abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198248737
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 10:06 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Ik neem het niet graag voor Baudet op, maar in dit geval heeft-ie gewoon gelijk. Voor elke partij, FvD incluis, geldt dat je compromissen zult moeten sluiten als je in een coalitie gaat zitten. Het argument 'ja, maar in jullie verkiezingsprogramma stond toch dat...' kun je gebruiken tegen elke partij in een coalitie.

Er zijn twee smaken: óf je houdt 100% vast aan je principes (en accepteert dat je daarmee altijd een oppositiepartij zult blijven, zonder veel invloed), óf je doet hier en daar consessies.
Het is mooi om ambities te hebben. En in het coalitieakkoord hebben ze ook vast wat dingen binnengehaald. Maar misschien moet je je kiezers niet dingen beloven waarvan je weet dat je ze niet waar kunt maken - of gewoon in de oppositie blijven.
pi_198248752
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 13:23 schreef Ixnay het volgende:

[..]

We waren wel de grootste bij de provinciale verkiezingen.

Wat zegt dat?
Dat de poep toen nog niet de ventilator had geraakt
  zondag 28 februari 2021 @ 13:27:54 #189
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198248765
quote:

[..]

Wat zegt dat?
Dat de partij bijzonder rap is afgegleden in het potentiele aantal stemmers
Laffe huichelaar
  zondag 28 februari 2021 @ 13:30:29 #190
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198248813
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 13:22 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Nee? Waar zei ik dat?
Het is een vraag.
Huilen dan.
  zondag 28 februari 2021 @ 13:33:58 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198248870
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 13:19 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ik zei dat FVD de meeste leden had.

Toen begon iemand over liegen en niet verifiëren.

Ik reageerde daarop met de vraag of iemand dacht dat een andere partij meer zetels heeft.

Toen reageerde iemand met "we hadden het over de niet geverifieerde cijfers" en dat andere partijen er niet toe doen.

Jawel. Mijn stelling was dat FVD de grootste ledenpartij was. En dan doen de andere partijen er toe.

FVD is de grootste en we gaan NL verassen 17 maart.
Prima, gaan jullie maar verassen op 17 maart.
Dat lijkt me een win-win *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Redactie Games zondag 28 februari 2021 @ 13:40:33 #192
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_198248969
Zijn mensen al vergeten dat Sjerrie probeerde stemmen te ronselen en dat eigenlijk wel heel illegaal is van de Nederlandsche wet? Of wil de FvD-webcare daar niet aan herinnerd worden?
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_198249248
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 13:25 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Het is mooi om ambities te hebben. En in het coalitieakkoord hebben ze ook vast wat dingen binnengehaald. Maar misschien moet je je kiezers niet dingen beloven waarvan je weet dat je ze niet waar kunt maken - of gewoon in de oppositie blijven.
Dat is wat elke politieke partij doet. En vervolgens zul je consessies moeten doen, tenzij je een absolute meerderheid haalt.
pi_198250257
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 13:55 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Dat is wat elke politieke partij doet. En vervolgens zul je consessies moeten doen, tenzij je een absolute meerderheid haalt.
Tja zo kun je natuurlijk alles weg relativeren.
Er zijn gewoon verschillende gradaties in hoe hard je draait. Wilders die van de ene op de andere dag zijn breekpunt van de AOW laat vallen is een grotere vorm van kiezersbedrog dan zeg GL die voor het trainen van politie wél naar Afganistan wilde.

FvD is in die zin natuurlijk gegarandeert de partij waarbij je het minste weet wat je krijgt, omdat het alleen om Baudet draait en die niet bepaald een stabiel genie is :') Moeten we nou keiharde lockdown en iedereen mondkapjes, of zoals een jaar later toch het tegenovergestelde. Is het nou racistische en fascistische partij zoals het merendeel van de achterban of stem je toch op een politieke partij waarbij iedereen mee mag doen zoals in het partij programma. Zijn zetelrovers nou slecht zoals voordat Haga kwam of eigenlijk toch niet.
pi_198251484
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 13:55 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Of de partij er in de campagne harde dingen over heeft beloofd aan de kiezer of het als breekpunt heeft geformuleerd weet ik niet.

De provincies hebben een flinke stem in ruimtelijk beleid en hoe de energietransitie mogelijk wordt gemaakt, waaronder het aanwijzen van plekken waar windmolens mogen komen. De FVD presenteert zich (ook landelijk) als ontkenner van het klimaatprobleem en groot tegenstander van windmolens. Terwijl zo'n beetje alle andere partijen vóór duurzame energie zijn.

Als je kijkt naar waarvoor provincies allemaal verantwoordelijk zijn is het heel gek dat juist FVD nu in feite de agenda aan het uitvoeren van andere partijen. Terwijl de meest linkse en groene partijen niet eens in de coalitie zitten in Brabant.

Dan is het niet gek dat kiezers vinden dat ze bedrogen zijn.
  zondag 28 februari 2021 @ 16:41:31 #196
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198252566
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 15:59 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Of de partij er in de campagne harde dingen over heeft beloofd aan de kiezer of het als breekpunt heeft geformuleerd weet ik niet.

De provincies hebben een flinke stem in ruimtelijk beleid en hoe de energietransitie mogelijk wordt gemaakt, waaronder het aanwijzen van plekken waar windmolens mogen komen. De FVD presenteert zich (ook landelijk) als ontkenner van het klimaatprobleem en groot tegenstander van windmolens. Terwijl zo'n beetje alle andere partijen vóór duurzame energie zijn.

Als je kijkt naar waarvoor provincies allemaal verantwoordelijk zijn is het heel gek dat juist FVD nu in feite de agenda aan het uitvoeren van andere partijen. Terwijl de meest linkse en groene partijen niet eens in de coalitie zitten in Brabant.

Dan is het niet gek dat kiezers vinden dat ze bedrogen zijn.
Ik moet wel zeggen dat ik als oplossing kernenergie absoluut niet gek vind. Je kan vele malen beter je hele land voorzien van kernenergie dan de 'oude' alternatieven.

Ik heb bij kernenergie altijd het idee gehad dat de enige reden dat we hier maar weinig mee doen is omdat boomers als de dood zijn voor kernenergie omdat Tsjernobyl hun nog in het geheugen ligt. Ik mag toch aannemen dat wij in 2021 in Nederland de boel toch wel beter kunnen dan de sovjetunie in de jaren tachtig
Laffe huichelaar
pi_198253205
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 16:41 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik moet wel zeggen dat ik als oplossing kernenergie absoluut niet gek vind. Je kan vele malen beter je hele land voorzien van kernenergie dan de 'oude' alternatieven.

Ik heb bij kernenergie altijd het idee gehad dat de enige reden dat we hier maar weinig mee doen is omdat boomers als de dood zijn voor kernenergie omdat Tsjernobyl hun nog in het geheugen ligt. Ik mag toch aannemen dat wij in 2021 in Nederland de boel toch wel beter kunnen dan de sovjetunie in de jaren tachtig
Ik geloof er sterk in om problemen en oplossingen van verschillende kanten te belichten, om tot het beste beleid te komen.

Volgens linkse partijen is kernenergie duur en je zit uiteraard met afval waar je niet vanaf komt. Volgens rechtse partijen lukt de energietransitie niet met zonne- en windenergie alleen.

Of de waarheid nu in het midden ligt of dat het één van beide kampen wordt, alle opties kritisch afwegen lijkt me erg gezond.

De FVD kiest voor om niet te kiezen maar om reële problemen te ontkennen. Ze plaatsen zichzelf buiten de werkelijkheid en creëren hun eigen problemen om electoraat en macht te kunnen verwerven. Ik wens ze veel succes met het handjevol zetels dat ze zullen scoren. Zij kunnen en willen niet samenwerken met andere partijen.
  zondag 28 februari 2021 @ 17:21:29 #198
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198253281
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 16:41 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik ben niet principieel tegen kernenergie en ik denk dat je tegenwoordig een prima veilige centrale kan bouwen, alleen is kernenergie gewoonweg niet rendabel en kan niet concurreren met zonne- of windenergie. Het is wellicht een optie om een enkele kerncentrale in de mix te hebben als buffer tijdens de transitie om continuïteit te kunnen garanderen, maar dat is wel een heel dure optie en in dat geval zijn gascentrales veel goedkoper.

Het is niet voor niets dat de energiereuzen er niks in zien, en dat elders in Europa de lopende projecten afgeblazen worden. Zelfs de antieke Franse kerncentrales, die ogenschijnlijk(!) zo goedkoop lijken te produceren, draaien vooral op overheidsgeld.

[ Bericht 7% gewijzigd door Isdatzo op 28-02-2021 17:26:48 ]
Huilen dan.
pi_198253380
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 13:40 schreef Puddington het volgende:
Zijn mensen al vergeten dat Sjerrie probeerde stemmen te ronselen en dat eigenlijk wel heel illegaal is van de Nederlandsche wet? Of wil de FvD-webcare daar niet aan herinnerd worden?
Dat begrijpen we uiteraard gewoon compleet verkeerd.
pi_198253420
quote:

[..]

Wat zegt dat?
Dat zegt dat er flinke potentie is voor een partij die dicht tegen extreemrechts aanschurkt. Hoewel dat eigenlijk ook geen nieuws is, dat 10-20% van het electoraat daar gevoelig voor is wisten we al langer...
  zondag 28 februari 2021 @ 17:30:09 #201
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198253424
En heel duurzaam is het winnen en opwerken van uraniumerts nou ook weer niet.

Nog even los van alle lokale ellende bij de winning: momenteel doet een kerncentrale ongeveer zo'n 33% van de CO2 t.o.v. een gascentrale als je het per opgewekte kWh bekijkt.

Dat wordt slechter naarmate uranium moeilijker te ontginnen is, tot je het punt bereikt waarop uranium méér energie kost en CO2 produceert bij het winnen en verrijken dan het ooit zal kunnen compenseren in een kerncentrale. Aangezien er nog voor zo'n 65-85 jaar uranium in bekende voorraden zit kunnen we dat punt sneller bereiken dan je denkt, zeker als er meer kerncentrales bijkomen
Huilen dan.
pi_198253471
quote:
7s.gif Op zondag 28 februari 2021 17:30 schreef Isdatzo het volgende:
En heel duurzaam is het winnen en opwerken van uraniumerts nou ook weer niet.

Nog even los van alle lokale ellende bij het winnen van uraniumerts: momenteel doet een kerncentrale ongeveer zo'n 33% van de CO2 t.o.v. een gascentrale als je het per opgewekte kWh bekijkt.

Dat wordt slechter naarmate uranium moeilijker te ontginnen is, tot je het punt bereikt waarop uranium méér energie kost en CO2 produceert bij het winnen en verrijken dan het ooit zal kunnen compenseren in een kerncentrale. Aangezien er nog voor zo'n 65-85 jaar uranium in bekende voorraden zit kunnen we dat punt sneller bereiken dan je denkt, zeker als er meer kerncentrales bijkomen
Achterhaalde en peperdure technologie op dit moment inderdaad. Onderzoek gerust nieuwe technieken die wel schoon en veilig zijn. Maar steek aub geen tientallen miljarden in kerncentrales waar we de rest van de eeuw last van hebben. Met dat geld kan je qua hernieuwbare energie veel meer en beter dingen doen...
pi_198253529
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 13:40 schreef Puddington het volgende:
Maar geldige briefstemmen als handtekening ontbreekt (Ollongren, D66) is wel helemaal prima?
  Redactie Games zondag 28 februari 2021 @ 17:38:30 #204
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_198253551
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 17:36 schreef Nober het volgende:

[..]

Maar geldige briefstemmen als handtekening ontbreekt (Ollongren, D66) is wel helemaal prima?
Als je nou niet constant op de "ja maar hullie!" viool ging spelen dan werd je waardeloze partij misschien nog serieus genomen.
pi_198253646
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 17:38 schreef Puddington het volgende:

[..]

Als je nou niet constant op de "ja maar hullie!" viool ging spelen dan werd je waardeloze partij misschien nog serieus genomen.
Ik heb geen partij.

Ik wil gewoon mijn vrijheid terug dus stem ik op PVV/FVD/SGP.

Zie stemadvies:
pi_198253736
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 17:45 schreef Nober het volgende:

[..]

Ik heb geen partij.

Zie stemadvies:
[ afbeelding ]
Op 3 partijen tegelijk? Dat is volgens mij verkiezingsfraude :P
pi_198254348
quote:

[..]

Ik heb geen partij.

Zie stemadvies:
[ afbeelding ]
SGP stemmen omdat je je vrijheid terug wil.
Ben je nieuw in de politiek?
  Redactie Games zondag 28 februari 2021 @ 18:46:40 #208
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_198254766
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 18:26 schreef koemleit het volgende:

[..]

SGP stemmen omdat je je vrijheid terug wil.
Ben je nieuw in de politiek?
Nou ja, de SGP laat je redelijk in vrijheid leven als je blank, streng gereformeerd en hetero bent. Of streng gereformeerd nou pure vrijheid is voor velen is een tweede.
  zondag 28 februari 2021 @ 18:57:10 #209
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198254958
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 18:46 schreef Puddington het volgende:

[..]

Nou ja, de SGP laat je redelijk in vrijheid leven als je blank, streng gereformeerd en hetero bent. Of streng gereformeerd nou pure vrijheid is voor velen is een tweede.
Je vergeet 'man'.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_198255356
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 17:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Met volmachten kun je zelfs vier keer stemmen dat heeft Tjerrie ons zelf verteld! :o
pi_198255400
quote:

[..]

Nee hoor. Ongeldig, dat wel.
zie email 27 oktober
pi_198255442
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 19:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nee hoor. Ongeldig, dat wel.
Ja, in principe mag je gewoon alle vakjes helemaal rood kleuren. Sta je wel lang in het hokje...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_198255590
quote:

[..]

Gewoon volmachten ritselen, zei Baudet ook :P
Twiddel
pi_198257773
quote:

[..]

Ik heb geen partij.

Zie stemadvies:
[ afbeelding ]
PVV en SGP zijn niet tegen alle covid maatregelen.
  zondag 28 februari 2021 @ 23:18:50 #215
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198260875

Bijzonder
pi_198261570
quote:
10s.gif Op zondag 28 februari 2021 23:18 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Bijzonder
: 8)7 :X
pi_198262746
quote:
10s.gif Op zondag 28 februari 2021 23:18 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Bijzonder
Ziet Baudet het als een trofee of zo om te knuffelen met iemand die door Rutte wordt uitgenodigd?

Of is dit om duidelijk te maken dat Thierry geen homofoob is?

Man man man, dat je je daar zo voor laat misbruiken :|W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')