abonnement Unibet Coolblue
pi_198231502
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 11:49 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wat draagt zo'n paspoort daar aan bij dan?

Zorg gewoon dat je iedereen voor september vaccineert en gooi stapsgewijs in de tussentijd alles weer open met nog wat basisregels (1,5 meter) zolang de vaccinaties nog lopen.
Ik zocht gewoon iets positiefs op zo'n nieuwe zeurpiet. :D
Tap tap tap
pi_198231606
Ik zie het positief in: de maatregelen gaan sneller opgeheven worden dan dat zo'n paspoort geregeld kan worden. Met uitzondering van buitenlandse reizen wellicht.
pi_198231629
Ik weet niet of dat hier al gemeld is, maar zag op corona dashboard dat niet alle veiligheidsregio's meer op het allerhoogste risiconiveau zitten sinds 17 februari
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_198231665
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 12:24 schreef MoreDakka het volgende:
Ik zie het positief in: de maatregelen gaan sneller opgeheven worden dan dat zo'n paspoort geregeld kan worden. Met uitzondering van buitenlandse reizen wellicht.
Als dat net zo gaat als de app zie ik het sowieso niet gebeuren. En dan nog in samenwerking met andere landen. En de open grenzen in Europa. Dus ik ga me er nu nog niet druk om maken.
Tap tap tap
  zaterdag 27 februari 2021 @ 14:04:28 #55
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198232833
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Een daling op de IC’s én op de verpleegafdelingen. In totaal een daling van 55 in de ziekenhuizen. Het zijn 1.809 bezette bedden in totaal. Dus hopelijk zitten we morgen of overmorgen onder de 1.800.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- zaterdag 27 februari: 518 (absolute daling 7; relatieve daling 1,3%);
- vrijdag 26 februari: 525 (absolute daling 1; relatieve daling 0,2%);
- donderdag 25 februari: 526 (absolute daling 6; relatieve daling 1,1%);
- woensdag 24 februari: 533 (absolute daling 5; relatieve daling 0,9%);
- dinsdag 23 februari: 538 (absolute daling 23; relatieve daling 4,1%);
- maandag 22 februari: 561 (absolute stijging 27; relatieve stijging 5,1%);
- zondag 21 februari: 534 (absolute stijging 12; relatieve stijging 2,3%);
- zaterdag 20 februari: 522 (absolute stijging 12; relatieve stijging 2,4%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- zaterdag 27 februari: 1.291 (absolute daling 48; relatieve daling 3,6%);
- vrijdag 26 februari: 1.339 (absolute daling 22; relatieve daling 1,6%);
- donderdag 25 februari: 1.361 (absolute stijging 11; relatieve stijging 0,8%);
- woensdag 24 februari: 1.350 (absolute daling 29; relatieve daling 2,1%);
- dinsdag 23 februari: 1.379 (absolute stijging 32; relatieve stijging 2,4%);
- maandag 22 februari: 1.347 (absolute stijging 32; relatieve stijging 2,4%);
- zondag 21 februari: 1.315 (absolute daling 21; relatieve daling 1,6%);
- zaterdag 20 februari: 1.336 (absolute daling 97; relatieve daling 6,8%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198232840
Onder de 1300 op de verpleegafdelingen _O_
  zaterdag 27 februari 2021 @ 14:10:21 #57
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198232951
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 14:04 schreef Oliver23 het volgende:
Onder de 1300 op de verpleegafdelingen _O_
Onder de 1.292 zelfs. _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198233220
De weekcijfers betreft de patiënten met Covid-19 op de IC en verpleegafdelingen ga ik nu bijhouden van maandag tot en met zondag. Nu kwam ik op vrijdag met de weekcijfers, maar dat wordt nu dus zondag.

Dan kan ik zondag alles in een keer plaatsen. Zowel de weekcijfers qua nieuwe opnames, als de cijfers betreft patiënten met Covid-19 op de IC en verpleegafdelingen
pi_198233594
Vaccinatiepaspoorten zijn niets nieuws.
Zonder deze zou ik het land niet inkomen waar ik toen werkte (gele koorts vaccinatie staat hier oa in).



Ik denk niet dat het verplicht moet worden, maar ik vind wel dat eigenaren van winkels, restaurants, vakantieparken etc ook de vrijheid mogen hebben om mensen die niet gevaccineerd zijn, en daar geen geldige medische reden voor hebben, als klant te weigeren. Dat gebeurd ook als je verkeerde schoenen aan hebt, geen stropdas draagt, geen bepaalde test hebt afgelegd etc.
pi_198233647
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:31 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Nee, het is het gevolg van meer testen. Afgelopen week elke dag tienduizenden testen meer. Het buiten schaatsen levert geen besmettingen op, buiten moet je wel heel gek doen wil je besmet raken.
Oja, die mensen in het ziekenhuis en op de IC zitten daar vanwege een positieve corona test. Niet omdat ze zich niet goed genoeg voelde/ernstig ziek waren. Als ze niet op corona getest waren dan hadden ze niet op de IC gelegen maar thuis op de bank.
pi_198233671
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 14:56 schreef opreis het volgende:

[..]

Oja, die mensen in het ziekenhuis en op de IC zitten daar vanwege een positieve corona test. Niet omdat ze zich niet goed genoeg voelde/ernstig ziek waren. Als ze niet op corona getest waren dan hadden ze niet op de IC gelegen maar thuis op de bank.
Ik stel voor dat je dit soort zaken buiten dit topic houdt, dank je wel.
pi_198233680
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 14:26 schreef Oliver23 het volgende:
De weekcijfers betreft de patiënten met Covid-19 op de IC en verpleegafdelingen ga ik nu bijhouden van maandag tot en met zondag. Nu kwam ik op vrijdag met de weekcijfers, maar dat wordt nu dus zondag.

Dan kan ik zondag alles in een keer plaatsen. Zowel de weekcijfers qua nieuwe opnames, als de cijfers betreft patiënten met Covid-19 op de IC en verpleegafdelingen
Lekker bezig!
pi_198233705
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 12:26 schreef hemarookworst het volgende:
Ik weet niet of dat hier al gemeld is, maar zag op corona dashboard dat niet alle veiligheidsregio's meer op het allerhoogste risiconiveau zitten sinds 17 februari
Was al deels genoemd, maar sneeuwt wel een beetje onder. Dit loopt ook langzaam de goede kant op.

Ziekenhuiscijfers vandaag ook weer prettig, nu hopen op nog meer mooie cijfers :)
pi_198233788
Als de besmettingcijfers vandaag weer onder de 5000 duiken en het percentage positief geteste duikt verder dan de 8,8% van nu, vind ik het een heerlijke zaterdag _O_
pi_198233848
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 15:08 schreef Oliver23 het volgende:
Als de besmettingcijfers vandaag weer onder de 5000 duiken en het percentage positief geteste duikt verder dan de 8,8% van nu, vind ik het een heerlijke zaterdag _O_
Waar ik nu zit is het sowieso een heerlijke zaterdag, wel fris maar volop zon :P
pi_198233934
Onder de 5k *O*
pi_198233978
Waar haal jij percentage positief vandaan @Oliver23 ? Volgens Kalahari op Twitter is dat nu 9,2% (gisteren 9,4%).

Oh ik zie het al, je gebruikt MvZelst zeker? Die kijkt naar 2 dagen en niet naar een week. In dat geval zitten we nu op 8,5%, wat erg fijn is! Ook dat daalt nog steeds.
pi_198234009
Besmettingcijfers dinsdag 24 november tot en met maandag 30 november (totaal: 33.940):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 1 december tot en met maandag 7 december
Totaal: 41.116:
Stijging t.o.v. week ervóór': 22,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 8 december tot en met maandag 14 december
Totaal: 58.065
Stijging t.o.v. week ervóór': 41,2%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 15 december tot en met maandag 21 december
Totaal: 79.328
Stijging t.o.v. week ervóór': 36,6%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 22 december tot en met maandag 28 december:
Totaal: 69.865
Daling t.o.v. week ervóór: 11,9%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 29 december tot en met maandag 4 januari
Totaal: 57.738
Daling t.o.v. week ervóór: 17,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 5 januari tot en met maandag 11 januari:
Totaal: 50.999
Daling t.o.v. week ervóór: 11,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 12 tot en met maandag 18 januari:
Totaal: 39.562
Daling t.o.v. week ervóór: 22,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 19 tot en met maandag 25 januari:
totaal: 35.727
Daling t.o.v. week ervóór: 9,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met 1 februari:
totaal: 26.768
Daling t.o.v. week ervóór: 19,5%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 2 februari tot en met 8 februari:
Totaal: 26.326
Daling t.o.v. week ervóór: 7,8%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 9 februari tot en met 15 februari:
Daling t.o.v. week ervóór: 8,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 16 februari tot en met 22 februari:
Stijging t.o.v. week ervóór 19,0%

dinsdag: 2.701
woensdag: 3.361
donderdag: 4.518
vrijdag: 4.726
zaterdag: 4.556
zondag: 4.676
maandag: 4.162


totaal: 28.700

Besmettingcijfers dinsdag 22 februari tot en met 1 maart:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervoor: + 16,9%

dinsdag: 3.797
woensdag: 4.362
donderdag: 5.011
vrijdag: 5.113
zaterdag: 4.937
zondag:
maandag:


totaal: 32.508 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)

pi_198234119
Fijne cijfers vandaag!
pi_198234203
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 15:19 schreef GereDathan het volgende:
Waar haal jij percentage positief vandaan @:Oliver23 ? Volgens Kalahari op Twitter is dat nu 9,2% (gisteren 9,4%).

Oh ik zie het al, je gebruikt MvZelst zeker? Die kijkt naar 2 dagen en niet naar een week. In dat geval zitten we nu op 8,5%, wat erg fijn is! Ook dat daalt nog steeds.
Heb Kalahiri even bekeken op Twitter, inderdaad een fijn account. Hij pakt het percentage besmettingen over de laatste zeven dagen, MvZelst van de laatste drie dagen (met twee dagen vertraging).
pi_198234402
1.285.742 Prikken gezet tot vandaag. Gaat elke dag een stukje sneller!
pi_198234498
Mooi dag zo inderdaad, lekker zonnig hier en alle cijfers positief. Dat is genieten *O*

Morgen helaas weer richting Nederland :'(
pi_198234737
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 15:53 schreef GereDathan het volgende:
Mooi dag zo inderdaad, lekker zonnig hier en alle cijfers positief. Dat is genieten *O*

Morgen helaas weer richting Nederland :'(
Hier is het ook zonnig hoor ;)
pi_198234973
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 16:05 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Hier is het ook zonnig hoor ;)
Genieten!

In mijn woonplaats niet volgens de zonnepanelen haha
pi_198235339
In deze update staan de vaccinaties tegen het coronavirus die door de GGD'en, ziekenhuizen, langdurige zorginstellingen en huisartsenpraktijken zijn gezet. Het RIVM publiceert het totaal aantal gevaccineerden tegen het coronavirus in Nederland op het Dashboard coronavirus.

Vanaf 2 februari 2021 worden de gegevens van de ziekenhuizen en de langdurige zorginstellingen ook meegenomen. Tot en met 1 februari 2021 waren daar al respectievelijk 73.716 en 98.633 prikken gezet.
Vanaf 16 februari 2021 worden de gegevens van de huisartsenpraktijken meegenomen. Tot en met deze datum zijn daar 1.473 prikken gezet.

Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_198235691
Ik ben wel benieuwd waarom zoveel meer mensen zich laten testen, terwijl die geen corona hebben. In Nederland is een snotneus een symptoom, in de UK niet. Er zijn aardig wat pollen in de lucht geweest afgelopen week dus er zullen veel mensen hooikoortsklachten hebben gehad (niezen, snotneus, geirriteerde ogen). Is dat het?
Ik vind het ook een goed teken trouwens dat zo veel mensen negatief testen, dat wilt zeggen dat men voorzichtig is, en snel besluit zich te laten testen, de testbereidheid is hoog, dat is mooi.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 17:23:08 #77
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198235734
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 17:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik ben wel benieuwd waarom zoveel meer mensen zich laten testen, terwijl die geen corona hebben. In Nederland is een snotneus een symptoom, in de UK niet. Er zijn aardig wat pollen in de lucht geweest afgelopen week dus er zullen veel mensen hooikoortsklachten hebben gehad (niezen, snotneus, geirriteerde ogen). Is dat het?
Ik vind het ook een goed teken trouwens dat zo veel mensen negatief testen, dat wilt zeggen dat men voorzichtig is, en snel besluit zich te laten testen, de testbereidheid is hoog, dat is mooi.
Ik vraag me wel af hoe voorzichtig die mensen echt zijn, er zijn er volgens mij heel wat die een testafspraak maken, maar vervolgens wel eerst nog gewoon de deur uitgaan voor allerlei andere dingen. Zeker als de klachten toch maar licht zijn.
pi_198235954
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 17:23 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik vraag me wel af hoe voorzichtig die mensen echt zijn, er zijn er volgens mij heel wat die een testafspraak maken, maar vervolgens wel eerst nog gewoon de deur uitgaan voor allerlei andere dingen. Zeker als de klachten toch maar licht zijn.
Net nog een middelmatige hoester mee gemaakt in de supermarkt, dat was geen rokers hoestje, dat was een mevrouw die verkouden was ofzo, ze werd erop aangesproken door een supermarkt medewerker, dat ze moest gaan. Maar volgens mij was ze te laat en nu ook de sjaak, ze blafte wel in haar mondkap, maar zag er sowieso niet zo snugger uit.

Dus ik liep er langs en tja, ik weet het niet, ik zou best via de zijkanten van mijn mondkap, de covid heb kunnen oplopen.
En die supermakt medewerkers maken dit dus steeds mee.

Maargoed even wat wiskunde, als de groep die steeds op de IC terechtkomt ingeent is, dan gaat het heel snel de goede kant op.

1 we moeten meer vaccins gaan toepassen, op de groep die het ernstigs ziek wordt.
2 dan, gaan we logisch nadenken over wie dan eerst.
3 Het ziet er heel slecht uit voor de vrijetijds sector de komende jaren.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:16:22 #79
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_198237478
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 17:43 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Net nog een middelmatige hoester mee gemaakt in de supermarkt, dat was geen rokers hoestje, dat was een mevrouw die verkouden was ofzo, ze werd erop aangesproken door een supermarkt medewerker, dat ze moest gaan. Maar volgens mij was ze te laat en nu ook de sjaak, ze blafte wel in haar mondkap, maar zag er sowieso niet zo snugger uit.

Dus ik liep er langs en tja, ik weet het niet, ik zou best via de zijkanten van mijn mondkap, de covid heb kunnen oplopen.
En die supermakt medewerkers maken dit dus steeds mee.

Maargoed even wat wiskunde, als de groep die steeds op de IC terechtkomt ingeent is, dan gaat het heel snel de goede kant op.

1 we moeten meer vaccins gaan toepassen, op de groep die het ernstigs ziek wordt.
2 dan, gaan we logisch nadenken over wie dan eerst.
3 Het ziet er heel slecht uit voor de vrijetijds sector de komende jaren.
Laat je toch niet zo bang maken joh.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_198240826
Goedenavond mensen, hier is Oliver weer met het ondergesneeuwde nieuws betreft Corona van zaterdag 27 februari 2021 wat niet of nauwelijks in de media verscheen.

Eerst eventjes twee huishoudelijke mededelingen en een persoonlijke opmerking.

- Ik plaats dagelijks de besmettingcijfers, en kom op basis daarvan iedere maandag met de weekcijfers betreft de besmettingen. Dat blijft ook zo. Op zondag kwam ik altijd met de weekcijfers betreft de nieuwe opnames op de IC en verpleegafdelingen, en dat blijft ook zo. De enige verandering zit hem in de weekcijfers betreft Covid-19 patiënten op de verpleeg en IC afdelingen. Met die weekcijfers kwam ik voorheen op vrijdag, en dat wordt nu ook op de zondag.

- Dit dagelijkse praatje met een samenvatting van al het positieve Corona nieuws, blijf ik doen van maandag tot en met zaterdag. Op zondag presenteer ik dan alleen nog de weekcijfers betreft nieuwe opnames en patiënten op IC/verpleegafdelingen.

- Dan de persoonlijke opmerking, en die gaat wederom over Diederik Gommers. Ik heb mij vorige week al kritisch uitgelaten over het commentaar van Gommers wat hij had over de versoepelingen. Hij voorspelde dat dit een ''Code Zwart'' zou gaan veroorzaken op de IC afdelingen. Ik begreep vandaag dat Gommers zich opnieuw heeft uitgelaten, en nu over de komst van een derde golf en dat het nu in April weleens ''Code Zwart'' op de IC afdelingen kan worden. Mijn persoonlijk advies aan meneer Gommers is, ''blijf met dit soort uitspraken uit de media''. De verspreiding van het virus is gewoon niet zijn territorium, en omdat mensen hem hoog hebben zitten veroorzaakt dit bij sommige mensen weer (onnodig) veel paniek.

Tot zover de huishoudelijke mededelingen en een persoonlijke noot, dan nu het nieuws _O-

- Een motie in de tweede kamer betreft het openbaar maken van alle RIVM modellen is aangenomen. Echter stemde de VVD, CDA en D66 tegen. Waarom zou je tegen stemmen? Zaten ze bij het RIVM er zo vaak naast? Hugo de Jonge heeft als enig commentaar gegeven dat hij ''deze motie het liefst zou ontraden''. Ik denk juist dat openheid van zaken geven kan helpen in de strijd tegen Corona. Nu geef je juist de complotdenkers weer aanleiding om nieuwe argwaan te creëren.

twitter


- Een voorzichtige schatting laat zijn dat bijna 300.000 mensen al volledig gevaccineerd zijn. Dus mensen die ook al de tweede prik hebben ontvangen. In totaal zijn er nu 1.285.742 prikken gezet, en kwamen daar vandaag alweer bijna 50.000 prikken bij. Nederland lijkt op stoom te komen betreft het vaccineren.

- Ik ben geboren en getogen in Utrecht, en woon daar nog steeds. Ik kwam vandaag er goed nieuws tegen wat ik graag met jullie wilde delen. Dat is namelijk dat Utrecht, toch de vierde grootste stad van Nederland al sinds 22 februari 2021 geen coronadoden meer heeft _O_



- We gaan toch weer een enigszins normale Koningsdag meemaken. Helaas nog geen vrijmarkten en festivals, maar wel dat de koninklijke familie een bezoek aan een stad brengt. Maar er wordt opgeroepen vooral niet naar Eindhoven te komen: de koninklijke familie bezoekt de stad op een besloten locatie. Die oproep doet de gemeente Eindhoven. Willem Alexander viert zijn 54e verjaardag op 27 april, maar zonder publiek in verband met corona.

Iedereen kan thuis vanaf de bank kijken naar het bezoek van het koningspaar aan de stad, laat de gemeente weten. ,,Dit jaar vieren we het grootste Oranjefeest thuis", aldus de gemeente op Twitter. ,,Anders dan anders, maar wel live, interactief en veelzijdig."

- Prik niet twee keer, maar één keer. Die oproep doen verschillende deskundigen, omdat daarmee het vaccineren aanzienlijk versneld kan worden. "Met één prik kan je nog flink ziek worden door corona, maar er niet meer aan doodgaan. Dat is bemoedigend, want zo kan je nadenken over het openen van de scholen, restaurants en winkels. Die nood daar is ook enorm", zegt vaccinoloog Gideon Kersten.

- Uiteraard ook weer een blik werpend op de dagcijfers. Na twee dagen van besmettinfcijfers die net boven de 5000 uitkwamen, hebben we nu een kleine daling te pakken die ons op een kleine 4900 besmettingen bracht. De extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe lijkt uit te komen op 32.000 besmettingen. Daarbij moet wel vermeld worden dat er veel meer getest is, en dat het percentage positief geteste personen zelf weer daalde naar 8,4%.

Waar ik op hoopte, gebeurde vandaag ook. Er liggen eindelijk minder dan 1300 patiënten op de verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen. Namelijk 1291 patiënten. Dit is het laagste aantal sinds 20 december 2020, en het op een na laagste aantal sinds midden oktober 2020. Dit had toch wel in de media vermeld mogen worden... ...

Ook op de IC afdelingen was er een kleine daling te zien van 7 patiënten. In totaal liggen er nu 518 corona patiënten op de Nederlandse IC afdelingen. Het lijkt erop dat we na een kleine stijging vorige week, nu alweer een kleine daling in de weekcijfers gaan zien op de IC afdelingen.

- Betreft de nieuwe opnames zagen we een hoge aantal opnames op de verpleegafdelingen van 186 nieuwe patiënten. Vorige week zaterdag waren dat er nog 156. Toch lijken de weekcijfers desondanks toch een daling morgen aan ons te presenteren. De nieuwe IC opnames waren er vandaag 22. Met het oog op het feit dat vorige week zondag de nieuwe IC opnames dik in de 30 lagen, lijkt het erop dat we morgen met een klein beetje geluk ook daar in de weekcijfers een daling kunnen presenteren.

Dan uiteraard ook nog wat nieuws uit het buitenland.

- In Engeland is vandaag afscheid genomen van coronaheld Tom Moore. De 100-jarige oorlogsveteraan liep in zijn tuin, achter zijn rollator, 33 miljoen Britse ponden bij elkaar voor de strijd tegen het coronavirus. Kapitein Moore werd voor zijn menslievende daad tot ridder geslagen door koningin Elizabeth. De groothartige eeuweling overleed begin deze maand na zelf besmet te zijn met het virus.

- Waar Nederland vorige week zijn lichte stijging kende betreft de cijfers, hebben onze Zuiderburen dat nu. België ziet namelijk het hoogste aantal ziekenhuisopnames van coronapatiënten in ongeveer twee maanden. Er werden gisteren nog eens 204 patiënten met het virus opgenomen, meldt VRT vandaag. Het was de eerste keer sinds 29 december dat het aantal opnames boven de 200 uitkwam. Er liggen nu 1838 coronapatiënten in het ziekenhuis, waarvan er vierhonderd op de intensive care worden behandeld.

- En tot slot, voor wie sneller gevaccineerd wilt worden en ook een mooie vakantie in Israel wilt vieren is er goed nieuws. Dat is namelijk mogelijk. Voor de vakantie betaal je bijna ¤ 2500,- en voor de vaccinatie ¤ 100,- Voor de mensen die denken dat ik een grap maak, klik maar eens op deze link.



Tot zover weer voor vandaag. We hebben qua weer een mooie lenteweek achter de rug, en hoop het effect daarvan aankomende week terug te zien in de besmettingcijfers. Maandag gaan we ook weer eens naar de weekcijfers in het buitenland kijken.

Fijne avond allemaal en een mooie zondag toegewenst _O_
pi_198247895
Er worden nog steeds wereldwijd meer mensen geboren dan er mensen het Coronavirus krijgen.
  zondag 28 februari 2021 @ 14:04:40 #82
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198249379
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Een stijging op de IC’s én op de verpleegafdelingen. In totaal een stijging van 39 in de ziekenhuizen. Het zijn 1.848 bezette bedden in totaal. Hopelijk zitten we morgen of overmorgen onder de 1.800.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- zondag 28 februari: 526 (absolute stijging 8; relatieve stijging 1,5%);
- zaterdag 27 februari: 518 (absolute daling 7; relatieve daling 1,3%);
- vrijdag 26 februari: 525 (absolute daling 1; relatieve daling 0,2%);
- donderdag 25 februari: 526 (absolute daling 6; relatieve daling 1,1%);
- woensdag 24 februari: 533 (absolute daling 5; relatieve daling 0,9%);
- dinsdag 23 februari: 538 (absolute daling 23; relatieve daling 4,1%);
- maandag 22 februari: 561 (absolute stijging 27; relatieve stijging 5,1%);
- zondag 21 februari: 534 (absolute stijging 12; relatieve stijging 2,3%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- zondag 28 februari: 1.322 (absolute stijging 31; relatieve stijging 2,4%);
- zaterdag 27 februari: 1.291 (absolute daling 48; relatieve daling 3,6%);
- vrijdag 26 februari: 1.339 (absolute daling 22; relatieve daling 1,6%);
- donderdag 25 februari: 1.361 (absolute stijging 11; relatieve stijging 0,8%);
- woensdag 24 februari: 1.350 (absolute daling 29; relatieve daling 2,1%);
- dinsdag 23 februari: 1.379 (absolute stijging 32; relatieve stijging 2,4%);
- maandag 22 februari: 1.347 (absolute stijging 32; relatieve stijging 2,4%);
- zondag 21 februari: 1.315 (absolute daling 21; relatieve daling 1,6%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198249541
Wijziging t.o.v. week ervoor patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
zondag 21-02-2021 tot en met zondag 28-02-2021: - 1,5%
zondag 14-02-2021 tot en met zondag 21-02-2021: + 0,7%
zondag 07-02-2021 tot en met zondag 14-02-2021: - 0,9%
zondag 31-01-2021 tot en met zondag 07-02-2021: - 17,2%
zondag 24-01-2021 tot en met zondag 31-01-2021: - 6,6%
zondag 17-01-2021 tot en met zondag 24-01-2021: + 0,6%
zondag 10-01-2021 tot en met zondag 17-01-2021: - 4,9%
zondag 03-01-2021 tot en met zondag 10-01-2021: + 0,9%
zondag 27-12-2020 tot en met zondag 03-01-2021: + 11,6%
zondag 20-12-2020 tot en met zondag 27-12-2020: + 8,8%
zondag 13-12-2020 tot en met zondag 20-12-2020: + 16.7%
zondag 06-12-2020 tot en met zondag 13-12-2020: + 2,7%
zondag 29-11-2020 tot en met zondag 06-12-2020: - 6,9%
zondag 22-11-2020 tot en met zondag 29-11-2020: - 5,8%
zondag 15-11-2020 tot en met zondag 22-11-2020: - 7,8%
zondag 08-11-2020 tot en met zondag 15-11-2020: - 0,0%
zondag 01-11-2020 tot en met zondag 08-11-2020: + 3,6%

pi_198249566
Wijziging t.o.v. week ervoor patiënten met een Covid-19 infectie op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen:
zondag 21-02-2021 tot en met zondag 28-02-2021: + 0,5%
zondag 14-02-2021 tot en met zondag 21-02-2021: - 1,1%
zondag 07-02-2021 tot en met zondag 14-02-2021: - 8,0%
zondag 31-01-2021 tot en met zondag 07-02-2021: - 8,1%
zondag 24-01-2021 tot en met zondag 31-01-2021: - 5,6%
zondag 17-01-2021 tot en met zondag 24-01-2021: - 2,4%
zondag 10-01-2021 tot en met zondag 17-01-2021: - 7,7%
zondag 03-01-2021 tot en met zondag 10-01-2021: - 7,8%
zondag 27-12-2020 tot en met zondag 03-01-2021: + 11,3%
zondag 20-12-2020 tot en met zondag 27-12-2020: + 17,2%
zondag 13-12-2020 tot en met zondag 20-12-2020: + 20,7%
zondag 06-12-2020 tot en met zondag 13-12-2020: - 9,9%
zondag 29-11-2020 tot en met zondag 06-12-2020: - 3,9%
zondag 22-11-2020 tot en met zondag 29-11-2020: - 3,0%
zondag 15-11-2020 tot en met zondag 22-11-2020: - 5,7%
zondag 08-11-2020 tot en met zondag 15-11-2020: - 3,5%
zondag 01-11-2020 tot en met zondag 08-11-2020: - 5,5%

pi_198249629
Ziekenhuisopnames Covid patienten 04-01-2021 tot en met 10-01-2021
Totaal: 1.716
Daling t.o.v. week ervóór: 14,8%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziekenhuisopnames Covid patienten 11-01-2021 tot en met 17-01-2021
Totaal: 1.492
Daling t.o.v. week ervóór: 13,1%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziekenhuisopnames Covid patienten 18-01-2021 tot en met 24-01-2021
Totaal: 1.445
Daling t.o.v. week ervóór: 3,2%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziekenhuisopnames Covid patienten 25-01-2021 tot en met 31-01-2021
Totaal: 1.309
Daling t.o.v. week ervóór: 9,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziekenhuisopnames Covid patienten 01-02-2021 tot en met 07-02-2021
Totaal: 1.214
Daling t.o.v. week ervóór: 7,3%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziekenhuisopnames Covid patienten 08-02-2021 tot en met 14-02-2021
Totaal: 1.133
Daling t.o.v. week ervóór: 6,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziekenhuisopnames Covid patienten 15-02-2021 tot en met 21-02-2021
Totaal: 1.213
Stijging t.o.v. week ervóór: 7,1%

15-02-2021: 143
16-02-2021: 209
17-02-2021: 177
18-02-2021: 205
19-02-2021: 200
20-02-2021: 156
21-02-2021: 123

Ziekenhuisopnames Covid patienten 22-02-2021 tot en met 28-02-2021
Totaal: 1.199
Daling t.o.v. week ervóór: 1,2%

22-02-2021: 122
23-02-2021: 199
24-02-2021: 151
25-02-2021: 196
26-02-2021: 186
27-02-2021: 185
28-02-2021: 160

pi_198249688
IC-opnames Covid patienten 28-12-2020 tot en met 03-01-2021 (totaal: 332)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IC-opnames Covid patienten 04-01-2021 tot en met 10-01-2021
Totaal: 261
Daling t.o.v. week ervóór: 21,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IC-opnames Covid patienten 11-01-2021 tot en met 17-01-2021
Totaal: 258
Daling t.o.v. week ervóór: 1,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IC-opnames Covid patienten 18-01-2021 tot en met 24-01-2021
Totaal: 239
Daling t.o.v. week ervóór: 7,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IC-opnames Covid patienten 25-01-2021 tot en met 31-01-2021
Totaal: 238
Daling t.o.v. week ervóór: 0,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IC-opnames Covid patienten 01-02-2021 tot en met 07-02-2021
Totaal: 170
Daling t.o.v. week ervóór: 28,6%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IC-opnames Covid patienten 08-02-2021 tot en met 14-02-2021
Totaal: 178
Stijging t.o.v. week ervóór: 4,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IC-opnames Covid patienten 15-02-2021 tot en met 21-02-2021
Totaal: 195
Stijging t.o.v. week ervóór: 9,6%

15-02-2021: 22
16-02-2021: 32
17-02-2021: 34
18-02-2021: 33
19-02-2021: 20
20-02-2021: 20
21-02-2021: 34

IC-opnames Covid patienten 22-02-2021 tot en met 28-02-2021
Totaal: 192
Daling t.o.v. week ervóór: 1,5%

22-02-2021: 37
23-02-2021: 31
24-02-2021: 20
25-02-2021: 29
26-02-2021: 32
27-02-2021: 22
28-02-2021: 21

pi_198250785
Besmettingcijfers dinsdag 24 november tot en met maandag 30 november (totaal: 33.940):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 1 december tot en met maandag 7 december
Totaal: 41.116:
Stijging t.o.v. week ervóór': 22,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 8 december tot en met maandag 14 december
Totaal: 58.065
Stijging t.o.v. week ervóór': 41,2%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 15 december tot en met maandag 21 december
Totaal: 79.328
Stijging t.o.v. week ervóór': 36,6%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 22 december tot en met maandag 28 december:
Totaal: 69.865
Daling t.o.v. week ervóór: 11,9%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 29 december tot en met maandag 4 januari
Totaal: 57.738
Daling t.o.v. week ervóór: 17,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 5 januari tot en met maandag 11 januari:
Totaal: 50.999
Daling t.o.v. week ervóór: 11,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 12 tot en met maandag 18 januari:
Totaal: 39.562
Daling t.o.v. week ervóór: 22,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 19 tot en met maandag 25 januari:
totaal: 35.727
Daling t.o.v. week ervóór: 9,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met 1 februari:
totaal: 26.768
Daling t.o.v. week ervóór: 19,5%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 2 februari tot en met 8 februari:
Totaal: 26.326
Daling t.o.v. week ervóór: 7,8%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 9 februari tot en met 15 februari:
Daling t.o.v. week ervóór: 8,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 16 februari tot en met 22 februari:
Stijging t.o.v. week ervóór 19,0%

dinsdag: 2.701
woensdag: 3.361
donderdag: 4.518
vrijdag: 4.726
zaterdag: 4.556
zondag: 4.676
maandag: 4.162


totaal: 28.700

Besmettingcijfers dinsdag 22 februari tot en met 1 maart:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervoor: + 13,7%

dinsdag: 3.797
woensdag: 4.362
donderdag: 5.011
vrijdag: 5.113
zaterdag: 4.937
zondag: 4.669
maandag:


totaal: 32.537 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)

  zondag 28 februari 2021 @ 15:26:14 #88
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198250850
Het valt me op dat in de nieuwsberichten over het aantal tests vaak niet het percentage positieve tests staat. Ik neem aan omdat dat te gunstig is voor de media?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198250978
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 15:26 schreef Federer-fan het volgende:
Het valt me op dat in de nieuwsberichten over het aantal tests vaak niet het percentage positieve tests staat. Ik neem aan omdat dat te gunstig is voor de media?
Uiteraard. Evenals de stilte over alle varianten _O-
  zondag 28 februari 2021 @ 15:34:37 #90
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198250997
Drie positieve dingen van het Coronadashboard Rijksoverheid:
1) Het percentage positieve testuitslagen is 9,1.
2) Het aantal besmettelijke mensen is minder dan 100.000 (96.665 om precies te zijn, maar weet niet of het positief is dat het getal 666 erin zit. -O- )
3) Het reproductiegetal is onder de 1 (0,99 om precies te zijn).
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 28 februari 2021 @ 15:34:57 #91
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198251006
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 15:33 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Uiteraard. Evenals de stilte over alle varianten _O-
Ja, zeg dat. Plaatsvervangende schaamte.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198251291
Mijn grafieken van vandaag:


Het profiel van de besmettingen van vorige week (15 t/m 21 februari) wijkt duidelijk af van de andere weken. In plaats van een maandagpiek, was er vorige week een woensdagpiek. Daarna werd er weer een daling ingezet, het niveau op zondag was ongeveer 15% lager dan de piek. Deze week (22 t/m 28 februari) laat wel weer een piekje op maandag zien, maar ik verwacht dat dit niet veel hoger komt te liggen dan die van 17 februari.


De dagcurves van vandaag en gisteren volgen weer het normale profiel. Verder is er weinig nieuws over te melden.
pi_198261287
quote:
Nederland zet steeds meer eerste prikken en stormt top vier EU-landen binnen
28 februari 2021 20:24

De versnelling van het vaccinatieprogramma in Nederland werpt zijn vruchten af, blijkt uit data van het Europees Centrum voor Ziektepreventie en -bestrijding (ECDC). Door minder vaccindoses achter te houden en meer eerste prikken te zetten, schiet Nederland omhoog op ranglijsten van het ECDC.

Uit zondag gepubliceerde data blijkt dat in Nederland tot dusver 7 procent van alle volwassenen een eerste prik heeft ontvangen. Alleen in Finland (7,7 procent), Denemarken (8,8 procent) en Malta (10,1 procent) is dat percentage nog groter.

Dat Nederland bezig is aan een opmars, blijkt uit het laatste weekrapport van het ECDC dat maandag gepubliceerd werd. Toen was in Nederland bij 5,6 procent van alle volwassenen een eerste vaccindoses toegediend. Daarmee behoorde Nederland tot de grijze middenmoot; een groep van 20 EU-lidstaten die bij 4 tot 6 procent van hun volwassenen ten minste één prik hadden gezet.

Nederland maakt ook groei door op andere ranglijsten
Als gekeken wordt naar het percentage volwassenen dat volledig is ingeënt tegen COVID-19, doet Nederland het nog altijd een stuk minder dan andere EU-lidstaten. Zo'n 1,8 procent van alle 18-plussers is tot dusver ingeënt, waarmee Nederland onderaan de middenmoot bungelt. Het gros van de EU-lidstaten vaccineerde tot dusver 2 tot 3,5 procent van al hun volwassenen.

Echter valt ook bij deze statistiek een rooskleurige ontwikkeling te zien. In de laatste zeven dagen is het percentage volledig ingeënte volwassenen in Nederland gestegen van 1,5 naar 1,8 procent. Slechts vijf EU-landen maakten een nog grotere procentuele stijging mee (Frankrijk, Estland, Griekenland, Oostenrijk en Slowakije).

Uit data van Our world in data blijkt dat Nederland tot februari veel minder prikken zette dan een gemiddeld EU-land. Sindsdien doet Nederland niet onder voor een gemiddeld EU-land en werd op diverse dagen het gemiddelde overschreden. De datawebsite stelt dat de vaccinatiesnelheid van Nederland op zo'n zestienhonderd prikken per miljoen inwoners per dag ligt. Het gemiddelde van de andere EU-landen lag de laatste dagen rond de achttienhonderd prikken.

Minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge meldde donderdag nog een dagrecord; in één etmaal waren meer dan vijftigduizend prikken gezet. In totaal zijn ruim 1,3 miljoen vaccindoses toegediend. Het kabinet hoopt aan het begin van het tweede kwartaal ruim 2,5 miljoen vaccindoses per week te kunnen toedienen.
https://www.nu.nl/coronav(...)u-landen-binnen.html
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_198261353
quote:
Alleen in het rapport waar ze naar verwijzen staat wel andere data...

5.6% heeft de eerste prik gehad en 1.6% ook de tweede prik. Maar in absolute getallen nog steeds goed! :)
https://covid19-vaccine-report.ecdc.europa.eu/
pi_198262411
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 23:48 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Alleen in het rapport waar ze naar verwijzen staat wel andere data...

5.6% heeft de eerste prik gehad en 1.6% ook de tweede prik. Maar in absolute getallen nog steeds goed! :)
https://covid19-vaccine-report.ecdc.europa.eu/
Dat was de data van vorige week.

https://qap.ecdc.europa.e(...)cker.html#uptake-tab
pi_198263051
Heel mooi om te zien dat we de vaccinaties hebben ingelopen, dat hadden we hier ook al verwacht. We roepen al vanaf de start hier dat men zich niet zo druk moet maken, maar de media sprongen uiteraard maar weer al te graag op een 'schandaal'. De laatste 2 weken hoor je ze uiteraard niet meer, want nu alles op orde is moeten we op zoek naar een nieuw schandaal.

Het is fijn dat wij ook op stoom zijn, nu hopen dat de leveringen opgevoerd gaan worden. Maar zelfs met het huidige levertempo ben ik zeker positief. De vaccins die binnenkomen gaan ondertussen snel een arm in en we hebben een nette buffer opgebouwd van ongeveer 500.000 vaccins. Dat klinkt misschien wat veel, maar als er een leverancier ineens 2 weken niet levert zou je hele vaccinatie stil komen te liggen. Nu heb je wat buffer en wat zekerheid ingebouwd.

Als je naar de cijfers kijkt dan zitten we nog steeds op een ratio van (ongeveer) 1 nieuwe besmetting = 10 vaccinaties. Dat betekent dat we 10 keer sneller vaccinaties verspreiden dan het virus zich kan verspreiden. Daarmee gaan we over niet al te lange tijd dat vervelende virus keihard onderuit schoppen, met de natuurlijke immuniteit erbij (geschat op 3 miljoen) kom je al snel op een totaal van 4 miljoen mensen die immuun zijn. Bijna een kwart van onze bevolking, en dat wordt met de dag meer.
Ik weet dat er ook overlapping in die 2 zit, er worden ook mensen gevaccineerd die de ziekte hebben gehad. Maar we weten ook dat lang niet alle besmettingen gevonden zijn. Ook kunnen mensen het 2 keer krijgen, al is dat nog steeds zeldzaam en is maar de vraag of ze dan besmettelijk zijn.

Het weer is ook prachtig, de zon wint elke dag aan kracht. Dit stimuleert langzaamaan de aanmaak van vitamine D (al is dat nog maar weinig in deze tijd), maar vooral om lekker buiten te zijn. Weg uit de bedompte en slecht geventileerde huiskamers, lekker buiten contact hebben met andere mensen. Daar waar de besmetting ontzettend lastig is, daar willen we de mensen hebben. Ideaal wat mij betreft.

Daar waar we vorig jaar steeds banger werden voor het onbekende (eerste gevallen net vastgesteld, eerste dode net gevallen, etc.) kenmerkt het huidige voorjaar zich door optimisme. We weten veel meer van Corona, we hebben steeds meer effectieve behandelmethodes, de vaccinaties lopen en stapje bij stapje krijgen we wat vrijheden terug. Echt een stuk mooier dan vorig jaar, laten we proberen die positiviteit vast te houden met zijn allen :)
  maandag 1 maart 2021 @ 13:47:39 #97
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_198267841
Mooie analyse en samenvatting, @GereDathan :)

Hebben jullie dat ook, dat je in de loop van de middag steeds vaker op de klok kijkt, en dat de spanning oploopt als het steeds meer richting 15.00 uur gaat, omdat je zo benieuwd bent naar de besmettingscijfers?
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 1 maart 2021 @ 13:51:06 #98
67174 Dos37
Come on Twente
pi_198267890
quote:
14s.gif Op maandag 1 maart 2021 13:47 schreef phluphy het volgende:
Mooie analyse en samenvatting, @:GereDathan :)

Hebben jullie dat ook, dat je in de loop van de middag steeds vaker op de klok kijkt, en dat de spanning oploopt als het steeds meer richting 15.00 uur gaat, omdat je zo benieuwd bent naar de besmettingscijfers?
Toen het lekker naar beneden ging wel, nu niet echt meer :D

Het zal wel weer tussen de 4500 en 5500 zitten vandaag.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 1 maart 2021 @ 14:06:05 #99
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198268107
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Een stijging op de IC’s én op de verpleegafdelingen. In totaal een stijging van 63 in de ziekenhuizen. Het zijn 1.911 bezette bedden in totaal. Dus helaas boven de 1.900. Hopelijk zitten we een dezer dagen onder de 1.800.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- maandag 1 maart: 536 (absolute stijging 10; relatieve stijging 1,9%);
- zondag 28 februari: 526 (absolute stijging 8; relatieve stijging 1,5%);
- zaterdag 27 februari: 518 (absolute daling 7; relatieve daling 1,3%);
- vrijdag 26 februari: 525 (absolute daling 1; relatieve daling 0,2%);
- donderdag 25 februari: 526 (absolute daling 6; relatieve daling 1,1%);
- woensdag 24 februari: 533 (absolute daling 5; relatieve daling 0,9%);
- dinsdag 23 februari: 538 (absolute daling 23; relatieve daling 4,1%);
- maandag 22 februari: 561 (absolute stijging 27; relatieve stijging 5,1%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- maandag 1 maart: 1.375 (absolute stijging 53; relatieve stijging 4,0%);
- zondag 28 februari: 1.322 (absolute stijging 31; relatieve stijging 2,4%);
- zaterdag 27 februari: 1.291 (absolute daling 48; relatieve daling 3,6%);
- vrijdag 26 februari: 1.339 (absolute daling 22; relatieve daling 1,6%);
- donderdag 25 februari: 1.361 (absolute stijging 11; relatieve stijging 0,8%);
- woensdag 24 februari: 1.350 (absolute daling 29; relatieve daling 2,1%);
- dinsdag 23 februari: 1.379 (absolute stijging 32; relatieve stijging 2,4%);
- maandag 22 februari: 1.347 (absolute stijging 32; relatieve stijging 2,4%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 1 maart 2021 @ 14:08:21 #100
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198268141
Stijging is altijd op de maandag.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')