Nog leuker hadden ze het gemaakt als ze ook het aantal besmette mensen hadden laten zien. Dan slaat het helemaal nergens meer op.quote:
Eens. Maar als iedereen de kans gekregen heeft en er alsnog mensen zijn die weigeren moet daar gewoon druk op worden gezet.quote:Op maandag 1 maart 2021 13:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voorlopig lijkt de animo in elk geval in Nederland toch echt wel voldoende.
En los daarvan, vooralsnog sluit je met zo'n vaccinatiepaspoort geen mensen uit die niet willen, maar mensen die nog niet aan de beurt zijn. Dat lijkt een vorm van segregatie waar we niet aan moeten beginnen.
Dat is helemaal niet nodig waarschijnlijk.quote:Op maandag 1 maart 2021 13:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Eens. Maar als iedereen de kans gekregen heeft en er alsnog mensen zijn die weigeren moet daar gewoon druk op worden gezet.
Tegen die tijd zou er inderdaad niet echt meer een probleem moeten zijn, inderdaad.quote:Op maandag 1 maart 2021 13:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet nodig waarschijnlijk.
Waarom?quote:Op maandag 1 maart 2021 13:46 schreef MoreDakka het volgende:
Maar als iedereen de kans gekregen heeft en er alsnog mensen zijn die weigeren moet daar gewoon druk op worden gezet.
Ja, eigen keuze maken moet natuurlijk niet kunnen.quote:Op maandag 1 maart 2021 13:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Eens. Maar als iedereen de kans gekregen heeft en er alsnog mensen zijn die weigeren moet daar gewoon druk op worden gezet.
Is vooral schatten.quote:Op maandag 1 maart 2021 13:02 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Jawel. Dat onderzoeken ze dan ook gewoon.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)bben-het-virus-gehad
Inderdaad. Maar in de toekomst zal een coronavaccin wellicht opgenomen worden in het normale vaccinatieprogramma. Dan kun je denken aan ongevaccineerde kinderen weigeren van de kinderopvang.quote:Op maandag 1 maart 2021 13:51 schreef Janneke141 het volgende:
Die druk moet je dan vooral laten bestaan uit voorlichtingscampagnes e.d., en niet uit (in)directe dwang tot een medische handeling.
Hoe moet ik deze precies lezen?quote:Op maandag 1 maart 2021 13:53 schreef _serial_ het volgende:
Aantal besmettingen zoals nu bekend en RIVM gemeld:
7 wekenquote:Duidelijkheid over terugkeer fans laat nog even op zich wachten
Fieldlab hoopt over zeven weken duidelijkheid te kunnen geven over de de vervolgstappen van de terugkeer van toeschouwers in de Nederlandse voetbalstadions. Afgelopen zondag bij de Eerste Divisie-wedstrijd tussen Almere City en SC Cambuur werd er voor de tweede keer in coronatijd geëxperimenteerd met de aanwezigheid van publiek op de tribunes.
Een week eerder namen toeschouwers plaats in De Goffert tijdens de ontmoeting tussen NEC een De Graafschap. De komende drie weken zullen de wetenschappers van Fieldlab de verzamelde data analyseren en hun bevindingen delen met Outbreak Management Team (OMT). Vervolgens zal het OMT advies uitbrengen aan de overheid, dat ongeveer drie weken nodig heeft om de routekaart aan te passen.
"In het meest optimistische scenario duurt de hele cyclus zeven weken", laat Dimitri Bonthuis, persvoorlichter van Fieldlab, weten aan NU.nl. "Dan kunnen we gaan kijken welke vervolgstappen we gaan nemen om weer publiek in de stadions te verwelkomen. Uiteraard zijn we ook afhankelijk van de ontwikkeling van het coronavirus. Iedereen zal begrijpen dat we geen publiek in stadions kunnen toelaten zolang er bijvoorbeeld een avondklok is."
Op wetenschappelijke basis kunnen op dit moment nog geen bevindingen worden gedeeld door Fieldlab. "Ik kan wel zeggen dat iedereen het geweldig vond om weer in het stadion te zijn. Dat begon al bij de PCR-testen vooraf, waar iedereen blij was om elkaar na al die maanden weer eens te zien", aldus Bonthuis. Ook de spelers waren blij weer eens voor publiek te spelen. "Een speler van De Graafschap - dat een uitwedstrijd speelde - zei dat hij het heerlijk vond om weer eens uitgefloten te worden. Dat vond ik een hele mooie opmerking. Zo erg hebben we het publiek in de stadions kennelijk gemist."
RIVM gemeld = aantal gemeld op datum door RIVMquote:
Dus voor 27-02 ,quote:Op maandag 1 maart 2021 13:56 schreef _serial_ het volgende:
RIVM gemeld = aantal gemeld op datum door RIVM
Zoals nu bekend = aantal na mutaties op datum vandaag.
Helemaal mee eens, hoewel ik een pro-vaccinatie evangelist ben, zie ik geen goeds in dwang.quote:Op maandag 1 maart 2021 13:51 schreef Janneke141 het volgende:
Die druk moet je dan vooral laten bestaan uit voorlichtingscampagnes e.d., en niet uit (in)directe dwang tot een medische handeling.
Nee 27-02 4937 gemeld door RIVM, werkelijk momenteel 1940quote:Op maandag 1 maart 2021 13:57 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dus voor 27-02 ,
waren er 4937 gemeld door het RIVM en later nog 1940 erbij gekomen?
Oww zo, dan snap het kopje "Totaal" ook weer.quote:Op maandag 1 maart 2021 13:59 schreef _serial_ het volgende:
Nee 27-02 4937 gemeld door RIVM, werkelijk momenteel 1940
Met de dataelementen die jij noemt ben je helemaal niet anoniem als je dat doorgeeftquote:Op maandag 1 maart 2021 11:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Begrijp niet dat mensen hier geen toestemming voor geven. Kan toch gewoon ook anoniem geteld worden adhv geslacht, leeftijd, woonplaats, thuiswonend ja/nee.
Leuk gedaan met die balk, maar hun uitleg slaat natuurlijk nergens op. Ten eerste gaat het niet alleen om die doden, maar ook om de enorme druk op de zorg die het virus echt wel heeft (zelfs in een lockdown). Verder hebben ook jonge mensen soms tot wel maandenlang last nadat ze corona hebben gehad.quote:
Tweede tegenargument tegen dit specifieke plan is dat de overheid van dubieuze landen als Polen en Hongarije geen toegang hoeft te hebben tot medische gegevens van Nederlanders. Doe maar gewoon ouderwets op papier.quote:Op maandag 1 maart 2021 12:32 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat is dus ook mijn enige tegenargument. Ik mag blij zijn als ik dit jaar nog het vaccin krijg. Ik zal nog een aantal keren moeten reizen voor het werk, misschien als het mogelijk is dat ik dat dan maar met de auto moet doen.
En dat met 5000 besmettingen per dagquote:Veel Duitsers zijn klaar met de lockdown, blijkt uit een peiling van persbureau DPA die werd uitgevoerd door YouGov. Slechts 26 procent van de ondervraagden steunt de politiek in verlenging van de strenge coronamaatregelen. 43 procent wil snel versoepeling en 17 procent wil helemaal af van de ingestelde beperkingen. In december was nog 73 procent van de ondervraagden voorstander van de strenge beperkingen, inclusief sluiting van de horeca, talrijke ondernemingen en scholen.
Vandaag gingen in Duitsland de kappers weer aan de slag, maar het weer opengooien van de samenleving is volgens de politieke leiders vrijwel uitgesloten. Zij waarschuwen voor een 'openingsroes' en temperen de hoop op grote versoepelingen. Dat kan alleen 'stapje voor stapje', klinkt het. Verregaande verlichtingen zijn pas mogelijk als er meer wordt getest en gevaccineerd. Vorige week gingen de basisscholen weer open, maar het voortgezet onderwijs zal voorlopig dicht blijven.
Ik zou inmiddels bijna zeggen 'laten we het maar gewoon proberen' om van het gezeur af te zijn.quote:
Living on the edge.quote:Op maandag 1 maart 2021 14:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik zou inmiddels bijna zeggen 'laten we het maar gewoon proberen' om van het gezeur af te zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |