abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198119271
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:40 schreef popje het volgende:
Wel apart trouwens dat ze de testsamenleving niet voor de horeca kunnen gebruiken. Gaat de horeca dan helemaal niet open, of alleen met testen? Vorig jaar ging de horeca toch ook open zonder verplichte test en waren er in de zomer toch helemaal niet veel gevallen?

Of worden we zo bang dat iets alleen maar versoepeld kan worden met een vaccinatie of een test? Dat je dat doet bij een event met 5000 man vind ik anders dan bij een avondje uit eten...
Dat eerste. Horeca en winkel zou niet mogen, event met dansen met 5000 man wel.

Daarom noemde ik het ook gestoord.
#WeesGeenWhales
  zaterdag 20 februari 2021 @ 21:47:56 #252
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198119276
Ik heb trouwens de Coronamelder app van mijn telefoon verwijderd, na 2 loze meldingen met onnodige quarantaines tot gevolg (een door de muur heen van mijn buren) en de ander op een dag dat ik ook de deur niet was uitgeweest.

Dat ga ik niet nog een keer doen.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198119300
quote:
Daar staat toch niet dat de 3e golf in september/ oktober komt? Als dat zo is, dan is er überhaupt geen probleem, want dan zijn er genoeg vaccins.
٩๏̯͡๏)۶
pi_198119303
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:16 schreef Janneke141 het volgende:
Waar ik wel benieuwd naar ben, tegen 'april' kunnen per dag (volgens Hugo) zo'n 200.000 mensen zich laten testen. Dingen die Hugo zegt moet je altijd een beetje naar beneden afronden, dus laten het er 150.000 worden. Met een negatieve test heb je vervolgens 48 uur toegang tot iets recreatiefs (het OMT ziet trouwens liever 24 uur, maar dat terzijde).

Dus op een gemiddelde zaterdag kunnen er 300.000 mensen ergens naartoe. Dierentuin, Efteling, café, restaurant, theater, voetbalstadion. Wie bepaalt er eigenlijk welke 300.000 mensen dat worden? En wie betaalt al die testen? Is daar al een plan voor?
ik wil geen testbewijzen/paspoort om weer dingen te kunnen, het creëert een tweedeling in de samenleving. gewoon meer inzetten op vaccins en voor Sept klaar zijn met je target en niet einde Q1 2022!
pi_198119351
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:24 schreef Vasilevski het volgende:
Er werd hier een link naar een Belgische krant gepost, dus ik dacht: goed moment om de Belgische media weer eens door te nemen.

Een grote partij eist nu heropening van de Belgische horeca op 1 april, namelijk AB Inbev: https://www.demorgen.be/n(...)u-of-nooit~bef1acab/

Proost! B:)B

In ander nieuws, een levensgevaarlijke, krankzinnige, oma-hatende wappie roept op tot een nieuwe aanpak die niet meer gebaseerd is op angst, en die de jongeren meer vrijheid geeft.

Welke wappie precies? Oh alleen maar de voorzitter van de Franse wetenschappelijke raad die de regering adviseert: https://www.knack.be/nieu(...)le-news-1702787.html

"We plan mostly to gloss over the implications and hope you enjoy some sporting activity tonight." :')
Belgen neem je hun "pintje" niet af...
pi_198119562
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Natuurlijk is het schijnveiligheid.

Beste is gewoon zsm zoveel mogelijk mensen vaccineren zodat je richting een goede dekking gaat qua immuniteit. Individuele besmettingen uitbannen is onbegonnen werk, vrees ik. Ook niet met test- of vaccinatiebewijzen.
hoe lang werken die vaccinaties? anders zitten we zomer 2022 weer in de rebound.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 21:57:17 #257
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198119570
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar opa en oma mogen wel gratis mee ^O^
Oh, dan is het goed.

Mogen we dan wel aan 1 tafel zitten? Als ik 50 euro extra moet betalen, dan eis ik wel een etentje zonder spatschermen, mondmaskers en looplijnen.
pi_198119659
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:47 schreef popje het volgende:
Ik heb trouwens de Coronamelder app van mijn telefoon verwijderd, na 2 loze meldingen met onnodige quarantaines tot gevolg (een door de muur heen van mijn buren) en de ander op een dag dat ik ook de deur niet was uitgeweest.

Dat ga ik niet nog een keer doen.
Heb hem nooit gehad, dus ook het gezeik er niet mee. mochten er veel positieve reacties zijn geweest, had ik het alsnog gedaan. Weer een faal van Hugo, was immers zijn paradepaardje.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 21:59:37 #259
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198119660
A
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Oh, dan is het goed.

Mogen we dan wel aan 1 tafel zitten? Als ik 50 euro extra moet betalen, dan eis ik wel een etentje zonder spatschermen, mondmaskers en looplijnen.
Als ik 50 euro extra moet betalen verwacht ik eigenlijk wel een privé momentje met de serveerster :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_198119681
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:48 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik wil geen testbewijzen/paspoort om weer dingen te kunnen, het creëert een tweedeling in de samenleving. gewoon meer inzetten op vaccins en voor Sept klaar zijn met je target en niet einde Q1 2022!
Zeker voor de wat alledaagsere bezigheden, en al helemaal als de coronaregels dan ter plekke alsnog van kracht blijven, heb ik helemaal geen trek in een of andere test. Als m'n bieb of een museum daarmee komt steken ze mijn abonnement respectievelijk bezoek maar ergens waar de zon niet schijnt.
pi_198119697
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:48 schreef Ronald het volgende:

[..]

Daar staat toch niet dat de 3e golf in september/ oktober komt? Als dat zo is, dan is er überhaupt geen probleem, want dan zijn er genoeg vaccins.
op basis van historie komt die golf in de herfst, zie 2020
  zaterdag 20 februari 2021 @ 22:02:09 #262
3778 popje
pi_198119741
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 22:00 schreef THEFXR het volgende:

[..]

op basis van historie komt die golf in de herfst, zie 2020
En dan is iedereen die gevaccineerd wil zijn gevaccineerd! Wie dat dan niet is, eigen schuld. (Tenzij Hugo de falert er 2022 van maakt)
pi_198119766
Goed-nieuwsverhaal: artsen in Ierland vinden tijdens een wandeling in de heuvels een vermiste hond: https://www.irishtimes.co(...)B8R3jOwmlnQUOvpN4vjo

De artsen verbleven in een hotel waar essentiële zorgmedewerkers een tijdje hun mentale gezondheid kunnen opladen.

Mooi, eind goed al goed, toch?

Nou nee, want een fanatieke lockdown-burgerwacht vermoedde dat de artsen misschien de regels hebben overtreden, en belde de politie. In Ierland mag je niet meer dan 5km van je woon- of verblijfplaats verkeren (wordt binnenkort 2km, en de horeca blijven tot diep in de zomer gesloten), en het vermoeden is dat de artsen meer dan 5km van het hotel waren.

De politie heeft een onderzoek ingesteld en het hotel dat zorgmedewerkers een break bood is voorlopig gesloten. Weer een overwinning op het r-getal! :Y

Thread:

twitter
  zaterdag 20 februari 2021 @ 22:03:48 #264
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198119783
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 22:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Zeker voor de wat alledaagsere bezigheden, en al helemaal als de coronaregels dan ter plekke alsnog van kracht blijven, heb ik helemaal geen trek in een of andere test. Als m'n bieb of een museum daarmee komt steken ze mijn abonnement respectievelijk bezoek maar ergens waar de zon niet schijnt.
Dat is natuurlijk het hele punt: waarom zou je je (verplicht) laten testen (tegen betaling!) als je je daarna alsnog aan allerlei regels moet conformeren?
pi_198119795
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 22:02 schreef popje het volgende:

[..]

En dan is iedereen die gevaccineerd wil zijn gevaccineerd! Wie dat dan niet is, eigen schuld. (Tenzij Hugo de falert er 2022 van maakt)
nee, de routekaart loopt tot einde Q1 2022
pi_198119850
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 22:03 schreef Vasilevski het volgende:
Goed-nieuwsverhaal: artsen in Ierland vinden tijdens een wandeling in de heuvels een vermiste hond: https://www.irishtimes.co(...)B8R3jOwmlnQUOvpN4vjo

De artsen verbleven in een hotel waar essentiële zorgmedewerkers een tijdje hun mentale gezondheid kunnen opladen.

Nou nee, want een fanatieke lockdown-burgerwacht vermoedde dat de artsen misschien de regels hebben overtreden, en belde de politie. In Ierland mag je niet meer dan 5km van je woon- of verblijfplaats verkeren (wordt binnenkort 2km, en de horeca blijven tot diep in de zomer gesloten), en het vermoeden is dat de artsen meer dan 5km van het hotel waren.

De politie heeft een onderzoek ingesteld en het hotel dat zorgmedewerkers een break bood is voorlopig gesloten. Weer een overwinning op het r-getal! :Y

Thread:

[ twitter ]
komt het weer door een hont!
pi_198119920
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:50 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Belgen neem je hun "pintje" niet af...
Maar nogmaals, net als ik net tegen @Vasilevski zei, dat plan van die Fransen is echt 100x erger dan gewoon vaccineren en dan weer normaal gaan doen, dit is mijn nachtmerrie scenario:

"Crucially, the new approach should be based on a social contract that is clear and transparent, rooted in available data, and applied with precision to its range of generational targets. Under this social contract, younger generations could accept the constraint of prevention measures (eg, masks, physical distancing) on the condition that the older and more vulnerable groups adopt not only these measures, but also more specific steps (eg, voluntary self-isolation according to vulnerability criteria) to reduce their risk of infection. Measures to encourage adherence of vulnerable groups to specific measures must be promoted consistently and enforced fairly. Implementation of such an approach must be done sensitively and in conjunction with the deployment of vaccination across the various population targets, including all generations of society."

Ik moet er niet aan dneken om de rest van mijn leven in deze onmenselijke ongezellige onvrije asociale 1,5 en beflap hel te moeten "leven", terwijl m'n oma zich vrijwillig helemaal in haar huis opsluit!!

Je bent toch totaal debiel als je dat überhaupt als oplossing aandraagt?
#WeesGeenWhales
pi_198119931
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 22:03 schreef Vasilevski het volgende:

Thread:

[ twitter ]
Ben ik er alleen in als ik het gevoel heb in een slechte drama/comedy te zitten als ik dit soort dingen lees? De menselijkheid bij de handhavers is dan toch volledig verdwenen? Ierland was toch ook waar die handhavers binnen drongen een huis in omdat ze dachten dat er mensen op bezoek waren?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2021 22:09:07 ]
pi_198120133
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 22:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ben ik er alleen in als ik het gevoel heb in een slechte drama/comedy te zitten als ik dit soort dingen lees? De menselijkheid bij de handhavers is dan toch volledig verdwenen? Ierland was toch ook waar die handhavers binnen drongen een huis in omdat ze dachten dat er mensen op bezoek waren?
Nee, mee eens. Maar goed, je had pre-corona ook al van die handhavers die zich onredelijk druk maakten om voetballende kinderen, mensen die een blikje bier drinken, en soortgelijke triviale flauwekul. Dit is van eenzelfde rechtlijnige zeikerigheid.
pi_198120151
quote:
9s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 22:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Nee, mee eens. Maar goed, je had pre-corona ook al van die handhavers die zich onredelijk druk maakten om voetballende kinderen, mensen die een blikje bier drinken, en soortgelijke triviale flauwekul. Dit is van eenzelfde rechtlijnige zeikerigheid.
Ja, maar dat waren uitzonderingen. Nu lijkt het wel een uitzondering te zijn om een redelijke tegen te komen.
pi_198120205
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 22:07 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar nogmaals, net als ik net tegen @:vasilevski zei, dat plan van die Fransen is echt 100x erger dan gewoon vaccineren en dan weer normaal gaan doen, dit is mijn nachtmerrie scenario:

"Crucially, the new approach should be based on a social contract that is clear and transparent, rooted in available data, and applied with precision to its range of generational targets. Under this social contract, younger generations could accept the constraint of prevention measures (eg, masks, physical distancing) on the condition that the older and more vulnerable groups adopt not only these measures, but also more specific steps (eg, voluntary self-isolation according to vulnerability criteria) to reduce their risk of infection. Measures to encourage adherence of vulnerable groups to specific measures must be promoted consistently and enforced fairly. Implementation of such an approach must be done sensitively and in conjunction with the deployment of vaccination across the various population targets, including all generations of society."

Ik moet er niet aan dneken om de rest van mijn leven in deze onmenselijke ongezellige onvrije asociale 1,5 en beflap hel te moeten "leven", terwijl m'n oma zich vrijwillig helemaal in haar huis opsluit!!

Je bent toch totaal debiel als je dat überhaupt als oplossing aandraagt?
Ik dacht uit het Belgische artikel dat ze alleen bedoelden voor de korte termijn (zolang er nog niet genoeg gevaccineerd is) maar ik zie in het Lancet-artikel inderdaad dat ze dit voorstellen als 'sociaal contract' voor een langdurige situatie waarin vaccins misschien minder goed werken tegen varianten. Dat zou dan een semi-permanent nieuw normaal zijn met als enige verschil dat de kwetsbare groep ook water bij de wijn moet doen door meer te isoleren.

Dat lijkt me inderdaad zeer gevaarlijk en geen alternatief op "jojo-lockdowns". Nog even los van dat ik het een verkeerde premisse vind om te zeggen dat de varianten het nut van vaccins zo sterk beperken dat je nog steeds afstand en snotlapjes nodig zou hebben. Verkeerd gelezen. :{ De onderliggende boodschap van "afstappen van een fear-based paradigma" helpt de discussie wel ietwat verder. Met diezelfde logica kun je ook snotlapjes en 1,5m niet meer volhouden als de grootste gezondheidsdreiging weg is. Dat lijkt me dan de vervolgstap.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 22:18:02 #272
3778 popje
pi_198120268
En toch heb ik een goed gevoel aan vandaag overgehouden! Ik heb ook niks meer over avondklokken gehoord vandaag (behalve het obligate interview met Japie). Zon in het park, blije mensen in een theater, een roep om opening van winkels en horeca...
  zaterdag 20 februari 2021 @ 22:21:03 #273
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198120357
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 22:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Kan niet, we leven in veel grotere dictatuur. In het buitenland is alles 100x beter geregeld!
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198120551
Ben normaal niet zo van 'een draadje'-achtige posts maar bij deze toch maar de tweede van de avond. Over hoe de rampzalige communicatie omtrent vaccins juist de scepsis voedt:

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

Is in Nederland nog niet zo'n issue, met de schaarste is de vraag voorlopig nog veel groter dan het aanbod. Denk dat 80% er nog steeds wel om zit te springen, en als die hem dan ook nemen, dan ben je gewoon klaar. Zonder gekke verplichtingen of dreigingen of overspannen gedoe.

Maar zonder goed gecommuniceerde exitstrategie ga je er hier op een gegeven moment ook tegenaan lopen. Die modus van "Goh, als we die en die gevaccineerd hebben, zouden we niet misschien..." "Nee! Kan niet! Mag niet! Kunnen we nog niks over zeggen!" Dat denken in onmogelijkheden, die kortetermijn crisismodus, die mentaliteit van brandjes blussen.

Op een gegeven moment ga je die vaccins aan 18-60 aanbieden. Dan heb je eerst al de mensen die ergens gelezen hebben dat AZ en J&J bagger zijn omdat de krantenkoppen dat zo brengen. En dan heb je vervolgens nog de vraag wat je er precies voor terugkrijgt. Kom op Hugo, doe er wat aan, je kunt het! *O*
pi_198120728
Volgens CNN ligt het aan racisme dat niet-blanken niet enthousiast zijn over een vaccin. Weten we dat ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')