Wel erg extreem ditquote:Army to begin patrolling Sydney COVID hotspots to help police enforce lockdown rules
Hundreds of soldiers will arrive in Sydney today to help police crack down on residents flouting stay-at-home restrictions amid rising case numbers.
NSW Police Minister David Elliott said the deployment was necessary because a small minority of people thought "the rules didn't apply to them".
He told Channel Nine that the Australian Defence Force (ADF) officers would be paired with members of NSW Police
https://www.abc.net.au/ne(...)9-lockdown/100336124
"Wappies" roepen al heel lang dat het steeds verder gaat en we ons op een hellend vlak begeven... Maar ja, het zijn wappies he...quote:
Je hoort ook totaal niets over iets van een rechtsstaat in die bananenrepubliek. In fatsoenlijke, ontwikkelde landen als Frankrijk en Spanje hoor je nog wel eens verhalen over rechtbanken die (juridisch) wankele maatregelen afschieten. In Australie mogen ze je zonder pardon tegen de muur zetten straks.quote:
Die indruk kreeg ik een beetje toen ik er was. Je struikelt er over de kerken. Maar het zou kunnen dat de bevolking niet meer zo religieus is.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 17:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zo christelijk zijn ze niet hoor. In de VS zijn ze veel geloviger en daar is het vaccinatiepercentage veel hoger.
Ik heb verder ook geen idee waarom zoveel Australiërs zo moeilijk doen over vaccineren.
Om hier op terug te komen: inmiddels kun je wel echt stellen dat NZ en Australië met echt totaal verschillende situaties te maken hebben. De Kiwi's krijgen een goeie waarschuwing van wat er kan gebeuren.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 01:22 schreef dodoria het volgende:
[..]
Oorspronkelijk was dit topic alleen over NZ,. Maar omdat een aantal forummers Australie steeds graag er bij halen als NZ wordt besproken is Australie aan de titel toegevoegd. Volgens mij heeft Australie nooit geclaimd covid-vrij te zijn, maar die blijven de eliminatiestrategie ook voeren bij iedere lokale uitbraak.
Probleem is dat ze geen kant op kunnen. Vorig jaar hadden we het 'geluk' dat een minder besmettelijke variant rondging in Nederland en het nog enigszins behapbaar was. Het aantal besmette mensen was nog enigszins beheersbaar met het al dan niet op-/afschalen van de maatregelen. Wat denk je dat er gaat gebeuren als Australiërs nu de zero covid strategie loslaat terwijl praktisch niemand is gevaccineerd en de veel besmettelijkere variant is al binnen de landsgrenzen. Ondertussen is er praktisch geen Pfizer op voorraad en AstraZeneca willen de meesten niet hebben of is niet voor iedereen geschikt. Het is trouwens nog maar de vraag hoe Australië het wil gaan doen, want er is nu bijna niemand met natuurlijke antistoffen en ik moet nog eens zien of ze de benodigde 85% vaccinatiegraad gaan halen.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 16:47 schreef Gehrman het volgende:
Ik snap niet helemaal waarom ze zo stug blijven vasthouden aan de zero covid strategie. Totaal niet pragmatisch aangezien het virus toch nooit meer weggaat.
Zou het soms komen omdat ze daar nog behoorlijk gristelijk zijn en zich niet willen vaccineren?
Nou ik wel, de regering wordt namelijk compleet niet vertrouwd. Vergeet niet, Australië is al een hele tijd een nanny state aan het worden, terwijl de bevolking eigenlijk een no worries laid back lifestyle heeft.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 17:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zo christelijk zijn ze niet hoor. In de VS zijn ze veel geloviger en daar is het vaccinatiepercentage veel hoger.
Ik heb verder ook geen idee waarom zoveel Australiërs zo moeilijk doen over vaccineren.
Een regering die het leger tegen zijn eigen bevolking inzet is sowieso af en zou per direct op moeten stappen.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 20:31 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Vanaf maandag wordt zelfs het leger ingezet, ze zijn helemaal de weg kwijt, het leger inzetten in voornamelijk de arme wijken die het hardst worden getroffen door de lockdown, die radeloos zijn hoe ze verder kunnen leven, en weinig tot geen support van de overheid krijgen ga je nog verder onderdrukken.
[..]
hier heb je gelijk in, al was dat imho al vanaf April 2020 het geval.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 19:33 schreef beantherio het volgende:
[..]
Om hier op terug te komen: inmiddels kun je wel echt stellen dat NZ en Australië met echt totaal verschillende situaties te maken hebben. De Kiwi's krijgen een goeie waarschuwing van wat er kan gebeuren.
Dit is echt belachelijk. Kan me niet voorstellen dat NZ met het tegenhouden van terugkeer van zijn eigen burgers geen mensenrechten overtreed eigenlijk.quote:Op maandag 2 augustus 2021 06:45 schreef dodoria het volgende:
Hier een artikel over een van de verborgen kosten van eliminatie: de onmogelijkheid voor kiwi’s in het buitenland om terug te keren naar huis. De quarantaine faciliteiten zijn volgeboekt tot december 2021. En het moment dat er nieuwe plekken bijkomen zijn ze binnen een paar seconden volgeboekt. De vraag naar quarantaine plaatsen is een veelvoud van de plaatsen beschikbaar, waardoor het gewoonweg onmogelijk is voor kiwi’s om naar huis te gaan, ook al loopt hun visa voor het land waarin ze verblijven af.
https://www.theguardian.c(...)P=Share_iOSApp_Other
Ja dat denk ik ook wel. Dat was wel besproken oorspronkelijk toen de overweging was of ze de grenzen zouden sluiten voor iedereen, of alleen voor niet-burgers. Toen werd aangehaald dat het buiten houden van eigen burgers internationaal recht zou overtreden. Maar toen de grenzen ook voor z’n burgers uit India werden gesloten was dat op eens geen probleem meer.quote:Op maandag 2 augustus 2021 06:57 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dit is echt belachelijk. Kan me niet voorstellen dat NZ met het tegenhouden van terugkeer van zijn eigen burgers geen mensenrechten overtreed eigenlijk.
Tegen welke prijs?quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 16:44 schreef DrParsifal het volgende:
Als landen Zero- Covid of low-Covid kunnen volhouden tot er veel gevaccineerd is in het land is dat een hele prestatie en redt je veel levensjaren.
Maar er is nu een vaccin dat minstens zo goed lijkt te beschermen als eerdere infectie. In Thailand is men te laat met vaccineren. In NZ kan men nog op tijd zijn. Als veel ,mensen gevaccineerd zijn hoef je geen zeroCovid meer te bereiken.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 21:08 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Tegen welke prijs?
Kijk naar Thailand waar men daar ook op ingezet heeft, compleet heeft gefaald, en waar nu men geen maatregelen meer kan invoeren dan een soort halfslachtige lockdown omdat een echte lockdown minimaal 2-4 maanden moet duren om de aantallen weer in de tientallen te krijgen met de wetenschap dat je allemaal landsgrenzen hebt zodat je altijd vatbaar blijft.
Maar je zorgt er wel voor dat er 20-30% van de bevolking nu geen of heel beperkt inkomen hebben, met geen uitzicht op spoedige verbetering.
Daar is trouwens zonder dat te benoemen ook afgestapt van Zero Covid omdat men daar zeker weet dat dit niet meer te bereiken zal zijn.
Een Nieuw Zeeland en Australië lijken wat doden te hebben bespaard, maar op het moment dat de grenzen open gaan, en dat moment gaat er komen, mag jij raden in welke leeftijdscategorie die gaan toeslaan... Want je geeft zelf al aan dat er onder de 60 maar 600 overlijdens zijn, heel hard gezegd, dat zijn absoluut geen schrikbarende aantallen, zeker geen eentje die draconische maatregelen voor iedereen zoals in Australië rechtvaardigen met hun absurde ZERO Covid beleid, en ook nog eentje waar de financiële ondersteuning voor veel ondernemers toch wat achterblijft.
Eens voor Nieuw Zeeland, hoewel die economie flinke klappen heeft gehad blijkt de strategie te werken en is daar op dit moment geen enkel reden om daar vanaf te stappen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 21:42 schreef DrParsifal het volgende:
[..]
Maar er is nu een vaccin dat minstens zo goed lijkt te beschermen als eerdere infectie. In Thailand is men te laat met vaccineren. In NZ kan men nog op tijd zijn. Als veel ,mensen gevaccineerd zijn hoef je geen zeroCovid meer te bereiken.
Ja dat klopt. dat is ook de strategie. Zodra iedere inwoner van NZ de kans heeft gehad gevaccineerd te worden wordt de eliminatie strategie losgelaten. Dat is al maanden geleden gezegd. De theorie is dat dat eind 2021 zal zijn, maar het zal mij niet verbazen al shet wat later wordt.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 21:42 schreef DrParsifal het volgende:
[..]
Maar er is nu een vaccin dat minstens zo goed lijkt te beschermen als eerdere infectie. In Thailand is men te laat met vaccineren. In NZ kan men nog op tijd zijn. Als veel ,mensen gevaccineerd zijn hoef je geen zeroCovid meer te bereiken.
Zweden is inderdaad niet zo slecht gegaan als veel mensen verwachtte. Echter deels is dit geluk geweest en dat moet ook toegegeven worden. Als vorig jaar april de groei van het aantal besmettingen had doorgezet zoals FHM (het Zweedse RIVM) verwachtte, dan had het een slagveld geworden. Gelukkig waren de beperkte maatregelen genoeg om in plaats van een piek in het aantal doden in mei deze piek al halverwege april te hebben. De ICs stroomden niet over, maar het had ook geen extra groei kunnen hebben. Ik was vrij positief over het Zweedse beleid en geloof nog steeds dat het niet slecht is gegaan en dat men het na vorig voorjaar redelijk goed heeft gedaan, maar het land als voorbeeld gebruiken is niet goed denk ik: Wat men verwachtte dat zou gebeuren met het aantal besmettingen had veel ernstiger geweest voor het aantal slachtoffers dan men verwachtte. Maar gelukkig was wat men verwachtte niet wqat gebeurde.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 22:42 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Eens voor Nieuw Zeeland, hoewel die economie flinke klappen heeft gehad blijkt de strategie te werken en is daar op dit moment geen enkel reden om daar vanaf te stappen.
Thailand dacht hetzelfde te kunnen doen met landsgrenzen en wordt nu pijnlijk duidelijk dat dit niet kan met alle gevolgen van dien.
Australië gaat deze uitbraak er niet meer onder krijgen, want ook al krijgt men de nummers lager, uitbannen kan je niet omdat de compliance van de bevolking steeds meer ontbreekt, het is bijvoorbeeld officieel verboden om bezoek in je eigen huis te ontvangen, en dat kan je nog wel opbrengen voor een week of 2, maar inmiddels ben je in Sydney 5 weken verder, duurt het tot minimaal september of oktober, de kans dat mensen zich daaraan gaan houden is nul, op de paar uitzonderingen na natuurlijk.
En hoewel de Australische regering er alles aan doet om censuur op bijvoorbeeld Sky News Australia uit te voeren door ze te laten bannen op Youtube, zien de Ozzies natuurlijkook wel het nieuws uit Europa dat er ook een andere manier is en dat er toch geen doden gestapeld op de straten liggen, en zeker het verguisde Zweden wordt nu nergens meer genoemd omdat achteraf blijkt dat hun oversterfte prima in lijn was en dat het een specifieke groep is die werd getroffen, met die wetenschap moet je dus zorgen dat je die groep gaat beschermen.
Denk dat het ook erg goed is dat de lokale bevolking flink in opstand komt. Niet alleen voor de mensen in Australië maar ook voor de mensen in de rest van de wereld. Het beleid wat ze daar voeren om een paar mensen te redden is onmenselijk voor het grootste gedeelte van de bevolking.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 10:32 schreef Nia het volgende:
Een kritische kijk op het beleid in Australië en Nieuw-Zeeland. Het bevat een nieuwssegment waarin de burger wordt geadviseerd om niet met buren te praten of met mensen in het winkelcentrum, zelfs niet met een masker op. De beleidsmakers daar zijn volledig geschift en ik heb veel medelijden met de mensen die gebukt gaan onder dit regime.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |