Nee, toen die ontstoken was was mijn CRP 250, nu 45, en de pijn zat nu heel laag in mijn buik...quote:Op woensdag 17 februari 2021 18:23 schreef pinquit het volgende:
Ohhh Kwak wat heftig en engniet je galblaas?
yes, alles voelt normaal, min of meer. ik duim dat ik dit morgen kan afsluiten met die laatste tests... helemaal geen zin om weer naar t zkh te gaan nuquote:Op woensdag 17 februari 2021 20:15 schreef monsterd. het volgende:
Kwak jeetje, ook niet hoe je de dag had voorgesteld. Doet de pijnmedicatie nu nog zijn werk? Hoop op een rustige avond voor je, kun je beetje bij krachten komen.
Nou, we hadden eergisteren dan eindelijk de 1e echo ( vervroegd want zo'n anderhalf week geleden had ik een lichte bloeding zoals ik dat hier ook al had gemeld) en dat was helemaal goed!!!! Het hartje klopte goed.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:35 schreef Lemijn het volgende:
Hebben we nog nieuwe aankondigingen te verwerken?
Ik hoop op een topic vol trappende baby’s, goede controles en op tijd geboren kinderen!
Moppen ook altijd welkom.
Gefeliciteerd! Wil je al in het lijstje?quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:05 schreef Mahra het volgende:
[..]
Nou, we hadden eergisteren dan eindelijk de 1e echo ( vervroegd want zo'n anderhalf week geleden had ik een lichte bloeding zoals ik dat hier ook al had gemeld) en dat was helemaal goed!!!! Het hartje klopte goed.
Ja hoor dat mag! Uitgerekende datum staat voor nu op 4 oktober. ☺quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:20 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Wil je al in het lijstje?
Ik heb het de hele zwangerschap moeten slikkenquote:Op donderdag 18 februari 2021 23:33 schreef Rebubbled het volgende:
Lemijn, mag ik er ook op met 31 augustus?
Mij is aangeraden om aspirine te gaan slikken vanwege Lily haar lagere geboortegewicht. Iemamd daar ervaring mee?
Dat zou kunnen ja, ik had de dag erna ook wat diarree (TMI). Maar ik heb op zich best veel ervaring met darmkrampen vanwege PDS. Dit was serieus net als mijn bevalling (en duurde dus van 11-16u)quote:Op vrijdag 19 februari 2021 00:16 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb het de hele zwangerschap moeten slikkenwat wil je erover weten?
@:kwak zouden het ook darmkolieken geweest kunnen zijn? Die doen ook ontzettend veel pijn en kan je ook van dubbelklappen. Het is onschuldig maar voelt echt alsof er iets flink mis is
Trouwens niemand uitgerekend in september? Dan is er toch altijd een babyboom vanwege feestdagenbaby’s?
Gefeliciteerd!! Wat leuk ☺quote:Op donderdag 18 februari 2021 23:33 schreef Rebubbled het volgende:
Lemijn, mag ik er ook op met 31 augustus?
Mij is aangeraden om aspirine te gaan slikken vanwege Lily haar lagere geboortegewicht. Iemamd daar ervaring mee?
Gelukkkig en misschien ook wel fijn om een inleiding te hebben toch?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:03 schreef Tink89 het volgende:
Spruit is gedraaid, hoofd ligt nu beneden![]()
En op de ctg waren inderdaad heel regelmatig flinke harde buiken te zien, maar de cervix-meting is nog helemaal in orde, dus ik ben op weg naar huis.
Uitzingen dus. Woensdag weer een groeiecho en dan een eventuele inleiding bespreken. De gyn vindt het niet nodig dat dit nog 5,5 week duurt.
Bij de oudste vond ik die inleiding heel pittig, maar ik ben inmiddels zó op en de baby is zo groot dat ik 38 weken ook wel prima vind ja. Het liefst zou ik afwachten, maar m'n energie is echt op en ik spuug nog steeds elke dag en dat met een p98 baby... Ik denk dat het verstandig is om niet te lang door te lopen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:52 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Gelukkkig en misschien ook wel fijn om een inleiding te hebben toch?
Ik snap dit ook niet. Ik moest onder de 7 blijven dus 5,3 zou heel mooi zijn. Heb je enig idee waarom ze zo moeilijk doen? + je bent de baas over je eigen lijf dus ik snap dat je dat niet wil.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:12 schreef kwakz0r het volgende:
Fijn dattie is gedraaid Tink!
Ik mag door naar de dietiste en weer een dagcurve prikken, mijn laatste nuchtere glucose was 5,3
Ik moest huilen en heb geweigerd om twee dagcurves te doen, ik wil best de dietiste aanhoren en daarna nog een curve prikkenmaar dan is t klaar
Officieel moet ik aan de medicatie als die curve niet goed is (overdag is alles steeds goed geweest, naast een keer 5,3 en een keer 5,4 nuchter) maar ze gaan kijken of ze dat nog nodig vinden als ik al 36,5 week ben.
Ik ben het zo spuugzat.
Ik ga ook serieus niet aan de insuline of metformine met zulke minimale afwijkingen. Mijn vriendin had een paar jaar geleden nuchtere waardes van 7-8 en na t eten 8-10 en die hoefde niet eens aan de insuline en dat zou ik dan nu wel moeten?! Bizar vind ik het.
Bizar inderdaad. En wat een gedoe weer.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:12 schreef kwakz0r het volgende:
Fijn dattie is gedraaid Tink!
Ik mag door naar de dietiste en weer een dagcurve prikken, mijn laatste nuchtere glucose was 5,3
Ik moest huilen en heb geweigerd om twee dagcurves te doen, ik wil best de dietiste aanhoren en daarna nog een curve prikkenmaar dan is t klaar
Officieel moet ik aan de medicatie als die curve niet goed is (overdag is alles steeds goed geweest, naast een keer 5,3 en een keer 5,4 nuchter) maar ze gaan kijken of ze dat nog nodig vinden als ik al 36,5 week ben.
Ik ben het zo spuugzat.
Ik ga ook serieus niet aan de insuline of metformine met zulke minimale afwijkingen. Mijn vriendin had een paar jaar geleden nuchtere waardes van 7-8 en na t eten 8-10 en die hoefde niet eens aan de insuline en dat zou ik dan nu wel moeten?! Bizar vind ik het.
Tegen mij hebben ze gezegd dat het in deze lage dosis geen kwaad kan voor de baby.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 17:00 schreef Rebubbled het volgende:
Majo, waarom heb jij het geslikt? Had het het gewenste effect bij jullie? Aure? Ze heeft niets gezegd over eventuele negatieve gevolgen, zijn die er niet?
Ik moest ook prikken toen ik zwanger was want had zwangerschapsdiabetes maar bij mij was 5,3 dus prima, vandaar dat ik het apart vind dat ze bij jou zo lastig doen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 17:53 schreef kwakz0r het volgende:
@:Sway voor zover mijn (niet bepaald kleine) kennis over diabetes reikt, gaat diabetes in de zwangerschap voornamelijk over gestoorde glucoseverwerking / verminderde insulinegevoeligheid door hormonen.
Mijn glucoseverwerking lijkt prima, want na maaltijden is alles goed. S morgens stijgt je glucose door hormonen (oa cortisol) zodat je wakker wordt en kan opstaan. Er wordt dan glucose uit de lever vrijgemaakt. De piek van dat ochtendeffect is 8-10u nadat je bent gaan slapen.
Blijkbaar is die piek iets hoger bij mij dan het protocol voor zwangeren voorschrijft. Voor niet zwangeren ligt de grens op 6,5/7 nuchter.
Als ik s avonds insuline ga spuiten is er kans dat ik juist s nachts hypo’s krijg, dat wil ik niet. Metformine is in de onderzoeksfase (verbetert insulinegevoeligheid) maar heeft vervelende bijwerkingen.
Ik overweeg nu de nuchtere waarde volgende keer pas 12 u nadat ik ben gaan slapen te prikken. Ze kunnen de schijt krijgen.
Wat ze willen voorkomen is dat je kind continu te hoge suikers krijgt in de buik. Uit niks blijkt dat dat bij mij zo is.
Toegevoegd: mijn nuchtere waarde in week 12 was 5,1. Het loopt dus ook niet echt op met de weken ofzo. Zo vroeg in de zwangerschap is er nog geen echt effect van de hormonen op je insulinegevoeligheid...
Oké vandaar. Dat van mij is alweer van november of zo. Maar ik zou er hetzelfde instaan als jij, zeker met dit termijn.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 18:14 schreef kwakz0r het volgende:
Volgens mij is het recentelijk aangescherpt naar <5,3 als grens
Dat is wel echt behoorlijk strikt dan.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 18:14 schreef kwakz0r het volgende:
Volgens mij is het recentelijk aangescherpt naar <5,3 als grens
Alleen nuchter he, na t eten is 6,8quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:44 schreef Cygne het volgende:
[..]
Dat is wel echt behoorlijk strikt dan.
Ben benieuwd op wat voor dieet ze mij willen zetten als ik weer dg heb.
Ik verwacht bij m'n tweede ogtt wel weer 6.9 te scoren.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:47 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Alleen nuchter he, na t eten is 6,8
Maar t is wel al langer dan november Sway. Misscjien zijn de waarden anders als je eenmaal spuit?
Anywho, ik ga voor deze waardes niet aan de medicatie, doei.
Nee natuurlijk niet. Ik mag weigeren. Maar dat is best wel moeilijk hoor, ingaan tegen adviezen, en dan moeten aanhoren wat voor gevaar je je kind aandoet of whatever. Ws verplicht bloedsuikercheck bij baby na de geboorte wegens “ongecontroleerde suikers” want dat komt dan in het dossier. En dan krijgen ze bijvoeding uit een fles etc... (niks tegen flessen, Melba kreeg uiteindelijk na 8 weken alleen nog maar fles, maar juist na een ks komt melk moeilijker pp gang en is veel aanleggen belangrijk, en als zijn buik vol nutrilon zit...)quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:00 schreef monsterd. het volgende:
Maar even de vraag van de duivel, ze kunnen je toch ook niet aan medicatie dwingen?
Snap ik, maar goed om je standpunt in dit geval duidelijk te maken.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:43 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Ik mag weigeren. Maar dat is best wel moeilijk hoor, ingaan tegen adviezen, en dan moeten aanhoren wat voor gevaar je je kind aandoet of whatever. Ws verplicht bloedsuikercheck bij baby na de geboorte wegens “ongecontroleerde suikers” want dat komt dan in het dossier. En dan krijgen ze bijvoeding uit een fles etc... (niks tegen flessen, Melba kreeg uiteindelijk na 8 weken alleen nog maar fles, maar juist na een ks komt melk moeilijker pp gang en is veel aanleggen belangrijk, en als zijn buik vol nutrilon zit...)
nou ja. Ik word gewoon verdrietig van dit hele circus.
Maar daarom zei ik ook: ik ga niet aan medicatie voor nuchtere suikers onder de 5,5
Beleid van het ziekenhuis omdat ik een “oudere zwangere” was. Geen idee of het effect heeft gehadquote:Op vrijdag 19 februari 2021 17:00 schreef Rebubbled het volgende:
Majo, waarom heb jij het geslikt? Had het het gewenste effect bij jullie? Aure? Ze heeft niets gezegd over eventuele negatieve gevolgen, zijn die er niet?
Ik heb ook PDS maar kolieken zijn nog wel een slagje ergerquote:Op vrijdag 19 februari 2021 08:06 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat zou kunnen ja, ik had de dag erna ook wat diarree (TMI). Maar ik heb op zich best veel ervaring met darmkrampen vanwege PDS. Dit was serieus net als mijn bevalling (en duurde dus van 11-16u)
Het was vooral de scherpte en de uitstraling naar mijn been die het ondraaglijk maakten...
De anti-koliekmedicatie werkt zowel op darmen als op baarmoederkrampen en andere spierkrampen dus ik zal het nooit weten denk ik....
Ik kreeg inderdaad een recept voorgeschreven. Ik moest van de gyn trouwens 160mg slikken, maar dat waren wel pilletjes van 80mg inderdaad. En savonds voor 't slapen gaan innemen, daar werd flink op gehamerd bij elke afspraakquote:Op zaterdag 20 februari 2021 08:14 schreef Rebubbled het volgende:
Het is mij aangeraden omdat Lily tegen het randje van een laag geboortegewicht gewicht aanzat. 3212 bij 41.5, 12 minder en ze had het ondergewicht protocol ingerold. Ik mag het zelf weten en afwegen. Gisteren wel de pilletjes gehaald, alleen ze hebben enkel 100 en er wordt 80 aangeraden? Hoe deden jullie dat?
Oeps, had je berichtje gemist! Ja, heel gaaf! Gewoon al over 1/3 heen, echt bizar. Het wordt nu ook dermate zichtbaar, dat het moeilijk te verbergen is (ook moeilijker met wijdvallende truien en jurkjes al).quote:Op donderdag 18 februari 2021 09:51 schreef monsterd. het volgende:
Gelukkig!
@:komkommerschijfje, bijzonder om te beseffen he dat de 100 dagen zo snel gaan! Welke kinderwagen hebben jullie gekozen?
En, hoe is de rest van gisteren gegaan? Heb je nog geappt?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:41 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ugh, die Fok-wet waar ik altijd over lees bij de baby's, geldt zeker ook voor zwangerschapsdingen? Postte ik donderdag nog dat het zo goed ging, gisteravond en vanmorgen was het weer helemaal ruk. Al m'n eten eruit gegooid 's avonds (gelukkig wel goed kunnen slapen) en vanmorgen kwam m'n koekje ook gelijk terug. Nu maar een boterham met hagelslag gegeten, dat ging altijd goed, hopelijk nu ook.
Is het iets om je zorgen over te maken, dat je dan na een ruime week zo goed eten en eigenlijk niet meer misselijk zijn, zo'n 'terugval' hebt? Ik dacht echt dat ik er overheen was.
Ik heb sinds gisteren eind van de middag ook wat ongemak rechts in m'n buik. Het is niet echt pijn te noemen. Soms steekt het, maar het is niet echt pijnlijk. Bewegen of zitten maakt ook niet uit. Het varieert een beetje van plek. Soms is het ter hoogte van mijn navel, soms zit het echt in m'n bovenbuik. Kan dit obstipatie of gewoon verschuivende darmen zijn? Of dat m'n misselijkheid hier dan toch weer mee samenhangt? Ik heb verder geen klachten als koorts of hoofdpijn of moeite met plassen/poepen of pijn die erger wordt. Ik probeer voor mezelf wat ergere diagnoses uit te sluiten. 😅 Anders app ik m'n verloskundige wel.
Lief dat je het vraagt. Verder nergens last meer van gehad en gewoon weer kunnen eten, dus wat het nou was? 🤪quote:Op zondag 21 februari 2021 07:58 schreef Tink89 het volgende:
[..]
En, hoe is de rest van gisteren gegaan? Heb je nog geappt?
Ik spuug me alweer een paar dagen compleet suf en probeer niet te veel te zeuren, maar ik ben het zo beu. Ik wil een boterham - of met dit weer een ijsje - eten zonder erbij na te denken, ergens heen zonder zakjes, emmer of angst, met prul naar de speeltuin die 100 meter verderop is zonder harde buiken en daardoor weer spugen. En het is nog maar een paar weken, maar de tijd kruipt...
Vandaag iig een plan: prul gaat met papa bij de jumbo ijs halen (want de ijssalon is nog dicht) en dan gaan we samen in de tuin in het zonnetje zitten.
quote:Op zondag 21 februari 2021 07:58 schreef Tink89 het volgende:
[..]
En, hoe is de rest van gisteren gegaan? Heb je nog geappt?
Ik spuug me alweer een paar dagen compleet suf en probeer niet te veel te zeuren, maar ik ben het zo beu. Ik wil een boterham - of met dit weer een ijsje - eten zonder erbij na te denken, ergens heen zonder zakjes, emmer of angst, met prul naar de speeltuin die 100 meter verderop is zonder harde buiken en daardoor weer spugen. En het is nog maar een paar weken, maar de tijd kruipt...
Vandaag iig een plan: prul gaat met papa bij de jumbo ijs halen (want de ijssalon is nog dicht) en dan gaan we samen in de tuin in het zonnetje zitten.
O wat leuk! In welke plaats ga je de cursus volgen?quote:Op woensdag 17 februari 2021 19:42 schreef Mango91 het volgende:
Oh nee kwak, hopelijk inderdaad geen blinde darm oid!
Wat grappig je onderschrift sicilia, daar hebben we ons ingeschreven voor de cursus.
Het blijft moeilijk om dan die balans te vinden hé? Morgen maar rustig aan doenquote:Op zondag 21 februari 2021 15:11 schreef monsterd. het volgende:
Vervelend om voorweeen snachts te hebben Aure (wat doe je er tegen snachts eigenlijk, je kunt geen oog dicht doen denk ik), en idd de bekkenpijn.... ik heb het nu een aantal weken niet meer constant. Ik voel me serieus een ander mens. Ik neem dit lijf na de zwangerschap ook nooit meer voor lief. Nooit geweten hoe het voelt om beperkingen te hebben zeg.
Vandaag 38 weken trouwens en in het mooie weer een wandeling gemaakt met de honden. Heel leuk, maar nu voel ik in mijn schaambot dat ik de rest van de dag niet meer lopen kan
Gek genoeg heb ik tijdens het fietsen geen last, lopen is een ander verhaal. Dan is een blokje om al te veelquote:Op zondag 21 februari 2021 19:03 schreef monsterd. het volgende:
Wow flav hoe kun je nog fietsen met bekkenpijn?!? Of ik ben een mietje, ik deed 2 km en kreeg er al last van
Wat fijn Cygne!quote:Op maandag 22 februari 2021 13:55 schreef Cygne het volgende:
Goedgekeurd bij verloskundige. Baby had een prachtige hartslag en ik heb vooralsnog geen zwangerschapsdiabetes. Verloskundige gaf ook aan dat ze terughoudend zijn met partners maar dat mijn man toch gewoon welkom is als we dat fijn vinden.
Ze zei ook 'wat moet het fijn zijn voor een kindje om zó welkom te zijn.'
Echt![]()
Ja dat deed ik ook.quote:Op maandag 22 februari 2021 16:02 schreef VKV het volgende:
Wat lief van de verloskundige Cygne!Ik zou gelijk hebben zitten janken haha.
Nesteldrang is real hier. De hele zwangerschap al, ik kan me gewoon niet meer inhouden. Wat er zojuist in heeft geresulteerd dat alle babykleertjes zijn uitgezocht op maat en de eerste wasjes in de wasmachine zittenZal je net zien dat ik straks ook nog twee weken overtijd loop
🥰🥰🥰 Jullie kleintje is ook zo welkom. Wat fijn allemaal.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:55 schreef Cygne het volgende:
Goedgekeurd bij verloskundige. Baby had een prachtige hartslag en ik heb vooralsnog geen zwangerschapsdiabetes. Verloskundige gaf ook aan dat ze terughoudend zijn met partners maar dat mijn man toch gewoon welkom is als we dat fijn vinden.
Echt![]()
+1quote:Op zondag 21 februari 2021 20:50 schreef Aure het volgende:
Bij mij is fietsen ook veel minder pijnlijk dan lopenmaar ik vind wandelen wel echt heel fijn, dus dat mis ik wel echt..
Helemaal mee eens! Vroeger was ik zooo actief. Zondag heb ik met mijn man en zoon een rondje gefietst, een afstand die ik normaal ''makkelijk'' hard kon lopen en die nacht constant harde buiken, ik was er gister kapot van. Zoonlief een uur eerder op bed gelegd voor zijn dutje en hoera hij ging meteen lief slapen.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:50 schreef monsterd. het volgende:
Ik mis het hardlopen in het zonnetje, langere wandelingen idd en gewoon onbezorgd kunnen rennen of kracht zetten. Ach het is voor een goed doel
Aaaaaah en het is ook zo. Als ik iemand een baby gun bij jij het wel. Je hebt een lange weg afgelegd om hem te mogen verwelkomen.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:55 schreef Cygne het volgende:
Echt![]()
Heerlijk nesteldrang of zoals ik graag zeg besteldrang. Ik mag van mezelf even niks kopen tot we het geslacht weten. Eind volgende maand is de SEO en het weekend erop vieren we V's 2e verjaardag en maken we er meteen een gender reveal party vanquote:Op maandag 22 februari 2021 16:02 schreef VKV het volgende:
Nesteldrang is real hier. De hele zwangerschap al, ik kan me gewoon niet meer inhouden. Wat er zojuist in heeft geresulteerd dat alle babykleertjes zijn uitgezocht op maat en de eerste wasjes in de wasmachine zittenZal je net zien dat ik straks ook nog twee weken overtijd loop
Wat fijn!quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:34 schreef Tink89 het volgende:
Baby ligt nog steeds head first, groeicurves beginnen af te buigen
Wat vervelend voor je dat je deze gevoelens hebt, maar 1 maart al een intake bij de GGZ biedt wel wat perspectief, hoop ik? Volgens mij zitten ze er heel erg bovenop, zwanger zijn en dit soort gedachten hebben. Virtuele knuffel in ieder gevalquote:Op donderdag 25 februari 2021 11:02 schreef Rebubbled het volgende:
Dat zijn een half jaar aan posts in een hahaha. Wil je een vaginale geboorte proberen als de placenta voldoende is opgeschoven?
Hier gaat het mentaal niet lekker. Hormonen en ik gaan gewoon niet samen. Ik voel me de hele dag leeg en uitgeput. 's Nachts heb ik juist heel veel last van angst. Vooral irrationeel dat er een indringer het huis in komt en ik Lily en baby niet kan beschermen. Ik voel me heel kwetsbaar en verantwoordelijk. Ik had dit de laatste weken zwanger van Lily ook, maar nu begint het nu al.. 1 maart heb ik een intake bij de GGZ, voor zwangere vrouwen met psychische klachten. Baal er enorm van dat het zo vroeg alweer feest is.
Precies die controle is waarom ik voor de KS kies Kapitein. En maar goed ook want een stuitbevalling zie ik al helemaal niet zitten en hoef nu niet met teleurstelling of “doen we een versie of niet” te dealen.quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:41 schreef KapiteinCupcake het volgende:
[..]
Wat vervelend voor je dat je deze gevoelens hebt, maar 1 maart al een intake bij de GGZ biedt wel wat perspectief, hoop ik? Volgens mij zitten ze er heel erg bovenop, zwanger zijn en dit soort gedachten hebben. Virtuele knuffel in ieder gevalKan het zijn dat de huidige situatie ook meespeelt in dat je deze gedachten al eerder hebt?
Een half jaar in posts, zo voelt het wel ja haha. Ja zou het zeker willen proberen! Enerzijds is de ks me helemaal niet tegengevallen vorige keer, en ik vind de controle die ik dan op het proces heb wel heel erg geruststellend, maar.... heb nu twee peuters rondlopen, woon in een huis met trappen (ten opzichte van een appartement de vorige keer) en met de huidige COVID maatregelen mogen we geen bezoek in het ziekenhuis ontvangen, zelfs niet van de kinderen... dat weegt wel mee om gewoon te proberen. Alleen zodra ze met Oxytocine aan komen zetten ben ik klaar en mogen ze het mes in me zetten![]()
Oh Kwak, 36 weken al! En dat je dus je bevaldatum al weet, dat zou ik zelf als echt heel prettig ervaren! Wat zou je allemaal nog moeten en willen? Helpt het om lijstjes te maken (en bij man over de schutting te gooien?).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lang niet alles heeft prioriteit uiteraard, maar dit gaat dus de hele dag door mijn hoofd terwijl ik als een walvis op de bank hang
Kwak
quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:09 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Precies die controle is waarom ik voor de KS kies Kapitein. En maar goed ook want een stuitbevalling zie ik al helemaal niet zitten en hoef nu niet met teleurstelling of “doen we een versie of niet” te dealen.
Wat er nog “moet” (insight in mijn chaotische brein)Haha, ik moest hardop lachen toen ik dit lijstje zag, want het is ontzettend herkenbaar hoe jouw brein werkt voor mij. En dan dat blijven hangen op de bank ook. Maar dat komt door de baby, die is veel te actief na mijn avondlijke suiker-snaai-aanvallen, dus ik kan niet lekker slapenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lang niet alles heeft prioriteit uiteraard, maar dit gaat dus de hele dag door mijn hoofd terwijl ik als een walvis op de bank hang.
Toch is dat stukje controle nog wel een reden voor mij om een geplande ks te heroverwegen. Ik ga je misschien even DM'en hierover van het weekend!
Een babybay boxspring en dan ook nog wieltjes erbij (omdat ons bed nog hoger is dan deze cosleeper aan kanquote:Op vrijdag 26 februari 2021 09:35 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb de co-sleeper ook niet opgemaakt hoor. Het ledikantje alleen voor de “mooi”. Het raakt anders toch bestoft. Balen dat die van jullie kapot is binnen gekomen, welke had je gekozen?
Hebben jullie het bed dan op 1 hoogte kratjes of op 2? Wij dus op 2, vind het echt hoogquote:Op vrijdag 26 februari 2021 09:57 schreef Aure het volgende:
Hier ook een ikeabed maar die staat al sinds Jip op lege kratten bier omdathet zo lekker hoog vindt
![]()
En het bevalt mij ook prima moet ik zeggen, kan er nu heel veel dozen onder kwijt
Wel slim van jullie om het logeerbed op klossen te zetten
Overigens is het geen ramp als het er niet op tijd is, we hebben ook een wieg staan, dus daar kan hij sowieso in slapen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:03 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Hebben jullie het bed dan op 1 hoogte kratjes of op 2? Wij dus op 2, vind het echt hoogPrima plek om te bevallenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ons bed is zonder kratten hoger dan jullie logeerbed zonder kratten, dus we staan op 1 kratje hoog. En dan hebben we ook nog een best hoog matras, dus bij elkaar kom je dan op 80cm hoogte uit.
Mijn tweede kraamhulp trok de bench van mijn grote hond open, zonder overleg. Was ik ook niet echt blij mee. Hij is heel lief, maar wel stress voor hem, die bevalling en kraamweek. Je weet niet wat voor reactie hij dan geeft.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:59 schreef monsterd. het volgende:
Hahah over het vergeten heb ik ook nagedacht, maar vind uiteindelijk de kraamzorg met allerlei eisen komen. We komen trouwens op 79 cm uit zo![]()
Ook eisen wat betreft onze 2 honden. Ik netjes vooraf aangeven dat we een angstige hond hebben, zij hebben het opgevat als een gevaarlijke hond omdat ze wel eens bij iemand anders een bijtincident hebben meegemaakt. Het enige wat ik verwacht is dat ze de hond met rust latenIk heb maar verzocht dat ze iemand sturen die honden gewend is, want ik ga de honden niet in de kraamweek opvangen elders.
Nee precies, ik zou me daar ook ongemakkelijk bij voelen. Bij onze teef is het een kwestie van vertrouwen winnen voordat je haar kunt aanhalen en als je balletjes gooien leuk vindt dan is ze eerder je nieuwe vriend.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 20:18 schreef Cygne het volgende:
[..]
Mijn tweede kraamhulp trok de bench van mijn grote hond open, zonder overleg. Was ik ook niet echt blij mee. Hij is heel lief, maar wel stress voor hem, die bevalling en kraamweek. Je weet niet wat voor reactie hij dan geeft.
Hahaha de tafel is idd ook die hoogte, niet eens aan gedachtquote:Op vrijdag 26 februari 2021 20:08 schreef Flav het volgende:
Wij hebben een heel laag auping bed, die moet echt verhoogd worden.
Deze keer willen we minimale kraamzorg, moet er niet aan denken weer iemand van 9 tot 5 over de vloer te hebben. Vorige keer had de kraamhulp al weinig te doen omdat vriendlief ook zelf bezig wilde blijven![]()
Dus dan leg ik me wel op de eettafel als ze wat willen controleren
Onze reu zou je wel kunnen aanhalen. Hij moet je wel vertrouwen voordat hij het prettig vindt maar uitvallen doet hij niet. Toen ik beviel zong hij de hele buurt bij elkaar omdat hij niet bij me mocht. Met baby ging het gelijk goed, nooit gedoe mee gehad. Zelfs nu hij wat ouder en strammer wordt is hij graag bij Wolf (bijna 4) in de buurt. Met de kleine hond (teckel) is het lastiger, dus die moet Wolf met rust laten. Toen Wolf een baby was vond teckel het nog wel leuk. Lag hij vaak tegen de voetjes aan als Wolf bij me lag.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:30 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Nee precies, ik zou me daar ook ongemakkelijk bij voelen. Bij onze teef is het een kwestie van vertrouwen winnen voordat je haar kunt aanhalen en als je balletjes gooien leuk vindt dan is ze eerder je nieuwe vriend.Voor de bevalling brengen we de honden wel weg naar familie, maar ze komen dan de volgende dag gewoon terug. Ben wel benieuwd hoe ze op de nieuwe baas gaan reageren
.
Uit de oude doos:quote:Op zaterdag 27 februari 2021 07:33 schreef Mango91 het volgende:
Ohh baby’s en honden [ link | afbeelding ].En al helemaal als ze als dreumes de hond gaan ‘uitlaten’. Wij denken erover om volgend jaar een hond te nemen, nu we beide minder gaan werken (waaronder vaste thuiswerkdag) is er eindelijk tijd.
Wij gaan zo op kraambezoek. De eerste keer sinds ik zwanger ben, dus ben benieuwd wat dit met mijn hormonen gaat doen. [ link | afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij hebben dat bed ook. Ik las over bierkratjes.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 08:41 schreef monsterd. het volgende:
Veel plezier Mango!
En wat een toffe foto Cygne
@:komkommerschijfje, wij hebben dus ook een Malm en omdat deze geen poten heeft raadde de kraamzorg aan iets van hout te maken om het te verhogen. Met gewone klossen kom je dus idd niet uit.
Haha, ach voor die paar weekjes.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 16:04 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Thanks dames, goed om te weten! Dan wordt het iets van hout eis ik: ik ga geen bierkratten in mijn mooie natuur-/hout-slaapkamer laten aanrukken. 😂😂😂
Malm past in onze klossen. De inkepingen van de klossen zijn even breed als het hoofd en voetbord.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:22 schreef Cygne het volgende:
[..]
Wij hebben dat bed ook. Ik las over bierkratjes.
De hoogste klossen zijn 28 cm en die zijn hoog genoeg (78cm is t dan maar dat is dan jammer). Malm hoofdbord past gewoon in de gleuven.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 08:24 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij hebben een heel laag bed (Malm, Ikea), dus bij ons zal het zelfs niet genoeg zijn met enkele klossen. 😂 Ik ben 1,59 meter, dus ik kom dan sowieso ook niet meer normaal het bed in en uit als het op klossen staat.
Ik heb de kratten destijds gewoon ingepakt met zwart kadopapier.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 16:04 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Thanks dames, goed om te weten! Dan wordt het iets van hout eis ik: ik ga geen bierkratten in mijn mooie natuur-/hout-slaapkamer laten aanrukken. 😂😂😂
Best een goed idee, hier is alle Twentse glorie wel zichtbaarquote:Op zondag 28 februari 2021 08:30 schreef BE het volgende:
[..]
Ik heb de kratten destijds gewoon ingepakt met zwart kadopapier.
Is dat nog een idee?
Is het raar als ik zeg dat ik geen last heb van beroerdheid en vermoeidheid? Gewoon helemaal niet en ik ben u bijna 9 weken en verwacht niet dat het nog zal komen.quote:Op zondag 28 februari 2021 10:19 schreef Flav het volgende:
Eerste trimester is het minst leuke indd.
De onzekerheid, beroerdheid en vermoeidheid.
Hier werd het na 16 weken gelukkig beter, alleen nog altijd moe. Om 21 uur duik ik toch wel m'n bed in of ik stort in op de bank![]()
Morgen over een week de 20 weken echo!
Ben er nu al nerveus voor, geen idee waarom.
Ik heb me al helemaal ingesteld op nog een zoon want ja vriendlief heeft 3 broers.
Maar iedereen, zelfs de oudste, is overtuigd van een meisje. Lijkt me zo raar als het opeens toch een meisje blijkt te zijn, kan het me gewoon niet voorstellen
Als het zo is, dan is het niet raar dat je het zegtquote:Op zondag 28 februari 2021 11:21 schreef Mahra het volgende:
[..]
Is het raar als ik zeg dat ik geen last heb van beroerdheid en vermoeidheid? Gewoon helemaal niet en ik ben u bijna 9 weken en verwacht niet dat het nog zal komen.
Nee hoor, tijdens mijn zwangerschap ben ik welgeteld een halve dag misselijk geweest. Was misschien soms wel moe, maar kon toen niet echt zeggen of dat zwangerschapsgerelateerd of druk-leven-en-baan gerelateerd wasquote:Op zondag 28 februari 2021 11:21 schreef Mahra het volgende:
[..]
Is het raar als ik zeg dat ik geen last heb van beroerdheid en vermoeidheid? Gewoon helemaal niet en ik ben u bijna 9 weken en verwacht niet dat het nog zal komen.
Ik heb van de fysio spierversterkende oefeningen (mag vanaf 6 wk na de keizersnede) met een dynaband enzo gekregen.quote:Op zondag 28 februari 2021 13:17 schreef monsterd. het volgende:
Voor ons is dit de eerste en ik had mij enorm erop verkeken wat er lichamelijk allemaal veranderd. Ben er echt hardleers achter gekomen hoe kwetsbaar je lichamelijk bent in de zwangerschap. Gek genoeg zijn de laatste loodjes nu nog het makkelijkst van alle weken. Ik heb in het eerste trimester flink gespuugd, daarna zware vermoeidheid getrotseerd en ook veel bekkenpijn gehad. Nu loop ik alleen niet zo snel meer omdat ik daar harde buiken van krijg. En oja, wat maagzuur en sowieso weinig spierkracht.
Ik neem mij echt voor fitter te willen worden na de zwangerschap, mocht het ons ooit gegund zijn om voor een tweede te kiezen dan ben ik iig wat fysiek sterker.
Ik vond de POP-poli echt een stuk gespecialiseerder en fijner dan een 'gewone' gzz-instelling, ook bij deze zwangerschap weer. Al kan ik me ook wel voorstellen dat het best wel confronterend is.quote:Op maandag 1 maart 2021 11:58 schreef Rebubbled het volgende:
Jeetje spannende tijden Maria en Tink. Hopelijk komt er snel duidelijkheid voor jullie.
Zo lief van die semi-babyshower.
Hier het intakegesprek gehad bij de GGZ, maar waarschijnlijk wordt het een doorverwijzing naar de POP kliniek.
Bij mijn zoon had ik helemaal nergens last van, ofja bij vlagen wat misselijk. Buikbaby heeft mij even flink doen spugen. Zooo blij dat dat erop zit!quote:Op zondag 28 februari 2021 11:21 schreef Mahra het volgende:
[..]
Hoe gaat het met de laatste loodjes trouwens?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:47 schreef Aure het volgende:
Ja het is hier rustig! Maar ik merk ook dat ik niet zoveel puf heb om op iedereen te reageren en het dan maar laat zitten
Op zich prima, maar ik ben het wel zatquote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:36 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Hoe gaat het met de laatste loodjes trouwens?
SPOILER: “de schade”Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
Deels plus 1 ben wel een introvert maar vind bezoek wel leuk, niet onverwacht wel afgesproken maar dan, heel leuk juist! En mee eten kan ook altijd.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:59 schreef kwakz0r het volgende:
Fijn Sicilia!
Ik voel me altijd een beetje een vreemde eend in de bijt hier bij dit soort onderwerpen, maar ik vind bezoek superleuk, liefst zo veel en vaak mogelijk, mag ook onverwacht (leuk! Wil je blijven eten?) al zetten we wel op t kaartje of mensen even willen appen als ze willen komen.
Ik ga dan ook niet in de gastvrouw stand ofzo, gewon leuk om aanspraak en afleiding te hebben.
Ik houd ook van mijn verjaardag vieren, kerst met een grote groep mensen etc. Ben niet voor niets een echte extravert.
Ben door dit soort posts soms wel een beetje bang dat ik dus overal enorm ongewenst ben als ik op bezoek kom
Leuk zeg! En mooi gelukt; ik wilde dat ik naaitalent hadquote:Op woensdag 3 maart 2021 19:18 schreef kwakz0r het volgende:
Ik naaide vandaag met mijn moeder samen een boxzak trouwensben er super blij mee
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Boxkleden zijn ook okergeel, er ligt nu een kleed op ivm kat
Nee niet voor jou, man weet ik niet. Als je Corona hebt zelfs nog niet, dan is t verplegend personeel als maanmannetje ingepakt.quote:Op woensdag 3 maart 2021 19:19 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Leuk zeg! En mooi gelukt; ik wilde dat ik naaitalent had![]()
Trouwens zou er een mondkapjesplicht zijn bij de bevalling? Heb ik niet veel behoefte aan eerlijk gezegd
Was bij mij niet zo, ook man hoefde geen mondkapje. De gynaecoloog kwam ook binnen zonder mondkapje maar was het vergetenquote:Op woensdag 3 maart 2021 19:19 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Leuk zeg! En mooi gelukt; ik wilde dat ik naaitalent had![]()
Trouwens zou er een mondkapjesplicht zijn bij de bevalling? Heb ik niet veel behoefte aan eerlijk gezegd
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 4 maart 2021 13:19 schreef CaVaBien het volgende:
Ik vond kraambezoek wel fijn om te ontvangen en heb destijds mijn kindje ook laten vasthouden. Maar goed, dat is twee jaar geleden, dus in de periode voor corona.
Het werd me 1x te veel. Dat was toen mijn schoonzus met haar vriend langskwam en best een tijdje bleven hangen (ze kwamen uit Amsterdam en wij wonen in Rotterdam). Toen kwam ook nog mijn stiefdochter, die super enthousiast en druk deed en kwam ook nog eens de verloskundige over de vloer voor de hielprik.
Het werd me te veel allemaal. Barstte in tranen uit en zei na de hielprik dat ik boven ga liggen en de baby meeneem![]()
Iedereen vertrok daarna, dus was duidelijk dat ik ze weg wilde hebben.
Bij een volgende baby is kraamvisite weer welkom. Met aankondiging vooraf. En dan laat ik de baby deze keer niet vasthouden door iedereen, maar alleen door opa en oma's.
Ik kom me hier ook voorzichtig melden. Afgelopen vrijdag een positieve zwangerschapstest gezien![]()
Heel pril nog, dus nog een beetje spannend allemaal.
Zal ik je box bewaren?quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:54 schreef CaVaBien het volgende:
Bedankt dames!
Jij ook gefeliciteerd d-e! Misselijkheid en moe is helaas erg herkenbaar. Ik heb deze week ook nog eens een zieke dreumes thuis en zit zelf niet zo lekker in mijn vel op dit moment. Gelukkig is het bijna weekend.
Als ze het wel maar niet weer zo spannend maken als bij de vorige bevalling hahaquote:Op donderdag 4 maart 2021 15:28 schreef Rebubbled het volgende:
Cava en DE! Welkom. Zo leuk dadelijk weer babies met dezelfde! 😆
Nou dat hoop ik echt niet nog een keer mee te maken zeg, pffff. En gezellig dat jij er deze keer ook weer bij bentquote:Op donderdag 4 maart 2021 15:35 schreef Flav het volgende:
[..]
Als ze het wel maar niet weer zo spannend maken als bij de vorige bevalling haha
Ik weet niet hoe de wachtlijsten zijn bij jullie, maar wel even aangeven dat je zwanger bent. Dan mag je snellerquote:Op donderdag 4 maart 2021 15:56 schreef VKV het volgende:
Leuk, nieuwe aanwas, gefeliciteerd en welkom beiden!
En bedankt voor de aanbevelingen over de bekkenfysio!
Oooh wat fijn!quote:Op donderdag 4 maart 2021 16:07 schreef Tink89 het volgende:
Cygne![]()
![]()
En welkom en gefeliciteerd nieuwe aanwas!
Ik heb net een datum gekregen voor m'n inleiding. Ik deel m nog even niet, maar wat is het een opluchting dat het bijna voorbij is. Ik moest er even keihard van janken wel, maar daarvan geef ik de hormonen gewoon de schuld.
Haha wie weetquote:Op donderdag 4 maart 2021 21:26 schreef Rebubbled het volgende:
Cugne wat een mooie echo! Super duidelijk.![]()
Tink, het einde is in zicht. Wat fijn. Eindelijk duidelijkheid en een eindpunt. Nooit meer zwanger!
Cava, met jouw korte draagtijd en mijn lange draagtijd, bevallen we straks op dezelfde dag. 😅
Precies. Ze zit nu qua gewicht op P12 dus ze is 5 percentiel omhoog gegaanquote:Op vrijdag 5 maart 2021 12:10 schreef Cygne het volgende:
Maria, wat ontzettend fijn! Kleintjes zijn niet erg ook. Drie kilo is prima (was Wolf ook). En deze is ook p25.
Precies. Ik vond het doodeng dat Wolf zo klein was. Hij was op een gegeven moment ook p5 of zo. Maar werd goed in de gaten gehouden, en jij ook gelukkig.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 13:30 schreef Maria2.0 het volgende:
[..]
Precies. Ze zit nu qua gewicht op P12 dus ze is 5 percentiel omhoog gegaan![]()
![]()
Het gaat gewoon goed met haar en dat is alles wat imo belangrijk is.
De nvog handreiking raadt het alleen aan voor zwangeren die extra risico lopen, bijv. door bmi 40+, longaandoeningen, of direct covid contact in het werkquote:Op zaterdag 6 maart 2021 03:20 schreef Philomijn het volgende:
Interessant dat er voor jou wordt aangeraden om te vaccineren terwijl je zwanger bent kwak. Ik werk in de zorg en heb de vaccinatie al aangeboden gekregen, maar nog niet gedaan omdat geadviseerd wordt dit niet te doen als je zwanger bent (Pfeizervaccin). Nog te weinig onderzoek naar eventuele gevolgen. Bij borstvoeding zouden er geen bezwaren zijn. Ben er nog niet over uit wanneer ik me dan laat vaccineren. Eerst maar eens herstellen van de bevalling.![]()
Oef ik kan me je mentale strijd goed voorstellen Tink. Heftig ook dat het zo lang ook impact op je heeft gehad, de keuze voor een inleiding. Maar het lijkt me inderdaad geen doen zo. Houd je de datum voor de inleiding ook geheim voor je familie etc?
Cygne ik keek nog eens naar je echofoto. Wat een dotje, nu al
Mag inderdaad niet te snel stijgen, maar ze houden het goed in de gatenquote:Op zondag 7 maart 2021 09:39 schreef monsterd. het volgende:
Klopt Aure, vind ik ook wel een gek besef hoor. Anderzijds ben ik niet een geduldig typje en mijn omgeving is super beschermend. Heb een autorij verbod gekregen van mijn man dus zit alleen thuis nu
![]()
Hoe kom jij deze laatste weken nu door?
Ben benieuwd hoe het voor je mag vergaan, bloeddruk mag niet te snel stijgen toch? Ik heb hier alleen maar perfecte waarden, de hele zwangerschap eigenlijk..
Wauw, 3 broertjesquote:Op maandag 8 maart 2021 12:04 schreef Flav het volgende:
Sterkte Cava![]()
Baby is goedgekeurd!
De jongens krijgen er een broertje bij![]()
Oe, die is gaaf!!quote:Op zaterdag 6 maart 2021 03:33 schreef Philomijn het volgende:
Andere vraag, dit hoort misschien eigenlijk in het Dummies-topic, maar ik start wel hier![]()
Hebben jullie een apart eehhh hoe omschrijf ik dit... zak/nest/dekentje om jullie kiddo warm te houden in de wagen/maxi cosi? Flip is van mei en toen was het heel snel warm en was alleen een dekentje genoeg om hem in de wagen etc warm te houden.
Maar als ik naar foto’s van april vorig jaar kijk, zie ik ons nog in winterjas lopen...
Lees hier ook een verkapt excuus om een Joolz babynest te kopen![]()
[ afbeelding ]
Ach Cava, wat ontzettend vervelend. Sterkte met de komende tijd. Blegh wat naar.quote:Op maandag 8 maart 2021 08:18 schreef CaVaBien het volgende:
Spannend flav, succes ermee!
Ik kom hier helaas weer afscheid nemen. Ik heb te vroeg gejuicht. Ik had gisteren een bloeding, die zet nu door. Ik mag zo langs voor controle, maar ik weet al dat het mis is gegaan, want heb duidelijk menstruatieklachten.
SPOILER: Kamertje Melba in 2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kamertje baby2
De wieg
Kwak
quote:Op dinsdag 9 maart 2021 15:17 schreef kwakz0r het volgende:
Wat fijn Cygne dat dat nu al zo veel rust geeft!
Ik vroeg me af of er ook veel kindjes zijn met Klinefelter waar ouders het helemaal niet weten? Tot er een reden is voor onderzoek bijvoorbeeld. Komt het vaak voor? (Sorry als het domme vragen zijn).
Ons kamertje is klaar trouwens. Ben er zo blij mee! Melba had ook een fijn kamertje maar daar stond nog een grote kast met administratie in (had ik een doek op gemaakt). Dit is echt een droomkamertje voor me
Hij komt eerst gewoon in een wiegje (familiewieg) in onze slaapkamer dus de kamer is een beeeetje voor de show,SPOILER: Kamertje Melba in 2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kamertje baby2
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De wieg
[ afbeelding ]![]()
Dankjewelquote:Op dinsdag 9 maart 2021 15:23 schreef Cygne het volgende:
@:kwakz0r geen domme vragen hoor. Het komt echt best wel vaak voor. 1 op de 500 mannen schijnt het te hebben. En er zijn dus ook heel veel mannen en jongens niet gediagnosticeerd. Het is best een breed spectrum dus soms komen ouders erachter als het kind toch wat achterstand heeft en er genetisch onderzoek wordt ingezet. Meestal wordt het ontdekt als er een kinderwens is en dat lukt niet. Bij 15% van de mannen zonder levende zaadcellen is klinefelter de oorzaak. Het wordt meestal ook niet opgemerkt omdat ze meestal gewoon normaal functioneren en niet echt typische kenmerken hebben.
Dat kamertje.en die wieg.
Ik ook, hoewel dat kamertje ook knus werd toen de kleine lampjes en t gehaakte dekentje er waren, de plank met kleertjes en de vilten mobilequote:Op dinsdag 9 maart 2021 16:00 schreef Tink89 het volgende:
Mooi kamertje! Ik vind het veel rustiger en knusser ogen dan bij melba, echt heel gezellig en warm
Wat zeg je dat mooi.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 16:11 schreef Maria2.0 het volgende:
Wat een mooi kamertje Kwak, heel sfeervol zo![]()
Cygne, fijn dat het die rust geeft en dat het okee is dat hij Klinefelter heeft. Het hoeft ook geen belemmering in het leven te zijn gelukkig, dat scheelt al een hoop. Jullie weten het terwijl zoveel andere mensen het niet weten dus jullie staan er ook al wel beter voorbereid en steviger in. Bovendien is dit kindje zo welkom dat het er ook minder toe doet denk ik, geliefd was hij al ruim voordat hij in je buik kwam te wonen![]()
Ik voel me niet zozeer schuldig over de diabetes, ik baal gewoon ongekend dat het zo loopt. Zwanger na bijna 2 jaar, kort na die EDS diagnose en dan begeeft mijn lichaam het sowieso op EDS vlak maar ook nog eens op dat diabetesvlak. Het is meer een 'gadverdamme er blijft weinig bespaard' klaagzang. Want het valt natuurlijk allemaal heus mee en ik ben heel erg gelukkig met mijn zwangerschap. Mijn buik, het geschup van de kleine dame, ik vind het schitterend. Maar alles eromheen vind ik maar prut. Maar goed! Nog een paar weken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |