Moest ff voor werk met de auto weg (zeldzaam!) maar schrok best wel van de drukte overal op straat. Nu is het hier wel voorjaarsvakantie, wellicht dat het er iets mee te maken had. Maar mijn god, wat een verkeer overal.quote:Op donderdag 25 februari 2021 15:34 schreef Discombobulate het volgende:
Misschien hebben we te veel maatregelen genomen waardoor 1) mensen het beu zijn en het draagvlak naar beneden gaat en 2) mensen komen alleen nog maar bij elkaar op bezoek, wat allebei weer tot een hogere infectiekans leidt.
Net het RIVM dus.quote:Op donderdag 25 februari 2021 15:36 schreef Remco het volgende:
[..]
Maurice heeft toch behoorlijk vaak niet gelijk gehad afgelopen jaar. En zit maar wat te shoppen in de cijfers. Pikt diegene eruit die hem uitkomen.
Het is wel op te merken dat de grootste daling er inmiddels uit is. Dat is wel jammer. Ook al zou deze week ten opzichte van vorige week best een lichte daling kunnen laten zien.quote:Op donderdag 25 februari 2021 15:36 schreef Elan het volgende:
[..]![]()
De trend is helemaal niet stijgende. Misschien de besmettingsgevallen in absolute aantallen, maar dat is bij veel meer testen totaal niet relevant.
Probleem is dat het meest geschikte vaccin daar van nu net binnenkomt.quote:Op donderdag 25 februari 2021 15:32 schreef Luke83 het volgende:
Er werd gisteren gezegd dat als mannen tussen de 50 en 75 met een BMI van 25+ gevaccineerd zouden worden, dat de IC met 56% zou verlichten. Maar nee hoor,laten we vooral hele andere doelgroepen gaan vaccineren.
Ik sta voor de klas, het VO, wil ik ook een vaccin? Tuurlijk, net zoals veel groepen. Maar als ik, samen met het grootste deel van mijn collega's, een vaccin zou krijgen, zou het effect op de IC nihil zijn. Laten we nou a.u.b. gaan kijken wie we moeten vaccineren om de druk op de IC te verminderen, ipv allemaal te willen voordringen. Ik word hier echt zo moedeloos van.
Meer testen = meer mensen met symptomen = foute boel.quote:Op donderdag 25 februari 2021 15:36 schreef Elan het volgende:
[..]![]()
De trend is helemaal niet stijgende. Misschien de besmettingsgevallen in absolute aantallen, maar dat is bij veel meer testen totaal niet relevant.
Er is echt overduidelijk een stijgende trend in de cijfers van pletdecurve minus de onzekere dagen.quote:Op donderdag 25 februari 2021 15:36 schreef Elan het volgende:
[..]![]()
Oja, dat ook idd. Viel mij ook op.quote:Op donderdag 25 februari 2021 15:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Moest ff voor werk met de auto weg (zeldzaam!) maar schrok best wel van de drukte overal op straat. Nu is het hier wel voorjaarsvakantie, wellicht dat het er iets mee te maken had. Maar mijn god, wat een verkeer overal.
Het is en blijft compleet stupide dat er nooit iemand met gedragswetenschap als vakgebied mee is genomen. Van Dissel was tegen en als ik die soms hoor heeft hij niet echt heel veel idee hoe mensen soms handelen.quote:Op donderdag 25 februari 2021 15:34 schreef Discombobulate het volgende:
Misschien hebben we te veel maatregelen genomen waardoor 1) mensen het beu zijn en het draagvlak naar beneden gaat en 2) mensen komen alleen nog maar bij elkaar op bezoek, wat allebei weer tot een hogere infectiekans leidt.
Het eerste wat je zegt klopt niet. Meer mensen die zich laten testen én een hoger percentage positief is een slecht teken. Het omgekeerde is nu aan de gang.quote:Op donderdag 25 februari 2021 15:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Meer testen = meer mensen met symptomen = foute boel.
Tenzij voorheen de testcapaciteit tot aan zijn limiet zat, of mensen voorheen niet gingen testen met symptomen en nu ineens wel.
Dat is waar maar de basisscholen en KDV zijn weer open gegaan, ben toch bang dat ze zich daar lelijk op verkijken .quote:Op donderdag 25 februari 2021 15:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is wel op te merken dat de grootste daling er inmiddels uit is. Dat is wel jammer. Ook al zou deze week ten opzichte van vorige week best een lichte daling kunnen laten zien.
Ik merk tijdens mijn dagelijkse wandelingen dat de parkeerterreinen bij de kantoorgebouwen hier in de buurt ook steeds voller zijn.quote:Op donderdag 25 februari 2021 15:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Moest ff voor werk met de auto weg (zeldzaam!) maar schrok best wel van de drukte overal op straat. Nu is het hier wel voorjaarsvakantie, wellicht dat het er iets mee te maken had. Maar mijn god, wat een verkeer overal.
Dat is 2/3e van de mannen tussen de 50-75, wat een behoorlijk grote groep is, zeker aangezien dat relatief het grootste leeftijdscohort in de bevolkingspyramide is:quote:Op donderdag 25 februari 2021 15:32 schreef Luke83 het volgende:
Er werd gisteren gezegd dat als mannen tussen de 50 en 75 met een BMI van 25+ gevaccineerd zouden worden, dat de IC met 56% zou verlichten. Maar nee hoor,laten we vooral hele andere doelgroepen gaan vaccineren.
Ik sta voor de klas, het VO, wil ik ook een vaccin? Tuurlijk, net zoals veel groepen. Maar als ik, samen met het grootste deel van mijn collega's, een vaccin zou krijgen, zou het effect op de IC nihil zijn. Laten we nou a.u.b. gaan kijken wie we moeten vaccineren om de druk op de IC te verminderen, ipv allemaal te willen voordringen. Ik word hier echt zo moedeloos van.
En de ene besmetting is natuurlijk de andere niet: een gemelde besmetting van een leerling op een basisschool door bron- en contactonderzoek, zoals daar pas sinds kort gebeurt, is iets anders dan een besmetting in een verzorgingshuis (en daar gaat het juist de goede kant op).quote:Op donderdag 25 februari 2021 15:36 schreef Elan het volgende:
[..]![]()
Dat klopt. Wat is je punt?quote:Op donderdag 25 februari 2021 15:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is 2/3e van de mannen tussen de 50-75, wat een behoorlijk grote groep is, zeker aangezien dat relatief het grootste leeftijdscohort in de bevolkingspyramide is:
https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/bevolkingspiramide
Niet qua percentage dat positief test, dat is toch uiteindelijk de meest relevante statistiek?quote:Op donderdag 25 februari 2021 15:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Er is echt overduidelijk een stijgende trend in de cijfers van pletdecurve minus de onzekere dagen.
Verschil met eerder is dat kinderen nu veel meer getest worden. Dus dat absolute cijfers daardoor zullen stijgen ligt voor de hand. Daarnaast waren basisscholen sowieso een geringe factor in de verspreiding en nu nog minder door quarantainemaatregelen.quote:Op donderdag 25 februari 2021 15:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is waar maar de basisscholen en KDV zijn weer open gegaan, ben toch bang dat ze zich daar lelijk op verkijken .
Straatfeest!quote:Op donderdag 25 februari 2021 15:41 schreef maan_man het volgende:
Hier in de gemeente daling van 78,2% t.o.v. gisteren. HeeeeHooooo buurtbarbecue .
Grotere kans in de SC; hier geen gifjes.quote:Op donderdag 25 februari 2021 15:45 schreef Socios het volgende:
Ik scroll me suf voor een gifje van een hont, iemand vertelde dat ik daarvoor hier moest zijn, maar vind 'm niet.
Exact het is echt niet nodig om nu helemaal in de paniek te schieten.quote:Op donderdag 25 februari 2021 15:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Verschil met eerder is dat kinderen nu veel meer getest worden. Dus dat absolute cijfers daardoor zullen stijgen ligt voor de hand. Daarnaast waren basisscholen sowieso een geringe factor in de verspreiding en nu nog minder door quarantainemaatregelen.
Een van de problemen is dat het allemaal van elkaar afhangt. Percentage positief getest is alleen relevant als je daarin dan ook de absolute aantallen tests mee neemt bijvoorbeeld. Als je veel meer mensen test zul je logischerwijs ook veel meer positief testen (absoluut). Maar als het percentage positief omlaag gaat dan kun je niet echt concluderen dat er een stijging in het aantal echt besmette personen is.quote:Op donderdag 25 februari 2021 15:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet qua percentage dat positief test, dat is toch uiteindelijk de meest relevante statistiek?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |