abonnement Unibet Coolblue
pi_198198533
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:17 schreef Gretzl het volgende:
Gaat weer doodleuk de verkeerde kant op... :'(
[ twitter ]
Maar er is geen stijging te zien hoor! Allemaal onderbuik!!!!!!
pi_198198538
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het is ook echt retedruk op straat... waar gaan al die automobilisten heen?
Naar Rutte. Handtekening onder die afspraak zetten.
pi_198198542
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:18 schreef Koffieplanter het volgende:
Het percentage positief is weer afgenomen. De kroegen kunnen met andere woorden gewoon open.
Dit is zo'n leuke rubriek.
pi_198198552
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Kmoeder van een vriend is werkzaam in de zorg. Kantoorbaantje en werkt al jaar thuis. Die heeft inmiddels tweede pfizer prik gehad.

Slaat toch nergens op. Ondertussen is mijn oma van 81 nog steeds niet gevaccineerd.
Slaat nergens op, is gewoon misbruik maken door de zorginstellingen van het gebrek aan controle, dit was nooit de bedoeling. Kei hard aanpakken.
pi_198198554
pi_198198558
  donderdag 25 februari 2021 @ 15:27:23 #57
14505 OProg
A Life in Music
pi_198198560
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Kmoeder van een vriend is werkzaam in de zorg. Kantoorbaantje en werkt al jaar thuis. Die heeft inmiddels tweede pfizer prik gehad.

Slaat toch nergens op. Ondertussen is mijn oma van 81 nog steeds niet gevaccineerd.
Tsjah. Het is allemaal leuk en aardig. Gommers die het over druk op de IC heeft. Maar op het moment dat hij en zijn personeel zelf een moment konden pakken om voorrang te krijgen zaten zaten ze klaar.

Jaap Goudsmit nogmaals:
„IC-arts en OMT-lid Diederik Gommers, die ik overigens bewonder om zijn werk, zei dat eerst de acute zorg moet worden gevaccineerd. Maar onder werkers in de acute zorg zijn weinig infecties, en er liggen nauwelijks gezondheidswerkers op de IC. Ze hebben beschermingsmateriaal en ze zijn getraind in hygiëne. Dus die hoef je niet als eerste te vaccineren. Dat had nooit moeten gebeuren. De beste bescherming voor de zorg is de risicogroep voor IC-opname vaccineren.”
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_198198561
pi_198198582
_O-

Hilarisch, en maar maatregelen treffen die niet veel uithalen. Tja, moeten het maar accepteren. Hoop niet dat de kapper voor 3 maart ineens weer dicht gaat. We krijgen het er gewoon niet meer onder, mensen zijn het beu.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198198583
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:26 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Maar er is geen stijging te zien hoor! Allemaal onderbuik!!!!!!
Kijk even naar percentage positief.
pi_198198587
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:15 schreef popje het volgende:
Hoewel de hoop groot is, is de kans klein dat een vakantie naar Ibiza erin zit. "Een vakantie naar het buitenland? Ik denk het niet", zegt bestuursvoorzitter Ernst Kuipers van het Erasmus MC. "Hutjemutje in het vliegtuig wordt 'm niet", vult viroloog Marion Koopmans aan. "Misschien wel op de fiets naar Duitsland, dat soort dingen."

Vorig jaar gingen we gewoon op vakantie. Waarom zouden we dat met vaccins dit jaar niet kunnen?
best onzin, hier in Rusland kunnen we (en dat doen we dan ook) vliegen, geen enkel probleem. mondkapje op en gaan. als de vlucht wat langer duurt komen de stewardessen langs met een nieuw kapje. aantal besmettingen gaat hier ook gewoon omlaag.

Maar ja, als ik dan foto's zie van dat park in Amsterdam bijvoorbeeld, dan vraag ik me wel een beetje af of die lui wel helemaal sporen, dat soort dingen zie ik hier dan weer niet (misschien omdat er nog volop sneeuw ligt en het nog hard vriest :D)
  Redactie Frontpage donderdag 25 februari 2021 @ 15:28:59 #62
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_198198588
quote:
Die kaart wordt wel steeds 'egaler' qua kleur, overal goed verspreid dus.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_198198589
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:28 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Kijk even naar percentage positief.
Gedaan. En nu?
pi_198198596
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:28 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Gedaan. En nu?
Wat is je conclusie?
pi_198198601
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:28 schreef Discombobulate het volgende:
_O-

Hilarisch, en maar maatregelen treffen die niet veel uithalen. Tja, moeten het maar accepteren. Hoop niet dat de kapper voor 3 maart ineens weer dicht gaat. We krijgen het er gewoon niet meer onder, mensen zijn het beu.
En ik gok dan ook met het zakken van het draagvlak de cijfers juist gigantisch omhoog gaan. Mensen zijn het een keer zat en we moeten het maar eens gaan accepteren.
pi_198198603
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:17 schreef Gretzl het volgende:
Gaat weer doodleuk de verkeerde kant op... :'(
[ twitter ]
Blijft eigenlijk al weken op hetzelfde hangen in de ziekenhuizen/IC met als verschil dat het percentage positieven wel omlaag gaat terwijl er meer getest wordt :)

Tijd dat de kroegen weer open gaan dus.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 25 februari 2021 @ 15:30:03 #67
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_198198604
Op naar de terrasjes! *O*
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_198198606
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wat is je conclusie?
Dat dat percentage naar beneden gaat.
pi_198198613
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:30 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat dat percentage naar beneden gaat.
*O*
pi_198198614
quote:
9s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:28 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Die kaart wordt wel steeds 'egaler' qua kleur, overal goed verspreid dus.
Dat heeft er vooral mee te maken dat er één gemeente is die veel meer besmettingen per 100.000 inwoners heeft. Als die gemeente geen besmettingen had gehad, dan was het een stuk roder overal
pi_198198615
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:30 schreef 4-elements het volgende:
Op naar de terrasjes! *O*
Hopelijk gaan er hier dinsdag ook wat terrasjes open. Te overwegen om woensdagochtend vrij te nemen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198198618
quote:
15s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:27 schreef OProg het volgende:

[..]

Tsjah. Het is allemaal leuk en aardig. Gommers die het over druk op de IC heeft. Maar op het moment dat hij en zijn personeel zelf een moment konden pakken om voorrang te krijgen zaten zaten ze klaar.

Jaap Goudsmit nogmaals:
„IC-arts en OMT-lid Diederik Gommers, die ik overigens bewonder om zijn werk, zei dat eerst de acute zorg moet worden gevaccineerd. Maar onder werkers in de acute zorg zijn weinig infecties, en er liggen nauwelijks gezondheidswerkers op de IC. Ze hebben beschermingsmateriaal en ze zijn getraind in hygiëne. Dus die hoef je niet als eerste te vaccineren. Dat had nooit moeten gebeuren. De beste bescherming voor de zorg is de risicogroep voor IC-opname vaccineren.”
Er was wel degelijk sprake van veel uitval in de vorm van hoog ziekteverzuim in het najaar, daar is het vaccineren voor gedaan. Niet omdat ze het nodig zouden hebben op persoonlijke titel maar om de werkroosters rond te krijgen.
blablablabla
pi_198198625
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:30 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

*O*
Oh werkt het zo ja?

We pakken 1 onderdeel waarin geen stijging zit, en dan is er uberhaubt geen stijging? Dat is wel fantastisch :).
pi_198198626
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:24 schreef popje het volgende:

[..]

Toen hadden we ook heel veel mutanten maar besteden we er niet zoveel aandacht aan.
Geen mutanten die meer besmettelijk zijn of antilichamen kunnen omzeilen.
pi_198198628
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:31 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Oh werkt het zo ja?

We pakken 1 onderdeel waarin geen stijging zit, en dan is er uberhaubt geen stijging? Dat is wel fantastisch :).
Nee, zo werkt dat niet en dat weet je best. :)
pi_198198629
quote:
15s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:27 schreef OProg het volgende:

[..]

Tsjah. Het is allemaal leuk en aardig. Gommers die het over druk op de IC heeft. Maar op het moment dat hij en zijn personeel zelf een moment konden pakken om voorrang te krijgen zaten zaten ze klaar.

Jaap Goudsmit nogmaals:
„IC-arts en OMT-lid Diederik Gommers, die ik overigens bewonder om zijn werk, zei dat eerst de acute zorg moet worden gevaccineerd. Maar onder werkers in de acute zorg zijn weinig infecties, en er liggen nauwelijks gezondheidswerkers op de IC. Ze hebben beschermingsmateriaal en ze zijn getraind in hygiëne. Dus die hoef je niet als eerste te vaccineren. Dat had nooit moeten gebeuren. De beste bescherming voor de zorg is de risicogroep voor IC-opname vaccineren.”
Maar dan mist Jaapie het punt toch wel een beetje. We hebben in Nederland gewoon de zorg kapotbezuinigd of efficiënt gemaakt zo je wilt. De beperkte IC-capaciteit hangt op de beschikbare hoeveelheid personeel. Als er dan mensen door corona zeg twee weken weg zijn, dan hakt dat er aardig in. Bovendien is het een relatief kleine groep mensen, in tegenstelling tot de groep met een hoog risico om op de IC te belanden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_198198635
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee, zo werkt dat niet en dat weet je best. :)
Oke, mooi.

Dan ben je het ook met mij eens dat we qua besmettingscijfers omhoog aan het gaan zijn. Toch fijn.
pi_198198638
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:31 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Oke, mooi.

Dan ben je het ook met mij eens dat we qua besmettingscijfers omhoog aan het gaan zijn. Toch fijn.
Nope, want zo werkt dat ook niet :D
pi_198198642
In de wintermaanden is het opvolgen van maatregelen een stuk makkelijker. Nu het mooi weer wordt en de cijfers de slechte kant opgaan, ben ik benieuwd of de overheid nog wat autoritairder kan gaan handelen.
pi_198198643
quote:
15s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:27 schreef OProg het volgende:

[..]

Tsjah. Het is allemaal leuk en aardig. Gommers die het over druk op de IC heeft. Maar op het moment dat hij en zijn personeel zelf een moment konden pakken om voorrang te krijgen zaten zaten ze klaar.

Jaap Goudsmit nogmaals:
„IC-arts en OMT-lid Diederik Gommers, die ik overigens bewonder om zijn werk, zei dat eerst de acute zorg moet worden gevaccineerd. Maar onder werkers in de acute zorg zijn weinig infecties, en er liggen nauwelijks gezondheidswerkers op de IC. Ze hebben beschermingsmateriaal en ze zijn getraind in hygiëne. Dus die hoef je niet als eerste te vaccineren. Dat had nooit moeten gebeuren. De beste bescherming voor de zorg is de risicogroep voor IC-opname vaccineren.”
Dit hebben ze nooit cijfermatig kunnen onderbouwen. Want die cijfers zijn er gewoon niet.
Het is een hele kunst besmet te raken met de PPE waarmee men op corona-afdelingen wordt uitgerust.
I'll give you something to do
pi_198198645
Boven de 5000 besmettingen -O-

Percentage besmettingen daalt naar 9.4% *O*
pi_198198646
Er werd gisteren gezegd dat als mannen tussen de 50 en 75 met een BMI van 25+ gevaccineerd zouden worden, dat de IC met 56% zou verlichten. Maar nee hoor,laten we vooral hele andere doelgroepen gaan vaccineren.
Ik sta voor de klas, het VO, wil ik ook een vaccin? Tuurlijk, net zoals veel groepen. Maar als ik, samen met het grootste deel van mijn collega's, een vaccin zou krijgen, zou het effect op de IC nihil zijn. Laten we nou a.u.b. gaan kijken wie we moeten vaccineren om de druk op de IC te verminderen, ipv allemaal te willen voordringen. Ik word hier echt zo moedeloos van.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_198198653
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nope, want zo werkt dat ook niet :D
Agree to disagree dan maar weer.
pi_198198654
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

Maar dan mist Jaapie het punt toch wel een beetje. We hebben in Nederland gewoon de zorg kapotbezuinigd of efficiënt gemaakt zo je wilt. De beperkte IC-capaciteit hangt op de beschikbare hoeveelheid personeel. Als er dan mensen door corona zeg twee weken weg zijn, dan hakt dat er aardig in. Bovendien is het een relatief kleine groep mensen, in tegenstelling tot de groep met een hoog risico om op de IC te belanden.
Zijn er cijfers over die uitval? En hoe groot die groep is?
pi_198198671
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:32 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Agree to disagree dan maar weer.
Of je kunt gewoon niet zo reageren op dagcijfers. Veel beter voor je hart ook :D
  donderdag 25 februari 2021 @ 15:34:06 #86
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_198198675
twitter


Maurice de God.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_198198682
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Of je kunt gewoon niet zo reageren op dagcijfers. Veel beter voor je hart ook :D
Ik heb geen problemen met mijn hart hoor :). En ik reageer niet op dagcijfers, ik reageer op trends. En die is stijgende. Hoe vaak jij ook gaat beweren dat dat niet zo is :).
pi_198198687
Misschien hebben we te veel maatregelen genomen waardoor 1) mensen het beu zijn en het draagvlak naar beneden gaat en 2) mensen komen alleen nog maar bij elkaar op bezoek, wat allebei weer tot een hogere infectiekans leidt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198198692
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:32 schreef Luke83 het volgende:
Er werd gisteren gezegd dat als mannen tussen de 50 en 75 met een BMI van 25+ gevaccineerd zouden worden, dat de IC met 56% zou verlichten. Maar nee hoor,laten we vooral hele andere doelgroepen gaan vaccineren.
Ik sta voor de klas, het VO, wil ik ook een vaccin? Tuurlijk, net zoals veel groepen. Maar als ik, samen met het grootste deel van mijn collega's, een vaccin zou krijgen, zou het effect op de IC nihil zijn. Laten we nou a.u.b. gaan kijken wie we moeten vaccineren om de druk op de IC te verminderen, ipv allemaal te willen voordringen. Ik word hier echt zo moedeloos van.
Ze beginnen gewoon met de echte oudjes. Die komen niet op de IC maar sterven wel massaal. Het vaccinbeleid is er nu om levens te redden, niet om de IC snel te ontlasten.

Los van de dieven in zorginstellingen die de directie laten vaccineren natuurlijk.
pi_198198694
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:16 schreef LTVDK het volgende:
#COVID19NL

Positief getest: 5.048
Totaal: 1.073.971 (+5.011 ivm -37 corr.)

Perc. positief 21 feb - 23 feb: 9,4%
Oftewel, 55.000 mensen getest.

Voor de vorstperiode waren dat er 27.000 per dag (bron GGD's en RIVM).

Dit meenemende zitten we heden op 2505 besmettingen pd.
  donderdag 25 februari 2021 @ 15:35:37 #91
14505 OProg
A Life in Music
pi_198198700
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

Maar dan mist Jaapie het punt toch wel een beetje. We hebben in Nederland gewoon de zorg kapotbezuinigd of efficiënt gemaakt zo je wilt. De beperkte IC-capaciteit hangt op de beschikbare hoeveelheid personeel. Als er dan mensen door corona zeg twee weken weg zijn, dan hakt dat er aardig in. Bovendien is het een relatief kleine groep mensen, in tegenstelling tot de groep met een hoog risico om op de IC te belanden.
Dan had dat cijfermatig in het OMT neergelegd en onderbouwd moeten en dan kan je een afweging maken.

Nu hebben ze blijkbaar hun zin niet gekregen in het OMT - eventueel doordat het niet aan te tonen was wat het effect zou zijn - en zaten ze dezelfde avond in Nieuwsuur om via de publieke opinie het er alsnog door te krijgen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_198198702
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:34 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]

Maurice de God.
Het zijn vooral dagcijfers, maar bij een vermeende stijging van besmettingen reppen over de dalende ziekenhuisopnames is nogal onnozel, want er zit altijd vertraging tussen die twee.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_198198707
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:34 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]

Maurice de God.
Maurice heeft toch behoorlijk vaak niet gelijk gehad afgelopen jaar. En zit maar wat te shoppen in de cijfers. Pikt diegene eruit die hem uitkomen.
pi_198198714
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:34 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik heb geen problemen met mijn hart hoor :). En ik reageer niet op dagcijfers, ik reageer op trends. En die is stijgende. Hoe vaak jij ook gaat beweren dat dat niet zo is :).
Dat jij je niet laat beinvloeden door argumenten gebaseerd op daadwerkelijke trends is me bekend :Y
pi_198198715
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:34 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik heb geen problemen met mijn hart hoor :). En ik reageer niet op dagcijfers, ik reageer op trends. En die is stijgende. Hoe vaak jij ook gaat beweren dat dat niet zo is :).
:')
De trend is helemaal niet stijgende. Misschien de besmettingsgevallen in absolute aantallen, maar dat is bij veel meer testen totaal niet relevant.
blablablabla
pi_198198716
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:32 schreef galantis het volgende:

[..]

Dit hebben ze nooit cijfermatig kunnen onderbouwen. Want die cijfers zijn er gewoon niet.
Het is een hele kunst besmet te raken met de PPE waarmee men op corona-afdelingen wordt uitgerust.
Die mensen lopen ook niet 24/7 met PPE op natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_198198728
Hele Vondelpark nu afgesloten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198198732
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:36 schreef Remco het volgende:

[..]

Maurice heeft toch behoorlijk vaak niet gelijk gehad afgelopen jaar. En zit maar wat te shoppen in de cijfers. Pikt diegene eruit die hem uitkomen.
Als Maurice gaat roepen dat we ons geen zorgen moeten maken is het tijd voor nieuwe maatregelen.
blablablabla
pi_198198735
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:35 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ze beginnen gewoon met de echte oudjes. Die komen niet op de IC maar sterven wel massaal. Het vaccinbeleid is er nu om levens te redden, niet om de IC snel te ontlasten.

Los van de dieven in zorginstellingen die de directie laten vaccineren natuurlijk.
Dat is het beleid nooit geweest, het ging altijd om zorg niet om te laten vallen. Aangezien er steeds meer sectoren diep in de problemen zitten, lijkt me het niet handig om opeens over te gaan naar een zero Covid beleid.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_198198736
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:31 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Geen mutanten die meer besmettelijk zijn of antilichamen kunnen omzeilen.
Waar hebben we dan mutaties gehad waaruit blijkt dat bestaande infecties geen afweer vormen voor de mutatie? Dat zie ik namelijk niet echt uit data uit UK, Brazilië of Zuid Afrika. Dat het besmettelijker zou zijn zou kunnen, maar de angst is verder een beetje opgeklopt wat mij betreft. Uit het verloop van de grafieken met nieuwe besmettingen lijkt wel degelijk dat de bestaande infecties ook gewoon ertegen werken.

Als doorgemaakte infecties werkelijk geen invloed hadden, dan had je dus een nieuwe situatie in die landen met reproductiegetallen flink boven de 1.
https://epiforecasts.io/covid/posts/national/brazil/
https://epiforecasts.io/covid/posts/national/south-africa/
https://www.gov.uk/guidance/the-r-number-in-the-uk

Geen van de landen met mutaties heeft dat dus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')