SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja kersen ertussen en bovenop van die bastogne achtige kruimelsquote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:11 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Monchou tompouce wil ik proberen! Tompouce mwoah maar monchou![]()
Zaten er ook kersen tussen/op?
Mijn favo pastasoort gespot!quote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:21 schreef FutureFairytale het volgende:
Blij dat het weekend is![]()
Hopelijk morgen niet weer om half 6 klaarwakker zoals vorige 2 nachten.
Hopelijk hele weekend mooi weer en morgenavond een pan vol pasta maken na een stevige wandeling. Mafaldine (denk 350g voor 2 grote eters waarvan 1 een heeeel grote eter) met wodkasaus en kipdijfilet
Dat je zo’n zak over zijn bolletje wil aaien ‘want je bedoelt het goed’ en vervolgens met eenquote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:44 schreef Molo het volgende:
Portieaanduiding op een zak chips vind ik trouwens altijd hilarisch
Chips is echt de duivel jaquote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat je zo’n zak over zijn bolletje wil aaien ‘want je bedoelt het goed’ en vervolgens met eenachter elkaar in je eentje die zak leegvreet
Het kán wel. Ik kreeg bij m'n ouders regelmatig 2/3 saucijs of 3/4 hamburger of net wat er uitkwam. Mijn vader kreeg een schaal met het vlees voor z'n neus en dan ging hij iedereen stukjes geven.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:32 schreef vlindertje89 het volgende:
Of een bakje met twee krokante kip schnitzels (of hamburgers of wat dan ook) van bij elkaar 300 gram en dat er dan op staat dat er 3 porties in zitten![]()
Had de Appie een tijdje geleden een handje van, maar geloof dat ze inmiddels dat wel aangepast hebben.
Zo doen we dat hier thuis wel, twee volwassenen en een kleuter.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:32 schreef vlindertje89 het volgende:
Of een bakje met twee krokante kip schnitzels (of hamburgers of wat dan ook) van bij elkaar 300 gram en dat er dan op staat dat er 3 porties in zitten![]()
Had de Appie een tijdje geleden een handje van, maar geloof dat ze inmiddels dat wel aangepast hebben.
Frankenburgerquote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Zo doen we dat hier thuis wel, twee volwassenen en een kleuter.
Maar ik zie me al aankomen als er mensen komen eten
Dat je een stuk van je burger mag inleveren voor het restjesverzamelstuk van de ander
Maar werd er dan nooit een zelfde aantal stukjes klaargemaakt dan er personen waren?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:43 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het kán wel. Ik kreeg bij m'n ouders regelmatig 2/3 saucijs of 3/4 hamburger of net wat er uitkwam. Mijn vader kreeg een schaal met het vlees voor z'n neus en dan ging hij iedereen stukjes geven.
Beste zou ik vinden allemaal streepjes met 100 gram (dus zelfde en dus niet op- of aflopend).quote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Maar dat is toch niet zo gek? Je schenkt er een hoeveelheid uit en kijkt hoeveel je nog over hebt. Dat aftrekken van het aantal personen waar je mee begon. Is niet de moeilijkste wiskunde.
En als je de zak een volgende keer uit de kast pakt zie je in een oogopslag voor hoeveel personen (hun berekening) je nog over hebt. Ik zou het juist raar vinden als een bijna lege zak ogenschijnlijk nog ‘voor zes personen’ bevat.
Geen idee hoeveel ik per keer eet. Gaat vanuit de zak in een bus en daar schenk ik een handje uit.
Dat is een goeie tompoucequote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:36 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja kersen ertussen en bovenop van die bastogne achtige kruimels
Saus met o.a. flinke scheut wodka erin. Ikzelf gebruik daarbij een blik mutti, tomatenpuree, uien, bosuien, veel knoflook, vaak champignons, kookroom, rauwe ham en kipdijfilet. En dan op bord met bosui en parmezaan.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Mijn favo pastasoort gespot!
Wat is wodkasaus?
Zo'n halve is echt te weinig ja bij die AH bakken tortellini.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:40 schreef borisz het volgende:
Zo'n 'Verse' bak tortellini eet ik vaak wel in één keer weg.
Of op soep hoewel eerder irritant dan hilarisch. 570ml in een zak. Zeggen ze 250ml per portie. Lekker handig.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:44 schreef Molo het volgende:
Portieaanduiding op een zak chips vind ik trouwens altijd hilarisch
Gebeurde bij ons ook wel.. want de onhandige gezinssamenstelling van 5.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Maar werd er dan nooit een zelfde aantal stukjes klaargemaakt dan er personen waren?
Of hadden jullie vier stukken, waarvan drie saucijs en eentje hamburger of zo?
Veel verpakkingen gaan per 2. Ik ga voor twee volwassene en een kind ook niet vier hamburgers kopen. Dan krijgt iedereen dus tweederde, dat is ruim zat. Bij voorkeur maar ik de hamburgers overigens gewoon zelf, maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Maar werd er dan nooit een zelfde aantal stukjes klaargemaakt dan er personen waren?
Ik doe dat overigens wel. Ik vries er dan 1 in, zodat de volgende keer er alleen een pak van 2 moet komenquote:Op zaterdag 27 februari 2021 07:42 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Veel verpakkingen gaan per 2. Ik ga voor twee volwassene en een kind ook niet vier hamburgers kopen. Dan krijgt iedereen dus tweederde, dat is ruim zat. Bij voorkeur maar ik de hamburgers overigens gewoon zelf, maar dat terzijde.
Dat is een hoopquote:Op zaterdag 27 februari 2021 09:23 schreef Barreltje het volgende:
Ik maakte weer eens een actielijst want m'n hoofd wil weer eens niet op 1 lijn..
Een whopping 20 actiepunten.. sommige kort sommige wat langer..
Slimquote:Op zaterdag 27 februari 2021 09:03 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik doe dat overigens wel. Ik vries er dan 1 in, zodat de volgende keer er alleen een pak van 2 moet komen.
Is er al weer een Hansje update?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 09:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is een hoop![]()
Ik vond jouw kooksessie met K leuk gisteren. Gezellig![]()
Wij hebben weer eens een ouderwets lange to do lijst. Maar allemaal met kleine dingetjes. Daarna stal opruimen en tuin tekenen en zelf gyros maken.
Ik ben gewoon lui.. Günther noem ik ook G. En Myraela myr, etc.. en jonnie noem ik jonnie . Die heeft dan weer geen achternaam nodig..quote:Op zaterdag 27 februari 2021 09:31 schreef Clubsoda het volgende:
Wat een interessante gewoonte toch om Yoram Otto te noemenZullen we Jonnie vanaf nu ‘de Bo’ noemen?
Yotamquote:Op zaterdag 27 februari 2021 09:31 schreef Clubsoda het volgende:
Wat een interessante gewoonte toch om Yoram Otto te noemenZullen we Jonnie vanaf nu ‘de Bo’ noemen?
Ja, dat was mijn dekselse iPad-autocorrectquote:Op zaterdag 27 februari 2021 09:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Yotam
Zie je, het gaat hier al fout. Kun je m beter Otto noemen, snapt iedereen het
Klopt, maar iemand benoemen met een afgekorte achternaam komt niet zo vaak voor volgens mij. Kan geen ander voorbeeld verzinnen.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 09:37 schreef Molo het volgende:
Mensen hebben het over Rutte en Hugo, Pampers, koi karpers en Danny van Fok!
Volgens mij zit er niet één echte lijn in qua voornaam, achternaam, afkortingen of juist te lange woorden en merknamen
Ik heb iig geen logica kunnen ontdekken dan 'het bekt lekker'
Oh, ik heb het óók daarmeequote:Op zaterdag 27 februari 2021 09:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Voor vandaag staat er niet zoveel gepland, koffie bezoek en vanmiddag hier in de flat borrelen. Morgen wil ik de voorraad kast in de keuken uitmesten. Wat Clubsoda heeft met de vriezer heb ik daarmee
Bij lange namen zoals van adel combinaties komt het wel vaak voorquote:Op zaterdag 27 februari 2021 09:39 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Klopt, maar iemand benoemen met een afgekorte achternaam komt niet zo vaak voor volgens mij. Kan geen ander voorbeeld verzinnen.
Ik weet niet eens meer hoe de achternaam was, maar wij noemden een directeur ook altij HAP, dat waren zijn voorletters, makkelijker dan z’n enorme achternaamquote:Op zaterdag 27 februari 2021 09:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Bij lange namen zoals van adel combinaties komt het wel vaak voor
Toen ik nog in ziekenhuis in Leidschendam werkte en veel Wassenaars volk zag gebeurde dat vaak. Ook veel personeel met lange namen.
Dan is Does toch stuk sneller dan van der Does de Willebois tot Voorst
Of buitenlandse namen, Miriam Ab ipv Abdelkadir.
Mo Eli ipv Mohamed Elelaoui
Goedemorgen. Vraagje. Weet jij hier in de buurt iets waar je van die vuilgrijper kan lenen of krijgen?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 09:58 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh!
Zo wordt de oude kast opgehaald dus die moeten we even uit de berging slepen.
Verder niks op de planning, maar genoeg op te ruimen, te lezen... dus we vermaken ons wel.
Morgen in het kader van campagne voeren stoepkrijten in Utrecht![]()
(En dan volgend weekend meedoen met de Clean Up, en het weekend erna in elk geval zaterdag een 'demonstratie' van onze actiegroep (eerste sinds maanden!) en zondag het Klimaatalarm.
Ik krijg er weer energie van![]()
#beroepsdemonstrant
Zien mensen die campagnes nu wel nu het zo rustig is op straat?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 09:58 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh!
Zo wordt de oude kast opgehaald dus die moeten we even uit de berging slepen.
Verder niks op de planning, maar genoeg op te ruimen, te lezen... dus we vermaken ons wel.
Morgen in het kader van campagne voeren stoepkrijten in Utrecht![]()
(En dan volgend weekend meedoen met de Clean Up, en het weekend erna in elk geval zaterdag een 'demonstratie' van onze actiegroep (eerste sinds maanden!) en zondag het Klimaatalarm.
Ik krijg er weer energie van![]()
#beroepsdemonstrant
Thuiszorgwinkelquote:Op zaterdag 27 februari 2021 09:59 schreef Tally het volgende:
[..]
Goedemorgen. Vraagje. Weet jij hier in de buurt iets waar je van die vuilgrijper kan lenen of krijgen?
Goede vraag, ik dacht dat de gemeente die een tijdje versterkte, of in samenwerking met zoiets als Nederland Schoon ofzo.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 09:59 schreef Tally het volgende:
[..]
Goedemorgen. Vraagje. Weet jij hier in de buurt iets waar je van die vuilgrijper kan lenen of krijgen?
Nog niet. Ik ga over 57 minuten bellen om haar te reserveren.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 09:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Is er al weer een Hansje update?
J doet het ook. De voornaam staat niet op Flavour. J weet niet beter dan dat Ottolenghi een soort artiestennaam is zoals Nance of Prince.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 09:31 schreef Clubsoda het volgende:
Veel minder, dus het gaat ook veel via SM .quote:Op zaterdag 27 februari 2021 10:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Zien mensen die campagnes nu wel nu het zo rustig is op straat?
quote:Op zaterdag 27 februari 2021 10:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nog niet. Ik ga over 57 minuten bellen om haar te reserveren.
quote:Op zaterdag 27 februari 2021 10:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
J doet het ook. De voornaam staat niet op Flavour. J weet niet beter dan dat Ottolenghi een soort artiestennaam is zoals Nance of Prince.
Jouw dag klinkt trouwens geweldig.
[..]
Thanks!quote:Op zaterdag 27 februari 2021 09:59 schreef Candaasje het volgende:
Veel plezier vandaag Sarabi! Goede reis!
[..]
En een warm all inclusive huisjequote:Op zaterdag 27 februari 2021 11:44 schreef Barreltje het volgende:
Gefeliciteerd hansje! Je krijgt leuk personeel!
Nee, meestal maar één verpakking van de supermarkt, daar zitten vaak drie worstjes in bijvoorbeeld. Het was altijd maximaal 100 g vlees per persoon, dus als er een verpakking was met meer dan 200 g erin ging mijn moeder er niet nog zo'n verpakking bijpakken voor ons vieren.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hoe kunnen die mensen nog poepen.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:03 schreef Candaasje het volgende:
Yeaaah, goed nieuws voor Hansje
Tele, jouw ouders compenseerden denk ik voor een oud bekende van me. Die waren met zijn 8en thuis en aten per persoon 3-4 stukken vlees per avond![]()
Kast opgehaald. Nu zelf verder opruimen. Verder lul ik al de halve ochtend over stoepkrijt (houdt me jong)
die kochten in per hele koe?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:03 schreef Candaasje het volgende:
Tele, jouw ouders compenseerden denk ik voor een oud bekende van me. Die waren met zijn 8en thuis en aten per persoon 3-4 stukken vlees per avond![]()
Kast opgehaald. Nu zelf verder opruimen. Verder lul ik al de halve ochtend over stoepkrijt (houdt me jong)
Zo lekker bezig geweest.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:00 schreef Tele6 het volgende:
12,8 km gerend![]()
Je komt echt ver met dit soort afstanden. Ik ben ruimschoots de stad uit gerend.
Voor de volgende keer (zo rond de 14 km) moet ik maar eens een andere route uitzoeken, want nu ben ik nog lusjes aan het toevoegen aan mijn rondje van 8 km, dus ik zou nog veel verder weg kunnen komen van de stad.
Redelijk windstil hielp wel vandaag.
Ik gebruikte tot nu toe eroutes.nl, die bedenken het rondje echt zelf voor je. Vanaf mijn huis stellen ze 2 rondjes voor met veel te veel stoplichten en 1 rondje dat de stad uit gaat, dus dan doe ik dat laatste. Ik ben alleen niet zo goed in het onthouden van routes, dus als ik iets heb dat ik ken (zoals dat 8 km rondje) dan blijf ik dat doen met wat minimale aanpassingenquote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Zo lekker bezig geweest.
Ik vind zelf afstandmeten.nl een fijne site om routes uit te zetten
Ja, bizar wel hè.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:05 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hoe kunnen die mensen nog poepen.![]()
Welke kast was dat? Jullie voormalige kledingkast? Dus nu is de berging weer een stuk leger? Fijn.
Ogh met een beetje verdwalen kom je misschien ook weer op toffe plekken die je nog niet kende hahaquote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:10 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik gebruikte tot nu toe eroutes.nl, die bedenken het rondje echt zelf voor je. Vanaf mijn huis stellen ze 2 rondjes voor met veel te veel stoplichten en 1 rondje dat de stad uit gaat, dus dan doe ik dat laatste. Ik ben alleen niet zo goed in het onthouden van routes, dus als ik iets heb dat ik ken (zoals dat 8 km rondje) dan blijf ik dat doen met wat minimale aanpassingen![]()
Volgende week neem ik desnoods een briefje mee met de route erop
Dat is bizar veel johquote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:03 schreef Candaasje het volgende:
Zo liep ik m'n eerste 10 km een kilometer lang door enkeldiepe drek.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ogh met een beetje verdwalen kom je misschien ook weer op toffe plekken die je nog niet kende haha
Ik had vroeger een soort radartje op een stokje waarmee je over een kaart kon rollen en dan stond er in het tellertje wat de afstand in meters wasquote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zo lekker bezig geweest.
Ik vind zelf afstandmeten.nl een fijne site om routes uit te zetten
De schaalquote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had vroeger een soort radartje op een stokje waarmee je over een kaart kon rollen en dan stond er in het tellertje wat de afstand in meters wasJe stelde het radartje ook in met de verhoudingen op de kaart (hoe noem je zoiets in de legenda?)
Oh jikes..quote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:12 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Zo liep ik m'n eerste 10 km een kilometer lang door enkeldiepe drek.![]()
Brrrrr en dan moest je daarna nog naar huis hollenquote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:12 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Zo liep ik m'n eerste 10 km een kilometer lang door enkeldiepe drek.![]()
Nadat ik had gepost bedacht ik dat wij in mijn jeugd altijd een half (of heel) varken hadden van mijn oom en tante. Die hadden een varkens bedrijf en lieten privé dan ook wat slachten. En dan kon je de porties natuurlijk precies op maat maken. Maar ook met kip en rund kan ik me niet herinneren dat we ooit moesten delen. Dan was het óf een extra stukje wat we deelden of er ging wat in de vriezer.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 11:55 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nee, meestal maar één verpakking van de supermarkt, daar zitten vaak drie worstjes in bijvoorbeeld. Het was altijd maximaal 100 g vlees per persoon, dus als er een verpakking was met meer dan 200 g erin ging mijn moeder er niet nog zo'n verpakking bijpakken voor ons vieren.
Ja, het is gewoon ronduit absurd. Maar het was dus echt élke dag. Nog los van alle vleeswaren op brood enzo.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is bizar veel johDat eet ik een keer op een bbq, maar dat is ook niet zo vaak.
Misschien moet ik ook beroepsactivist worden. Leuke mensen ontmoeten, stoepkrijten
Ah mooie dorpjes!quote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:38 schreef borisz het volgende:
Groeten uit Schoonhoven
Mooi tochtje vanuit Oudewater.
Als het daar net zo mooi weer is als hier heb je heerlijk wandelweerquote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:38 schreef borisz het volgende:
Groeten uit Schoonhoven
Mooi tochtje vanuit Oudewater.
Langzaam vooral. Hans heeft eerst zo lang ze wil de keuken voor zichzelf. We hebben net een stuk karton op maat gemaakt zodat zij en Piep elkaar niet door de glazen deur kunnen zien. Daarna kunnen we dekentjes met de geur van de ander laten ruiken, ze elkaar laten zien door de glazen deur, de deur op een kiertje zetten zodat ze kunnen snuffelen. Zoiets.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 11:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En een warm all inclusive huisje
Hoe gaan jullie Hansje introduceren aan Piep?
Goed plan, het zal tijd nodig hebben. Samen eten (allebei eigen bakje) kan ook onderdeel van dat plan zijn. Ergens in het tweede deelquote:Op zaterdag 27 februari 2021 14:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Langzaam vooral. Hans heeft eerst zo lang ze wil de keuken voor zichzelf. We hebben net een stuk karton op maat gemaakt zodat zij en Piep elkaar niet door de glazen deur kunnen zien. Daarna kunnen we dekentjes met de geur van de ander laten ruiken, ze elkaar laten zien door de glazen deur, de deur op een kiertje zetten zodat ze kunnen snuffelen. Zoiets.
Oh ja, dat had ik ook ergens gelezen. Ik heb ook een uitgebreide folder van het asiel gekregen in voorbereiding op Hans.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 14:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Goed plan, het zal tijd nodig hebben. Samen eten (allebei eigen bakje) kan ook onderdeel van dat plan zijn. Ergens in het tweede deel
BofHansjequote:Op zaterdag 27 februari 2021 14:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh ja, dat had ik ook ergens gelezen. Ik heb ook een uitgebreide folder van het asiel gekregen in voorbereiding op Hans.
Ja. Eerst 5km over een grasdijk langs de Hollandse IJssel. Daarna afdalen naar Schoonhoven via Vlist. Langgerekt dorpje langs het water met veel diverse boerderijen. Zeer afwisselend 🙂.quote:
Ah, Hans, zomaar in een eigen warm thuis. Ze heeft een goede schuilplaats uitgezocht. Wanneer halen jullie haar op?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 14:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Langzaam vooral. Hans heeft eerst zo lang ze wil de keuken voor zichzelf. We hebben net een stuk karton op maat gemaakt zodat zij en Piep elkaar niet door de glazen deur kunnen zien. Daarna kunnen we dekentjes met de geur van de ander laten ruiken, ze elkaar laten zien door de glazen deur, de deur op een kiertje zetten zodat ze kunnen snuffelen. Zoiets.
Wordt aluminium niet gloedheet in de zon?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 14:48 schreef Barreltje het volgende:
Ik ben balkon meubels aan het uitzoeken en ben helemaal weg van deze serie. Iemand nog praktische bezwaren zodat ik het niet koop
Leuke serie , vooral die schommelstoel. Maar gaat het niet kokendheet worden?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 14:48 schreef Barreltje het volgende:
Ik ben balkon meubels aan het uitzoeken en ben helemaal weg van deze serie. Iemand nog praktische bezwaren zodat ik het niet koop
Ik kreeg ook zomaar iets lekkers. Vanavond bij een kop thee, “Wie is de Mol” op tv. Het leven is goed.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 15:06 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind deze sc zo leukHoe er zomaar koekjes in mijn huis belanden
Hier komt zo nu en dan de zon te voorschijnquote:Op zaterdag 27 februari 2021 15:26 schreef Clubsoda het volgende:
Wat gezellig, kettingkoekjes![]()
Wij hebben voor vanavond Dûumkes en Friezinnetjes. En nogmaals garnalenkroketWe gaan zo naar op huis aan, we zijn met een korte plaspauze al vanaf half 11 buiten onderweg en het is bepaald geen lenteweer. Wel heel mooi, en tof, op de tandem.
Hier is een soort hoge mist, waar inderdaad de zon doorheen piept. Nu naar het einde van de dag trekt het meer open. Maar de wind is erg guur!quote:Op zaterdag 27 februari 2021 15:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hier komt zo nu en dan de zon te voorschijn
Ik ken wel Duumkes, maar geen Friezinnetjes!
Raam open en even muziek met wat pit opzetten? Dat laatste deed ik vaak toen ik nog in het ZH werkte (en dan om half 7 moest beginnen. Ik ben géén ochtendmens...)quote:Op zaterdag 27 februari 2021 16:02 schreef PdeHoog het volgende:
Even een klein tussenstopje op een parkeerplaats op de terugweg van Isabeau. Geloof ik dat ik moe ben
Of de podcast was saai.
Iemand goeie ideeen voor nog 1,5 uur te gaan?
Onverwoestbaar prachtig en prijzig.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 14:48 schreef Barreltje het volgende:
Shit, vergeten paaseitjes te halen bij de HEMA!quote:Op zaterdag 27 februari 2021 16:23 schreef AnneX het volgende:
Oh ja...boodschappen gedaan in de super, langs de paaseitjes gezeild en zónder thuisgekomen, realiseer ik mij.
Wél met twee bossen dubbele tulpen.💐
@:Barreltje zijn bloemen als tulpen eigenlijk betaalbaar in je buitenland?
quote:Op zaterdag 27 februari 2021 16:25 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb net een verspakket soep opgezet. Ik kwam tot de conclusie dat dat ideaal vakantiehuisjesvoer is. Dat is wel het moment waarop je je realiseert dat de vertrutting heeft toegeslagenIk was ook al ongezond content met het feit dat ik een hoeslaken had meegenomen
Ik kocht eens een (plastic tunnel-)kas bij fonq en toen kreeg ik anderhalf jaar later een totaal onterecht mailtje dat ik die kas nooit betaald hadquote:Op zaterdag 27 februari 2021 14:48 schreef Barreltje het volgende:
Dat is ook echt het nadeel dat er vaak best simpele zaakjes meedoen.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 16:40 schreef Myraela het volgende:
Tasty walk in Den Haag gedaan. Was ok. Sommige zaken maakte zich er wel heel karig vanaf. :’) Volgende stad maar zonder Tasty Walk en gewoon zelf bij zaakjes langs.
Dan was de wandeling vorige week met heerlijk.nl langs topzaken wel echt veeeeel leuker.
Dus nu maar hopen op een nieuwe vriend die het wel doetquote:Op zaterdag 27 februari 2021 16:23 schreef Candaasje het volgende:
Nu eerst nog een foto maken en een mailtje sturen naar de fabrikant van...jawel... mijn favo vibrator![]()
Het is een beetje gênant, maar ik kan er niks aan doen dat 'ie kapot is, (hij heeft het toch ook wel 5,5 jaar volgehouden!) en er zit wel 10 jaar garantie op![]()
![]()
Dus.
Er deed nu bijvoorbeeld een zaak mee waar je normaal prima kun lunchen, maar die nu een pannenkoek aanboden. Met poedersuiker of stroop. :’) dat mag echt wel iets creatiever.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 16:41 schreef gcjoel het volgende:
Dat is ook echt het nadeel dat er vaak best simpele zaakjes meedoen.
Die jij vorige keer had was volgens mij echt een uitzondering.
Oh, bagger. Duimen dus maar!quote:Op zaterdag 27 februari 2021 16:42 schreef Blues het volgende:
2 directe collega's positief en ik ben nu 2 dagen koortsig, niet lekker (gister wel gewerkt, voelde me niet topfit en dan ineens gisteravond laat 38.5)
Dus vandaag maar weer langs teststraat op werk, vanavond uitslag.
Of er is weer een urineweginfectie on its way of covid of iets anders.
Wordt het zat mensen
Ik stelde het al voor, maar mijn vriend is toch meer van de vrouwen....quote:Op zaterdag 27 februari 2021 16:43 schreef Blues het volgende:
[..]
Dus nu maar hopen op een nieuwe vriend die het wel doet
Of raakt die oververhit
quote:Op zaterdag 27 februari 2021 16:46 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik stelde het al voor, maar mijn vriend is toch meer van de vrouwen....
Oh wacht...
Oh die pannenkoekquote:Op zaterdag 27 februari 2021 16:45 schreef Myraela het volgende:
[..]
Er deed nu bijvoorbeeld een zaak mee waar je normaal prima kun lunchen, maar die nu een pannenkoek aanboden. Met poedersuiker of stroop. :’) dat mag echt wel iets creatiever.
En bij een andere kwam ik vega vooral wat karig uit. Mn vriend een heerlijke en machtige quiche en ik kreeg drie losse stukjes falafel. Tsja, dan sta je toch wat jaloers te kijken.
Oh, ja dat klinkt niet heel denderend nee....quote:Op zaterdag 27 februari 2021 16:45 schreef Myraela het volgende:
[..]
Er deed nu bijvoorbeeld een zaak mee waar je normaal prima kun lunchen, maar die nu een pannenkoek aanboden. Met poedersuiker of stroop. :’) dat mag echt wel iets creatiever.
En bij een andere kwam ik vega vooral wat karig uit. Mn vriend een heerlijke en machtige quiche en ik kreeg drie losse stukjes falafel. Tsja, dan sta je toch wat jaloers te kijken.
Was de eerste stop. Toen was ik echt bang dat alles zo sad zou zijn. 😅quote:
Gelukkig was het ook mooi weerquote:Op zaterdag 27 februari 2021 16:51 schreef Myraela het volgende:
[..]
Was de eerste stop. Toen was ik echt bang dat alles zo sad zou zijn. 😅
Gelukkig maakte Little V en een Mexicaan in ieder geval een hoop goed.
Jasses! Blues.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 16:42 schreef Blues het volgende:
2 directe collega's positief en ik ben nu 2 dagen koortsig, niet lekker (gister wel gewerkt, voelde me niet topfit en dan ineens gisteravond laat 38.5)
Wordt het zat mensen
Ik zou willen zeggen dat het lekker klinkt, maar ik vind menu’s op deze manier altijd zo meh. Net boodschappenlijstjes en daar krijg ik ook niet meteen trek van.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 16:57 schreef gcjoel het volgende:
Wij hebben straks dit:
[ link | afbeelding ]
Oh je hebt het thuisdiner besteld? Tof!quote:Op zaterdag 27 februari 2021 16:57 schreef gcjoel het volgende:
Wij hebben straks dit:
[ link | afbeelding ]
Ja eens, nog geen idee wat het precies wordt. Maar in dit geval zou een omschrijving van het gerecht ook niet echt helpen denk ik.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 17:01 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik zou willen zeggen dat het lekker klinkt, maar ik vind menu’s op deze manier altijd zo meh. Net boodschappenlijstjes en daar krijg ik ook niet meteen trek van.
Ja, het menu op zich was op zich vrij goedkoop in verhouding met anderen. Maar voor ons is het dichtbij dus dat scheelt. Maar daar eten is wel echt een aanrader om eens te doen ja. Zo creatief en zulke toffe smakenquote:Op zaterdag 27 februari 2021 17:01 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh je hebt het thuisdiner besteld? Tof!
Ik vond het gezien het nog moeten afhalen te duur worden. Maar was wel heel nieuwsgierig!
Wil wel als de restaurants weer eens open gaan daar gaan eten!
Ik hoorde er al eerder goede verhalen overquote:Op zaterdag 27 februari 2021 17:04 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja, het menu op zich was op zich vrij goedkoop in verhouding met anderen. Maar voor ons is het dichtbij dus dat scheelt. Maar daar eten is wel echt een aanrader om eens te doen ja. Zo creatief en zulke toffe smaken
quote:Op zaterdag 27 februari 2021 16:57 schreef gcjoel het volgende:
Wij hebben straks dit:
[ link | afbeelding ]
Ja ik baaaaaal enorm.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 16:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
Jasses! Blues.
En jullie weekje Drenthe komt eraan!
Oeh lekker! Klinkt goed.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 17:11 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
![]()
Wij beginnen net aan:
[ afbeelding ]
Grote vraag: smaakt het?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 17:11 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
![]()
Wij beginnen net aan:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 27 februari 2021 16:23 schreef Candaasje het volgende:
Nu eerst nog een foto maken en een mailtje sturen naar de fabrikant van...jawel... mijn favo vibrator![]()
Het is een beetje gênant, maar ik kan er niks aan doen dat 'ie kapot is, (hij heeft het toch ook wel 5,5 jaar volgehouden!) en er zit wel 10 jaar garantie op![]()
![]()
Dus.
geen idee.. K. had een bos rozen voor me besteld, met vaas.. was ie 80 euro lichter..quote:Op zaterdag 27 februari 2021 16:23 schreef AnneX het volgende:
Oh ja...boodschappen gedaan in de super, langs de paaseitjes gezeild en zónder thuisgekomen, realiseer ik mij.
Wél met twee bossen dubbele tulpen.💐
@:Barreltje zijn bloemen als tulpen eigenlijk betaalbaar in je buitenland?
quote:Op zaterdag 27 februari 2021 17:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Ook mooi dat je dat gewoon post he
Ik vind het wel grappigquote:Op zaterdag 27 februari 2021 18:02 schreef Candaasje het volgende:
[..]Ik ken (te) weinig schaamte, zo nu en dan
quote:Op zaterdag 27 februari 2021 18:30 schreef PdeHoog het volgende:
@:isabeau, @:kaatje: die cake die ik meebracht moet je in dunne plakjes snijden. Niet in 2en
Laten we hopen dat het iets anders is dan covidquote:Op zaterdag 27 februari 2021 16:42 schreef Blues het volgende:
Wordt het zat mensen
Wat jammer! Je kan ook nog hier naar kijken: https://stadswandeling-010.myshopify.com/quote:Op zaterdag 27 februari 2021 16:40 schreef Myraela het volgende:
Tasty walk in Den Haag gedaan. Was ok. Sommige zaken maakte zich er wel heel karig vanaf. :’) Volgende stad maar zonder Tasty Walk en gewoon zelf bij zaakjes langs.
Dan was de wandeling vorige week met heerlijk.nl langs topzaken wel echt veeeeel leuker.
Dat is voor Delft misschien wel een toffe optie, de andere steden spreken me niet zo aan. We gaan komende woensdag eerst zelf plekjes in Haarlem zoeken. Ben benieuwd. Beetje bang dat het doordeweeks sowieso al lastiger is. Maar tegelijkertijd fijner, want rustiger.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 18:51 schreef Aure het volgende:
Wat jammer! Je kan ook nog hier naar kijken: https://stadswandeling-010.myshopify.com/
Daar betaal je iets van 3.50 voor de route en/of de horecadeals (in 't geval van rotterdam is er geen vaste route meer) en dan kan je zelf bepalen waar je heen gaat en welke deals je neemt
Sukkel, dat soort dingen moet je verstoppen.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 18:57 schreef Aure het volgende:
We hadden vandaag bezoek en nu zijn de paaseitjes op
Ik ga maandag wel nieuwe kopenquote:Op zaterdag 27 februari 2021 18:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
Sukkel, dat soort dingen moet je verstoppen.
Gewoon alvast gaan kijken.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:05 schreef Candaasje het volgende:
Zie ik net een fantastisch huisje..... (soort dijkwoningkje, met veel sfeer en heeeeeeeeeeeel diepe tuin.).... moeten we sowieso nog tot woensdag wachten of ik misschien de baan krijg. Anders hoeven we er niet eens over te denken. Dan is 'ie natuurlijk al lang en breed weer weg.
Ik zie net dat 'ie tegen de snelweg aan ligt. (En de staat schijnt ook matig te zijn, staat in de beschrijving).quote:
Was borrelen met wat hapjes. Nu een kopje soep en een boterham met het idee om straks de cake in een ker op te eten. Maar dat worden dus een paar plakjes (warm maken, kan dat?)quote:Op zaterdag 27 februari 2021 18:30 schreef PdeHoog het volgende:
@:isabeau, @:kaatje: die cake die ik meebracht moet je in dunne plakjes snijden. Niet in 2en
He bah @Blues, beiden vervelend, maar als het dan toch iets is, liever de infectiequote:Op zaterdag 27 februari 2021 16:42 schreef Blues het volgende:
Wordt het zat mensen
So hé.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 17:59 schreef Barreltje het volgende:
[..]
geen idee.. K. had een bos rozen voor me besteld, met vaas.. was ie 80 euro lichter..
Diesel of benzine?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 17:52 schreef PdeHoog het volgende:
En thuis trouwensAuto heeft lekker gereden. Bijzonder zuinig moet ik zeggen: 4,5 op 100. Dat is best netjes
Oohh leuk ik speel daar ook weleens spelletjes op met een vriendin. Verlies meestal :’)quote:Op zaterdag 27 februari 2021 17:31 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb net een middag online spelletjes zitten spelen met vrienden, via boardgamearena.com en dan via Discord met elkaar kletsen. Was na wat beginmoeilijkheden een succes.
Eentje is nu aan het uitrekenen hoe groot de kans is dat je met 4 dobbelstenen niks gooit dat met 2 stenen opgeteld 6, 7 of 8 geeft. Hij was verontwaardigd dat dat hem een paar keer overkwam
De kans dat je wél 6, 7 of 8 gooit is 91,97%.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oohh leuk ik speel daar ook weleens spelletjes op met een vriendin. Verlies meestal :’)
Ben benieuwd naar de uitslag haha
Die nummers zijn random. En komen uit deze generator.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:58 schreef Tele6 het volgende:
[..]
De kans dat je wél 6, 7 of 8 gooit is 91,97%.
Dus hij was met recht verontwaardigd.
Waar?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:05 schreef Candaasje het volgende:
Zie ik net een fantastisch huisje..... (soort dijkwoningkje, met veel sfeer en heeeeeeeeeeeel diepe tuin.).... moeten we sowieso nog tot woensdag wachten of ik misschien de baan krijg. Anders hoeven we er niet eens over te denken. Dan is 'ie natuurlijk al lang en breed weer weg.
quote:Op zaterdag 27 februari 2021 18:57 schreef Aure het volgende:
We hadden vandaag bezoek en nu zijn de paaseitjes op
quote:
Vreemd, maar in ieder geval geen covid. Wanneer is jullie weekje weg?quote:
Mss toch weer een urineweginf maar dan zou ik al weer wat meer verschijnselen daarvan moeten hebben. Al drink ik me gek aan water, zit ik al heel lang aan de cranberrypillen. Ik breng maandagochtend wel voor ik naar werk ga plasje bij de h.a. om dit ook uit te sluiten. Verder zou ik het niet weten.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 20:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Vreemd, maar in ieder geval geen covid. Wanneer is jullie weekje weg?
Oh ja even hierop reageren. Ik herken het wel qua elke zaterdag naar de snackbar bij ons thuis.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 14:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik was altijd een moeilijke vleeseter. Volgens mij at ik alleen maar hamburgers, kipfilet en gehaktballen. Meestal kreeg ik een omelet, vissticks of een gepaneerde kaasplak. Bij J thuis draaide de maaltijd om vlees. Vooral met veel vet en botten.
Ik heb pas vlees leren eten toen we vaker uit eten gingen en de barbecue als hobby kregen. Dat zijn twee dingen die ik niet op wil geven dus nu eet ik bijna alleen nog vlees in het weekend.
Er werd bij ons thuis nooit iets bij de snackbar gehaald of zelf snacks gefrituurd (wel soms frietjes of aardappelkroketjes). Dat was burgerlijk dus dat deden mensen uit ons milieu niet. Dat heb ik wel ingehaald. We hebben een hele tijd op vrijdag eten bij de snackbar gehaald omdat dat J's gewoonte was, tot ik het echt zat was. Nu gebeurt het twee keer per maand ofzo maar niet op een vaste dag.
Arme hij hahaquote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:58 schreef Tele6 het volgende:
[..]
De kans dat je wél 6, 7 of 8 gooit is 91,97%.
Dus hij was met recht verontwaardigd.
Die opoequote:
Ja, bij ons was vlees altijd de basis van elke maaltijd. Mijn moeder kocht vlees bij de slager in onze straat (verre familie ook nog) en elke maaltijd was rond dat vlees opgebouwd. Ik zelf bouw mijn maaltijden vaak rond de groente die ik wil eten. We aten echt ook zelden vis. Ja, er werden wel eens lekkerbekjes op de markt gehaald en dat was het wel. Zelfs kip aten we zelden en dan was het gewoon gebakken kipfilet met iets van Versteegen kipkruiden.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 20:26 schreef Blues het volgende:
Oh ja even hierop reageren. Ik herken het wel qua elke zaterdag naar de snackbar bij ons thuis.
En grote lappen vlees, hoe groter hoe beter leek het wel.
Sommige maaltijden bestonden vaak uit alleen maar vlees met aardappelen.. (jaren 60/70) Ouders hadden geen tijd of liefde voor koken sowieso.
Ik kom nooit bij de snackbar, frituren of airfryeren af en toe zelf wat. Toch lekkerder vind ik.
Ik dacht dat ze sarcastisch paracetamol innemen bedoeldequote:
Ik snap het even nietquote:Op zaterdag 27 februari 2021 21:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze sarcastisch paracetamol innemen bedoelde![]()
Lekker vertraaaaaagenquote:Op zaterdag 27 februari 2021 21:00 schreef fietsie het volgende:
[..]
Die opoe... met d'r "ow dit lukt me niet hoor", "o dit weet ik niet hoor", "jeetje zie mij nou eens op een kwart van een rivier 'vast zitten met mn handschoenen'".
Die.
Oh god van die ultradroge doorbakken kipfilet met net iets te harde kruimige aardappels + als klap op de vuurpijl doodgekookte spinazie.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 21:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, bij ons was vlees altijd de basis van elke maaltijd. Mijn moeder kocht vlees bij de slager in onze straat (verre familie ook nog) en elke maaltijd was rond dat vlees opgebouwd. Ik zelf bouw mijn maaltijden vaak rond de groente die ik wil eten. We aten echt ook zelden vis. Ja, er werden wel eens lekkerbekjes op de markt gehaald en dat was het wel. Zelfs kip aten we zelden en dan was het gewoon gebakken kipfilet met iets van Versteegen kipkruiden.
Hier geen vlees + aardappelen, maar wel op zondag soep....met een stukje vlees.Ik vind dat nu zó raar.
Op zaterdag altijd frituurpan óf pannenkoeken. Frituur was ook alleen patat + 1 frikandel of kroket. Nooit snackbar. Ik vind het geen maaltijd op deze manier overigens. Bij mij moet er wel groente bij.
Little V zat altijd helemaal vol. Jammer van die pannenkoek. Als je nog eens maar dan los gaat een tip; eten halen bij Amazing Taste. Heel lekker, heel veel keus en grote porties voor heel weinig.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 16:51 schreef Myraela het volgende:
[..]
Was de eerste stop. Toen was ik echt bang dat alles zo sad zou zijn. 😅
Gelukkig maakte Little V en een Mexicaan in ieder geval een hoop goed.
Wat goed! Toen ik net je post las over 2 directe collega's en jij koorts dacht ik shit!quote:
Ik heb ook lang gedacht dat ik kip echt niet lekker vondquote:Op zaterdag 27 februari 2021 21:38 schreef Blues het volgende:
Oh god van die ultradroge doorbakken kipfilet met net iets te harde kruimige aardappels + als klap op de vuurpijl doodgekookte spinazie.
Zonder jus
Ja, dan probeer je er nog smáák aan te gevenquote:Op zaterdag 27 februari 2021 21:49 schreef Myraela het volgende:
Mijn maakte jus met het vet van het vlees, ketjap, water en allesbinder. Stiekem echt keilekker.
Het leuk vinden van koken kwam mss ook wel wat later in het algemeen?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 21:47 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb ook lang gedacht dat ik kip echt niet lekker vond
Ma maakte wel jus. Dat was dus het heel kleine beetje vet waar het vlees inw as gebakken + veel water. Dat was de jus.
Mijn moeder maakte het eten met liefde klaar, maar ze was niet heel goed of zoEn al helemaal niet creatief in de keuken.
En ik ben zo blij dat je geen covid hebtMoest ik ook nog kwijt. Het had me niets verbaast met wat je over je werk vertelt
Oh dat kan ookquote:Op zaterdag 27 februari 2021 21:49 schreef Myraela het volgende:
Mijn maakte jus met het vet van het vlees, ketjap, water en allesbinder. Stiekem echt keilekker.
Ehhh ik stond vanochtend om 8.30 koekjes te bakkenquote:Op zaterdag 27 februari 2021 21:45 schreef FutureFairytale het volgende:
Weer een mooie wandeling Borisz! Ben ik van de zomer wezen fietsen. Leuk dat je in 'mijn' buurt wandelingen maakt
En gezellig P. bezoek bij Kaatje en Isa!Zij moeten eigenlijk zorgen voor lekkers bij de thee, niet de gast
Aromat?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 21:53 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh dat kan ook
Wij hadden ook altijd zo'n pot van dat zoute spul op tafel staan. Gooiden ze overal overheen... hoe heette dan toch.
Iets van poederdinges.
Geel spul, toch?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 21:53 schreef Blues het volgende:
Oh dat kan ook
Wij hadden ook altijd zo'n pot van dat zoute spul op tafel staan. Gooiden ze overal overheen... hoe heette dan toch.
Iets van poederdinges.
Dat ja!quote:
Ik doe daar vaak selderijzout over (ook over een eitje)quote:Op zaterdag 27 februari 2021 21:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Oh ha aromatDat gooi ik over komkommer heen
Dat heb ik wel! Want selderijquote:Op zaterdag 27 februari 2021 22:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik doe daar vaak selderijzout over (ook over een eitje)
Mijn eenjarige selderij op het balkon is nu voor het 2e jaar aan het opkomenquote:
Ga ik ook een keer proberenquote:Op zaterdag 27 februari 2021 22:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik doe daar vaak selderijzout over (ook over een eitje)
Ja hoor. Ik gebruik het nog wel eens in een snelle pastasaus, wanneer ik geen zijn/tijd heb om met allemaal verschillende kruiden de boel op smaak te krijgenquote:Op zaterdag 27 februari 2021 22:09 schreef Aure het volgende:
Ohh aromat, nostalgiebestaat dat nog? Ook lekker op je boterham met boterhamworst
Huh, dan gooi je er aromat in?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 22:11 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja hoor. Ik gebruik het nog wel eens in een snelle pastasaus, wanneer ik geen zijn/tijd heb om met allemaal verschillende kruiden de boel op smaak te krijgen
quote:Op zaterdag 27 februari 2021 21:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ehhh ik stond vanochtend om 8.30 koekjes te bakken
Ben denk de enige die het gele zout noemt. Aromat wist ik niet eens dat t zo heette vroeger. Maar mensen weten gelukkig wel wat gele zout inhoudt als ik het zeg.quote:
Soms ook wel, maar dat is weer teveel voor eenpersoonsportiequote:Op zaterdag 27 februari 2021 22:13 schreef Myraela het volgende:
[..]
Huh, dan gooi je er aromat in?Grappig. Al gooi ik soms ook gewoon ergens een bouillonblokje in als ik het wat saai vind. Dat is niet veel anders.
Haver/rozijnquote:Op zaterdag 27 februari 2021 22:16 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]![]()
![]()
Wat voor koekjes?
[..]
Ben denk de enige die het gele zout noemt. Aromat wist ik niet eens dat t zo heette vroeger. Maar mensen weten gelukkig wel wat gele zout inhoudt als ik het zeg.
Ik heb altijd een potje bouillon poeder. Zonder rotzooi ook. Lekkerder dan die blokjes en je kan dus zelf bepalen hoeveel.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 22:17 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Soms ook wel, maar dat is weer teveel voor eenpersoonsportie
Dat heb ik ook, maar lui, aromat staat in het kastje boven gasfornuis, bouillon in de kast 3 meter verderopquote:Op zaterdag 27 februari 2021 22:23 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik heb altijd een potje bouillon poeder. Zonder rotzooi ook. Lekkerder dan die blokjes en je kan dus zelf bepalen hoeveel.
Ja! Ik denk dat dat het ook een beetje was. Mijn beide ouders kregen vroeger thuis niet elke dag vlees, want het was domweg te duur. En ze waren trots dat zij dat hun kinderen wel konden geven. Als mijn broer zijn vlees niet op at (want hij vond vlees niet zo lekker, ik was een alleseter) dan werd er al snel gezegd dat de buren niet eens geld hadden voor elke dag vlees op tafel! (buurman was lange tijd werkloos, beetje maf om hun er bij te halen eerlijk gezegd) En dat ze vroeger thuis ook niet altijd vlees hadden en wij dus heel blij moesten zijn.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 22:14 schreef AnneX het volgende:
Bedoelen jullie niet Maggi?
Vlees iedere dag. Daarop was moeders “trots”. want dat had niet iedereen.
Op zondag sukadelapjes. Zomers met spercieboontjes, ‘s winters met spruitjes. ( als het gevroren had). Op vrijdag vis meestal en wij zijn niet kerkelijk.
In Den Haag had ieder winkelstraat een toko plus vishandel.
En soms als we op zondag terugkwamen van opa en oma in Rotterdam - nadat we 2 jerrycans water hadden gebracht... Dan haalden we wel eens patat en een kroket.
quote:Op zaterdag 27 februari 2021 18:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]We hebben het in tweeën gesneden bij de thee
Was prima, beetje machtig
Dieseltjequote:
Mollen, paracetamolletje, mollen, wie is de molquote:
Ik rij nu niet zoveel lange afstanden, dus sta nu op 4,7 gemiddeld. De kou twee weken geleden waren niet gunstig voor het verbruik.quote:
Ik heb vandaag bijna de volle 450 km op de cruise control gedaan. En op de rechterbaan. Heerlijk autorijden zoquote:Op zaterdag 27 februari 2021 22:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik rij nu niet zoveel lange afstanden, dus sta nu op 4,7 gemiddeld. De kou twee weken geleden waren niet gunstig voor het verbruik.
Denk dat ik met lange afstanden en de 100km/u die je nu mag wel op 4,2 moet kunnen komen.
Ik heb wel eens 3,9 gehaald over een tank, maar dat vond ik niet fijn rijden
Dit hoop ik vanaf woensdag ook weer te kunnenquote:Op zaterdag 27 februari 2021 23:00 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik heb vandaag bijna de volle 450 km op de cruise control gedaan. En op de rechterbaan. Heerlijk autorijden zo
Bijna hetzelfde ja. Vegeta is meer om mee te koken en is iets mi der extreem van smaak. Aromat strooi je na het koken.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 22:00 schreef derLudolf het volgende:
Geen Aromat, wel eens Vegeta gebruikt. Volgens mij is dat ongeveer hetzelfde.
Jij hebt wel slechte dumplingkarma hoor. Behoorlijk kut. En zonde van dat gehakt.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 22:52 schreef Molo het volgende:
Momo's (dumplings) gemaakt van gehakt van @:sigme
Netjes recept gevolgd maar niet hele enthousiast over, eigenlijk zeer matig zelfs![]()
Morgen maar eens opwarmen met veel chili olie ofzo erbij, meh
Onee doe je zo je bestquote:Op zaterdag 27 februari 2021 22:52 schreef Molo het volgende:
Momo's (dumplings) gemaakt van gehakt van @:sigme
Netjes recept gevolgd maar niet hele enthousiast over, eigenlijk zeer matig zelfs![]()
Morgen maar eens opwarmen met veel chili olie ofzo erbij, meh
Lekkerste autorijden is als je niet op de snelheid hoeft je letten, vind ik.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 23:00 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik heb vandaag bijna de volle 450 km op de cruise control gedaan. En op de rechterbaan. Heerlijk autorijden zo
Ja zonde idd, vooral van het gehakt.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 23:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Jij hebt wel slechte dumplingkarma hoor. Behoorlijk kut. En zonde van dat gehakt.
Net time idd, hoop ik. Dan alleen met slagersgehakt ofzoquote:Op zaterdag 27 februari 2021 23:12 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Onee doe je zo je best![]()
Hou vol!
Oh zo hahahaquote:Op zaterdag 27 februari 2021 22:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Mollen, paracetamolletje, mollen, wie is de mol
Deed ik ook niet. Cruise control doet wonderen in zo’n situatiequote:Op zaterdag 27 februari 2021 23:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Lekkerste autorijden is als je niet op de snelheid hoeft je letten, vind ik.
Aromatquote:Op zaterdag 27 februari 2021 22:14 schreef AnneX het volgende:
Bedoelen jullie niet Maggi?
Vlees iedere dag. Daarop was moeders “trots”. want dat had niet iedereen.
Op zondag sukadelapjes. Zomers met spercieboontjes, ‘s winters met spruitjes. ( als het gevroren had). Op vrijdag vis meestal en wij zijn niet kerkelijk.
In Den Haag had ieder winkelstraat een toko plus vishandel.
En soms als we op zondag terugkwamen van opa en oma in Rotterdam - nadat we 2 jerrycans water hadden gebracht... Dan haalden we wel eens patat en een kroket.
Noodslachting? Onder verkeerde omstandigheden doodgegaan eet geen verstandig mens op, maar als het verongelukt is maar niet dood, dan kan er een noodslachting gedaan worden. Wat niet speciaal korter houdbaar is, maar meestal gewoon slecht uitkomt (niet op gerekend in voorraadbeheer etc).quote:Op zondag 28 februari 2021 07:51 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Aromat
Mijn moeder haalde gewoon vlees bij de slachter...
daar kan ik me nu nog weinig bij voorstellen.
Saillant detail is dat in hetzelfde gebouw daarna jaren een moskee/buurtcentrum heeft gezeten.
Ik ken het weinig anders dan DE plek om als uk voor 25ct een hele zak zonnepitjes te halen
En tegenwoordig staat er nieuwbouw.
Zit even te denken hoe ze dat ook alweer noemde.. van dat vlees dat eigenlijk heel snel verkocht moest worden omdat het dier onder verkeerde omstandigheden dood was gegaan.
Dat kochten ze dan vaak want veel vlees voor weinig geld. En groot gezin dus op komt het dan wel.
Tot zoquote:Op zondag 28 februari 2021 07:55 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Nog geen tijd gehad om terug te lezen. Gisteren ruim 12u onderweg geweest. Vandaag weer ongeveer zo'n dag, maar wel nieuwe Fok!kers ontmoeten
quote:Op zondag 28 februari 2021 08:19 schreef borisz het volgende:
[..]
Tot zo.
Hoewel einde vd middag pas.
Dat zal ook niet (via reguliere/legale kanalen) verkocht kunnen worden. Ook vlees van een noodslachting wordt gekeurd.quote:Op zondag 28 februari 2021 08:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Noodslachting? Onder verkeerde omstandigheden doodgegaan eet geen verstandig mens op, maar als het verongelukt is maar niet dood, dan kan er een noodslachting gedaan worden. Wat niet speciaal korter houdbaar is, maar meestal gewoon slecht uitkomt (niet op gerekend in voorraadbeheer etc).
Vlees van een noodslachting wordr - indien er geen sprake is van wachttijden door medicatiegiften in de voorbije periode en bepaalde ziekteverwekkers, en wel sprake is van een goede verbloeding - goedgekeurd.quote:Op zondag 28 februari 2021 09:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat zal ook niet (via reguliere/legale kanalen) verkocht kunnen worden. Ook vlees van een noodslachting wordt gekeurd.
Ik bedoel inderdaad vlees dat "onder verkeerde omstandigheden" dood is gegaan. Als de koe een zieke blijkt te hebben of aan medicijnen zit gaat ie met de Rendac mee. Als de dood een ongeluk was, lichamelijk verder in orde voor die tijd wordt het een noodslachtingquote:Op zondag 28 februari 2021 10:06 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Vlees van een noodslachting wordr - indien er geen sprake is van wachttijden door medicatiegiften in de voorbije periode en bepaalde ziekteverwekkers, en wel sprake is van een goede verbloeding - goedgekeurd.
Of bedoelde je hetzelfde?![]()
Goedemorgen verder. Tijd om eens te gaan aankleden en aan de slag te gaan
Ah dan bedoelden we hetzelfdequote:Op zondag 28 februari 2021 10:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik bedoel inderdaad vlees dat "onder verkeerde omstandigheden" dood is gegaan. Als de koe een zieke blijkt te hebben of aan medicijnen zit gaat ie met de Rendac mee. Als de dood een ongeluk was, lichamelijk verder in orde voor die tijd wordt het een noodslachting
Waarom op zijn kop dan?quote:Op zondag 28 februari 2021 10:11 schreef gcjoel het volgende:
Pff dacht je dat 1 wappie buurman erg genoeg was. Komen we net terug van een wandeling heeft buurman 2 ook de vlag op zijn kop uit hangen![]()
Hou op hoor. Ik haat mensen.
Ja ik heb het laatst ook moeten googlen. Maar blijkbaar heeft het iets met tegen de elite zijn te maken enzo.quote:
Zuchtquote:Op zondag 28 februari 2021 10:24 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja ik heb het laatst ook moeten googlen. Maar blijkbaar heeft het iets met tegen de elite zijn te maken enzo.
Ik wist al dat die eerste buurman een wappie was dus het moest wel iets betekenen.
https://www.parool.nl/ned(...)%2Fwww.google.com%2F
En ik dacht dat het betekende dat je voor de boeren was, want toen werd het veel gedaan, rond al die boerenprotesten. Maar misschien was het ook wel tegen de mensen (de elite) die tegen de boeren waren. Of zoquote:Op zondag 28 februari 2021 10:24 schreef gcjoel het volgende:
Ja ik heb het laatst ook moeten googlen. Maar blijkbaar heeft het iets met tegen de elite zijn te maken enzo.
Ik wist al dat die eerste buurman een wappie was dus het moest wel iets betekenen.
https://www.parool.nl/ned(...)%2Fwww.google.com%2F
Daar ken ik het ook van, niet van blm/wappies. Misschien vonden ze het wel leuk en hebben ze het idee maar overgenomen.quote:Op zondag 28 februari 2021 10:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En ik dacht dat het betekende dat je voor de boeren was, want toen werd het veel gedaan, rond al die boerenprotesten. Maar misschien was het ook wel tegen de mensen (de elite) die tegen de boeren waren. Of zoIk heb nooit begrepen wat onze vlag (symbool voor onze nationale identiteit?) daar mee te maken had.
Als je het linkje leest is het dus iets dat van oudsher al wordt gedaan.quote:Op zondag 28 februari 2021 11:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daar ken ik het ook van, niet van blm/wappies. Misschien vonden ze het wel leuk en hebben ze het idee maar overgenomen.
Mijn zus heeft eens per zoveel weken een (nu online) quiz met het hele dorpquote:Op zondag 28 februari 2021 10:45 schreef borisz het volgende:
Vijf vragen verzinnen over de Vastentijd is nog best wel lastig. Maar ze staan.
Mijn pubquiz voor volgende week is bijna af. Donderdag gaan we op werk quizzen.
Ik hou zo van de cruise control in onze 'nieuwe' auto.quote:Op zondag 28 februari 2021 07:37 schreef Clubsoda het volgende:
Ik zet de auto altijd op de snelheidsbegrenzer, hoef ik ook niet op te letten
Voel je je al beter? Geen covid is fijn maar gewoon ziek zijn is ook niet leuk natuurlijk.quote:
Ja! Hou die ouwe blaasch in de gaten en slik volop cranberry en drink megaliters water en 3x ibu tegen de eventuele ontsteking voel me echt stukken beter.quote:Op zondag 28 februari 2021 11:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Voel je je al beter? Geen covid is fijn maar gewoon ziek zijn is ook niet leuk natuurlijk.
Ik heb even tot 6.30 min gekeken want moet zo weer verder, maar absoluut.quote:Op zondag 28 februari 2021 11:08 schreef derLudolf het volgende:
Over BLM gesproken, Johan Derksen heeft hier zeker een punt, toch?
Fijn dat het nu weer wat beter gaatquote:Op zondag 28 februari 2021 11:23 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja! Hou die ouwe blaasch in de gaten en slik volop cranberry en drink megaliters water en 3x ibu tegen de eventuele ontsteking voel me echt stukken beter.
Onverklaarbare koorts als het geen urineweggedoe is.
Ik had misschien even 2-3 dagen moeten afwachten met testen en me druk maken, maar ja... ik heb toch verantwoordelijkheid t.o.v. g en mijn werk om me dan toch te laten testen.
Euh nee. Gewoon nee.quote:Op zondag 28 februari 2021 11:23 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja! Hou die ouwe blaasch in de gaten en slik volop cranberry en drink megaliters water en 3x ibu tegen de eventuele ontsteking voel me echt stukken beter.
Onverklaarbare koorts als het geen urineweggedoe is.
Ik had misschien even 2-3 dagen moeten afwachten met testen en me druk maken, maar ja... ik heb toch verantwoordelijkheid t.o.v. g en mijn werk om me dan toch te laten testen.
Doe ik ook altijd, maar dan nog.quote:Op zondag 28 februari 2021 07:37 schreef Clubsoda het volgende:
Ik zet de auto altijd op de snelheidsbegrenzer, hoef ik ook niet op te lettenDat stuk bij Zwolle is vervelend inderdaad.
Pré Covid voelde koorts toch veel simpelerquote:Op zondag 28 februari 2021 11:26 schreef gcjoel het volgende:
Euh nee. Gewoon nee.
Iedereen moet zich meteen testen. Nu niet denken dat je voor niks bent gegaan. Dat is juist goed!
Zeker, laat staan als je enkel een snotneus hebt ofzo.quote:Op zondag 28 februari 2021 11:27 schreef Blues het volgende:
[..]
Pré Covid voelde koorts toch veel simpeler
Normaal hebben we altijd een kerstquiz met werk. Maar die werd dit jaar in een ander jasje gegooid.quote:Op zondag 28 februari 2021 11:17 schreef Blues het volgende:
[..]
Mijn zus heeft eens per zoveel weken een (nu online) quiz met het hele dorp
Tegenwoordig zijn we steeds hulplijn en appt ze foto's van opdrachten waarvan ze de antwoorden niet weten.
Toen het nog kon/mocht zaten ze met groepen in een zaal (dus soort pubquiz denk ik) en stonden fietsen en steppen klaar om het hele dorp rond te racen voor antwoorden op vragen die over buitendingen gingen.
Zéker handen wassen!!!quote:Op zondag 28 februari 2021 11:29 schreef gcjoel het volgende:
Zeker, laat staan als je enkel een snotneus hebt ofzo.
Ben ook heel blij dat ik dus al een jaar niks heb![]()
Handen wassen helpt blijkbaar
Muziek?quote:Op zondag 28 februari 2021 11:29 schreef borisz het volgende:
Normaal hebben we altijd een kerstquiz met werk. Maar die werd dit jaar in een ander jasje gegooid.Dat was vooral om lol te hebben. Nu is het een serieuze quiz
. Ik heb tien categorieën met vijf vragen. Rotterdam, TV, Vastentijd, Eend, Krant, Sport, Verkiezingen, Goede Doelen algemeen, Goede Doelen Logo's en.... Nog één categorie om te verzinnen.
Uhu, het is ook selectief moreel.quote:Op zondag 28 februari 2021 11:24 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik heb even tot 6.30 min gekeken want moet zo weer verder, maar absoluut.
Zijn vergelijkingen met de BLM vind ik wat mank gaan (het ging niet om één man, het ging om 400 jaar onderdrukking) maar ik neem aan dat jij zijn punt bedoelt dat NL een heel belangrijk statement moet maken; niet naar een 'feestje' gaan waarvoor 6500 mensen zijn gestorven.
Ben ik het mee eens. Het is gewoonweg absurd dat er zulke sportpaleizen uit de grond worden gestampt in gebieden waar er mensen voor moeten wijken (zelfde geld voor de OS e.d.) en waarbij er nu dus zelfs 6500 mensen tijdens de werkzaamheden de dood vinden door de erbarmelijke omstandigheden. Dat is gewoon slavernij. Moet je niet faciliteren, bijdragen, of zwijgend toestaan.
Als sporter kost je dat misschien veel geld, kansen of zelfs je baan. Toch denk ik dat je een morele plicht hebt.
Mijn opa (slager) had wel verhalen over vroeger, waar niet elke slachter/slager het zo nauw nam met zieke dieren slachten en verkopenquote:Op zondag 28 februari 2021 10:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik bedoel inderdaad vlees dat "onder verkeerde omstandigheden" dood is gegaan. Als de koe een zieke blijkt te hebben of aan medicijnen zit gaat ie met de Rendac mee. Als de dood een ongeluk was, lichamelijk verder in orde voor die tijd wordt het een noodslachting
Die bovenste is best geinig getekend maar er is geen mens wat een busje strooispul zo vast houdtquote:Op zondag 28 februari 2021 11:15 schreef Blues het volgende:
Zoiets was het:
[ afbeelding ]
En deze stond ook altijd op tafel.
[ afbeelding ]
Vroeger, toen kon er nog wat meerquote:Op zondag 28 februari 2021 11:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Mijn opa (slager) had wel verhalen over vroeger, waar niet elke slachter/slager het zo nauw nam met zieke dieren slachten en verkopen![]()
Er waren er een aantal berucht om in Den Haag iig. Hoe gek wellicht ook, mijn opa was een dierenliefhebber en er echt enorm tegen. Dat waren de collega's uit het vak die hij straal negeerde als ze elkaar tegen kwamen op vakbeurzen enzo
Dat vroeger is helaas nog steeds wel actueel. Zelfs in de modernere, grotere slachterijen gebeurt het.quote:Op zondag 28 februari 2021 11:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Mijn opa (slager) had wel verhalen over vroeger, waar niet elke slachter/slager het zo nauw nam met zieke dieren slachten en verkopen![]()
Er waren er een aantal berucht om in Den Haag iig. Hoe gek wellicht ook, mijn opa was een dierenliefhebber en er echt enorm tegen. Dat waren de collega's uit het vak die hij straal negeerde als ze elkaar tegen kwamen op vakbeurzen enzo
quote:Op zondag 28 februari 2021 11:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Die bovenste is best geinig getekend maar er is geen mens wat een busje strooispul zo vast houdt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |