abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198120889
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:48 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik wil geen testbewijzen/paspoort om weer dingen te kunnen, het creëert een tweedeling in de samenleving. gewoon meer inzetten op vaccins en voor Sept klaar zijn met je target en niet einde Q1 2022!
Couldn't agree more.

Is ook gewoon onnodig. Vorige zomer ging het ook gewoon goed en dat was zelfs zonder vaccinaties.

Als er echt zo'n tweedeling komt dan denk ik dat je draagvlak echt compleet weg is bij de mensen die je nog steeds binnen wil opsluiten.

En een testsamenleving klinkt iets beter, maar dan moeten die testen wel betaald worden door het kabinet; anders krijg je die tweedeling alsnog. Dan kunnen mensen zo'n test niet betalen. Helemaal niet als het ook gaat gelden voor simpele dingen als een etentje.

Ik snap niet waarom ze er zo moeilijk over doen. Het is allemaal zo tegenstrijdig. Wel scholen openen, wel willen kijken naar evenementen, maar winkels en de horeca...poe, dat is me toch een probleem. Wat een besmettingen zeg! Jammer genoeg hebben de cijfers dat nooit aangegeven. De uitspraak dat mensen daar voornamelijk besmet raken hebben ze nog steeds niet kunnen onderbouwen met cijfers.
pi_198121163
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar opa en oma mogen wel gratis mee ^O^
Maar pas op, want het virus prikt ook graag een vorkje mee!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 22:52:19 #278
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198121207
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 22:27 schreef Vasilevski het volgende:
Ben normaal niet zo van 'een draadje'-achtige posts maar bij deze toch maar de tweede van de avond. Over hoe de rampzalige communicatie omtrent vaccins juist de scepsis voedt:

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]

Is in Nederland nog niet zo'n issue, met de schaarste is de vraag voorlopig nog veel groter dan het aanbod. Denk dat 80% er nog steeds wel om zit te springen, en als die hem dan ook nemen, dan ben je gewoon klaar. Zonder gekke verplichtingen of dreigingen of overspannen gedoe.

Maar zonder goed gecommuniceerde exitstrategie ga je er hier op een gegeven moment ook tegenaan lopen. Die modus van "Goh, als we die en die gevaccineerd hebben, zouden we niet misschien..." "Nee! Kan niet! Mag niet! Kunnen we nog niks over zeggen!" Dat denken in onmogelijkheden, die kortetermijn crisismodus, die mentaliteit van brandjes blussen.

Op een gegeven moment ga je die vaccins aan 18-60 aanbieden. Dan heb je eerst al de mensen die ergens gelezen hebben dat AZ en J&J bagger zijn omdat de krantenkoppen dat zo brengen. En dan heb je vervolgens nog de vraag wat je er precies voor terugkrijgt. Kom op Hugo, doe er wat aan, je kunt het! *O*
Het is eigenlijk 1 van de allereffectiefste vaccins ooit gemaakt. De boodschap moet ook niet steeds zijn dat er een kleine kans overblijft dat het niet werkt en daar op blijven hameren. Focus meer op het positieve.

Als er een grote botte speerpunt op je autostuur zou zijn gelast waardoor je bij een botsing ernstig letsel zou krijgen en er word je aangeboden om die speerpunt te verwijderen. Dat komt nog niet eens in de buurt van de effectiviteit van dit vaccin, zo goed is dat spul.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198121217
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:48 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik wil geen testbewijzen/paspoort om weer dingen te kunnen, het creëert een tweedeling in de samenleving. gewoon meer inzetten op vaccins en voor Sept klaar zijn met je target en niet einde Q1 2022!
Ik verschil in dit punt wel met je van mening, omdat ik voorzie dat er steeds meer mutaties ontstaan waar de vaccinaties niet bij helpen, wat vervolgens direct voor nieuwe lockdowns zorgt.
Vergelijkingen met vorige zomer zoals ik in een post van iemand anders las gaan ook niet op omdat toen alsnog veel zaken niet mogelijk waren zoals festivals.

Dus inzetten op vaccinaties is heel goed, en wellicht maakt dat de testbewijzen ook minder of niet meer nodig. Maar als ze nu niks doen in deze richting is het bij het eerste de beste grotere mutatie weer mis. Daarbij kan het ook helpen bij eventuele toekomstige pandemieen.
Alpha kenny one
pi_198121240
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:46 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dat plan wordt ik extreem ongelukkig van.

Heb het er even bijgepakt in de lancet, zie ik dit:

"Crucially, the new approach should be based on a social contract that is clear and transparent, rooted in available data, and applied with precision to its range of generational targets. Under this social contract, younger generations could accept the constraint of prevention measures (eg, masks, physical distancing) on the condition that the older and more vulnerable groups adopt not only these measures, but also more specific steps (eg, voluntary self-isolation according to vulnerability criteria) to reduce their risk of infection. Measures to encourage adherence of vulnerable groups to specific measures must be promoted consistently and enforced fairly. Implementation of such an approach must be done sensitively and in conjunction with the deployment of vaccination across the various population targets, including all generations of society."

Lees even goed wat daar staat. Ook die tokkies willen dus dat we tot in de eeuwigheid van dagen het nieuwe normaal van social distancing en mondbeflappen in stand houden. Echt letterlijk helemaal niets maar dan ook NIETS zal mij als onderdeel van de jonge generatie motiveren om de rest van m'n leven zou door te willen "leven". Die 1,5m maakt alles wat jongeren en ik leuk vinden of onmogelijk (dansfeestjes/events, moshpits, clubs, etc) of haalt alle lol, gezelligheid, en spontaniteit eruit en laat het tegelijk failliet gaan (evenementen, festivals, concerten, kroeg, horeca, ALLES). Het is een onmenselijke dystopische HEL waarvan ik nog liever dood ga dan er voor de rest van mijn bestaan in te moeten leven.

Dus nee, ze kunnen de corona genieten met hun plan. Ik wil straks weer gewoon normaal in vrijheid gezellig en spontaan leven, zonder die tyfus 1,5m en beflappen.

En on top of that zouden alle ouderen en zwakkereen zich dan dus moeten opsluiten thuis VOOR EEUWIG. Want dat staat in die brief: dat herd immunity misschien nooit bereikt wordt. Die kunnen dan dus vrijwillig nooit meer meedoen, en wij moeten in deze dystopische zielloze plezierloze hel door.

Ik wordt hier bang van, en voel me er zeker niet mogelijk door bevreid. Het feit dat mensen in zo'n positie dit schrijven is terrifying.

Daarnaast is hun vraag over transmissie nu dus beantwoord, met "praktisch even goed als tegen milde ziekte", en is het dus überhaupt niet nodig. Als er een nieuwe strain komt pas je het vaccin aan.

Dan wordt het een griepgolf elk jaar, maar daarmee leven we ook al duizenden jaren normaal zonder social distancing en andere dystopische maatregelen die alle plezier uit het leven zuigen.

Ik hoop heel hard dat dit niet serieus genomen wordt door de franse regering. Heb daar ook wel goede hoop op omdat iedereen weer gaat roepen dat mensen scheiden niet kan en dit discriminatie is. En hopelijk leid dat er toe dat dit heel snel begraven en nooit meer opgegraven wordt.
Idd, dat is geen oplossing.

Waar is het doel van een normale omgang? Wat is daar opeens mis mee als zoveel mogelijk mensen vrijwillig gevaccineerd zijn?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 20 februari 2021 @ 22:55:11 #281
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198121274
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 22:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Idd, dat is geen oplossing.

Waar is het doel van een normale omgang? Wat is daar opeens mis mee als zoveel mogelijk mensen vrijwillig gevaccineerd zijn?
Vind het voornamelijk dapper om dat in Frankrijk te willen doen, dat volk is ook zo bekend om het braaf volgen van de regering en helemaal niet van het lichamelijk contact :')
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198121308
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 22:33 schreef MoreDakka het volgende:
Volgens CNN ligt het aan racisme dat niet-blanken niet enthousiast zijn over een vaccin. Weten we dat ook.
Tsja, iets soortgelijks zag ik de NOS gisteren ook al verkondigen, kennelijk was de vaccinatiebereidheid onder de zwarte bevolking in de VS een lang item waard: https://nos.nl/artikel/23(...)%20medische%20wereld.

Persoonlijk denk ik dat met name een gebrek aan (goede) voorlichting hieraan ook debet is, iets wat met name het armere deel der bevolking treft en we ook hier en elders zien.
pi_198121317
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 22:52 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ik verschil in dit punt wel met je van mening, omdat ik voorzie dat er steeds meer mutaties ontstaan waar de vaccinaties niet bij helpen, wat vervolgens direct voor nieuwe lockdowns zorgt.
Vergelijkingen met vorige zomer zoals ik in een post van iemand anders las gaan ook niet op omdat toen alsnog veel zaken niet mogelijk waren zoals festivals.

Dus inzetten op vaccinaties is heel goed, en wellicht maakt dat de testbewijzen ook minder of niet meer nodig. Maar als ze nu niks doen in deze richting is het bij het eerste de beste grotere mutatie weer mis. Daarbij kan het ook helpen bij eventuele toekomstige pandemieen.
Daarom zo snel mogelijk vaccineren.

Rest geloof ik totaal niet in. Lockdown naar lockdown is geen oplossing. Sociaal niet, economisch niet. Dat dienen alle virologen in hun hoofd te printen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198121389
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 22:03 schreef Vasilevski het volgende:
Goed-nieuwsverhaal: artsen in Ierland vinden tijdens een wandeling in de heuvels een vermiste hond: https://www.irishtimes.co(...)B8R3jOwmlnQUOvpN4vjo

De artsen verbleven in een hotel waar essentiële zorgmedewerkers een tijdje hun mentale gezondheid kunnen opladen.

Mooi, eind goed al goed, toch?

Nou nee, want een fanatieke lockdown-burgerwacht vermoedde dat de artsen misschien de regels hebben overtreden, en belde de politie. In Ierland mag je niet meer dan 5km van je woon- of verblijfplaats verkeren (wordt binnenkort 2km, en de horeca blijven tot diep in de zomer gesloten), en het vermoeden is dat de artsen meer dan 5km van het hotel waren.

De politie heeft een onderzoek ingesteld en het hotel dat zorgmedewerkers een break bood is voorlopig gesloten. Weer een overwinning op het r-getal! :Y

Thread:

[ twitter ]
Klinkt als een ideale reden voor die artsen die zo hard nodig zijn om eens per direct opzoek te gaan naar een avontuur buiten Ierland :)
  zaterdag 20 februari 2021 @ 23:01:51 #285
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198121466
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 22:59 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Klinkt als een ideale reden voor die artsen die zo hard nodig zijn om eens per direct opzoek te gaan naar een avontuur buiten Ierland :)
Zijn we in Nederland al een keer zo ver om buitenlandse opleidingen te erkennen in dit veld?
  zaterdag 20 februari 2021 @ 23:03:48 #286
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198121515
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 23:01 schreef zalkc het volgende:
Zijn we in Nederland al een keer zo ver om buitenlandse opleidingen te erkennen in dit veld?
Dat is niet in het belang van de ziekenhuizen, die zijn gebaat bij enige schaarste in personeel.
So we just called him Fred
pi_198121526
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 20:00 schreef Vasilevski het volgende:
Even puur advocaat van de duivel: stel dat de dagelijkse positieve testen ook zonder vertekenend effect van sneeuw en ijs weer richting de 5k, 6k, 7k... beginnen te kruipen. Het kan hè. Bijvoorbeeld Tsjechië zit nu in de 4e golf die weer groter is dan de 3e golf, die weer groter was dan de 2e golf...

Even los gezien van percentage positief getest en zo, omdat het dagcijfer op zich toch altijd in het oog springt, de perceptie bepaalt, en daardoor het beleid. En het warme lenteweer daar dus geen reet tegen helpt.

Hoe gaan we daar dan mee om? Stappen we dan af van "dE LoCkDoWn WeRkT!!!" en "dE aVoNDkLoK wErPt zIjN vRuChTeN aF11!!!"? Of gaan we dan gewoon viesmad worden op al die mensen die een blokje om in het park maken en zeggen dat het allemaal hun schuld is? Wordt het dan tijd voor *spannend muziekje* de stay-at-home order?

Heb nu al zin in die peilingen dat 80% de stay-at-home order steunt. Dezelfde 80% waarschijnlijk die nu verantwoordelijk zijn voor alle berichtgeving van "hEt wAs tE dRUk iN dE BoSsEn!!!!!"
Is gewoon dezelfde golf
  zaterdag 20 februari 2021 @ 23:08:57 #288
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198121646
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 23:03 schreef Fred het volgende:

[..]

Dat is niet in het belang van de ziekenhuizen, die zijn gebaat bij enige schaarste in personeel.
Bij de volgende pandemie eis ik een noodwet die de zorg per direct nationaliseert. Dat gezeik van al die clubjes in de zorg, werkt alleen maar contraproductief.
pi_198121667
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 22:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Daarom zo snel mogelijk vaccineren.

Rest geloof ik totaal niet in. Lockdown naar lockdown is geen oplossing. Sociaal niet, economisch niet. Dat dienen alle virologen in hun hoofd te printen.
Daarom moeten Rutte en De Jonge ook eens duidelijk gaan maken met een exit scenario dat we dus weer compleet normaal kunnen gaan doen bij x aantal vaccins bijvoorbeeld.

Geen geneuzel over avondklokken, nieuwe golven en mutaties. Gewoon concrete data wanneer we weer een festival of kroeg kunnen bezoeken. En dan zonder maatregelen, dus geen gezeik over afstand houden etc.
٩๏̯͡๏)۶
  zaterdag 20 februari 2021 @ 23:11:43 #290
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198121723
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 23:08 schreef zalkc het volgende:
Bij de volgende pandemie eis ik een noodwet die de zorg per direct nationaliseert. Dat gezeik van al die clubjes in de zorg, werkt alleen maar contraproductief.
Dan zou ik daar goed op letten bij het maken van een keuze in het stemhokje volgende maand.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 23:12:25 #291
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198121745
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 23:09 schreef Ronald het volgende:
Daarom moeten Rutte en De Jonge ook eens duidelijk gaan maken met een exit scenario dat we dus weer compleet normaal kunnen gaan doen bij x aantal vaccins bijvoorbeeld.

Ik ben bang dat je voor de formatie van een nieuw kabinet daar geen antwoord op gaat krijgen.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 23:12:40 #292
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198121751
quote:

[..]

Geen geneuzel over avondklokken, nieuwe golven en mutaties. Gewoon concrete data wanneer we weer een festival of kroeg kunnen bezoeken. En dan zonder maatregelen, dus geen gezeik over afstand houden etc.
Mogen ze ook nog een kanttekening er bij plaatsen dat dat geld als het enigszins normaal verloopt. Als er wel een Haagse killervariant komt die 1000% besmettelijker is, ontploffende vaccinfabrieken, 50.000 besmettingen per dag, etc.. snappen de meesten ook wel dat het niet gaat lukken
pi_198121755
Die avond klok is straks het wisselgeld om andere dingen open te gooien. Wij accepteren dat ook nog,nog steeds geen cijfers dat zo'n klok geholpen heeft. Sterker nog besmettingen zijn zelfs toegenomen.
pi_198121771
quote:

[..]

Maar niet alleen vaccins, ook natuurlijke immuniteit, laatst hadden ze zo'n 15% antistoffen gemeten, inmiddels zo'n 5% van de Nederlandse bevoling die gevaccinneerd zijn (ten minste een prik en lijkt dat dit ook al een groot effect heeft in Israël). Dat moet het R getal dus drukken en het R getal word daarnaast ook minder belangrijk op een gegeven moment omdat vooral nog jongeren besmet raken.

En de gemeten anti-stoffen lopen altijd achter op de werkelijkheid.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 23:14:01 #295
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198121786
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 23:12 schreef zalkc het volgende:
Mogen ze ook nog een kanttekening er bij plaatsen dat dat geld als het enigszins normaal verloopt. Als er wel een Haagse killervariant komt die 1000% besmettelijker is, ontploffende vaccinfabrieken, 50.000 besmettingen per dag, etc.. snappen de meesten ook wel dat het niet gaat lukken
Helpen maatregelen überhaupt dan nog wel? Of moeten dan we maar accepteren dat er mensen dood gaan?
  zaterdag 20 februari 2021 @ 23:15:10 #296
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198121822
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 23:14 schreef Fred het volgende:

[..]

Helpen maatregelen überhaupt dan nog wel? Of moeten dan we maar accepteren dat er mensen dood gaan?
Kom je in een ander 'spel' met nieuwe regels, dat je tijdelijk overleden gezinsleden in je eigen tuin mag begraven ofzo.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 23:15:39 #297
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198121833
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 23:15 schreef zalkc het volgende:
Kom je in een ander 'spel' met nieuwe regels, dat je tijdelijk overleden gezinsleden in je eigen tuin mag begraven ofzo.
Brrrrr
pi_198121897
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 23:12 schreef zalkc het volgende:

[..]

Tuurlijk mag dat, maar spreek de ambitie uit met duidelijk datums wanneer er weer wat kan. Nu is 2021 nog een zwart gat waar totaal onduidelijk is wat we kunnen verwachten, behalve wat vaccin leveringstoezeggingen.
٩๏̯͡๏)۶
  zaterdag 20 februari 2021 @ 23:20:22 #299
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198121959
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 23:18 schreef Ronald het volgende:

[..]

Tuurlijk mag dat, maar spreek de ambitie uit met duidelijk datums wanneer er weer wat kan. Nu is 2021 nog een zwart gat waar totaal onduidelijk is wat we kunnen verwachten, behalve wat vaccin leveringstoezeggingen.
Moet te doen zijn, iets van <100 op de IC <500 in ziekenhuis en bij X% gevaccineerd

Datums zullen ze nooit roepen, maar bovenstaande parameters zijn duidelijk genoeg.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 23:25:03 #300
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198122068
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 23:18 schreef Ronald het volgende:
2021 is inmiddels ook al zo'n 14% voorbij...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')