaal ingezet kan worden. Een proefopstelling of een experiment is iets anders dan grootschalig en commercieel uitrollen.
Zolang mensen ook naar zonnestudio's gaan moet het kunnenquote:Op dinsdag 2 maart 2021 23:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is stap 1.
Ik lees hier alleen maar ongefundeerde scepsis. Willen we soms alleen maar klagen of zo?
Ik sluit niet uit dat zoiets de toekomst heeft. De smartphone was 20 jaar geleden ook een futuristisch gedrocht. Maar voor nu zie ik het ook niet lukken.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 23:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, wat gaat dat wel niet kosten vraag ik me af.
Leuk als concept of dingetje voor in een museum. Maar op grote schaal? Is vast nog heel veel werk en wellicht niet eens rendabel. Komt nog bij dat mensen elkaar sowieso wel ontmoeten met of zonder zo'n ding. Mja, hij is ook kunstenaar dus dat zegt al wel veel.
Ik heb trouwens de technische simulatie hier gevonden: https://www.studioroosega(...)ulationsurbansun.pdfquote:Op dinsdag 2 maart 2021 23:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En je wordt er nog bruin van ookwin win.
Het gaat om het gemiddelde natuurlijk; er zullen genoeg voorbeelden van laagbetaalde banen zijn waar geen vuiltje aan de lucht is en genoeg hoogbetaalde die wel klappen hebben gekregen of nog zullen krijgen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 23:01 schreef chratnox het volgende:
Waarom zijn die winnaars? Ik heb een woning, aandelen, etc. Als je mijn loonstrook van 2020 naast die van 2019 legt heeft 2020 me minimaal 40k gekost. Daar krijg ik geen euro steun voor, en zal ik ook niet over zeuren verder, want ik ben financieel gezond.
De sectoren die je noemt behoren adequaat gesteund te worden. De grap is juist dat veel lagere inkomens (schoonmaak etc) hier financieel weinig van zullen merken in veel gevallen, dat gaat allemaal gewoon door.
Dat was een van de beste afleveringen van Zomergasten die ik heb gezien.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 23:16 schreef Discombobulate het volgende:
En Daan heeft altijd grootse plannen waar niks van terecht komt. Kijk z'n Zomergasten maar eens terug. Typisch een kunstenaar.
Al vind ik z'n dingetjes wel heel leuk.
Ik hou me het liefst een beetje weg van al dat geschreeuw. Kijk het liefst naar de sectoren daar boven. De banken. Financiële instellingen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 23:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om de horeca. Het gaat om de 500.000+ mensen die erin werken. De 100.000+ ondernemers die financieel onderuit gaan dan.
Dat brengt gigantische kosten met zich mee, en zal een domino-effect teweeg brengen.
1 horeca-ondernemer failliet is vervelend, maar geen probleem. Als er 10 in dezelfde regio gaan is ook de verhuurder het haasje. Gaan er teveel verhuurders dan kunnen de leningen van de bank niet meer betaald worden, waardoor de bank over zn nek gaat.
Dan krijg je bovenop de huidige pandemie eigenlijk een soort nieuwe financiële crisis.
Ik werk redelijk samen met het DNA schade veld en die is in rotterdam vrij groot en toonaangevend en zij vinden de hoeveelheid UV straling waar je op een zonnige dag aan blootstaat al aan de hoge kant, en die zonnige dagen hebben ons ook niet van het virus af geholpen al was het toen wel minder. Ik denk dat zij geen voorstander zijn van meer openbare UV straling.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 23:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Volgens hem niet. Misschien kun je eens in de wetenschappelijke literatuur duiken die hij aanhaalt, als je zin hebt? Ik kan zelf geen enkele zinnige beoordeling van de onderbouwing geven.
Schattigquote:Op dinsdag 2 maart 2021 23:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hou me het liefst een beetje weg van al dat geschreeuw. Kijk het liefst naar de sectoren daar boven. De banken. Financiële instellingen.
En ook daar zijn er geen extremen. Tot nu toe. 😅
Het gaat om de keten hè.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |