Echt ja, dat is precies de reden dat ik het nieuws nog nauwelijks volg, als je zoveel moeite moet doen om te filteren was klopt en niet dan kost dat erg veel energie. En je krijgt stress van al dat zogenaamde onheil wat ons te wachten staat. Mijn hoofd is een stuk leger nu ik niet alles meer volg.quote:Op woensdag 3 maart 2021 08:51 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Klasse post weer.![]()
Het zou Klaas Groen niet moeten verbazen dat de overheid probeert mensen bang te maken. Dat is nu eenmaal wat de overheid doet. Mensen bang maken voor corona, voor fijnstof, voor terrorisme, voor opwarming van de aarde. als mensen bang laten ze veel met zich doen en dat is ideaal voor een overheid.
Top zeg! Thanx for sharing!quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Voor de data users, hier een nieuwe website met ruim 5 miljoen individuele, anonieme, Covid cases. Datum van case, lat, lon, land en admin levels, leeftijd, geslacht, datum/duur ziekenhuisopname, datum begin symptomen en outcome.
Ben wel benieuwd naar verschil in duur ziekenhuisopname tussen landen, verschil in tijd tussen onset en ziekenhuisopname, CFR, en dat alles gerelateerd aan leeftijd en geslacht.
https://global.health/
Yes! Ik verheug me zelfs al enorm op een terrasje, iets dat meer dan een jaar geleden heel normaal was. Dat is nu een speciaal iets geworden. Dat is denk ik 1 van de weinige positieve effecten van dit alles, dat je straks meer waardeert wat we altijd als gewoon hebben ervaren; vakantie, mensen zien, 'aanraken', festivals, terrasje, werk, winkelen, uitgaan, uit eten, biosje etc. Ja gaat genieten worden!quote:Op woensdag 3 maart 2021 09:26 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Het zal ook wel deels verkiezingspropaganda van Hugo zijn, maar dit is zeker goed nieuws. Hebben we ergens een up-to-date overzichtje hoeveel vaccins per pharmaboer er aan komen (Pfizer, Moderna, Astra, Janssen)? Natuurlijk zal de verwachting niet 100% uitkomen, maar het is natuurlijk wel een indicatie...
[..]
En ook weer festivals en op vakantie
Als je week op week kijkt is er een licht stijgende trend. Kun je zo positief zijn als je wil. Maar helaas is dat zo.quote:Op woensdag 3 maart 2021 14:17 schreef MoreDakka het volgende:
Bijzonder dat er nog steeds mensen denken dat er een stijgende trend is wat betreft ziekenhuisbezetting.
Dat bedoel ik dus, dat is flink misleidend. Het is de afgelopen twee maanden veel vaker voorgekomen dat er kort een kleine stijgende trend is die dan altijd wordt gevolgd door een flinke daling, waarna er een tijdelijk een nieuw plateau ontstaat. Dat zal vast te maken hebben met hoe ziekenhuizen patienten opnemen en naar huis sturen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 14:23 schreef koemleit het volgende:
[..]
Als je week op week kijkt is er een licht stijgende trend. Kun je zo positief zijn als je wil. Maar helaas is dat zo.
Ja, There are lies, damned lies and statistics, is een citaat dat je in deze tijd vaak terecht kunt gebruiken.quote:Op woensdag 3 maart 2021 14:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, dat is flink misleidend. Het is de afgelopen twee maanden veel vaker voorgekomen dat er kort een kleine stijgende trend is die dan altijd wordt gevolgd door een flinke daling, waarna er een tijdelijk een nieuw plateau ontstaat. Dat zal vast te maken hebben met hoe ziekenhuizen patienten opnemen en naar huis sturen.
Feiten kun je altijd zo presenteren dat ze negatief lijken zonder te liegen.
Klopt,quote:Op woensdag 3 maart 2021 14:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, dat is flink misleidend. Het is de afgelopen twee maanden veel vaker voorgekomen dat er kort een kleine stijgende trend is die dan altijd wordt gevolgd door een flinke daling, waarna er een tijdelijk een nieuw plateau ontstaat. Dat zal vast te maken hebben met hoe ziekenhuizen patienten opnemen en naar huis sturen.
Feiten kun je altijd zo presenteren dat ze negatief lijken zonder te liegen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 1 december tot en met maandag 7 december
Totaal: 41.116:
Stijging t.o.v. week ervóór': 22,7%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 8 december tot en met maandag 14 december
Totaal: 58.065
Stijging t.o.v. week ervóór': 41,2%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 15 december tot en met maandag 21 december
Totaal: 79.328
Stijging t.o.v. week ervóór': 36,6%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 22 december tot en met maandag 28 december:
Totaal: 69.865
Daling t.o.v. week ervóór: 11,9%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 29 december tot en met maandag 4 januari
Totaal: 57.738
Daling t.o.v. week ervóór: 17,4%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 5 januari tot en met maandag 11 januari:
Totaal: 50.999
Daling t.o.v. week ervóór: 11,7%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 12 tot en met maandag 18 januari:
Totaal: 39.562
Daling t.o.v. week ervóór: 22,4%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 19 tot en met maandag 25 januari:
totaal: 35.727
Daling t.o.v. week ervóór: 9,7%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met 1 februari:
totaal: 26.768
Daling t.o.v. week ervóór: 19,5%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 2 februari tot en met 8 februari:
Totaal: 26.326
Daling t.o.v. week ervóór: 7,8%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 9 februari tot en met 15 februari:
totaal: 24.115
Daling t.o.v. week ervóór: 8,4%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 16 februari tot en met 22 februari:
totaal: 28.700
Stijging t.o.v. week ervóór 19,0%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 22 februari tot en met 1 maart:
Stijging t.o.v. week ervóór 10,3%
dinsdag: 3.797
woensdag: 4.362
donderdag: 5.011
vrijdag: 5.113
zaterdag: 4.937
zondag: 4.669
maandag: 3.762
totaal: 31.651
Besmettingcijfers dinsdag 2 maart tot en met 8 maart:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervoor: + 10,0%
dinsdag: 3.981
woensdag: 4.997
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 31.423 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)![]()
![]()
Lijkt bijna of ze nog een lading testuitslagen achter in kastje gevonden hebben en er nu bijgeteld hebben......quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:17 schreef GereDathan het volgende:
Net onder de 5k, dat is wel OK. Maar eigenlijk veel te hoog naar wat we willen zien. Het is wel woensdag, traditioneel een dag met hoge cijfers.![]()
![]()
Hulde, hulde, en nog eens hulde aan dit topic, waarvan de nuchtere insteek me telkens weer helpt om te relativeren.
Eigenlijk is het triest dat je afhankelijk bent van een 'willekeurig' FOK! Topic om de cijfers op een realistische manier te analyseren. De frustratie over de keuze van de media die bij voorkeur en stelselmatig de negatieve invalshoek kiest groeit hier met de dag.
Wat zou er nodig zijn om hier een omslag in te bewerkstelligen? Een rel op het museumplein???... ♥ ik mis je ♥![]()
Er lag nog iets op de grondquote:Op woensdag 3 maart 2021 15:30 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Lijkt bijna of ze nog een lading testuitslagen achter in kastje gevonden hebben en er nu bijgeteld hebben......![]()
![]()
Prettig!quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:43 schreef Freudie het volgende:
[ afbeelding ]
Altijd zaken positief zien!
Laatste datapunt 01-03-2021: 7,9% positief op 55.993 testen.![]()
Weer lekker geprikt en nog steeds daling in de verpleeghuizen en besmettingen van de oudsten (zie draadje)![]()
![]()
Dan kunnen we wel negatief zijn en gaan roepen dat er 5000 besmettingen zijn. Dat is ook niet leuk, maar laten we niet vergeten dat er vandaag qua vaccinaties een plus van 45.664 is. Nog steeds ruwweg 10 keer meer dan het aantal besmettingen. Dit is nu al weken zo, en dat is uitermate positief.
Morgen of overmorgen gaan we, geschat, over de 1,5 miljoen (!!) prikken heen. Dat is wel geschat op basis van de uitlevering en niet gesplitst naar een eerste of tweede prik. Geschat wordt dat we wel over de miljoen eerste prikken zijn. Een miljoen! Ik vind het echt indrukwekkend en geruststellend, een miljoen mensen die zoals het er nu uitziet nooit met Corona naar het ziekenhuis hoeven en het grootste deel nooit Corona zal krijgen.
In de verpleegtehuizen zijn de vaccinaties al goed zichtbaar en langzaamaan zie je ook de groep 80 plus naar beneden gaan qua besmettingen.![]()
wat ook positief is, is dat ik volgens Hugo (nou eigenlijk de prognose op https://coronabeeld.nl/)over 61 dagen mn prik ontvang. Tot die tijd even mn bunker in, heheheehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik![]()
Ouwe lul! (Ik over 67 dagen)quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:59 schreef BorTheWolf het volgende:
wat ook positief is, is dat ik volgens Hugo (nou eigenlijk de prognose op https://coronabeeld.nl/)over 61 dagen mn prik ontvang. Tot die tijd even mn bunker in, hehehe![]()
Is het nou bij al die verschillende vaccins dus een verschil in de tijd tussen twee prikken? Ken mensen die nu al twee keer geprikt zijn maar tussen mijn twee afspraken zit twee maanden, ligt dat dan aan de werkzaamheid van het vaccin? (ik krijg trouwens AZ)![]()
Geloof dat ze voor AZ 8-12 weken aanhouden, Pfizer en Moderna 4-6 weken.quote:Op woensdag 3 maart 2021 17:25 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Is het nou bij al die verschillende vaccins dus een verschil in de tijd tussen twee prikken? Ken mensen die nu al twee keer geprikt zijn maar tussen mijn twee afspraken zit twee maanden, ligt dat dan aan de werkzaamheid van het vaccin? (ik krijg trouwens AZ)
Forum Opties Forumhop: Hop naar: