abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 2 maart 2021 @ 09:49:20 #151
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198281630
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 09:47 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Kan je voor de volledigheid al de door jou aangedragen punten eens koppelen aan het partij en verkiezingsprogramma van de PVV of aan uitspraken van de partijleider?
Ah, maar dat is het fijne, dat hoeft helemaal niet, want de TT heeft het over de stemmer, niet over de partij en haar stemgedrag.
pi_198282047
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 09:49 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ah, maar dat is het fijne, dat hoeft helemaal niet, want de TT heeft het over de stemmer, niet over de partij en haar stemgedrag.
Ik ken niet zoveel PVV stemmers maar degene die ik ken voldoen niet aan jouw onderbuik.
pi_198282426
Deze mevrouw steunt een belangrijk standpunt van de PVV: Behoud Zwarte Piet.
Ik ben nog steeds benieuwd waar deze mevrouw blij van wordt....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 11:17:37 #154
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198282699
Dat gedoe van Geert over Couscous en gehaktballen laat ook wel duidelijk zien wat voor kleingeestige en negatieve gedachten achter dit zitten.
pi_198282749
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 10:55 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Deze mevrouw steunt een belangrijk standpunt van de PVV: Behoud Zwarte Piet.
Ik ben nog steeds benieuwd waar deze mevrouw blij van wordt....
[ afbeelding ]
Als ze op het kantoortje mag zitten bij de Aldi ipv achter de kassa?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_198282768
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 11:17 schreef Hexagon het volgende:
Dat gedoe van Geert over Couscous en gehaktballen laat ook wel duidelijk zien wat voor kleingeestige en negatieve gedachten achter dit zitten.
Wie maakt daar een gedoe van?
Misschien is het gewoon beter om sommige uitspraken gewoon te negeren, naast je neer te leggen. Dat doen wij als samenleving te weinig. Overal duiken we op en geven we het nieuwswaarde.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 11:27:06 #157
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198282825
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 11:22 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Wie maakt daar een gedoe van?
Misschien is het gewoon beter om sommige uitspraken gewoon te negeren, naast je neer te leggen. Dat doen wij als samenleving te weinig. Overal duiken we op en geven we het nieuwswaarde.
Het geeft simpelweg een inkijkje in de inherent vijandige en agressieve houding van Geert. Heel goed om dat te duiden.
pi_198282836
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 10:26 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik ken niet zoveel PVV stemmers maar degene die ik ken voldoen niet aan jouw onderbuik.
De PVV stemmers die ik ken hebben eigenlijk maar 1 punt: anti-'buitenlanders'. Eentje ken ik vrij goed: een man wiens dochter met een buitenlander (uit Gambia, dacht ik) is getrouwd en zo 2 half 'buitenlandse' kleinkinderen heeft. Zijn schoonzoon is de 'enige goede zwarte', en dan citeer ik hem letterlijk. Alle mensen die niet blank zijn moeten feitelijk het land uit van hem. En ja, hij maakt echt onderscheid op huidskleur en uiterlijk.

Volgens mij is het ideaal van een PVV stemmer dus vooral racisme.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198283010
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 11:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het geeft simpelweg een inkijkje in de inherent vijandige en agressieve houding van Geert. Heel goed om dat te duiden.
Miepen om het miepen. De man houdt niet van couscous (daar zijn er wel meer van) en nam de uitnodiging wel aan geloof ik. Juist door hier weer overdreven gevoelig aandacht aan te geven krijgt hij weer extra aandacht en dus stemmers.

Wilders en de PVV wordt gewoon in stand gehouden door de media die op elke scheet reageren en andere politieke partijen die overal bovenop springen.
pi_198283021
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 11:27 schreef Hanca het volgende:

[..]

De PVV stemmers die ik ken hebben eigenlijk maar 1 punt: anti-'buitenlanders'. Eentje ken ik vrij goed: een man wiens dochter met een buitenlander (uit Gambia, dacht ik) is getrouwd en zo 2 half 'buitenlandse' kleinkinderen heeft. Zijn schoonzoon is de 'enige goede zwarte', en dan citeer ik hem letterlijk. Alle mensen die niet blank zijn moeten feitelijk het land uit van hem. En ja, hij maakt echt onderscheid op huidskleur en uiterlijk.

Volgens mij is het ideaal van een PVV stemmer dus vooral racisme.
Eigenlijk wil je dus zeggen dat er in Nederland een paar miljoen onversneden racisten rondlopen. Dat geloof ik niet.
pi_198283160
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 11:43 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Eigenlijk wil je dus zeggen dat er in Nederland een paar miljoen onversneden racisten rondlopen. Dat geloof ik niet.
Dat kan, dat je dat niet gelooft. Ik zou het ook graag niet willen geloven, maar volgens mij is pure buitenlanderhaat de enige reden om op Wilders te stemmen. Als hij dan een paar miljoen stemmen haalt, lopen er inderdaad helaas zo veel racisten rond in Nederland. Niet gek: ook in België, Frankrijk, Italië zie je puur racistische partijen toch rond de 30% van de kiezers aanspreken. Ik denk dat je veilig kunt zeggen dat tussen de 20 en 30% van de Europeanen last heeft van buitenlanderhaat of buitenlanderangst, gericht op huidskleur en eventueel geloof. Racisme, dus.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 2 maart 2021 @ 11:57:33 #162
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198283220
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 11:43 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Eigenlijk wil je dus zeggen dat er in Nederland een paar miljoen onversneden racisten rondlopen. Dat geloof ik niet.
Waarom krijgen de oversneden racisten anders 20 zetels per verkiezing?
pi_198283227
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 11:53 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat kan, dat je dat niet gelooft. Ik zou het ook graag niet willen geloven, maar volgens mij is pure buitenlanderhaat de enige reden om op Wilders te stemmen. Als hij dan een paar miljoen stemmen haalt, lopen er inderdaad helaas zo veel racisten rond in Nederland. Niet gek: ook in België, Frankrijk, Italië zie je puur racistische partijen toch rond de 30% van de kiezers aanspreken. Ik denk dat je veilig kunt zeggen dat tussen de 20 en 30% van de Europeanen last heeft van buitenlanderhaat of buitenlanderangst, gericht op huidskleur en eventueel geloof. Racisme, dus.
Echt super simpel geredeneerd. Als we in dit forum onderdeel een soortgelijk topic zouden openen over GroenLinks aanhang vol met onderbuik mededelingen en absurde oneliners dan zou het binnen no time gesloten worden.
pi_198283241
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 11:57 schreef VoMy het volgende:

[..]

Waarom krijgen de oversneden racisten anders 20 zetels per verkiezing?
Omdat vele PVV stemmers geen onversneden racisten zijn. Die worden nu wel die hoek ingedreven. Het is eigenlijk vrij pathetisch on te aanschouwen. En het dan vreemd vinden dat mensen radicaliseren en de samenleving helemaal kapot aan het polariseren is.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 12:01:06 #165
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198283261
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 11:59 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Omdat vele PVV stemmers geen onversneden racisten zijn. Die worden nu wel die hoek ingedreven. Het is eigenlijk vrij pathetisch on te aanschouwen. En het dan vreemd vinden dat mensen radicaliseren en de samenleving helemaal kapot aan het polariseren is.
Ze stemmen op onversneden racisten, partijen die geen dag voorbij laten gaan zonder racistisch uit de hoek te komen, partijen die hun hele bestaan hebben gebaseerd op het aanwakkeren van buitenlanderhaat, en nu ga jij het sneu vinden voor de mensen die op deze club stemmen omdat die in een hoek worden gedreven. Goeie trol man, komt echt geloofwaardig over :')
  dinsdag 2 maart 2021 @ 12:02:40 #166
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198283281
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 11:57 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Echt super simpel geredeneerd. Als we in dit forum onderdeel een soortgelijk topic zouden openen over GroenLinks aanhang vol met onderbuik mededelingen en absurde oneliners dan zou het binnen no time gesloten worden.
Huilerdehuil. De onvermijdelijke calimero-act wordt nog maar weer eens van stal gehaald.
pi_198283294
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:01 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ze stemmen op onversneden racisten, partijen die geen dag voorbij laten gaan zonder racistisch uit de hoek te komen, partijen die hun hele bestaan hebben gebaseerd op het aanwakkeren van buitenlanderhaat, en nu ga jij het sneu vinden voor de mensen die op deze club stemmen omdat die in een hoek worden gedreven. Goeie trol man, komt echt geloofwaardig over :')
Zo veel mensen in de PVV die geen racisten zijn, genoeg redenen te bedenken om PVV te stemmen. Mensen zo wegzetten maakt jou gewoon onderdeel van het probleem.
Als je in staat bent om wel een normaal gesprek te voeren laat het dan even weten.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 12:05:17 #168
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198283325
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 11:53 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat kan, dat je dat niet gelooft. Ik zou het ook graag niet willen geloven, maar volgens mij is pure buitenlanderhaat de enige reden om op Wilders te stemmen. Als hij dan een paar miljoen stemmen haalt, lopen er inderdaad helaas zo veel racisten rond in Nederland. Niet gek: ook in België, Frankrijk, Italië zie je puur racistische partijen toch rond de 30% van de kiezers aanspreken. Ik denk dat je veilig kunt zeggen dat tussen de 20 en 30% van de Europeanen last heeft van buitenlanderhaat of buitenlanderangst, gericht op huidskleur en eventueel geloof. Racisme, dus.
Je kan ook denken dat mensen stemmen op een partij als de PVV en FvD omdat de bestaande politiek deze mensen laat stikken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198283329
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:02 schreef VoMy het volgende:

[..]

Huilerdehuil. De onvermijdelijke calimero-act wordt nog maar weer eens van stal gehaald.
Ik ben geen PVV stemmers, heb er ook nooit op gestemd en als mijn partij er mee in een regering gaat zitten zeg ik mijn lidmaatschap op.

Met deze reactie laat je voornamelijk zien dat jij net zoals Wilders het probleem van deze gepolariseerde samenleving bent. Je bent geen haar beter, ook jij zet hele groepen buiten de samenleving.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 12:09:33 #170
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198283374
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:05 schreef Megumi het volgende:

[..]

Je kan ook denken dat mensen stemmen op een partij als de PVV en FvD omdat de bestaande politiek deze mensen laat stikken.
Ja, maar dat slaat nergens op. Altijd maar het slachtofferschap opzoeken, alleen maar willen uitdelen, pathetisch gejank. Er zijn in Nederland miljoenen mensen die elke verkiezing stemmen op onversneden racisten omdat ze dat racisme als een pré ervaren in het bepalen van hun stemvoorkeuren. Dat eeuwige gejank over overgeslagen worden door de politiek verandert daar niets aan. Als je wil dat je belangen behartigd worden, stem dan een keer op mensen die wat voor je proberen te betekenen in plaats van voor zakkenvullende beroepsracisten, en als je dat niet wil, dan houdt het ook gewoon op. De wereld hoeft zich niet in bochten te wringen om een groep kleuterachtige volwassenen met een buitenlandercomplex het naar de zin te maken.
pi_198283410
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 11:59 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Omdat vele PVV stemmers geen onversneden racisten zijn. Die worden nu wel die hoek ingedreven. Het is eigenlijk vrij pathetisch on te aanschouwen. En het dan vreemd vinden dat mensen radicaliseren en de samenleving helemaal kapot aan het polariseren is.
Het polariseren doen met name de partijen als de PVV en eerder Pim Fortuyn, die uit winstbejag en pure machtsbelustheid bevolkingsgroepen tegen elkaar op zetten. Dat is de werkelijke radicalisatie in onze samenleving. In de jaren 90 hadden we echt veel immigranten en toen vond niemand een probleem, nu hebben we er maar een paar en nu staan heel veel mensen op hun achterste benen. Puur opgehitst door mensen als Fortuyn, Wilders en Baudet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198283432
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:11 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het polariseren doen met name de partijen als de PVV en eerder Pim Fortuyn, die uit winstbejag en pure machtsbelustheid bevolkingsgroepen tegen elkaar op zetten.
Voor polarisatie zoals die nu plaats vind heb je twee kanten nodig. Enerzijds dus extreem rechts, Wilders en Baudet en aan de andere kant extreem links, Klaver en Simons. Om maar 4 poppetjes te noemen.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 12:15:04 #173
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198283442
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:09 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, maar dat slaat nergens op. Altijd maar het slachtofferschap opzoeken, alleen maar willen uitdelen, pathetisch gejank. Er zijn in Nederland miljoenen mensen die elke verkiezing stemmen op onversneden racisten omdat ze dat racisme als een pré ervaren in het bepalen van hun stemvoorkeuren. Dat eeuwige gejank over overgeslagen worden door de politiek verandert daar niets aan. Als je wil dat je belangen behartigd worden, stem dan een keer op mensen die wat voor je proberen te betekenen in plaats van voor zakkenvullende beroepsracisten, en als je dat niet wil, dan houdt het ook gewoon op. De wereld hoeft zich niet in bochten te wringen om een groep kleuterachtige volwassenen met een buitenlandercomplex het naar de zin te maken.
Mensen die ook terechte bezwaren wegzetten als racisten is wel heel gemakkelijk. En welke partij heeft het goed voor met de belangen van een burger? Zaken als de toeslagenaffaire geven aan van niet. Dus is het niet gek dat mensen op zoek gaan naar partijen waarvan ze denken die gaan dat wel doen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198283449
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:05 schreef Megumi het volgende:

[..]

Je kan ook denken dat mensen stemmen op een partij als de PVV en FvD omdat de bestaande politiek deze mensen laat stikken.
En wat is 'laten stikken'? Niet alle Nederlanders met een andere huidskleur het land uit zetten? Zo ongeveer de allerstrengste immigratiewetten van Europa hebben?

Of is het misschien zo dat die mensen gewoon een makkelijke zondebok zoeken, een reden waarom er dingen mis gaan in hun leven? En dat dat dus wel 'de buitenlanders' moeten zijn?

Ik denk dat de mensen die de politiek het meest laat stikken de vluchtelingen zijn, die bijvoorbeeld in Moria zitten. En daarna de mensen die dagelijks last hebben van discriminatie. De PVV stemmers staan echt niet in dat lijstje.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 2 maart 2021 @ 12:19:06 #175
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198283498
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:15 schreef Hanca het volgende:

[..]

En wat is 'laten stikken'? Niet alle Nederlanders met een andere huidskleur het land uit zetten? Zo ongeveer de allerstrengste immigratiewetten van Europa hebben?

Of is het misschien zo dat die mensen gewoon een makkelijke zondebok zoeken, een reden waarom er dingen mis gaan in hun leven? En dat dat dus wel 'de buitenlanders' moeten zijn?
Dus er zijn geen asielzoekers die overlast veroorzaken. Je kan ook zeggen dat de PVV en de FvD problemen durven te noemen waar andere partijen ver weg van blijven.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198283502
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:14 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Voor polarisatie zoals die nu plaats vind heb je twee kanten nodig. Enerzijds dus extreem rechts, Wilders en Baudet en aan de andere kant extreem links, Klaver en Simons. Om maar 4 poppetjes te noemen.
Nee,voor polarisatie heb je geen 2 kanten nodig. Als 1 partij onredelijke dingen gaat roepen over de andere kant, dan zorgt dat voor polarisatie. Ja, dan komen de gediscrimineerden en de mensen die tegen discriminatie zijn voor de andere kant op. Maar dat laatste is geen polariseren, dat is fatsoenlijk en normaal gedrag. Dezo polarisatie komt echt maar van 1 kant.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 2 maart 2021 @ 12:20:21 #177
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_198283516
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:14 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Voor polarisatie zoals die nu plaats vind heb je twee kanten nodig. Enerzijds dus extreem rechts, Wilders en Baudet en aan de andere kant extreem links, Klaver en Simons. Om maar 4 poppetjes te noemen.
Je hebt heus geen twee extremen nodig. 1 extreem is voldoende. Enerzijds dus extreem rechts, anderzijds de fatsoenlijke mensen is voldoende.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_198283564
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:19 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee,voor polarisatie heb je geen 2 kanten nodig. Als 1 partij onredelijke dingen gaat roepen over de andere kant, dan zorgt dat voor polarisatie. Ja, dan komen de gediscrimineerden en de mensen die tegen discriminatie zijn voor de andere kant op. Maar dat laatste is geen polariseren, dat is fatsoenlijk en normaal gedrag. Dezo polarisatie komt echt maar van 1 kant.
Als je niet in staat bent om de andere zijde van dezelfde medaille te zien laat staan benoemen dan is verder gesprek weinig zinvol.
pi_198283570
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:19 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dus er zijn geen asielzoekers die overlast veroorzaken. Je kan ook zeggen dat de PVV en de FvD problemen durven te noemen waar andere partijen ver weg van blijven.
Er zij wat overlast gevende asielzoekers, maar als je de groepen goed omderscheid geven ze niet meer overlast dan autochtone Nederlanders. De asielzoekers die overlast geven zijn namelijk alleenstaande jonge mannen, een categorie die binnen autochtonen ook zwaar is oververtegenwoordigd en vergelijkbare percentages haalt.

Verder is de overlast door bepaalde groepen er gekomen nádat Fortuyn begon, nádat mensen met de verkeerde achternaam geen baan meer konden krijgen, nádat discriminatie in Nederland zo ongeveer de norm werd. Ja, als je op die manier ziet dat je uitzichtloos bent, dat je nog zo goed kunt leren maar je uiteindelijk toch geen baan zult krijgen, dat je ziet dat je vader na 200 sollicitatiebrieven geen enkel antwoord heeft gekregen, dat je hoort dat uitzendbureaus aan hun klanten beloven geen 'buitenlanders' te sturen... ja, dat is inderdaad niet bevordelijk. Maar het is begonnen met discriminatie, niet andersom.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198283590
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je hebt heus geen twee extremen nodig. 1 extreem is voldoende. Enerzijds dus extreem rechts, anderzijds de fatsoenlijke mensen is voldoende.
Het probleem is dat er enerzijds extreem rechts is en anderzijds extreem.ljnks en dat die elkaar versterken. Als je dat niet ziet dan geeft dat voornamelijk aan dat jezelf aan een van de extreme kanten staat en dus niet in het midden.
pi_198283593
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:24 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Als je niet in staat bent om de andere zijde van dezelfde medaille te zien laat staan benoemen dan is verder gesprek weinig zinvol.
Ik zie 2 kanten: de discriminerende en de fatsoenlijke. Dat zijn de twee kanten. Er is maar 1 extreme kant bij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 2 maart 2021 @ 12:27:04 #182
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198283599
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 11:42 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Miepen om het miepen. De man houdt niet van couscous (daar zijn er wel meer van) en nam de uitnodiging wel aan geloof ik. Juist door hier weer overdreven gevoelig aandacht aan te geven krijgt hij weer extra aandacht en dus stemmers.

Wilders en de PVV wordt gewoon in stand gehouden door de media die op elke scheet reageren en andere politieke partijen die overal bovenop springen.
Het kan dat hij het niet lust. Maar als ik iets niet lust heb ik geleerd dat ik dat in ieder geval niet publiek op een horkerige manier laat weten, maar op een beleefdere, meer humorvolle manier aangeef.

Dit is gewoon een bewuste belediging. En er is geen reden om dat niet te duiden.
pi_198283605
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:26 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik zie 2 kanten: de discriminerende en de fatsoenlijke. Dat zijn de twee kanten. Er is maar 1 extreme kant bij.
Dat kan je gerust vol blijven houden, het zegt dat je een blinde vlek hebt of zelf richting extreem links neigt.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 12:28:20 #184
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_198283614
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:25 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Het probleem is dat er enerzijds extreem rechts is en anderzijds extreem.ljnks en dat die elkaar versterken. Als je dat niet ziet dan geeft dat voornamelijk aan dat jezelf aan een van de extreme kanten staat en dus niet in het midden.
Ik ben zo vrij dit soort onzinnige drogredeneringen te negeren.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_198283625
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:27 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat kan je gerust vol blijven houden, het zegt dat je een blinde vlek hebt of zelf richting extreem links neigt.
Waarom is opkomen tegen racisme en opkomen tegen mensen opsluiten in onmenselijke kampen volgens jou extreem?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198283630
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het kan dat hij het niet lust. Maar als ik iets niet lust heb ik geleerd dat ik dat in ieder geval niet publiek op een horkerige manier laat weten, maar op een beleefdere, meer humorvolle manier aangeef.

Dit is gewoon een bewuste belediging. En er is geen reden om dat niet te duiden.
Ik zou het helemaal niet laten weten en pas onder 4 ogen zeggen wanneer de afspraak ingepland wordt. Maar dat Wilders een openlijke botte lul kan zijn is algemeen bekend. Geen nieuwswaarde.
pi_198283645
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:28 schreef Hanca het volgende:

[..]

Waarom is opkomen tegen racisme en opkomen tegen mensen opsluiten in onmenselijke kampen volgens jou extreem?
Waar zeg ik dat het opkomen tegen racisme extreem is? Waarom gebruik je dit soort valse discussietechnieken?
  dinsdag 2 maart 2021 @ 12:32:02 #188
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198283654
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:29 schreef DarkwingDuck het volgende:

Maar dat Wilders een openlijke botte lul kan zijn is algemeen bekend. Geen nieuwswaarde.
Dat is geen reden het er niet over te hebben.
pi_198283672
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:30 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat het opkomen tegen racisme extreem is? Waarom gebruik je dit soort valse discussietechnieken?
Jij verwijt Klaver extreem te zijn op dit punt. Ik zie niet meer dan dat hij op komt tegen discriminatie en racisme en dat hij wil dat de onmenselijke kampen in de EU en die in Turkije op kosten van de EU gesloten worden en de mensen vanuit een fatsoenlijk asielzoekerscentrum gewoon de (zeer strenge) procedure door gaan lopen. Dat is niet extreem, dat is gewoon fatsoenlijk gedrag.

Klaver pleit niet voor extreme dingen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198283698
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:33 schreef Hanca het volgende:

[..]

Jij verwijt Klaver extreem te zijn op dit punt.
Dat doe ik niet. Jij legt mij woorden in de mond. Als je iets niet duidelijk hebt kan je gewoon verduidelijkingsvragen stellen.

Klaver pleit overigens wel degelijk voor extreme zaken. Andere onderwerpen dan Wilders, maar wel degelijk extremisme.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2021 12:37:31 ]
pi_198283735
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:36 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat doe ik niet. Jij legt mij woorden in de mond. Als je iets niet duidelijk hebt kan je gewoon verduidelijkingsvragen stellen.
We hebben het over discriminatie en racisme. Jij zet twee kampen neer, die je beide extreem noemt. Beide kampen geef je 2 voorbeelden van: de ene extreme kant zijn Wilders en Baudet, de andere extreme kant zijn Klaver en Simons. Dat zeg jij.

Jij verwijt dus Klaver extreem te zijn op dit punt. Dat is niet anders uit te leggen. Terwijl het enige wat Klaver wil is een einde aan discrinatie, racisme en onmenselijke kampen. Hij pleit bijvoorbeeld niet eens voor een versoepeling van de asielprocedures.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198283794
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:11 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het polariseren doen met name de partijen als de PVV en eerder Pim Fortuyn, die uit winstbejag en pure machtsbelustheid bevolkingsgroepen tegen elkaar op zetten. Dat is de werkelijke radicalisatie in onze samenleving. In de jaren 90 hadden we echt veel immigranten en toen vond niemand een probleem, nu hebben we er maar een paar en nu staan heel veel mensen op hun achterste benen. Puur opgehitst door mensen als Fortuyn, Wilders en Baudet.
Er was grote onvrede in de jaren '90 over migratie en integratie. Het was alleen een taboe onderwerp in de media en politiek, daar ligt deels de grote frustratie van een deel van de stemmers op de populisten nu. Fortuyn heeft het niet veroorzaakt, wel er handig gebruik van gemaakt en versterkt.

Wat wel onbelicht blijft is dat de lasten van migratie nogal ongelijk zijn verdeeld over de samenleving. Het zijn niet de Vinex wijken die verpauperden, noch professionals, die hun arbeidsvoorwaarden zagen verslechteren onder Oost-Europese concurrentie en globalisatie. De rechtspopulisten zijn de enige politici die dat erkend hebben, niet dat ze oplossingen hebben. Echter door de uitsluiting en ontkenning ontstaat een verdere radicalisatie. Ironisch genoeg is dat hetzelfde systeem dat ook binnen migrantengemeenschappen voor problemen zorgt.
pi_198283807
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:39 schreef Hanca het volgende:

[..]

We hebben het over discriminatie en racisme. Jij zet twee kampen neer, die je beide extreem noemt. Beide kampen geef je 2 voorbeelden van: de ene extreme kant zijn Wilders en Baudet, de andere extreme kant zijn Klaver en Simons. Dat zeg jij.

Jij verwijt dus Klaver extreem te zijn op dit punt. Dat is niet anders uit te leggen. Terwijl het enige wat Klaver wil is een einde aan discrinatie, racisme en onmenselijke kampen. Hij pleit bijvoorbeeld niet eens voor een versoepeling van de asielprocedures.
Ik heb gezegd dat er twee kanten zijn aan polarisatie, extreem rechts en extreem links. Dat beide daarvoor andere onderwerpen gebruiken gaat schijnbaar compleet buiten jouw denkkaders en voorstellingsvermogen. Daar wordt je op gewezen maar je volhart. Prima hoor maar ik ga daar geen tijd en energie in steken.

Je zoekt het maar uit. En als de polarisatie over 4, 8 of meer jaar compleet is, het politieke midden is leeggetrokken en de bestuurbaarheid van dit land op zijn gat ligt dan denk je maar even terug aan dit gesprek.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2021 12:46:26 ]
  dinsdag 2 maart 2021 @ 12:52:39 #194
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198283872
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:33 schreef Hanca het volgende:

[..]

Jij verwijt Klaver extreem te zijn op dit punt. Ik zie niet meer dan dat hij op komt tegen discriminatie en racisme en dat hij wil dat de onmenselijke kampen in de EU en die in Turkije op kosten van de EU gesloten worden en de mensen vanuit een fatsoenlijk asielzoekerscentrum gewoon de (zeer strenge) procedure door gaan lopen. Dat is niet extreem, dat is gewoon fatsoenlijk gedrag.

De ene kant wil buitenlanders die moeilijk kijken van de Erasmusbrug afgooien en de andere kant wil gelijke kansen in het onderwijs. Extreme polarisatie komt van twee kanten.
pi_198283886
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:45 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik heb gezegd dat er twee kanten zijn aan polarisatie, extreem rechts en extreem links. Dat beide daarvoor andere onderwerpen gebruiken gaat schijnbaar compleet buiten jouw denkkaders en voorstellingsvermogen. Daar wordt je op gewezen maar je volhart. Prima hoor maar ik ga daar geen tijd en energie in steken.

Je zoekt het maar uit. En als de polarisatie over 4, 8 of meer jaar compleet is, het politieke midden is leeggetrokken en de bestuurbaarheid van dit land op zijn gat ligt dan denk je maar even terug aan dit gesprek.
Dat gaat wel mee vallen, GL is natuurlijk gewoon onderdeel van het politieke midden. En de groep zetels die beschikbaar zijn voor FvD, PVV, TON, LPF is gewoon al 20 jaar stabiel tussen de 25 en de 30, er is geen enkele aanwijzing dat dat plots zal gaan groeien. De linkerflank (SP, PvdD, Bij1) is ook niet echt aan het groeien.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 2 maart 2021 @ 12:54:26 #196
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198283899
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:44 schreef Mezano02 het volgende:

[..]

Er was grote onvrede in de jaren '90 over migratie en integratie. Het was alleen een taboe onderwerp in de media en politiek, daar ligt deels de grote frustratie van een deel van de stemmers op de populisten nu.
Dit wordt enorm overdreven en is een beeld dat rechts mensen in de hoofden heeft geprent. Als je wat oude afleveringen en kranten terugkijkt van die tijd dan ontstaat een genuanceerder beeld. Is ook wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Wél werd dat veel minder in cultuur termen neergezet en meer in het frame van sociaal-economische achterstand (dus: minister van grotestedenbeleid). Concrete voorbeelden van een programma waar het telkens weer terug kwam: Het Lagerhuis (door de VARA)


De aanslagen op 11 september hebben daarnaast ook een grote invloed gehad. Dat dit niet helemaal doorwerkte in het debat van de jaren 90 is logisch want 11 september was nog niet geweest. Maar De Volkskrant had toen ook al vele Conservatieve opinieredacteuren en ingezonden stukken.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_198283963
GroenLinks onderdeel van het politieke midden. Lol, echt te absurd.
pi_198284015
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:00 schreef DarkwingDuck het volgende:
GroenLinks onderdeel van het politieke midden. Lol, echt te absurd.
Ja, eigenlijk komen al hun standpunten overeen met óf de PvdA (het linkse deel) óf D66 (het progressieve deel). Beide partijen die ook politiek midden zijn. GL niet politiek midden noemen zou dus vrij absurd zijn.


Het politieke midden bestaat in Nederland uit 6 partijen, PvdA, CDA, VVD, D66, CU, GL. Of er nog wat kleine partijen bij horen kun je over discussieren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198284147
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:03 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, eigenlijk komen al hun standpunten overeen met óf de PvdA (het linkse deel) óf D66 (het progressieve deel). Beide partijen die ook politiek midden zijn. GL niet politiek midden noemen zou dus vrij absurd zijn.


Het politieke midden bestaat in Nederland uit 6 partijen, PvdA, CDA, VVD, D66, CU, GL. Of er nog wat kleine partijen bij horen kun je over discussieren.
GroenLinks behoort niet tot het politieke midden. In geen enkel kieskompas, stemwijzer, boek over politiek of waar dan ook zal je dat lezen. Maar als je zoiets simpels als niet wil erkennen houdt het gewoon op.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 13:24:55 #200
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_198284260
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:14 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

GroenLinks behoort niet tot het politieke midden. In geen enkel kieskompas, stemwijzer, boek over politiek of waar dan ook zal je dat lezen. Maar als je zoiets simpels als niet wil erkennen houdt het gewoon op.
Evenmin behoren ze tot links extremisme. Maar ja, dat zal je niet willen erkennen want dan ben je je afleiding van het extremisme van de PVV en FvD kwijt.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')