De normaliteit drijft weer boven.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 19:44 schreef Schuifpui het volgende:
Vandaag was het erg druk buiten. Ik was hardlopen net buiten de stad in de randstad. Wat een mensen, en niet allemaal in een groep van max 2, maar hele wielerpeletons, wandelende ouderen, jongeren, etc. Nog nooit heb ik een vorm van handhaving gezien. Zo'n peloton van 30 wielrenners mag toch wel worden aangepakt.
Mooi zo, bewegen en buiten zijn, is goed voor de volksgezondheid. Op naar nog 200 van die dagen!quote:Op zaterdag 20 februari 2021 19:44 schreef Schuifpui het volgende:
Vandaag was het erg druk buiten. Ik was hardlopen net buiten de stad in de randstad. Wat een mensen, en niet allemaal in een groep van max 2, maar hele wielerpeletons, wandelende ouderen, jongeren, etc. Nog nooit heb ik een vorm van handhaving gezien. Zo'n peloton van 30 wielrenners mag toch wel worden aangepakt.
Mensen zijn het zat.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 19:44 schreef Schuifpui het volgende:
hoe had je het beter gezien?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 19:10 schreef Questular het volgende:
Elke keer dezelfde mensen die hetzelfde jank verhaal komen afsteken. Ja de pandemie is kut en de maatregelen zijn voor niemand fijn. Dat is wel duidelijk nu. Elke dag hetzelfde vertellen helpt he-le-maal niet.
Wat mij betreft niet. De cijfers zijn veel te hoog, stijgende en we krijgen te maken met nieuwe varianten. Je moet tijdig ingrijpen en juist nu harde maatregelen nemen bovenop de huidige maatregelen. Als we dat niet doen, lopen we over een maand weer achter de feiten aan. Hoe vaak gaan we die fout nog maken? Wat mij betreft versoepelen we pas bij bewezen groepsimmuniteit tegen alle varianten.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 19:48 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De normaliteit drijft weer boven.
Oh ja inderdaad, over 3 weken de mooi weer piekquote:Op zaterdag 20 februari 2021 19:52 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet. De cijfers zijn veel te hoog, stijgende en we krijgen te maken met nieuwe varianten. Je moet tijdig ingrijpen en juist nu harde maatregelen nemen bovenop de huidige maatregelen. Als we dat niet doen, lopen we over een maand weer achter de feiten aan. Hoe vaak gaan we die fout nog maken? Wat mij betreft versoepelen we pas bij bewezen groepsimmuniteit tegen alle varianten.
Harde maatregelen bovenop de huidige regels? Welke harde maatregelen zou jij dan invoeren bovenop het huidige pakket?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 19:52 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet. De cijfers zijn veel te hoog, stijgende en we krijgen te maken met nieuwe varianten. Je moet tijdig ingrijpen en juist nu harde maatregelen nemen bovenop de huidige maatregelen. Als we dat niet doen, lopen we over een maand weer achter de feiten aan. Hoe vaak gaan we die fout nog maken? Wat mij betreft versoepelen we pas bij bewezen groepsimmuniteit tegen alle varianten.
Ah nog meer, nog harder. En als daarna de cijfers dan nog steeds niet hard genoeg dalen nog meer, natuurlijk. Wanneer is het genoeg?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 19:52 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Je moet tijdig ingrijpen en juist nu harde maatregelen nemen bovenop de huidige maatregelen.
Ja dat soort berichten is ook echt de uitlaatklep die ze nodig hebben om de misère van corona te ventileren.... Of het is gewoon populair gezeur dat zou ook kunnen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 19:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Laat mensen lekker klagen als ze daar behoefte aan hebben. Voor sommige mensen is dat een manier om om te gaan met alle tegenslagen. Het helpt sommige mensen misschien niet om elke dag te klagen; anderen juist wel. Niet te snel oordelen, je weet nooit wat het met een ander doet imo.
[..]
Jammer dat daar niks mee gaat gebeuren waarschijnlijk. Hier zijn er ook al wat winkels en horeca tenten verdwenen de afgelopen maanden. Echt zo vervelend voor die ondernemers en zaken.
Hugo? Mark?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 19:52 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Jawohl Herr Obersturmbahnfuhrer!quote:Op zaterdag 20 februari 2021 19:52 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Heerlijk.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 19:53 schreef JohnDDD het volgende:
Het Amstelveld in Amsterdam stond vandaag vol met een hele meute aan gezellig bierdrinkende en kletsende mensen. De politie stond er een beetje bij te kijken.
Heerlijk even gezellig tussen de mensen
Wellicht wel ja. Mij doet het soms ook goed om hier mijn ongenoegen te uiten. Dat kan op luchten. Het delen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 19:54 schreef Questular het volgende:
[..]
Ja dat soort berichten zijn ook echt een uitlaatklep die ze nodig hebben om de misère van corona te ventileren....
Inhoudelijke discussies en niet domme oneliners om een beetje stoer te doen online.quote:
Begin eens met een lockdown. Iedereen binnen tenzij het echt niet anders kan, ipv een paar beperkingen. Alle niet essentiële werklocaties dicht, alle kantoren, naar ook de bouw, productielocaties, vervoer en logistiek van niet essentiële producten. Avondklokregels de hele dag, verbied alle vorm van thuisbezoeken, tenzij essentieel. Etc, etc.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 19:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Harde maatregelen bovenop de huidige regels? Welke harde maatregelen zou jij dan invoeren bovenop het huidige pakket?
Dat moment komt nooit.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 19:52 schreef Schuifpui het volgende:
Wat mij betreft versoepelen we pas bij bewezen groepsimmuniteit tegen alle varianten.
quote:Op zaterdag 20 februari 2021 19:57 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Begin eens met een lockdown. Iedereen binnen tenzij het echt niet anders kan, ipv een paar beperkingen. Alle niet essentiële werklocaties dicht, alle kantoren, naar ook de bouw, productielocaties, vervoer en logistiek van niet essentiële producten. Avondklokregels de hele dag, verbied alle vorm van thuisbezoeken, tenzij essentieel. Etc, etc.
Het is hier godverdomme geen Noord-Koreaquote:Op zaterdag 20 februari 2021 19:57 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Begin eens met een lockdown. Iedereen binnen tenzij het echt niet anders kan, ipv een paar beperkingen. Alle niet essentiële werklocaties dicht, alle kantoren, naar ook de bouw, productielocaties, vervoer en logistiek van niet essentiële producten. Avondklokregels de hele dag, verbied alle vorm van thuisbezoeken, tenzij essentieel. Etc, etc.
We moeten naar de nul.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 19:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ah nog meer, nog harder. En als daarna de cijfers dan nog steeds niet hard genoeg dalen nog meer, natuurlijk. Wanneer is het genoeg?
quote:Op zaterdag 20 februari 2021 19:57 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Media beetje gevold laatste jaar?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 19:56 schreef Questular het volgende:
[..]
Inhoudelijke discussies en niet domme oneliners om een beetje stoer te doen online.
Berichten als : "over 2 weken is er een oud omaatje dood door je" heeft hier niks te zoeken.
Oké. En denk je dat daar draagvlak voor is? Als de huidige maatregelen al moeilijk vol te houden zijn? En wanneer zou je die lockdown dan beëindigen? Waar leg je de grens? Want het is makkelijk om zoiets in te voeren uit voorzorg (voor mutaties ed), maar het beëindigen is een stuk moeilijker. Over vier weken is het risico van mutaties nog steeds aanwezig. Over acht weken ook.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 19:57 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |