Wat wil je nou helemaal duidelijk maken? Dat de avondklok de beste maatregel is die het kabinet genomen heeft en dat het allemaal geweldig werkt?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 22:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En als uit onderzoek blijkt dat de avondklok veel beter nageleefd wordt dan de bezoekersregeling?
Ja, daar heb ik Gommers ook over gehoord. 600 tot 700 extra IC opnames voorkomen door de avondklok. Dat houdt in dat de avondklok zo'n ~120.000 besmettingen voorkomt. Dat zou de avondklok veel effectiever maken dan de meeste andere maatregelen.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 22:56 schreef nostra het volgende:
[..]
Volgens de Modellen wel: ~1000 IC-bedden rond 20 april voor sec de avondklok. Ook zo'n 1000 voor de contactberoepen overigens (al is dat alleen doorgerekend voor het scenario waarin de avondklok er óók af ging). Met een onzekerheid van hier tot ginder uiteraard. Het lijkt me allemaal erg onrealistisch, maar goed.
Beter te handhaven, bedoel je.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 22:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En als uit onderzoek blijkt dat de avondklok veel beter nageleefd wordt dan de bezoekersregeling?
De pakkans is zeker een reden voor de naleving, ja.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 22:58 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Beter te handhaven, bedoel je.
Gedragswetenschappelijk onderzoek door de gedragsunit van het RIVM? Over de avondklok wordt gevraagd: Houdt u zich eraan? Ja/Nee?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 22:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
O.a. gedragswetenschappelijk onderzoek, BCO..
Heb het altijd al bijzonder gevonden dat mensen - hier dus de politie - bereid zijn afstandsregels te negeren om de veel meer inferieure mondkapplicht te gaan forceren.quote:
Wel knap hoe je werk van een dozijn hoogleraren kunt reduceren tot het niveau van de gemiddelde Telegraaf-lezer. Sorry hoor, maar dit getuigt niet bepaald van inzicht in hoe gedragswetenschappelijk onderzoek werkt.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 22:59 schreef chratnox het volgende:
Je vindt het toch niet raar als ik dat nogal mager wetenschappelijk bewijs vind?
Wat je eigenlijk bedoelt: sommige mensen snappen de ballen van statistiek en risicoanalyses.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 23:00 schreef MoreDakka het volgende:
Sommige mensen zijn wat teleurgesteld als doembeelden niet uitkomen. Dus dan moet er een verklaring gevonden worden. Ergo: avondklok is super effectief.
Met matig bewijs strooien en dan terugvallen op beledigingen siert je ook niet.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 23:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wel knap hoe je werk van een dozijn hoogleraren kunt reduceren tot het niveau van de gemiddelde Telegraaf-lezer. Sorry hoor, maar dit getuigt niet bepaald van inzicht in hoe gedragswetenschappelijk onderzoek werkt.
Ja en vervolgens vertellen hoe essentieël ze wel niet zijn. Komop, dit zijn geen grote criminelen en in Spanje moet je zelfs ook een mondkapje buiten dragen. Ik kan mij voorstellen dat iemand voor de politie wil werken om bij te dragen aan de maatschappij, maar dan moet je wel ook op normale dingen gaan controleren/handhavenquote:Op zaterdag 27 februari 2021 22:59 schreef galantis het volgende:
[..]
Heb het altijd al bijzonder gevonden dat mensen - hier dus de politie - bereid zijn afstandsregels te negeren om de veel meer inferieure mondkapplicht te gaan forceren.
Met statistiek en een onzekerheidsmarge die zo ver reikt als degene die de modellen van het RIVM gebruikt kan elk scenario uitkomen.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 23:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat je eigenlijk bedoelt: sommige mensen snappen de ballen van statistiek en risicoanalyses.
Misschien heb je gelijk, statistisch gezien had ik deze opmerking kunnen verwachten.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 23:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat je eigenlijk bedoelt: sommige mensen snappen de ballen van statistiek en risicoanalyses.
Sowieso, als je de situatie in de VS en beetje hebt gevolgd, dan weet je dat het daar enorm verschillend is verlopen in verschillende staten. Lente in Texas is ook niet te vergelijken met lente in Minnesota om maar wat te noemen.quote:
Wel knap hoe je in een normale serieuze discussie telkens beledigingen weet te stoppen.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 23:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wel knap hoe je werk van een dozijn hoogleraren kunt reduceren tot het niveau van de gemiddelde Telegraaf-lezer. Sorry hoor, maar dit getuigt niet bepaald van inzicht in hoe gedragswetenschappelijk onderzoek werkt.
Bij deze het bewijs dat we de avondklok nog maar een paar maanden moeten voeren, om te hopen dat het misschien een effect sorteert, en wat er ook gebeurt, het effect wordt aan de avondklok toegewezen!quote:Op zaterdag 27 februari 2021 23:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sowieso, als je de situatie in de VS en beetje hebt gevolgd, dan weet je dat het daar enorm verschillend is verlopen in verschillende staten. Lente in Texas is ook niet te vergelijken met lente in Minnesota om maar wat te noemen.
Inmiddels is de discussie over mondkapjes al een beetje gaan liggen, maar daar waren ook een aantal mensen zo stellig dat ze zo geweldig waren en we ondanks een gigantische stijging vanaf 1 december (mondkapjesplicht) blij moesten zijn met de mondkapjes. Als we geen mondkapjes vanaf 1 december hadden gehad was het allemaal nog véél erger geweestquote:Op zaterdag 27 februari 2021 23:00 schreef MoreDakka het volgende:
Sommige mensen zijn wat teleurgesteld als doembeelden niet uitkomen. Dus dan moet er een verklaring gevonden worden. Ergo: avondklok is super effectief.
Doelpalen moeten altijd verzet worden.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 23:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Inmiddels is de discussie over mondkapjes al een beetje gaan liggen, maar daar waren ook een aantal mensen zo stellig dat ze zo geweldig waren en we ondanks een gigantische stijging vanaf 1 december (mondkapjesplicht) blij moesten zijn met de mondkapjes. Als we geen mondkapjes vanaf 1 december hadden gehad was het allemaal nog véél erger geweest
Hoe is dit precies een reactie op mijn post?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 23:06 schreef popje het volgende:
[..]
Bij deze het bewijs dat we de avondklok nog maar een paar maanden moeten voeren, om te hopen dat het misschien een effect sorteert, en wat er ook gebeurt, het effect wordt aan de avondklok toegewezen!
Complete lockdown, dát zou pas IC opnames voorkomen zegquote:Op zaterdag 27 februari 2021 22:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, daar heb ik Gommers ook over gehoord. 600 tot 700 extra IC opnames voorkomen door de avondklok. Dat houdt in dat de avondklok zo'n ~120.000 besmettingen voorkomt. Dat zou de avondklok veel effectiever maken dan de meeste andere maatregelen.
Was op post Direstraits (alhoewel ik dat dus wel een leuke band vind)quote:Op zaterdag 27 februari 2021 23:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoe is dit precies een reactie op mijn post?
Het is dat ik weet wie het zegtquote:Op zaterdag 27 februari 2021 23:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Complete lockdown, dát zou pas IC opnames voorkomen zeg![]()
Twee weekjes, en dan zsm als eerste er weer af!
Ja inderdaad, dat is de oplossing! Dagklok, en daarna zijn we klaar! Maar dan duikt er weer ergens een besmetting op en gaan we opnieuw in lockdown... dan worden de doelpalen weer verzet.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 23:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Complete lockdown, dát zou pas IC opnames voorkomen zeg![]()
Twee weekjes, en dan zsm als eerste er weer af!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |