abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198118418
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:16 schreef Janneke141 het volgende:
Waar ik wel benieuwd naar ben, tegen 'april' kunnen per dag (volgens Hugo) zo'n 200.000 mensen zich laten testen. Dingen die Hugo zegt moet je altijd een beetje naar beneden afronden, dus laten het er 150.000 worden. Met een negatieve test heb je vervolgens 48 uur toegang tot iets recreatiefs (het OMT ziet trouwens liever 24 uur, maar dat terzijde).

Dus op een gemiddelde zaterdag kunnen er 300.000 mensen ergens naartoe. Dierentuin, Efteling, café, restaurant, theater, voetbalstadion. Wie bepaalt er eigenlijk welke 300.000 mensen dat worden? En wie betaalt al die testen? Is daar al een plan voor?
Lees het artikel, om dat "op te lossen" geld het dus voorlopig alleen voor evenementen, theater, en cultuur in deze plannen. Er staat letterlijk dat het voorlopig niet wordt ingezet voor werk, winkels, of horeca of terassen.

Je leest het goed: je mag straks dus wel al met 3000 mensen grinden op een dans-festival, maar nog niét op afstand buiten of op een terras zitten of naar binnen bij de achtion.

Ik heb zin in de eerste cabaret-voorstelling die weer doorgaat, hij schrijft zichzelf!
#WeesGeenWhales
pi_198118433
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat was mijn cynische reactie ook al nog voordat ik de vraag stellen. Maar even serieus, hoe zou de minister dit voor zich zien? Ik bedoel - wij nemen hem niet meer serieus, maar hij zichzelf wel. Dus hij heeft hier vast een idee over.
Ik weet niet zo goed wat het doel is, want in dat Volkskrant artikel staat ook dit:
quote:
Het kabinet heeft de Gezondheidsraad hierover om advies gevraagd. Net als bij het vaccinatiebewijs als voorwaarde voor privileges zorgt ook het eisen van een negatieve coronatest voor ethische en juridische twisten. Een test is immers een medische ingreep, en als je een test als voorwaarde stelt, sluit je indirect mensen uit die daar niet aan willen. Zo dreigt alsnog een verkapte testplicht. Voor publieke instellingen (denk aan de bibliotheek) is dat een brug te ver.

De Gezondheidsraad zegt: een testbewijs kan, maar verbindt daaraan weer een hele reeks voorwaarden. Testbewijzen moeten het minst ingrijpende middel zijn: effectief, proportioneel, toegankelijk, niet-discriminerend en niet in strijd met privacywetgeving. Voor sommige situaties is ook nog een wetswijziging nodig, zegt de raad. Voor minderjarigen ligt het al helemaal gecompliceerd. Makkelijker gezegd dan gedaan dus.
Tel daarbij op dat mensen die gevaccineerd zijn nog steeds besmettelijk kunnen zijn en een test een momentopname is die niet zegt over de ~48 uur die daarop volgen lijkt het me vooral schijnveiligheid.
pi_198118454
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:16 schreef Janneke141 het volgende:
Waar ik wel benieuwd naar ben, tegen 'april' kunnen per dag (volgens Hugo) zo'n 200.000 mensen zich laten testen. Dingen die Hugo zegt moet je altijd een beetje naar beneden afronden, dus laten het er 150.000 worden. Met een negatieve test heb je vervolgens 48 uur toegang tot iets recreatiefs (het OMT ziet trouwens liever 24 uur, maar dat terzijde).

Dus op een gemiddelde zaterdag kunnen er 300.000 mensen ergens naartoe. Dierentuin, Efteling, café, restaurant, theater, voetbalstadion. Wie bepaalt er eigenlijk welke 300.000 mensen dat worden? En wie betaalt al die testen? Is daar al een plan voor?
Maar gaan de GGD's meewerken aan testen voor uitjes? Nu moet je tussen de 100 en 150 euro aftikken in een commerciële teststraat als je een negatieve PCR uitslag voor je vliegreis nodig hebt.
pi_198118469
Er werd hier een link naar een Belgische krant gepost, dus ik dacht: goed moment om de Belgische media weer eens door te nemen.

Een grote partij eist nu heropening van de Belgische horeca op 1 april, namelijk AB Inbev: https://www.demorgen.be/n(...)u-of-nooit~bef1acab/

Proost! B:)B

In ander nieuws, een levensgevaarlijke, krankzinnige, oma-hatende wappie roept op tot een nieuwe aanpak die niet meer gebaseerd is op angst, en die de jongeren meer vrijheid geeft.

Welke wappie precies? Oh alleen maar de voorzitter van de Franse wetenschappelijke raad die de regering adviseert: https://www.knack.be/nieu(...)le-news-1702787.html

"We plan mostly to gloss over the implications and hope you enjoy some sporting activity tonight." :')
pi_198118564
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik weet niet zo goed wat het doel is, want in dat Volkskrant artikel staat ook dit:
[..]

Tel daarbij op dat mensen die gevaccineerd zijn nog steeds besmettelijk kunnen zijn en een test een momentopname is die niet zegt over de ~48 uur die daarop volgen lijkt het me vooral schijnveiligheid.
Dat laatste klopt dus godzijdank niet.

Het was niet bekend of mensen nog besmettelijk zijn na vaccinatie, uit Israël zijn nu echt onvoorstelbare hossana-cijfers gekomen wat dat betreft: 89 tot 94% minder transmissie. Om aan te geven hoe goed dat is: het allerbeste scenario wat men überhaupt durfde te modelleren als mogelijkheid recentelijk was 80%. Meer modelleerde men niet eens omdat ondenkbaar was. Maar ondenkbaar of niet, het is dus weldelijk nog 10 tot 15% beter dan dit.

Dit zijn absolute pandemie-crushende hossanaresultaten, en ik ben niet de enige die dat zo ziet: https://www.ad.nl/buitenl(...)-supergoed~aa99cc0c/

Dus nee, na vaccinatie ben je absoluut niet (praktisch) meer besmettelijk. De vlag kan uit wat dat betreft ;)
#WeesGeenWhales
  zaterdag 20 februari 2021 @ 21:27:56 #231
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198118639
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat was mijn cynische reactie ook al nog voordat ik de vraag stelde. Maar even serieus, hoe zou de minister dit voor zich zien? Ik bedoel - wij nemen hem niet meer serieus, maar hij zichzelf wel. Dus hij heeft hier vast een idee over.
Hij holt zichzelf waarschijnlijk weer voorbij.

Tegen de tijd dat zijn plannetjes uitvoerbaar worden is iedereen al gevaccineerd en zijn al die tests niet meer nodig.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 21:28:53 #232
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198118675
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:23 schreef Nia het volgende:

[..]

Maar gaan de GGD's meewerken aan testen voor uitjes? Nu moet je tussen de 100 en 150 euro aftikken in een commerciële teststraat als je een negatieve PCR uitslag voor je vliegreis nodig hebt.
Lekker pannenkoek eten met je partner en de kinderen.

40 euro voor de pannenkoeken en 200 euro voor de tests :')
pi_198118691
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:15 schreef deedeetee het volgende:

[..]

750.899 daar ben ik echt niet van onder de indruk hoor. Hugo blijft nog steeds als een kip op zijn eieren vaccins zitten.
klopt, vandaar dat ik ook vroeg in het topic waar zijn Rutte en Hugo nu dagelijks nog mee bezig??. Hugo moet echt streng toezien op die vaccinaties en niet verslappen.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 21:29:52 #234
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198118721
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:28 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Lekker pannenkoek eten met je partner en de kinderen.

40 euro voor de pannenkoeken en 200 euro voor de tests :')
Maar opa en oma mogen wel gratis mee ^O^
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198118723
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 20:54 schreef Oliver23 het volgende:
RIVM: ''Wij hebben het gevaar voor de Britse variant niet overdreven''
Het RIVM ontkent dat het het gevaar van de Britse variant heeft overdreven om de invoering van de avondklok en andere strenge maatregelen mogelijk te maken, zoals door critici wordt gezegd.

Als ze zeggen dat opzet in het spel is, maken ze het wel heel complex, zegt hoofdmodelleur Jacco Wallinga. Hij wijst erop dat het RIVM precies aangeeft waar de data voor de modellen vandaan komen. Ook benadrukt het RIVM hoe onzeker alles is.

In de laatste weekcijfers lopen opnames en besmettingen weer op. Het is nog onzeker of dit aan het oprukken van de Britse variant te wijten is.

Bron: NOS Teletekst
Olie op het vuur voor het ziedende tokkievolk omdat ze niet begrijpen dat de wetenschap niet zo zwart/wit is.
pi_198118733
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 20:53 schreef Bocaj het volgende:
Was net op het nieuws dat verpleeghuizen die gevaccineerd zijn nog niet naar normaal mogen...
Men moet blijkbaar wachten op advies OMT?

Daar zou toch alles weer naar normaal kunnen? Weer gewoon bezoek ontvangen... etc...
Zou wat zijn. Die bejaarden krijgen nu voorrang op alles, en dan mogen ze ook nog meer vrijheden terwijl ze nog steeds andere kunnen besmetten. Lijkt me niet wenselijk.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 21:31:41 #237
432997 Ven1972
Man met humor
pi_198118775
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:26 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dat laatste klopt dus godzijdank niet.

Het was niet bekend of mensen nog besmettelijk zijn na vaccinatie, uit Israël zijn nu echt onvoorstelbare hossana-cijfers gekomen wat dat betreft: 89 tot 94% minder transmissie. Om aan te geven hoe goed dat is: het allerbeste scenario wat men überhaupt durfde te modelleren als mogelijkheid recentelijk was 80%. Meer modelleerde men niet eens omdat ondenkbaar was. Maar ondenkbaar of niet, het is dus weldelijk nog 10 tot 15% beter dan dit.

Dit zijn absolute pandemie-crushende hossanaresultaten, en ik ben niet de enige die dat zo ziet: https://www.ad.nl/buitenl(...)-supergoed~aa99cc0c/

Dus nee, na vaccinatie ben je absoluut niet (praktisch) meer besmettelijk. De vlag kan uit wat dat betreft ;)
Het is nog onbekend hoe lang we niet meer besmettelijk zijn(beschermd en immuun), dat is nog wel een onzekerheid. Volgens mij werd gezegd van dat we maar 3-4 maanden beschermd zijn na 2 prikken, of dat zo is nog maar de vraag. De fabrikanten, virologen en epidemiologen weten zelfs ook niet hoe lang wij beschermd zijn via vaccinatie.
Humor, serieus en vrolijk!
  zaterdag 20 februari 2021 @ 21:34:06 #238
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198118851
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:29 schreef THEFXR het volgende:

[..]

klopt, vandaar dat ik ook vroeg in het topic waar zijn Rutte en Hugo nu dagelijks nog mee bezig??. Hugo moet echt streng toezien op die vaccinaties en niet verslappen.
Volgens betrouwbare bronnen is Hugo deels bezig met zijn carrière ná Den Haag en is hij nu parttime chef voorraadbeheer bij de Febo.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_198118863
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:31 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Het is nog onbekend hoe lang we niet meer besmettelijk zijn(beschermd en immuun), dat is nog wel een onzekerheid. Volgens mij werd gezegd van dat we maar 3-4 maanden beschermd zijn na 2 prikken, of dat zo is nog maar de vraag. De fabrikanten, virologen en epidemiologen weten zelfs ook niet hoe lang wij beschermd zijn via vaccinatie.
Dus het zou allemaal kunnen, maar het zou ook allemaal niet kunnen. Top, bedankt.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 21:37:09 #240
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198118951
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

[..]

Natuurlijk is het schijnveiligheid.

Beste is gewoon zsm zoveel mogelijk mensen vaccineren zodat je richting een goede dekking gaat qua immuniteit. Individuele besmettingen uitbannen is onbegonnen werk, vrees ik. Ook niet met test- of vaccinatiebewijzen.
pi_198118969
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:31 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Nee, de media blijft maar door elkaar halen, ten minste en het uiteindelijke resultaat.

Het is ten minste 3 tot 6 maanden, omdat de studies pas zo lang duren. Waarschijnlijk veel langer, minstens een jaar. Maar dat kunnen we nu zeker weten.
#WeesGeenWhales
  zaterdag 20 februari 2021 @ 21:37:50 #242
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198118974
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:34 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Volgens betrouwbare bronnen is Hugo deels bezig met zijn carrière ná Den Haag en is hij nu parttime chef voorraadbeheer bij de Febo.
Hahahaha, frikandellen en kroketten lol
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  zaterdag 20 februari 2021 @ 21:38:49 #243
432997 Ven1972
Man met humor
pi_198119001
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:37 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Nee, de media blijft maar door elkaar halen, ten minste en het uiteindelijke resultaat.

Het is ten minste 3 tot 6 maanden, omdat de studies pas zo lang duren. Waarschijnlijk veel langer, minstens een jaar. Maar dat kunnen we nu zeker weten.
Kan ook, maar er is nog wel veel onzekerheid! Maar als we maar 1 jaar beschermd worden gaan we toch elk jaar nieuwe 2 prikken halen net als bij griepspuit.
Humor, serieus en vrolijk!
  zaterdag 20 februari 2021 @ 21:40:04 #244
3778 popje
pi_198119030
Wel apart trouwens dat ze de testsamenleving niet voor de horeca kunnen gebruiken. Gaat de horeca dan helemaal niet open, of alleen met testen? Vorig jaar ging de horeca toch ook open zonder verplichte test en waren er in de zomer toch helemaal niet veel gevallen?

Of worden we zo bang dat iets alleen maar versoepeld kan worden met een vaccinatie of een test? Dat je dat doet bij een event met 5000 man vind ik anders dan bij een avondje uit eten...
pi_198119052
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:24 schreef Vasilevski het volgende:
Er werd hier een link naar een Belgische krant gepost, dus ik dacht: goed moment om de Belgische media weer eens door te nemen.

Een grote partij eist nu heropening van de Belgische horeca op 1 april, namelijk AB Inbev: https://www.demorgen.be/n(...)u-of-nooit~bef1acab/

In ander nieuws, een levensgevaarlijke, krankzinnige, oma-hatende wappie roept op tot een nieuwe aanpak die niet meer gebaseerd is op angst, en die de jongeren meer vrijheid geeft.

Welke wappie precies? Oh alleen maar de voorzitter van de Franse wetenschappelijke raad die de regering adviseert: https://www.knack.be/nieu(...)le-news-1702787.html

"We plan mostly to gloss over the implications and hope you enjoy some sporting activity tonight." :')
AbinBev is hier onder menig horeca ondernemer ook geen kleintje, dus laat maar komen!
pi_198119145
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hij holt zichzelf waarschijnlijk weer voorbij.

Tegen de tijd dat zijn plannetjes uitvoerbaar worden is iedereen al gevaccineerd en zijn al die tests niet meer nodig.
Ik heb het idee dat dit juist iets gaat zijn waar hij dan wel vaart mee gaat maken. En dat hij de snelheid in vaccineren dan weer op de backburner zet. Zou me niets verbazen in ieder geval. Ze hebben er nogal een handje van om onnodige dingen heel snel er doorheen te pushen en de echte belangrijke zaken links te laten liggen.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 21:45:20 #247
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198119190
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:43 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat dit juist iets gaat zijn waar hij dan wel vaart mee gaat maken. En dat hij de snelheid in vaccineren dan weer op de backburner zet. Zou me niets verbazen in ieder geval. Ze hebben er nogal een handje van om onnodige dingen heel snel er doorheen te pushen en de echte belangrijke zaken links te laten liggen.
Ik denk dat Hugo hier een hele mooie app voor gaat/laat ontwikkelen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 20 februari 2021 @ 21:46:19 #248
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198119226
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Die alleen draait op de nieuwste iPhone zeker.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 21:46:33 #249
3778 popje
pi_198119232
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja dat is hij al mee bezig... Coronachecker!
pi_198119235
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:24 schreef Vasilevski het volgende:

Dat plan wordt ik extreem ongelukkig van.

Heb het er even bijgepakt in de lancet, zie ik dit:

"Crucially, the new approach should be based on a social contract that is clear and transparent, rooted in available data, and applied with precision to its range of generational targets. Under this social contract, younger generations could accept the constraint of prevention measures (eg, masks, physical distancing) on the condition that the older and more vulnerable groups adopt not only these measures, but also more specific steps (eg, voluntary self-isolation according to vulnerability criteria) to reduce their risk of infection. Measures to encourage adherence of vulnerable groups to specific measures must be promoted consistently and enforced fairly. Implementation of such an approach must be done sensitively and in conjunction with the deployment of vaccination across the various population targets, including all generations of society."

Lees even goed wat daar staat. Ook die tokkies willen dus dat we tot in de eeuwigheid van dagen het nieuwe normaal van social distancing en mondbeflappen in stand houden. Echt letterlijk helemaal niets maar dan ook NIETS zal mij als onderdeel van de jonge generatie motiveren om de rest van m'n leven zou door te willen "leven". Die 1,5m maakt alles wat jongeren en ik leuk vinden of onmogelijk (dansfeestjes/events, moshpits, clubs, etc) of haalt alle lol, gezelligheid, en spontaniteit eruit en laat het tegelijk failliet gaan (evenementen, festivals, concerten, kroeg, horeca, ALLES). Het is een onmenselijke dystopische HEL waarvan ik nog liever dood ga dan er voor de rest van mijn bestaan in te moeten leven.

Dus nee, ze kunnen de corona genieten met hun plan. Ik wil straks weer gewoon normaal in vrijheid gezellig en spontaan leven, zonder die tyfus 1,5m en beflappen.

En on top of that zouden alle ouderen en zwakkereen zich dan dus moeten opsluiten thuis VOOR EEUWIG. Want dat staat in die brief: dat herd immunity misschien nooit bereikt wordt. Die kunnen dan dus vrijwillig nooit meer meedoen, en wij moeten in deze dystopische zielloze plezierloze hel door.

Ik wordt hier bang van, en voel me er zeker niet mogelijk door bevreid. Het feit dat mensen in zo'n positie dit schrijven is terrifying.

Daarnaast is hun vraag over transmissie nu dus beantwoord, met "praktisch even goed als tegen milde ziekte", en is het dus überhaupt niet nodig. Als er een nieuwe strain komt pas je het vaccin aan.

Dan wordt het een griepgolf elk jaar, maar daarmee leven we ook al duizenden jaren normaal zonder social distancing en andere dystopische maatregelen die alle plezier uit het leven zuigen.

Ik hoop heel hard dat dit niet serieus genomen wordt door de franse regering. Heb daar ook wel goede hoop op omdat iedereen weer gaat roepen dat mensen scheiden niet kan en dit discriminatie is. En hopelijk leid dat er toe dat dit heel snel begraven en nooit meer opgegraven wordt.
#WeesGeenWhales
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')