abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_198157851

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198157867
Ondanks ik het Britse plan wat te behouden vindt als je verwacht dat je eind deze maand alle kwetsbaren gevaccineerd hebt, vind ik het wel positief dat ze niet afgaan op de totale vaccinatiegraad van de bevolking. Gelukkig wordt dat niet gezien als een vereiste om open te gaan.
pi_198157868
Gisterenavond bij OP1, een lang item over thuis sneltesten en hoe precies/betrouwbaar die waren.
Zijn die dan voor de mensen die geen vaccin willen of weten ze al dat de vaccins geen permanente oplossing zijn?
pi_198157869
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:07 schreef Tarado het volgende:

[..]

waarom moeten mensen die er nauwelijks last van krijgen zich nog steeds de komende maanden isoleren omdat er een selecte groep wel enorm last van kan krijgen tot ze geprikt zijn, dan is het toch veel redelijker dat die mensen nog in lockdown blijven en niet hele land
Je hoeft je alleen te isoleren wanneer je ziek bent. Als je niet ziek bent, is isolatie helemaal niet aan de orde en kan er best nog heel wat op het gebied van sociale contacten. Nee, het is niet optimaat, maar isolatie is het echt niet.
[i]And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
[/i]
pi_198157876
Zo, @Caland, je hebt wel een breed repertoire aan goede TT's.
[i]And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
[/i]
  dinsdag 23 februari 2021 @ 10:17:17 #6
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198157885
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je hoeft je alleen te isoleren wanneer je ziek bent. Als je niet ziek bent, is isolatie helemaal niet aan de orde en kan er best nog heel wat op het gebied van sociale contacten. Nee, het is niet optimaat, maar isolatie is het echt niet.
jij begint steeds meer op de woordvoerder van Hugo te lijken, wat jou betreft kan er genoeg, wat mij betreft kan er onredelijk veel te weinig.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 10:17:34 #7
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198157888
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:15 schreef THEFXR het volgende:
Gisterenavond bij OP1, een lang item over thuis sneltesten en hoe precies/betrouwbaar die waren.
Zijn die dan voor de mensen die geen vaccin willen of weten ze al dat de vaccins geen permanente oplossing zijn?
Misschien voor de periode tot iedereen gevaccineerd is?
Op woensdag 9 juni 2010 09:38 schreef n3z het volgende: Nee. Ik vindt immigranten niet erg, maar aub alleen hoogopgeleide.
pi_198157896
zullen ze spijt van krijgen, van die versoepelingen

maar ja goed dat ik niks om nederland geef
BB Favo: Nick/Zoey/Michel the holy trinity
pi_198157914
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:07 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Precies. Daarom begrijp ik het Britse plan ook niet zo goed, dat moet veel sneller kunnen nu dat er al 15 miljoen mensen hun eerste prik heeft gehad. Hoeveel kwetsbaren ze nu nog moeten prikken weet ik niet.

Ik verwacht ook dat de druk vanuit de bevolking zo groot wordt dat de politiek wel gedwongen wordt om enkele versoepelingen sneller door te voeren.
Het is nogal een compromis. Niet iedereen in Engeland staat te juichen, horeca-ondernemers zeggen precies hetzelfde. Die willen in april al volledig open, als iedereen boven de 50 gevaccineerd is.

Toch lijkt de kritiek wat te vervagen. Er worden ook geen kritische noten meer gelekt door de meer economisch gerichte kabinetsleden. De parlementsleden die waarschuwden voor verschuivende doelpalen en eeuwige lockdown hoor je ook nog maar heel zachtjes. Eigenlijk de enigen die echt boos zijn zijn de kroegbazen enerzijds, en de lerarenvakbonden anderzijds.

De meesten zullen toch zoiets hebben van: "Dit is dus het plan, laten we het eerst maar samen proberen." Het heeft iets potsierlijks dat je blij moet zijn dat je je vrijheid terugkrijgt als er waarschijnlijk helemaal geen probleem meer is. En dat je nog lang te maken hebt met massale screening wat voor allerlei andere ziektes niet wordt gedaan. Maar toch.

Denk dat de meeste mensen in Nederland ook wel zouden tekenen voor 'in april weer terrasje pakken, in mei weer naar de kroeg, op 21 juni terug naar normaal'. Maar goed met dit kabinet kun je aan die datums gerust nog 2 maanden vast plakken, en dat gaan mensen nou net weer niet accepteren.
pi_198157919
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:17 schreef Tarado het volgende:

[..]

jij begint steeds meer op de woordvoerder van Hugo te lijken, wat jou betreft kan er genoeg, wat mij betreft kan er onredelijk veel te weinig.
:')

"Oh zij zegt niet wat ik vind, dus is het de woordvoerder van Hugo".

Bijzonder vaak zie je dat de laatste tijd voorbij komen hier.
“Without passion you don't have energy, without energy you have nothing.”
  dinsdag 23 februari 2021 @ 10:20:08 #11
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198157924
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:15 schreef THEFXR het volgende:
Er was toch een idee om al in april breed te gaan sneltesten en daarmee meer mogelijk te maken? Dat is voordat iedereen een vaccin kan hebben gehad lijkt me.

En ik denk nog steeds dat er iets komt van een corona bewijs, waarbij je kunt aantonen gevaccineerd te zijn, een negatieve sneltest van max 48 uur oud, of een positieve PCR van een eerdere datum dan een negatieve test (al ziek geweest).
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 23 februari 2021 @ 10:20:17 #12
14505 OProg
A Life in Music
pi_198157929
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:17 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Misschien voor de periode tot iedereen gevaccineerd is?
En ik denk ook voor de eerste periode daarna. Ook met als doel het veel beter in de gaten te kunnen houden.
[i]"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."[/i]
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_198157933
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:18 schreef TheVoice4ever het volgende:
zullen ze spijt van krijgen, van die versoepelingen

maar ja goed dat ik niks om nederland geef
Volledig terecht dat ze de versoepelingen doorvoeren gezien de schade aan kinderen op middelbare scholen.
Gelukkig erkennen ze nu wel dat er meer is dan het voorkomen van nieuwe besmettingen.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 10:20:53 #14
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198157940
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:19 schreef Scrummie het volgende:

[..]

:')

"Oh zij zegt niet wat ik vind, dus is het de woordvoerder van Hugo".

Bijzonder vaak zie je dat de laatste tijd voorbij komen hier.
nog zo'n volhouder :D
pi_198157942
quote:
Zo, @:Caland, je hebt wel een breed repertoire aan goede TT's.
Bedankt!
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198157953
D
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

nog zo'n volhouder :D
Dan schaar ik jou vanaf nu onder de HerstelNL gekkies. Dan toch liever woordvoerder van Hugo.
pi_198157967
Ik zie trouwens ook totaal niet in waarom musea, dierentuinen, bibliotheken etc. dicht zouden moeten. Prima manieren voor veel mensen om te ontspannen en de kans op overdracht is heel laag.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 10:23:58 #18
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198157977
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:21 schreef Scrummie het volgende:
D
[..]

Dan schaar ik jou vanaf nu onder de HerstelNL gekkies. Dan toch liever woordvoerder van Hugo.
ik ken die hele hersteletc. niet eens maar als jij mij een gekkie vindt is dat prima. Ik blijf erbij dat de maatregelen onevenredig zijn.
pi_198157994
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:23 schreef JohnDDD het volgende:
Ik zie trouwens ook totaal niet in waarom musea, dierentuinen, bibliotheken etc. dicht zouden moeten. Prima manieren voor veel mensen om te ontspannen en de kans op overdracht is heel laag.
En ons een beetje ons "Het was te druk in de bossen!!!" genot afnemen? :(
  dinsdag 23 februari 2021 @ 10:27:13 #20
308499 Dven
Voorbeelduser
pi_198158018
KrOeGeN oPeN nU!!!!!1!
BBQ
BEER
FREEDOM
pi_198158025
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:25 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

En ons een beetje ons "Het was te druk in de bossen!!!" genot afnemen? :(
Er stond een flinke rij voor de ijssalon!
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198158030
Overigens is #wegmetRutte nog steeds trending topic op Twitter.. zou leuk zijn als we dat nog een tijd in stand kunnen houden :)
Alpha kenny one
pi_198158031
Als je als grensbewoner even naar belgie gaat, moet je bij terugkomst in quarantie/isolatie?
  dinsdag 23 februari 2021 @ 10:28:18 #24
115121 Arizona
eet geen appels
pi_198158036
quote:

[..]

Ik denk dat er wel een verschil is tussen daadwerkelijk geisoleerd zijn en je geisoleerd voelen. Ik denk dat dat laatste bij steeds meer mensen steeds meer op de voorgrond treedt.
Twente O+
The sun always shines on TV
Het was nooit zo donker of het werd wel weer licht
pi_198158038
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:19 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Het is nogal een compromis. Niet iedereen in Engeland staat te juichen, horeca-ondernemers zeggen precies hetzelfde. Die willen in april al volledig open, als iedereen boven de 50 gevaccineerd is.

Toch lijkt de kritiek wat te vervagen. Er worden ook geen kritische noten meer gelekt door de meer economisch gerichte kabinetsleden. De parlementsleden die waarschuwden voor verschuivende doelpalen en eeuwige lockdown hoor je ook nog maar heel zachtjes. Eigenlijk de enigen die echt boos zijn zijn de kroegbazen enerzijds, en de lerarenvakbonden anderzijds.

De meesten zullen toch zoiets hebben van: "Dit is dus het plan, laten we het eerst maar samen proberen." Het heeft iets potsierlijks dat je blij moet zijn dat je je vrijheid terugkrijgt als er waarschijnlijk helemaal geen probleem meer is. En dat je nog lang te maken hebt met massale screening wat voor allerlei andere ziektes niet wordt gedaan. Maar toch.

Denk dat de meeste mensen in Nederland ook wel zouden tekenen voor 'in april weer terrasje pakken, in mei weer naar de kroeg, op 21 juni terug naar normaal'. Maar goed met dit kabinet kun je aan die datums gerust nog 2 maanden vast plakken, en dat gaan mensen nou net weer niet accepteren.
Dank voor de heldere duiding en eens dat Nederland daar ook meteen voor zouden tekenen.
Wel vraag ik mij af als de zorgbelasting de komende weken dermate laag blijft de roep voor versoepelingen weer wordt aangezwengeld, ook in Groot-Britannië. Vooral als de nevenschade steeds meer aan de oppervlakte komt.
pi_198158044
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:27 schreef Dven het volgende:
KrOeGeN oPeN nU!!!!!1!
Er is totaal geen reden om iig terrassen niet te openen.

MaAr De BesMeTtinGen!!!!
Alpha kenny one
pi_198158045
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:27 schreef falling_away het volgende:
Overigens is #wegmetRutte nog steeds trending topic op Twitter.. zou leuk zijn als we dat nog een tijd in stand kunnen houden :)
Een wat vreemd trending topic gezien hij eigenlijk al weg is.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 23 februari 2021 @ 10:29:34 #28
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198158049
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:27 schreef Caland het volgende:

[..]

Er stond een flinke rij voor de ijssalon!
afgelopen weekend op het plein in mijn buurt, teringdruk, niemand die zich aan de 1,5m houdt maar de kroegen dicht, daar klopt gewoon iets niet
pi_198158054
quote:
Tot en met 17 maart bedoel je
pi_198158057
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:27 schreef THEFXR het volgende:
Als je als grensbewoner even naar belgie gaat, moet je bij terugkomst in quarantie/isolatie?
https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer/coronamaatregelen-belgie
pi_198158061
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:29 schreef Caland het volgende:

[..]

Een wat vreemd trending topic gezien hij eigenlijk al weg is.
"wij hebben meer macht dan ooit" - was getekend, Rutte.

En het gaat natuurlijk om de komende verkiezingen, alsof je dat niet door had.
Alpha kenny one
  dinsdag 23 februari 2021 @ 10:31:49 #32
308499 Dven
Voorbeelduser
pi_198158079
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:29 schreef falling_away het volgende:

[..]

Er is totaal geen reden om iig terrassen niet te openen.

MaAr De BesMeTtinGen!!!!
Maak je daar maar niet dik om, over een week is het toch weer kutweer en heb je niets aan het terras.
BBQ
BEER
FREEDOM
pi_198158080
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:30 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ja dat vond ik dan wel weer een geslaagd grapje van hem eigenlijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198158081
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

afgelopen weekend op het plein in mijn buurt, teringdruk, niemand die zich aan de 1,5m houdt maar de kroegen dicht, daar klopt gewoon iets niet
Buiten is de kans op besmetting veel kleiner dan binnen in een kroeg. Of doel je op terrassen?
  dinsdag 23 februari 2021 @ 10:32:28 #35
308499 Dven
Voorbeelduser
pi_198158087
quote:
Ja, dolletjes! :)
BBQ
BEER
FREEDOM
pi_198158092
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:31 schreef Dven het volgende:

[..]

Maak je daar maar niet dik om, over een week is het toch weer kutweer en heb je niets aan het terras.
Genoeg terrassen met verwarming waar zelfs met een pak sneeuw nog mensen zitten.
Alpha kenny one
pi_198158094
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:30 schreef falling_away het volgende:

[..]

VVD is in enkele weken van 44 zetels naar 34 zetels gegaan in de peiling van Maurice de Hond, dus ik sluit niet uit dat VVD dan toch niet de grootste gaat worden.
Ik vraag mij af of Rutte dan wel aanblijft in de kamer.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 10:33:23 #38
308499 Dven
Voorbeelduser
pi_198158103
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:32 schreef falling_away het volgende:

[..]

Genoeg terrassen met verwarming waar zelfs met een pak sneeuw nog mensen zitten.
Een pak sneeuw is dan ook geen kutweer, slimpie.
BBQ
BEER
FREEDOM
pi_198158107
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

Die mensen bewijzen nou precies waarom de kroegen nog even dicht moeten blijven. :P
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
pi_198158109
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:32 schreef Oidipous het volgende:

[..]

VVD is in enkele weken van 44 zetels naar 34 zetels gegaan in de peiling van Maurice de Hond, dus ik sluit niet uit dat VVD dan toch niet de grootste gaat worden.
Ik sluit zelfs een verrassing bij de verkiezingen niet uit waarbij de VVD veel lager uitkomt dan in de peilingen en PVV, FvD etc. toch veel meer zetels krijgen. In de onderbuik van de maatschappij broeit er iets. Dit wordt in peilingen niet altijd duidelijk.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_198158112
quote:
twitter
pi_198158115
quote:
thanks,
dit staat er:
Grensverkeer moet met een "verklaring op eer" de grens oversteken. Het Belgische ministerie biedt dit formulier online aan. Als je bij de grens woont mag je reizen voor activiteiten als onderdeel van je dagelijkse leven. Zo lang die activiteiten zijn toegestaan in België. De winkels en tankstations zijn geopend. Dat levert dus geen boete op."
pi_198158117
quote:

[..]

VVD is in enkele weken van 44 zetels naar 34 zetels gegaan in de peiling van Maurice de Hond

:?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198158118
https://www.ad.nl/amersfo(...)%2Fwww.google.com%2F

Ik lees dit teveel. Net gevaccineerd, en dan zo'n uitbraak.
Kan het zijn dat het afweersysteem zo druk is met de eiwitten-knipsels dat de echte besmetting meer kans maakt?
pi_198158128
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:32 schreef Dven het volgende:

[..]

Ja, dolletjes! :)
Super toll ja.
Overigens is het trending topic #klaarmetRutte - samen trending met #wegmetRutte.. mijn fout.
Alpha kenny one
pi_198158130
quote:

[..]

Je haalt peilingen nu door elkaar. Bij die van de Hond stond de VVD op 36 vorige maand.
pi_198158131
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:34 schreef Oidipous het volgende:

[..]

[ twitter ]
hoeveel schuift dat?
  dinsdag 23 februari 2021 @ 10:35:39 #48
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198158132
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:32 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Buiten is de kans op besmetting veel kleiner dan binnen in een kroeg. Of doel je op terrassen?
ja dan kunnen die gasten nog wat verdienen
pi_198158133
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:34 schreef Oidipous het volgende:

[..]

[ twitter ]
Hahahaha, die Jan Gajentaan _O- _O- _O- :D :D :D
  dinsdag 23 februari 2021 @ 10:35:54 #50
308499 Dven
Voorbeelduser
pi_198158137
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:35 schreef falling_away het volgende:

[..]

Super toll ja.
Overigens is het trending topic #klaarmetRutte - samen trending met #wegmetRutte.. mijn fout.
Fantastisch nieuws, dit geeft de burger moed _O_
BBQ
BEER
FREEDOM
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')