abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198075844

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
pi_198075847
Tot hoe laat was er schorsing?
  donderdag 18 februari 2021 @ 15:42:50 #3
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198075853
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 15:41 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Lijkt me niet want we gaan weer versoepelen en dan zullen er weer meer besmettingen bij komen. En dat is niet zo erg.
Ik moet het nog zien dat er veel wordt versoepeld. Op korte termijn verwacht ik er weinig van, eerlijk gezegd. Zelfs het voortgezet onderwijs zet nu nog maar op 1 dag per week fysieke aanwezigheid in.
pi_198075857
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 15:40 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

Fijn joh, deze nieuwe wereld waar we in terecht komen. Zonder vaccin geen toegang meer.
Tsja, voor die Israeliers heb je ook zo ongeveer een wc-borstel nodig om zo'n PCR testje af te nemen.

Snap wel dat ze dan liever vaccineren.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198075866
Maar goed, vorige week ook hoog. Op zich zegt dit nog niet zo veel los van de het lijkt te stagneren. Maar wie weet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198075869
twitter

Tijd voor goed nieuws.

Dat eerste bericht is wel essentieel natuurlijk, dat zou betekenen dat we flink meer kunnen vaccineren.

Oh, wel enige nuance lees ik nu:

twitter

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2021 15:45:31 ]
pi_198075896
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 15:43 schreef Caland het volgende:

[..]

Tsja, voor die Israeliers heb je ook zo ongeveer een wc-borstel nodig om zo'n PCR testje af te nemen.

Snap wel dat ze dan liever vaccineren.
Dus is het geen probleem? En iemand anders zei, mocht je geen bijdrage willen leveren aan de samenleving mag je verhongeren? Want je komt de supermarkt dan ook niet meer binnen?.

Corona is nu een jaar aan de gang en heb me nog nooit hoeven laten testen, omdat ik geen klachten heb gehad en dan zou ik me nu verplicht moeten laten testen? Doe normaal.
  donderdag 18 februari 2021 @ 15:45:12 #8
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198075899
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 15:40 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

Fijn joh, deze nieuwe wereld waar we in terecht komen. Zonder vaccin geen toegang meer.
Ook voor winkels ja? Heb je daar een echte bron bij?

mRNA zou wel onhandig zijn, in Nederland krijgen de meeste mensen een vectorvaccin (AZ, Janssen).
pi_198075905
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 15:43 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

Tijd voor goed nieuws.

Dat eerste bericht is wel essentieel natuurlijk, dat zou betekenen dat we flink meer kunnen vaccineren.
Mooi, tweede prik van Pfizer mee stoppen en iedereen die 50+ is als een malle vaccineren :)
pi_198075909
quote:
[ twitter ]

Tijd voor goed nieuws.

Dat zou een gamechanger zijn, kroegen open in april!
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198075912
quote:
[ twitter ]

Tijd voor goed nieuws.

Zeker goed nieuws. Tot nu toe zie ik vooral goede resultaten van het Pfizer vaccin, mooi dat de EU daarvan nog een paar honderd miljoen extra van heeft besteld.
pi_198075914
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 15:45 schreef chratnox het volgende:

[..]

Mooi, tweede prik van Pfizer mee stoppen en iedereen die 50+ is als een malle vaccineren :)
Eens.
pi_198075915
quote:
[ twitter ]

Tijd voor goed nieuws.

Idd :Y

Dan zou je iig de groep 18-60 met medische indicatie gewoon Pfizer kunnen geven ipv AZ.
Ik val binnen die groep en zou ook veel liever Pfizer krijgen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 18 februari 2021 @ 15:46:19 #14
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_198075919
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 15:45 schreef Momo het volgende:

[..]

mRNA zou wel onhandig zijn, in Nederland krijgen de meeste mensen een vectorvaccin (AZ, Janssen).
Shit man, daar gaat mijn shoppingtrip naar Tel Aviv ;(
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_198075922
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 15:45 schreef Momo het volgende:

[..]

AZ wordt maar de vraag. In DE stoppen ze daar toch weer mee oid vanwege de vele bijwerkingen? Sowieso hebben we 8 miljoen Pfizer oid bij elkaar, dus als je dan maar 1 keer hoeft kunnen we daar al de helft van de bevolking mee vaccineren.
pi_198075929
Tering wat een stijging van het aantal besmettingen. Had niet gedacht dat die onduidelijkheid over de avondklok zo'n groot effect zou hebben
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_198075931
Update van 18 februari (donderdag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM

* Aangezien de teststraten dicht waren op 7 februari en gedeeltelijk op 15 februari zijn de cijfers vertekend, maar de data geeft wel interessante inzichten.

Totaal : DOO+DPL+DON = aantal besmettingen, hier zit echter een onzekerheid in omdat bij DOO niet altijd zeker is of er al sprake is van Corona
DOO : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.
DPL : Datum positieve labtest
DON : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen

En daarbij nog de DON/DPL/DOO correcties t.o.v. het bestand van gisteren.
Mutations : Totaal aantal mutaties t.o.v. gisteren
RIVM : Aantal besmettingen gemeld door RIVM

De huidige piekdag ligt (nog) op 14-12, met 12409 besmettingen (+4 tov vorige update)
Dit is dus veel meer als de vorige piekdag 19-10 (9983, 1 mutatie(s) tov vorige update) - e.e.a. is natuurlijk wel toe te schrijven aan verruimte testbeleid
Vermoedelijk komen hier nog hooguit enkele bij, het is dus wel terecht dat hier extra maatregelen ingesteld zijn.
De volgende piekdag ligt op 15-12 (12211, 2 mutatie(s) tov vorige update)

Dag met grootste mutatie : 16-2-2021 1654 (+418 tov vorige update)
Oudste mutatie : 24-9-2020

Van de vandaag gemelde besmettingen zijn er 3372 (+1036 tov vorige update) van de afgelopen 5 dagen, 614 (+147 tov vorige update) van de 5 dagen daarvoor, en de overige 59 nog ouder.
Er lijken een hoop nameldingen van de afgelopen dagen in te zitten

3-2-2021 lijkt de dag dat de meeste mutaties zijn verwerkt.

De huidige totalen + mutaties over de laatste 5 dagen :
13-2-2021 2646 (445 mutaties)
14-2-2021 2243 (650 mutaties)
15-2-2021 1753 (629 mutaties)
16-2-2021 1680 (-6 mutaties)
17-2-2021 2088 (1654 mutaties)

- De meeste mutaties vinden nog steeds de eerste 5 dagen plaatst.
- De piekdag ligt momenteel op 14(12409) december, 15(12211),16(11711) december zitten er zeer dicht op.
- Er worden bijna geen nieuwe besmettingen gemeld op 14 dec, daarna is de daling ingezet.
- Als we rekening houden met 10 dagen vertraging, dan is op 6 feb de daling tov 14 dec ca 8297 besmettingen.

Hieronder de grafiek van de cijfers zoals ze nu bekend zijn (de laatste 10 dagen zijn zeker nog niet compleet)

En op verzoek een van de afgelopen +/- 15 dagen het aantal DOO, DPL en DON per dag uitgesplits.

Vandaag een bijzonder hoog aantal DPL, waar het een aantal dagen erg laag was <1200

Daarnaast nog een grafiek op verzoek van @VoMy mbt de aantallen die per dag ouder zijn dan tot 5dagen, tot 10 dagen en ouder

Ik overweeg overigens weer te gaan stoppen met mijn cijfers, daar er mensen weer conclusies aan het trekken zijn op basis van dagcijfers en andere sites, en ik hierdoor het gevoel heb aan een dood paard te trekken, terwijl naar mijn idee deze breakdown juist een beter inzicht geeft over hoe de data verdeeld zit over meerdere dagen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198075932
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 15:46 schreef chratnox het volgende:

[..]

AZ wordt maar de vraag. In DE stoppen ze daar toch weer mee oid vanwege de vele bijwerkingen? Sowieso hebben we 8 miljoen Pfizer oid bij elkaar, dus als je dan maar 1 keer hoeft kunnen we daar al de helft van de bevolking mee vaccineren.
Dat.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 18 februari 2021 @ 15:47:23 #19
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198075938
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 15:46 schreef chratnox het volgende:

[..]

Duitsland daar mee gestopt ja? Binnenkort in maart krijgt in Nederland 18-60 jaar met medische indicatie een AZ vaccin.
  donderdag 18 februari 2021 @ 15:47:25 #20
14505 OProg
A Life in Music
pi_198075940
quote:
[ twitter ]

Tijd voor goed nieuws.

:o

Ik heb even geen tijd om het allemaal te lezen, maar blijkbaar werkt het dus na twee weken met 1 dosis uitstekend. Is het dan zo dat die tweede dosis uit de proeven kwam dat het belangrijk was door de afname van werking na een langere periode of zoiets?

Eigenlijk een beetje wat Jaap Goudsmit ook zei, dat die booster dan ook meegenomen kan worden in september.

En van die andere denk ik dat ze het gewoon nog niet weten.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_198075942
quote:
2s.gif Op donderdag 18 februari 2021 15:42 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik moet het nog zien dat er veel wordt versoepeld. Op korte termijn verwacht ik er weinig van, eerlijk gezegd. Zelfs het voortgezet onderwijs zet nu nog maar op 1 dag per week fysieke aanwezigheid in.
Sommige versoepelingen staan los van wat het kabinet/OMT wil :)
  donderdag 18 februari 2021 @ 15:47:43 #22
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_198075948
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 15:45 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Zeker goed nieuws. Tot nu toe zie ik vooral goede resultaten van het Pfizer vaccin, mooi dat de EU daarvan nog een paar honderd miljoen extra van heeft besteld.
En dat dat vaccin bestemd is voor onze meest kwetsbare mensen.

Voor jongere gezondere mensen zal AZ en Janssen ook wel goed genoeg zijn om veruit de meeste IC opnames te voorkomen :)
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_198075950
De Britse variant, soms ironisch "variant des doods" genoemd, slaat hard toe en snoert mondjes.
  donderdag 18 februari 2021 @ 15:48:20 #24
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_198075954
@_serial_ ik vind jouw cijfers altijd erg interessant :)
pi_198075961
Het is dat we nu aan het vaccineren zijn. Dan kunnen de besmettingen toenemen, als de risicogroepen beschermd zijn lopen de ziekenhuizen daar niet van vol. Anders zouden ze waarschijnlijk de scholen sluiten wel weer overwegen denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')