abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_203790869
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 13:40 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:

[..]
Ook de reisrestricties van buitenaf? Of gaan ze tot en met oktober zich houden aan dat vijfstappenplan inclusief self-isolation??
De vaccinatie eis blijft volgens mij wel bestaan voor reizigers die het land binnenkomen, die geen NZ-nationaliteit hebben. Maar op zich heeft dat redelijk weinig impact, omdat je sowieso al gevaccineerd moet zijn om naar NZ te mogen vliegen. Dus de vaccinatie eis opheffen zou alleen verschil maken voor buitenlanders die per boot het land in willen komen.
pi_203790956
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 23:06 schreef dodoria het volgende:

[..]
De vaccinatie eis blijft volgens mij wel bestaan voor reizigers die het land binnenkomen, die geen NZ-nationaliteit hebben. Maar op zich heeft dat redelijk weinig impact, omdat je sowieso al gevaccineerd moet zijn om naar NZ te mogen vliegen. Dus de vaccinatie eis opheffen zou alleen verschil maken voor buitenlanders die per boot het land in willen komen.
Daarom vind ik die self-isolation eis veel zwaarder wegen. Dat zal wel wat vakantiegangers tegenhouden, zeker als ze maar een week of 4 hebben om het hele land te zien, of familie gaan opzoeken... Als je eerst nog 10 dagen in een quarantaine hotel moet verblijven, dan schiet dat niet echt op.
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_203791062
Ne
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 23:10 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:

[..]
Daarom vind ik die self-isolation eis veel zwaarder wegen. Dat zal wel wat vakantiegangers tegenhouden, zeker als ze maar een week of 4 hebben om het hele land te zien, of familie gaan opzoeken... Als je eerst nog 10 dagen in een quarantaine hotel moet verblijven, dan schiet dat niet echt op.
Nee, de quarantaine hotels hoeft niet meer, dat is volgens mij alleen voor mensen die niet gevaccineerd zijn.
De zelf-isolatie is e rop dit moment nog wel (7 dagen thuis), maar dat mag je doen in huis bij familie. Maar inderdaad, voor toeristen die alleen komen om te reizen is dat natuurlijk niet realistisch. Dat wordt ook afgeschaft, maar verschilt volgens mij per land van herkomst wanneer dat is.
pi_203792002
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 23:10 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:

[..]
Daarom vind ik die self-isolation eis veel zwaarder wegen. Dat zal wel wat vakantiegangers tegenhouden, zeker als ze maar een week of 4 hebben om het hele land te zien, of familie gaan opzoeken... Als je eerst nog 10 dagen in een quarantaine hotel moet verblijven, dan schiet dat niet echt op.
Self-Isolation is anders dan Managed-Isolation. Je verward de twee met elkaar.
pi_203792096
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 23:02 schreef dodoria het volgende:

[..]
Heb jij in NZ gewoond en gewerkt? Dat wist ik niet. Wanneer was dat?
Hij heeft in Australie gewoond...dus tja, dan weet je wel hoe het allemaal werkt in NZ...

Het hoofdkantoor van het bedrijf waar ik werk, ligt om de hoek. Mijn collega's hebben goed zicht op wat zich daar allemaal afspeeld. Maar blijkbaar heb je daar beter zicht op in Houten.
pi_203792405
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 01:09 schreef EarlyBird het volgende:

[..]
Hij heeft in Australie gewoond...dus tja, dan weet je wel hoe het allemaal werkt in NZ...

Het hoofdkantoor van het bedrijf waar ik werk, ligt om de hoek. Mijn collega's hebben goed zicht op wat zich daar allemaal afspeeld. Maar blijkbaar heb je daar beter zicht op in Houten.
Ik wou al hetzelfde posten. In de eerste week ben ik er zelf, uit interesse, doorheen gelopen en gezien wat een ongelofelijk ongeorganiseerde bende het is, vol mensen die de realiteit volledig kwijt zijn. Er zijn genoeg mensen die er met begrijpelijke intenties staan, maar dat valt dan toch wel in het niet met mensen die oproepen tot executie van politici, mensen die denken dat je tegen COVID beschermd bent door met natte stenen over je schedel heen te rollen, of mensen die denken dat de overheid nu gevaccineerden kan conroleren door minichips in het bloed. Of mensen die gewoon herrie willen schoppen. Daar wil je toch niet mee geassocieerd worden lijkt me, maar het volk dat momenteel bij het parlament rondloopt is daar echt blind voor. Protesteren is hun recht, maar de overlast die ze veroorzaken in die hoek van de stad heeft echt niks meer met freedom te maken, dat is gewoon anarchie.

Maar ja, je hebt gelijk, ik denk dat vanuit Nederland vage Youtube-clipjes bekijken natuurlijk een veel beter beeld geeft van hoe het echt in elkaar zit.
In the coolest little capital of the world
  woensdag 23 februari 2022 @ 19:29:58 #182
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_203800341
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 01:09 schreef EarlyBird het volgende:

[..]
Hij heeft in Australie gewoond...dus tja, dan weet je wel hoe het allemaal werkt in NZ...

Het hoofdkantoor van het bedrijf waar ik werk, ligt om de hoek. Mijn collega's hebben goed zicht op wat zich daar allemaal afspeeld. Maar blijkbaar heb je daar beter zicht op in Houten.
Ik heb ook 6 maanden gewerkt in Nieuw Zeeland, maar dat is niet echt relevant.
Wel heb ik voor lange tijd in Australië gewoond en gewerkt en indertijd heel bewust de keuze gemaakt om niet in een Nanny state zoals Australië te gaan wonen.

En gelukkig gebeurd er in Nieuw Zeeland nu wat er ook in OZ gebeurd, namelijk bevolking die zich laat horen. Want de strenge regels in OZ zijn niet afgeschaft omdat de bevolking luisterde, de every day demonstraties in Melbourne en daarna andere steden hebben wel degelijk effect gehad, want hoe hard en onredelijk de politie ook optrad, die demonstraties stopten niet, ELKE dag ging het door.

Het gaat er vooral om dat je dus mensen hebt die simpelweg de mainstream media napraten. Ik begrijp dat je ermee wordt doodgegooid, maar een beetje uit je eigen bubbel stappen mag wel. Ik kan begrijpen dat je zelf niet veel last hebt van restricties, maar een beetje inleven waarom men demonstreert mag wel.

De wereld is niet ontdekt omdat iedereen binnen de lijntjes blijft, je zal zo af en toe wat moeten forceren, en dat kan niet zonder overlast. Gelukkig maar dat niet iedereen een overheid blind volgt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_203802389
De protesten in Australie gingen over de restricties en de lockdowns. Dat is wat heel anders dan wat er nu in NZ aan de hand is natuurlijk.

Ook weet ik niet of het kies is om te blijven herhalen dat mensen die een andere mening hebben dan jij alleen maar naar mainstream media luisteren. Beetje kort door de bocht.

Er gaan nu rumoeren dat Groundswell zich bij de protesten op pipitea gaan voegen. ik denk dat de protesterenden zich daardoor gesterkt voelen, maar het vervaagd wel hun boodschap nog meer. Het enige wat groundswell en de parlement protesters gemeen hebben is een haat jegens Jascinda en een algehele disenfrenchisement met het etablisement.

Ik vind het echt sneu hoe het protest nu aan het gaan is. Er zijn best wat mensen met een redelijk argument dat best te verdedigen zou zijn (tegen een vaccinatie mandaat), maar zij worden nu geassocieerd met alle mensen met wat minder onderbouwde argumenten en mensen die gewoon zin hebben om even tegen de overheid te schoppen. Het poep gooien, vechten, sexuele intimidatie van schoolkinderen etc doet hun zaak geen goed.
pi_203978602
Auckland lijkt aan haar piek te zitten, of er al enigzins overheen te zijn. Daar woont iets minder dan 1/3 van de bevolking. De rest van het land moet zijn piek nog krijgen. Met een dodental van 65 mensen overleden met covid over de afgelopen 2 jaar lijkt het er op dat de taktiek van NZ het volk er redelijk goed doorheen heeft geloodst. Het totale effect van het beleid kunnen we natuurlijk pas vaststellen als ook de rest van het land over de covid piek heen is, maar et lijkt er op dat de laatste loodjes nu in zicht zijn.
pi_204097311
Vandaag de aankondiging in NZ dat de grenzen vervroegd open gaan.
Auckland is over de omicron piek heen, de rest van het land nog niet, maar is dichtbij.
Het totale dodental van covid over de afgelopen 2 jaar staat nu op 125. De oversterfte is negatief.
Het is natuurlijk nog niet over, en de aantallen zullen nog stijgen maar met de eindstreep in zicht lijkt het er toch op dat het beleid succesvol is gebleken.

Ik ben benieuwd hoe het toerisme bedrijven zal Vergaan nu ze allemaal stel op sprong weer open kunnen, als ze personeel kunnen vinden.
pi_205523500
Het land is weer open. 2 jaar ondersterfte, maar een gigantisch tekort aan arbeidskrachten en hoge inflatie.

Of het het waard is geweest mogen de toekomstige geschiedenisboeken beslissen.
https://www.nu.nl/economi(...)l#coral_talk_wrapper
  maandag 1 augustus 2022 @ 20:17:44 #187
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_205524314
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 18:21 schreef dodoria het volgende:
Het land is weer open. 2 jaar ondersterfte, maar een gigantisch tekort aan arbeidskrachten en hoge inflatie.

Of het het waard is geweest mogen de toekomstige geschiedenisboeken beslissen.
https://www.nu.nl/economi(...)l#coral_talk_wrapper
Die ondersterfte gaat wel ingehaald worden, want de maatregelen werkte natuurlijk ook tegen gewone griepvirussen.
En wat denk je dat er nu precies gaat gebeuren?

Inflatie is overigens niet alleen een probleem voor Nieuw Zeeland, dat komt ook door ontwikkeligen elders in de wereld natuurlijk. Tekort aan arbeidskrachten komt daar wel weer voor, want de lonen betalen aan de native kiwi voor manual labour, dat zal de producten direct uit de internationale markt prijzen.

Cargo technisch is het wat makkelijker naar Nieuw Zeeland, dat wil zeggen, nog maar 2 tot 3x hoger dan het was. Ik vraag me alleen af of de afzetmarkt zich wel kan herstellen, en dan niet Australie, maar juist wat meer in het Aziatische deel, want zonder die stromingen zijn andere cargo opties die daarop meeliften veel duurder.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_205525457
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 18:21 schreef dodoria het volgende:
Het land is weer open. 2 jaar ondersterfte, maar een gigantisch tekort aan arbeidskrachten en hoge inflatie.

Of het het waard is geweest mogen de toekomstige geschiedenisboeken beslissen.
https://www.nu.nl/economi(...)l#coral_talk_wrapper
Er zijn ontzettend weinig discussies geweest of maatregelen wel in proportie zijn (geweest). Aangezien Nieuw-Zeeland zo lang ontzettend trots was op de zero-covid strategie zal de discussie daar helemaal wel niet gevoerd gaan worden.
pi_205527447
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 18:21 schreef dodoria het volgende:
Het land is weer open. 2 jaar ondersterfte, maar een gigantisch tekort aan arbeidskrachten en hoge inflatie.

Of het het waard is geweest mogen de toekomstige geschiedenisboeken beslissen.
https://www.nu.nl/economi(...)l#coral_talk_wrapper
Als ik deze grafieken mag geloven, zijn ze aardig bezig die ondersterfte in te halen:

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/new-zealand/
pi_205538750
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 10:35 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Als ik deze grafieken mag geloven, zijn ze aardig bezig die ondersterfte in te halen:

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/new-zealand/
De ondersterfte komt natuurlijk alleen door de doodsoorzaken anders dan corona. Zo heeft NZ in 2020 het griep seizoen volledig overgeslagen. (https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)32647-7/fulltext).

Maar je hebt gelijk. zo'n ondersterfte als gevolg van een tijdelijke situatie is altijd zelf ook maar tijdelijk. Nu de grenzen weer open zijn zal die wel weer ingehaald worden met corona, griep, ongelukken buitenshuis en alle andere reguliere doodsoorzaken die verminderd waren tijdens de pandemie. Ik vraag me af hoe lang het zal duren voor de statistieken zichzelf weer rechttrekken.
pi_205541482
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 22:00 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Er zijn ontzettend weinig discussies geweest of maatregelen wel in proportie zijn (geweest). Aangezien Nieuw-Zeeland zo lang ontzettend trots was op de zero-covid strategie zal de discussie daar helemaal wel niet gevoerd gaan worden.
Ongetwijfeld gaat daar nog onderzoek naar gedaan worden, maar neemt niet weg dat er achteraf natuurlijk vanalles over te zeggen is. Geen enkel land ter wereld wist in maart 2020 wat de toekomst zou brengen.

Ik ben zelf ook wel benieuwd naar de 'hidden' gevolgen van deze crisis, bijvoorbeeld wat zijn de lange termijn gevolgen op de mentale gesteldheid van mensen bijv (ouderen, kinderen etc) als gevolg van lange 'lockdowns' (Europa) vs korte lockdowns (NZ). Uiteindelijk hebben we in NZ redelijk normaal kunnen leven ondanks de pandemie, terwijl mijn ouders in NL zich meer dan een jaar zich goed als opgesloten hebben zonder sociale contacten of buitenshuis activiteiten.
In the coolest little capital of the world
  Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 20:39:21 #192
236264 crew  capricia
pi_205541512
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 20:36 schreef Drebbelman het volgende:

[..]
Ongetwijfeld gaat daar nog onderzoek naar gedaan worden, maar neemt niet weg dat er achteraf natuurlijk vanalles over te zeggen is. Geen enkel land ter wereld wist in maart 2020 wat de toekomst zou brengen.

Ik ben zelf ook wel benieuwd naar de 'hidden' gevolgen van deze crisis, bijvoorbeeld wat zijn de lange termijn gevolgen op de mentale gesteldheid van mensen bijv (ouderen, kinderen etc) als gevolg van lange 'lockdowns' (Europa) vs korte lockdowns (NZ). Uiteindelijk hebben we in NZ redelijk normaal kunnen leven ondanks de pandemie, terwijl mijn ouders in NL zich meer dan een jaar zich goed als opgesloten hebben zonder sociale contacten of buitenshuis activiteiten.
Je ouders hebben daar zelf voor gekozen, mss gezien hun risico profiel?
NL is niet een jaar op slot geweest. Toch?
Definitely not CIA
pi_205542549
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 18:21 schreef dodoria het volgende:
Het land is weer open. 2 jaar ondersterfte, maar een gigantisch tekort aan arbeidskrachten en hoge inflatie.
Net zoals hier...

quote:
Of het het waard is geweest mogen de toekomstige geschiedenisboeken beslissen.
https://www.nu.nl/economi(...)l#coral_talk_wrapper
Denk dat uiteindelijk NZ er niet slechter van af is gekomen dan wij.

Op voorhand weet je niet wat er komen gaat en welke maatregelen het meest effectief zijn. En de komst van nieuwe varianten leek er even voor te zorgen dat NZ in de problemen kwam door geringe groepsimmuniteit vanwege zero covid en een trage start met vaccinaties.
Maar uiteindelijk zijn ze er volgens mij toch goed van af gekomen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205542772
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 21:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Net zoals hier...
[..]
Denk dat uiteindelijk NZ er niet slechter van af is gekomen dan wij.

Op voorhand weet je niet wat er komen gaat en welke maatregelen het meest effectief zijn. En de komst van nieuwe varianten leek er even voor te zorgen dat NZ in de problemen kwam door geringe groepsimmuniteit vanwege zero covid en een trage start met vaccinaties.
Maar uiteindelijk zijn ze er volgens mij toch goed van af gekomen.
Dat denk ik ook!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')