Het is mooi om ambities te hebben. En in het coalitieakkoord hebben ze ook vast wat dingen binnengehaald. Maar misschien moet je je kiezers niet dingen beloven waarvan je weet dat je ze niet waar kunt maken - of gewoon in de oppositie blijven.quote:Op zondag 28 februari 2021 10:06 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik neem het niet graag voor Baudet op, maar in dit geval heeft-ie gewoon gelijk. Voor elke partij, FvD incluis, geldt dat je compromissen zult moeten sluiten als je in een coalitie gaat zitten. Het argument 'ja, maar in jullie verkiezingsprogramma stond toch dat...' kun je gebruiken tegen elke partij in een coalitie.
Er zijn twee smaken: óf je houdt 100% vast aan je principes (en accepteert dat je daarmee altijd een oppositiepartij zult blijven, zonder veel invloed), óf je doet hier en daar consessies.
Dat de poep toen nog niet de ventilator had geraaktquote:Op zondag 28 februari 2021 13:23 schreef Ixnay het volgende:
[..]
We waren wel de grootste bij de provinciale verkiezingen.
Wat zegt dat?
Dat de partij bijzonder rap is afgegleden in het potentiele aantal stemmersquote:Op zondag 28 februari 2021 13:23 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Wat zegt dat?
Prima, gaan jullie maar verassen op 17 maart.quote:Op zondag 28 februari 2021 13:19 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik zei dat FVD de meeste leden had.
Toen begon iemand over liegen en niet verifiëren.
Ik reageerde daarop met de vraag of iemand dacht dat een andere partij meer zetels heeft.
Toen reageerde iemand met "we hadden het over de niet geverifieerde cijfers" en dat andere partijen er niet toe doen.
Jawel. Mijn stelling was dat FVD de grootste ledenpartij was. En dan doen de andere partijen er toe.
FVD is de grootste en we gaan NL verassen 17 maart.
Dat is wat elke politieke partij doet. En vervolgens zul je consessies moeten doen, tenzij je een absolute meerderheid haalt.quote:Op zondag 28 februari 2021 13:25 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Het is mooi om ambities te hebben. En in het coalitieakkoord hebben ze ook vast wat dingen binnengehaald. Maar misschien moet je je kiezers niet dingen beloven waarvan je weet dat je ze niet waar kunt maken - of gewoon in de oppositie blijven.
Tja zo kun je natuurlijk alles weg relativeren.quote:Op zondag 28 februari 2021 13:55 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is wat elke politieke partij doet. En vervolgens zul je consessies moeten doen, tenzij je een absolute meerderheid haalt.
Of de partij er in de campagne harde dingen over heeft beloofd aan de kiezer of het als breekpunt heeft geformuleerd weet ik niet.quote:Op zondag 28 februari 2021 13:55 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is wat elke politieke partij doet. En vervolgens zul je consessies moeten doen, tenzij je een absolute meerderheid haalt.
Ik moet wel zeggen dat ik als oplossing kernenergie absoluut niet gek vind. Je kan vele malen beter je hele land voorzien van kernenergie dan de 'oude' alternatieven.quote:Op zondag 28 februari 2021 15:59 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Of de partij er in de campagne harde dingen over heeft beloofd aan de kiezer of het als breekpunt heeft geformuleerd weet ik niet.
De provincies hebben een flinke stem in ruimtelijk beleid en hoe de energietransitie mogelijk wordt gemaakt, waaronder het aanwijzen van plekken waar windmolens mogen komen. De FVD presenteert zich (ook landelijk) als ontkenner van het klimaatprobleem en groot tegenstander van windmolens. Terwijl zo'n beetje alle andere partijen vóór duurzame energie zijn.
Als je kijkt naar waarvoor provincies allemaal verantwoordelijk zijn is het heel gek dat juist FVD nu in feite de agenda aan het uitvoeren van andere partijen. Terwijl de meest linkse en groene partijen niet eens in de coalitie zitten in Brabant.
Dan is het niet gek dat kiezers vinden dat ze bedrogen zijn.
Ik geloof er sterk in om problemen en oplossingen van verschillende kanten te belichten, om tot het beste beleid te komen.quote:Op zondag 28 februari 2021 16:41 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat ik als oplossing kernenergie absoluut niet gek vind. Je kan vele malen beter je hele land voorzien van kernenergie dan de 'oude' alternatieven.
Ik heb bij kernenergie altijd het idee gehad dat de enige reden dat we hier maar weinig mee doen is omdat boomers als de dood zijn voor kernenergie omdat Tsjernobyl hun nog in het geheugen ligt. Ik mag toch aannemen dat wij in 2021 in Nederland de boel toch wel beter kunnen dan de sovjetunie in de jaren tachtig
Ik ben niet principieel tegen kernenergie en ik denk dat je tegenwoordig een prima veilige centrale kan bouwen, alleen is kernenergie gewoonweg niet rendabel en kan niet concurreren met zonne- of windenergie. Het is wellicht een optie om een enkele kerncentrale in de mix te hebben als buffer tijdens de transitie om continuïteit te kunnen garanderen, maar dat is wel een heel dure optie en in dat geval zijn gascentrales veel goedkoper.quote:Op zondag 28 februari 2021 16:41 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat ik als oplossing kernenergie absoluut niet gek vind. Je kan vele malen beter je hele land voorzien van kernenergie dan de 'oude' alternatieven.
Ik heb bij kernenergie altijd het idee gehad dat de enige reden dat we hier maar weinig mee doen is omdat boomers als de dood zijn voor kernenergie omdat Tsjernobyl hun nog in het geheugen ligt. Ik mag toch aannemen dat wij in 2021 in Nederland de boel toch wel beter kunnen dan de sovjetunie in de jaren tachtig
Dat begrijpen we uiteraard gewoon compleet verkeerd.quote:Op zondag 28 februari 2021 13:40 schreef Puddington het volgende:
Zijn mensen al vergeten dat Sjerrie probeerde stemmen te ronselen en dat eigenlijk wel heel illegaal is van de Nederlandsche wet? Of wil de FvD-webcare daar niet aan herinnerd worden?
Dat zegt dat er flinke potentie is voor een partij die dicht tegen extreemrechts aanschurkt. Hoewel dat eigenlijk ook geen nieuws is, dat 10-20% van het electoraat daar gevoelig voor is wisten we al langer...quote:Op zondag 28 februari 2021 13:23 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Wat zegt dat?
Achterhaalde en peperdure technologie op dit moment inderdaad. Onderzoek gerust nieuwe technieken die wel schoon en veilig zijn. Maar steek aub geen tientallen miljarden in kerncentrales waar we de rest van de eeuw last van hebben. Met dat geld kan je qua hernieuwbare energie veel meer en beter dingen doen...quote:Op zondag 28 februari 2021 17:30 schreef Isdatzo het volgende:
En heel duurzaam is het winnen en opwerken van uraniumerts nou ook weer niet.
Nog even los van alle lokale ellende bij het winnen van uraniumerts: momenteel doet een kerncentrale ongeveer zo'n 33% van de CO2 t.o.v. een gascentrale als je het per opgewekte kWh bekijkt.
Dat wordt slechter naarmate uranium moeilijker te ontginnen is, tot je het punt bereikt waarop uranium méér energie kost en CO2 produceert bij het winnen en verrijken dan het ooit zal kunnen compenseren in een kerncentrale. Aangezien er nog voor zo'n 65-85 jaar uranium in bekende voorraden zit kunnen we dat punt sneller bereiken dan je denkt, zeker als er meer kerncentrales bijkomen
Maar geldige briefstemmen als handtekening ontbreekt (Ollongren, D66) is wel helemaal prima?quote:Op zondag 28 februari 2021 13:40 schreef Puddington het volgende:
Zijn mensen al vergeten dat Sjerrie probeerde stemmen te ronselen en dat eigenlijk wel heel illegaal is van de Nederlandsche wet? Of wil de FvD-webcare daar niet aan herinnerd worden?
Als je nou niet constant op de "ja maar hullie!" viool ging spelen dan werd je waardeloze partij misschien nog serieus genomen.quote:Op zondag 28 februari 2021 17:36 schreef Nober het volgende:
[..]
Maar geldige briefstemmen als handtekening ontbreekt (Ollongren, D66) is wel helemaal prima?
Ik heb geen partij.quote:Op zondag 28 februari 2021 17:38 schreef Puddington het volgende:
[..]
Als je nou niet constant op de "ja maar hullie!" viool ging spelen dan werd je waardeloze partij misschien nog serieus genomen.
Op 3 partijen tegelijk? Dat is volgens mij verkiezingsfraudequote:Op zondag 28 februari 2021 17:45 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik heb geen partij.
Ik wil gewoon mijn vrijheid terug dus stem ik op PVV/FVD/SGP.
Zie stemadvies:
[ afbeelding ]
SGP stemmen omdat je je vrijheid terug wil.quote:Op zondag 28 februari 2021 17:45 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik heb geen partij.
Zie stemadvies:
[ afbeelding ]
Nou ja, de SGP laat je redelijk in vrijheid leven als je blank, streng gereformeerd en hetero bent. Of streng gereformeerd nou pure vrijheid is voor velen is een tweede.quote:Op zondag 28 februari 2021 18:26 schreef koemleit het volgende:
[..]
SGP stemmen omdat je je vrijheid terug wil.
Ben je nieuw in de politiek?
Je vergeet 'man'.quote:Op zondag 28 februari 2021 18:46 schreef Puddington het volgende:
[..]
Nou ja, de SGP laat je redelijk in vrijheid leven als je blank, streng gereformeerd en hetero bent. Of streng gereformeerd nou pure vrijheid is voor velen is een tweede.
Met volmachten kun je zelfs vier keer stemmen dat heeft Tjerrie ons zelf verteld!quote:Op zondag 28 februari 2021 17:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op 3 partijen tegelijk? Dat is volgens mij verkiezingsfraude
Nee hoor. Ongeldig, dat wel.quote:Op zondag 28 februari 2021 17:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, in principe mag je gewoon alle vakjes helemaal rood kleuren. Sta je wel lang in het hokje...quote:
Gewoon volmachten ritselen, zei Baudet ookquote:Op zondag 28 februari 2021 17:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
PVV en SGP zijn niet tegen alle covid maatregelen.quote:Op zondag 28 februari 2021 17:45 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik heb geen partij.
Zie stemadvies:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |