abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198059020
Insert eendenplaatje
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_198059026
Mijn lapo:

Ik vraag me bij de pijnlijke uitstrijkjes soms wel af of zo'n huisarts ook weet dat je een kleine kunt gebruiken, m warm maken etc.

Maar de mijne doen nooit pijn *O* *O*
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_198059188
De lokale omroep wil ons interviewen :D grappig

Ook net een gesprek met lokaal bedrijfje gehad *O* was leuk. Als het bier in de smaak valt komt er denk ik wel een samenwerking *O*
pi_198059460
Wat leuk @Sarabi!

Lekker productieve middag gehad. Bestelling bij zowel de dierenarts als intratuin opgehaald. Blokje om gefietst (geen handschoenen nodig *O* ). Daarna de niet opgeruimde administratie (van ruim een jaar) doorgenomen en heel veel kunnen weggooien. Nog een paar dingen opruimen of scannen en opruimen. Hoef nu niet een zoektocht te ondernemen om de belastingen te kunnen invullen.
Daarna de rest van de kleine kamer opgeruimd en schoongemaakt. Ruimte om weer wat naaiprojecten te kunnen opstarten *O*
We have far more in common than that which devides us..
pi_198060128
Hier weer beeeeeetje kook inspiratie; vandaag kipendijtjes gemarineerd, liggen nu te garen, straks chinese kool erbij smoren.
En dan met een zelfgemaakt zoetzuur sausje afmaken, en rijst erbij.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_198060178
Schoteltje bedacht om my precioussss dragon heen met pasta en garnalen... vergeet ik de dragon erbij te doen :')

Ik geef de vaccinatie de schuld *rilll* Het waren twee mooie bijna klachtenvrije uren.
Volgende para mag pas voor het slapen gaan ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_198060228
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
Schoteltje bedacht om my precioussss dragon heen met pasta en garnalen... vergeet ik de dragon erbij te doen :')

Ik geef de vaccinatie de schuld *rilll* Het waren twee mooie bijna klachtenvrije uren.
Volgende para mag pas voor het slapen gaan ;(
Ach wat jammer. Maar mag je nu dan nog niet naar bed?
pi_198060278
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:38 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ach wat jammer. Maar mag je nu dan nog niet naar bed?
Dan word ik vast heel vroeg wakker en kan dan niet meer slapen ;(
En de tabletten zitten dan wat te dicht op elkaar.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_198060342
@Tally oef, naar :{

Ik ben ook weer net wakker en nu gaarrrr. Mijn lijf moet ook nog even wennen. Hoofdpijn was ook wel een veelvoorkomende bijwerking.

Wel vandaag nog een sollicitatie verstuurd.

Zo broodjes 'gyros' eten :9
pi_198060442
Avondeten in huize P&G: pastinaak-courgette-soep :9
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_198060444
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 17:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat leuk @:Sarabi!

Lekker productieve middag gehad. Bestelling bij zowel de dierenarts als intratuin opgehaald. Blokje om gefietst (geen handschoenen nodig *O* ). Daarna de niet opgeruimde administratie (van ruim een jaar) doorgenomen en heel veel kunnen weggooien. Nog een paar dingen opruimen of scannen en opruimen. Hoef nu niet een zoektocht te ondernemen om de belastingen te kunnen invullen.
Daarna de rest van de kleine kamer opgeruimd en schoongemaakt. Ruimte om weer wat naaiprojecten te kunnen opstarten *O*
Lekker bezig!
Spoilers!
pi_198060449
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:31 schreef fietsie het volgende:
Hier weer beeeeeetje kook inspiratie; vandaag kipendijtjes gemarineerd, liggen nu te garen, straks chinese kool erbij smoren.
En dan met een zelfgemaakt zoetzuur sausje afmaken, en rijst erbij.
Fietsie, wat doe jij allemaal met de sousvide? :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_198060468
En we zijn toch overstag gegaan. Er is een Switch :’) Met Minecraft en Mario Kart :+ Fortnite is inmiddels ook aan het downloaden :P
pi_198060502
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:54 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Fietsie, wat doe jij allemaal met de sousvide? :P
Tot nu toe gedaan:
- Zalmmoten
- Kipfilet
- Kippedijfilet
- Hele kippepoten (dij + poot)
- Kalkoen-reconstructie (die van kerst, 2 dijen+poot aan elkaar gefuseerd)
- Kalkoenfilet
- 3 verschillende varkensrollades
- 1 runderrollade
- Ossenhaas (in diverse grootten)
- Rosbief

En experimenteel een keer goedkope hamlappen met vet en zeen en zooi eraan; die deed ik 14 uur en toen was "alles" eetbaar :P

Ik besef met dat groenten in theorie ook kunnen, maar ik heb op het moment heel heel heel weinig groente inspiratie, ook nog niets voor in de tuin omdat daar eerst techniek plaats moet vinden, en ik geen zin heb in een vensterbank vol blubber op het moment.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_198061113
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 17:18 schreef Vanyel het volgende:
Mijn lapo:

Ik vraag me bij de pijnlijke uitstrijkjes soms wel af of zo'n huisarts ook weet dat je een kleine kunt gebruiken, m warm maken etc.

Maar de mijne doen nooit pijn *O* *O*
Mijn n=een paar keer ervaring met twee vrouwelijke huisartsen: ze weten dat wel, warm maken doen ze ook altijd wel, maar dat je een kleine kan gebruiken bieden ze niet pro-actief aan. Ik heb daar meerdere keren met tranen over de wangen rollend van de pijn op de behandeltafel gelegen, maar pas in het ziekenhuis waar bij een vervolgafspraak een colposcopie gedaan ging worden, en ik van de spanning al huilend in de wachtkamer zat, bood de gynaecoloog aan om het eerst met een kleine eendenbek te proberen.

Sinds toen vraag ik er bij elk gynaecologisch onderzoek waar dan ook standaard om, zeggen ze altijd dat het dan kan zijn dat ze het niet goed genoeg kunnen zien en of ik niet toch de normale wil proberen, en zeg ik dat ze het toch maar eerst met de kleine moet proberen, en dat is nooit een probleem.

Weet niet zo goed ook waarom ze daar zo ingewikkeld over doen.

@Sarabi wat een toffe ontwikkelingen allemaal! En nog maar 3 nachtjes slapen en dan sta je aan m'n deur! *O*
pi_198061207
Eendenbek, geinige naam, en vind het persoonlijk niet vervelend, zelfs op geen enkele manier oncomfortabel. Of nou ja, niet storend oncomfortabel :+ Maar goed, ik zie altijd wel heel gauw de lol in van malle fratsen in de onderbroekregio, dat scheelt vast oO<
Let me see you stripped down to the bone
pi_198061235
Tof @Sarabi, krijgen wij het interview hier ook te zien? Echt zo cool hoe het allemaal aan het rollen is voor jullie! O+
pi_198061301
Lekker hè @Kaatje1, zonder handschoenen? Ik deed vandaag voor het eerst in een flinke tijd boodschappen zonder sjaal om, was instant in zomerstemming! :D
pi_198061366
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:57 schreef fietsie het volgende:

[..]

Tot nu toe gedaan:
- Zalmmoten
- Kipfilet
- Kippedijfilet
- Hele kippepoten (dij + poot)
- Kalkoen-reconstructie (die van kerst, 2 dijen+poot aan elkaar gefuseerd)
- Kalkoenfilet
- 3 verschillende varkensrollades
- 1 runderrollade
- Ossenhaas (in diverse grootten)
- Rosbief

En experimenteel een keer goedkope hamlappen met vet en zeen en zooi eraan; die deed ik 14 uur en toen was "alles" eetbaar :P

Ik besef met dat groenten in theorie ook kunnen, maar ik heb op het moment heel heel heel weinig groente inspiratie, ook nog niets voor in de tuin omdat daar eerst techniek plaats moet vinden, en ik geen zin heb in een vensterbank vol blubber op het moment.
Hmmm..zalm staat voor morgen op het programma. Hoe lang en op welke temperatuur heb je dat gedaan? Kippedijen hadden we zaterdag met wat tijm en citroen :9

Er is volgens mij nog helemaal geen recent sous-vide topic. Alleen wat oude dingen uit 2014 van LHO :?
pi_198061477
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:37 schreef minilot het volgende:
Lekker hè @:Kaatje1, zonder handschoenen? Ik deed vandaag voor het eerst in een flinke tijd boodschappen zonder sjaal om, was instant in zomerstemming! :D
Heerlijk was het. Ga denk ik zaterdag ook een eind fietsen, zo’n zin in
pi_198061524
Nog even doorklagen: 38,5 aangetikt op de thermometer :')
Als het morgen niet beter is ga ik maar eens overleggen bij mijn zorgwerkgever.
Normaal had ik allang een staaf in de neus aangevraagd. Nu is het een vrij zekere gok dat het door de vaccinatie komt, maar dan mogen zij de keuze maken of ik mag werken of niet. Of ik me nu beter voel of niet.
pi_198061530
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:44 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Heerlijk was het. Ga denk ik zaterdag ook een eind fietsen, zo’n zin in
Gisteren zat de lente ook zo heerlijk in de lucht O+

En er was opeens weer geluidsoverlast van vogels *O*
pi_198061534
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
Normaal had ik allang een staaf in de neus aangevraagd. Nu is het een vrij zekere gok dat het door de vaccinatie komt, maar dan mogen zij de keuze maken of ik mag werken of niet. Of ik me nu beter voel of niet.
Hm lijkt me dat je niet mag werken nu :)
pi_198061668
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:48 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hm lijkt me dat je niet mag werken nu :)
Zoals ik me nu voel wil ik ook niet werken. Maar morgen kan dat blijkbaar heel anders zijn.
Het is nu alleen zo dubbel, alles past bij vaccinatie en daar word je niet besmettelijk van. Maar past ook bij COVID natuurlijk -O-
pi_198061748
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:34 schreef minilot het volgende:
Tof @:Sarabi, krijgen wij het interview hier ook te zien? Echt zo cool hoe het allemaal aan het rollen is voor jullie! O+
Geen idee of dat een beetje makkelijk te delen is. Maar zo ja laat het zeker zien :Y
En zo'n interview is echt niets voor ons :D maar wel gaaf dat we interessant genoeg zijn.
pi_198061788
quote:
Vervelend -O- hopelijk zijn de klachten snel weg
pi_198061807
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:54 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Geen idee of dat een beetje makkelijk te delen is. Maar zo ja laat het zeker zien :Y
En zo'n interview is echt niets voor ons :D maar wel gaaf dat we interessant genoeg zijn.
Er zal vast een digitale versie van komen, lijkt me. We willen jullie lezen *O*
  woensdag 17 februari 2021 @ 19:57:40 #28
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198061861
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:29 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Mijn n=een paar keer ervaring met twee vrouwelijke huisartsen: ze weten dat wel, warm maken doen ze ook altijd wel, maar dat je een kleine kan gebruiken bieden ze niet pro-actief aan. Ik heb daar meerdere keren met tranen over de wangen rollend van de pijn op de behandeltafel gelegen, maar pas in het ziekenhuis waar bij een vervolgafspraak een colposcopie gedaan ging worden, en ik van de spanning al huilend in de wachtkamer zat, bood de gynaecoloog aan om het eerst met een kleine eendenbek te proberen.

Sinds toen vraag ik er bij elk gynaecologisch onderzoek waar dan ook standaard om, zeggen ze altijd dat het dan kan zijn dat ze het niet goed genoeg kunnen zien en of ik niet toch de normale wil proberen, en zeg ik dat ze het toch maar eerst met de kleine moet proberen, en dat is nooit een probleem.

Weet niet zo goed ook waarom ze daar zo ingewikkeld over doen.

@:Sarabi wat een toffe ontwikkelingen allemaal! En nog maar 3 nachtjes slapen en dan sta je aan m'n deur! *O*
Nieuwsgierige vraag, hebben vrouwen die zoveel last ervaren van een eendenbek ook zoveel last bij de 'coïtus' zeg maar? Of iets anders inbrengen.

Fysiek zie ik niet dat dit voor je vagina een probleem zou moeten zijn, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Maar zit daar verschil tussen, tussen eendenbek of piemel/dildo?

Wordt er trouwens behalve een kleiner, of verwarmd speculum ook iets anders aangeboden om die angst of klachten te verminderen?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198061877
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:56 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Er zal vast een digitale versie van komen, lijkt me. We willen jullie lezen *O*
Lezen zou nog niet zo erg zijn, ben bang dat er ook beeld bij komt :')
  woensdag 17 februari 2021 @ 19:59:11 #30
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198061911
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:52 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Zoals ik me nu voel wil ik ook niet werken. Maar morgen kan dat blijkbaar heel anders zijn.
Het is nu alleen zo dubbel, alles past bij vaccinatie en daar word je niet besmettelijk van. Maar past ook bij COVID natuurlijk -O-
Vanmiddag opgepast op buurkinderen omdat hun ouders hartstikke ziek zijn na de vaccinatie.

Balen! Hopelijk hebben andere varianten minder bijwerkingen. En hopelijk gaat het voor jou snel voorbij!
pi_198061966
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:59 schreef Molo het volgende:

[..]

Vanmiddag opgepast op buurkinderen omdat hun ouders hartstikke ziek zijn na de vaccinatie.

Balen! Hopelijk hebben andere varianten minder bijwerkingen. En hopelijk gaat het voor jou snel voorbij!
Hoorde gisteren dat een cliënt overleden is en haar man ligt kritiek.
Om dat bij anderen te voorkomen ben ik met liefde een paar dagen meh :Y

En ‘fijn’ om te horen dat ik niet de enige ben :D
pi_198062001
quote:
Balen joh. Gewoon lekker thuisblijjven. Dit duurt toch max 3 dagen las ik ergens? Ziek werken corona of niet is sowieso niet slim
pi_198062065
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:01 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Balen joh. Gewoon lekker thuisblijjven. Dit duurt toch max 3 dagen las ik ergens? Ziek werken corona of niet is sowieso niet slim
Als ik morgen weer fit ben (met hooguit een klein spierpijntje) kan ik prima werken.
Als het mag van GGD en wg. Met koorts is het een echte ziekmelding.
pi_198062169
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:58 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Lezen zou nog niet zo erg zijn, ben bang dat er ook beeld bij komt :')
Kratje voor je gezicht :+
pi_198062206
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:40 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Er is volgens mij nog helemaal geen recent sous-vide topic. Alleen wat oude dingen uit 2014 van LHO :?
Voor het bereiden van onzaagbaar beton vezelrepen en fundering-geschikt brooddeeg?
  woensdag 17 februari 2021 @ 20:06:56 #36
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198062218
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:00 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Hoorde gisteren dat een cliënt overleden is en haar man ligt kritiek.
Om dat bij anderen te voorkomen ben ik met liefde een paar dagen meh :Y

En ‘fijn’ om te horen dat ik niet de enige ben :D
Alleen nog niet helemaal duidelijk of besmettelijkheid echt fors minder tot weg is natuurlijk na vaccinatie... :{
pi_198062338
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:52 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Uhu.. maar buiten dat valt het onder goed werkgeverschap om personeel met koorts terug naar bed te sturen.
Onafhankelijk van covid zegmaar :)

Dus vanavond lekker op tijd naar bed.. misschien valt het morgen allemaal wel mee :*
pi_198062392
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:06 schreef Molo het volgende:

[..]

Alleen nog niet helemaal duidelijk of besmettelijkheid echt fors minder tot weg is natuurlijk na vaccinatie... :{
Sowieso na de 1e vaccinatie niet lijkt me.
En de percentages mbt bescherming... zijn niet superhoog vind ik persoonlijk. Daar had ik eigenlijk meer van verwacht :X
pi_198062494
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:06 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja, precies dat.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:10 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Uhu.. maar buiten dat valt het onder goed werkgeverschap om personeel met koorts terug naar bed te sturen.
Onafhankelijk van covid zegmaar :)

Dus vanavond lekker op tijd naar bed.. misschien valt het morgen allemaal wel mee :*
Bij koorts meld ik me gewoon ziek. Maar die was nieuw.... tot twee uur geleden :')
Dadelijk pillen erin, goede slaap en dan zie ik morgen idd wel hoe ik me voel.
Ga zie GGD sowieso bellen denk ik. Al is het maar voor mijn eigen gemoedsrust.
pi_198062528
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:12 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

En de percentages mbt bescherming... zijn niet superhoog vind ik persoonlijk. Daar had ik eigenlijk meer van verwacht :X
Ja, werd ik ook minder blij van. Maar heel veel mensen die op 60% gaan zitten en een hoop 95% volk brengt de R ook drastisch naar beneden natuurlijk.

Griepvaccin biedt in een goed jaar blijkbaar maar 30% bescherming.
pi_198062604
Dat percentage gaat ook omlaag door mensen die nog milde symptomen krijgen. Dat is toch beter dan in het ziekenhuis belanden.
pi_198062644
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:19 schreef Myraela het volgende:
Dat percentage gaat ook omlaag door mensen die nog milde symptomen krijgen. Dat is toch beter dan in het ziekenhuis belanden.
Ik las ergens dat een groep mensen met het vaccin nog steeds covid kunnen krijgen, alleen in een dusdanig milde vorm dat er bij elke trial 0 ziekenhuisopnames waren. Ik zou zeggen dat dat prima is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_198062662
Vandaag vond ik voor het eerst de avondklok wat jammer. Moest naar kantoor, dus daarna bij een vriendin in Den Haag gegeten. Moest om kwart over zeven alweer weg om op tijd thuis te zijn. :’)
pi_198062665
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:16 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ja, werd ik ook minder blij van. Maar heel veel mensen die op 60% gaan zitten en een hoop 95% volk brengt de R ook drastisch naar beneden natuurlijk.

Griepvaccin biedt in een goed jaar blijkbaar maar 30% bescherming.
En in een slecht jaar beschermt hij je tegen het verkeerde griepvirus :)

Het was ook geen waardeoordeel verder.
Ik had vooral meer verwacht.
pi_198062730
Oh, mijn moeder zag op tv dat er x mensen waren overleden na vaccinatie. En nu twijfelt ze of ze het wel moet nemen, want je gaat dood aan het vaccin |:( Hoeveel meer mensen zullen die conclusie zo getrokken hebben?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_198062758
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:24 schreef Isabeau het volgende:
Oh, mijn moeder zag op tv dat er x mensen waren overleden na vaccinatie. En nu twijfelt ze of ze het wel moet nemen, want je gaat dood aan het vaccin |:( Hoeveel meer mensen zullen die conclusie zo getrokken hebben?
Andere mensen gaan dood omdat ze het vaccin niet kregen :X

Behoorlijk wat meer mensen dan die dood gingen na het vaccin vermoed ik :X

Toch denk ik dat je moeder niet de enige is die door dat soort berichten gaat twijfelen.
pi_198062795
quote:
Ik ben al een paar krantenkoppen tegengekomen die dat ook insinueerden, dan vraag ik me af wat er mis is met die eindredacteur die dat aftekent.
  woensdag 17 februari 2021 @ 20:27:35 #48
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198062809
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:12 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Vind dat wel meevallen eigenlijk

Als het 70% beschermt is dat niet dat het in 30% van de gevallen neits doet.
Als je er licht zieke van wordt is dat mega winst boven langdurige klachten, ziekenhuisopname of doodgaan
pi_198062877
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:26 schreef fietsie het volgende:

Ik ben al een paar krantenkoppen tegengekomen die dat ook insinueerden, dan vraag ik me af wat er mis is met die eindredacteur die dat aftekent.
Heb je dan geen enkel inzicht in de impact van je berichtgeving? Of ben je zelf antivaxx en enthousiast dat je eindelijk een manier hebt gevonden het gepeupel tegen vaccins te waarschuwen 8)7

Ik heb maar gezegd dat ze begonnen zijn met het vaccineren van 90+ 'ers. En dat die wat sneller geneigd zijn op korte termijn te sterven. Zoals altijd. Want mensen gaan dood. Elke dag. En dat kan ook vlak voor en vlak na een vaccinatie zijn.
  woensdag 17 februari 2021 @ 20:29:41 #50
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198062890
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik las ergens dat een groep mensen met het vaccin nog steeds covid kunnen krijgen, alleen in een dusdanig milde vorm dat er bij elke trial 0 ziekenhuisopnames waren. Ik zou zeggen dat dat prima is.
Yep! Zeker mee eens.

Alleen als je dus nog steeds wel dik verspreider kunt zijn, dient de vaccinatie vooral als uitgangspunt jezelf beschermen

Kut voor de mensen die niet gevaccineerd kunnen worden natuurlijk wel.
pi_198062901
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:26 schreef fietsie het volgende:

[..]

Er kwam wel meer berichtgeving mbt vaccinatie en de organisatie daarvan op het nieuws waarvan ik zachtjes zuchtend even mn hoofd hard op tafel wilde slaan.
  woensdag 17 februari 2021 @ 20:31:55 #52
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198063016
quote:
Tsja...

Hoogbejaarden met broze gezondheid kunnen na zoiets overlijden ja. Kun je nagaan hoe hard ze dood waren gegaan door Covid.

Gok dat je moeder die laatste denkstap gemist heeft?
pi_198063065
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:30 schreef Uhmmpie het volgende:

Er kwam wel meer berichtgeving mbt vaccinatie en de organisatie daarvan op het nieuws waarvan ik zachtjes zuchtend even mn hoofd hard op tafel wilde slaan.
Ik kan het mis hebben, maar het lijkt me gewoon onderdeel van je journalistiek opleiding. Weten hoe je een gevoel/mening kan sturen met een bepaalde manier van berichtgeving. Beetje ethiek lijkt me ook onderdeel van je opleiding. Feiten zijn feiten natuurlijk, maar nuance in hoe je die feiten brengt is altijd mogelijk. Maar misschien valt het onder 'sensatie verkoopt' en dan is er weinig plaats voor nuance. Of pas onder de kop. En er zijn heul veel mensen die serieus alleen koppen lezen :X
  woensdag 17 februari 2021 @ 20:33:58 #54
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198063103
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Heb je dan geen enkel inzicht in de impact van je berichtgeving? Of ben je zelf antivaxx en enthousiast dat je eindelijk een manier hebt gevonden het gepeupel tegen vaccins te waarschuwen 8)7

Ik heb maar gezegd dat ze begonnen zijn met het vaccineren van 90+ 'ers. En dat die wat sneller geneigd zijn op korte termijn te sterven. Zoals altijd. Want mensen gaan dood. Elke dag. En dat kan ook vlak voor en vlak na een vaccinatie zijn.
Mensen zijn gewoon dom :T
pi_198063114
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:31 schreef Molo het volgende:

[..]

Tsja...

Hoogbejaarden met broze gezondheid kunnen na zoiets overlijden ja. Kun je nagaan hoe hard ze dood waren gegaan door Covid.

Lekker subtiel :)

Je hebt gelijk hoor.. maar echt subtiel is het niet.
pi_198063138
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:31 schreef Molo het volgende:

Tsja...

En toch vraag ik me af of we mensen met een serieus heel broze gezondheid wel moeten vaccineren. Kijk naar Cat-astrophe. Ook best ziek en volgens mij is ze jong en gezond. Voor een fragiele hoogbejaarde kan het net het tikje de verkeerde richting op zijn. En dat wilden we nou net voorkomen met vaccineren :{ Het is complex, ik snap het.
pi_198063175
quote:
Daarom lijd ik nu in stilte en ben blij dat ik jullie heb *;
Mijn ouders zijn intelligente mensen en zullen er niet om afhaken maar ik weet niet waar ze verder met deze info naartoe lopen.
Zou niet willen dat mensen dezelfde redenatie als je moeder gaan krijgen :X
pi_198063186
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:06 schreef fietsie het volgende:

[..]

Voor het bereiden van onzaagbaar beton vezelrepen en fundering-geschikt brooddeeg?
_O-
pi_198063195
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik kan het mis hebben, maar het lijkt me gewoon onderdeel van je journalistiek opleiding. Weten hoe je een gevoel/mening kan sturen met een bepaalde manier van berichtgeving. Beetje ethiek lijkt me ook onderdeel van je opleiding. Feiten zijn feiten natuurlijk, maar nuance in hoe je die feiten brengt is altijd mogelijk. Maar misschien valt het onder 'sensatie verkoopt' en dan is er weinig plaats voor nuance. Of pas onder de kop. En er zijn heul veel mensen die serieus alleen koppen lezen :X
Van de journalistieke opleiding heb ik steeds minder een hoge pet op.
pi_198063202
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:27 schreef Molo het volgende:

[..]

Vind dat wel meevallen eigenlijk

Als het 70% beschermt is dat niet dat het in 30% van de gevallen neits doet.
Als je er licht zieke van wordt is dat mega winst boven langdurige klachten, ziekenhuisopname of doodgaan
JAMAAR IK BEN NU ZIEKER DAN TOEN IK BESMET WAS, EN HET IS EEN COMPLOT EN MIJN N IS EINZ!!111!,111!!

Dus :7
pi_198063218
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En toch vraag ik me af of we mensen met een serieus heel broze gezondheid wel moeten vaccineren. Kijk naar Cat-astrophe. Ook best ziek en volgens mij is ze jong en gezond. Voor een fragiele hoogbejaarde kan het net het tikje de verkeerde richting op zijn. En dat wilden we nou net voorkomen met vaccineren :{ Het is complex, ik snap het.
Voordeel is wel dat ouderen een ander vaccin krijgen dan cat.
Met wat ik zo om me heen hoor... minder mensen die goed ziek worden van dat andere vaccin
  woensdag 17 februari 2021 @ 20:38:22 #62
63722 z80
I fink you freaky
pi_198063243
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat was tig jaren terug. Nu verkoopt enkel negatief, dood en verderf nieuws.
Zelfs de positieve berichten moeten afgesloten worden met een negatieve noot.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_198063260
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:37 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

JAMAAR IK BEN NU ZIEKER DAN TOEN IK BESMET WAS, EN HET IS EEN COMPLOT EN MIJN N IS EINZ!!111!,111!!

Wel sneller weer beter hoop ik.
EN je kunt nu gewoon nog lekker eten... ook heel belangrijk. Prioriteiten :)
pi_198063297
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:38 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Wel sneller weer beter hoop ik.
EN je kunt nu gewoon nog lekker eten... ook heel belangrijk. Prioriteiten :)
Ja, smaak doet het nog *O*

Maar dat deed het in december de eerste paar dagen ook...
Staat gelukkig niet bij het bijwerkingenlijstje dus immuunsysteem moet gewoon normaal braaf gaan doen. Lijkt wel een hitsige puber, zo enthousiast bezig nu _O-
pi_198063301
quote:

[..]

Het gevaar is dat het virus te besmettelijk is en je moeder daar wellicht te zwak voor om het goed te kunnen doorstaan.
Misschien wordt ze even ziek maar niet in vergelijking als corona haar te pakken krijgt.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_198063346
@Cat-astrophe; als je nu test hebt aangevraagd mag je natuurlijk sowieso niet weg.
pi_198063375
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:39 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ja, smaak doet het nog *O*

Maar dat deed het in december de eerste paar dagen ook...
Staat gelukkig niet bij het bijwerkingenlijstje dus immuunsysteem moet gewoon normaal braaf gaan doen. Lijkt wel een hitsige puber, zo enthousiast bezig nu _O-
Wat ik vooral leuk vind trouwens..
dat jij zo heerlijk alles uitpluist wat je lijf doet als je ziek bent. Puur onderzoekend Ipv met een ondertoon van dat je je rot voelt O+

Daar geniet ik stiekem wel een beetje van :)
pi_198063420
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:41 schreef FutureFairytale het volgende:
@:Cat-astrophe; als je nu test hebt aangevraagd mag je natuurlijk sowieso niet weg.
Dat weet ik.
Maar nog geen test aangevraagd. Heeft ook weinig zin (net gecheckt bij vriendin die bij GGD werkt) omdat ik zo recent besmet ben geweest dat ik waarschijnlijk gewoon nog positief test.
Maar of ik dus ook nog immuun ben/was... dat weten we niet.

Nu een telefoonnummer van haar gekregen waarmee ik hopelijk rechtstreeks op de goede plek aankom morgen met mijn vragen.
pi_198063443
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:42 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Wat ik vooral leuk vind trouwens..
dat jij zo heerlijk alles uitpluist wat je lijf doet als je ziek bent. Puur onderzoekend Ipv met een ondertoon van dat je je rot voelt O+

Daar geniet ik stiekem wel een beetje van :)
:D

Betrapt :@ Ja, op zulke moment vind ik mezelf rete-interessant _O-

Lijven en processen _O_
pi_198063566
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:36 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

_O-
Ik kocht er eens brood, vond het niet te eten en gaf het dus aan mijn moeder, met de opmerking "voor de kippen".
Haar antwoord: "Om ze dood te gooien?"
pi_198063585
Ik ben wel heel benieuwd of er een samenhang is tussen de overleden en zieke bewoners bij mijn oma op de afdeling en het vaccin, of dat het gewoon stom toeval is. Van de 6 bewoners zijn er de afgelopen week 2 overleden en ligt er 1 op sterven en is een ander nog ziek. Mijn oma heeft ook een weekend voordurend overgegeven. (Voordeel van de dementie: toen mijn moeder maandag kwam, wist mijn oma nergens meer van :D )

Nu zijn dat allemaal natuurlijk al zwakkere mensen qua gezondheid, maar het is nu wel plots en allemaal tegelijkertijd en vlak na de vaccinatie. Dus ergens vraag ik het me dan toch af.

(Overigens nog geen melding van corona geweest verder)

Maar goed, de ellende van een huis vol covid patiënten wil je ook echt niet. Dus lastig blijft het.
pi_198063635
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:55 schreef PdeHoog het volgende:
En we zijn toch overstag gegaan. Er is een Switch :’) Met Minecraft en Mario Kart :+ Fortnite is inmiddels ook aan het downloaden :P
Wateetons heeft binnenkort een sous vide workshop.

En open gerust een topic. Of laat mij die van LHO kicken als je er zelf niet kunt posten wegens te oud.

[ Bericht 6% gewijzigd door Lucky_Strike op 17-02-2021 20:59:48 ]
Spoilers!
  woensdag 17 februari 2021 @ 20:54:48 #73
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198063683
quote:

[..]

Ik denk dat daar idd nog een flinke beoordeling, zowel medisch als ethisch/pragmatisch overheen zou mogen ja.

Eigenlijk zelfde als je doet voor elke medische verrichting die je bedenkt bij die groep

Mijn zwaar gevorderd demente buurman van 92 is gevaccineerd. Zijn vrouw hoopt eigenlijk dat hij snel eens het loodje gaat leggen want zij trekt een ongeleid Alzheimerprojectiel in een oud brak lijf... Ik vind de manier van handelen nu bizar iig.
En dat vindt op massale schaal plaats, yep
pi_198063684
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:57 schreef Molo het volgende:

[..]

Nieuwsgierige vraag, hebben vrouwen die zoveel last ervaren van een eendenbek ook zoveel last bij de 'coïtus' zeg maar? Of iets anders inbrengen.

Fysiek zie ik niet dat dit voor je vagina een probleem zou moeten zijn, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Maar zit daar verschil tussen, tussen eendenbek of piemel/dildo?

Wordt er trouwens behalve een kleiner, of verwarmd speculum ook iets anders aangeboden om die angst of klachten te verminderen?
Bij mij wel, ja. Gewoon normale tampon inbrengen bv vind ik ook onprettig en op dagen dat ik nog maar licht bloed gebruik ik liever maandverband omdat het dan echt behoorlijk onprettig is, en coïtus doet meestal ook pijn bij het binnengaan en als het te diep komt (en dat is al best snel). Het bloedt ook snel, bij eendenbek of inwendige echo, dat soort dingen, standaard, en bij seks ook wel eens. Bij 2 bedpartners had ik structureel geen pijn, maar die waren ook wat kleiner geschapen dan de anderen waarmee het meestal wel pijn deed. Mijn baarmoeder ligt ook gekanteld, dus misschien dat dat nog iets uitmaakt. En ik heb last van een overactieve bekkenbodem (teveel spierspanning en daardoor wordt het dus ook 'krap'). En ik heb een keer een voor mij vervelende ervaring met een gynaecologe gehad, waarbij ik op m'n 19e voor t eerst ooit in m'n eentje naar het ziekenhuis ging en voor t eerst ooit voor een gynaecologisch onderzoek, de co-assistent het voorgesprek deed en de gynaecologe alleen even erbij kwam voor het onderzoek. Die duwde die echokop er in, ik zei au want het deed best wel pijn, en zij reageerde "dat doet toch geen pijn zeg :{w ". Klinkt heel stom, maar voor mij voelde dat echt heel vervelend, ik was al super zenuwachtig en voelde me best wel kwetsbaar, en ik durfde daar ook niks meer op te zeggen.

Na de huilbui in de wachtkamer in het ziekenhuis hebben zij me doorverwezen naar een seksuoloog en parallel daaraan bekkenbodem fysiotherapie. Dat laatste heeft wel wat geholpen. En het helpt bij medische procedures als ze alles vertellen wat ze gaan doen, want van onverwachte bewegingen oid daar 'schrikt' m'n lijf en dan worden alle spieren weer aangespannen. Als alles verbaal wordt begeleid dan kan ik veel beter (een soort van) ontspannen blijven. Ik vertel dus ook van tevoren altijd dat ik het onderzoek pijnlijk vind en er daarom wat gespannen voor ben en vraag of ze alles willen vertellen en dat helpt ook.
pi_198063712
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:50 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben wel heel benieuwd of er een samenhang is tussen de overleden en zieke bewoners bij mijn oma op de afdeling en het vaccin, of dat het gewoon stom toeval is. Van de 6 bewoners zijn er de afgelopen week 2 overleden en ligt er 1 op sterven en is een ander nog ziek. Mijn oma heeft ook een weekend voordurend overgegeven. (Voordeel van de dementie: toen mijn moeder maandag kwam, wist mijn oma nergens meer van :D )

Nu zijn dat allemaal natuurlijk al zwakkere mensen qua gezondheid, maar het is nu wel plots en allemaal tegelijkertijd en vlak na de vaccinatie. Dus ergens vraag ik het me dan toch af.

(Overigens nog geen melding van corona geweest verder)

Maar goed, de ellende van een huis vol covid patiënten wil je ook echt niet. Dus lastig blijft het.
Aww, je oma :o :*

A had na z'n vaccin een dag barstende koppijn en verhoging. Vandaag z'n tweede dosis gehad, we zullen zien. Het kan altijd nog placebo-effect zijn, want hij doet mee aan een onderzoek en dan weet je natuurlijk niet of je de controlegroep bent :D
pi_198063725
En beterschap, @Cat-astrophe! Hopelijk slaap je goed vannacht en voel je je morgen stuk beter!
  woensdag 17 februari 2021 @ 20:57:05 #77
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198063744
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:37 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Bill Gates in al je haarvaten :9~
pi_198063755
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:54 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Bij mij wel, ja. Gewoon normale tampon inbrengen bv vind ik ook onprettig en op dagen dat ik nog maar licht bloed gebruik ik liever maandverband omdat het dan echt behoorlijk onprettig is, en coïtus doet meestal ook pijn bij het binnengaan en als het te diep komt (en dat is al best snel). Het bloedt ook snel, bij eendenbek of inwendige echo, dat soort dingen, standaard, en bij seks ook wel eens. Bij 2 bedpartners had ik structureel geen pijn, maar die waren ook wat kleiner geschapen dan de anderen waarmee het meestal wel pijn deed. Mijn baarmoeder ligt ook gekanteld, dus misschien dat dat nog iets uitmaakt. En ik heb last van een overactieve bekkenbodem (teveel spierspanning en daardoor wordt het dus ook 'krap'). En ik heb een keer een voor mij vervelende ervaring met een gynaecologe gehad, waarbij ik op m'n 19e voor t eerst ooit in m'n eentje naar het ziekenhuis ging en voor t eerst ooit voor een gynaecologisch onderzoek, de co-assistent het voorgesprek deed en de gynaecologe alleen even erbij kwam voor het onderzoek. Die duwde die echokop er in, ik zei au want het deed best wel pijn, en zij reageerde "dat doet toch geen pijn zeg :{w ". Klinkt heel stom, maar voor mij voelde dat echt heel vervelend, ik was al super zenuwachtig en voelde me best wel kwetsbaar, en ik durfde daar ook niks meer op te zeggen.

Na de huilbui in de wachtkamer in het ziekenhuis hebben zij me doorverwezen naar een seksuoloog en parallel daaraan bekkenbodem fysiotherapie. Dat laatste heeft wel wat geholpen. En het helpt bij medische procedures als ze alles vertellen wat ze gaan doen, want van onverwachte bewegingen oid daar 'schrikt' m'n lijf en dan worden alle spieren weer aangespannen. Als alles verbaal wordt begeleid dan kan ik veel beter (een soort van) ontspannen blijven. Ik vertel dus ook van tevoren altijd dat ik het onderzoek pijnlijk vind en er daarom wat gespannen voor ben en vraag of ze alles willen vertellen en dat helpt ook.
Rottig voor je :*
Fijn dat de bekkenbodemfysiotherapie en de seksuoloog wel wat hebben kunnen helpen :Y
pi_198063775
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:57 schreef Molo het volgende:

[..]

Bill Gates in al je haarvaten :9~
Doe mij maar een deel van zijn geld :9
pi_198063800
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:54 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik denk dat daar idd nog een flinke beoordeling, zowel medisch als ethisch/pragmatisch overheen zou mogen ja.

Eigenlijk zelfde als je doet voor elke medische verrichting die je bedenkt bij die groep

Mijn zwaar gevorderd demente buurman van 92 is gevaccineerd. Zijn vrouw hoopt eigenlijk dat hij snel eens het loodje gaat leggen want zij trekt een ongeleid Alzheimerprojectiel in een oud brak lijf... Ik vind de manier van handelen nu bizar iig.
En dat vindt op massale schaal plaats, yep
Ja, eens.

Wat dat betreft hoeft vaccineren echt niet voor iedereen dé oplossing te zijn.
pi_198063803
Ik vond die eendenbek een kutding ( *) ) maar dat was omdat ik m'n spiraaltje geplaatst kreeg door een huisarts-in-opleiding die die eendenbek er koud en zonder enige aankondiging in douwde. :')
Coïtus en super mega maxi tampons etc. geen probleem. :s)
pi_198063807
Wat naar Vlinder, dat je zo behandeld werd -O-
pi_198063855
Ooit een inwendige echo gehad. Niet blij mee :N

Daarna wel een excuus kaartje van de gynaecoloog gehad. Terwijl zij er niks aan kon doen O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_198063881
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ooit een inwendige echo gehad. Niet blij mee :N

Daarna wel een excuus kaartje van de gynaecoloog gehad. Terwijl zij er niks aan kon doen O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En haar natuurlijke reactie was om daar -whomp- die tranceiver te lanceren into the abyss?
pi_198063925
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:02 schreef fietsie het volgende:

[..]

En haar natuurlijke reactie was om daar -whomp- die tranceiver te lanceren into the abyss?
Nope. Alles netjes uitleggen... en me toen toch moeten doorverwijzen naar de specialist :')
Twee dagen en 45 km verderop weer een dildo erin ;(
pi_198063976
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat naar Vlinder, dat je zo behandeld werd -O-
Ja, wat enorm patiëntonvriendelijk.

Hier fervent gebruiker van glijmiddel om ook een aangename ervaring te hebben. Tampons waren ook altijd een probleem.
Als ik een film zie waarin iemand gewoon zonder voorwerk ofzo zo hup die hele pener er in krijgt denk ik altijd hoe dan :?
Spoilers!
pi_198063979
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:39 schreef FutureFairytale het volgende:

Het gevaar is dat het virus te besmettelijk is en je moeder daar wellicht te zwak voor om het goed te kunnen doorstaan.
Misschien wordt ze even ziek maar niet in vergelijking als corona haar te pakken krijgt.
Oh, maar ik bedoelde met fragiele oudere niet mijn moeder. Die is op zich nog best flink en redelijk jong (71).

Ik bedoelde van die broze oudjes boven de 90 waarvan je vermoedt dat ze al omvallen als er een zuchtje wind staat en overlijden aan een verkoudheid.
pi_198064006
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:49 schreef fietsie het volgende:

Ik kocht er eens brood, vond het niet te eten en gaf het dus aan mijn moeder, met de opmerking "voor de kippen".
Je moest het ook direct opeten, dat brood. Ik had er ooit wat bolletjes gekocht (en fudge van mini _O_ ). Begin treinreis nog lekker. Eenmaal thuis keihard.
pi_198064022
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je moest het ook direct opeten, dat brood. Ik had er ooit wat bolletjes gekocht (en fudge van mini _O_ ). Begin treinreis nog lekker. Eenmaal thuis keihard.
Uhuh. Mini zei toen "meneer" tegen me.
pi_198064043
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:05 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Hier fervent gebruiker van glijmiddel om ook een aangename ervaring te hebben. Tampons waren ook altijd een probleem.
Als ik een film zie waarin iemand gewoon zonder voorwerk ofzo zo hup die hele pener er in krijgt denk ik altijd hoe dan :?
Absoluut. Ik ga ook nooit meer naar dat ziekenhuis terug, sterker nog, ik ben toen ik al niet meer in Amsterdam werkte toch naar de gynaecoloog in de Bergman kliniek in Amsterdam gegaan omdat ik die zo prettig vond.

Ja, glijmiddel gebruik ik inderdaad ook altijd. En het hangt natuurlijk ook wel samen met mate van opgewondenheid. Het enige wat ik wel van de seksuologe heb geleerd is dat een vrouw nadat ze komt vrij snel weer droog wordt en dat je dus beter eerst man dan vrouw kan doen zodat je niet dan toch nog door hoeft. Dat was wel heel nuttig.

En inderdaad, ik kan me daar ook echt helemaal niks bij voorstellen! :D
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:11:14 #91
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_198064104
1x zo'n echo gehad maar dat vond ik echt zo meevallen in vergelijking met de eend. Onwijs veel glijmiddelspul erop en wat logischer gevormd zeg maar.

Eendenbek geen pijn maar wel ongemak. Maar dat is ook deels omdat ik gewoon niet ontspannen ben als iemand daar naar binnen zit te loeren _O-
pi_198064106
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:08 schreef fietsie het volgende:

[..]

Uhuh. Mini zei toen "meneer" tegen me.
pi_198064113
Bedwaarts :W

In mijn eentje :P
pi_198064136
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:11 schreef gcjoel het volgende:
1x zo'n echo gehad maar dat vond ik echt zo meevallen in vergelijking met de eend. Onwijs veel glijmiddelspul erop en wat logischer gevormd zeg maar.

Eendenbek geen pijn maar wel ongemak. Maar dat is ook deels omdat ik gewoon niet ontspannen ben als iemand daar naar binnen zit te loeren _O-
Ik vind het ergens ook wel jammer dat ik zelf niet kan zien wat ze zien als ze door die eendenbek naar binnen kijken. Jammer dat ik niet zelf de kans krijg om te zien hoe ik er van binnen uitzie.
pi_198064141
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:09 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Absoluut. Ik ga ook nooit meer naar dat ziekenhuis terug, sterker nog, ik ben toen ik al niet meer in Amsterdam werkte toch naar de gynaecoloog in de Bergman kliniek in Amsterdam gegaan omdat ik die zo prettig vond.

Ja, glijmiddel gebruik ik inderdaad ook altijd. En het hangt natuurlijk ook wel samen met mate van opgewondenheid. Het enige wat ik wel van de seksuologe heb geleerd is dat een vrouw nadat ze komt vrij snel weer droog wordt en dat je dus beter eerst man dan vrouw kan doen zodat je niet dan toch nog door hoeft. Dat was wel heel nuttig.

En inderdaad, ik kan me daar ook echt helemaal niks bij voorstellen! :D
Bij mij heeft opgewondenheid er niets mee te maken helaas. Gewoon nog een stukje van mijn lijf met een gebruiksaanwijzing. Maar dit is wel het minste probleem want het heeft een simpele oplossing :)
Spoilers!
pi_198064183
Jeetje (oh god, ik las gisteren op FB dat ik nu een ekte Hollander ben, met m'n jeete :') )..

@vlindertje89 wat ongelooflijk bot en onnodig. Dat zijn zeker ook van die types die vinden dat je je niet moet aanstellen als je serieus last hebt van je menstruatie omdat ze dat zelf niet kennen.

Kan ik ook slecht mee overweg hoor. Helpt ook geen moer natuurlijk, iemand zich nog slechter laten voelen waardoor de spanning enkel toeneemt. En de pijn dus ook.

(Iemand op een vriendelijke toon aanmoedigen/ de spanning wat weg proberen te nemen vind ik wat anders, je hoeft natuurlijk niet in elk drama mee te gaan, maar even erkenning en rustig kijken hoe het wel kan lijkt me gewoon iets dat een vereiste is.)

quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:05 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Het verbaast me wel hoe vaak dat inderdaad zo hop gebeurt, alsof dat DE seks is. Hallo, er is meer leuks!
Maar ik moet eerlijk zeggen dat als ik een beetje in the mood ben, ik er ook geen probleem mee heb.
(Daarom zou het ook een beetje heel awkward worden als ik aan mooie mensen zou gaan denken (ter ontspanning...) als ik bij de HA lig.
pi_198064242
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:12 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik vind het ergens ook wel jammer dat ik zelf niet kan zien wat ze zien als ze door die eendenbek naar binnen kijken. Jammer dat ik niet zelf de kans krijg om te zien hoe ik er van binnen uitzie.
Kun je niet eens vragen of ze iets met een spiegel kunnen, als e er een keer op een niet te drukke dag bent?
Zou toch enigszins moeten kunnen, even loeren?
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:21:40 #98
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_198064381
quote:

[..]

Bij de echo kijk je wel mee op de tv. Maar ja dat is onduidelijke zwart wit ruis _O-
pi_198064382
quote:

[..]

Ik heb twee keer een colposcopie gehad en daarbij kon ik meekijken op de camera. Fascinerend *)
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:13 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Bij mij heeft opgewondenheid er niets mee te maken helaas. Gewoon nog een stukje van mijn lijf met een gebruiksaanwijzing. Maar dit is wel het minste probleem want het heeft een simpele oplossing :)
Oh, dat is vervelend! Bij mij scheelt dat wel (maar bij een wat groter geschapen persoon is het ook bij heel opgewonden nog steeds wel wat pijnlijk in begin). Maar fijn dat glijmiddel het voor jou wel oplost!

quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:14 schreef Candaasje het volgende:
Jeetje (oh god, ik las gisteren op FB dat ik nu een ekte Hollander ben, met m'n jeete :') )..

@:vlindertje89 wat ongelooflijk bot en onnodig. Dat zijn zeker ook van die types die vinden dat je je niet moet aanstellen als je serieus last hebt van je menstruatie omdat ze dat zelf niet kennen.

Kan ik ook slecht mee overweg hoor. Helpt ook geen moer natuurlijk, iemand zich nog slechter laten voelen waardoor de spanning enkel toeneemt. En de pijn dus ook.

(Iemand op een vriendelijke toon aanmoedigen/ de spanning wat weg proberen te nemen vind ik wat anders, je hoeft natuurlijk niet in elk drama mee te gaan, maar even erkenning en rustig kijken hoe het wel kan lijkt me gewoon iets dat een vereiste is.)
[..]

Het verbaast me wel hoe vaak dat inderdaad zo hop gebeurt, alsof dat DE seks is. Hallo, er is meer leuks!
Maar ik moet eerlijk zeggen dat als ik een beetje in the mood ben, ik er ook geen probleem mee heb.
(Daarom zou het ook een beetje heel awkward worden als ik aan mooie mensen zou gaan denken (ter ontspanning...) als ik bij de HA lig.

Haha, nou, ik kwam dus daar op hun "menstruatie poli" omdat ik dus echt heel veel last had van m'n menstruatie zelfs bij aan pil en het werd ook steeds erger. Dus dat nam ze dan wel weer serieus (er werd daar ook adenomyose vastgesteld, al noemden ze t toen nog endometriose). Maar dan nog snap ik niet hoe je als vrouw die dit voor haar werk doet zo zonder empathie kan zijn.
pi_198064391
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:14 schreef Candaasje het volgende:

@:vlindertje89 wat ongelooflijk bot en onnodig. Dat zijn zeker ook van die types die vinden dat je je niet moet aanstellen als je serieus last hebt van je menstruatie omdat ze dat zelf niet kennen.

[..]

(Hoe zeggen ze dat ook alweer.... alsof je een frikandel de gang in kunt slingerne ofzo? :') Ik hoop dat dat het ook weer niet is.... )
_O-
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:16 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Kun je niet eens vragen of ze iets met een spiegel kunnen, als e er een keer op een niet te drukke dag bent?
Zou toch enigszins moeten kunnen, even loeren?
Ik zat ook al te denken dat ik dat wel kon vragen volgende keer dat ik daar iets moet. Zal over een ruime 2 jaar zijn, als m'n spiraaltje vervangen moet worden. Dat is nog wel lang :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Tele6 op 17-02-2021 21:28:08 ]
pi_198064434
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:21 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ik heb twee keer een colposcopie gehad en daarbij kon ik meekijken op de camera. Fascinerend *)
[..]

Oh, dat is vervelend! Bij mij scheelt dat wel (maar bij een wat groter geschapen persoon is het ook bij heel opgewonden nog steeds wel wat pijnlijk in begin). Maar fijn dat glijmiddel het voor jou wel oplost!
[..]

Haha, nou, ik kwam dus daar op hun "menstruatie poli" omdat ik dus echt heel veel last had van m'n menstruatie zelfs bij aan pil en het werd ook steeds erger. Dus dat nam ze dan wel weer serieus (er werd daar ook adenomyose vastgesteld, al noemden ze t toen nog endometriose). Maar dan nog snap ik niet hoe je als vrouw die dit voor haar werk doet zo zonder empathie kan zijn.
Echt, wtf. Je vraagt je soms af hoe mensen in zo'n functie terecht komen of er misschien wat te lang in blijven. Afgestompt ofzo?
pi_198064499
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:21 schreef Tele6 het volgende:

[..]

_O-

Serieus vind ik het wel bijzonder hoe veel variatie er zit tussen mensen. Van niveau
[..]

Ik zat ook al te denken dat ik dat wel kon vragen volgende keer dat ik daar iets moet. Zal over een ruime 2 jaar zijn, als m'n spiraaltje vervangen moet worden. Dat is nog wel lang :D
Oh hey, dat zinnetje is weg uit mijn post, dunno why. Want mag er nog prima staan. (Ik heb geen klachten gehad verder, en het is wel zo makkelijk, zelden gezeik met tampons e.d.)

En ik heb helaas geen eendenbek in mijn dissectiesetje zitten, dus kan je ook niet eerder helpen :P
pi_198064631
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:26 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Oh hey, dat zinnetje is weg uit mijn post, dunno why. Want mag er nog prima staan. (Ik heb geen klachten gehad verder, en het is wel zo makkelijk, zelden gezeik met tampons e.d.)

En ik heb helaas geen eendenbek in mijn dissectiesetje zitten, dus kan je ook niet eerder helpen :P
Haha, ik heb ook nog een dissectiesetje liggen en dat schiet niet op idd.

Ik weet niet wat er met je post was dat die zin nu weg is. Ik weet wel dat ik zelf een halfafgemaakte zin postte omdat warrig. :s)
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:30:27 #104
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198064632
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:54 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Heftig zulke ervaringen en belevingen. Ik hoop eigenlijk uit de grond van mijn hart dat je hier al dan niet met hulp/begeleiding minder last van gaat ervaren in de toekomst.
pi_198064668
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:23 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Echt, wtf. Je vraagt je soms af hoe mensen in zo'n functie terecht komen of er misschien wat te lang in blijven. Afgestompt ofzo?
Misschien moet je dat voor andere delen van het beroep / de opleiding wel een beetje zijn. Lijkt me moeilijk om wel empathisch te blijven maar je niet te veel aan te trekken van alles wat je tegenkomt.
pi_198064767
En @vlindertje89 het meekijken op de camera lijkt me dan wel het enige leuke aan een colposcopie. :X
Wikipedia zegt dat het voor het vinden van baarmoederhalskanker is, in dat geval hoop ik dat ze mooi niks vonden toen. :*
pi_198064824
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:30 schreef Molo het volgende:

[..]

Heftig zulke ervaringen en belevingen. Ik hoop eigenlijk uit de grond van mijn hart dat je hier al dan niet met hulp/begeleiding minder last van gaat ervaren in de toekomst.
Lief, dank je wel! Ik heb nu gelukkig prettige gynaecologen die ik ook over die ervaring heb verteld en die daar heel begripvol over zijn. Eentje is ook seksuoloog en die bood meteen ook aan dat als ik toch nog een keer er hulp bij wil, ik haar gewoon moet contacten, dus dat heb ik achter de hand. En een super fijne bekkenbodemfysio hier in de buurt waar ik af en toe voor "onderhoud" een keertje heen ga. En het gebruiken van de kleine eendenbek scheelt ook al een hele hoop.

En ik hoop dat m'n volgende vriend/scharrel wat dan ook gewoon een beetje normaal of iets aan de kleinere kant geschapen is, dan geeft het al een stuk minder problemen :P

Oh en speaking of which, ik had de date die ik vanavond zou hebben toch afgezegd want ik ben er gevoelsmatig toch nog niet helemaal aan toe. Niet dat ik nog niet over ex heen ben, maar ik denk dat t nu voor mezelf ook nog wel even goed is om alleen te zijn en letterlijk en figuurlijk wat beter in m'n vel te zitten voor ik weer ga daten. Hij reageerde echt super lief en ik heb gezegd dat ie me wel echt leuk lijkt dus dat ik m graag over een tijdje als ik er wel aan toe ben m alsnog een berichtje stuur en kijken hoe het er dan voor staat bij hem, en dat vond ie helemaal prima. Als ik weer ga daten staat hij wel bovenaan m'n lijst, hij lijkt me echt tof.

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 17-02-2021 21:55:19 ]
pi_198064863
Tampons heb ik nooit gebruikt want dat ging niet. Eendenbek moet nu eenmaal maar fijn niet (zeker niet in mn IUI/IVF periode). Seks heb ik nooit problemen mee gehad tot aan na zwangerschap 2. Of er is iets gekrompen of hij is groter geworden :') Maar de vaginale echo’s heb ik nooit last bij gehad.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:43:26 #109
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198064973
quote:

[..]

Dat kan wel, ik heb met mijn colposcopie meegekeken :+
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:50:53 #110
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198065138
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:37 schreef vlindertje89 het volgende:
Li
[..]

Lief, dank je wel! Ik heb nu gelukkig prettige gynaecologen die ik ook over die ervaring heb verteld en die daar heel begripvol over zijn. Eentje is ook seksuoloog en die bood meteen ook aan dat als ik toch nog een keer er hulp bij wil, ik haar gewoon moet contacten, dus dat heb ik achter de hand. En een super fijne bekkenbodemfysio hier in de buurt waar ik af en toe voor "onderhoud" een keertje heen ga. En het gebruiken van de kleine eendenbek scheelt ook al een hele hoop.

En ik hoop dat m'n volgende vriend/scharrel wat dan ook gewoon een beetje normaal of iets aan de kleinere kant geschapen is, dan geeft het al een stuk minder problemen :P

Oh en speaking of which, ik had de date die ik vanavond zou hebben toch afgezegd want ik ben er gevoelsmatig toch nog niet helemaal aan toe. Niet dat ik nog niet over ex heen ben, maar ik denk dat t nu voor mezelf ook nog wel even goed is om alleen te zijn en letterlijk en figuurlijk wat beter in m'n vel te zitten voor ik weer ga daten. Hij reageerde echt super lief en ik heb gezegd dat ie me wel echt leuk lijkt dus dat ik m graag over een tijdje als ik er wel aan toe ben m alsnog een berichtje stuur en kijken hoe het er dan voor staat bij hem, en dat vond ie helemaal prima. Als ik weer ga daten staat hij wel bovenaan m'n lijst, hij lijkt me echt tof.
Seks hoort voor alle partijen niet 'weinig/minder problemen' te geven, maar puur plezier.
Welke maat opgewonden penor dan ook.

Glijmiddel helpt wel tegen het stroeve, maar spierspanning en verkramping haalt het absoluut niet weg, en kan pijn ook weer versnellen omdat object/lul sneller verder glijdt dan jij fysiek/mentaal aan kan.

Anyways, heb geen oplossingen, maar hoop dat de toekomst minder narigheid, normalere professionals tegenkomen en ook meer plezier gaat brengen op dit vlak.
pi_198065207
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:50 schreef Molo het volgende:

[..]

Seks hoort voor alle partijen niet 'weinig/minder problemen' te geven, maar puur plezier.
Welke maat opgewonden penor dan ook.

Glijmiddel helpt wel tegen het stroeve, maar spierspanning en verkramping haalt het absoluut niet weg, en kan pijn ook weer versnellen omdat object/lul sneller verder glijdt dan jij fysiek/mentaal aan kan.

Anyways, heb geen oplossingen, maar hoop dat de toekomst minder narigheid, normalere professionals tegenkomen en ook meer plezier gaat brengen op dit vlak.
Ja, daar heb je ook gewoon gelijk in.

@Tele6 ze vonden beide keren inderdaad helemaal niks, gelukkig :)
pi_198065542
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:32 schreef minilot het volgende:
Eendenbek, geinige naam, en vind het persoonlijk niet vervelend, zelfs op geen enkele manier oncomfortabel. Of nou ja, niet storend oncomfortabel :+ Maar goed, ik zie altijd wel heel gauw de lol in van malle fratsen in de onderbroekregio, dat scheelt vast oO<
Jouw eendenbekgebruikers halen er malle fratsen bij uit?
Interessant
pi_198065650
Ik heb nooit een colposcopie gehad. Wel een hysteroscopie, een hsg en een laparoscopie. In die volgorde ook. Bij die hsg bleef hij maar contrastvloeistof er in pompen en dat deed echt pijn. Gillen op de operatietafel. :') mocht ik ook meekijken trouwens.
  woensdag 17 februari 2021 @ 22:22:12 #114
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198065862
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:08 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Jouw eendenbekgebruikers halen er malle fratsen bij uit?
Interessant
Dat zei ze niet

Al bestaan er ook erotische eendenbekken
  woensdag 17 februari 2021 @ 22:23:05 #115
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198065878
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:12 schreef Tally het volgende:
Ik heb nooit een colposcopie gehad. Wel een hysteroscopie, een hsg en een laparoscopie. In die volgorde ook. Bij die hsg bleef hij maar contrastvloeistof er in pompen en dat deed echt pijn. Gillen op de operatietafel. :') mocht ik ook meekijken trouwens.
Wat is een HSG?
pi_198065882
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:12 schreef Tally het volgende:
Dit klinkt niet tof... verre van tof!
pi_198065926
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:49 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik snap je helemaal :Y
pi_198065934
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:23 schreef Molo het volgende:

[..]

Wat is een HSG?
Bij een HSG pompen ze je baarmoeder vol contrastvloeistof of te zien of je eierstokken/eileiders in orde zijn. Als ze dan toch verstopt zijn dan kunnen ze hiermee open gemaakt worden of doorgespoten worden. Maar wat je niet hebt krijg je ook niet open :')
  woensdag 17 februari 2021 @ 22:25:52 #119
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198065936
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:23 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Dit klinkt niet tof... verre van tof!
Contrastvloeis---tof

SPOILER
pi_198065965
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:52 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wateetons heeft binnenkort een sous vide workshop.

En open gerust een topic. Of laat mij die van LHO kicken als je er zelf niet kunt posten wegens te oud.
Oh goeie tips. En dat topic van LHO mag best in de kelders blijven. Als ik denk dat ik genoeg weet voor een topic open ik wel wat :P
pi_198065967
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:22 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat zei ze niet

Al bestaan er ook erotische eendenbekken
Ik las het erin O-)

Vlindertje als je nog trauma-last van de eerste achterlijke gynaecoloog denkt te hebben, gooi er eens een EMDR tegenaan. Je kunt er maar vanaf zijn, kun je Molo's droom gaan leven ;)
pi_198065972
quote:
9s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:25 schreef Molo het volgende:

[..]

Contrastvloeis---tof

SPOILER
Ik vind hem leuk :P
pi_198065974
quote:
9s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:25 schreef Molo het volgende:

[..]

Contrastvloeis---tof

SPOILER
_O- :'( :D :'(
  woensdag 17 februari 2021 @ 22:27:45 #124
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198065990
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:25 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik snap je helemaal :Y
Maar dat weet je toch als je handgemaakt zuurdesembrood koopt?

Ik vind het heerlijk trouwens, vers of getoast indien ouder dan een dag :9

Wel wiebelige tanden ontwijken
  woensdag 17 februari 2021 @ 22:28:48 #125
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_198066028
Wij kijken "World Touchest Race - Fiji"

Zo tof wat overmatig sportieve mensen zichzelf vrijwillig aandoen :P
pi_198066029
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:25 schreef Tally het volgende:

[..]

Bij een HSG pompen ze je baarmoeder vol contrastvloeistof of te zien of je eierstokken/eileiders in orde zijn. Als ze dan toch verstopt zijn dan kunnen ze hiermee open gemaakt worden of doorgespoten worden. Maar wat je niet hebt krijg je ook niet open :')
Oh toen kermde mijn mokkel ook amechtig. Ik kon me er niet zoveel bij voorstellen, maar dat was dus echt nasty?
  woensdag 17 februari 2021 @ 22:30:22 #127
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198066073
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:25 schreef Tally het volgende:

[..]

Oh dat!

Ja daar ben ik eens bij geweest, vond het fantastisch fascinerend om te zien.
Lijkt me een minder fantastisch onderzoek om te ondergaan, en idd, nog vervelender als het niet open is.

Al schijnt papaverolie dan weer een positief effect te hebben op de vruchtbaarheid, bij spoelen ermee. Maar dan moet er natuurlijk ook wel ergens íets van een opening zijn. Dicht is natuurlijk echt dicht.
pi_198066078
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:27 schreef Molo het volgende:

[..]

Maar dat weet je toch als je handgemaakt zuurdesembrood koopt?

Ik vind het heerlijk trouwens, vers of getoast indien ouder dan een dag :9

Wel wiebelige tanden ontwijken
Uhm. Nee. Dat wist ik niet. En ik kocht altijd zuurdesembrood bij de franse bakker in Delft. Dat werd ook hard, maar bleef eetbaar.
pi_198066100
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:28 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Oh toen kermde mijn mokkel ook amechtig. Ik kon me er niet zoveel bij voorstellen, maar dat was dus echt nasty?
Ja er komt echt gewoon heel veel druk op je baarmoeder te staan. En omdat ik maar een halve heb en ook nog eens maar één eileider (wel 2 eierstokken) dacht hij dat hij het wel ff kon doorspuiten :') dus verhoogde de druk.
  woensdag 17 februari 2021 @ 22:31:25 #130
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198066111
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:27 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik las het erin O-)

Vlindertje als je nog trauma-last van de eerste achterlijke gynaecoloog denkt te hebben, gooi er eens een EMDR tegenaan. Je kunt er maar vanaf zijn, kun je Molo's droom gaan leven ;)
Hatseee de batseee, mee eens
  woensdag 17 februari 2021 @ 22:32:44 #131
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198066138
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:28 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Verschilt wel erg per persoon, per pijnbeleving en per anotomie. Wat eigenlijk natuurlijk ook wel hetzelfde betekent soort van bedenk ik terwijl ik dit typ :')
pi_198066152
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:31 schreef Tally het volgende:

[..]

Ja er komt echt gewoon heel veel druk op je baarmoeder te staan. En omdat ik maar een halve heb en ook nog eens maar één eileider (wel 2 eierstokken) dacht hij dat hij het wel ff kon doorspuiten :') dus verhoogde de druk.
Dit klinkt echt heel naaaaaaar.
Ik moest al even flink ademhappen bij enkel het opmeten van de baarmoeder, en dat was gewoon een dun staafje :{
pi_198066153
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:30 schreef Molo het volgende:

[..]

Oh dat!

Ja daar ben ik eens bij geweest, vond het fantastisch fascinerend om te zien.
Lijkt me een minder fantastisch onderzoek om te ondergaan, en idd, nog vervelender als het niet open is.

Al schijnt papaverolie dan weer een positief effect te hebben op de vruchtbaarheid, bij spoelen ermee. Maar dan moet er natuurlijk ook wel ergens íets van een opening zijn. Dicht is natuurlijk echt dicht.
Bij mij is mijn schoonmoeder toen meegeweest. Mijn man kon niet en er werd aangegeven dat je er wel echt iemand bij moest hebben die je terug kon rijden. Zij moest toen ook zo’n loden schort om enzo. Ze word het ook erg interessant. Alleen stond ze wel te huilen omdat het mij zo zeer deed :')
pi_198066168
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh, maar ik bedoelde met fragiele oudere niet mijn moeder. Die is op zich nog best flink en redelijk jong (71).

Ik bedoelde van die broze oudjes boven de 90 waarvan je vermoedt dat ze al omvallen als er een zuchtje wind staat en overlijden aan een verkoudheid.
Als daarvan veel overlijden vlak na t vaccin wordt dat wel bekend gemaakt. Zou dan al zo zijn in US, GB of Israël bv.
  woensdag 17 februari 2021 @ 22:33:32 #135
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198066174
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:30 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Uhm. Nee. Dat wist ik niet. En ik kocht altijd zuurdesembrood bij de franse bakker in Delft. Dat werd ook hard, maar bleef eetbaar.
Ander proces gok ik qua maken, maar snap fan je teleurstelling wel ja :D

Eens kijken of hij eigenlijk nog bestaat
pi_198066184
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:31 schreef Molo het volgende:

[..]

Hatseee de batseee, mee eens
Ik moest het quoten om te checken of het er echt stond.

Het staat er echt.

pi_198066193
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:33 schreef Molo het volgende:

[..]

Ander proces gok ik qua maken, maar snap fan je teleurstelling wel ja :D

Eens kijken of hij eigenlijk nog bestaat
Ja, hij stuurde me niet zo lang geleden nog een linkje :Y
pi_198066202
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:32 schreef Molo het volgende:

[..]

Verschilt wel erg per persoon, per pijnbeleving en per anotomie. Wat eigenlijk natuurlijk ook wel hetzelfde betekent soort van bedenk ik terwijl ik dit typ :')
Zie je, ze stelde zich aan :Y
pi_198066244
Vlinder; wat onbeschoft dat ze je pijn niet serieus nam.

Laatste keer had ik al gelukkig geen eendenbek meer maar klein stokje waarbij alleen t donsje halve cm naar binnen ging. Dat voelde ik niet *O* Hoop dat dat zo blijft, die uitstrijkjes.
  woensdag 17 februari 2021 @ 22:37:43 #140
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198066304
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:33 schreef Tally het volgende:

[..]

Bij mij is mijn schoonmoeder toen meegeweest. Mijn man kon niet en er werd aangegeven dat je er wel echt iemand bij moest hebben die je terug kon rijden. Zij moest toen ook zo’n loden schort om enzo. Ze word het ook erg interessant. Alleen stond ze wel te huilen omdat het mij zo zeer deed :')
Dat lijkt me ook wel lastig zeg. Voor haar in te zien, en voor jou om haar erbij te hebben :o
  woensdag 17 februari 2021 @ 22:38:32 #141
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198066325
quote:
10s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:33 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik moest het quoten om te checken of het er echt stond.

Het staat er echt.

Bedoelde je dat niet? :@
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:34 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Zie je, ze stelde zich aan :Y
Dat zei ik helemaal niet, en bedoelde ik ook helemaal niet :D
  woensdag 17 februari 2021 @ 22:39:10 #142
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198066337
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:35 schreef FutureFairytale het volgende:
Vlinder; wat onbeschoft dat ze je pijn niet serieus nam.

Laatste keer had ik al gelukkig geen eendenbek meer maar klein stokje waarbij alleen t donsje halve cm naar binnen ging. Dat voelde ik niet *O* Hoop dat dat zo blijft, die uitstrijkjes.
Je mag ze doorgaans ook zelf thuis afnemen tegenwoordig ^O^

Ik natuurlijk weer niet, want freak of nature :')
pi_198066353
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:38 schreef Molo het volgende:

[..]

Bedoelde je dat niet? :@
Ja tuurlijk wel, maar niet in die woorden _O-
quote:
[..]

Dat zei ik helemaal niet, en bedoelde ik ook helemaal niet :D
Nee?
Ik dacht echt dat dat er stond.
Hmm.
pi_198066354
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:37 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook wel lastig zeg. Voor haar in te zien, en voor jou om haar erbij te hebben :o
Ik kon toen kiezen voor haar of mn schoonvader :') voor de rest had of niemand een rijbewijs of kon geen vrij krijgen. Maar raad was het wel. Niet gênant raar hoor. Want na jaren de ene na de gynaecoloog tussen je benen te hebben gehad wekelijks was ik wel wat gewend. Maar toch.
  woensdag 17 februari 2021 @ 22:40:44 #145
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198066371
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:34 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja, hij stuurde me niet zo lang geleden nog een linkje :Y
Benieuwd of hij hier van rond kan komen. Openingstijden, assortiment en prijzen zijn bijzonder te noemen voor ene bedrijfsvoering.

Hij heeft het in de begintijd nog weleens op mijn werk bezorgd. Mooi wel, scooterhelmgast met papieren tasje door het ziekenhuis heen _O-
pi_198066396
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:39 schreef Molo het volgende:

[..]

Waarom zou je ook willen zeg.
Zo vaak heb je niet meer de kans op een wildvreemde tussen je benen :9
  woensdag 17 februari 2021 @ 22:44:15 #147
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198066480
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:39 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ja tuurlijk wel, maar niet in die woorden _O-
[..]

Nee?
Ik dacht echt dat dat er stond.
Hmm.
Nee hoor, oprecht niet.
Persoon maakt uit, kan komen door fysiek lekkere ruime eileiders enzo waardoor je het niet als druk en pijn ervaart, afhankelijk van of de pijnprikkels opgewekt worden (anatomie ook), afhankelijk van hoe pijnprikkels doorgegeven worden (iets meer naar het biopsychosociale spectrum toe) en afhankelijk van pijnbeleving in de volle breedte erna (dat is echt biopsychosociale stuk).

Als je lijf meerdere/langdurige pijnbelevingen of pijnherinneringen heeft, komt het ook harder en heftiger binnen.

Dat is niet aanstellen, dat is je persoon inclusief lijf en geest die daar invloed op hebben.

Onbewust, dus niks aanstellen, wel enorm kut. Soms letterlijk, in dit geval figuurlijk bedoeld :P
  woensdag 17 februari 2021 @ 22:45:34 #148
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198066514
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:41 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Uitstrijkjes enzo maken me oprecht geen zak uit
Inwendige echo vond ik vooral weird omdat het een wit ding was en ik aan de Nintendo Wii moest denken :')
pi_198066522
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:41 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Je klinkt nu als @minilot :D

Ik dacht het eerst gewoon zelf te doen thuis, maar over een week of 5 doet mijn HA het dus gewoon even tijdens de controle.
pi_198066549
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:45 schreef Molo het volgende:

[..]

Inwendige echo vond ik vooral weird omdat het een wit ding was en ik aan de Nintendo Wii moest denken :')

Jij bekijkt de Wii dus nooit meer als voorheen
  woensdag 17 februari 2021 @ 22:48:22 #151
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198066595
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:46 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Jij bekijkt de Wii dus nooit meer als voorheen
Vond dat een leuke spelcomputer, jammer dat ie niet meer gemaakt wordt

Niet dat ik tegenwoordig ooit nog game, maar goed :P
pi_198066617
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:44 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee hoor, oprecht niet.

Ik was niet zo serieus :@
Vrouw is een piepzak, maar dit was echt niet om aan te zien. Ik ging bijna over mijn nek van hoe zij lag te kermen.
Van het niet kunnen aanzien dan, niet omdat ik het aanstel vond :D
  woensdag 17 februari 2021 @ 22:49:34 #153
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198066630
Zou @Aure al bevallen zijn trouwens? Of iig ok hoop ik

Zit ineens in mijn hoofd met bekkenbodemfysio, en toen floep, linkje met haar
pi_198066639
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:48 schreef Molo het volgende:

[..]

Vond dat een leuke spelcomputer, jammer dat ie niet meer gemaakt wordt

Niet dat ik tegenwoordig ooit nog game, maar goed :P
Neefje heeft er nog één, daar MarioKarten we regelmatig mee.

Verder hier vooral VR, dat heeft er in veel spellen ook wel iets van weg. Gisteren nog vogeltjes staan katapulteren met Angry Birds. :+
  woensdag 17 februari 2021 @ 22:51:56 #155
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198066688
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik was niet zo serieus :@
Vrouw is een piepzak, maar dit was echt niet om aan te zien. Ik ging bijna over mijn nek van hoe zij lag te kermen.
Van het niet kunnen aanzien dan, niet omdat ik het aanstel vond :D
Ow, muts :P

Ik ben wel hard naar mijn naasten golf ik, maar man en kind zijn beide echt serieuze aanstellers niet normaal meer.

Dat gezegd hebbende ga ik mijn ouwe aansteller met ontzettend lelijke coronacoupe maar eens vastklampen in bed.

Trusten!
pi_198066691
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:49 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Neefje heeft er nog één, daar MarioKarten we regelmatig mee.

Verder hier vooral VR, dat heeft er in veel spellen ook wel iets van weg. Gisteren nog vogeltjes staan katapulteren met Angry Birds. :+
Leuk :D

A en B en ik hebben in december een tweedehands Wii gekocht. Kwam goed uit, want toen ging de sportschool dicht en A heeft daarna voornamelijk nog met Just Dance en Zumba gesport met de Wii :D
Mario Kart is er wel véél moeilijker dan wanneer je pijltjestoetsen hebt :X
pi_198066779
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:52 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Leuk :D

A en B en ik hebben in december een tweedehands Wii gekocht. Kwam goed uit, want toen ging de sportschool dicht en A heeft daarna voornamelijk nog met Just Dance en Zumba gesport met de Wii :D
Mario Kart is er wel véél moeilijker dan wanneer je pijltjestoetsen hebt :X
Mijn neefje van 6 maakt me echt grandioos in....... dus laatst hebben we 6x Moo Moo Meadows geraced, want dat was speciaal voor mij omdat ik die een beetje kan. (Is een van de eenvoudigste banen :') )

De schat O+

(Maar ik kan dus ook niet overweg met die stuurtjes)
pi_198066824
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:54 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Mijn neefje van 6 maakt me echt grandioos in....... dus laatst hebben we 6x Moo Moo Medows geraced, want dat was speciaal voor mij omdat ik die een beetje kan. (Is een van de eenvoudigste banen :') )

De schat O+

(Maar ik kan dus ook niet overweg met die stuurtjes)
Ik kies meestal voor de Coconut Mall, die heeft namelijk niks waar je vanaf kan vallen. O-)
Alles met "Circuit" erin is ook nog wel redelijk te doen.
Bij Moo Moo Meadows rijd ik dus altijd tegen die koeien aan :(
pi_198066893
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:45 schreef Molo het volgende:

[..]

Hahahaha ik moest hier hardop om lachen! _O-

@Vanyel goeie tip, maar in dit geval niet nodig, zo veel last heb niet meer van die ervaring gelukkig, de goede ervaringen met de gynaecologen sindsdien hebben daar wel echt enorm in geholpen. Heb wel heel goede ervaringen met EMDR in andere setting dus als ik er wel nog veel last van had gehad, zou dat zeker een goede optie zijn. Ik moet vooral met enige regelmaat bij de bekkenfysio blijven komen.

En als ik weer echt aan daten toe ben zal ik de Molo lifestyle uitproberen ;) er zijn ook wel twee mannen geweest waarbij het dus wel pijnloos en leuk was, dus er zijn er vast meer waarbij dat zo is. En dan helpen die ervaringen ook weer mee bij nog beter kunnen ontspannen (door niet al te anticiperen op pijn)! Dus zo bezien is de therapie met veel mannen batsen waarmee het geen pijn doet. Dat is vast een therapie waar Molo achter kan staan!

Oh en @Tally dat klinkt echt vreselijk!!

[ Bericht 3% gewijzigd door vlindertje89 op 17-02-2021 23:04:04 ]
pi_198066933
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:56 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik kies meestal voor de Coconut Mall, die heeft namelijk niks waar je vanaf kan vallen. O-)
Alles met "Circuit" erin is ook nog wel redelijk te doen.
Bij Moo Moo Meadows rijd ik dus altijd tegen die koeien aan :(
Tsssk, mislukte vega :P
pi_198066977
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2021 23:00 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Tsssk, mislukte vega :P
_O-

Volgens mij zijn die koeien van gepantserd staal of zo, als ik kijk wie er wint in koe vs kart. Geen medelijden met gepantserd stalen koeien. }:|
pi_198066994
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:58 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Hahahaha ik moest hier hardop om lachen! _O-

@:Vanyel goeie tip, maar in dit geval niet nodig, zo veel last heb niet meer van die ervaring gelukkig, de goede ervaringen met de gynaecologen sindsdien hebben daar wel echt enorm in geholpen. Heb wel heel goede ervaringen met EMDR in andere setting dus als ik er wel nog veel last van had gehad, zou dat zeker een goede optie zijn. Ik moet vooral met enige regelmaat bij de bekkenfysio blijven komen.

En als ik weer echt aan daten toe ben zal ik de Molo lifestyle uitproberen ;) er zijn ook wel twee mannen geweest waarbij het dus wel pijnloos en leuk was, dus er zijn er vast meer waarbij dat zo is. En dan helpen die ervaringen ook weer mee bij nog beter kunnen ontspannen (door niet al te anticiperen op pijn)! Dus zo bezien is de therapie met veel mannen batsen waarmee het geen pijn doet. Dat is vast een therapie waar Molo achter kan staan!
Veel mannen lekker batsen *G*
pi_198067031
Goed topic dit wel 8-)

Beetje jammer dat mijn hoofd (fysiek) en buik nog niet echt lekker meewerken om mijn lief eens mee de slaapkamer in te sleuren. Mijn lijf is in tweestrijd :')
pi_198068179
Er is iets aan de hand bij de buurvrouw maar ik weet niet wat. :o Het heeft iig 2 patrouillewagens van de politie nodig. De hond blafte me het bed uit omdat ze door het gangetje stampte en over de schutting klommen en met zaklampen naar binnen schenen bji haar :o
Sterkheidsbaas van alles.
pi_198068188
En een ambu :{
pi_198068349
Had ik jullie verteld over de buurvrouw? Dat ze haar nieuwe vriend verloor aan een hersentumor, nadat ze 2 jaar geleden haar man verloor aan longkanker? En blijkbaar daarvoor ook al een keer weduwe was geworden?

Dit was een suicidepoging geloof ik ;(

SPOILER

[ Bericht 18% gewijzigd door Lonaa op 18-02-2021 00:34:11 ]
pi_198068450
Kwartet. Ik ga weer naar bed.
pi_198068623
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:40 schreef Molo het volgende:

[..]

Benieuwd of hij hier van rond kan komen. Openingstijden, assortiment en prijzen zijn bijzonder te noemen voor ene bedrijfsvoering.

Hij heeft het in de begintijd nog weleens op mijn werk bezorgd. Mooi wel, scooterhelmgast met papieren tasje door het ziekenhuis heen _O-
De bakkerij loopt prima! :Y (ik Whatsapp nog altijd meermaals per week met ze, en meteen weer eens afspreken zodra shizzle versoepeld is :))
Mijn brood is het ook niet, maar kennelijk is het onverminderd populair! ^O^

En :D @ beeld met tasje O+
pi_198068640
quote:
2s.gif Op donderdag 18 februari 2021 00:24 schreef Lonaa het volgende:
Had ik jullie verteld over de buurvrouw? Dat ze haar nieuwe vriend verloor aan een hersentumor, nadat ze 2 jaar geleden haar man verloor aan longkanker? En blijkbaar daarvoor ook al een keer weduwe was geworden?

SPOILER
Jasses. Wat ongelooflijk triest.
(de directe buurvrouw waarmee je het wel kon vinden?)

[ Bericht 1% gewijzigd door AnneX op 18-02-2021 01:59:21 ]
pi_198068659
quote:

SPOILER
Wow, wat ontzettend naar, zoiets! :{
pi_198068664
quote:
2s.gif Op donderdag 18 februari 2021 00:41 schreef Lonaa het volgende:
Kwartet. Ik ga weer naar bed.
Pfoe. Dat was vast heftig wakkerworden. Trusten! :*
pi_198069076
Mogguh :O Alweer een uurtje aan het werk. Kon niet meer slapen -O-

En jeetje, Lonaa :{ Dat is naar om mee te maken :{
pi_198069213
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:49 schreef Molo het volgende:
Zou @:aure al bevallen zijn trouwens? Of iig ok hoop ik

Zit ineens in mijn hoofd met bekkenbodemfysio, en toen floep, linkje met haar
Lief, maar nee :P maar even weinig puf voor dingen :') m'n hoofd zit een beetje vol :D
pi_198069222
Ach wat naar Lonaa ;(
pi_198069239
Getver Lonaa, wat een ellende ;(
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_198069265
quote:
2s.gif Op donderdag 18 februari 2021 00:04 schreef Lonaa het volgende:
Er is iets aan de hand bij de buurvrouw maar ik weet niet wat. :o Het heeft iig 2 patrouillewagens van de politie nodig. De hond blafte me het bed uit omdat ze door het gangetje stampte en over de schutting klommen en met zaklampen naar binnen schenen bji haar :o
Ach nee.... dat is ook wel een hele zware last om te dragen ;(
Heb je goed contact met haar?

Hopelijk heb je vannacht wat kunnen slapen.
pi_198069268
Ik viel rond 0.30 uur in slaap.. WAAAAARMMMMMM! Tot zover het plan een goede nachtrust te pakken :')
Nu van koorts naar verhoging, dadelijk GGD en werk maar eens bellen. Denk dat het in ieder geval morgen ziek melden wordt :{
pi_198069337
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:22 schreef AnneX het volgende:

[..]

Jasses. Wat ongelooflijk triest.
(de directe buurvrouw waarmee je het wel kon vinden?)
Nee, mijn andere buurvrouw.
pi_198069346
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 07:47 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ach nee.... dat is ook wel een hele zware last om te dragen ;(
Heb je goed contact met haar?

Hopelijk heb je vannacht wat kunnen slapen.
Ik heb wel eens beter geslapen. :{

Met de buurvrouw heb ik niet zo heel veel contact. Niet meer dan oppervlakkig burencontact. Ik vind haar niet zo leuk omdat ze deuren altijd keihard dichtsmijt en een ontzettende nare schreeuwstem heeft. :@
pi_198069371
Volgens mij weet ik meer dan de GGD dame. Top. :')
Artikelen en bijwerkingen lijsten opzoeken kan ik zelf ook.
Heb nu maar gevraagd of ze in de backoffice kan navragen en hang in de wacht.
pi_198069379
Misschien leuk voor meer mensen hier. Zaterdag is er weer zo'n soort Tasty Walk concept iets, maar dan vanuit heerlijk.nl. Ga je in Rotterdam langs verschillende sterrenzaken om een klein gerechtje op te halen.

https://www.heerlijk.nl/restaurantwandeling/rotterdam-centrum
pi_198069395
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:19 schreef minilot het volgende:

[..]

De bakkerij loopt prima! :Y (ik Whatsapp nog altijd meermaals per week met ze, en meteen weer eens afspreken zodra shizzle versoepeld is :))
Mijn brood is het ook niet, maar kennelijk is het onverminderd populair! ^O^

En :D @ beeld met tasje O+
Wat doen we het economisch dan goed O+
pi_198069396
Advies: blijf thuis.

Op mijn vraag of ik thuis moet blijven tot ik fit(ter) ben, compleet symptoomvrij, tot tien dagen na eerste symptomen + 24 uur symptoomvrij... had ze niet echt antwoord.
Dus nu mag ik over een uurtje mijn lokale GGD gaan bellen.

Het nummer in de brief is écht een algemeen informatienummer.
pi_198069407
quote:
2s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:06 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Met de buurvrouw heb ik niet zo heel veel contact. Niet meer dan oppervlakkig burencontact. Ik vind haar niet zo leuk omdat ze deuren altijd keihard dichtsmijt en een ontzettende nare schreeuwstem heeft. :@
Ja, kan me voorstellen dat je er dan minder close mee bent :{
pi_198069426
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:16 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ja, kan me voorstellen dat je er dan minder close mee bent :{
Mja, niet mijn mens.
Dat maakt haar niet per se minder sneu en zielig. En dit onverminderd heftig.

Ben blij dat de tjappies aan de andere kant naast haar goed met haar kunnen, die hadden sleutel en zo kon de politie vlot en zonder forceren naar binnen. :{
pi_198069506
Ach Lonaa, wat een nacht. Die arme vrouw, hopelijk komt er nu goede hulp voor haar
pi_198069523
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach Lonaa, wat een nacht. Die arme vrouw, hopelijk komt er nu goede hulp voor haar
Ja, dat hoop ik ook.
al ben ik er bang voor. :X

Sowieso 3x je liefde op zo'n manier verliezen. Pff. Dan heb je ook wel echt een slechte hand gedeald gekregen hoor. :X
  donderdag 18 februari 2021 @ 08:36:41 #188
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_198069547
Moguh!!

To do voor vandaag

Plinten verven
Nieuwe keukenmachine uitpakken en bestuderen
Ingrediënten goot worstenbroodjes halen
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
pi_198069619
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
Volgens mij weet ik meer dan de GGD dame. Top. :')
Artikelen en bijwerkingen lijsten opzoeken kan ik zelf ook.
Heb nu maar gevraagd of ze in de backoffice kan navragen en hang in de wacht.
Beetje jammer -O-
pi_198069652
quote:
2s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:34 schreef Lonaa het volgende:
Sowieso 3x je liefde op zo'n manier verliezen. Pff. Dan heb je ook wel echt een slechte hand gedeald gekregen hoor. :X
Dit ja, jeetje.
pi_198069741
quote:
2s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:34 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, dat hoop ik ook.
al ben ik er bang voor. :X

Wat sneu zeg ;(
Spoilers!
pi_198069778
quote:
3s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:36 schreef Mickytjuh het volgende:
Moguh!!

To do voor vandaag

Plinten verven
Nieuwe keukenmachine uitpakken en bestuderen
Ingrediënten goot worstenbroodjes halen
Hoi :) Wat voor keukenmachine heb je?

Ik heb raar geslapen. Ik ben er moe van. Ik had weer zo'n droom. Zo'n enorm verhaal dat 10 verhalen in één was.

Ik heb geen bijzondere plannen vandaag. Gewoon werken. Misschien sporten. Misschien de ovens schoonmaken. Andijviestamppot maken.
Spoilers!
pi_198069881
Ik heb superlekker geslapen. O+ Maar dat had ik ook wel verwacht, want zo'n dag weer naar kantoor en de hele dag lullen, hakt er altijd wel in. Was wel heel gezellig en fijn. En nuttig ook.
pi_198069910
quote:

SPOILER
;(
Was dit herrie buurvrouw?
pi_198069923
quote:
2s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:06 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja dus, lees ik nu.
Wel enorm triest hoe het haar is vergaan.
pi_198069929
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
Advies: blijf thuis.

Op mijn vraag of ik thuis moet blijven tot ik fit(ter) ben, compleet symptoomvrij, tot tien dagen na eerste symptomen + 24 uur symptoomvrij... had ze niet echt antwoord.
Dus nu mag ik over een uurtje mijn lokale GGD gaan bellen.

Het nummer in de brief is écht een algemeen informatienummer.
Vervelend is dat.
Wel verstandig dat je thuis blijft, ook al is de koorts gelukkig meer gezakt.
pi_198069942
Ging op tijd naar bed maar sliep eerste keer pas na 3 uur wakker want buik hield me wakker. Zodra ik ga liggen (rust) gaat m'n spijsvertering ineens (hard) op gang. Lekker irritant. Overdag moe en dan is m'n buik natuurlijk rustig }:|
pi_198069951
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:39 schreef Molo het volgende:

[..]

Yes mocht ik ook maar ik kan dat niet. Zal wel te weinig doen of niet. Ben te onhandig en onzeker daarvoor dus dan maar liever m'n dokter die weet wat ze moet doen.

Ok, ik ga weer op zoek naar enige werk-motivatie.
pi_198069969
Jeuj. Quarantaine tot ik 24 uur klachtenvrij ben. Voor de zekerheid, we denken allebei dat het puur de vaccinatie is, maar zeker weten doe je het niet.

Gelukkig had ik als doel mijn vriezer leegeten en had ik dinsdag nog groenten gehaald.
pi_198069983
Korte vraag en ik denk dat ik in de SC het snelst een antwoord krijg.

Mijn molen waar ik zout in had is kapot gegaan. Eerst dacht ik dat het kwam doordat ik ander zout erin gegooid had dan ervoor (himalaya- vs. zeezout) maar nu vermoed ik dat het kwam omdat ik zeezout in een pepermolen had. Ik wilde dus een nieuwe set Peugot molens bestellen en toevallig zijn ze vandaag in de aanbieding bij iBood. Helaas zijn het verschillende maten en vormen (dus geen sets) en de vrouw wil 1 soort op het aanrecht hebben staan. Dus mijn vraag, kan peper wel in een zout molen? Maakt dit met goede molens überhaupt wat uit (hiervoor had ik goedkope molens)?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_198070015
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:18 schreef dimmak het volgende:
Korte vraag en ik denk dat ik in de SC het snelst een antwoord krijg.

Mijn molen waar ik zout in had is kapot gegaan. Eerst dacht ik dat het kwam doordat ik ander zout erin gegooid had dan ervoor (himalaya- vs. zeezout) maar nu vermoed ik dat het kwam omdat ik zeezout in een pepermolen had. Ik wilde dus een nieuwe set Peugot molens bestellen en toevallig zijn ze vandaag in de aanbieding bij iBood. Helaas zijn het verschillende maten en vormen (dus geen sets) en de vrouw wil 1 soort op het aanrecht hebben staan. Dus mijn vraag, kan peper wel in een zout molen? Maakt dit met goede molens überhaupt wat uit (hiervoor had ik goedkope molens)?
Volgens mij zit er een ander maalmechanisme in en maakt het dus inderdaad uit.
Spoilers!
pi_198070030
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:21 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Volgens mij zit er een ander maalmechanisme in en maakt het dus inderdaad uit.
Ik lees dat vooral zout in pepermolens funest is, dus vraag mij eigenlijk af of dan peper wel in een zout molen kan. Want dan koop ik gewoon 2 zoutmolens.
pi_198070075
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:22 schreef dimmak het volgende:

[..]

Ik lees dat vooral zout in pepermolens funest is, dus vraag mij eigenlijk af of dan peper wel in een zout molen kan. Want dan koop ik gewoon 2 zoutmolens.
Zout is veel harder dan peper dus dat is niet heel gek.
Maar ik denk dat ook de maalgraad anders is.
pi_198070088
quote:

[..]

Eerste google hit als je zoekt op “kun je peper malen in een zoutmolen”
quote:
Gebruik een Peugeot zoutmolen niet voor het malen van peper of andere kruiden en specerijen. ... genoemd wordt, moet u het specifieke Peugeot maalwerk voor nat zeezout gebruiken, waarvan vorm en materialen corrosiebestendig zijn. Opmerking: om het goed te kunnen malen mag nat zeezout ook weer niet doorweekt zijn.
pi_198070096
quote:

[..]

Ik zou het niet doen. Ik denk dat het geen goed idee is gezien het andere maalmechanisme.
iBood heeft vaak genoeg sets in de aanbieding. Misschien kan je gewoon nog even wachten.
Spoilers!
pi_198070113
Oké duidelijk. Bedankt voor het meedenken O+
pi_198070619
@Lonaa wat naar ;(

@Cat-astrophe je bent niet alleen, A heeft ook koorts na z'n inenting van gisteren *G* :')
Hij heeft er vannacht een elektrische deken bij gepakt zo koud dat hij het had _O-
  donderdag 18 februari 2021 @ 10:21:25 #208
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198070851
Ik mag hopelijk morgen weer uit quarentaine..
Net wezen testen in de lokale test faciliteiten .. 20 test hokjes voor een gemeente met 115.000 inwoners.. doen ze wel goed ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 18 februari 2021 @ 10:29:10 #209
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_198070967
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Hoi :) Wat voor keukenmachine heb je?

Ik heb raar geslapen. Ik ben er moe van. Ik had weer zo'n droom. Zo'n enorm verhaal dat 10 verhalen in één was.

Ik heb geen bijzondere plannen vandaag. Gewoon werken. Misschien sporten. Misschien de ovens schoonmaken. Andijviestamppot maken.
Ik heb een Mum serie 2 van Bosch op proef.

Ik wil nog onderzoeken of ik er ook koekjes in kan verkruimelen.
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
pi_198071009
Vriend is nu op kantoor voor wat dingen en wat een geluk want 1 collega uit Friesland heeft oranjekoek meegebracht en andere collega zelfgemaakte spekkoek. Dus wordt beide zo voor me meegenomen *O*
  donderdag 18 februari 2021 @ 10:44:49 #211
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198071181
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:32 schreef FutureFairytale het volgende:
Vriend is nu op kantoor voor wat dingen en wat een geluk want 1 collega uit Friesland heeft oranjekoek meegebracht en andere collega zelfgemaakte spekkoek. Dus wordt beide zo voor me meegenomen *O*
De vriend die wel een vriend is maar ook geen vriend? :+
pi_198071245
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:32 schreef FutureFairytale het volgende:
Koek :9
Spoilers!
  donderdag 18 februari 2021 @ 10:51:24 #213
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_198071254
oranjekoek :9
Doet me denken aan de vakantie in oktober O+
pi_198071324
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:05 schreef Tele6 het volgende:
@:Lonaa wat naar ;(

@:Cat-astrophe je bent niet alleen, A heeft ook koorts na z'n inenting van gisteren *G* :')
Hij heeft er vannacht een elektrische deken bij gepakt zo koud dat hij het had _O-
Ook Astra Zenica? Ik hoor nu steeds meer mensen met flinke bijwerkingen.

Heb net op het werk maar gevraagd me in mei de eerste week na mijn tweede vaccinatie niet in te plannen :')

Beterschap voor je A!
pi_198071336
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:21 schreef Barreltje het volgende:
Ik mag hopelijk morgen weer uit quarentaine..
Net wezen testen in de lokale test faciliteiten .. 20 test hokjes voor een gemeente met 115.000 inwoners.. doen ze wel goed ^O^
Houd jij nog wel neus slijmvlies over joh :o
pi_198071383
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:44 schreef Barreltje het volgende:

[..]

De vriend die wel een vriend is maar ook geen vriend? :+
Hij is zeker een vriend :)
pi_198071411
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:55 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Heb net op het werk maar gevraagd me in mei de eerste week na mijn tweede vaccinatie niet in te plannen :')

Beterschap voor je A!
Ik weet het eigenlijk niet. Er zat 4 weken tussen zijn twee injecties, dat weet ik wel.
Edit: CureVac. :)

Slim om je niet te laten inplannen. Het kan dan alleen nog maar meevallen.

En dankjewel! Jij ook :*
pi_198071432
2u in de keuken gestaan, nu nog zin maken om het op te ruimen :')
pi_198071718
Hier duidelijk weer beter in mn vel dan 3 maanden terug...

Sta nu alweer in vrije “weekend” cake te bakken O+

Wel benieuwd... zweedse kaneel cake
Met de koekkruiden die ik laatst zelf mixte :X
Maar oa met boter smelten in de pan... water erbij en dan laten koken voor je het toevoegt aan de rest van je beslag.

Not to mention enkel.. roeren.

Ziet er nu toch wat typisch uit in de oven _O-
Vermoed dat het nog wel bijtrekt overigens.. maar wel erg benieuwd.
pi_198071742
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:00 schreef Tele6 het volgende:
[quote]1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:55 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Beterschap voor je A!

[..]

Ik weet het eigenlijk niet. Er zat 4 weken tussen zijn twee injecties, dat weet ik wel.

Begon me ook op te vallen ja.

Benieuwd.. exschoonouders zijn zaterdag aan de beurt en komen daarna nog dochter hier brengen.
Dus hoop dat ze enigzins fris blijven :)
pi_198071763
Ik ga dit weekend een high tea maken, moet eigenlijk ook nog wat hapjes verzinnen. Wel lastiger in kleine hoeveelheden.
pi_198071782
:O Al de hele ochtend bezig met een analyse van een stuk software, welke fouten er optreden en aan welke richtlijnen een mogelijke oplossing moet voldoen. Ik word er een beetje suf van geloof ik :D

Nu c_/
pi_198071791
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:27 schreef Myraela het volgende:
Ik ga dit weekend een high tea maken, moet eigenlijk ook nog wat hapjes verzinnen. Wel lastiger in kleine hoeveelheden.
Ik heb wel eens 4 scones gebakken, dus dat kan :D
(Ik was een recept aan het testen, en wilde niet het risico lopen op 1000 mislukte scones)

Ook iets als cake kan klein als je het in muffinvormpjes doet. Wel minder lang bakken dan.

En het beleg voor sandwiches kan je de rest van de week nog eten. Niet eens per se als broodbeleg. Ik had bv tonijnsalade en BLT, dat kun je altijd nog door je salade gooien. :Y)
  donderdag 18 februari 2021 @ 11:50:05 #224
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198072030
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:56 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Houd jij nog wel neus slijmvlies over joh :o
Deze was in keel ^O^
pi_198072080
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:50 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Deze was in keel ^O^
Neus was op?

Word je er niet horendol van?
Zo aangenaam is het precies toch niet.
  donderdag 18 februari 2021 @ 11:58:55 #226
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198072123
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:55 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Neus was op?

Word je er niet horendol van?
Zo aangenaam is het precies toch niet.
Neus is sneltest, dit was PCR.. die is hier in keel..

Dit was de 11e keer geloof ik..

Ik weet nog niet welke methode het minst prettig is.. :+
pi_198072290
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:58 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Neus is sneltest, dit was PCR.. die is hier in keel..

Dit was de 11e keer geloof ik..

Ik weet nog niet welke methode het minst prettig is.. :+
gelukkig mag je vast nog wel een keertje :X
  donderdag 18 februari 2021 @ 12:20:24 #228
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198072448
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:55 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Beterschap voor je A!
Wellicht komt uit onderzoek dat je ook na een doorgemaakte Covid geen tweede prik meer nodig hebt. Zou mooi zijn
  donderdag 18 februari 2021 @ 12:21:33 #229
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198072462
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:25 schreef Uhmmpie het volgende:
Hier duidelijk weer beter in mn vel dan 3 maanden terug...

Sta nu alweer in vrije “weekend” cake te bakken O+

Wel benieuwd... zweedse kaneel cake
Met de koekkruiden die ik laatst zelf mixte :X
Maar oa met boter smelten in de pan... water erbij en dan laten koken voor je het toevoegt aan de rest van je beslag.

Not to mention enkel.. roeren.

Ziet er nu toch wat typisch uit in de oven _O-
Vermoed dat het nog wel bijtrekt overigens.. maar wel erg benieuwd.
Pics!
pi_198072519
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:20 schreef Molo het volgende:

[..]

Wellicht komt uit onderzoek dat je ook na een doorgemaakte Covid geen tweede prik meer nodig hebt. Zou mooi zijn
Zou heel mooi zijn :Y

Vooralsnog vandaag betere dag dan gisteren (met para). Eens kijken of vanavond niet weer een instorting brengt :7

Nu ik dat gesprek met de GGD zo overdenk is het eigenlijk wel apart, het advies aan me. Volgens mij is nergens terug te vinden dat het aan te raden is in quarantaine te gaan als je bijwerkingen hebt van vaccinatie.
Heb nog specifiek nagevraagd of het een algemeen thuisblijf advies is, of alleen niet gaan werken. Nope: beter om thuis te blijven.
pi_198072554
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:00 schreef Tele6 het volgende:

[..]

O ja, hij is proefpersoon. Nieuw smaakje dus!
Die zullen ze wel extra gaan opvolgen nu, met zijn koorts.

Lekker die kachel laten draaien, afweer stofjes aanmaken :9
  donderdag 18 februari 2021 @ 12:27:58 #232
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198072560
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:25 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Vooralsnog vandaag betere dag dan gisteren (met para). Eens kijken of vanavond niet weer een instorting brengt :7

Nu ik dat gesprek met de GGD zo overdenk is het eigenlijk wel apart, het advies aan me. Volgens mij is nergens terug te vinden dat het aan te raden is in quarantaine te gaan als je bijwerkingen hebt van vaccinatie.
Heb nog specifiek nagevraagd of het een algemeen thuisblijf advies is, of alleen niet gaan werken. Nope: beter om thuis te blijven.
Deze is wellicht iets duidelijker

https://www.nhg.org/downl(...)cins?tmp-no-mobile=1

Komt op mij over (maar koortskoppie hier at the moment) dat je gewoon hetzelfde regime volgt als wanneer je klachten zou hebben en niet gevaccineerd bent
Want je weet niet of het vaccin bijwerking of Covid is
pi_198072660
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:27 schreef Molo het volgende:

[..]

Deze is wellicht iets duidelijker

https://www.nhg.org/downl(...)cins?tmp-no-mobile=1

Komt op mij over (maar koortskoppie hier at the moment) dat je gewoon hetzelfde regime volgt als wanneer je klachten zou hebben en niet gevaccineerd bent
Want je weet niet of het vaccin bijwerking of Covid is
Ja, dat is ook het idee. Maar formeel zou ik dan minimaal 8 dagen thuis moeten blijven en dat hoefde ook weer niet.
Ik denk dat ze me normaliter naar een test straat hadden gestuurd, maar dat is nu vrij zinloos natuurlijk.

Lastig hoor: het lijkt me echt heel sterk dat het een herbesmetting is, GGD denkt ook in die lijn maar stél dat... ga ik dit weekend wel gezellig op bezoek bij kwetsbare mensen.
Gelukkig hebben we nu zat FFP2 maskers die we mogen gebruiken bij twijfel. Ook zonder contact met aerosolen. Die ga ik sowieso maar gebruiken.

Beterschap met je koortshoofd! Geen Kerona?
  donderdag 18 februari 2021 @ 12:58:42 #234
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198073046
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:35 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ja, dat is ook het idee. Maar formeel zou ik dan minimaal 8 dagen thuis moeten blijven en dat hoefde ook weer niet.
Ik denk dat ze me normaliter naar een test straat hadden gestuurd, maar dat is nu vrij zinloos natuurlijk.

Lastig hoor: het lijkt me echt heel sterk dat het een herbesmetting is, GGD denkt ook in die lijn maar stél dat... ga ik dit weekend wel gezellig op bezoek bij kwetsbare mensen.
Gelukkig hebben we nu zat FFP2 maskers die we mogen gebruiken bij twijfel. Ook zonder contact met aerosolen. Die ga ik sowieso maar gebruiken.

Beterschap met je koortshoofd! Geen Kerona?
Het is wel fascinerend ja. En net zo fascinerend dat hier geen FAQ of draaiboek voor is, want je zal de enige niet zijn 8)7
Gedoe!

Nee hoor, dat is het niet, 'gewoon' wat anders :P

Worden jouw patiënten thuis trouwens versneld gevaccineerd of gaan die mee in de 'gewone' leeftijdstranches?
pi_198073197
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:27 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

O ja, hij is proefpersoon. Nieuw smaakje dus!
Die zullen ze wel extra gaan opvolgen nu, met zijn koorts.

Lekker die kachel laten draaien, afweer stofjes aanmaken :9
Ik weet eigenlijk niet of ze nog meer dingen gaan doen. Hij moet elke dag, een jaar lang, een vragenlijst invullen over hoe hij zich voelt inclusief temperatuur en corona-achtige symptomen enzovoorts. Ik kan me voorstellen dat ze contact met 'm opnemen als hij opvallende dingen invult in die lijst.

Er is in ieder geval weinig twijfel meer dat hij in de "echte" groep zit. Fijn veel afweerstofjes *G*
  donderdag 18 februari 2021 @ 13:19:04 #236
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198073398
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 13:07 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik weet eigenlijk niet of ze nog meer dingen gaan doen. Hij moet elke dag, een jaar lang, een vragenlijst invullen over hoe hij zich voelt inclusief temperatuur en corona-achtige symptomen enzovoorts. Ik kan me voorstellen dat ze contact met 'm opnemen als hij opvallende dingen invult in die lijst.

Er is in ieder geval weinig twijfel meer dat hij in de "echte" groep zit. Fijn veel afweerstofjes *G*
Elke dag een jaar lang :o :o :o
pi_198073439
Ik meen dat we hier een paar BI-mensen hebben?

Zo ja: ik overweeg deze opleiding te gaan volgen: https://www.itacademy.nl/opleidingen/data-analyse
Iemand die iets zinnigs kan zeggen over de inhoud?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_198073526
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:58 schreef Molo het volgende:

[..]

Het is wel fascinerend ja. En net zo fascinerend dat hier geen FAQ of draaiboek voor is, want je zal de enige niet zijn 8)7
Gedoe!

Nee hoor, dat is het niet, 'gewoon' wat anders :P

Worden jouw patiënten thuis trouwens versneld gevaccineerd of gaan die mee in de 'gewone' leeftijdstranches?
Ik zou het eng vinden als ik de enige was :X
Hoop toch wel op zorgvuldigheid van mijn collega’s.

Top wel: mijn eigen manager heeft bij élke COVID gerelateerde melding van me vakantie. N=2 :+
Dus vervanger (die ik nog nooit ontmoet heb) maar weer gebeld: ‘weet je nog, we hebben elkaar in december ook gesproken.’
O ja :D

Onze cliënten gaan mee met de standaard tranches.
Ook lollig: alles moet naar mijn woonplaats daarvoor. Andere (grotere) stad ligt dichterbij maar daar is niet voor gekozen als vaccinatie locatie.
Vorige week heb ik al ruim geruststellende woorden kunnen verspreiden over de bereikbaarheid van de locatie.

Alsof het bij jou ooit ‘gewoon’ iets is :P
pi_198073563
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 13:07 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Een jaar! Kolere!
Zorgvuldig, wel.

En tenzij hij heel erg gevoelig is voor het groeps effect, denk ik ook wel dat hij het echte spul heeft gekregen :+
pi_198073745
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:25 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Is dat niet gewoon omdat het lastig is om te zien of je ziek bent van vaccinatie en corona?

(En dat ze dus eigenlijk niet willen dat het mond op mond doorgaat dat als je zeker weet dat het van de vaccinatie komt.. je niet thuis hoeft te blijven.. Want dat gaat natuurlijk vanzelf een eigen leven leiden dan.)
  donderdag 18 februari 2021 @ 13:40:32 #241
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198073757
quote:
5s.gif Op donderdag 18 februari 2021 13:22 schreef sigme het volgende:

Zo ja: ik overweeg deze opleiding te gaan volgen: https://www.itacademy.nl/opleidingen/data-analyse
Ik weet niet wat je niveau van werken hiermee nu is. Dit lijkt me vrij basaal.
Ik mis in de informatie de methodieken en de technieken die gebruikt worden.

Design thinking bijvoorbeeld is leuk, maar wát houdt het volgens die opleiding echt in.

Zelf enorm goeie ervaringen met de UvA, IBIS business opleidingen tak.
Vond ik echt enorm leuk en interessant om te volgen, met een wetenschappelijk onderbouwde inhoud en vorm. Was meer gericht op procesoptimalisatie op basis van data-analyse.
Maar die bieden ook andere datagerichte opleidingen aan
pi_198073815
Ik vind Ibis UvA op inhoud wel heel goed, maar didactisch is er nog wel een en ander aan te merken op sommige zaken.

Maar de vraag lijkt me vooral wat je doel is. Wat wil je weten en kunnen na de opleiding?
  donderdag 18 februari 2021 @ 13:47:30 #243
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198073853
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 13:44 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind Ibis UvA op inhoud wel heel goed, maar didactisch is er nog wel een en ander aan te merken op sommige zaken.

Maar de vraag lijkt me vooral wat je doel is. Wat wil je weten en kunnen na de opleiding?
Ik vond Bart ook gewoon heel erg leuk :P
Van didactiek heb ik geen verstand

Tweede deel, mee eens. Kijk wat je behoefte is en wat daar bij past, niet andersom
pi_198073878
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 13:47 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik vond Bart ook gewoon heel erg leuk :P
Van didactiek heb ik geen verstand

Tweede deel, mee eens. Kijk wat je behoefte is en wat daar bij past, niet andersom
Je gaat wel voor de tall dark stranger?

In mijn tijd was hij nog niet binnen daar. Wel ooit een gastles gehad, viel inderdaad wel mee :P
  donderdag 18 februari 2021 @ 13:52:06 #245
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198073937
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 13:48 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Je gaat wel voor de tall dark stranger?

In mijn tijd was hij nog niet binnen daar. Wel ooit een gastles gehad, viel inderdaad wel mee :P
Hij is zo heerlijk serieus, sociaal tikje onhandig en moest altijd enorm blozen om mijn domme grappen. Ik hou daar altijd wel van :P :9
pi_198073941
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 13:19 schreef Molo het volgende:

[..]

Elke dag een jaar lang :o :o :o
Jup :D

Hij krijgt er wat geld voor, en hij krijgt het vaccin, dus dat is alsnog best een goede deal :s)
Het is een app op z'n telefoon, die geeft iedere avond 19:00 een melding en dan moet hij z'n temperatuur invullen en wat vragen. ^O^
pi_198073957
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 13:29 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Een jaar! Kolere!
Zorgvuldig, wel.

En tenzij hij heel erg gevoelig is voor het groeps effect, denk ik ook wel dat hij het echte spul heeft gekregen :+
Dat zou wel echt hevig placebo-effect zijn want hij heeft het anders NOOIT koud. Hij is zo eentje die middenin de winter zonder shirt loopt in huis want anders is het zo warm. Zit ik daar met m'n dikke trui.
  donderdag 18 februari 2021 @ 13:54:00 #248
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_198073958
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 13:52 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Hij krijgt er wat geld voor, en hij krijgt het vaccin, dus dat is alsnog best een goede deal :s)
Het is een app op z'n telefoon, die geeft iedere avond 19:00 een melding en dan moet hij z'n temperatuur invullen en wat vragen. ^O^
Wanneer krijgt hij bericht of hij het vaccin had?
Want als hij nu een placebo had wil je toch nog wel een vaccin eind dit jaar.
pi_198073991
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 13:54 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Wanneer krijgt hij bericht of hij het vaccin had?
Want als hij nu een placebo had wil je toch nog wel een vaccin eind dit jaar.
Dat zou een paar maanden duren. Ik weet niet hoe dat precies zit. Hij zei dat hij het te horen zou krijgen voordat onze leeftijdsgroep aan de beurt is met gevaccineerd worden, dus dat duurt nog wel eventjes :P
Ze waren volgens mij zelfs nog aan het uitzoeken hoe ze het wilden doen met het alsnog inenten van de controlegroep. Je bent dan namelijk wel je controlegroep kwijt.
pi_198074016
Nee, voor wat ik *nodig* heb, heb ik geen opleiding nodig, dat kan ik al. Als ik daar een certificaatje bij zou willen halen zou ik dit kunnen gaan doen: https://verified.nl/wordpress/training-data-analytics-testing/

Per 1 maart ga ik weer in die hoek testen, ik heb wel eerder in zaken getest die veelal over data en queries gingen, maar dat was dan geen BI maar stukken platter. Maar uitbreiden naar BI gaat geen punt zijn, heb ik van de collega's begrepen.

Dat ik overstap naar BI is omdat ik, als ik mijn huidige domein verlaat, grote kans heb om in GUI's terecht te komen en daar heb ik vreselijk de schurft aan, terwijl ik wel grote liefhebben ben dat datata. Dus BI leek me een buitenkansje ;). Die opleiding zou voornamelijk voor mijn lol zijn, en misschien een beetje goed voor m'n professionele status.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 18 februari 2021 @ 13:58:28 #251
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198074026
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 13:52 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Netjes! Degelijk onderzoek _O_
pi_198074080
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 13:39 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Is dat niet gewoon omdat het lastig is om te zien of je ziek bent van vaccinatie en corona?

(En dat ze dus eigenlijk niet willen dat het mond op mond doorgaat dat als je zeker weet dat het van de vaccinatie komt.. je niet thuis hoeft te blijven.. Want dat gaat natuurlijk vanzelf een eigen leven leiden dan.)
Het lijkt me buitengewoon lastig het onderscheid zonder test te maken. Veel klachten komen overeen (logisch ook).

Daarom zou ik juist de standaard verwachten: klachten? Laat je testen en blijf thuis. Ook net na vaccinatie.
Omdát je het inderdaad niet zeker weet. En vaccinatie geeft geen garantie dat je geen COVID krijgt he. Verkleint alleen de kans en je krijgt minder symptomen.

40% heeft bijwerkingen en ik denk dat zeker 39% daarvan de straat op gaat en dat probleemloos kan want niet besmet en ‘ik ben net gevaccineerd’. En 0,5 % heeft het beest wel ergens opgelopen en rent net zo hard naar buiten ‘want ik ben net gevaccineerd’.

En dan heb je ergens nog die andere 0,5% (moi :+) die gaat rondbellen of de straat opgaan eigenlijk wel oké is. En hoort dat dat niet zo is.

Maar het zal wel een publiek goodwill afwegingsding zijn.
Net zoals het afgelopen zomer ook prima verantwoord was om lekker op vakantie te gaan. Fuck die tweede golf.
pi_198074105
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 13:53 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dat zou wel echt hevig placebo-effect zijn want hij heeft het anders NOOIT koud. Hij is zo eentje die middenin de winter zonder shirt loopt in huis want anders is het zo warm. Zit ik daar met m'n dikke trui.
Lol _O-

Ik zit nu in mijn T-shirt. Normaal al-tijd trui of vest. Hmmmm... straks nog maar eens (onbetaald ;( ) temp meten.
  donderdag 18 februari 2021 @ 14:04:13 #254
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198074125
quote:
7s.gif Op donderdag 18 februari 2021 13:58 schreef sigme het volgende:
Nee, voor wat ik *nodig* heb, heb ik geen opleiding nodig, dat kan ik al. Als ik daar een certificaatje bij zou willen halen zou ik dit kunnen gaan doen: https://verified.nl/wordpress/training-data-analytics-testing/

Per 1 maart ga ik weer in die hoek testen, ik heb wel eerder in zaken getest die veelal over data en queries gingen, maar dat was dan geen BI maar stukken platter. Maar uitbreiden naar BI gaat geen punt zijn, heb ik van de collega's begrepen.

Dat ik overstap naar BI is omdat ik, als ik mijn huidige domein verlaat, grote kans heb om in GUI's terecht te komen en daar heb ik vreselijk de schurft aan, terwijl ik wel grote liefhebben ben dat datata. Dus BI leek me een buitenkansje ;). Die opleiding zou voornamelijk voor mijn lol zijn, en misschien een beetje goed voor m'n professionele status.
Pfoe

Er zijn zo ongelooflijk veel opleidingen op dit vlak tegenwoordig, zo'n hot topic en verdienmodel voor aanbieders van opleidingen
pi_198074157
quote:
5s.gif Op donderdag 18 februari 2021 13:22 schreef sigme het volgende:

Ik vind het heel "hoog over" lezen. Alsof je straks weet wat mensen doen die iets met BI doen.
Het wekt bij mij niet de indruk dat je daarna zonder zijwieltjes zelft BI-t.

Is dat antwoord op je vraag?
pi_198074192
quote:
7s.gif Op donderdag 18 februari 2021 13:58 schreef sigme het volgende:

Van een andere ordegrootte, doet collega van me op 't moment naast het werk (en 3 koters): https://www.ou.nl/-/master-data-science-management
pi_198074203
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 14:03 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Lol _O-

Ik zit nu in mijn T-shirt. Normaal al-tijd trui of vest. Hmmmm... straks nog maar eens (onbetaald ;( ) temp meten.
Ja kan altijd een 5 euro biljet in je eigen sok schuiven.
pi_198074367
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 14:01 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Het lijkt me buitengewoon lastig het onderscheid zonder test te maken. Veel klachten komen overeen (logisch ook).

Daarom zou ik juist de standaard verwachten: klachten? Laat je testen en blijf thuis. Ook net na vaccinatie.
Omdát je het inderdaad niet zeker weet. En vaccinatie geeft geen garantie dat je geen COVID krijgt he. Verkleint alleen de kans en je krijgt minder symptomen.

40% heeft bijwerkingen en ik denk dat zeker 39% daarvan de straat op gaat en dat probleemloos kan want niet besmet en ‘ik ben net gevaccineerd’. En 0,5 % heeft het beest wel ergens opgelopen en rent net zo hard naar buiten ‘want ik ben net gevaccineerd’.

En dan heb je ergens nog die andere 0,5% (moi :+) die gaat rondbellen of de straat opgaan eigenlijk wel oké is. En hoort dat dat niet zo is.

Maar het zal wel een publiek goodwill afwegingsding zijn.
Net zoals het afgelopen zomer ook prima verantwoord was om lekker op vakantie te gaan. Fuck die tweede golf.
Nouja dat dus :)
pi_198074379
Milkyroadmail *O*
pi_198074391
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 14:20 schreef vlindertje89 het volgende:
Milkyroadmail *O*
Leuke mails zijn dat, van de milkyroadmeneer *O*

Leuke meneer ook *O*
pi_198074420
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 14:19 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Nouja dat dus :)
We zijn het eens? Haalde ik niet uit je vorige post :D
pi_198074427
Thanx voor de input!

Ik denk zelf dat het een redelijk middenweg is tussen veel te veel (data science heb ik ook wel overwogen, deze opleiding is een deel van de grotere data-schiece opleiding van de hanzehogeschool (hbo), en een certificaat-om-het-certificaat. Vooral omdat bij die laatste ook nog ISTQB genoemd wordt, dat is echt dom stampwerk waar instituten veel geld aan verdienen en werklui niet wijzer van worden.
pi_198074498
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 14:21 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Leuke mails zijn dat, van de milkyroadmeneer *O*

Leuke meneer ook *O*
Ik ben erg benieuwd *) eerste keer ooit dat ik iemand van FOK! in het echt ga zien!

@Sarabi ik DM je nog wel even welke van jullie hopelijk heel veel klanten zaterdag ik ben! En ik ben gewoon de hele dag thuis dus ik zie wel hoe laat jullie aan de deur staan :)

Wat irritant trouwens Cat van de quarantaine, al snap ik 't wel, maar toch stom. Gelukkig had je eten in huis :)

Ik ben kapotmoe en wil eigenlijk even slapen, maar ergens vanmiddag zou de afdelingsmanager me informeren over hoe het ervoor staat wat betreft mijn bevordering naar een hogere functie en ik weet niet hoe laat en ook niet of ze me gewoon mailt of me belt op teams dus ik probeer toch maar wakker te blijven :z . Hopelijk belt of mailt ze snel.
  donderdag 18 februari 2021 @ 14:35:07 #264
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198074634
Volgend collegejaar gaan de collegegelden gehalveerd worden begreep ik.
Ben benieuwd of dit voor alle opleidingen geldt want dan ga ik daar ook mooi gebruik van maken :9
pi_198074680
:W een half uurtje zonder call. Zo nog eentje en dan is het klaar daarmee voor vanmiddag

Gaat het nu wel weer wat met de spierpijn @Cat-astrophe? Is dit te vergelijken met eind vorig jaar?
pi_198074744
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 14:26 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ik ben erg benieuwd *) eerste keer ooit dat ik iemand van FOK! in het echt ga zien!

@:Sarabi ik DM je nog wel even welke van jullie hopelijk heel veel klanten zaterdag ik ben! En ik ben gewoon de hele dag thuis dus ik zie wel hoe laat jullie aan de deur staan :)

Wat irritant trouwens Cat van de quarantaine, al snap ik 't wel, maar toch stom. Gelukkig had je eten in huis :)

Ik ben kapotmoe en wil eigenlijk even slapen, maar ergens vanmiddag zou de afdelingsmanager me informeren over hoe het ervoor staat wat betreft mijn bevordering naar een hogere functie en ik weet niet hoe laat en ook niet of ze me gewoon mailt of me belt op teams dus ik probeer toch maar wakker te blijven :z . Hopelijk belt of mailt ze snel.
Kan je niet ff een powernap van 20-30 minuten doen? Doet bij mij altijd wonderen en hoe groot is de kans nou dat ze je precies nu belt. :s)
pi_198074808
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 14:37 schreef Kaatje1 het volgende:
:W een half uurtje zonder call. Zo nog eentje en dan is het klaar daarmee voor vanmiddag

Gaat het nu wel weer wat met de spierpijn @:Cat-astrophe? Is dit te vergelijken met eind vorig jaar?
Effe pauze ^O^

Spierpijn is nu zowat... weg :D *afklopt*

Alles wat ik vorig jaar aan spierpijn had heeft zich nu blijkbaar verzameld in anderhalve dag :')

Op een ietwat rare thermostaat na voel ik me eigenlijk best wel oké ^O^
  donderdag 18 februari 2021 @ 14:47:52 #268
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198074846
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 14:45 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Effe pauze ^O^

Alles wat ik vorig jaar aan spierpijn had heeft zich nu blijkbaar verzameld in anderhalve dag :')

Snelheid van je internet en Fok ook al omhoog gegaan inmiddels?
pi_198074943
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 14:47 schreef Molo het volgende:

[..]

Snelheid van je internet en Fok ook al omhoog gegaan inmiddels?
Nog niet, nog teveel aan het uploaden :+
pi_198074952
quote:

[..]

Effe pauze ^O^

Da's fijn, kalmpjes aan doen.. Thermostaat is hier geloof ik al zo'n jaar of 8 van de leg, het went. Hoop voor je dat jij er met een dag vanaf bent
pi_198075215
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 14:54 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Da's fijn, kalmpjes aan doen.. Thermostaat is hier geloof ik al zo'n jaar of 8 van de leg, het went. Hoop voor je dat jij er met een dag vanaf bent
Kalmpjes aan doen... niet-informatieve algemene info lijn mevrouw flashback ;(
Ze was lief, maar ik vind het kwalijk dat ik het initiatief moest nemen om op te schalen toen ik haar overduidelijk overvroeg.

Dat soort thermostaat shizzle staat me nog te wachten, als ik mijn moeder en haar moeder als voorbeeld neem :X
pi_198075618
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 14:20 schreef vlindertje89 het volgende:
Milkyroadmail *O*
The best mail *O*
pi_198075635
Ik kreeg net toch een reply mail uit Houston. Ze hebben "a problem" Ze zou zo snel mogelijk antwoorden, maar door het weer heeft ze nauwelijks stroom en unsteady internet.
pi_198075693
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 15:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik kreeg net toch een reply mail uit Houston. Ze hebben "a problem" Ze zou zo snel mogelijk antwoorden, maar door het weer heeft ze nauwelijks stroom en unsteady internet.
Gewoonlijk wanneer Houston a problem heeft heeft dat geen betrekking op dingen op deze planeet.
pi_198075871
quote:
6s.gif Op donderdag 18 februari 2021 15:33 schreef fietsie het volgende:

[..]

Gewoonlijk wanneer Houston a problem heeft heeft dat geen betrekking op dingen op deze planeet.
Nu helaas wel. En vanochtend had ik een call met iemand in Noorwegen met een verwarmingsprobleem. Die zat in een dikke jas
pi_198075883
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 15:30 schreef Kaatje1 het volgende:
:D Toch wel episch om dat te kunnen mailen.

Nox goedgekeurd bij de dierenarts, we kunnen in elk geval geen alarmerende verklaring vinden voor de kaalheid.
Dus we gooien het maar op een wat heftige rui en houden het gewoon goed in de gaten.

Tevens houdt DA haar ogen voor me open, voor een baan. Heeft ook wel wat connecties, dus als ik ergens iets zie moet ik even gillen, wil zij wel even in de telefoon klimmen voor me O+

Sterkte aan alle zieken of niet helemaal-fitten! :*

En mijn hemel Barrel, ik benijd je niet hoor, al 11 keer zo'n staafje in je hoofd. Brr!

Hopelijk zo een goed gesprek/goede mail vlinder! Ik zal voor je duimen!
(En de Milkyroad-luitjes zijn heel tof, dus niet bang voor zijn! O+ )
pi_198075921
En wat schijtirritant is het dat als je een leuk kleding-item (rokje) ziet, het alweer uitverkocht is voordat je er even een leuk shirt bij hebt kunnen zoeken }:| (En heb je een shirt, wil je even verder neuzen ivm verzendkosten en zo min mogelijk extra vervoer wegens milieuditdat, is dat shirt ook gelijk uitverkocht. Grrrmbl )
pi_198076244
quote:
7s.gif Op donderdag 18 februari 2021 15:46 schreef Candaasje het volgende:
En wat schijtirritant is het dat als je een leuk kleding-item (rokje) ziet, het alweer uitverkocht is voordat je er even een leuk shirt bij hebt kunnen zoeken }:| (En heb je een shirt, wil je even verder neuzen ivm verzendkosten en zo min mogelijk extra vervoer wegens milieuditdat, is dat shirt ook gelijk uitverkocht. Grrrmbl )
En ook schijt irritant is, dat je call vanmiddag niet doorgaat (rondom 12 uur) je denkt "oh lekker stuk wandelen zometeen" maar dat dat uur meteen volgegooid is. Dan denk je...ok eind van de middag wandelen. En dan regent het -O-
pi_198076330
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 16:03 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

En ook schijt irritant is, dat je call vanmiddag niet doorgaat (rondom 12 uur) je denkt "oh lekker stuk wandelen zometeen" maar dat dat uur meteen volgegooid is. Dan denk je...ok eind van de middag wandelen. En dan regent het -O-
Oh dat is ook wel bagger ja....meuh!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 februari 2021 @ 16:31:53 #280
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_198076675
Donderdagmiddag. Mooi tijdstip voor een Webinar WBTR :+. Of volluit Wet Bestuur en Toezicht Rechtspersonen
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_198076920
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 14:41 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Kan je niet ff een powernap van 20-30 minuten doen? Doet bij mij altijd wonderen en hoe groot is de kans nou dat ze je precies nu belt. :s)
Ik heb inderdaad maar even 30min geslapen en exact toen ik wakker werd van m'n wekker, belde ze me haha. Kwam precies goed.

quote:

[..]

Effe pauze ^O^

Dat klinkt in elk geval al wat beter! Hopelijk de thermostaat ook snel weer in orde :) . Valt me wel tegen dat je internet nog niet sneller is nu :{w

quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 15:29 schreef Sarabi het volgende:

[..]

The best mail *O*
Jaa! Heb je berichtje terug gestuurd :)

quote:
7s.gif Op donderdag 18 februari 2021 15:44 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Nox goedgekeurd bij de dierenarts, we kunnen in elk geval geen alarmerende verklaring vinden voor de kaalheid.
Dus we gooien het maar op een wat heftige rui en houden het gewoon goed in de gaten.

Tevens houdt DA haar ogen voor me open, voor een baan. Heeft ook wel wat connecties, dus als ik ergens iets zie moet ik even gillen, wil zij wel even in de telefoon klimmen voor me O+

Hopelijk zo een goed gesprek/goede mail vlinder! Ik zal voor je duimen!
(En de Milkyroad-luitjes zijn heel tof, dus niet bang voor zijn! O+ )
Fijn van goedgekeurde Nox zeg! En tof dat de DA je wil helpen met nieuwe baan! *)

Gesprek ging prima, bevordering wordt geregeld per april, er is alleen een nogal merkwaardig "probleem".. mijn geld komt uit nogal wat verschillende potjes, en er was 0.4fte ingezet uit een persoonlijk potje totdat een bepaalde subsidie zou zijn toegekend om mij wel alvast de contractverhoging voor die uren te kunnen geven. Alleen zij gaf nu aan dat het bedrag wat is toegekend bij die subsidie voor méér dan 0.4fte is, dus nu komen we wat ik de knoei met hoe m'n aanstelling er dan uit komt te zien, want dat geld moet wel in januari tm juni gebruikt worden, maar kan dus niet zomaar ingewisseld worden met die 0.4fte uit persoonlijk potje zoals we op gerekend hadden. Maar ik kan ook niet zomaar een dag meer gaan werken als er nu voor een dag meer geld is toegekend, want ik had al een aanstelling van 4 dagen hier en 1 dag bij andere uni :D .

Dus zij gaat nu even uitzoeken hoe die begroting er uit zag en voor hoeveel fte er nou geld is voor mij van die subsidie, en dan puzzelen op hoe we al mijn projecten dan kunnen combineren zodanig dat ik geen 45 uur per week hoef te gaan werken :+ . Maandag vervolggesprek..
pi_198077033
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 16:03 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Hier ook pijpenstelen inmiddels ja. Morgen beter :*
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 16:49 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad maar even 30min geslapen en exact toen ik wakker werd van m'n wekker, belde ze me haha. Kwam precies goed.
Fijn! O+
quote:
[..]

Gesprek ging prima, bevordering wordt geregeld per april, er is alleen een nogal merkwaardig "probleem".. mijn geld komt uit nogal wat verschillende potjes, en er was 0.4fte ingezet uit een persoonlijk potje totdat een bepaalde subsidie zou zijn toegekend om mij wel alvast de contractverhoging voor die uren te kunnen geven. Alleen zij gaf nu aan dat het bedrag wat is toegekend bij die subsidie voor méér dan 0.4fte is, dus nu komen we wat ik de knoei met hoe m'n aanstelling er dan uit komt te zien, want dat geld moet wel in januari tm juni gebruikt worden, maar kan dus niet zomaar ingewisseld worden met die 0.4fte uit persoonlijk potje zoals we op gerekend hadden. Maar ik kan ook niet zomaar een dag meer gaan werken als er nu voor een dag meer geld is toegekend, want ik had al een aanstelling van 4 dagen hier en 1 dag bij andere uni :D .

Dus zij gaat nu even uitzoeken hoe die begroting er uit zag en voor hoeveel fte er nou geld is voor mij van die subsidie, en dan puzzelen op hoe we al mijn projecten dan kunnen combineren zodanig dat ik geen 45 uur per week hoef te gaan werken :+ . Maandag vervolggesprek..
Wat ingewikkeld zeg. Is dat altijd als je bij een universiteit werkt? Of heb jij het raar getroffen hiermee?
pi_198077075
Ik had een artikel te lezen wat me eigenlijk de pet te boven ging, maar wat wel heel nuttig is voor wat ik voor m'n stage straks moet gaan doen. Normaal ben ik in een uurtje wel door een artikel heen, maar dit artikel heeft me een boel gewikipedia en ruim drie uur gekost :') en hoeveel wijzer ben ik nou helemaal? Ze hebben een boel dingen die ik al wist nog eens bewezen op een manier die ik nog niet kende en die ik eigenlijk niet hoef te kennen. :')

Nu verder met dingen die beter doorlezen en waar ik meer aan heb *G* het volgende leesvoer is een hoofdstuk uit een studieboek ^O^
pi_198077207
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 16:56 schreef Tele6 het volgende:
Wat ingewikkeld zeg. Is dat altijd als je bij een universiteit werkt? Of heb jij het raar getroffen hiermee?
Nee, het is nu een beetje raar gelopen. Op zich is meerdere projecten tegelijk niet abnormaal, het probleem wordt nu vooral veroorzaakt doordat het dus zo lijkt te zijn dat waar ik met 0.4fte voor project A rekende (en wat ook steeds zo aan mij genoemd is door degene die de subsidie heeft aangevraagd en begroting heeft gemaakt), er nu voor meer dan 0.4fte geld is toegekend. Alleen ik heb dus met die 0.4fte al een aanstelling van 1.02fte samen met andere uni erbij, dus meer dan 0.4fte past helemaal niet eigenlijk. Dus nu is het zaak om uit te zoeken of het echt voor meer dan 0.4fte is, en zo ja, of we dan wellicht eea zo kunnen schuiven dat we wel al dat geld en die tijd kunnen gebruiken, en ik dan evt iets van mijn andere werkzaamheden bv iets achteruit kan schuiven. Maar het is mij ook nog niet helemaal duidelijk hoe het precies zit.

Ik wacht nu maar even af waar ze maandag mee komt. Hopelijk blijkt dat het geld wel gewoon voor 0.4fte is ofzo, of evt 0.5, dan werk ik wel iets meer uur per week voor wat meer geld haha, fulltime is 38 dus iets daaroverheen kan wel. Maar niet al teveel graag :+
pi_198077218
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 16:58 schreef Tele6 het volgende:
Ik had een artikel te lezen wat me eigenlijk de pet te boven ging, maar wat wel heel nuttig is voor wat ik voor m'n stage straks moet gaan doen. Normaal ben ik in een uurtje wel door een artikel heen, maar dit artikel heeft me een boel gewikipedia en ruim drie uur gekost :') en hoeveel wijzer ben ik nou helemaal? Ze hebben een boel dingen die ik al wist nog eens bewezen op een manier die ik nog niet kende en die ik eigenlijk niet hoef te kennen. :')

Nu verder met dingen die beter doorlezen en waar ik meer aan heb *G* het volgende leesvoer is een hoofdstuk uit een studieboek ^O^
Aah dat is echt vermoeiend dat soort artikelen! Klinkt goed om nu iets te gaan lezen wat makkelijker leest en waar je meer aan hebt!!
pi_198077238
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 17:06 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Nee, het is nu een beetje raar gelopen. Op zich is meerdere projecten tegelijk niet abnormaal, het probleem wordt nu vooral veroorzaakt doordat het dus zo lijkt te zijn dat waar ik met 0.4fte voor project A rekende (en wat ook steeds zo aan mij genoemd is door degene die de subsidie heeft aangevraagd en begroting heeft gemaakt), er nu voor meer dan 0.4fte geld is toegekend. Alleen ik heb dus met die 0.4fte al een aanstelling van 1.02fte samen met andere uni erbij, dus meer dan 0.4fte past helemaal niet eigenlijk. Dus nu is het zaak om uit te zoeken of het echt voor meer dan 0.4fte is, en zo ja, of we dan wellicht eea zo kunnen schuiven dat we wel al dat geld en die tijd kunnen gebruiken, en ik dan evt iets van mijn andere werkzaamheden bv iets achteruit kan schuiven. Maar het is mij ook nog niet helemaal duidelijk hoe het precies zit.

Ik wacht nu maar even af waar ze maandag mee komt. Hopelijk blijkt dat het geld wel gewoon voor 0.4fte is ofzo, of evt 0.5, dan werk ik wel iets meer uur per week voor wat meer geld haha, fulltime is 38 dus iets daaroverheen kan wel. Maar niet al teveel graag :+
Ah, nu snap ik er iets meer van. Het is wel grappig dat er eerst geld tekort was en nu ineens geld teveel (en helaas niet meer uren in een week; mocht je meer uren in een week vinden dan wil ik er ook een paar).

Goed dat ze het voor je gaat uitzoeken iig! :)
pi_198077284
H
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 17:07 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ah, nu snap ik er iets meer van. Het is wel grappig dat er eerst geld tekort was en nu ineens geld teveel (en helaas niet meer uren in een week; mocht je meer uren in een week vinden dan wil ik er ook een paar).

Goed dat ze het voor je gaat uitzoeken iig! :)
Haha inderdaad, 20 december had ik nog maar voor 2.5 dag in de week werk vanaf januari en nu is er ineens geld voor 6 dagen per week werk :+ het kan raar lopen. Ja, ik ben erg benieuwd waar ze mee komt, is voor haar ook best een puzzel zo haha!

Ja uren in een week, als ik ze had zou ik ze met je delen hoor! En dan voor elk werk-uur erbij ook een extra ontspannings-uur in de week :7
pi_198077315
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 17:10 schreef vlindertje89 het volgende:
H
[..]

Haha inderdaad, 20 december had ik nog maar voor 2.5 dag in de week werk vanaf januari en nu is er ineens geld voor 6 dagen per week werk :+ het kan raar lopen. Ja, ik ben erg benieuwd waar ze mee komt, is voor haar ook best een puzzel zo haha!

Ja uren in een week, als ik ze had zou ik ze met je delen hoor! En dan voor elk werk-uur erbij ook een extra ontspannings-uur in de week :7
Ik wilde eigenlijk ook vooral meer uren slaap :Y O-)
pi_198077369
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 17:13 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik wilde eigenlijk ook vooral meer uren slaap :Y O-)
Betaald slapen slaapt nog lekkerder :P
pi_198078324
Och ja, dat geklooi met potjes en projecten en geld schnabbelen. }:| Ik mis het niet :+ Ik vind het heel rustig om nu gewoon een werkgever te hebben en 1 hele aanstelling voor 32 uur (hoewel ik terwijl ik dit typ me ook realiseer dat ik ergens nog een 0-urenaanstelling heb :') ) Nu nog ooit een keer een vast contract en dan heb ik ook weer een life goal behaald *O*

Fijn gewerkt vandaag, tussen meetings door vast naar huis, snel nog even aardperen gehaald op de markt, thuis verder meetings en nu lekker genieten van de avond met mijn favoriete mensen O+ Morgen nog een dag werken en dan een week vakantie O+ O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_198079353
:M c_/
pi_198079362
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 18:57 schreef fietsie het volgende:
:M c_/
Die twee smiley's gaan niet samen -O-
pi_198079385
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 18:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Die twee smiley's gaan niet samen -O-
Filterkoffie :P
pi_198079526
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 18:59 schreef fietsie het volgende:

[..]

Filterkoffie :P
pi_198079566
Moe.
pi_198079694
Oh, iemand informeerde laatst naar de nieuwe baan van mijn lief, of die beviel enzo. Thanx voor vragen, sorry dat ik vergeten ben wie het vroeg :@

Ik denk eraan omdat het nu over een 0-uren contract gaat. De nieuwe baas wou dat eigenlijk niet doen maar deed het op verzoek wel voor de eerste 4 maanden (waarbij mijn lief eerst drie maanden dus ook nog een andere werkgever had). 15 febr liep dat contract af, en ze hebben het verlengd met een jaar. Opnieuw als 0-uren oproepcontract, wat mijn lief ook veel liever heeft dan een contract met 'echte uren'. Komt ook goed uit nu, want het nieuwe bedrijf doet veel zaken met Duitse horeca... Dus er is niet veel werk :'). Lief maakt momenteel 1 werkdag per 2 weken, maar bedrijf & werk staan 'm nog steeds zéér aan, dus we zijn er allemaal reuze content over.
pi_198079836
Wel lekker toch, nu een voorjaar-start te kunnen doen op de kleinschalige boerderij? En dan eventueel bij aantrekkende klussen weer wat vaker de weg op?
pi_198080423
Zalm 40 min op 54 graden in de sous-vide :9~
pi_198080925
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 19:35 schreef PdeHoog het volgende:
Zalm 40 min op 54 graden in de sous-vide :9~
Lukte het jou e moten gescheiden te houden?

De eerste keer dat ik t deed fuseerden de 4 stukken in de vacuumzak weer tot 1 geheel -O-
pi_198081089
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 19:49 schreef fietsie het volgende:

[..]

Lukte het jou e moten gescheiden te houden?

De eerste keer dat ik t deed fuseerden de 4 stukken in de vacuumzak weer tot 1 geheel -O-
Ik heb het gewoon een stuk gelaten :P Het ding was daarna wel zo gaar dat afbakken eigenlijk geen optie meer was :P
  donderdag 18 februari 2021 @ 20:00:54 #301
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198081251
quote:
7s.gif Op donderdag 18 februari 2021 19:10 schreef sigme het volgende:
Oh, iemand informeerde laatst naar de nieuwe baan van mijn lief, of die beviel enzo. Thanx voor vragen, sorry dat ik vergeten ben wie het vroeg :@

Ik denk eraan omdat het nu over een 0-uren contract gaat. De nieuwe baas wou dat eigenlijk niet doen maar deed het op verzoek wel voor de eerste 4 maanden (waarbij mijn lief eerst drie maanden dus ook nog een andere werkgever had). 15 febr liep dat contract af, en ze hebben het verlengd met een jaar. Opnieuw als 0-uren oproepcontract, wat mijn lief ook veel liever heeft dan een contract met 'echte uren'. Komt ook goed uit nu, want het nieuwe bedrijf doet veel zaken met Duitse horeca... Dus er is niet veel werk :'). Lief maakt momenteel 1 werkdag per 2 weken, maar bedrijf & werk staan 'm nog steeds zéér aan, dus we zijn er allemaal reuze content over.
Was ik :+

Ah top! Ik begrijp niet helemaal waarom hij er blij mee is weinig uren te draaien. Maar mooi, naar je zin hebben op werk is belangrijker dan veel mensen denken ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')