SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.VBL SC influencer
Left, right, behind
Je hoeft je alleen te isoleren wanneer je ziek bent. Als je niet ziek bent, is isolatie helemaal niet aan de orde en kan er best nog heel wat op het gebied van sociale contacten. Nee, het is niet optimaat, maar isolatie is het echt niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
waarom moeten mensen die er nauwelijks last van krijgen zich nog steeds de komende maanden isoleren omdat er een selecte groep wel enorm last van kan krijgen tot ze geprikt zijn, dan is het toch veel redelijker dat die mensen nog in lockdown blijven en niet hele land
jij begint steeds meer op de woordvoerder van Hugo te lijken, wat jou betreft kan er genoeg, wat mij betreft kan er onredelijk veel te weinig.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hoeft je alleen te isoleren wanneer je ziek bent. Als je niet ziek bent, is isolatie helemaal niet aan de orde en kan er best nog heel wat op het gebied van sociale contacten. Nee, het is niet optimaat, maar isolatie is het echt niet.
Misschien voor de periode tot iedereen gevaccineerd is?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:15 schreef THEFXR het volgende:
Gisterenavond bij OP1, een lang item over thuis sneltesten en hoe precies/betrouwbaar die waren.
Zijn die dan voor de mensen die geen vaccin willen of weten ze al dat de vaccins geen permanente oplossing zijn?
Het is nogal een compromis. Niet iedereen in Engeland staat te juichen, horeca-ondernemers zeggen precies hetzelfde. Die willen in april al volledig open, als iedereen boven de 50 gevaccineerd is.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:07 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Precies. Daarom begrijp ik het Britse plan ook niet zo goed, dat moet veel sneller kunnen nu dat er al 15 miljoen mensen hun eerste prik heeft gehad. Hoeveel kwetsbaren ze nu nog moeten prikken weet ik niet.
Ik verwacht ook dat de druk vanuit de bevolking zo groot wordt dat de politiek wel gedwongen wordt om enkele versoepelingen sneller door te voeren.
quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
jij begint steeds meer op de woordvoerder van Hugo te lijken, wat jou betreft kan er genoeg, wat mij betreft kan er onredelijk veel te weinig.
Er was toch een idee om al in april breed te gaan sneltesten en daarmee meer mogelijk te maken? Dat is voordat iedereen een vaccin kan hebben gehad lijkt me.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:15 schreef THEFXR het volgende:
Gisterenavond bij OP1, een lang item over thuis sneltesten en hoe precies/betrouwbaar die waren.
Zijn die dan voor de mensen die geen vaccin willen of weten ze al dat de vaccins geen permanente oplossing zijn?
En ik denk ook voor de eerste periode daarna. Ook met als doel het veel beter in de gaten te kunnen houden.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:17 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Misschien voor de periode tot iedereen gevaccineerd is?
Volledig terecht dat ze de versoepelingen doorvoeren gezien de schade aan kinderen op middelbare scholen.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:18 schreef TheVoice4ever het volgende:
zullen ze spijt van krijgen, van die versoepelingen
maar ja goed dat ik niks om nederland geef
nog zo'n volhouderquote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
"Oh zij zegt niet wat ik vind, dus is het de woordvoerder van Hugo".
Bijzonder vaak zie je dat de laatste tijd voorbij komen hier.
Bedankt!quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:15 schreef miss_sly het volgende:
Zo, @:Caland, je hebt wel een breed repertoire aan goede TT's.
Dan schaar ik jou vanaf nu onder de HerstelNL gekkies. Dan toch liever woordvoerder van Hugo.quote:
ik ken die hele hersteletc. niet eens maar als jij mij een gekkie vindt is dat prima. Ik blijf erbij dat de maatregelen onevenredig zijn.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:21 schreef Scrummie het volgende:
D
[..]
Dan schaar ik jou vanaf nu onder de HerstelNL gekkies. Dan toch liever woordvoerder van Hugo.
En ons een beetje ons "Het was te druk in de bossen!!!" genot afnemen?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:23 schreef JohnDDD het volgende:
Ik zie trouwens ook totaal niet in waarom musea, dierentuinen, bibliotheken etc. dicht zouden moeten. Prima manieren voor veel mensen om te ontspannen en de kans op overdracht is heel laag.
Er stond een flinke rij voor de ijssalon!quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:25 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
En ons een beetje ons "Het was te druk in de bossen!!!" genot afnemen?
Ik denk dat er wel een verschil is tussen daadwerkelijk geisoleerd zijn en je geisoleerd voelen. Ik denk dat dat laatste bij steeds meer mensen steeds meer op de voorgrond treedt.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hoeft je alleen te isoleren wanneer je ziek bent. Als je niet ziek bent, is isolatie helemaal niet aan de orde en kan er best nog heel wat op het gebied van sociale contacten. Nee, het is niet optimaat, maar isolatie is het echt niet.
Dank voor de heldere duiding en eens dat Nederland daar ook meteen voor zouden tekenen.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:19 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het is nogal een compromis. Niet iedereen in Engeland staat te juichen, horeca-ondernemers zeggen precies hetzelfde. Die willen in april al volledig open, als iedereen boven de 50 gevaccineerd is.
Toch lijkt de kritiek wat te vervagen. Er worden ook geen kritische noten meer gelekt door de meer economisch gerichte kabinetsleden. De parlementsleden die waarschuwden voor verschuivende doelpalen en eeuwige lockdown hoor je ook nog maar heel zachtjes. Eigenlijk de enigen die echt boos zijn zijn de kroegbazen enerzijds, en de lerarenvakbonden anderzijds.
De meesten zullen toch zoiets hebben van: "Dit is dus het plan, laten we het eerst maar samen proberen." Het heeft iets potsierlijks dat je blij moet zijn dat je je vrijheid terugkrijgt als er waarschijnlijk helemaal geen probleem meer is. En dat je nog lang te maken hebt met massale screening wat voor allerlei andere ziektes niet wordt gedaan. Maar toch.
Denk dat de meeste mensen in Nederland ook wel zouden tekenen voor 'in april weer terrasje pakken, in mei weer naar de kroeg, op 21 juni terug naar normaal'. Maar goed met dit kabinet kun je aan die datums gerust nog 2 maanden vast plakken, en dat gaan mensen nou net weer niet accepteren.
Er is totaal geen reden om iig terrassen niet te openen.quote:
Een wat vreemd trending topic gezien hij eigenlijk al weg is.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:27 schreef falling_away het volgende:
Overigens is #wegmetRutte nog steeds trending topic op Twitter.. zou leuk zijn als we dat nog een tijd in stand kunnen houden
afgelopen weekend op het plein in mijn buurt, teringdruk, niemand die zich aan de 1,5m houdt maar de kroegen dicht, daar klopt gewoon iets nietquote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Er stond een flinke rij voor de ijssalon!
Tot en met 17 maart bedoel jequote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:27 schreef falling_away het volgende:
Overigens is #wegmetRutte nog steeds trending topic op Twitter.. zou leuk zijn als we dat nog een tijd in stand kunnen houden
https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer/coronamaatregelen-belgiequote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:27 schreef THEFXR het volgende:
Als je als grensbewoner even naar belgie gaat, moet je bij terugkomst in quarantie/isolatie?
"wij hebben meer macht dan ooit" - was getekend, Rutte.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Een wat vreemd trending topic gezien hij eigenlijk al weg is.
Maak je daar maar niet dik om, over een week is het toch weer kutweer en heb je niets aan het terras.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:29 schreef falling_away het volgende:
[..]
Er is totaal geen reden om iig terrassen niet te openen.
MaAr De BesMeTtinGen!!!!
Ja dat vond ik dan wel weer een geslaagd grapje van hem eigenlijk.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:30 schreef falling_away het volgende:
[..]
"wij hebben meer macht dan ooit" - was getekend, Rutte.
En het gaat natuurlijk om de komende verkiezingen, alsof je dat niet door had.
Buiten is de kans op besmetting veel kleiner dan binnen in een kroeg. Of doel je op terrassen?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
afgelopen weekend op het plein in mijn buurt, teringdruk, niemand die zich aan de 1,5m houdt maar de kroegen dicht, daar klopt gewoon iets niet
Ja, dolletjes!quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:27 schreef falling_away het volgende:
Genoeg terrassen met verwarming waar zelfs met een pak sneeuw nog mensen zitten.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Maak je daar maar niet dik om, over een week is het toch weer kutweer en heb je niets aan het terras.
VVD is in enkele weken van 44 zetels naar 34 zetels gegaan in de peiling van Maurice de Hond, dus ik sluit niet uit dat VVD dan toch niet de grootste gaat worden.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:30 schreef falling_away het volgende:
[..]
"wij hebben meer macht dan ooit" - was getekend, Rutte.
En het gaat natuurlijk om de komende verkiezingen, alsof je dat niet door had.
Een pak sneeuw is dan ook geen kutweer, slimpie.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:32 schreef falling_away het volgende:
[..]
Genoeg terrassen met verwarming waar zelfs met een pak sneeuw nog mensen zitten.
Die mensen bewijzen nou precies waarom de kroegen nog even dicht moeten blijven.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
afgelopen weekend op het plein in mijn buurt, teringdruk, niemand die zich aan de 1,5m houdt maar de kroegen dicht, daar klopt gewoon iets niet
Ik sluit zelfs een verrassing bij de verkiezingen niet uit waarbij de VVD veel lager uitkomt dan in de peilingen en PVV, FvD etc. toch veel meer zetels krijgen. In de onderbuik van de maatschappij broeit er iets. Dit wordt in peilingen niet altijd duidelijk.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:32 schreef Oidipous het volgende:
[..]
VVD is in enkele weken van 44 zetels naar 34 zetels gegaan in de peiling van Maurice de Hond, dus ik sluit niet uit dat VVD dan toch niet de grootste gaat worden.
Ik vraag mij af of Rutte dan wel aanblijft in de kamer.
quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:27 schreef falling_away het volgende:
thanks,quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:30 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer/coronamaatregelen-belgie
quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:32 schreef Oidipous het volgende:
[..]
VVD is in enkele weken van 44 zetels naar 34 zetels gegaan in de peiling van Maurice de Hond
Super toll ja.quote:
Je haalt peilingen nu door elkaar. Bij die van de Hond stond de VVD op 36 vorige maand.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:32 schreef Oidipous het volgende:
[..]
VVD is in enkele weken van 44 zetels naar 34 zetels gegaan in de peiling van Maurice de Hond, dus ik sluit niet uit dat VVD dan toch niet de grootste gaat worden.
ja dan kunnen die gasten nog wat verdienenquote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:32 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Buiten is de kans op besmetting veel kleiner dan binnen in een kroeg. Of doel je op terrassen?
Fantastisch nieuws, dit geeft de burger moedquote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:35 schreef falling_away het volgende:
[..]
Super toll ja.
Overigens is het trending topic #klaarmetRutte - samen trending met #wegmetRutte.. mijn fout.
die mensen bewijzen dat de maatregelen te lang durenquote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:33 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Die mensen bewijzen nou precies waarom de kroegen nog even dicht moeten blijven.
tja, vroeger viel geen speld tussen te krijgen in zijn voorspellingen.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:32 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Er zijn hier in de stad genoeg kroegen waar zelfs met het grootste kut weer het terras nog vol zat.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Een pak sneeuw is dan ook geen kutweer, slimpie.
Oké, dat zal het zijn.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:35 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je haalt peilingen nu door elkaar. Bij die van de Hond stond de VVD op 36 vorige maand.
Hoeren blijven dicht?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:36 schreef falling_away het volgende:
Daarbij wordt het heul geen kut weer volgende week.
Het duurt zeker twee weken voordat het vaccin effectief is.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:34 schreef BertV het volgende:
https://www.ad.nl/amersfo(...)%2Fwww.google.com%2F
Ik lees dit teveel. Net gevaccineerd, en dan zo'n uitbraak.
Kan het zijn dat het afweersysteem zo druk is met de eiwitten-knipsels dat de echte besmetting meer kans maakt?
Jij maar jij woont dan ook in een stad vol hardwerkende en goudeerlijke bikkelsquote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:36 schreef falling_away het volgende:
[..]
Er zijn hier in de stad genoeg kroegen waar zelfs met het grootste kut weer het terras nog vol zat.
Daarbij wordt het heul geen kut weer volgende week.
Ik gok dat die partijen wel een website hebben, ja.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:39 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ergens een site waarin de tamelijk nieuw/onbekende partijen worden uitgelegd?
Gezien de versplintering in het politieke landschap kan het zo maanden duren voordat er een nieuwe coalitie is geformeerd. Denk daarom niet dat we meteen na de verkiezingen veel veranderingen zullen zien.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:39 schreef Discombobulate het volgende:
Hoop echt dat het na de verkiezingen goed anders wordt, maar waarschijnlijk toch niet.
Grote kans dat ze een eigen website hebben of wil je per se de samenvatting?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:39 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ergens een site waarin de tamelijk nieuw/onbekende partijen worden uitgelegd?
Dat neem ik direct aan.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:37 schreef falling_away het volgende:
[..]
Het duurt zeker twee weken voordat het vaccin effectief is.
Wie hadden jullie dan liever dan Rutte? Noem 1 serieus alternatief?!quote:
Kaag?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:41 schreef RipCity het volgende:
[..]
Wie hadden jullie dan liever dan Rutte? Noem 1 serieus alternatief?!
Een leider die niet 'voor de zekerheid' de grondwet even opzij schuift voor een maatregel die niet bewezen effectief is, uit angst dat hem later verweten kan worden dat hij niet alles uit de kast heeft gehaald?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:41 schreef RipCity het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:39 schreef Discombobulate het volgende:
Hoop echt dat het na de verkiezingen goed anders wordt, maar waarschijnlijk toch niet.
Ik zeg dat er best nog heel wat kan. Meer dan wanneer er daadwerkelijk sprake zou zijn van isolatie, want dan kan er helemaal niets.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
jij begint steeds meer op de woordvoerder van Hugo te lijken, wat jou betreft kan er genoeg, wat mij betreft kan er onredelijk veel te weinig.
Dat lijkt mij niet een discussie voor dit topic, maar ik geef toe ik zou ook het ook niet weten wie dan wel zijn plaats moet innemen. Ik vond Lodewijk Asscher misschien nog wel de juiste uitstraling hebben, al ben ik niet links georiënteerd. Nu zou ik het niet weten.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:41 schreef RipCity het volgende:
[..]
Kijken wat er eerder klaar is: een coalitie of het vaccineren.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:40 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Gezien de versplintering in het politieke landschap kan het zo maanden duren voordat er een nieuwe coalitie is geformeerd. Denk daarom niet dat we meteen na de verkiezingen veel veranderingen zullen zien.
Durf daar geen geld op te zetten. Belgische praktijken zijn deze keer niet uitgesloten.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:46 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Kijken wat er eerder klaar is: een coalitie of het vaccineren.
Ah, dat geloof ik wel, dat de gevoelens over het hele gebeuren zo kunnen zijn. Ik vind het er zelf ook niet gemakkelijker op worden, en ik zit op zich in een redelijk gemakkeiljke positie. Maar het is geen isolatie en ik vind het nogal wat om anderen wel een echte isolatie toe te wensen, zodat je zelf helemaal vrij kunt leven. We weten inmiddels allemaal hoe zwaar dit jaar weegt, wil je dat echt, en dan nog een graadje zwaarder, zomaar aan anderen opleggen?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:28 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel een verschil is tussen daadwerkelijk geisoleerd zijn en je geisoleerd voelen. Ik denk dat dat laatste bij steeds meer mensen steeds meer op de voorgrond treedt.
Flauw om elke keer dat argument erbij te halen dat iets niet bewezen effectief zou zijn. Iedereen snapt toch dat de avondklok het aantal contactmomenten en reisbewegingen omlaag brengt?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:44 schreef falling_away het volgende:
[..]
Een leider die niet 'voor de zekerheid' de grondwet even opzij schuift voor een maatregel die niet bewezen effectief is, uit angst dat hem later verweten kan worden dat hij niet alles uit de kast heeft gehaald?
gedeelde smart is halve smart bedoel jij, wat is er mis mee dat kwetsbaren voorlopig nog even voorzichtiger moeten zijn dan de niet kwetsbaren zeker nu dit door het vaccin nog slechts tijdelijk is.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ah, dat geloof ik wel, dat de gevoelens over het hele gebeuren zo kunnen zijn. Ik vind het er zelf ook niet gemakkelijker op worden, en ik zit op zich in een redelijk gemakkeiljke positie. Maar het is geen isolatie en ik vind het nogal wat om anderen wel een echte isolatie toe te wensen, zodat je zelf helemaal vrij kunt leven. We weten inmiddels allemaal hoe zwaar dit jaar weegt, wil je dat echt, en dan nog een graadje zwaarder, zomaar aan anderen opleggen?
Dat is niet waar. kan de overheid bewijzen dat mensen die na 21 uur een afspraak gepland hadden staan deze niet gewoon eerder op de dag plannen? En stel ik ben bij iemand op bezoek en moet om 20:45 vertrekken ipv 21:45, is er dan minder kans op besmettingen?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:54 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Flauw om elke keer dat argument erbij te halen dat iets niet bewezen effectief zou zijn. Iedereen snapt toch dat de avondklok het aantal contactmomenten en reisbewegingen omlaag brengt?
Je kunt het niet proportioneel vinden en vraagtekens stellen bij de mate van effectiviteit (is ook complex om in de huidige situatie te meten), maar dat het besmettingen omlaag brengt lijkt me een feit.
Flauw om elke keer dat argument erbij te halen zonder bewijs. Iedereen snapt toch dat de avondklok er alleen voor zorgt dat het aantal contactmomenten toeneemt in de periode voor de avondklok?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:54 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Flauw om elke keer dat argument erbij te halen dat iets niet bewezen effectief zou zijn. Iedereen snapt toch dat de avondklok het aantal contactmomenten en reisbewegingen omlaag brengt?
Het kan wel zo weinig effect hebben dat het te verwaarlozen is qua besmettingen, want je kunt ook zeggen dat de meeste mensen al thuis bleven vrijwillig. Bijna niemand gaat nu een feestje geven of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:54 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Je kunt het niet proportioneel vinden en vraagtekens stellen bij de mate van effectiviteit (is ook complex om in de huidige situatie te meten), maar dat het besmettingen omlaag brengt lijkt me een feit.
Mensen die het altijd al kut hebben in het leven nog even een trap na geven, omdat je zelf de mazzel van een gezond lichaam hebtquote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ah, dat geloof ik wel, dat de gevoelens over het hele gebeuren zo kunnen zijn. Ik vind het er zelf ook niet gemakkelijker op worden, en ik zit op zich in een redelijk gemakkeiljke positie. Maar het is geen isolatie en ik vind het nogal wat om anderen wel een echte isolatie toe te wensen, zodat je zelf helemaal vrij kunt leven. We weten inmiddels allemaal hoe zwaar dit jaar weegt, wil je dat echt, en dan nog een graadje zwaarder, zomaar aan anderen opleggen?
Ik bedoel niet 'gedeelde smart is halve smart'. Daar is ook nu geen sprake van.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
gedeelde smart is halve smart bedoel jij, wat is er mis mee dat kwetsbaren voorlopig nog even voorzichtiger moeten zijn dan de niet kwetsbaren zeker nu dit door het vaccin nog slechts tijdelijk is.
plus dat veel mensen doorhalen tot in de ochtend of blijven overnachten en dat gaat ook meestal niet op 1,5 meterquote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Flauw om elke keer dat argument erbij te halen zonder bewijs. Iedereen snapt toch dat de avondklok er alleen voor zorgt dat het aantal contactmomenten toeneemt in de periode voor de avondklok?
Mooiste voorbeeld was wel die eerste sneeuwnacht, toen jongeren sneeuballengevechten gingen houden op de Dam om 4:45.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
plus dat veel mensen doorhalen tot in de ochtend of blijven overnachten en dat gaat ook meestal niet op 1,5 meter
Ik stem op jou.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:00 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Mensen die het altijd al kut hebben in het leven nog even een trap na geven, omdat je zelf de mazzel van een gezond lichaam hebtOok denken veel mensen dat 'de zwakkeren' kwijlende mensen in een elektrische rolstoel zijn. Niet dat die maar de tering mogen krijgen, aangezien juist deze mensen veel zorg en aandacht en sociale contacten nodig hebben, maar veel mensen vergeten dat iedereen om je heen in principe een zwakkere kan zijn. Diabetes, een hartritmestoornis, astma, een vergroeiinkje hier en een longprobleempje daar, nog aan het herstellen van kanker of een hartoperatie, onder behandeling voor huidkanker. Dingen waar ze eigenlijk altijd mee konden leven, waar ze mee hadden leren leven. Doodnormale mensen die voor de klas staan, in het ziekenhuis werken, bij de bakker werken, een gastoudergezin zijn, mantelwerkers, vrijwilligers.
Die sluit je toch gewoon op ja? Die voegen toch niets toe aan de maatschappij, toch? Kinderen die al sinds februari vorig jaar met het hele gezin binnen zitten, die gun je toch ook hun middagje in het bos of op het strand? Want als er van alles wordt versoepeld, kun je er zeker van zijn dat deze kwetsbaren dan helemaal nergens meer komen, uit angst om besmet te worden.
Puur egoïsme om te denken dat je al deze mensen maar lekker mag binnenhouden, opsluiten.
Ik wens helemaal niemand wat toe maar de maatregelen die er nu zijn voor iedereen door te laten gaan vind ik ook niet in verhouding staan.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik bedoel niet 'gedeelde smart is halve smart'. Daar is ook nu geen sprake van.
Om kwetsbaren veilig te laten zijn in een samenleving waarin geen maatregelen meer gelden, zullen ze zich echt moeten isoleren. Samen met hun huisgenoten, ook al zouden die niet kwetsbaar zijn. Je veroordeelt dan een heleboel mensen tot echte isolatie, wetende hoe zwaar het al is om zoals nu in een situatie te leven waarin minder kan dan je gewend bent, waarin je contacten mist. Dat kun je toch niet werkelijk mensen toewensen? Bovendien, als het toch maar tijdelijk is, kunnen we dan niet nog even op deze voet, zo ongeveer, doorgaan? Met wat mij betreft een aantal versoepelingen op korte termijn om het beter vol te kunnen houden.
Nee, dat is niet zo.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Flauw om elke keer dat argument erbij te halen zonder bewijs. Iedereen snapt toch dat de avondklok er alleen voor zorgt dat het aantal contactmomenten toeneemt in de periode voor de avondklok?
'veel mensen'quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
plus dat veel mensen doorhalen tot in de ochtend of blijven overnachten en dat gaat ook meestal niet op 1,5 meter
Nou ja, veel mensen, dat zal nogal meevallen. In bepaalde groepen zal dat best gebeuren, inderdaad, maar ik ken bijvoorbeeld in mijn omgeving dan weer niemand die daartoe over is gegaan.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Doet er niet toe. In Tarado's omgeving en Caland's omgeving is dat wel zo, dus is het overal zo.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, veel mensen, dat zal nogal meevallen. In bepaalde groepen zal dat best gebeuren, inderdaad, maar ik ken bijvoorbeeld in mijn omgeving dan weer niemand die daartoe over is gegaan.
Oke, bedankt.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
zeker ja al moet er misschien jong bij
En dus wens je anderen een nog zwaardere isolatie toe dan wat jij al als zwaar ervaart. Je zegt 'niet toewensen' , maar je vindt het een prima beleid, kennelijk. Dus je wenst het ze niet toe, maar je vindt het wel schappelijk dat zij dan maar massaal collateral damage worden?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik wens helemaal niemand wat toe maar de maatregelen die er nu zijn voor iedereen door te laten gaan vind ik ook niet in verhouding staan.
Bij mijn vriendengroep ziet vrijwel iedereen elkaar in het weekend nog wel. De één fietst dan in de nacht gewoon naar huis en de ander blijft pitten. Wij hebben dit weekend ook twee zespersoonshuisjes geboekt in centerparcs.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, veel mensen, dat zal nogal meevallen. In bepaalde groepen zal dat best gebeuren, inderdaad, maar ik ken bijvoorbeeld in mijn omgeving dan weer niemand die daartoe over is gegaan.
quote:Rutte heeft kappersafspraak al staan: ‘Jaar van tevoren ingepland’
Nu de kappers hun deuren naar alle waarschijnlijkheid weer mogen openen, is ook demissionair minister-president Mark Rutte blij dat hij zijn coupe weer bij kan laten werken. Rutte laat zijn afspraken bij de kapper een jaar vooruit inplannen. Een afspraak die staat voor 6 maart is gemaakt voordat de kappers in december de deuren moesten sluiten.
Is al uitgelekt of Rutte tickets voor een festival heeft? Dan weten we of we dit jaat nog festivals kunnen verwachten of niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:09 schreef Arizona het volgende:
Jaaa ja
https://www.tubantia.nl/b(...)-ingepland~a8bb0781/
[..]
Hij heeft wel vast een hoer besteld.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:12 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Is al uitgelekt of Rutte tickets voor een festival heeft? Dan weten we of we dit jaat nog festivals kunnen verwachten of niet.
Nee hoor, ik nietquote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat we allerlei superlatieven als niemand, iedereen, altijd, nooit, niet moeten gebruiken. Het is namelijk meestal genunanceerder dan dat. Ik kan me voorstellen dat je in een bepaalde groep elkaar ook bevestigt in je gedachten, houding en daden. Je bent niet voor niets een vriendgroep, bijvoorbeeld, dus de kans dat je er redelijk gelijk instaat is best aanwezig. Dat geldt dan dus ook voor vriendengroepen die niet met z'n allen bij elkaar komen en wel de avondklok in de gaten houden. Er zijn 17 miljoen mensen in NL, die staan er echt niet allemaal op de ene of de andere manier in.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Bij mijn vriendengroep ziet vrijwel iedereen elkaar in het weekend nog wel. De één fietst dan in de nacht gewoon naar huis en de ander blijft pitten. Wij hebben dit weekend ook twee zespersoonshuisjes geboekt in centerparcs.
Met die point of view zou ik ook kunnen zeggen dat NIEMAND zich er aan houdt. De waarheid zal ergens in het midden liggen, feit is dat men nog nergens heeft kunnen aantonen dat de avondklok een substantieel effect heeft op het aantal besmettingen.
Dan hoop ik ook dat die nog een paar reserveringen in de horeca heeft staan.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:12 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Is al uitgelekt of Rutte tickets voor een festival heeft? Dan weten we of we dit jaat nog festivals kunnen verwachten of niet.
ik vind het huidige beleid niet prima maar jij dus welquote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dus wens je anderen een nog zwaardere isolatie toe dan wat jij al als zwaar ervaart. Je zegt 'niet toewensen' , maar je vindt het een prima beleid, kennelijk. Dus je wenst het ze niet toe, maar je vindt het wel schappelijk dat zij dan maar massaal collateral damage worden?
Op zich vind ik het eerlijk gezegd niet heel vreemd als hij wel zover vooruit dergeiljke afspraken zou plannen. Zijn agenda is natuurlijk redelijk vol en bij een kapper is dat ook vaak zo als je een bepaalde kapper wil.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:09 schreef Arizona het volgende:
Jaaa ja
https://www.tubantia.nl/b(...)-ingepland~a8bb0781/
[..]
Veel plezier bij Centerparcs.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Bij mijn vriendengroep ziet vrijwel iedereen elkaar in het weekend nog wel. De één fietst dan in de nacht gewoon naar huis en de ander blijft pitten. Wij hebben dit weekend ook twee zespersoonshuisjes geboekt in centerparcs.
Met die point of view zou ik ook kunnen zeggen dat NIEMAND zich er aan houdt. De waarheid zal ergens in het midden liggen, feit is dat men nog nergens heeft kunnen aantonen dat de avondklok een substantieel effect heeft op het aantal besmettingen.
Dat je zo'n reactie geeft misschien wel, maar je zou toch open moeten kunnen staan voor argumenten waarom dat nogal heftig is om van een ander te verlangen.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:13 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nee hoor, ik niet
Maar ik probeerde aan te geven dat, ookal ben je niet feitelijk geisoleerd, je dat gevoel wel heel sterk kunt hebben en dat ik daarom wel snap dat je als gezonde jongere zo'n reactie geeft.
Werd wel gevraagd bij het online inchecken, ook wel een beetje rekening mee gehouden met de doorgegeven namen. Maar controle zal 0 zijn aangezien de hoofdboeker gewoon de sleutels ophaalt.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Veel plezier bij Centerparcs.
Ik denk zomaar dat je geen enkele vraag gekregen hebt, zelfs niet als je twaalf verschillende achternamen invult bij je boeking.
Volgens mij zeg ik niet dat jij het huidige beleid prima vindt, en ik zeg ook niet dat ik dat wel vind. Ik snap niet helemaal hoe dit je reactie is op de post waarop je reageert.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind het huidige beleid niet prima maar jij dus wel
Ik hoop gewoon verantwoord buitensporten ongeacht de leeftijd, die leeftijdsgrens slaat nergens op.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:14 schreef Kickinalfa het volgende:
Maar de samenvatting is:
-sporten tot 28, kappers open, en gedeeltelijk mbo/voortgezet onderwijs?
Als je 28 wordt, ben je spontaan besmettelijker.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik hoop gewoon verantwoord buitensporten ongeacht de leeftijd, die leeftijdsgrens slaat nergens op.
Net zoals het virus wat ineens besmettelijker is na 21:00quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je 28 wordt, ben je spontaan besmettelijker.
Prutserquote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:23 schreef Haags het volgende:
Zojuist uitslag gehad en heb ook corona. Koekoek.
Hoezo koekoek?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:23 schreef Haags het volgende:
Zeker. Ik ben het ook niet helemaal eens met wat hij zei. Maar het gevoel snap ik wel.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat je zo'n reactie geeft misschien wel, maar je zou toch open moeten kunnen staan voor argumenten waarom dat nogal heftig is om van een ander te verlangen.
Hoe is het met je vriendin? (beterschap)quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:23 schreef Haags het volgende:
Ripquote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:23 schreef Haags het volgende:
Oei crew besmet.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:23 schreef Haags het volgende:
Ja waar slaat die leeftijdsgrens op?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik hoop gewoon verantwoord buitensporten ongeacht de leeftijd, die leeftijdsgrens slaat nergens op.
Ik heb dat onlangs verschenen boekje over Rutte gelezen, aan de hand van de anekdotes daarin vind ik het in ieder geval niet echt raar dat hij zijn kappersafspraken een jaar vooruit reserveert.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:22 schreef RipCity het volgende:
Rutte heeft kappersafspraak al staan: ‘Jaar van tevoren ingepland’
https://www.ed.nl/binnenl(...)-ingepland~a8bb0781/
Haha dit is wel knap uitgevonden door frank
Zeg!quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:25 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Oei crew besmet.
Dat wordt een Fok down.
En geen Fok! tussen 21.00u en 4.30u.
Haha, boomer.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:23 schreef Haags het volgende:
Ik ook, hoor! Zodra hier de strandtent open gaat, gaan wij daar koffie drinken, lunchen, dineren, borrelen, de hele mikmakquote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:24 schreef Arizona het volgende:
[..]
Zeker. Ik ben het ook niet helemaal eens met wat hij zei. Maar het gevoel snap ik wel.
Zodra de ouderen en kwetsbaren gevaccineerd zijn hoop ik dat er voor iedereen weer lekker veel kanIk kan zelf ook haast niet wachten om weer een terrasje te pakken en lekker uit eten te gaan!
Ik ben een angsthaasquote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ook, hoor! Zodra hier de strandtent open gaat, gaan wij daar koffie drinken, lunchen, dineren, borrelen, de hele mikmak
Ik dacht gisterochtend eerlijk gezegd eerder aan hooikoorts, zo voelde het ook. Twijfelde zelfs om te laten testen want zit toch al 2 weken non stop binnen. Voor zekerheid toch laten testen.quote:
Die is er bijna vanaf.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hoe is het met je vriendin? (beterschap)
Verbazingwekkend hoe die man zoveel energie heeft. Scheelt natuurlijk dat die geen zeurende man/vrouw thuis heeft maar hij staat toch elke dag weer urenlang keihard te werken zonder dat je ‘t aan ‘m afziet.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb dat onlangs verschenen boekje over Rutte gelezen, aan de hand van de anekdotes daarin vind ik het in ieder geval niet echt raar dat hij zijn kappersafspraken een jaar vooruit reserveert.
Ik heb vorig jaar wel vaker op een terras gezeten. Het grootste nadeel was dat je niet voor het terras vooruit kon reserveren, maar dat ter plekke op het strand moest doen. Dus dan moest je wachten. Maar zodra het weer kan, zitten wij er weerquote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:27 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben een angsthaasKwam in december net een beetje uit m'n schulp en toen ging alles weer dicht
Ik heb vorig jaar zomer ook maar twee keer wat gedronken op een terrasje en dat was het.
Je zat in isolatie vanwege je vriendin?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:27 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik dacht gisterochtend eerlijk gezegd eerder aan hooikoorts, zo voelde het ook. Twijfelde zelfs om te laten testen want zit toch al 2 weken non stop binnen. Voor zekerheid toch laten testen.
[..]
Die is er bijna vanaf.
Ik vind ze dan vooral extreem conservatief in Engeland, je zou verwachten dat dat niet gepikt wordt gezien de pubcultuur en het feit dat de helft al een prik heeft gehad daar.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:29 schreef Simmertje het volgende:
Benieuwd als Engeland daadwerkelijk 21 juni geheel opengaat (kan dat nog niet echt voorstellen) hoe daarop in Nederland gereageerd gaat worden. Vrees voor de regering dat maart wel eens de laatste maand van enigszins draagvlak kan zijn voor de echt strenge regels.
De helft van het land?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind ze dan vooral extreem conservatief in Engeland, je zou verwachten dat dat niet gepikt wordt gezien de pubcultuur en het feit dat de helft al een prik heeft gehad daar.
Dat krijg je als een discussie te lang duurt.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij zeg ik niet dat jij het huidige beleid prima vindt, en ik zeg ook niet dat ik dat wel vind. Ik snap niet helemaal hoe dit je reactie is op de post waarop je reageert.
Als iemand voor 21 uur weg gaat is er geen sprake van minder contactmomenten. Pas als iemand een afspraak helemaal afzegt en nu niet komt (ook niet de dagen erna) terwijl hij/zij dat wel zou doen zonder avondklok is er sprake van een contactmoment minder.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:30 schreef Cue_ het volgende:
Mbt wel/niet blijven slapen.
Merk bij ons dat hierdoor wel minder contactmomenten zijn.
Mensen komen of niet meer langs of gaan idd voor 21 uur weer weg. Zeker degene die hiervoor tot uurtje of 01 uur blijven hangen.
De mensen die bleven slapen, die doen dat nog steeds.
Alleen is het dan soms kijken of ze wel op tijd hier kunnen zijn.
Vorig jaar was ik met een vriend ergens aan het wandelen en wilden we naar een museum in de buurt. Allemaal waarschuwingen op de website, dat je een half uur vooraf aanwezig moest zijn. Dus wij een ruime tijd genomen, komen we daar veel te vroeg. Zeggen ze 'o loop maar door, want er is niemand en dat half uur is ruim overdreven voor als het drukker is'. Maar dan klopten hun tijdvakken ook niet meerquote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar wel vaker op een terras gezeten. Het grootste nadeel was dat je niet voor het terras vooruit kon reserveren, maar dat ter plekke op het strand moest doen. Dus dan moest je wachten. Maar zodra het weer kan, zitten wij er weer
En zolang er nog niet veel toeristen zijn, is het ook prima te doen zonder reserveren, denk ik.
Ik hoor juist ook verhalen dat er juist extra bezoek komt door de avondklok. 's ochtends iemand voor de koffie, 's middags iemand voor de lunch, en 's avonds iemand voor het avondeten, terwijl voorheen het alleen avondeters waren die bleven plakken. En men nu maar meerdere keren over de dag iemand vraagt om maar meer dagvulling te hebben.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:30 schreef Cue_ het volgende:
Mbt wel/niet blijven slapen.
Merk bij ons dat hierdoor wel minder contactmomenten zijn.
Mensen komen of niet meer langs of gaan idd voor 21 uur weer weg. Zeker degene die hiervoor tot uurtje of 01 uur blijven hangen.
De mensen die bleven slapen, die doen dat nog steeds.
Alleen is het dan soms kijken of ze wel op tijd hier kunnen zijn.
Niet perse minder in dat specifieke geval. Wel minder langdurig, wat ook goed is.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:33 schreef falling_away het volgende:
Als iemand voor 21 uur weg gaat is er geen sprake van minder contactmomenten. Pas als iemand een afspraak helemaal afzegt en nu niet komt (ook niet de dagen erna) terwijl hij/zij dat wel zou doen zonder avondklok is er sprake van een contactmoment minder.
Werken die mensen niet?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik hoor juist ook verhalen dat er juist extra bezoek komt door de avondklok. 's ochtends iemand voor de koffie, 's middags iemand voor de lunch, en 's avonds iemand voor het avondeten, terwijl voorheen het alleen avondeters waren die bleven plakken. En men nu maar meerdere keren over de dag iemand vraagt om maar meer dagvulling te hebben.
OK.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat krijg je als een discussie te lang duurt.
Sterkte Haagsquote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:23 schreef Haags het volgende:
Zou het echt wat uitmaken of je 3 of 5 uur bij iemand langs gaat?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:34 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Niet perse minder in dat specifieke geval. Wel minder langdurig, wat ook goed is.
Dit vind ik opzich raar. Niet perse dat ze dat doen, maar wel dat de avondklok daarvoor gezorgd heeft.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:34 schreef _serial_ het volgende:
Ik hoor juist ook verhalen dat er juist extra bezoek komt door de avondklok. 's ochtends iemand voor de koffie, 's middags iemand voor de lunch, en 's avonds iemand voor het avondeten, terwijl voorheen het alleen avondeters waren die bleven plakken. En men nu maar meerdere keren over de dag iemand vraagt om maar meer dagvulling te hebben.
Als je de rest van de week helemaal niemand meer zien door de avondklok snap ik dat ergens wel weer.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:35 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dit vind ik opzich raar. Niet perse dat ze dat doen, maar wel dat de avondklok daarvoor gezorgd heeft.
Net alsof ze denken dat ze dan ineens mensen niet meer kunnen zien ofzo.
Blijkbaar hebben ze behoefte aan x duur met uberhaupt iemand te zitten ofzo.
Heb ooit een filmpje van hier gezien dat dat zeker verschil maakte.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:35 schreef Caland het volgende:
Zou het echt wat uitmaken of je 3 of 5 uur bij iemand langs gaat?
Ja dan wel idd.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:36 schreef _serial_ het volgende:
Als je de rest van de week helemaal niemand meer zien door de avondklok snap ik dat ergens wel weer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |