Net lees ik dat we in Nederland over de miljoen vaccinaties heen zijn. Dacht dat die mijlpaal al eerder was bereikt.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:34 schreef MoreDakka het volgende:
Wat mij vooral opvalt is dat er bijna niets gezegd wordt over hoe het vaccineren gaat. We posten hier bijna dagelijks goed nieuws over de geweldige vaccins die we hebben maar je hoort er van het RIVM niets van terug.
Eigenlijk hoort dit mijns inziens niet in dit topic thuis.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:21 schreef Federer-fan het volgende:
Vooruitzichten volgens het RIVM niet goed, virusvarianten rukken sterk op lees ik net op nu.nl.
Waar slaat dat nou op? Het aantal besmettingen is al een tijdje relatief laag. Het percentage positieve tests daalt. Waaruit leiden zij dan af dat de virusvarianten sterk oprukken. Dat roepen ze al maanden maar je merkt er niets van.
Het RIVM is al maanden bezig met 1 taak: zo slecht mogelijk scenario schetsen naar de bevolking toe zodat de bevolking schrikt en zich zo goed mogelijk aan de maatregelen houdt. Het is triest maar dit zal het RIVM wel hebben opgedragen gekregen vanuit de overheid.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:21 schreef Federer-fan het volgende:
Vooruitzichten volgens het RIVM niet goed, virusvarianten rukken sterk op lees ik net op nu.nl.
Waar slaat dat nou op? Het aantal besmettingen is al een tijdje relatief laag. Het percentage positieve tests daalt. Waaruit leiden zij dan af dat de virusvarianten sterk oprukken. Dat roepen ze al maanden maar je merkt er niets van.
mwa, ik vind dit ook wel een teleurstellend resultaat.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 18:03 schreef Felixa het volgende:
Nog zo'n negatief-maar-stiekem-eigenlijk-heel-positief bericht van gisteren.
De kop: "De Jonge: teleurstellend resultaat van testvoorstelling Guido Weijers"
-500 mensen bij cabaretvoorstelling Guido Weijers
-vooraf allemaal getest - 5 positieve uitslagen - mensen werden niet toegelaten![]()
-80% van de bezoekers liet zich na de voorstelling weer testen![]()
-geen enkele besmetting![]()
![]()
Maar nee hoor, het "teleurstellende resultaat" was dat niet 5/5 maar 4/5 van de mensen zich voor een tweede keer liet testen.
Ook niet vergeten dat het onderzoek niet (alleen) ging om besmettingen, maar juist om het gedrag van verschillende groepen mensen. Juist daarom vind ik die reactie van Hugo zo dom en voorbarig, want die resultaten en wat het betekent hebben we nog niet.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 18:07 schreef koemleit het volgende:
[..]
mwa, ik vind dit ook wel een teleurstellend resultaat.
natuurlijk 0 besmettingen, positief, maar als we dit echt willen laten slagen, dan moet je gewoon zoals afgesproken na die 5 dagen nog een keer een test doen. Anders krijg je nooit goede onderzoeksresultaten, en kunnen we dus niet verder.
Edit Ik lees nu een artikel dat het na afloop testen niet verplicht was, en ook nog eens moeilijk (alleen op donderdag middag en op maar 4 plaatsen in het land). Dat brengt mijn verhaal in een ander daglicht. Fieldlab zelf en Andreas Voss zijn ook tevreden over de opkomst, en was dit ingecalculeerd.
Dus nu ben ik het met je eens. Hugo der stom.
Nee, we ontvangen niet 500.000 meer doses per week dan gepland, we ontvangen in totaal gewoon 500.000 per week. We hadden niet 0 gepland staan namelijk.quote:- Om te beginnen kwam Hugo de Jonge een paar uur geleden met erg goed nieuws op zijn Twitteraccount. Nederland gaat iedere week 500.000 dosis meer aan Pfizer vaccins krijgen dan gepland. Fantastisch nieuws, zeker nu de priklocaties laten zien een aardig tempo/niveau te halen
Goed punt. Dit is pure verkiezingsretoriek. Hugo de Jonge geeft nergens aan dat er meer binnen komt dan gepland. In Q2 zouden de aantallen aanzienlijk oplopen en dat is dus ook letterlijk het bericht van Hugo de Jonge.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:43 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Nee, we ontvangen niet 500.000 meer doses per week dan gepland, we ontvangen in totaal gewoon 500.000 per week. We hadden niet 0 gepland staan namelijk.
Miljoen eerste prikken vs totaal, dus met de tweede prikken meegeteld.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:44 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Net lees ik dat we in Nederland over de miljoen vaccinaties heen zijn. Dacht dat die mijlpaal al eerder was bereikt.
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:43 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Nee, we ontvangen niet 500.000 meer doses per week dan gepland, we ontvangen in totaal gewoon 500.000 per week. We hadden niet 0 gepland staan namelijk.
Scherpe en fijne aanvulling heren, dank daarvoorquote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:50 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Goed punt. Dit is pure verkiezingsretoriek. Hugo de Jonge geeft nergens aan dat er meer binnen komt dan gepland. In Q2 zouden de aantallen aanzienlijk oplopen en dat is dus ook letterlijk het bericht van Hugo de Jonge.
Desalniettemin wel bedankt voor je samenvatting!
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:43 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Q2 is april-mei-juni. Dat het volledige aantal al in april wordt uitgeleverd (even afkloppen) is wel echt gewoon goed nieuws. Alleen de tweet is inderdaad misleidend geschreven alsof we onverwachts meer krijgen, wat niet zo is.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:50 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Goed punt. Dit is pure verkiezingsretoriek. Hugo de Jonge geeft nergens aan dat er meer binnen komt dan gepland. In Q2 zouden de aantallen aanzienlijk oplopen en dat is dus ook letterlijk het bericht van Hugo de Jonge.
Desalniettemin wel bedankt voor je samenvatting!
Zeker goed nieuws! Plus dat het Janssen-vaccin er aan komt waar maar één prik voor nodig is, dan gaat het nog een stuk sneller. Nieuwe seizoen weer volle stadions in Nederlandquote:Op woensdag 3 maart 2021 08:03 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Goede start van de dag:
Alle Nederlanders die een coronavaccin willen, kunnen begin juli minimaal één maal geprikt zijn, mits de nu verwachte leveringen doorgaan. Dat heeft coronaminister Hugo de Jonge dinsdag gezegd bij het televisieprogramma Op1.
Hangt wel van de leveringen af uiteraard maar dit is sneller dan gedacht.
Klasse post weer.quote:
En ook weer festivals en op vakantiequote:Op woensdag 3 maart 2021 08:21 schreef Shaar12 het volgende:
Nieuwe seizoen weer volle stadions in Nederland![]()
Op https://coronabeeld.nl/ staan een aantal grafieken met verwachte leveringen:quote:Op woensdag 3 maart 2021 09:26 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Het zal ook wel deels verkiezingspropaganda van Hugo zijn, maar dit is zeker goed nieuws. Hebben we ergens een up-to-date overzichtje hoeveel vaccins per pharmaboer er aan komen (Pfizer, Moderna, Astra, Janssen)? Natuurlijk zal de verwachting niet 100% uitkomen, maar het is natuurlijk wel een indicatie...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |