Kunnen we dan niet beter preventief alle potentiële corona-patienten ruimen. Gewoon alle Nederlanders dus, dat zal die mutaties leren!quote:Op zaterdag 20 februari 2021 19:59 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
We moeten naar de nul.
Australië en NZ hebben wereldwijd aantoonbaar de beste aanpak. Laten we dat volgen.

Maar afgeschaalde zorg zorgt er niet voor dat er meer of minder coronapatienten op de IC zitten. Ik bedoel leeg ten opzichte van het voorjaar van 2020.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 20:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Met zeer afgeschaalde electieve zorg. Nu zitten we toch alweer boven de 1000 met COVID + non-COVID. Met een reguliere capaciteit van ~1100 bedden zou ik dat niet "aardig leeg" noemen.

Ze proberen nu vooral de reguliere zorg zoveel mogelijk door te laten gaan.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 20:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
klopt, ze houden nu buffer aan voor die 3de golf die in sept/okt weer komt.

Maar wel voor hoe vol de ic's liggen, en die liggen gewoon nog vol. Ieder COVID-bed dat leeg komt wordt opgevuld met non-COVID.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 20:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar afgeschaalde zorg zorgt er niet voor dat er meer of minder coronapatienten op de IC zitten. Ik bedoel leeg ten opzichte van het voorjaar van 2020.

Nee maar besmettingen mogen natuurlijk absoluut niet! Elke besmetting is er eentje te veel!quote:Op zaterdag 20 februari 2021 19:32 schreef Discombobulate het volgende:
Het lijkt mij wel wat dat zodra de druk op de zorg af is om gewoon en masse weer te openen allemaal. Als je dat niet zint dan blijf je maar lekker nog langer binnen.
Het boeit me echt niet meer om corona te krijgen zolang ik m'n leven maar weer terug krijg. En dat kan, op eigen risico, prima als 60+ en risicogroepen gevaccineerd zijn.

Bron?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 20:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
klopt, ze houden nu buffer aan voor die 3de golf die in sept/okt weer komt.

Er is echt geen ruimte voor versoepelingen en zo wil ik het ook niet noemen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 19:39 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Daar ben ik weinig optimistisch over.
Groet
Mark

dat ook, jaquote:Op zaterdag 20 februari 2021 20:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze proberen nu vooral de reguliere zorg zoveel mogelijk door te laten gaan.

Ik help het je hopen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 20:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja. Ik denk dat massale burgerlijke ongehoorzaamheid dichterbij komt, lente komt eraan. Alsof de bevolking inmiddels zegt: het is klaar, tot hier en niet verder.

Fijn dat Rutte zo goed in de toekomst kan kijken.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 20:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)elijk-op-ons-af.html

Het schaatsen is voor mijn gevoel een soort kantelpunt geweest. Iedereen leek te hebben gedacht: Fuck jullie, we kunnen eindelijk het ijs weer op, dan doen we het ook. Combineer dat met de onsterfelijke blunder om regels te hangen aan met hoeveel mensen je sneeuwballen mag gooien en je bent al een eind.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 20:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik help het je hopen.
Er zijn in de afgelopen maanden meer momenten geweest dat ik dacht dat dat het moment zou zijn dat mensen in (vredige) opstand zouden komen. Maar het bleek keer op keer maar weer dat we heel veel wilden accepteren - zolang de stapjes maar klein genoeg waren. Ik weet niet of het nu echt anders gaat zijn.
En zelfs als we er als bevolking klaar mee zijn...horeca, winkels, etc kunnen alsnog niet open zolang het kabinet er ook klaar mee is. Of je moet echt praktijken krijgen zoals in Italie waar iedereen massaal weer open ging.

ja, bankmakerij is een baan?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 20:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Fijn dat Rutte zo goed in de toekomst kan kijken.

Dat soort signalen hoorde ik ook wel in mijn omgeving, maar die zijn inmiddels alweer van mening dat ze het zo goed doen en dat je er zelf maar eens zou moeten gaan staan. Ja, mensen gaan er massaal op uit op dagen als deze, maar ze staan er niet bij stil dat bepaalde maatregelen effect hebben op hun plannen. Heb ik soms het idee althans.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 20:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het schaatsen is voor mijn gevoel een soort kantelpunt geweest. Iedereen leek te hebben gedacht: Fuck jullie, we kunnen eindelijk het ijs weer op, dan doen we het ook. Combineer dat met de onsterfelijke blunder om regels te hangen aan met hoeveel mensen je sneeuwballen mag gooien en je bent al een eind.

Vorig weekend ook al zo met de sneeuw... mensen willen hun leven terug 😁quote:

Ik bedoel meer dat mensen hun plannen gewoon door laten gaan, ongeacht de maatregelen. Willen ze naar het strand en Scheveningen lukt niet? Dan gaan ze naar Hoek van Holland of Kijkduin. Dat soort dingen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 20:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat soort signalen hoorde ik ook wel in mijn omgeving, maar die zijn inmiddels alweer van mening dat ze het zo goed doen en dat je er zelf maar eens zou moeten gaan staan. Ja, mensen gaan er massaal op uit op dagen als deze, maar ze staan er niet bij stil dat bepaalde maatregelen effect hebben op hun plannen. Heb ik soms het idee althans.

Nee, dat snap ikquote:Op zaterdag 20 februari 2021 20:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat mensen hun plannen gewoon door laten gaan, ongeacht de maatregelen. Willen ze naar het strand en Scheveningen lukt niet? Dan gaan ze naar Hoek van Holland of Kijkduin. Dat soort dingen.

Al die belangenorganisaties roepen iedere keer dat alles binnen twee maanden omvalt als het gesloten blijft. KHN roept dat al vanaf vorig jaarquote:

Alsof tentjes vorige zomer topomzetten aan het draaien waren. Er waren nog steeds 1,5 meter regels waardoor vooral de wat kleinere restaurants zonder groot terras alsnog geen (grote) winst behaalde hoor.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 20:51 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Al die belangenorganisaties roepen iedere keer dat alles binnen twee maanden omvalt als het gesloten blijft. KHN roept dat al vanaf vorig jaar
Nou die ToGootjes in mijn regio draaien lekker hoor. Dikke rijen. Je haalt natuurlijk niet je max. omzet, maar voldoende om overeind te blijven. In ze zomer kan hoogstwaarschijnlijk weer meer en komen de topomzetten. Net als vorige zomer.

Hugo is nu bang dat ze de kleinkinderen besmetten, ze worden misschien niet zelf meer ziek maar kunnen nog wel de kleinkinderen de kist in jagen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 20:53 schreef Bocaj het volgende:
Was net op het nieuws dat verpleeghuizen die gevaccineerd zijn nog niet naar normaal mogen...
Men moet blijkbaar wachten op advies OMT?
Daar zou toch alles weer naar normaal kunnen? Weer gewoon bezoek ontvangen... etc...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |