SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiėnten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Ik moet het nog zien dat er veel wordt versoepeld. Op korte termijn verwacht ik er weinig van, eerlijk gezegd. Zelfs het voortgezet onderwijs zet nu nog maar op 1 dag per week fysieke aanwezigheid in.quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Lijkt me niet want we gaan weer versoepelen en dan zullen er weer meer besmettingen bij komen. En dat is niet zo erg.
Tsja, voor die Israeliers heb je ook zo ongeveer een wc-borstel nodig om zo'n PCR testje af te nemen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:40 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Fijn joh, deze nieuwe wereld waar we in terecht komen. Zonder vaccin geen toegang meer.
Dus is het geen probleem? En iemand anders zei, mocht je geen bijdrage willen leveren aan de samenleving mag je verhongeren? Want je komt de supermarkt dan ook niet meer binnen?.quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Tsja, voor die Israeliers heb je ook zo ongeveer een wc-borstel nodig om zo'n PCR testje af te nemen.
Snap wel dat ze dan liever vaccineren.
Ook voor winkels ja? Heb je daar een echte bron bij?quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:40 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Fijn joh, deze nieuwe wereld waar we in terecht komen. Zonder vaccin geen toegang meer.
Mooi, tweede prik van Pfizer mee stoppen en iedereen die 50+ is als een malle vaccinerenquote:Op donderdag 18 februari 2021 15:43 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Tijd voor goed nieuws.
Dat eerste bericht is wel essentieel natuurlijk, dat zou betekenen dat we flink meer kunnen vaccineren.
Dat zou een gamechanger zijn, kroegen open in april!quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:43 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Tijd voor goed nieuws.
Dat eerste bericht is wel essentieel natuurlijk, dat zou betekenen dat we flink meer kunnen vaccineren.
Zeker goed nieuws. Tot nu toe zie ik vooral goede resultaten van het Pfizer vaccin, mooi dat de EU daarvan nog een paar honderd miljoen extra van heeft besteld.quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:43 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Tijd voor goed nieuws.
Eens.quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mooi, tweede prik van Pfizer mee stoppen en iedereen die 50+ is als een malle vaccineren
Iddquote:Op donderdag 18 februari 2021 15:43 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Tijd voor goed nieuws.
Shit man, daar gaat mijn shoppingtrip naar Tel Avivquote:Op donderdag 18 februari 2021 15:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Ook voor winkels ja? Heb je daar een echte bron bij?
mRNA zou wel onhandig zijn, in Nederland krijgen de meeste mensen een vectorvaccin (AZ, Janssen).
AZ wordt maar de vraag. In DE stoppen ze daar toch weer mee oid vanwege de vele bijwerkingen? Sowieso hebben we 8 miljoen Pfizer oid bij elkaar, dus als je dan maar 1 keer hoeft kunnen we daar al de helft van de bevolking mee vaccineren.quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:45 schreef Momo het volgende:
[..]
mRNA zou wel onhandig zijn, in Nederland krijgen de meeste mensen een vectorvaccin (AZ, Janssen).
Dat.quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
AZ wordt maar de vraag. In DE stoppen ze daar toch weer mee oid vanwege de vele bijwerkingen? Sowieso hebben we 8 miljoen Pfizer oid bij elkaar, dus als je dan maar 1 keer hoeft kunnen we daar al de helft van de bevolking mee vaccineren.
Duitsland daar mee gestopt ja? Binnenkort in maart krijgt in Nederland 18-60 jaar met medische indicatie een AZ vaccin.quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
AZ wordt maar de vraag. In DE stoppen ze daar toch weer mee oid vanwege de vele bijwerkingen? Sowieso hebben we 8 miljoen Pfizer oid bij elkaar, dus als je dan maar 1 keer hoeft kunnen we daar al de helft van de bevolking mee vaccineren.
quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:43 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Tijd voor goed nieuws.
Sommige versoepelingen staan los van wat het kabinet/OMT wilquote:Op donderdag 18 februari 2021 15:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik moet het nog zien dat er veel wordt versoepeld. Op korte termijn verwacht ik er weinig van, eerlijk gezegd. Zelfs het voortgezet onderwijs zet nu nog maar op 1 dag per week fysieke aanwezigheid in.
En dat dat vaccin bestemd is voor onze meest kwetsbare mensen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:45 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zeker goed nieuws. Tot nu toe zie ik vooral goede resultaten van het Pfizer vaccin, mooi dat de EU daarvan nog een paar honderd miljoen extra van heeft besteld.
Dat zei Jaap Goudsmit ook. Het is crisis, dus dan zou ik er voor kiezen om gewoon één prik te geven en zo veel mogelijk mensen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mooi, tweede prik van Pfizer mee stoppen en iedereen die 50+ is als een malle vaccineren
Ja weet niet zo goed meer waar, maar er kwam hier vanmorgen voorbij dat in DE veel plekken alweer stoppen met AZ omdat er veel bijwerkingen zijn en mensen die niet willen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Duitsland daar mee gestopt ja? Binnenkort in maart krijgt in Nederland 18-60 jaar met medische indicatie een AZ vaccin.
Ik kijk er elke dag naar hoor, zou het jammer vinden als je stoptquote:Op donderdag 18 februari 2021 15:46 schreef _serial_ het volgende:
Update van 18 februari (donderdag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM
* Aangezien de teststraten dicht waren op 7 februari en gedeeltelijk op 15 februari zijn de cijfers vertekend, maar de data geeft wel interessante inzichten.
[ afbeelding ]
Totaal : DOO+DPL+DON = aantal besmettingen, hier zit echter een onzekerheid in omdat bij DOO niet altijd zeker is of er al sprake is van Corona
DOO : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.
DPL : Datum positieve labtest
DON : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen
En daarbij nog de DON/DPL/DOO correcties t.o.v. het bestand van gisteren.
Mutations : Totaal aantal mutaties t.o.v. gisteren
RIVM : Aantal besmettingen gemeld door RIVM
De huidige piekdag ligt (nog) op 14-12, met 12409 besmettingen (+4 tov vorige update)
Dit is dus veel meer als de vorige piekdag 19-10 (9983, 1 mutatie(s) tov vorige update) - e.e.a. is natuurlijk wel toe te schrijven aan verruimte testbeleid
Vermoedelijk komen hier nog hooguit enkele bij, het is dus wel terecht dat hier extra maatregelen ingesteld zijn.
De volgende piekdag ligt op 15-12 (12211, 2 mutatie(s) tov vorige update)
Dag met grootste mutatie : 16-2-2021 1654 (+418 tov vorige update)
Oudste mutatie : 24-9-2020
Van de vandaag gemelde besmettingen zijn er 3372 (+1036 tov vorige update) van de afgelopen 5 dagen, 614 (+147 tov vorige update) van de 5 dagen daarvoor, en de overige 59 nog ouder.
Er lijken een hoop nameldingen van de afgelopen dagen in te zitten
3-2-2021 lijkt de dag dat de meeste mutaties zijn verwerkt.
De huidige totalen + mutaties over de laatste 5 dagen :
13-2-2021 2646 (445 mutaties)
14-2-2021 2243 (650 mutaties)
15-2-2021 1753 (629 mutaties)
16-2-2021 1680 (-6 mutaties)
17-2-2021 2088 (1654 mutaties)
- De meeste mutaties vinden nog steeds de eerste 5 dagen plaatst.
- De piekdag ligt momenteel op 14(12409) december, 15(12211),16(11711) december zitten er zeer dicht op.
- Er worden bijna geen nieuwe besmettingen gemeld op 14 dec, daarna is de daling ingezet.
- Als we rekening houden met 10 dagen vertraging, dan is op 6 feb de daling tov 14 dec ca 8297 besmettingen.
Hieronder de grafiek van de cijfers zoals ze nu bekend zijn (de laatste 10 dagen zijn zeker nog niet compleet)
[ afbeelding ]
En op verzoek een van de afgelopen +/- 15 dagen het aantal DOO, DPL en DON per dag uitgesplits.
[ afbeelding ]
Vandaag een bijzonder hoog aantal DPL, waar het een aantal dagen erg laag was <1200
Daarnaast nog een grafiek op verzoek van @:VoMy mbt de aantallen die per dag ouder zijn dan tot 5dagen, tot 10 dagen en ouder
[ afbeelding ]
Ik overweeg overigens weer te gaan stoppen met mijn cijfers, daar er mensen weer conclusies aan het trekken zijn op basis van dagcijfers en andere sites, en ik hierdoor het gevoel heb aan een dood paard te trekken, terwijl naar mijn idee deze breakdown juist een beter inzicht geeft over hoe de data verdeeld zit over meerdere dagen.
En ik ben een gezonde vrouw van begin 40 en durf het rustig aan met AZ. Lijkt me voor "mijn" doelgroep nog steeds goed genoeg. Dus het zou echt mooi zijn als Pfizer snel naar alle meest kwetsbare mensen kanquote:Op donderdag 18 februari 2021 15:46 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Idd
Dan zou je iig de groep 18-60 met medische indicatie gewoon Pfizer kunnen geven ipv AZ.
Ik val binnen die groep en zou ook veel liever Pfizer krijgen.
Daar schuurt het wel tegenaan ja.quote:
DPL = Date Positive Labquote:Op donderdag 18 februari 2021 15:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik kijk er elke dag naar hoor, zou het jammer vinden als je stopt
Ik ben even in de war, wat betekent die hoge DPL vandaag ook alweer?
Lees de cijfers altijd met interesse en ben blij dat ik daarna de dagcijfers juist weer wat kan relativeren.quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:46 schreef _serial_ het volgende:
Update van 18 februari (donderdag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM
* Aangezien de teststraten dicht waren op 7 februari en gedeeltelijk op 15 februari zijn de cijfers vertekend, maar de data geeft wel interessante inzichten.
[ afbeelding ]
Totaal : DOO+DPL+DON = aantal besmettingen, hier zit echter een onzekerheid in omdat bij DOO niet altijd zeker is of er al sprake is van Corona
DOO : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.
De huidige piekdag ligt (nog) op 14-12, met 12409 besmettingen (+4 tov vorige update)
Dit is dus veel meer als de vorige piekdag 19-10 (9983, 1 mutatie(s) tov vorige update) - e.e.a. is natuurlijk wel toe te schrijven aan verruimte testbeleid
Vermoedelijk komen hier nog hooguit enkele bij, het is dus wel terecht dat hier extra maatregelen ingesteld zijn.
Van de vandaag gemelde besmettingen zijn er 3372 (+1036 tov vorige update) van de afgelopen 5 dagen, 614 (+147 tov vorige update) van de 5 dagen daarvoor, en de overige 59 nog ouder.
- De piekdag ligt momenteel op 14(12409) december, 15(12211),16(11711) december zitten er zeer dicht op.
- Er worden bijna geen nieuwe besmettingen gemeld op 14 dec, daarna is de daling ingezet.
- Als we rekening houden met 10 dagen vertraging, dan is op 6 feb de daling tov 14 dec ca 8297 besmettingen.
Hieronder de grafiek van de cijfers zoals ze nu bekend zijn (de laatste 10 dagen zijn zeker nog niet compleet)
[ afbeelding ]
En op verzoek een van de afgelopen +/- 15 dagen het aantal DOO, DPL en DON per dag uitgesplits.
[ afbeelding ]
Vandaag een bijzonder hoog aantal DPL, waar het een aantal dagen erg laag was <1200
Daarnaast nog een grafiek op verzoek van @:VoMy mbt de aantallen die per dag ouder zijn dan tot 5dagen, tot 10 dagen en ouder
[ afbeelding ]
Ik overweeg overigens weer te gaan stoppen met mijn cijfers, daar er mensen weer conclusies aan het trekken zijn op basis van dagcijfers en andere sites, en ik hierdoor het gevoel heb aan een dood paard te trekken, terwijl naar mijn idee deze breakdown juist een beter inzicht geeft over hoe de data verdeeld zit over meerdere dagen.
Ah ok. Dat zal dan met een vertraging in het lab eerder deze week te maken hebben?quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
DPL = Date Positive Lab
Oftewel, positieve tests.
Het aantal ziekenhuisopnames zou inderdaad relatief minder hard moeten gaan stijgen ondanks een toename van besmettingen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:48 schreef opreis het volgende:
Het is dat we nu aan het vaccineren zijn. Dan kunnen de besmettingen toenemen, als de risicogroepen beschermd zijn lopen de ziekenhuizen daar niet van vol. Anders zouden ze waarschijnlijk de scholen sluiten wel weer overwegen denk ik.
DPL = Date positive labtestquote:Op donderdag 18 februari 2021 15:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik kijk er elke dag naar hoor, zou het jammer vinden als je stopt
Ik ben even in de war, wat betekent die hoge DPL vandaag ook alweer?
Dat wisten we natuurlijk al, daar partijen als de SP en de PvdA de hele avondklok en de juridische procedure er omheen afkraakten, berispten, neerhaalden en tackelden, om zich vervolgens af te vragen op welk papiertje zij moesten tekenen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:51 schreef 4-elements het volgende:
De rest van het debat is niet meer nodig...
[ twitter ]
Bedank voor de duiding.quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
DPL = Date positive labtest
Er zijn vandaag uitzonderlijk veel DPL's (gisteren ook al) normaal zit dat rond de 1500
Maar vandaag 300+ terwijl het met de ijsdagen rond de 1000 zat.
Ook hadden we teststraten die dicht waren op maandag
Vorige week zag je een dergelijk effect, maar ik heb het idee dat we deze week meer last hebben gehad van de gladheid. Wellicht ook testen die niet bij de labs konden komen door de gladheid.
Iets om in de gaten te houden.
Gelukkig is al helemaal duidelijk en uitgezocht enzo dat je als gevaccineerde het virus niet meer kan verspreiden.quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:52 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
In Vaticaanstad kan je ontslagen worden als je je niet wilt laten vaccineren.
Gelukkig heeft mijn werkgever aangegeven het vaccin niet verplicht te stellen. Hopelijk blijft dat zo als de overheid toch anders beslist.
Code Rood-piekquote:Op donderdag 18 februari 2021 15:53 schreef Michie_ het volgende:
Is het niet gewoon zo dat veel mensen zich maandag niet hebben laten testen en veel afspraken verzet zijn naar dinsdag en woensdag?
Yep. Nog even doorbijten tot het voorjaar er echt is.quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:39 schreef Discombobulate het volgende:
Denk niet dat we veel lager gaan. We moeten maar accepteren dat het bij 2000 - 4000 blijft dagelijks.
Zou best kunnen kloppen hoor. We zullen denk ik pas volgende week echt een goed beeld krijgen of we weer in een stijging terecht zijn gekomen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:53 schreef Michie_ het volgende:
Is het niet gewoon zo dat veel mensen zich maandag niet hebben laten testen en veel afspraken verzet zijn naar dinsdag en woensdag?
Dan zitten we tot minimaal april met die avondklok.....quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Yep. Nog even doorbijten tot het voorjaar er echt is.
quote:
Interessant, ik zou verwachten dat die plaatjes (besmet en gevolgen alsmede in leeftijdgroepen) over elkaar gelegd, een verband zouden duiden. Ik schuif de plaatjes overelkaar en ik zie geen - noch een verschoven - verband,quote:
hOuDt VoL1!quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Yep. Nog even doorbijten tot het voorjaar er echt is.
Dan kan heel goed een rol spelen, daarom moeten we de weekcijfers even afwachtenquote:Op donderdag 18 februari 2021 15:53 schreef Michie_ het volgende:
Die gaat er natuurlijk sowieso niet over twee weken af.quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:55 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Dan zitten we tot minimaal april met die avondklok.....
Overheid gaat vaccineren niet verplichten. Dat is echt tien bruggen te verquote:Op donderdag 18 februari 2021 15:52 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Gelukkig heeft mijn werkgever aangegeven het vaccin niet verplicht te stellen. Hopelijk blijft dat zo als de overheid toch anders beslist.
Nu.nl heeft het al over een inhaalslag om de cijfers te duiden.quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:56 schreef Houtenbeen het volgende:
De cijfers komen Rutte in ieder geval goed uit vandaag.
Bronnen hebben we hier niet nodig! Filmpjes van mensen met een voetbalclub in hun twitternaam is voldoende.quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Prachtige omschrijving wel.quote:
Echt zonde als zodadelijk de zomertijd in gaat en het tot 22 uur nog licht is buitenquote:Op donderdag 18 februari 2021 15:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Die gaat er natuurlijk sowieso niet over twee weken af.
De officiėle FOK!-peiling in dit topic gisteren gaf in ieder geval een hele andere uitslag. Ruim 80% wil de avondklok niet verlengen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:57 schreef Koffieplanter het volgende:
Jammer dat er nooit eens wordt doorgevraagd over dat zogenaamde draagvlak. Dat is iets waar ik graag officiėle stukken van zou willen inzien. De do-re-mi-fa-sol alweer een statistiekje vol peilingen van Gijs Rademaker zeggen me niet heel veel.
Nou niet zo genuanceerd doen, de avondklok moet wel met een reden minimaal tot april verlengd kunnen worden.quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nu.nl heeft het al over een inhaalslag om de cijfers te duiden.
Ook voor het eerst dat het Vaticaan iets goeds doet.quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:52 schreef mir1986 het volgende:
quote:Op donderdag 18 februari 2021 16:00 schreef 4-elements het volgende:
[..]
De officiėle FOK!-peiling in dit topic gisteren gaf in ieder geval een hele andere uitslag. Ruim 80% wil de avondklok niet verlengen.
Daar gaan de rondjes fietsen in de avond na het eten....quote:Op donderdag 18 februari 2021 16:00 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Echt zonde als zodadelijk de zomertijd in gaat en het tot 22 uur nog licht is buiten
Nee, maar is een indirecte verplichting niet net zo erg? Dat je gevaccineerd moet zijn om volledig deel te mogen nemen aan de maatschappij?quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Overheid gaat vaccineren niet verplichten. Dat is echt tien bruggen te ver
Lekker representatiefquote:Op donderdag 18 februari 2021 16:00 schreef 4-elements het volgende:
[..]
De officiėle FOK!-peiling in dit topic gisteren gaf in ieder geval een hele andere uitslag. Ruim 80% wil de avondklok niet verlengen.
Dat is nou ook weer niet de objectiefste groep.quote:Op donderdag 18 februari 2021 16:00 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Het NOS publiek ook nietquote:Op donderdag 18 februari 2021 16:01 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dat is nou ook weer niet de objectiefste groep.
Tja, corona is nou eenmaal belangrijker dan al het andere op deze aardkloot. Ondertussen gaan ondernemers failliet, vereenzamen ouderen en raken studenten depressief. Maar dat is niet belangrijk.quote:Op donderdag 18 februari 2021 16:01 schreef alors het volgende:
Maak van volksgezondheid maar corona gezondheid.
Ga lekker in China wonen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 16:01 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ook voor het eerst dat het Vaticaan iets goeds doet.
Hopelijk doen alle werkgevers in Nederland dit ook.
Want die slappe hap hier wat wij de overheid noemen gaat het niet verplicht
Zoals kinderen weren van de opvang omdat Vlinder en Stoer door mama niet gevaccineerd mogen worden tegen polio?quote:Op donderdag 18 februari 2021 16:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, maar is een indirecte verplichting niet net zo erg? Dat je gevaccineerd moet zijn om volledig deel te mogen nemen aan de maatschappij?
Nee. Dat zou juist super goed zijn als de overheid of een werkgever zoiets doet.quote:Op donderdag 18 februari 2021 16:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, maar is een indirecte verplichting niet net zo erg? Dat je gevaccineerd moet zijn om volledig deel te mogen nemen aan de maatschappij?
Volgens Rutte is daar draagvlak voor - ook gecreėerd met angst aanjagen - omdat ze denken dat ze daarmee de Engelse Varianten kunnen voorkomen zodat een derde golf wordt voorkomen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:57 schreef Koffieplanter het volgende:
Jammer dat er nooit eens wordt doorgevraagd over dat zogenaamde draagvlak. Dat is iets waar ik graag officiėle stukken van zou willen inzien. De do-re-mi-fa-sol alweer een statistiekje vol peilingen van Gijs Rademaker zeggen me niet heel veel.
Ja, dat zeg ik dus net in post #59. Ik zou graag de officiėle cijfers van het kabinet en ministerie zien hoe zij dat draagvlak peilen. Als je aan geraniumterroristen vraagt wat zij denken over het wel of niet voortzetten van de avondklok kan ik de uitslag ook wel dromen.quote:
Daar kan ik dan weer de NPO1 peiling van gisteren tegenover zetten, waar zelfs 85% tegen verlening van de avondklok was. Zo heeft iedereen wel een poll om zijn/haar eigen gelijk te bewijzen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 16:02 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Moet je wel even bij zeggen dat het wappie gehalte op FOK zeer hoog is.
Zeker bij het deel dat zo'n poll doet.
Lokale nieuwszender hier had ook zo'n poll en daar was het ites van 80% die het prima vond, aanblijven avondklok.
Pieter Omtzigt.quote:Op donderdag 18 februari 2021 16:03 schreef Bocaj het volgende:
Ik kijk weer ff mee... Ik ga Njet stemmen op Rutte komende maand... Maarja op wie dan wel weten we ook niet!!
Mensen die hun kinderen zo noemen moet je om een andere reden excommuniceren.quote:
Als het wappiegehalte hier zo hoog is, zou je dan niet blijer worden om ergens anders heen te gaan?quote:Op donderdag 18 februari 2021 16:02 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Lokale nieuwszender hier had ook zo'n poll en daar was het ites van 80% die het prima vond, aanblijven avondklok.
Allemaal komedie, zei ik toch al eerder. Het is daar voor het grootste deel één pot nat. Wie niet mee wil doen die sluiten ze buiten. En dan mag Kuzu niks over een dictator zeggen ? Die man heeft triest genoeg gelijk.quote:Een meerderheid van de Tweede Kamer steunt de spoedwet die het demissionaire kabinet heeft ingediend om de juridische grondslag voor de avondklok te verbeteren. "Maar het kabinet moet niet opnieuw nat gaan", waarschuwde PvdA-Kamerlid Kuiken in het debat over de kwestie.
ja21 met nanninga en een flink deel in de senaat?quote:Op donderdag 18 februari 2021 16:03 schreef Bocaj het volgende:
Ik kijk weer ff mee... Ik ga Njet stemmen op Rutte komende maand... Maarja op wie dan wel weten we ook (nog) niet!!
Ik zit ff in meeleesmodus maar ik kijk elke dag naar jouw grafieken dus ik stem tegenquote:Op donderdag 18 februari 2021 15:46 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een stem op Pieter Omtzigt is een stem op Pieter Omtzigt.quote:Op donderdag 18 februari 2021 16:05 schreef maan_man het volgende:
[..]
Een stem op Pieter Omtzigt is een stem op het CDA. Het CDA is ook Grapperhaus en de Jonge.
Ik las die eerste zin en in een moment van ''derp'' dacht ik dat je het had over de voetbalclub AZquote:Op donderdag 18 februari 2021 16:04 schreef Arizona het volgende:
Maar nog even terugkomend op wat de Duitsers tegen AZ hebben, ik hoorde daar net nog wat over op de Duitse radio:
- biedt minder bescherming
- heeft meer bijwerkingen
- hierdoor zijn twee klinieken gestopt met hiermee inenten
- Pfizer is favoriet
- Omdat er door de bijwerkingen veel personeel tijdelijk uitviel vond men het niet praktisch het personeel in te enten
Heel eerlijk, ik vind het lastig. Ik ben blij dat de kinderen op de opvang gevaccineerd zijn, ook omdat het mijn dochter helpt. Daarom kies ik ervoor om mijzelf en mijn dochter te laten vaccineren.quote:Op donderdag 18 februari 2021 16:02 schreef Questular het volgende:
[..]
Zoals kinderen weren van de opvang omdat Vlinder en Stoer door mama niet gevaccineerd mogen worden tegen polio?
Totale onzin, er wordt hier heel redelijk gediscussieerd. Als je de avondklok bijvoorbeeld buiten proportioneel vindt, dan ben je niet meteen een wappie.quote:Op donderdag 18 februari 2021 16:02 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Daar sluit ik mij bij aan. Hoe meer goed gefundeerde statistieken, hoe beter.quote:Op donderdag 18 februari 2021 16:05 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Ik zit ff in meeleesmodus maar ik kijk elke dag naar jouw grafieken dus ik stem tegen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |