abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200374919
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 09:34 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Gaat dit over het rumoer van de lockdown? Dan heeft ze toch gelijk? Lockdowns worden alleen ingesteld door de overheid, dus als de overheid zegt dat er geen lockdown is, dan is er toch ook geen lockdown? Dat zit een beetje ingebakken in het concept van de lockdown.
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:45:37 #202
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_200385187
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 12:16 schreef dodoria het volgende:

[..]

Gaat dit over het rumoer van de lockdown? Dan heeft ze toch gelijk? Lockdowns worden alleen ingesteld door de overheid, dus als de overheid zegt dat er geen lockdown is, dan is er toch ook geen lockdown? Dat zit een beetje ingebakken in het concept van de lockdown.
Het puntje is dat de Delta variant ook in Nieuw Zeeland is en als ze iets willen doen moeten ze heel snel zijn, want anders lopen ze achter de feiten aan.
Het feit dat ze aangeeft. Nieuw Zeelanders must prepare geeft al aan dat er wel degelijk al over gesproken is, maar op dit moment het momentum er nog niet voor is.

Die travel bubbel met OZ gaat ze nog de nek omdraaien ook die gekke kiwis.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_200407010
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:45 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het puntje is dat de Delta variant ook in Nieuw Zeeland is en als ze iets willen doen moeten ze heel snel zijn, want anders lopen ze achter de feiten aan.
Het feit dat ze aangeeft. Nieuw Zeelanders must prepare geeft al aan dat er wel degelijk al over gesproken is, maar op dit moment het momentum er nog niet voor is.

Die travel bubbel met OZ gaat ze nog de nek omdraaien ook die gekke kiwis.
Dat filmpje is van Maart 2020 ;)
Geeft maar mooi aan waarom je je niet moet laten gek maken door social media.

Er is momenteel echt totaal geen reden voor zorgen in NZ, laat staan paniek, ook al zouden ze als het aan mij lag best die bubbel met Australië mogen sluiten.
In the coolest little capital of the world
  zaterdag 17 juli 2021 @ 21:08:49 #204
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_200413741
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 12:27 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Er is momenteel echt totaal geen reden voor zorgen in NZ, laat staan paniek, ook al zouden ze als het aan mij lag best die bubbel met Australië mogen sluiten.
Nieuw Zeeland heeft wel degelijk een probleem met de Delta variant. Die heeft op dit moment nauwelijks voet aan wal, maar straks als de vaccinatiegraad er is en men de grenzen daadwerkelijk weer gaat openen, dan zal die of de dan op dat moment dominant zijnde alsnog wat kiwi's te grazen nemen.

Wat dat aangaande, Nederland zit op de compleet tegenover gestelde lijn, want men doet nauwelijks wat nu de besmettingen relatief hoog zijn, simpelweg omdat het RIVM weet dat het enkel uitstel van executie gaat zijn. Je ziet het trouwens ook mooi aan de getalletjes in Frankrijk, en uiteindelijk zullen alle Europese landen volgen, het is te hopen dat de vaccinatiegraad op peil is zodat het aantal 'slachtoffers' beperkt zal zijn.
Een mooi voorbeeld is Thailand, dat was het schoolvoorbeeld en is nu compleet aan de beurt, en men weet wel dat een totale lockdown het enige is wat ze kunnen doen, maar dat is direct voor 20-30% van de bevolking een dusdanige economische mokerslag dat dat nog wel eens meer slachtoffers gaat eisen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_200432768
Is er iemand hier die vanuit NZ (of Oz) naar NL gevlogen is? Ik heb een paar vraagjes over het proces. Ik weet dat het lastig is een MIQ plek te bemachtigen voor de terugkeer, maar ben toch voorzichtig aan het kijken of we weer eens naar NL zouden kunnen gaan.
pi_200432807
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 12:27 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat de reisbubbel met Oz een risico vormt. Op zich wel fijn dat het zo goed ging met die man uit Sydney in Wellington. Dat laat maar zien dat ze gelijk hebben dat vaccineren helpt met het besmettingsrisico verminderen. Ik houd nog steeds m’n adem in totdat iedereen, inclusief kinderen, zijn ingeënt…
  zondag 18 juli 2021 @ 22:40:40 #207
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_200433008
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 21:08 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Nieuw Zeeland heeft wel degelijk een probleem met de Delta variant. Die heeft op dit moment nauwelijks voet aan wal, maar straks als de vaccinatiegraad er is en men de grenzen daadwerkelijk weer gaat openen, dan zal die of de dan op dat moment dominant zijnde alsnog wat kiwi's te grazen nemen.

Wat dat aangaande, Nederland zit op de compleet tegenover gestelde lijn, want men doet nauwelijks wat nu de besmettingen relatief hoog zijn, simpelweg omdat het RIVM weet dat het enkel uitstel van executie gaat zijn. Je ziet het trouwens ook mooi aan de getalletjes in Frankrijk, en uiteindelijk zullen alle Europese landen volgen, het is te hopen dat de vaccinatiegraad op peil is zodat het aantal 'slachtoffers' beperkt zal zijn.
Een mooi voorbeeld is Thailand, dat was het schoolvoorbeeld en is nu compleet aan de beurt, en men weet wel dat een totale lockdown het enige is wat ze kunnen doen, maar dat is direct voor 20-30% van de bevolking een dusdanige economische mokerslag dat dat nog wel eens meer slachtoffers gaat eisen.
Nieuw-Zeeland en Australië kunnen ook eerst de vaccinatiegraad naar 80% brengen alvorens de grenzen met de buitenwereld geopend kunnen worden. Dan kan de deltavariant relatief weinig schade aanrichten. Alleen zullen de grenzen van Australië en Nieuw-Zeeland tot ver in 2022 of zelfs tot in 2023 op slot moeten blijven.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_200435856
Ik vond dit wel een goed artikel in the guardian. Over hoe de publieke opinie over COVID in NZ zo sterk afwijkt van veel andere landen. De titel van het artikel vat het goed samen:
Ook na de pandemie wordt NZ’s grens beleid niet verwacht weer terug te gaan naar hoe het voorheen was, en de bevolking lijkt daar achter te staan.

Er is totaal geen sprake over buitenlanders toelaten die ingeënt zijn, en de NZ’ers lijken dat wel prettig te vinden.
https://www.theguardian.c(...)P=Share_iOSApp_Other
pi_200436779
quote:
Premier Daniel Andrews, van de Australische deelstaat Victoria, zegt dat de lockdown er niet opgeheven wordt zolang er nog besmettingsgevallen worden vastgesteld. Ondanks een lichte daling in het dagelijkse besmettingen vecht miljoenenstad Melbourne nog steeds tegen de zwaar besmettelijke deltavariant.

De lockdown zou er morgen verstrijken, maar die wordt nu verlengd. Tot wanneer is onduidelijk. Experts houden er rekening mee dat Australië tot het einde van het jaar langere of kortere lockdowns houdt. Tegen die tijd zou de vaccinatiegraad hoog genoeg moeten zijn.
https://www.ad.nl/binnenl(...)nachtleven~a632857b/
pi_200438521
Die hele Katie Hopkins soap laat wel blijken dat die regering in Australië heel wat boter op hun hoofd heeft 8)7

Zelfs regeringsleden die elkaar nu beschuldigen van alles en nog wat inzake de kwestie _O-

Maar verder hebben de Aussies alles geweldig onder controle ^O^
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_200438899
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 08:18 schreef dodoria het volgende:
Ik vond dit wel een goed artikel in the guardian. Over hoe de publieke opinie over COVID in NZ zo sterk afwijkt van veel andere landen. De titel van het artikel vat het goed samen:
Ook na de pandemie wordt NZ’s grens beleid niet verwacht weer terug te gaan naar hoe het voorheen was, en de bevolking lijkt daar achter te staan.

Er is totaal geen sprake over buitenlanders toelaten die ingeënt zijn, en de NZ’ers lijken dat wel prettig te vinden.
Vind dit soort dingen altijd wat moeilijk te plaatsen. Net als dat in het VK een meerderheid aangeeft dat ze een mondkapje blijven dragen, ook waar het niet hoeft. Terwijl volgens peilingen in Nederland het afschaffen van die verplichting juist de meest gewenste versoepeling was. Dan denk ik: is de mentaliteit van Britten zoveel anders dan die van Nederlanders? Zijn die zoveel banger?

Ik zag ook een peiling van RTV Noord dat 50% of zo in Groningen een mondkapje zou blijven dragen in de winkel. N=1 maar tot nu toe heb ik nog geen bezoek aan de supermarkt gebracht waar dat het geval was. 15% zou al een hoge schatting zijn. En dan heb je het nog over de provincie die qua corona zo'n beetje een Duits filiaal is, maar waar de meeste mensen uiteindelijk ook gewoon datgene doen wat mag. Dus toen de clubs open gingen, ging de hele jeugd daar ook weer heen, met de bekende gevolgen. Ook in Duitsland of Nieuw-Zeeland zou dat niet anders zijn gok ik.

De meerderheid in het VK zou ook vinden dat het te hard gaat met versoepelingen. Maar dat zijn dan zeker niet de mensen die nu naar de pub/club gaan, die naar de EK-finale of Formule 1 zijn geweest, etc. en die daar in de regel geen afstand houden of mondkapjes dragen. De oppositieleider in het VK zei ook dat de EK-finale een levensgevaarlijk superspread-event kon worden, maar ging er vervolgens wel zelf heen. Met andere woorden, wat mensen zeggen om te 'deugen' is vaak anders dan wat ze in de praktijk doen.

Het gaat hier misschien meer om geopolitieke ontwikkelingen die al langer gaande zijn. Het feit dat Australië en Nieuw-Zeeland langzaam afdrijven uit de westerse invloedssfeer en steeds meer een Chinees filiaal worden, ondanks dat hun leiders af en toe nog een beetje boze gezichten naar China trekken. Bijkomend gevolg is dan ook dat westerse waarden als vrijheid en democratie steeds minder relevant worden en dat deze landen afglijden naar een soort 'gestuurde democratie'. De wereld verliest ook niet echt iets als Australiërs en Nieuw-Zeelanders hun land niet meer uit mogen. Als deze mensen het echt oké vinden om hun vrijheid kwijt te raken zelfs als er niks meer aan de hand is, dan zij het zo. Het is belangrijker dat we de mensen bestrijden die dat hier ook willen normaliseren.
pi_200439125
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:26 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Vind dit soort dingen altijd wat moeilijk te plaatsen. Net als dat in het VK een meerderheid aangeeft dat ze een mondkapje blijven dragen, ook waar het niet hoeft. Terwijl volgens peilingen in Nederland het afschaffen van die verplichting juist de meest gewenste versoepeling was. Dan denk ik: is de mentaliteit van Britten zoveel anders dan die van Nederlanders? Zijn die zoveel banger?

Ik zag ook een peiling van RTV Noord dat 50% of zo in Groningen een mondkapje zou blijven dragen in de winkel. N=1 maar tot nu toe heb ik nog geen bezoek aan de supermarkt gebracht waar dat het geval was. 15% zou al een hoge schatting zijn. En dan heb je het nog over de provincie die qua corona zo'n beetje een Duits filiaal is, maar waar de meeste mensen uiteindelijk ook gewoon datgene doen wat mag. Dus toen de clubs open gingen, ging de hele jeugd daar ook weer heen, met de bekende gevolgen. Ook in Duitsland of Nieuw-Zeeland zou dat niet anders zijn gok ik.

De meerderheid in het VK zou ook vinden dat het te hard gaat met versoepelingen. Maar dat zijn dan zeker niet de mensen die nu naar de pub/club gaan, die naar de EK-finale of Formule 1 zijn geweest, etc. en die daar in de regel geen afstand houden of mondkapjes dragen. De oppositieleider in het VK zei ook dat de EK-finale een levensgevaarlijk superspread-event kon worden, maar ging er vervolgens wel zelf heen. Met andere woorden, wat mensen zeggen om te 'deugen' is vaak anders dan wat ze in de praktijk doen.

Het gaat hier misschien meer om geopolitieke ontwikkelingen die al langer gaande zijn. Het feit dat Australië en Nieuw-Zeeland langzaam afdrijven uit de westerse invloedssfeer en steeds meer een Chinees filiaal worden, ondanks dat hun leiders af en toe nog een beetje boze gezichten naar China trekken. Bijkomend gevolg is dan ook dat westerse waarden als vrijheid en democratie steeds minder relevant worden en dat deze landen afglijden naar een soort 'gestuurde democratie'. De wereld verliest ook niet echt iets als Australiërs en Nieuw-Zeelanders hun land niet meer uit mogen. Als deze mensen het echt oké vinden om hun vrijheid kwijt te raken zelfs als er niks meer aan de hand is, dan zij het zo. Het is belangrijker dat we de mensen bestrijden die dat hier ook willen normaliseren.
De voorbeelden die je noemt gaan juist over het tegenovergestelde als waar het artikel het over heeft, heb je het gelezen?
In NZ leven de mensen niet strikter dan de regels, niemand draagt mondkapjes waar dat niet hoeft en de clubs en evenementen zijn allemaal drukbezocht na heropening mid 2020.

Er was voor COVID al een best wijdverbreid gevoel dat het land overspoeld werd door toeristen, en voor veel mensen in NZ heerst er het gevoel dat het leven in NZ beter is geworden sinds het begin van de pandemie. Zeker in vergelijking met elders. Nou scheelt het natuurlijk dat NZ’ers het land wel gewoon uit mogen wanneer ze dat willen.
Het land lijkt zich de afgelopen 16 maanden nog meer inwaards te hebben gekeerd dan voorheen. Op zich in de omstandigheden best begrijpelijk, maar ik vraag me af hoe dat er op de middel-lange termijn uit gaat zien.
  maandag 19 juli 2021 @ 21:06:43 #213
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_200446229
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 22:40 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Nieuw-Zeeland en Australië kunnen ook eerst de vaccinatiegraad naar 80% brengen alvorens de grenzen met de buitenwereld geopend kunnen worden. Dan kan de deltavariant relatief weinig schade aanrichten. Alleen zullen de grenzen van Australië en Nieuw-Zeeland tot ver in 2022 of zelfs tot in 2023 op slot moeten blijven.
Uiteraard kan dat, maar de vaccinatiegraad blijft natuurlijk achter, en het vervelende voor vooral de 'ozzies' is dat men nu met de relatief lage besmettingen van lock down naar lock down gaan zonder dat er eigenlijk een medische reden voor is.
De mainstream media gaat vooralsnog mee in het beleid, maar Sky News Australia is bijvoorbeeld veel kritischer en krijgt een steeds groter marktaandeel.

Zoals eerder vermeld, ik heb heel bewust mijn Australische nationaliteit opgegeven omdat ik niet achter het 'nanny' staat principe van Australië sta. Men wil m.i. veel te veel invloed op het leven van de burger. Het mooie voor mij is dat ik goed vergelijkingsmateriaal heb doordat ik zowel Europa als Australië heb gewoond, maar groeiende kritiek is er zeker, ook de 'non compliance' wordt groter, een wanhopige politie commissaris in NSW die roept dat deze zichzelf en anderen in gevaar brengen lijkt in te spelen op het gevoel, maar geeft eigenlijk al aan dat men eigenlijk de controle al kwijt is...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_200499936
Hoe gaat het inmiddels met het Australische succesverhaal? Voorbeeld voor de wereld etc
pi_200507673
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 12:15 schreef Anton91 het volgende:
Hoe gaat het inmiddels met het Australische succesverhaal? Voorbeeld voor de wereld etc
Wat een nare reactie op andermans lijden zeg.

De reisbubbel tussen NZ en Oz is voor 8 weken opgeschort per gisteren. Tot nu toe hebben de Cook eilanden en Nieuw-Zeeland COVID nog buiten kunnen houden. Tenminste, in de zin van dat het geen voet aan de grond heeft gekregen in de gemeenschap, het komt natuurlijk wel steeds in de grens quarantaine faciliteiten.
In NZ gaat men ervan uit dat er nog wel een paar lokale lockdowns nodig zullen zijn om dat zo te houden totdat iedereen ingeënt is, maar het zou mooi zijn als dat tot een minimum beperkt kan blijven.

Australië heeft bij mijn weten nooit het virus compleet geëlimineerd.
  vrijdag 23 juli 2021 @ 20:23:30 #216
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_200508086
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 19:52 schreef dodoria het volgende:

[..]

Wat een nare reactie op andermans lijden zeg.

De reisbubbel tussen NZ en Oz is voor 8 weken opgeschort per gisteren. Tot nu toe hebben de Cook eilanden en Nieuw-Zeeland COVID nog buiten kunnen houden. Tenminste, in de zin van dat het geen voet aan de grond heeft gekregen in de gemeenschap, het komt natuurlijk wel steeds in de grens quarantaine faciliteiten.
In NZ gaat men ervan uit dat er nog wel een paar lokale lockdowns nodig zullen zijn om dat zo te houden totdat iedereen ingeënt is, maar het zou mooi zijn als dat tot een minimum beperkt kan blijven.

Australië heeft bij mijn weten nooit het virus compleet geëlimineerd.
Een beetje de vinger op de zere plek leggen voor het beleid wat men voert mag wel degelijk.

De koers die Australië vaart is de compleet verkeerde koers. Men blijft stug volhouden aan de ZERO COVID koers terwijl men dat niet meer kan bereiken, want zoals je al aan hebt gegeven, men heeft het virus nooit helemaal uit kunnen bannen.
De lockdowns die men nu heeft en blijft voeren kunnen op steeds minder begrip rekenen, en dat is een probleem, want men blijft zoals eerder gezegd in de mainstream media de bevolking de schuld geven van verspreiding, de waarheid is natuurlijk anders.

Het toppunt is wel het lompe wijf wat in NSW loopt te verkondigen, als je in de Coles, Woollie. Aldi of waar ook bent en je komt een bekende tegen, ga geen gesprek aan, now is not the time voor sociale interacties.
Daarna komt die mafklapper van de gezondheidsminister die loopt te verkondigen, je kan kiplekker zijn in de ochtend en in de avond op de ICU liggen. (Dit is gewoon keiharde leugen, zo is het ziekteverloop niet).
Dit soort 'fear mongering' koste wat kost blijven voeren wat ten koste gaat van het normale leven van de burger mag niet door blijven gaan.

Gelukkig ontstaat er nu veel meer tegengas, waar vorig jaar nog begrip was voor het beleid en brede steun, is deze nu op de plekken waar de lockdown is gedaald tot onder de 50%.
Politie heeft de opdracht gekregen om direct op te treden, en dat lukt nu nog aardig doordat er een gering aantal mensen op straat is.
Maar die bom gaat barsten, want de regels worden natuurlijk allang door een grote groep genegeerd, die komen gewoon samen, hoe groter de groep wordt die ziet dat de verspreiding niet stopt zal de ogen doen openen dat het beleid moet veranderen en men komt in opstand.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 08:14:04 #217
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_200514265
Anti-lockdown protests across Australia as Covid cases surge to record levels in Sydney

De situatie waar Australië nu in zit is wel echt naar. Daar kunnen ze voorlopig nog even niet zonder maatregelen lijkt me.
pi_200516257
Ja het is wel echt een nare situatie voor de Australiërs. Op deze manier hebben ze een beetje the worst of both worlds. Alle nadelen van strenge lockdowns, maar niet de voordelen van eliminatie.
pi_200517378
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 08:18 schreef dodoria het volgende:

Vreemd artikel.

Met alle respect, in de meeste landen betekent dat return to normal waar die overheden het over hebben dat je weer met z'n allen naar een festival kan gaan, de kroeg in kan duiken, je vrienden mag knuffelen en geen afstandsregels etc meer hebt.

Daar dat in nieuw Zeeland al een jaar zo is, ik bedoel we hebben allemaal de beelden gezien van hun festivals, zegt dit niets. Dit gaat idd alleen over grenzen. Ik weet niet of de nieuw Zeelandse bevolking net zo enthousiast zou zijn over nooit meer kroegen, concerten, en je vrienden mogen knuffelen.

Je kan dus helemaal niet concluderen dat de bevolking er anders over denkt, want het gaat over iets totaal anders dan in andere landen.

En qua Australië, ja natuurlijk doen ze dat voorlopig nog, omdat vaccineren zo traag gaat. En die fase 3 van hun was gekoppeld aan vaccinatiegraad. Maar ze doen dus wel wat ze zeggen- alleen niet erg efficient 🤣 en ze zeiden van te voren al dat fase 3 nog minstens tot 2022 zou duren voor ze daar zouden zijn dus tja...

Dat stukje over het buitenland is beetje vreemd - England heeft het nu alsnog gedaan terwijl de cijfers nu hoger waren dus eerder een voorbeeld van het tegendeel, en in de VS adviseert de cdc nog steeds dat mondkapjes niet nodig zijn voor gevaccineerden, en die lokale dingen zijn adviezen. Het is niet opnieuw verplicht ofzo, en het zou me ook niet verbazen als niemand het dus doet.

In de rest van de wereld gaat het dus grotendeels prima. Zowieso betekent dat ook niet dat die landen niet uiteindelijk terug naar normaal gaan, hooguit dat ze wat te vroeg waren.

Ik zie nieuw Zeeland echt niet voor eeuwig lockdowns en mondkapjes gebruiken als de hele rest van de wereld incl Australië uiteindelijk terug is naar normaal, maar hey als dat eiland achterlijk wilt zijn: have at it 🤣

Maar artikel is dus echt krankzinnig. Vergelijkt totaal appels met peren.
#WeesGeenWhales
pi_200517610
Want een eng eiland dat Australië. Brrrr.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 19:53:31 #221
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_200525932
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 09:54 schreef dodoria het volgende:
Ja het is wel echt een nare situatie voor de Australiërs. Op deze manier hebben ze een beetje the worst of both worlds. Alle nadelen van strenge lockdowns, maar niet de voordelen van eliminatie.
Die mafklapper van een Elliot, minister van politiezaken gaat nog ff extra olie op het vuur gooien door aan te geven we gaan de camera beelden bekijken en de rest ook oppakken en vervolgen.
Nou meneer Elliot, weet waar je aan begint, de geest is uit de fles, klinkt allemaal heel autoritair en daadkrachtig, maar aangezien andere mafklappers in je regering hebben toegegeven dat de lockdown wel eens tot ver in oktober kan gaan duren heb je de bevolking inmiddels voor een groot deel niet mee, en als je ze nog meer tegen je in het harnas jaagt dan ben je klaar met je lockdown.

Een protest als vandaag toont aan dat de bevolking uiteindelijk de regering gewoon de baas kan, angstvallig worden incidenten in Melbourne uit de media gehouden, waar de politie in bepaalde gedeeltes alleen maar kon terugtrekken en waar agenten echt in het nauw gedreven zijn geweest.

De regering houdt vast aan ZERO COVID, in plaats van beheersbaar houden van de zorg wat men in eerste instantie heeft aangegeven.
Je hebt geen vaccinatiegraad, en je bevolking is ook niet blootgesteld, dus je hebt een gigantisch probleem op gebied van gezondheid en economie. Kijk naar Zweden zou ik zeggen, hebben daar de mensen dood op straat gelegen met veel minder regels?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 20:11:52 #222
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200526205
Aussies hebben er een mooie puinhoop van gemaakt.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 20:13:01 #223
451005 Grems
Clown World
pi_200526229
pi_200528834
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:38 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Vreemd artikel.

Met alle respect, in de meeste landen betekent dat return to normal waar die overheden het over hebben dat je weer met z'n allen naar een festival kan gaan, de kroeg in kan duiken, je vrienden mag knuffelen en geen afstandsregels etc meer hebt.

Daar dat in nieuw Zeeland al een jaar zo is, ik bedoel we hebben allemaal de beelden gezien van hun festivals, zegt dit niets. Dit gaat idd alleen over grenzen. Ik weet niet of de nieuw Zeelandse bevolking net zo enthousiast zou zijn over nooit meer kroegen, concerten, en je vrienden mogen knuffelen.

Je kan dus helemaal niet concluderen dat de bevolking er anders over denkt, want het gaat over iets totaal anders dan in andere landen.

En qua Australië, ja natuurlijk doen ze dat voorlopig nog, omdat vaccineren zo traag gaat. En die fase 3 van hun was gekoppeld aan vaccinatiegraad. Maar ze doen dus wel wat ze zeggen- alleen niet erg efficient 🤣 en ze zeiden van te voren al dat fase 3 nog minstens tot 2022 zou duren voor ze daar zouden zijn dus tja...

Dat stukje over het buitenland is beetje vreemd - England heeft het nu alsnog gedaan terwijl de cijfers nu hoger waren dus eerder een voorbeeld van het tegendeel, en in de VS adviseert de cdc nog steeds dat mondkapjes niet nodig zijn voor gevaccineerden, en die lokale dingen zijn adviezen. Het is niet opnieuw verplicht ofzo, en het zou me ook niet verbazen als niemand het dus doet.

In de rest van de wereld gaat het dus grotendeels prima. Zowieso betekent dat ook niet dat die landen niet uiteindelijk terug naar normaal gaan, hooguit dat ze wat te vroeg waren.

Ik zie nieuw Zeeland echt niet voor eeuwig lockdowns en mondkapjes gebruiken als de hele rest van de wereld incl Australië uiteindelijk terug is naar normaal, maar hey als dat eiland achterlijk wilt zijn: have at it 🤣

Maar artikel is dus echt krankzinnig. Vergelijkt totaal appels met peren.
Ik begrijp je punt niet zo. Het artikel zet inderdaad een paar verschillende situaties naast elkaar om te laten zien hoe anders de beleving is. Dat is juist de hele premisse van het stuk.
Maar jij gelooft niet dat NZ hun grenzen niet meer onvoorwaardelijk open gaat stellen na de pandemie?
pi_200594389
Lekker een verlenging van de lockdown.

In elk geval kunnen ze gaan voor het record van het aantal lockdowns.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')