Mijn bek viel open van het stuk over lockdowns en mondkapjes.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 22:32 schreef dodoria het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt niet zo. Het artikel zet inderdaad een paar verschillende situaties naast elkaar om te laten zien hoe anders de beleving is. Dat is juist de hele premisse van het stuk.
Maar jij gelooft niet dat NZ hun grenzen niet meer onvoorwaardelijk open gaat stellen na de pandemie?
In Melbourne is deze wel beëindigd. De demonstratie afgelopen zaterdag maakte het bij de politie pijnlijk duidelijk dat ze e.e.a. onderschat hadden, en de beproefde methode om iedereen die demonstreerde in te sluiten en te beboeten liep compleet mis doordat de groep van duizenden betogers gewoon dwars door de linies heen liepen, toen ging de politie maar kruisingen afsluiten om de groep vrije doorgang te geven.quote:Op woensdag 28 juli 2021 12:01 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Lekker een verlenging van de lockdown.
In elk geval kunnen ze gaan voor het record van het aantal lockdowns.
Hou vol!quote:Op woensdag 28 juli 2021 12:01 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Lekker een verlenging van de lockdown.
In elk geval kunnen ze gaan voor het record van het aantal lockdowns.
Wat een wappies. Gewoon even volhouden nogquote:Op woensdag 28 juli 2021 21:01 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
In Melbourne is deze wel beëindigd. De demonstratie afgelopen zaterdag maakte het bij de politie pijnlijk duidelijk dat ze e.e.a. onderschat hadden, en de beproefde methode om iedereen die demonstreerde in te sluiten en te beboeten liep compleet mis doordat de groep van duizenden betogers gewoon dwars door de linies heen liepen, toen ging de politie maar kruisingen afsluiten om de groep vrije doorgang te geven.
Er waren heel veel demonstranten bij die er voor het eerst waren en compleet klaar zijn met de lockdown, iets wat de lokale machthebbers wel hebben ingezien en om die reden is het beëindigd, ondanks dat de besmettingen niet naar nul zijn teruggebracht maar nog steeds in de tientallen per dag zitten.
In Sydney denkt men dat de bevolking nog te controleren valt, en met circa 200 besmettingen per dag en je ZERO COVID strategie kan je ook niet anders dan verlengen.
Aankomende zaterdag is er een grote manifestatie aangekondigd, eentje die de politie niet zal kunnen voorkomen, en hoewel het natuurlijk afwachten is hoeveel mensen er uiteindelijk kunnen en zullen komen is de verwachting in ieder geval dat dit 'superspreaderevent' zal laten zien dat de politie machteloos tegenover de burger staat en dat de zero covid met lockdownstrategie niet houdbaar zal zijn.
Het gaat alleen voor de regering in Australië een ontzettend grote afgang zijn als ze de huidige strategie moeten opgeven, de vaccinatie niet op orde hebben, de economie compleet hebben laten instorten en dan uiteindelijk ook niet vol open kunnen, want die Covid variant zal zich dan gaan verspreiden in grote aantallen, zoveel is mij ook wel duidelijk, bij een bevolking die dus geen bescherming heeft qua reguliere blootstelling of vaccinatie.
Was vroeger een openlucht strafkamp. Deze moraal zit er nog goed inquote:Op woensdag 28 juli 2021 22:58 schreef Mortaxx het volgende:
Eeuwige lockdown in gidsland Australië.. Wat een grap
Ik begrijp het. Je gelooft de resultaten van de enquête niet. Ik vond het zelf ook verwonderlijk wat er uit kwam, maar in mijn gesprekken met Nieuw-Zeelanders er over was ik ook al verbaasd hoe veel het prima vonden als reizen nooit meer makkelijk/zonder quarantaine of andere maatregelen kon. Ik denk dat het verschil vooral zitten tussen Nieuw-Zeelanders die wel en niet familie ver weg hebben. De eerste groep kan niet wachten tot het reizen weer makkelijker en sociaal geaccepteerd wordt in mijn ervaring, maar dat is maar een kleine groep en dat zijn vooral de niet-citizens die zich zorgen maken of ze het land weer in zouden mogen.quote:Op woensdag 28 juli 2021 18:51 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Mijn bek viel open van het stuk over lockdowns en mondkapjes.
Grenzen denk ik overigens ook, want NA de pandemie is er geen reden meer voor heh?!
En Nieuw-Zeelanders willen ook op vakantie denk ik straks weer vrij net als de rest van de wereld. Daarnaast staat vrij reizen LETTERLIJK op een prominente plek in de UVRM, dus nieuw-zeeland zou ook een grove mensenrechtenschending begaan als zij vrij reizen blijven beperken na de pandemie.
+economie. Dus nee, om vele redenen niet.
Maar vooral dat gedeelte over lockdowns is natuurlijk geschiftstuk, het is nogal raar om te doen alsof men in nieuw zeeland minder naar het oude terugwilt als naar het oude normaal terug voor hun betekent "vrij op vakantie" omdat festivals, events, concerten, knuffelen, kroegen en de hele rest van het leven al sinds half vorig jaar terug zijn bij het oude normaal, terwijl het voor ons betekent dat je weer naar een festival mag überhaupt of je vrienden mag knuffelen. Dat zei minder haast hebben als zij dat allemaal al lang weer kunnen is nogal wiedes, beetje appel-peren vergelijking...
Hier heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Het leven in NZ is zo anders geweest dan elders de afgelopen 18 maanden. En daarnaast is het risico ook heel anders voor hen, er is nog maar ong 15% ingeënt en geen enkele natuurlijke immuniteit omdat niemand het gehad heeft. dus als COVID het land in zou komen zou het veel meer schade doen dan het nu elders doet.quote:Op woensdag 28 juli 2021 18:51 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Maar vooral dat gedeelte over lockdowns is natuurlijk geschiftstuk, het is nogal raar om te doen alsof men in nieuw zeeland minder naar het oude terugwilt als naar het oude normaal terug voor hun betekent "vrij op vakantie" omdat festivals, events, concerten, knuffelen, kroegen en de hele rest van het leven al sinds half vorig jaar terug zijn bij het oude normaal, terwijl het voor ons betekent dat je weer naar een festival mag überhaupt of je vrienden mag knuffelen. Dat zei minder haast hebben als zij dat allemaal al lang weer kunnen is nogal wiedes, beetje appel-peren vergelijking...
En hopelijk hebben ze veel succes tegen deze vorm van dictatuur!quote:Op woensdag 28 juli 2021 21:01 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Aankomende zaterdag is er een grote manifestatie aangekondigd, eentje die de politie niet zal kunnen voorkomen, en hoewel het natuurlijk afwachten is hoeveel mensen er uiteindelijk kunnen en zullen komen is de verwachting in ieder geval dat dit 'superspreaderevent' zal laten zien dat de politie machteloos tegenover de burger staat en dat de zero covid met lockdownstrategie niet houdbaar zal zijn.
quote:Van volle voetbalstadions naar lege straten. Corona leek eerst niet te bestaan in Australië, maar toch zitten nu miljoenen mensen in het land in lockdown. Uit angst voor corona blijven ook de grenzen nog minimaal een jaar potdicht. Nederlanders in Australië zien dat met lede ogen aan: "We kunnen geen kant op."
Terwijl wij in Nederland eind vorig jaar de strenge lockdown in gingen, waren de beelden uit Australië op zijn zachtst gezegd jaloersmakend. Zo werd er gejuicht en geknuffeld door ruim 50.000 fans in een volgepakt rugbystadion. Niet gek, omdat er maar een handjevol besmettingen per dag bij kwamen.
Maar in grote delen van het land kan dat nu niet meer. Verschillende deelstaten zitten in een strenge lockdown. Die in de deelstaat New South Wales, waar Sydney ligt, wordt zelfs met nog eens vier weken verlengd.
De Nederlandse Paulien Roessink woont in Sydney en ziet het somber in. "We mogen niet verder dan 10 kilometer van ons huis komen. En met de besmettingcijfers nu, denk ik dat het nog wel even zal duren." Want, zegt de ook in Australië wonende Nederlandse Nicolien van Vroonhoven: "Ze voeren een nulgevallenbeleid, ze willen het virus helemaal uitroeien".
Maar vooral die dichte grenzen zorgen voor onzekerheid bij Nederlanders in Australië. Zoals bij Nicolien van Vroonhoven. Zij woont met haar gezin al drie jaar in Melbourne. Met de dichte grenzen is reizen naar familie in Nederland praktisch onmogelijk: "Stel, één van je ouders ligt op sterven. Dan kun je niet meteen daarheen."
Daarvoor moet je toestemming vragen. "Je moet zelfs met bewijzen komen dat één van je ouders echt op sterven ligt. Er kan zomaar een paar dagen overheen gaan. En mocht het dan worden goedgekeurd, is het in sommige gevallen al te laat."
En dat leidt tot onzekerheid, ook bij de Nederlandse Paulien Roessink. "Ik woon al vijfenhalf jaar in Australië, maar in de wetenschap dat je in het geval van nood in het vliegtuig kunt stappen naar Nederland en binnen 24 uur daar bent. Maar dat is nu heel lastig."
Petitie
De situatie lijkt voorlopig niet te veranderen, want de grenzen blijven in ieder geval tot midden 2022 dicht. In een online-petitie vraagt Nicolien de Australische autoriteiten om het uitreizen makkelijker te maken. Al meer dan 1200 Nederlanders hebben de petitie inmiddels getekend.
Of het wat uithaalt is de vraag. "Het is lastig om zo'n Australische regel aan te pakken. Maar het minste wat ik kan doen, is aandacht vragen voor deze maatregel en de consequenties die het heeft."
Het zorgt er zelfs voor dat Nederlanders in Australië twijfelen over hun bestaan in het land, zegt Paulien Roessink. Zij maakt een radioprogramma voor de Nederlandse gemeenschap in Australië. "Ik spreek Nederlanders die het zo lastig vinden dat ze hun familie alleen maar via beeldbellen kunnen zien, dat ze eraan denken terug te verhuizen naar Nederland."
Een vertrek is voor Nicolien niet aan de orde. "Wij zijn ons er psychologisch op aan het voorbereiden dat we onze familie ook komend jaar niet kunnen zien. Het is niet anders." Maar, zegt Paulien: "Ondanks alles hebben wij dan wel weer het geluk te leven in het prachtige Australië."
Ja dat je toestemming moet vragen om als 'gewone burger' uit te mogen reizen, dat is natuurlijk wel een maatregel die vanuit het oogpunt van gezondheid slaat als een tang op een varken.quote:
Dit snap ik niet helemaal. Dat ze mensen zouden toestaan om te vertrekken heeft toch geen effect op de capaciteit van die quarantaine-hotels? Of moeten mensen die weg willen daar ook tijdelijk in verblijven?quote:Op donderdag 29 juli 2021 21:10 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het beoogde effect wat men ermee wilde bereiken is dat op die manier het aantal Ozzies wat terug wil komen wat te beperken, want hun 'golden standard hotel quarantaine' loopt op maximale capaciteit.
Wie weg gaat komt natuurlijk ook een keer terug, of wil dat graag. Er is niet genoeg capaciteit in de 'golden standard hotel quarantaine' om iedereen die naar Australië wil op te vangen, sterker nog, die is juist wat terug gebracht omdat door de drukke hotels uitbraken ontstonden.quote:Op donderdag 29 juli 2021 21:20 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dit snap ik niet helemaal. Dat ze mensen zouden toestaan om te vertrekken heeft toch geen effect op de capaciteit van die quarantaine-hotels? Of moeten mensen die weg willen daar ook tijdelijk in verblijven?
De autoriteiten beginnen hem behoorlijk te knijpen, David Elliot (mafkees minister van politiezaken) en de baas van de politie hebben vandaag publiekelijk aangegeven dat men een strike force heeft opgezet om demonsraties te voorkomen.quote:Op donderdag 29 juli 2021 08:29 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En hopelijk hebben ze veel succes tegen deze vorm van dictatuur!
Het effect is toch duidelijk? Van de mensen die het land uitreizen wil het gros uiteindelijk ook weer een keertje terug naar huis, en die zullen dan in quarantaine moeten. Voor de meeste mensen die in Australië wonen is het hun thuis.quote:Op donderdag 29 juli 2021 21:20 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dit snap ik niet helemaal. Dat ze mensen zouden toestaan om te vertrekken heeft toch geen effect op de capaciteit van die quarantaine-hotels? Of moeten mensen die weg willen daar ook tijdelijk in verblijven?
Richting diegenen die nu nog willen vertrekken kun je (in tegenstelling tot diegenen die niet die keuze hadden) natuurlijk wel zeggen dat ze er dan voor langere tijd niet inkomen. Men weet waar men aan toe is als men nu vertrekt. Het is trouwens natuurlijk flauwekul want het is duidelijk dat "zero covid" voor Australië inmiddels een complete illusie is geworden.quote:Op donderdag 29 juli 2021 21:58 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Wie weg gaat komt natuurlijk ook een keer terug, of wil dat graag. Er is niet genoeg capaciteit in de 'golden standard hotel quarantaine' om iedereen die naar Australië wil op te vangen, sterker nog, die is juist wat terug gebracht omdat door de drukke hotels uitbraken ontstonden.
Het zorgt er wel voor dat de 'vakantieganger' in ieder geval weerhouden wordt, net zoals met de oranje gebieden hier.quote:Op donderdag 29 juli 2021 22:40 schreef dodoria het volgende:
[..]
Het effect is toch duidelijk? Van de mensen die het land uitreizen wil het gros uiteindelijk ook weer een keertje terug naar huis, en die zullen dan in quarantaine moeten. Voor de meeste mensen die in Australië wonen is het hun thuis.
Ik betwijfel ook of de uitreis beperkingen stand zouden houden bij een toets ging aan de mensenrechten, met name voor mensen met een buitenlandse nationaliteit, maar ook voor mensen met enkel de Australische nationaliteit. Maar recht hebben en recht krijgen, daar zit soms een hele lange weg tussen.
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Ze weten zelf ook wel dat een land eigenlijk geen mensen tegen hun wil vast mag houden (zonder veroordeling na een juridisch process). Dus als je klaagt mag je toch gaan. Maar het zal toch een barriere opwerpen, dat je:quote:Op donderdag 29 juli 2021 23:10 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het zorgt er wel voor dat de 'vakantieganger' in ieder geval weerhouden wordt, net zoals met de oranje gebieden hier.
Maar voor zover ik heb begrepen, als je een afwijzing kreeg om het land te verlaten, je juridische bijstand zoekt, dan wordt deze alsnog gegeven, zogenaamd omdat de omstandigheden anders waren, ik vermoed omdat het juridisch nogal wankel is.
Wel wordt er expliciet bij vermeld dat je geen 'recht' heb op terugkeer en je zelf op een repatriëring vlucht moet boeken, en die zijn schaars en duur.
Dit is ook mijn ervaring. Ik was verbaasd dat ik onder mijn Australische kenissen geen enkel negatief geluid over de lockdowns hoor. Wel zijn er veel die tijdens de bubbel met NZ direct naar NZ gekomen zijn en nu hier de lockdowns uitzitten. Dit zijn wel ozzies/kiwis met familiebanden in beide landen. Of je nou thuis moet werken in een lockdown, of op lokatie in een ander land waar geen lockdown is, dat maakt voor de baas natuurlijk niets uit.quote:Op donderdag 29 juli 2021 23:40 schreef RichardHammond het volgende:
Punt is dat de Australiërs momenteel letterlijk en figuurlijk geen kant op kunnen. Spreek met enige regelmaat Australiërs en het is er een grote bende. Een dame van 33 is geregistreerd zuster in de psychiatrische zorg en kan nergens een Pfizer prik krijgen.
De mensen die ik spreek zijn allemaal tegen de demonstraties en willen de lockdown volhouden, want ze willen Europese toestanden voorkomen. Dus geen besmettingen, geen doden en lege ziekenhuizen. Maar ik denk dat ze de realiteit uit het oog zijn verloren. De Delta-variant heeft al voet aan de grond gekregen en langzaam lijkt het besef in te dalen dat zero covid een gelopen race is. Denk dat ze daar de komende maanden met geknepen billetjes zitten.
Dat is gedurende de persco nog tegengesproken, maar dat krijg je in een bubbel waarschijnlijk niet mee.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 16:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Australië: 141 met Covid in ziekenhuis, waarvan 1 niet gevaccineerd
Van de 141 mensen die nu in het ziekenhuis liggen in de staat New South Wales, zijn er 140 gevaccineerd en eentje niet. Hier een fragment van een persconferentie van de lokale overheid:
https://www.bitchute.com/video/RYGgUW1Zsk2r/
Gehele persconferentie:
Zo christelijk zijn ze niet hoor. In de VS zijn ze veel geloviger en daar is het vaccinatiepercentage veel hoger.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 16:47 schreef Gehrman het volgende:
Zou het soms komen omdat ze daar nog behoorlijk gristelijk zijn en zich niet willen vaccineren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |