abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_198243843
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 00:09 schreef zalkc het volgende:

[..]

Welk artikel van de grondwet?
artikel 15 (onder andere)
Alpha kenny one
  zondag 28 februari 2021 @ 00:32:41 #52
27107 chratnox
Proud to be gebrekkige
pi_198243862
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 00:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar wat verwacht je nu van mij? Dat ik nogmaals het hele betoog van Van Dissel speciaal voor jou ga uittypen? Als je de avondklok discutabel vindt en blijkbaar wil weten wat de gedachte erachter is, kijk dan die briefings. En als je echt geÔnteresseerd bent, lees de literatuur die aangehaald wordt.

En niet losse quotes op nu.nl, want daar ga je niet de antwoorden vinden die je zoekt.
De presentatie van van Dissel geeft exact aan wat in het artikel van Nu.nl stond, namelijk dat je ze niet los van elkaar kunt zien. Dat hij dan in de briefing later gezegd zou hebben dat het effect door de avondklok komt is niet gebaseerd op de data die eraan ten grondslag ligt in elk geval, want dan zou het wel in de presentatie staan.

Ik vind het wel makkelijk. Je beschuldigt me in de andere discussies van banale voorstellingen e.d., ik vraag oprecht waar het dan te vinden is en je reactie is: "Kijk de briefing" want een quote voor jan met de pet is te makkelijk.

Volgens mij gaan we het niet eens worden, dus laat maar.
pi_198243874
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 00:30 schreef falling_away het volgende:

[..]

Artikel 15-1:.Buiten de gevallen bij of krachtens de wet bepaald mag niemand zijn vrijheid worden ontnomen.

En laat daar (voor de avondklok) nu een wet voor aangenomen zijn.....
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
http://www.dicksalbum.nl
pi_198243877
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 00:29 schreef nostra het volgende:
Vervolgens kan je natuurlijk redetwisten over de vrij arbitraire indeling in 'small', 'medium' en 'large' en of een klein effect (in de definitie die hier gehanteerd wordt) in de specifieke Nederlandse situatie niet noodzakelijk is om de R net onder de 1 te krijgen, maar dan is het op zijn minst wel wat wonderlijk dat zaken die veel hoger ingeschaald worden (zoals scholen en contactberoepen) voorrang krijgen. Of de motivatie om dat wťl te doen moet liggen in een sociaal-maatschappelijke afweging, maar dan vind ik iets als vrijheidsinperking toch veruit prevaleren boven de nagelstudio.
Met dien verstande dat de gehanteerde definitie van 'klein' in die studie nog vrij ruim is als je het mij vraagt:
quote:
To describe these trends, we categorized intervention effect sizes as small, moderate, or large, corresponding to posterior median reductions in the reproduction number R of <17.5%, between 17.5 and 35%, and >35%, respectively.
Kortom, het vermeende effect van 10% zit inderdaad onder de 17,5%.

Bovendien is er niemand die beweerd dat een avondklok de effectiefste maatregel is. Het is een maatregel die aan het eind stond van een lange reeks maatregelen.

Het openen van scholen en contactberoepen heeft idd te maken met sociaalmaatschappelijke argumenten.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van ťťn ŗ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_198243901
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 00:32 schreef chratnox het volgende:

[..]

De presentatie van van Dissel geeft exact aan wat in het artikel van Nu.nl stond, namelijk dat je ze niet los van elkaar kunt zien. Dat hij dan in de briefing later gezegd zou hebben dat het effect door de avondklok komt is niet gebaseerd op de data die eraan ten grondslag ligt in elk geval, want dan zou het wel in de presentatie staan.

Ik vind het wel makkelijk. Je beschuldigt me in de andere discussies van banale voorstellingen e.d., ik vraag oprecht waar het dan te vinden is en je reactie is: "Kijk de briefing" want een quote voor jan met de pet is te makkelijk.

Volgens mij gaan we het niet eens worden, dus laat maar.
IN DIE BRIEFING!

Het wordt echt een half uur besproken, man, kom op.... Je hebt nu letterlijk 10 seconden naar ťťn dia van de powerpoint gekeken.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van ťťn ŗ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zondag 28 februari 2021 @ 00:37:15 #56
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198243925
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 00:30 schreef falling_away het volgende:

[..]

Dank u,

Maar het gaat hier eerder over bewegingsvrijheid. Je mag wel ergens anders zijn ten tijde van de avondklok.

Maar goed, ik gok dat er al genoeg geleerden op recht hiernaar gekeken hebben. Ook lijkt het 2e punt van artikel 15, de beoordeling door de rechter, al een precedent te hebben.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zondag 28 februari 2021 @ 00:43:50 #57
27107 chratnox
Proud to be gebrekkige
pi_198244014
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 00:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

IN DIE BRIEFING!

Het wordt echt een half uur besproken, man, kom op.... Je hebt nu letterlijk 10 seconden naar ťťn dia van de powerpoint gekeken.
Van Dissel: ~1u10 in de technische briefing: "Met betrekking tot de avondklok en bezoekbeperking. Daar constateren we nog steeds over dat we dat niet los van elkaar kunnen beschouwen. Wij berekenen dat deze maatregelen neerkomen op ongeveer 10%.... Onze conclusie is: we kunnen het niet los van elkaar beschouwen, anders dan de opvolging"

Dat klinkt naar mijn mening als: Het gedragsonderzoek zegt dat mensen zich aan de avondklok houden en niet de bezoekbeperking, dus het effect komt door de avondklok.

Belangrijk punt is wel dat van Dissel telkens spreekt over de avondklok, maar de onderliggende modellen gaan over avondklok + bezoekbeperking samen. Dat lijkt me eerder een oversimplificatie in het gesprek van zijn kant dan dat het alleen over de avondklok gaat.
pi_198244038
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 00:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

Van Dissel: ~1u10 in de technische briefing: "Met betrekking tot de avondklok en bezoekbeperking. Daar constateren we nog steeds over dat we dat niet los van elkaar kunnen beschouwen. Wij berekenen dat deze maatregelen neerkomen op ongeveer 10%.... Onze conclusie is: we kunnen het niet los van elkaar beschouwen, anders dan de opvolging"

Dat klinkt naar mijn mening als: Het gedragsonderzoek zegt dat mensen zich aan de avondklok houden en niet de bezoekbeperking, dus het effect komt door de avondklok.
ik was lang geleden al klaar met het RIVM
COR / De amateurs van het RIVM
pi_198244044
quote:

[..]

Belangrijk punt is wel dat van Dissel telkens spreekt over de avondklok, maar de onderliggende modellen gaan over avondklok + bezoekbeperking samen. Dat lijkt me eerder een oversimplificatie in het gesprek van zijn kant dan dat het alleen over de avondklok gaat.
Nou, speciaal voor jou heb ik het nog even opgezocht....

Mevrouw Agema stelt vrijwel letterlijk(!) de vraag waar jij al de hele tijd een antwoord op wilt...
  zondag 28 februari 2021 @ 00:48:12 #60
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198244052
quote:

[..]

Is er ergens een goede tijdlijn te vinden van de maatregelen?

Want is dit niet heel basaal een probleem dat je eigenlijk niet kunt meten wat een specifiek effect is als je een pakket invoert?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zondag 28 februari 2021 @ 00:55:54 #61
27107 chratnox
Proud to be gebrekkige
pi_198244098
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 00:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nou, speciaal voor jou heb ik het nog even opgezocht....

Mevrouw Agema stelt vrijwel letterlijk(!) de vraag waar jij al de hele tijd een antwoord op wilt...
Dank je wel, dat waardeer ik.

Zijn antwoord daarop was: "De bezoekbeperking en avondklok zijn een maatregel die tegelijkertijd zijn in gegaan. Dat maakt het niet mogelijk om de maatregelen los van elkaar in te schatten."

Daarna vroeg Agema het nog een keer en gaf hij eigenlijk slide 16, die we hier net ook bespraken. Het RIVM zegt dus dat de avondklok veel effectiever is dan de bezoekbeperking, terwijl de literatuur die gebruikt wordt daar niet op wijst. Dat is toch onlogisch?

Ik vind het wel een heel magere uitleg om de effectiviteit van een maatregel als een avondklok te verantwoorden, jij niet?
  zondag 28 februari 2021 @ 00:58:59 #62
27107 chratnox
Proud to be gebrekkige
pi_198244112
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 00:48 schreef zalkc het volgende:

[..]

Is er ergens een goede tijdlijn te vinden van de maatregelen?

Want is dit niet heel basaal een probleem dat je eigenlijk niet kunt meten wat een specifiek effect is als je een pakket invoert?
Ik vind deze site wel goed: https://coronateller.info/

Geeft veel grafieken met wanneer welke maatregelen genomen werden eroverheen gelegd.
pi_198244259
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 22:23 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Om een vergelijk te kunnen maken over hoe heftig het nu daadwerkelijk is. Kon je dat zelf niet bedenken?
Nee, want beide ziekten hebben een andere uitwerking.
Daarnaast is de griep vrijwel afwezig door de maatregelen.
  zondag 28 februari 2021 @ 07:40:00 #64
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198244661
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 00:02 schreef zalkc het volgende:

[..]

Een bevrijdingsfestival vooraan bij het podium kan een dingetje zijn. Kont aan kont door de straten schuifelen tijdens een koningsdag in A'dam is ook een risico. Zal minder erg zijn dan binnen, maar ik denk dat het wel meewerkt.

Zeker een koningsdag wat massaal landelijk gevierd wordt heeft het in zich.
Het zal wel weer woningsdag deel II worden dit jaar
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  zondag 28 februari 2021 @ 07:45:44 #65
3778 popje
pi_198244681
  zondag 28 februari 2021 @ 09:25:12 #66
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198245262
quote:
Alleen jammer dat de US waarschijnlijk het grootste deel van de vaccins gaat inpikken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 28 februari 2021 @ 09:29:54 #67
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198245301
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 09:25 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Alleen jammer dat de US waarschijnlijk het grootste deel van de vaccins gaat inpikken.
Bron?
pi_198245366
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 09:29 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Bron?
https://www.bnr.nl/nieuws(...)-rond-johnson-vaccin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 28 februari 2021 @ 09:45:46 #69
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198245456
Als Trump daar nog zou zitten zou ik me meer zorgen maken. Daarmee wil ik niet zeggen dat Biden niet voor eigen volk zou kiezen natuurlijk.
pi_198245468
De grote derde golf kwam en komt er niet
Terwijl de cijfers in januari snel gunstiger werden en we dachten/hoopten dat we versoepelingen zouden krijgen, werden ons berekeningen voorgespiegeld, waarbij het onvermijdelijk was, dat we een grote derde golf zouden krijgen, een golf die nog hoger zou zijn dan die van maart/april vorig jaar. Het beste symbool ervan is Ernst Kuipers die op 19 januari bij OP1 de zondvloed voorspelde met een grafiek, die van geen kanten deugde. Maar wel grote impact had. Ik schreef er op 21 januari het artikel over “met deze twee grafieken zijn we een avondklok in gemanipuleerd”.

Volgens zijn grafiek zouden er begin maart 1350 Covid-19 patiŽnten op de IC liggen en op 18 maart 1700. Maar dat is absoluut niet gebeurd. De cijfer zijn alleen maar sindsdien gedaald. Gisteren lagen er iets meer dan 500 Covid-19 patienten op de IC’s. Op 14 januari lagen er nog meer dan 1800 Covid-patienten in het ziekenhuis, dat waren er gisteren minder dan 1300.

Het RIVM heeft ten aanzien van de werkelijke opkomst en verwachte verspreiding van de Britse variant vanaf eind januari met cijfers lopen te toveren. Hun beschrijvingen van de feitelijke ontwikkelingen van de Britse variant klopte van geen kanten. Het staat hier uitgelegd. Maar het werkte wel, want bevolking en bestuurders kwamen in de ban van die grote derde golf, die op ons afkwam en waardoor we niet konden versoepelen. Nee, in tegendeel, we moesten “voor twee weken” een avondklok instellen en ons voorbereiden op code zwart in de ziekenhuizen in maart.

Als je de cijfers goed bekijkt, dan kan het wel zo zijn dat totdat de lente in Europa echt is aangebroken de cijfers stabiliseren en wellicht wat omhoog kruipen, maar die grote derde golf kwam en komt niet.

bron: Maurice de Hond/Pr. DeSmet
  Public Relations / Redactie Film zondag 28 februari 2021 @ 09:49:16 #71
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_198245494
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 09:46 schreef Oliver23 het volgende:
De grote derde golf kwam en komt er niet
Terwijl de cijfers in januari snel gunstiger werden en we dachten/hoopten dat we versoepelingen zouden krijgen, werden ons berekeningen voorgespiegeld, waarbij het onvermijdelijk was, dat we een grote derde golf zouden krijgen, een golf die nog hoger zou zijn dan die van maart/april vorig jaar. Het beste symbool ervan is Ernst Kuipers die op 19 januari bij OP1 de zondvloed voorspelde met een grafiek, die van geen kanten deugde. Maar wel grote impact had. Ik schreef er op 21 januari het artikel over “met deze twee grafieken zijn we een avondklok in gemanipuleerd”.

Volgens zijn grafiek zouden er begin maart 1350 Covid-19 patiŽnten op de IC liggen en op 18 maart 1700. Maar dat is absoluut niet gebeurd. De cijfer zijn alleen maar sindsdien gedaald. Gisteren lagen er iets meer dan 500 Covid-19 patienten op de IC’s. Op 14 januari lagen er nog meer dan 1800 Covid-patienten in het ziekenhuis, dat waren er gisteren minder dan 1300.

Het RIVM heeft ten aanzien van de werkelijke opkomst en verwachte verspreiding van de Britse variant vanaf eind januari met cijfers lopen te toveren. Hun beschrijvingen van de feitelijke ontwikkelingen van de Britse variant klopte van geen kanten. Het staat hier uitgelegd. Maar het werkte wel, want bevolking en bestuurders kwamen in de ban van die grote derde golf, die op ons afkwam en waardoor we niet konden versoepelen. Nee, in tegendeel, we moesten “voor twee weken” een avondklok instellen en ons voorbereiden op code zwart in de ziekenhuizen in maart.

Als je de cijfers goed bekijkt, dan kan het wel zo zijn dat totdat de lente in Europa echt is aangebroken de cijfers stabiliseren en wellicht wat omhoog kruipen, maar die grote derde golf kwam en komt niet.

bron: Maurice de Hond/Pr. DeSmet
Ik hoop dat de golf niet komt maar hebben we de curve niet juist platter gehouden důůr al die maatregelen...?
pi_198245508
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 09:46 schreef Oliver23 het volgende:
Het beste symbool ervan is Ernst Kuipers die op 19 januari bij OP1 de zondvloed voorspelde met een grafiek, die van geen kanten deugde. Maar wel grote impact had. Ik schreef er op 21 januari het artikel over “met deze twee grafieken zijn we een avondklok in gemanipuleerd”.

Volgens zijn grafiek zouden er begin maart 1350 Covid-19 patiŽnten op de IC liggen en op 18 maart 1700.
Dan zat Ernst Kuipers er wel behoorlijk naast zeg _O-. Begin Maart 1350 Covid-19 patiŽnten op de IC voorspellen, terwijl het er daadwerkelijk maar 511 zijn. Kleine afwijking van 839 patiŽnten _O- _O-
  zondag 28 februari 2021 @ 09:50:54 #73
3778 popje
pi_198245514
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 09:50 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Dan zat Ernst Kuipers er wel behoorlijk naast zeg _O-. Begin Maart 1350 Covid-19 patiŽnten op de IC voorspellen, terwijl het er daadwerkelijk maar 511 zijn. Kleine afwijking van 839 patiŽnten _O- _O-
Dat zou inderdaad met maatregelen zijn geweest, dus volgens mij het meest positieve scenario.
pi_198245531
quote:

[..]

Het is nog geen begin maart, dus het kan nog :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 28 februari 2021 @ 10:13:41 #75
27107 chratnox
Proud to be gebrekkige
pi_198245792
quote:

[..]

Begin maart is al verplaatst naar begin mei :+
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')