Lekker op Rutler blijven stemmenquote:Op vrijdag 9 april 2021 11:38 schreef Landgeld het volgende:
Huizenprijzen blijven stijgen - ook op Funda zie ik - een jaar later na Corona Lockdown . Mijn broer belde gister nog voor een huis om te bezichtigingen, waren al 75 bezoeken ingepland(Utrecht)
Ik krijg een beetje het idee dat Utrecht het nieuwe Amsterdam wordt qua woningmarkt, want Amsterdam is al te duur dus verplaatst de hausse zich naar Utrecht, zie ook dit:quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:28 schreef Piles het volgende:
Wij gaan toch ook maar kopen (omgeving Utrecht). Lekker 400k+ voor een rijtjeshuis
Maar blijven wachten in een huurhuis van ¤1100+ is ook geen optie. Dan komen we nooit los
Hoe komt men aan al dat geld dan überhaupt?quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:38 schreef Landgeld het volgende:
Huizenprijzen blijven stijgen - ook op Funda zie ik - een jaar later na Corona Lockdown . Mijn broer belde gister nog voor een huis om te bezichtigingen, waren al 75 bezoeken ingepland(Utrecht)
Overwaarde op het huidige huis is denk ik de meest voorkomende factor, ouders die een handje helpen op nummer 2 en zelf sparen nummer 3quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoe komt men aan al dat geld dan überhaupt?
Ik kan me alleen voorstellen dat er iets veranderd is bij de nummer 2... Want stel je bent starter.... Dan heb je niet opeens meer geld gespaard t.o.v. eerdere generaties.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:09 schreef Blik het volgende:
[..]
Overwaarde op het huidige huis is denk ik de meest voorkomende factor, ouders die een handje helpen op nummer 2 en zelf sparen nummer 3
(gebaseerd op mijn onderbuik)
Ik heb alle drie niet (ja, 3 wel: maar de huidige stijgingen kun je niet 'bij' sparen)quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:09 schreef Blik het volgende:
[..]
Overwaarde op het huidige huis is denk ik de meest voorkomende factor, ouders die een handje helpen op nummer 2 en zelf sparen nummer 3
In mijn geval 100k+ overwaarde. Maar dat heb je als starter inderdaad niet.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoe komt men aan al dat geld dan überhaupt?
Ik ga even gokken, 7 ton excl meerwerkquote:Op vrijdag 9 april 2021 16:06 schreef Andromache het volgende:
Godsamme we hebben een twee-onder-een-kapper gekocht![]()
![]()
Nou nog de hypotheek rond krijgen. Ik durf het aankoopbedrag niet eens te noemen. Het hypotheekbedrag gelukkig wel
38 jaar.... Hmmm Ik denkquote:Op vrijdag 9 april 2021 16:06 schreef Andromache het volgende:
![]()
Nou nog de hypotheek rond krijgen. Ik durf het aankoopbedrag niet eens te noemen. Het hypotheekbedrag gelukkig wel
quote:
050? 5tonner.quote:Op vrijdag 9 april 2021 16:06 schreef Andromache het volgende:
![]()
In andere delen ben je anderhalf miljoen kwijt.quote:Op vrijdag 9 april 2021 16:50 schreef investeerdertje het volgende:
7 ton excl meerwerk? Waar kijken jullie man xD Nederland is best groot en in hele delen van Nederland ben je niet 7 ton kwijt.
Moet je overigens nog best moeite voor doen, want zoveel plaatsen zijn dat niet ;-)quote:Op vrijdag 9 april 2021 16:52 schreef speknek het volgende:
[..]
In andere delen ben je anderhalf miljoen kwijt.
In Utrecht betaal je tegenwoordig al 1 miljoen voor een "herenhuis", wat gewoon een sjiek woord is voor een (grote) tussenwoning. En dan komen er nog 300 euro servicekosten bovenop.quote:Op vrijdag 9 april 2021 16:50 schreef investeerdertje het volgende:
7 ton excl meerwerk? Waar kijken jullie man xD Nederland is best groot en in hele delen van Nederland ben je niet 7 ton kwijt.
Speciaal voor je claim:quote:Op vrijdag 9 april 2021 16:58 schreef Blik het volgende:
[..]
In Utrecht betaal je tegenwoordig al 1 miljoen voor een "herenhuis", wat gewoon een sjiek woord is voor een (grote) tussenwoning. En dan komen er nog 300 euro servicekosten bovenop.
Maar ook in een stad als Den Bosch ga je al snel richting de 600-700k voor een tweekapper met een postzegeltje aan grond
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 9 april 2021 16:06 schreef Andromache het volgende:
![]()
Ja, in een dichtbevolkte stad is een twee-onder-1-kap gigantisch duur natuurlijk. Maar het gemiddelde in Nederland ligt rond de 360.000 euro voor dit type woning.quote:Op vrijdag 9 april 2021 16:58 schreef Blik het volgende:
[..]
In Utrecht betaal je tegenwoordig al 1 miljoen voor een "herenhuis", wat gewoon een sjiek woord is voor een (grote) tussenwoning. En dan komen er nog 300 euro servicekosten bovenop.
Maar ook in een stad als Den Bosch ga je al snel richting de 600-700k voor een tweekapper met een postzegeltje aan grond
Gefeliciteerd met je nieuwe woning!!quote:Op vrijdag 9 april 2021 16:06 schreef Andromache het volgende:
![]()
Ook jij Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:32 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, ik zou nog een huis kopen, sterker nog, dat heb ik een half uur geleden gedaan
Bitcoins!quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:09 schreef Blik het volgende:
[..]
(gebaseerd op mijn onderbuik)
030quote:
Ik heb geen anderhalf miljoen gezegd, je quote me notabene. Maar kijk hier eens voor de "herenhuizen" van rond de miljoen: https://www.nieuwbouw-denieuwedefensie.nl/woningen Excl.meerwerk en incl. hoge servicekosten.quote:Op vrijdag 9 april 2021 17:00 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Speciaal voor je claim:
https://www.funda.nl/koop(...)2-onder-1-kapwoning/
Er zijn niet heel veel plaatsen waar je anderhalf miljoen betaald voor een 2kapper. Maar ja, als je in studentensteden en geliefde plekken gaat zoeken dan betaal je iets meer ja, dat klopt. Net buiten Den Bosch daarentegen. Maar dat is vloeken op Fok
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |