abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 26 februari 2021 @ 16:32:13 #151
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_198219659
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:17 schreef Horsemen het volgende:

[..]

De waarde van 200k (#NRDZ) zal inderdaad wel ongeveer kloppen maar dan nog is het een LTV van 150 bij een rente van maar bruto 6,5%. M.i. een karige rente, zeker met in het achterhoofd dat het grootste deel van de lening (170k) gebruikt zal worden voor de herfinanciering van een achtergestelde lening .

Locatie in hartje binnenstad van het onderpand lijkt mij overigens prima.

Wel jammer dat ik bij Collin nauwelijks meer incentives tegen kom. Ook bij een dergelijk project zou dat toch te regelen moeten zijn? Het zou de verbinding tussen de ondernemers en investeerders alleen maar versterken. Alleen lokale investeerders zouden een dergelijke incentive ophalen dus het kan nooit heel veel geld kosten.

Los van mijn laatste opmerking heb ik nog enige twijfel of ik hier een basis bedrag in wil stoppen.
Een achtergestelde lening. Nu wordt een nieuw financiering aangegaan om de achtergestelde lening af te lossen.
Denk dat er veel tussen de regels staat wat ik niet kan lezen.
Hierdoor toch erg voorzichtig.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_198219744
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:32 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Een achtergestelde lening. Nu wordt een nieuw financiering aangegaan om de achtergestelde lening af te lossen.
Denk dat er veel tussen de regels staat wat ik niet kan lezen.
Hierdoor toch erg voorzichtig.
Meestal moet je toch eerst de hoofdlening aflossen en daarna pas de achtergestelde?
pi_198219797
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:39 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Meestal moet je toch eerst de hoofdlening aflossen en daarna pas de achtergestelde?
Zolang daar geen afspraken over gemaakt zijn kan beide toch?
pi_198219857
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:43 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Zolang daar geen afspraken over gemaakt zijn kan beide toch?
De term achtergesteld suggereert voor mij wat anders. ABN AMRO geeft dit bv. ook aan:
quote:
Over het algemeen houdt de achterstelling in dat de achtergestelde lening pas mag worden terugbetaald nadat de andere schuldeiser(s) betaald zijn.
pi_198220046
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:48 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

De term achtergesteld suggereert voor mij wat anders. ABN AMRO geeft dit bv. ook aan:
[..]

Is dat niet alleen in geval van een faillissement?
pi_198220118
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 17:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Is dat niet alleen in geval van een faillissement?
Staat er niet bij op de site van abnamro. Het voelt vreemd als de achtergestelde lening eerder wordt afgelost dan de hoofdlening. Stel dat aflossing van achtergestelde lening gebeurd vlak voor een faillissement, dan zou ik als hoofdlener niet vrolijk worden.

Volgens mij staat er bv bij Collin pitches bijna altijd dat op achtergestelde lening niet mag worden afgelost en dat enkel rente wordt betaald.
pi_198220124
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 17:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Is dat niet alleen in geval van een faillissement?
Dat lijkt mij niet: Stel, ik help een ondernemer op weg met een achtergestelde lening. Deze achtergestelde lening is nodig omdat de betrokken ondernemer niet voldoende E.V. heeft om de banklening rond te krijgen.
Vervolgens gaat het niet zo goed met de onderneming, en betaald de ondernemer mij terug (want wij zijn kennissen, en de ondernemer wil mij niet met de brokken laten zitten).

Dit zal altijd zo in het financieel jaarverslag van de onderneming vermeld moeten worden. Dit gaat naar de kredietverstrekker, en vervolgens zal de kredietverstrekker hard aan de bel trekken, omdat er tegen de afspraken in gehandeld is (ook als er nog geen faillissement is).
pi_198220158
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 17:11 schreef KrekelJapie het volgende:
Volgens staat er bv bij Collin pitches bijna altijd dat op achtergestelde lening niet mag worden afgelost en dat enkel rente wordt betaald.
Precies, maar dan zijn er dus afspraken over gemaakt. Anders kan het volgens mij gewoon maar inderdaad niet vlak voor een (mogelijk) faillissement.
pi_198220309
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 17:14 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Precies, maar dan zijn er dus afspraken over gemaakt. Anders kan het volgens mij gewoon maar inderdaad niet vlak voor een (mogelijk) faillissement.
Vraag me dan wel af welke 1e lening gever een dergelijke afspraak niet maakt. Kan me geen situatie bedenken. Want dan blijk je als 1e lening gever eigenlijk achtergesteld te zijn.
pi_198220385
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 17:11 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Staat er niet bij op de site van abnamro. Het voelt vreemd als de achtergestelde lening eerder wordt afgelost dan de hoofdlening. Stel dat aflossing van achtergestelde lening gebeurd vlak voor een faillissement, dan zou ik als hoofdlener niet vrolijk worden.
Volgens mij slaat de term "achterstelling" echt alleen op de rang van schuldeisers in geval van faillissement, zie bijv. definitie op wikipedia:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Achterstelling
Wat dat betreft moet je het net zo zien als een hypotheek denk ik: een tweede hypotheek komt bij executie na een eerste, maar dat betekent niet dat een woningeigenaar gedurende de looptijd niet zijn tweede hypotheek eerder af mag lossen dan de eerste.
De voorwaarde dat er gedurende de looptijd van een lening niet mag worden afgelost op een specifieke andere lening is echt een aparte afspraak. Vaak zie je wel dat dit in combinatie gebeurt, dus dat zo'n afspraak wordt gemaakt mbt tot een achtergestelde lening (waarschijnlijk juist omdat dat vaak leningen in de familie/kennissen sfeer zijn, waar de gelduitlener hier vaker mee akkoord zal gaan).

Wat betreft je laatste punt: dat valt denk ik gewoon onder het kopje paulianeus handelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door OpDieFiets op 26-02-2021 17:35:31 ]
pi_198220772
Bloembollenteelt
https://www.collincrowdfund.nl/malieflower-bv/
1e hypotheek woonhuis/bedrijfsgebouwen.

Bijzonderheid: Alleen in de maanden oktober, november, december en januari wordt er afgelost op de lening.
pi_198221610
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 18:02 schreef KrekelJapie het volgende:
Bloembollenteelt
https://www.collincrowdfund.nl/malieflower-bv/
1e hypotheek woonhuis/bedrijfsgebouwen.

Bijzonderheid: Alleen in de maanden oktober, november, december en januari wordt er afgelost op de lening.
Dus we worden gevraagd om crediteuren en werkkapitaal te financieren op basis van aflossing in 30 jaar?
De verdiencapaciteit moet met name komen uit een tak die nog opgestart moet worden (loonwerk, wat over het algemeen geen ruime marges heeft. Het blijft onduidelijk of er voldoende machines voorhanden zijn).

Even versimpeld beoordelen banken zulke aanvragen op 3 onderdelen, waarvan er minimaal 2 van de 3 een voldoende moeten scoren:
-de ondernemer: heeft nog geen track record in de nieuwe core business, op zijn best matig succesvol in de oude core business >> onvoldoende
-het verdien model: er wordt in de aanvraag niet gekwantificeerd hoe een operationeel verlies van 2020 (onduidelijk hoeveel) omgebogen wordt in een positieve cashflow van 97K voor 2021 >> op zijn best een vraagteken
-de zekerheden (huiskavel van 1.3ha met diverse gebouwen): voldoende

Alles bij elkaar vind ik het te mager.
pi_198222051
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 18:02 schreef KrekelJapie het volgende:
Bloembollenteelt
https://www.collincrowdfund.nl/malieflower-bv/
1e hypotheek woonhuis/bedrijfsgebouwen.

Bijzonderheid: Alleen in de maanden oktober, november, december en januari wordt er afgelost op de lening.
Wel een hele grote afwijking van de taxatiewaarde t.o.v. de WOZ-waarde.
Zie ik iets over het hoofd?

Adres: Boomgaarddreef 15
Postcode: 3243 AC
Plaatsnaam: Stad aan 't Haringvliet
WOZ-waarde

Identificatie: 192401079119
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2020 265.000 euro
01-01-2019 246.000 euro
01-01-2018 239.000 euro
01-01-2017 235.000 euro
01-01-2016 231.000 euro
01-01-2015 236.000 euro
01-01-2014 239.000 euro

Kenmerken
Bouwjaar: 1964
Gebruiksdoel: woonfunctie
Oppervlakte: 137 m²
pi_198222442
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 19:29 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Wel een hele grote afwijking van de taxatiewaarde t.o.v. de WOZ-waarde.
Zie ik iets over het hoofd?
Ik denk dat de WOZ waarde alleen het woonhuis betreft en de taxatie gaat over het woonhuis met bedrijfsgebouwen en bijhorende gronden.
pi_198222732
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 19:49 schreef fok321 het volgende:

[..]

Ik denk dat de WOZ waarde alleen het woonhuis betreft en de taxatie gaat over het woonhuis met bedrijfsgebouwen en bijhorende gronden.
Dan zou het fijn zijn als Collin dit duidelijker zou omschrijven. Waar krijgen we nu precies een 1e hypotheek op?
pi_198222885
quote:
Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 600.000,- op het woonhuis met bedrijfsgebouwen en bijhorende gronden aan de Boomgaarddreef 15 te Stad aan ’t Haringvliet verkregen ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Het onroerend goed kent een marktwaarde van ¤ 952.000,- op basis van een taxatierapport met waardepeildatum 20 mei 2020.
pi_198225547
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 20:05 schreef fok321 het volgende:

[..]

Precies, dus als het dan alleen om dit adres gaat komt de WOZ-waarde niet hoger als bovenstaand bedrag.
Als er meer grond bij zit is het misschien handig om eventuele perceel nummers te noemen en/of wat voor overige gebouwen er dan nog onder het 1e hypotheekrecht vallen. Nu is het voor mij allemaal veel te summier beschreven om vertrouwen in te krijgen.
pi_198226030
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 22:28 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Precies, dus als het dan alleen om dit adres gaat komt de WOZ-waarde niet hoger als bovenstaand bedrag.
Als er meer grond bij zit is het misschien handig om eventuele perceel nummers te noemen en/of wat voor overige gebouwen er dan nog onder het 1e hypotheekrecht vallen. Nu is het voor mij allemaal veel te summier beschreven om vertrouwen in te krijgen.
Het grootste gedeelte van het bedrijf heeft huisnummer 15a. 15 is inderdaad enkel een klein perceel met alleen het woonhuis (perceel 2126). Ik vermoed dat de tekst van de pitch niet volledig is.
https://www.planviewer.nl(...)et-boomgaarddreef-15
pi_198228624
Aankoop bedrijfspand naaiatelier + bovenwoning
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=23471
2e hypotheek
pi_198229209
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:20 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Een dergelijke uitspraak zal wel passen bij De belhamels van kapitaalopmaat. Zou de klucht compleet maken.
Mooi voor zo'n onderneming, maar toch best zorgelijk voor de CF markt.
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 17:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Is dat niet alleen in geval van een faillissement?
Correct.

Een hoofdlening kan ook een achtergestelde lening zijn. Om het even ingewikkeld te maken ;-)
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 17:11 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Staat er niet bij op de site van abnamro. Het voelt vreemd als de achtergestelde lening eerder wordt afgelost dan de hoofdlening. Stel dat aflossing van achtergestelde lening gebeurd vlak voor een faillissement, dan zou ik als hoofdlener niet vrolijk worden.

Volgens mij staat er bv bij Collin pitches bijna altijd dat op achtergestelde lening niet mag worden afgelost en dat enkel rente wordt betaald.
Dan geldt altijd nog de Actio Paulania. Als daar een bevoordeling tov andere eisers geldt.
pi_198229436
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 08:57 schreef Kletsmajoortje het volgende:

[..]

Mooi voor zo'n onderneming, maar toch best zorgelijk voor de CF markt.
[..]

Correct.

Een hoofdlening kan ook een achtergestelde lening zijn. Om het even ingewikkeld te maken ;-)
[..]

Dan geldt altijd nog de Actio Paulania. Als daar een bevoordeling tov andere eisers geldt.
Deze zekerheid kan ook weer worden toegevoegd aan de lange lijst super zachte zekerheden. Dit is dan ook reden dat ik pas ga overwegen te investeren als er een materiële hypothecaire dekking is.
pi_198229565
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 06:56 schreef KrekelJapie het volgende:
Aankoop bedrijfspand naaiatelier + bovenwoning
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=23471
2e hypotheek
Jammer dat GvE niet de volledige financiering op het pand pakt, dan had ik het een heel leuk project gevonden al zou de rente dan wel lager zijn geweest. Hij zal toch wel in een half minuutje vol zitten. Sypathiek verhaal verder.

De krimp in die regio is ook wel een puntje van zorg trouwens:
https://www.pzc.nl/zeeuws(...)%2Fwww.google.com%2F
Pecunia non olet
  zaterdag 27 februari 2021 @ 10:09:41 #173
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_198229922
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 09:36 schreef obligataire het volgende:

[..]

Jammer dat GvE niet de volledige financiering op het pand pakt, dan had ik het een heel leuk project gevonden al zou de rente dan wel lager zijn geweest. Hij zal toch wel in een half minuutje vol zitten. Sypathiek verhaal verder.

De krimp in die regio is ook wel een puntje van zorg trouwens:
https://www.pzc.nl/zeeuws(...)%2Fwww.google.com%2F
Is het een constatering of zie ik het verkeerd?
De projecten schijnen steeds sneller vol te lopen.
Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar dat zijn in het algemeen projecten waar ik twijfels over heb en waar in ik geen investering wil/zal doen.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_198232811
Ome Bellagio op GvE staat inmiddels open voor inschrijving. Een hapje ingelegd vanwege zijn goede trackrecord. De site is supertraag dus dan weet je het wel weer. (edit: nu 2/3 vol, na 10 min.)

[ Bericht 27% gewijzigd door obligataire op 27-02-2021 14:11:16 ]
Pecunia non olet
pi_198233139
Hierbij de link van kippen op collin


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Reactie collin op het doel van herfinanciering van achtergestelde lening:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 14:47:31 #177
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_198233509
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 14:21 schreef Jaco078 het volgende:
Hierbij de link van kippen op collin

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Reactie collin op het doel van herfinanciering van achtergestelde lening:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lening niet opeisbaar. Maar geld wel nodig.
Het is vriendenkring en die wil je behouden en gaat wat regelen.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 14:51:52 #178
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_198233574
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 14:03 schreef obligataire het volgende:
Ome Bellagio op GvE staat inmiddels open voor inschrijving. Een hapje ingelegd vanwege zijn goede trackrecord. De site is supertraag dus dan weet je het wel weer. (edit: nu 2/3 vol, na 10 min.)
Geen toestemming voor 2e hypotheek.
Maar in 20 minuten al ruim 270K van 342K opgehaald. (80%)
Voor mij even niet.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_198233883
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 14:51 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Geen toestemming voor 2e hypotheek.
Maar in 20 minuten al ruim 270K van 342K opgehaald. (80%)
Voor mij even niet.
Voor beide hierboven aangehaalde projecten geldt: het geld klotst tegen de plinten bij de investeerders, dus de projecten komen toch wel vol.
Ik doe ook met beiden niet mee, wacht wel op projecten met (betere) zekerheden.
pi_198233899
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 14:47 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Lening niet opeisbaar. Maar geld wel nodig.
Het is vriendenkring en die wil je behouden en gaat wat regelen.
Het is een oud gezegde: als je niet meer naar de bank kunt voor geld, dan ga je naar ‘family, friends and fools ‘ ....
pi_198233929
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 15:14 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Voor beide hierboven aangehaalde projecten geldt: het geld klotst tegen de plinten bij de investeerders, dus de projecten komen toch wel vol.
Ik doe ook met beiden niet mee, wacht wel op projecten met (betere) zekerheden.
Naast de zekerheden spelen ook vent en tent een rol.
Deze man heeft trackrecord en het is dat rnhb geen toestemming geeft voor 2e hypotheek anders was die wel gekomen.
Ik geloof hier wel in en neem daarom mee.
pi_198234352
Lekkere taart gekregen van @crowder07 . Voor de linkjes.
Bedankt man!
pi_198235620
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 15:43 schreef Jaco078 het volgende:
Lekkere taart gekregen van @:crowder07 . Voor de linkjes.
Bedankt man!
Ben blij dat hij jou en je vrouw smaakt. Graag gedaan en is maar een klein geschenk als dank voor al je werk.
Daar hebben velen plezier van en hopelijk blijft het je ook in de toekomst lukken.
Groet en bedankt namens velen denk ik

[ Bericht 0% gewijzigd door crowder07 op 27-02-2021 17:35:15 ]
  zaterdag 27 februari 2021 @ 17:25:25 #184
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_198235751
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 15:15 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Het is een oud gezegde: als je niet meer naar de bank kunt voor geld, dan ga je naar ‘family, friends and fools ‘ ....
Daar past ook bij:
> Met family ga je wandelen, niet handelen.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 17:31:25 #185
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_198235827
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 15:14 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Voor beide hierboven aangehaalde projecten geldt: het geld klotst tegen de plinten bij de investeerders, dus de projecten komen toch wel vol.
Ik doe ook met beiden niet mee, wacht wel op projecten met (betere) zekerheden.
Ook bij SIG met 3e, 4e & 5e hypotheek project in 1½ uur op 92%.
Geld klost misschien wel over de plinten. Of zijn ze al verhoogd? :)
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 17:44:36 #186
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_198235970
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 17:31 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Ook bij SIG met 3e, 4e & 5e hypotheek project in 1½ uur op 92%.
Geld klost misschien wel over de plinten. Of zijn ze al verhoogd? :)
Nog even gekeken. Is geen investeerder die zegt "FOK".

Mijn gevoel is bevestigd. Waarschuwen op FOK, werkt.

Maar ja, dat alleen voor de FOK-kers. :Y
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_198237323
En wat doen we morgen met die van Illyas bij SIG?

Ik neig naar een voorzichtige ja in schijf 1a.
pi_198237460
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 15:15 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Het is een oud gezegde: als je niet meer naar de bank kunt voor geld, dan ga je naar ‘family, friends and fools ‘ ....
En als de bank je niet snapt, crowdfunding geen optie is en je je FFF niet lastig wil vallen met dit soort ongein ....
Is lastig om mensen te vinden buiten de FFF die je toch serieus willen helpen :(
pi_198237538
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:15 schreef namliam het volgende:

[..]

En als de bank je niet snapt, crowdfunding geen optie is en je je FFF niet lastig wil vallen met dit soort ongein ....
Is lastig om mensen te vinden buiten de FFF die je toch serieus willen helpen :(
De fools hebben zich inmiddels verzameld in de crowd. De nonfokcrowd bedoel ik dan natuurlijk...
pi_198237588
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:08 schreef quepos het volgende:
En wat doen we morgen met die van Illyas bij SIG?

Ik neig naar een voorzichtige ja in schijf 1a.
Ik doe ook mee Kwep, sterk punt van Ilias als verhuurder is dat je als huurder niet snel je huur vergeet te betalen, schat ik zo in
pi_198238534
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:20 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Ik doe ook mee Kwep, sterk punt van Ilias als verhuurder is dat je als huurder niet snel je huur vergeet te betalen, schat ik zo in
Ik denk ook wel dat hij een 'aanmoedingsploegje' achter de hand heeft.
pi_198244539
Horecapand op Geldvoorelkaar loopt niet hard.

De pitch spreekt over een lening van 110.000 bij october. Ik zie alleen een bedrag van 85.000 (met overheidssteun)
https://nl.october.eu/project/zoet-horeca/

[ Bericht 61% gewijzigd door KrekelJapie op 28-02-2021 08:29:36 ]
pi_198246896
SiG project Rosier Faassenstraat staat open.
pi_198246924
Schijf 1A binnen 1 minuut vol.
pi_198246929
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 11:30 schreef TisIk het volgende:
SiG project Rosier Faassenstraat staat open.
En 1a met 13000 overschreven ...
pi_198246935
Sameningeld voor mij niet te doen, zo traag en al vol. Na ja jammer, hoop dat ze de rentes maar gaan verlagen want zo kom ik nergens bij.
Er staat een flamingo in mijn gezichtsveld... Rake $3
pi_198246949
Bij sig niet meer tussen te komen zo...
pi_198246961
Schijf 1B meer dan 100% overschreven

Edit:
En nu ineens weer minder.
Van 69k naar 54k.
Hij past nu weer op mijn beeldscherm :)
pi_198246966
Ging weer lekker snel. Ik heb voor mijn basisbedag een inleg gedaan. Hopelijk aankomende week nog wat projecten!
pi_198247102
Ik was zelf te laat
Heeft iemand kunnen zien of er weer vroegtijdige toezeggingen in zaten?
pi_198247119
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 11:44 schreef jsuijker het volgende:
Ik was zelf te laat
Heeft iemand kunnen zien of er weer vroegtijdige toezeggingen in zaten?
Volgens mij niet. Toen ik klaar was zat er pas een paar k in 1a.
pi_198247346
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 11:35 schreef Hanzul2 het volgende:
Ging weer lekker snel. Ik heb voor mijn basisbedag een inleg gedaan. Hopelijk aankomende week nog wat projecten!
Ik heb een klein hapje schijf 3 meegepakt. Mooi rendement, en helemaal als daar boeterente bij herfinanciering bij komt. Mooi appartement, denk dat die WOZ aan de lage kant is.
Pecunia non olet
pi_198247595
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 11:59 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik heb een klein hapje schijf 3 meegepakt. Mooi rendement, en helemaal als daar boeterente bij herfinanciering bij komt. Mooi appartement, denk dat die WOZ aan de lage kant is.
Dat dacht ik ook, wilde daarom ook nog een klein hapje schijf 2 meenemen, ma zat toen vol. Hopelijk volgende keer beter.
pi_198247612
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 11:46 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Toen ik klaar was zat er pas een paar k in 1a.
Volgens mij ook niet. Hij leek om 11:30 op 0 te openen.

SIG moet wel echt iets aan het overschrijven van de schijven gaan doen. Daar zijn ze mee bezig, zeggen ze al een tijdje, maar ik merk er nog weinig van. Ik heb op zich geen aanleiding om eraan te twijfelen, maar bepalen ze uiteindelijk wel objectief aan de hand van de tijdstippen van investeren wie er buiten de boot valt? Dat is voor ons niet transparant. Wat doen ze er bijvoorbeeld mee als één van hun grote investereerders (deels) te laat is? Nogmaals: ik verdenk ze nergens van, maar zie toch liever dat het overschrijven helemaal niet voorkomt.
pi_198249425
quote:
Dank voor de foto's. Dat is een positief bericht. Altijd leuk om te zien w/
pi_198251569
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 11:44 schreef jsuijker het volgende:
Ik was zelf te laat
Heeft iemand kunnen zien of er weer vroegtijdige toezeggingen in zaten?
Vrijwel zeker niet.
  zondag 28 februari 2021 @ 16:48:57 #208
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_198252742
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 16:03 schreef TisIk het volgende:

[..]

Vrijwel zeker niet.
Was niet het geval. Zie Hanzu 11:46 uur.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
  zondag 28 februari 2021 @ 16:51:20 #209
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_198252801
Deed mee bij KOM.

Recreatiewoningen in Zeeland. Had ingesteld op automatisch.

Bij opening direct vol, maar niets voor mij.

Was automatisch al overschreven, denk ik.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_198252931
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 16:51 schreef Zeghomaar het volgende:
Deed mee bij KOM.


Terwijl je onlangs zo blij was dat we je waarschuwden tegen KOM?
  zondag 28 februari 2021 @ 19:03:52 #211
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_198255061
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 17:00 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Terwijl je onlangs zo blij was dat we je waarschuwden tegen KOM?
Ging in het verleden bijna blind mee.
Nu toch er voorzichtig. (mede door FOK)

Moet mijn geld wel ergens investeren.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_198255098
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 09:23 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Deze zekerheid kan ook weer worden toegevoegd aan de lange lijst super zachte zekerheden. Dit is dan ook reden dat ik pas ga overwegen te investeren als er een materiële hypothecaire dekking is.
Ik overweeg steeds meer om de CF markt af te bouwen en toch maar weer meer andere vormen van beleggen te gebruiken.
Het blijft een opeenstapeling van factoren die het rendement beïnvloeden. De meerwaarde tov bijv de aandelenmarkt tov CF destijds zijn er nu steeds minder. CF begint op deze manier steeds meer op speculeren te lijken.
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 17:31 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Ook bij SIG met 3e, 4e & 5e hypotheek project in 1½ uur op 92%.
Geld klost misschien wel over de plinten. Of zijn ze al verhoogd? :)
Als er hier ook zijn die geld teveel hebben en willen investeren, ik zoek nog cash posities :-)
pi_198256591
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 19:03 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Ging in het verleden bijna blind mee.
Nu toch er voorzichtig. (mede door FOK)

Moet mijn geld wel ergens investeren.
Kom is eerder speculeren dan investeren. Al mijn projecten daar in default en zekerheden nooit geregeld...
pi_198257262
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 16:51 schreef Zeghomaar het volgende:
Deed mee bij KOM.

Recreatiewoningen in Zeeland. Had ingesteld op automatisch.

Bij opening direct vol, maar niets voor mij.

Was automatisch al overschreven, denk ik.
Dan ben je door het oog van de naald gegaan. Ik zou mijzelf gelukkig prijzen dat het niet gelukt is.
pi_198257776
Nounou het is niet allemaal kommer en kwel bij kom. Van mijn 11 projecten zijn er 9 succesvol afgerond en 2 lopen er nog volgens schema. 0 defaults dus.

Ik pak al jaren geen nieuwe projecten meer mee daar, maar niet alles is slecht.
pi_198260257
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 19:03 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]Moet mijn geld wel ergens investeren.
Het 'moet' nooit, er komt altijd wel weer iets beters............
Pecunia non olet
pi_198262395
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 20:26 schreef flexion het volgende:

[..]

Kom is eerder speculeren dan investeren. Al mijn projecten daar in default en zekerheden nooit geregeld...
Nou nou. Ik heb meerdere projecten met hypothecaire dekking. De deze zijn allemaal netjes langs de notaris geweest. De aktes zijn gedeeld met investeerders. Dit in tegenstelling tot Collin en Geldvoorelkaar.

Je moet bij kapitaalopmaat vooral oppassen met projecten zonder hypothecaire dekking. Maar ook dit geldt voor meerdere platformen.
pi_198262500
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 06:42 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Nou nou. Ik heb meerdere projecten met hypothecaire dekking. De deze zijn allemaal netjes langs de notaris geweest. De aktes zijn gedeeld met investeerders. Dit in tegenstelling tot Collin en Geldvoorelkaar.

Je moet bij kapitaalopmaat vooral oppassen met projecten zonder hypothecaire dekking. Maar ook dit geldt voor meerdere platformen.
Ja was misschien wat hard maar ben met kom helemaal klaar. Laatste project is ook van paar jaar terug. Misschien is het al beter tegenwoordig maar vertrouwen is toen flink geschaad. Redenen zijn hier al vaak langsgekomen.
Maar ben blij om te horen dat er nog goede ervaringen bij zitten. Hopen dat ze goed aflopen.
  maandag 1 maart 2021 @ 10:07:12 #219
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_198264327
GVE Naaiatelier vol in 4 minuten.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_198264380
Op mijn vraag richting FNC wanneer de boel weer op orde is:

"Omdat de laatste dossiers op dit moment worden overgedragen hopen we dat eind maart alles weer normaal is. Na het overdragen van de dossiers worden de laatste zaken afgehandeld."
  maandag 1 maart 2021 @ 10:15:20 #221
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_198264439
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 10:10 schreef Defer4 het volgende:
Op mijn vraag richting FNC wanneer de boel weer op orde is:

"Omdat de laatste dossiers op dit moment worden overgedragen hopen we dat eind maart alles weer normaal is. Na het overdragen van de dossiers worden de laatste zaken afgehandeld."
Ze nemen de tijd. Dan maar hopen dat het deugdelijk gebeurt.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_198264786
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 10:15 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Ze nemen de tijd. Dan maar hopen dat het deugdelijk gebeurt.
Dat de recovery nu al maanden stilt ligt, is niet handig voor het recovery resultaat. Ik had het idee dat fundingcircle hier best goed bovenop zat en hierdoor best veel geld teruggestroomd is naar de investeerders

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 01-03-2021 11:01:18 ]
pi_198265001
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 10:15 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Ze nemen de tijd. Dan maar hopen dat het deugdelijk gebeurt.
Bij mij gaat het er echt niet in dat het zo lang duurt om dossiers over te zetten. En dan nog hebben ze tenminste een inspanningsverplichting om probleemprojecten aan te pakken en investeerders te informeren.
pi_198265052
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 10:15 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Ze nemen de tijd. Dan maar hopen dat het deugdelijk gebeurt.
Bij FNC is nooit sprake van hypotheek. Dat betekent dat haast geboden is zolang er nog iets van waarde aanwezig is. Zeker in corona tijd.
Pecunia non olet
pi_198265424
Het bootje van Corja zit al weer vol zie ik. Gelukkig in de voorverkoop wat mee kunnen nemen.
Pecunia non olet
pi_198265550
Ik heb best wel een aantal leningen bij geldvoorelkaar die door corona het erg lastig hebben om het laatste deel van de lening terug te betalen. Zou het geen optie kunnen zijn om deze leningen te herfinancieren met de BMKB-C regeling?
https://www.geldvoorelkaa(...)d-staat-deels-garant
pi_198265998
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 10:51 schreef obligataire het volgende:
Bij FNC is nooit sprake van hypotheek. Dat betekent dat haast geboden is zolang er nog iets van waarde aanwezig is. Zeker in corona tijd.
Snel handelen is altijd belangrijk om een goed signaal af te geven, uit de reacties die ik afgelopen maanden er uit heb moet trekken (en dat ging niet vanzelf) maak ik op dat ze die mening dus helaas niet helemaal delen en pas zeer recent sinds oktober weer contact over achterstand hebben gehad.
pi_198266070
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 11:51 schreef tnhb het volgende:

[..]

Snel handelen is altijd belangrijk om een goed signaal af te geven, uit de reacties die ik afgelopen maanden er uit heb moet trekken (en dat ging niet vanzelf) maak ik op dat ze die mening dus helaas niet helemaal delen en pas zeer recent sinds oktober weer contact over achterstand hebben gehad.
Dat is helaas het manco van veel platformen. Je maakt het leningnemers wel heel makkelijk als je zo handeld.
pi_198266337
Voor wie nog wat in de Horeca wil inleggen https://horecacrowdfunding.nl/projects/cha-cha-utrecht-1ep1qd93 staat nu open.
pi_198266509
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 12:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Voor wie nog wat in de Horeca wil inleggen https://horecacrowdfunding.nl/projects/cha-cha-utrecht-1ep1qd93 staat nu open.
Ik zie dat de investeringen worden niet op tijd(stip) investeren gesorteerd, maar op investeringsbedrag. Aardig idee
pi_198266576
Doet er iemand mee? Buiten een grote inleg van eigen geld , zie ik niet veel sterke punten eigenlijk en het is helaas nog steeds corona tijd. Van aflossingsvrij 2 jaar word ik ook niet vrolijk.
Pecunia non olet
pi_198266596
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 12:24 schreef obligataire het volgende:
Van aflossingsvrij 2 jaar word ik ook niet vrolijk.
2 maanden
pi_198266608
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 12:25 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

2 maanden
Oeps :@ :@
Pecunia non olet
pi_198267003
Word je dan wel vrolijk? :)

Ik hou niet van thee... ik wacht op iets beters.
pi_198267321
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 12:49 schreef crowdiefunder het volgende:
Word je dan wel vrolijk? :)

Ik hou niet van thee... ik wacht op iets beters.
Hmm, die 2 maanden zijn goed verdedigbaar aangezien ze pas later gepland open gaan.

Maar ik vraag me af of de timing van zoiets heel gelukkig is. Op dit moment zijn laagdrempelige horecabedrijven, liefst met een bestaande klantenkring , het meest kansrijk om te overleven. Zo'n nieuw drankje, en het zal best lekker zijn, dat heeft toch tijd nodig denk ik..
Pecunia non olet
pi_198267773
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 12:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Voor wie nog wat in de Horeca wil inleggen https://horecacrowdfunding.nl/projects/cha-cha-utrecht-1ep1qd93 staat nu open.
Doe klein mee. Denk dat we vanaf de zomer toch wel weer terug naar normaal gaan en mensen helemaal los gaan qua consumptie
Er staat een flamingo in mijn gezichtsveld... Rake $3
  maandag 1 maart 2021 @ 13:47:31 #237
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_198267839
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 13:43 schreef drollenvanger het volgende:

[..]

Doe klein mee. Denk dat we vanaf de zomer toch wel weer terug naar normaal gaan en mensen helemaal los gaan qua consumptie
Help het je hopen.
Hou daarom wat achter de hand om enkele keren extra buiten de deur te kunnen eten.
Ondanks dat er thuis ook aardig getafeld kan worden is samen met een aantal vrienden & vriendinnen in een restaurant toch een andere beleving.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
  maandag 1 maart 2021 @ 13:54:34 #238
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_198267951
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 13:43 schreef drollenvanger het volgende:

[..]

Doe klein mee. Denk dat we vanaf de zomer toch wel weer terug naar normaal gaan en mensen helemaal los gaan qua consumptie
En in het najaar?
pi_198268131
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 13:54 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

En in het najaar?
Ga er vanuit dat iedereen dan gevaccineerd is, maar goed misschien ben ik wat optimistisch.
Er staat een flamingo in mijn gezichtsveld... Rake $3
pi_198268396
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 14:07 schreef drollenvanger het volgende:

[..]

Ga er vanuit dat iedereen dan gevaccineerd is, maar goed misschien ben ik wat optimistisch.
Dat is inderdaad te optimistisch. Vaccinatie loopt waarschijnlijk door tot in 2022. En dat is nog enkel als we 2 vaccinaties nodig hebben. Mogelijk worden dat er drie door mutaties in het virus.
pi_198268605
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 06:42 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Nou nou. Ik heb meerdere projecten met hypothecaire dekking. De deze zijn allemaal netjes langs de notaris geweest. De aktes zijn gedeeld met investeerders. Dit in tegenstelling tot Collin en Geldvoorelkaar.

Je moet bij kapitaalopmaat vooral oppassen met projecten zonder hypothecaire dekking. Maar ook dit geldt voor meerdere platformen.
Mee eens.
Ze doen wel rare dingen bij KOM, maar ze doen niet alles verkeerd.
Mijn KOM investeringen met hypothecaire dekking (w.o. de Moeder Aller Hypothecair Gedekte Projecten (Panneklaar)) lopen nog prima.
En inderdaad netjes de hypotheekaktes ontvangen.
Overigens investeer ik niet meer bij KOM, dat dan weer niet.
pi_198268766
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 12:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Voor wie nog wat in de Horeca wil inleggen https://horecacrowdfunding.nl/projects/cha-cha-utrecht-1ep1qd93 staat nu open.
Ik neem hem niet mee.
Voorlopig geen horeca voor mij.
Ik zie trouwens dat er weer geen incentive gegeven wordt.
Dat lijkt wel (bijna) helemaal voorbij te zijn (ook op andere platformen).
Waarom zou dat zijn?
Ik vind het jammer, want het is toch vaak een aardige bonus en het is een vrij unieke extra van Crowdfunding.
Het maakt het allemaal wat persoonlijker en creëert betrokkenheid bij het bedrijf.
pi_198269458
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 14:57 schreef TisIk het volgende:

[..]

Ik neem hem niet mee.
Voorlopig geen horeca voor mij.
Ik zie trouwens dat er weer geen incentive gegeven wordt.
Dat lijkt wel (bijna) helemaal voorbij te zijn (ook op andere platformen).
Waarom zou dat zijn?
Ik vind het jammer, want het is toch vaak een aardige bonus en het is een vrij unieke extra van Crowdfunding.
Het maakt het allemaal wat persoonlijker en creëert betrokkenheid bij het bedrijf.
Gve blokes heeft wel een incentive als 1 van de weinige.
  maandag 1 maart 2021 @ 16:00:08 #244
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_198269761
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 15:42 schreef Tjalala het volgende:

[..]

Gve blokes heeft wel een incentive als 1 van de weinige.
Project loopt nog iet zo hard.

Incentive ¤ 25,-- trek mij niet over de streep. Ritje naar Groningen vv. kost het 3x.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
  maandag 1 maart 2021 @ 16:16:56 #245
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_198270039
[quote]1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 14:21 schreef Jaco078 het volgende:
Hierbij de link van kippen op collin

[spoiler]

https://www.collincrowdfu(...)26ea2209acb013b02146

Gisteren een klein aantal kleine investeerders.
Gisteravond 1e met 30K
Daarna niemand meer.
Zal wel snel vol stromen als Collin open zet.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_198270265
Vanmiddag een mail ontvangen van NewFunding dat de jaaropgave 2020 eindelijk te downloaden zou zijn.

Bij mij staat hij echter nog niet online. Andere investeerders waar hij al wel zichtbaar is?
pi_198270431
Net even bij SIG gekeken, maar mis nog enkele betalingen.
  maandag 1 maart 2021 @ 16:42:11 #248
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_198270453
quote:
14s.gif Op maandag 1 maart 2021 16:30 schreef Horsemen het volgende:
Vanmiddag een mail ontvangen van NewFunding dat de jaaropgave 2020 eindelijk te downloaden zou zijn.

Bij mij staat hij echter nog niet online. Andere investeerders waar hij al wel zichtbaar is?
Yep, is bij mij te downloaden. onder "mijn investeringen".
pi_198270564
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 16:42 schreef InVestEerder het volgende:

[..]

Yep, is bij mij te downloaden. onder "mijn investeringen".
Bijzonder. 2017, 2018 en 2019 zijn wel te downloaden maar 2020 is bij mij nog leeg.

Maar eens een mail aan wagen...

Dank!
pi_198271002
quote:
14s.gif Op maandag 1 maart 2021 16:30 schreef Horsemen het volgende:
Vanmiddag een mail ontvangen van NewFunding dat de jaaropgave 2020 eindelijk te downloaden zou zijn.

Bij mij staat hij echter nog niet online. Andere investeerders waar hij al wel zichtbaar is?
Neen, ik heb afgelopen week al eerder geluiden gehoor dat er mensen waren waar deze toen al zichtbaar was. Zou zomaar kunnen dat er bij geen jaaropgaaf is gegenereerd omdat ik afgelopen jaar niets geïnvesteerd heb daar, of is dat bij jouw wel het geval?
pi_198271299
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 17:21 schreef tnhb het volgende:

[..]

Neen, ik heb afgelopen week al eerder geluiden gehoor dat er mensen waren waar deze toen al zichtbaar was. Zou zomaar kunnen dat er bij geen jaaropgaaf is gegenereerd omdat ik afgelopen jaar niets geïnvesteerd heb daar, of is dat bij jouw wel het geval?
Ik heb het afgelopen jaar niet geïnvesteerd bij NF maar voor mij wel een jaaropgave.
pi_198271398
Hypotheekakte Zuid- en Noord-Holland, Zeeland

Het vestigen​ van het Recht van 1ste Hypotheek op naam van Stichting Toezicht NewFunding heeft vrijdagmiddag 26 februari plaatsgevonden.

De notaris heeft vanmiddag te kennen gegeven dat de inschrijving bij het kadaster is afgerond, u kunt de hypotheekakte inzien door in te loggen op Mijn NewFunding.

De geldlening is aan Geldnemer ter beschikking gesteld nadat de hypotheekakte bij de notaris was gepasseerd, vanaf dat moment is Geldnemer rente verschuldigd aan Geldgevers. De ingangsdatum kunt u tevens vinden in het terugbetaalschema in de bovenste kolom met gegevens.

De Hypotheekakte is aan het eind van de middag op 26 februari gepasseerd, om praktische redenen zal de uitbetaling van deze laatste dagen rente tegelijkertijd plaatsvinden met de uitbetaling van de komende maand. U zult per 1 april dan ook een volle maand rente + de resterende dagen rente van de maand februari uitgekeerd krijgen
pi_198271446
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 17:21 schreef tnhb het volgende:

[..]

Neen, ik heb afgelopen week al eerder geluiden gehoor dat er mensen waren waar deze toen al zichtbaar was. Zou zomaar kunnen dat er bij geen jaaropgaaf is gegenereerd omdat ik afgelopen jaar niets geïnvesteerd heb daar, of is dat bij jouw wel het geval?
Nee, mijn laatste investering bij NF was van november 2019.
Inmiddels een mail gestuurd. Dus maar even afwachten wat de reactie is maar slordig is het wel.
pi_198271677
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 16:42 schreef InVestEerder het volgende:

[..]

Yep, is bij mij te downloaden. onder "mijn investeringen".
Bij mij ook.
pi_198271805
Iemand hier de laatste weken nog iets gehoord van de Maatschap van Capital Circle. Heb nog steeds geen antwoorden van Capital Circle gekregen op mijn vragen :N
pi_198272195
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 17:48 schreef KrekelJapie het volgende:
Hypotheekakte Zuid- en Noord-Holland, Zeeland

Het vestigen​ van het Recht van 1ste Hypotheek op naam van Stichting Toezicht NewFunding heeft vrijdagmiddag 26 februari plaatsgevonden.

De notaris heeft vanmiddag te kennen gegeven dat de inschrijving bij het kadaster is afgerond, u kunt de hypotheekakte inzien door in te loggen op Mijn NewFunding.

De geldlening is aan Geldnemer ter beschikking gesteld nadat de hypotheekakte bij de notaris was gepasseerd, vanaf dat moment is Geldnemer rente verschuldigd aan Geldgevers. De ingangsdatum kunt u tevens vinden in het terugbetaalschema in de bovenste kolom met gegevens.

De Hypotheekakte is aan het eind van de middag op 26 februari gepasseerd, om praktische redenen zal de uitbetaling van deze laatste dagen rente tegelijkertijd plaatsvinden met de uitbetaling van de komende maand. U zult per 1 april dan ook een volle maand rente + de resterende dagen rente van de maand februari uitgekeerd krijgen
Heb je deze informatie per mail ontvangen?
Ik zit ook in dat project, maar ik heb niets ontvangen.
Moet hiervoor ik misschien Ik wil de nieuwsbrief ontvangen. op de Website aanvinken?
En krijg ik dan niet te veel reclame e-mails?
pi_198272341
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 18:32 schreef TisIk het volgende:

[..]

Heb je deze informatie per mail ontvangen?
Ik zit ook in dat project, maar ik heb niets ontvangen.
Moet hiervoor ik misschien Ik wil de nieuwsbrief ontvangen. op de Website aanvinken?
En krijg ik dan niet te veel reclame e-mails?
Nee, niet de nieuwsbrief. Je kunt je bij de pitch van het project aanmelden voor updates ervan.
pi_198273232
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 18:39 schreef Buurman_ het volgende:

[..]

Nee, niet de nieuwsbrief. Je kunt je bij de pitch van het project aanmelden voor updates ervan.
Dank je.
Die heb ik aanstaan, maar ik heb dus niets ontvangen.
Zal maar weer eens een e-mail sturen.
Vreemde plek trouwens (in de pitch). Zou toch eigenlijk bij Mijn Investeringen moeten staan.
pi_198273865
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 11:24 schreef KrekelJapie het volgende:
Ik heb best wel een aantal leningen bij geldvoorelkaar die door corona het erg lastig hebben om het laatste deel van de lening terug te betalen. Zou het geen optie kunnen zijn om deze leningen te herfinancieren met de BMKB-C regeling?
https://www.geldvoorelkaa(...)d-staat-deels-garant
Vanuit investeerder is dat interessant, ben je van het risico af, maar of de geldnemer en het platform daar op zitten te wachten...?
pi_198273959
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 17:41 schreef Aster1X het volgende:

[..]

Ik heb het afgelopen jaar niet geïnvesteerd bij NF maar voor mij wel een jaaropgave.
Dan kan dat dus niet de oorzaak zijn van het ontbreken van de jaaropgaaf.
pi_198275617
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 18:12 schreef Faraday01 het volgende:
Iemand hier de laatste weken nog iets gehoord van de Maatschap van Capital Circle. Heb nog steeds geen antwoorden van Capital Circle gekregen op mijn vragen :N
Ik heb 4 projecten met een betaal probleem waarvan 2 afgelopen maand
Voor het eerst verzaakt hebben. Ik wacht komende betalingsronde even af. Bij geen info of betaling ga ik er ook achteraan. Heb dus ook geen proactieve communicatie gezien van het platform.
pi_198277464
Waardervoorjegeld geeft op 4 maart om 21.00 uur wederom een webinar over zekerheden.
Een herinnering kan je via Youtube instellen;
pi_198278778
SamenInGeld, mijn transactie ovz ff verwerkt, ik mis er nog een bundeltje projecten, zal morgen wel komen I suppose, komt wel goed.
pi_198279837
quote:
12s.gif Op maandag 1 maart 2021 23:18 schreef peterc het volgende:
SamenInGeld, mijn transactie ovz ff verwerkt, ik mis er nog een bundeltje projecten, zal morgen wel komen I suppose, komt wel goed.
Ik mis ook nog maar liefst 6 projecten.

edit: inmiddels om 10.35 compleet op dinsdag 2 mrt.

[ Bericht 5% gewijzigd door zeeland6 op 02-03-2021 10:36:35 ]
  dinsdag 2 maart 2021 @ 06:04:48 #265
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_198280215
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 01:15 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Ik mis ook nog maar liefst 6 projecten.
Bij mij alle projecten verwerkt bij SIG.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_198280218
Mediator
https://www.collincrowdfund.nl/rinus-versol/
Met borgstellingen van partner en een zoon. Als het misgaat kan hij met zijn zoon in mediation.

Negatieve hypotheekverklaring is ook van de zoon.

Rinus heeft eerder via een vaag leningforum geprobeerd geld op te halen


[ Bericht 9% gewijzigd door KrekelJapie op 02-03-2021 09:18:23 ]
pi_198280832
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 01:15 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Ik mis ook nog maar liefst 6 projecten.
Ik mis er 21 (30% van te ontvangen bedrag). Het lijkt in mijn transacties alsof ze gisteren met lunchpauze zijn gegaan en nooit meer zijn teruggekomen.

[ Bericht 2% gewijzigd door KrekelJapie op 02-03-2021 08:39:04 ]
pi_198280860
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 08:29 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Ik mis er 21. Het lijkt in mijn transacties alsof ze gisteren met lunchpauze zijn gegaan en nooit meer zijn teruggekomen.
Ik ook zoiets. Vooral de oudere projecten...
Pecunia non olet
pi_198281012
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 06:11 schreef KrekelJapie het volgende:
Mediator
https://www.collincrowdfund.nl/rinus-versol/
Met borgstellingen van partner en een zoon. Als het misgaat kan hij met zijn zoon in mediation.
Maar hij kent ook alle mazen om onder betaling uit te komen! Dus vermoedelijk zal mediation met zoon niet nodig zijn. Loop hier met grote boog omheen.
pi_198281350
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden 😉
pi_198281955
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 06:11 schreef KrekelJapie het volgende:
Mediator
https://www.collincrowdfund.nl/rinus-versol/
Met borgstellingen van partner en een zoon. Als het misgaat kan hij met zijn zoon in mediation.

Negatieve hypotheekverklaring is ook van de zoon.

Rinus heeft eerder via een vaag leningforum geprobeerd geld op te halen
[ afbeelding ]
Wat een triestigheid, om hiervoor bij je zoon aan te kloppen. Dat verhypothekeerde flatje heeft een woz-waarde van ¤ 31.000,- en vaderlief is volgens Linkedin "opzoek (sic) naar een nieuwe uitdaging". Dat zijn van die zinnetjes die je vaak vanuit een uitkering op je profiel moet zetten om te laten zien dat je actief naar werk zoekt...

Een pitch met veel verborgen verdriet schat ik zo in.
pi_198281987
All4funding:
quote:
Esther Veenstra van Fabryk Design heeft haar privé woning verkocht. Deze woning was middels een tweede hypotheekrecht verbonden aan de crowdfund financiering die op 1 juni 2019 door ons platform werd verstrekt aan Fabryk Design. Met de verkoop van de woning kwamen voldoende middelen vrij om het restant van de financiering af te lossen zodat wij het hypotheekrecht konden worden vrijgeven.

Voor u natuurlijk een extraatje. Alle nog openstaande termijnen worden ineens betaald! Het werkelijk gerealiseerde rendement wordt daarmee fors hoger dan de overeengekomen 8%.

Gisteren hebben wij nog even contact gehad met Esther. Zij laat weten dat ondanks de coronaperikelen goed gaat met het bedrijf en dat zij zich het komende jaar o.a. gaat richten op de Duitse markt waar ze heel hoge verwachtingen van heeft.

Zij bedankt de investeerders voor het vertrouwen in haar en haar onderneming.
pi_198282027
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 10:18 schreef paardendokter het volgende:
Dat verhypothekeerde flatje heeft een woz-waarde van ¤ 31.000,-
Viel mij ook op. Zal de lage waarde niet komen omdat de woning in aanbouw was?
quote:
pi_198282194
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 09:27 schreef Horsemen het volgende:
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden 😉
Dat weten we. Maar de laatste maanden leek het goed te gaan bij SIG, het lijkt ze nu boven het hoofd te groeien. Ik vond het wel fijn de melding.
pi_198282293
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 10:25 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Viel mij ook op. Zal de lage waarde niet komen omdat de woning in aanbouw was?
[..]

ja dat moet haast wel Jaap, goed speurwerk weer !
pi_198282420
Straal en coatingservice:
https://www.collincrowdfund.nl/w-p-bos-beheer-b-v/
2e hypotheek woonhuis met beperkte overwaarde
pi_198282603
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 10:38 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Dat weten we. Maar de laatste maanden leek het goed te gaan bij SIG, het lijkt ze nu boven het hoofd te groeien. Ik vond het wel fijn de melding.
was van mij alleen een constatering, geen oordeel, zal mede te maken hebben met de 28 dgn van febr. Betalingen door de hypo nemers zullen ook nog gisteren i d loop vd dag binnen gekomen zijn. Zie net dat er wat transacties bij zijn gekomen. Gaat goed komen.
pi_198282709
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 10:54 schreef KrekelJapie het volgende:
Straal en coatingservice:
https://www.collincrowdfund.nl/w-p-bos-beheer-b-v/
2e hypotheek woonhuis met beperkte overwaarde
Als ik het goed lees heeft Adrie van Beurden goed geboerd de afgelopen 25 jaar. Haalt ruim 600k uit de verkoop en blijft de bedrijfs panden in zijn bezit verhuren aan de verkochte firma. Plus dat hij nog echt een flinke vinger in de pap houdt door zijn aandelen b en c. Weet niet precies wat ok hier van moet vinden. Rente van 8%. Lijkt goed maar kan het risico niet goed inschatten.
pi_198283427
quote:
Met incentive!
Ze hebben naar me geluisterd ;)
Ik neem hem overigens niet mee.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 12:42:35 #282
454405 escortmk2
petrolhead
pi_198283771
3*, in deze tijd, en dan 8% rente.
Gezien het beperkte bedrag zal ie wel volkomen maar ik laat ook deze gaan.
pi_198283990
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 11:18 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Als ik het goed lees heeft Adrie van Beurden goed geboerd de afgelopen 25 jaar. Haalt ruim 600k uit de verkoop en blijft de bedrijfs panden in zijn bezit verhuren aan de verkochte firma. Plus dat hij nog echt een flinke vinger in de pap houdt door zijn aandelen b en c. Weet niet precies wat ok hier van moet vinden. Rente van 8%. Lijkt goed maar kan het risico niet goed inschatten.
Wouter (de lener) is pas vanaf 2019 ondernemer en heeft nog niet echt een trackrecord opgebouwd. Als ik snel reken is het enige comfort een 2e hypotheek die zo'n 13 % (!) van de lening dekt. Snap niet dat Collin dit een laag risico noemt.
pi_198284227
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 19:19 schreef TisIk het volgende:

[..]

Dank je.
Die heb ik aanstaan, maar ik heb dus niets ontvangen.
Zal maar weer eens een e-mail sturen.
Vreemde plek trouwens (in de pitch). Zou toch eigenlijk bij Mijn Investeringen moeten staan.
Hier hetzelfde. Ik heb de updates voor het project aanstaan, maar heb het bericht over het project niet ontvangen.
pi_198284678
Collin haalt (vandaag) weer een bedrag uit de wallet met boekdatum 1-2:
quote:
Wij hebben de termijn voor de maand januari van **tsp*nn*ng S*m*n B.V. met leningnummer 33826 nog niet ontvangen. De termijn van januari hebben wij overigens wel op uw rekening courant bijgeschreven. De betaling van januari wordt teruggevorderd omdat deze door de ondernemer niet voldaan is.
Hierdoor komt de feitelijke situatie weer overeen met uw administratie.
pi_198284927
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:59 schreef KrekelJapie het volgende:
Collin haalt (vandaag) weer een bedrag uit de wallet met boekdatum 1-2:
[..]

Dat is precies de werkwijze die men maanden terug al gecommuniceerd heeft. De bedragen wel dagelijks direct bijboeken maar sneller terugboeken als men toch niet heeft betaald of dat er is gestorneerd. Sneller terugboeken om te voorkomen dat men zoals in het verleden wel eens voorkwam een termijn verrekend moest worden die al maanden tevoren was betaald aan de investeerder maar niet ontvangen door Collin.
Ik ben blij met deze werkwijze maar het staat iedereen uiteraard vrij om een andere mening te hebben.
pi_198284948
Is deze tulpenboer al besproken? https://www.collincrowdfund.nl/malieflower-bv/
pi_198285085
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:22 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Hier hetzelfde. Ik heb de updates voor het project aanstaan, maar heb het bericht over het project niet ontvangen.
Ik heb inmiddels begrepen dat je ook moet aanvinken dat je de nieuwsbrief in het algemeen wil ontvangen.
Vreemd, maar ja ...
Is waarschijnlijk nog één van de kinderziekten.
pi_198285154
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 14:15 schreef crowder07 het volgende:

[..]

Dat is precies de werkwijze die men maanden terug al gecommuniceerd heeft. De bedragen wel dagelijks direct bijboeken maar sneller terugboeken als men toch niet heeft betaald of dat er is gestorneerd. Sneller terugboeken om te voorkomen dat men zoals in het verleden wel eens voorkwam een termijn verrekend moest worden die al maanden tevoren was betaald aan de investeerder maar niet ontvangen door Collin.
Ik ben blij met deze werkwijze maar het staat iedereen uiteraard vrij om een andere mening te hebben.
Een maand later terugboeken vind je snel? Ik snap niet waarom ze een bedrag op een Wallet storten, terwijl deze niet ontvangen is.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 02-03-2021 14:59:08 ]
pi_198285160
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 14:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Is deze tulpenboer al besproken? https://www.collincrowdfund.nl/malieflower-bv/
Ja
pi_198285288
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 14:31 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Ja
Dank! Heb het net even nagelezen https://www.collincrowdfund.nl/malieflower-bv/ eerder in dit Topic.
Is er al duidelijkheid gekomen over de taxatie / grond/ huisnr 15, 15A . Dus wat er precies in hypotheek gegeven wordt? Overweeg hem voor het standaard bedrag mee te nemen.
pi_198285617
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 14:26 schreef TisIk het volgende:

[..]

Ik heb inmiddels begrepen dat je ook moet aanvinken dat je de nieuwsbrief in het algemeen wil ontvangen.
Vreemd, maar ja ...
Is waarschijnlijk nog één van de kinderziekten.
Ok, ik heb me inderdaad niet ingeschreven voor de algemene nieuwsbrief dus dat kan kloppen.
pi_198285897
Installatiebedrijf
https://www.collincrowdfund.nl/van-wandelen/
1e hypotheek bedrijfswoonhuis/bedrijfspand
quote:
Het perceel wordt door de specifieke bouw en ligging als matig courant voor verkoop en verhuur getaxeerd.
74 Vlaskuilseweg
https://maps.app.goo.gl/CodbpBv17QspwMny9

[ Bericht 18% gewijzigd door KrekelJapie op 02-03-2021 15:42:41 ]
pi_198286171
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 15:27 schreef KrekelJapie het volgende:
Installatiebedrijf
https://www.collincrowdfund.nl/van-wandelen/
1e hylotheek bedrijfswoonhuis/bedrijfspand
[..]

74 Vlaskuilseweg
https://maps.app.goo.gl/CodbpBv17QspwMny9
Pand is idd heel matig courant, in Maria Hoop. Waarde daar kan je weinig van zeggen, desondanks geen slecht project in mijn ogen. Als er een linkje is wil ik hem wel overwegen.
pi_198288169
Vervroegde aflossing collin, met 6 compensatie rente.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu wil ik het wel doorstorten, naar de loodgieter
pi_198288664
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:41 schreef Hanzul2 het volgende:
Vervroegde aflossing collin, met 6 compensatie rente.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu wil ik het wel doorstorten, naar de loodgieter
Ik denk dat ik m doorstort naar de fysio die morgen op NLI open gaat. 1e hypotheek en 2e hypotheek.
pi_198289385
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 18:10 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik m doorstort naar de fysio die morgen op NLI open gaat. 1e hypotheek en 2e hypotheek.
Moet je wel hopen dat je er doorheen komt, en niet achter het net vist.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 19:01:05 #298
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_198289589
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 18:49 schreef quepos het volgende:

[..]

Moet je wel hopen dat je er doorheen komt, en niet achter het net vist.
Achter het net vissen? Je kan nog altijd terecht bij HSV "De reiger" in Vianen
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_198291466
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:02 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Wouter (de lener) is pas vanaf 2019 ondernemer en heeft nog niet echt een trackrecord opgebouwd. Als ik snel reken is het enige comfort een 2e hypotheek die zo'n 13 % (!) van de lening dekt. Snap niet dat Collin dit een laag risico noemt.
Ik ook niet en peins er niet over om deze mee te nemen. Vond het verhaal in eerste instantie erg interessant maar toen ik de afspraken met Van Beurden in detail zag toen haakte ik af. Van Beurden heeft het uitstekend voor zichzelf geregeld. De aflossingen, huur en dividend drukken zwaar op de exploitatie. Lukt het niet met Wouter dan vindt hij vast wel weer iemand anders.

Ben er sowieso nooit zo dol op als iemand een bedrijf overneemt dat groter is dan het eigen bedrijf.
Liever een kleintje dat makkelijk is te integreren m.i.
Pecunia non olet
pi_198296750
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 10:21 schreef KrekelJapie het volgende:
All4funding:
[..]

Gisteren de laatste 46 termijnen met volledige rente terug ontvangen w/ Dit is een super interessant project geweest. Een zeer mooi rendement en daarnaast heb ik er een erg leuke incentive aan overgehouden t.w.v. 10% van mijn investering.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')