abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 februari 2021 @ 11:34:16 #1
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198052808
Uitgerekende data:

Maart: monsterd. (jongen)
15 maart: Aure (jongen)
26 maart: kwakz0r (jongen)
30 maart: Tink89
30 maart: Philomijn (meisje)

21 april: Maria2.0 (meisje)
27 april: KapiteinCupcake (meisje)

7 mei: VKV (meisje)
26 mei: Mango91

begin juli: Lemijn
eind juli: Flav
30 juli: Cygne (jongen)

19 augustus: VenusFlyTrap
17 augustus: Komkommerschijfje
31 augustus: Rebubbled

4 oktober: Mahra

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 1% gewijzigd door Lemijn op 19-02-2021 05:12:53 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 17 februari 2021 @ 11:35:45 #2
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198052824
Hebben we nog nieuwe aankondigingen te verwerken?

Ik hoop op een topic vol trappende baby’s, goede controles en op tijd geboren kinderen!

Moppen ook altijd welkom.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 17 februari 2021 @ 13:12:53 #3
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_198054616
Goed dat je hebt gebeld Kwak! Nog een half tandje terug misschien en hopelijk zakt het nare gevoel snel af!

Vanmiddag belt de lactatiekundige, benieuwd wat zij te zeggen heeft qua actieplan. En daarna belt de gyn over het verdere behandelplan. Verder heb ik wel een redelijk dagje, veel pijn maar wel de was opgevouwen en de vaatwasser uitgeruimd. De rest van de dag al babydeken hakend My 600lbs life bingen :p
L'Enfer, c'est les autres.
pi_198060017
Nou dat was me de middag wel.... vlak na mijn post hier werd de pijn echt onhoudbaar. Huilend het zkh gebeld en mocht naar triage op de afdeling komen.

Man mocht niet mee naar binnen -O- het was superdruk en ik kreeg natuurlijk eerst allerlei onderzoeken (bloed, urine, ctg, echo intern en extern, toucheren). Uit alles bleek dat de baby het prima deed, geen ontsluiting, bloed hetzelfde als twee weken geleden (licht verhoogde ontstelingswaarden maar passend bij zwangerschap) en urine ook schoon.

Alleen ik lag te kermen en kronkelen van de pijn. Duurde uiteindelijk drie uur voor ik pijnmedicatie kreeg (anders dan de twee molletjes die ik thuis had genomen, kreeg buscopan zetpillen tegen de koliekpijn). Die gingen na een uur werken en toen kon ik eindelijk wat ontspannen en soezen....

Vermoedelijk is het toch “gewoon” mijn banden/baarmoeder was, misschien vanwege het opnieuw draaien van baby, of gewoon “zomaar”.

Morgen wel weer om 9.00 nuchter op de SEH melden voor opnieuw bloed- en urine onderzoek. Evt een echo voor mijn blinde darm (maar dat kunnen ze ws niet zien). Als ik geen pijn meer heb en de ontsteking loopt niet op dan is dat het voorlopig...

Ik ben kapot. Had sinds 10u niks meer gegeten en 1 glaasje water gedronken, maar nu 0 eetlust dus maar wat toast genomen.
Kwak
pi_198060043
Ohhh Kwak wat heftig en eng :{ niet je galblaas?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_198060209
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:23 schreef pinquit het volgende:
Ohhh Kwak wat heftig en eng :{ niet je galblaas?
Nee, toen die ontstoken was was mijn CRP 250, nu 45, en de pijn zat nu heel laag in mijn buik...

Ik was ook echt heel bang, vooral zo alleen...

Hoop dat ze morgen appendicitis ook uit kunnen sluiten. Zit niet echt te wachten op twee buikoperaties in 4 weken...
Kwak
pi_198061053
Oh, kwak wat naar. Toen ik zulke pijn had kwam het door nierstenen en wat stuwing. Buscopan is wel echt O+
pi_198061177
Wat een schrik Kwak! Ik ga voor je duimen dat het niet je blinde darm is!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_198061410
Oh nee kwak, hopelijk inderdaad geen blinde darm oid!

Wat grappig je onderschrift sicilia, daar hebben we ons ingeschreven voor de cursus.
  woensdag 17 februari 2021 @ 19:48:14 #10
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_198061537
Bah Kwak wat een ellende zo! Vooral dat je dan alleen bent, dat is zo naar. Hopelijk komt er niet nog meer ellende uit en is het 'gewoon' heftige bandenpijn idd!

Even een vraagje; gyn belde, op elk vlak is haar groei afgebogen naar onder de P10 behalve hoofd, die is 14% afgebogen naar 21. Protocol blijft in werking dus sowieso inleiden met 38 weken maar ze gaf aan enigszins rekening te houden met een nog ergere daling en dan wellicht een eerdere inleiding.
We hebben nu 3 setjes maat 44 gekocht, zouden dit er meer moeten zijn denken jullie?
pi_198061697
@Maria2.0 Ik verwacht dat als ze echt zo klein is, je wel met nodig hebt. Ik stuur met liefde tegen die tijd het prematurenpakket door. Ik DM je wel even. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_198061977
Kwak wat ellendig, die heftige pijn. Sterkte! :*

Sicilia, wat lees ik nu! :D Gefeliciteerd met jullie verrassingspakketje! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 17 februari 2021 @ 20:15:16 #13
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_198062482
Kwak jeetje, ook niet hoe je de dag had voorgesteld. Doet de pijnmedicatie nu nog zijn werk? Hoop op een rustige avond voor je, kun je beetje bij krachten komen.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_198064167
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:15 schreef monsterd. het volgende:
Kwak jeetje, ook niet hoe je de dag had voorgesteld. Doet de pijnmedicatie nu nog zijn werk? Hoop op een rustige avond voor je, kun je beetje bij krachten komen.
yes, alles voelt normaal, min of meer. ik duim dat ik dit morgen kan afsluiten met die laatste tests... helemaal geen zin om weer naar t zkh te gaan nu :')

ben vooral erg moe en een beetje emo, ga zo lekker vroeg slapen denk ik.
Kwak
pi_198068954
Nouu kwak wat een dag zeg! Heftig!! Hopelijk heb je een beetje kunnen slapen als je dit leest en is alles vanaf morgen weer normaal. :*

Maria, jeetje! Weten ze eigenlijk ook hoe het komt dat het zo afbuigt? Ik zou zeker meer maat 44 inslaan... hele dikke knuffel

Sicilia gefeliciteerd!! O+
Dit, dat, alles.
  donderdag 18 februari 2021 @ 07:23:05 #16
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_198069177
Hoe is het Kwam? Hoe laat moet je voor de tests?

Philomijn, ja de placenta werkt niet goed is de conclusie. Vandaar ook de inschatting dat ze eerder moet komen, op den duur gaat dat ook de doorstroming van de navelstreng beïnvloeden en dan wordt het gevaarlijk. Maar voor nu is het 'alleen' zo dat ze te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt en dus niet hard genoeg groeit.
  donderdag 18 februari 2021 @ 08:05:29 #17
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198069342
Succes straks Kwakz0r! Wat een gedoe zeg en wat rot dat je zo’n pijn had gisteren. Uren in je eentje in het ziekenhuis klinkt niet tof :{ .
  donderdag 18 februari 2021 @ 08:14:58 #18
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198069389
Kwak en Maria :*

Hier 34+2 vandaag en al een week continu harde buiken. Als ik me omdraai, naar de keuken loop, me buk of juist iets uit de hoge kast pak of als Spruit te veel een feestje bouwt. Ik weet dat het wrs nog een maand duurt, maar bah wat ben ik er even klaar mee zeg.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_198069399
Jeetje Kwak, wat een dag gisteren... Hopelijk heb je kunnen slapen en krijg je straks in het ziekenhuis goed nieuws!

Maria, dat is ook even schrikken. Je wist het natuurlijk al dat de groei afboog, maar lijkt me wel heel vervelend om nu die laatste weken in te gaan met het idee dat ze 't liefst nog even een paar weekjes extra in je buik zit om sterker te worden. Goed dat het zo goed in de gaten wordt gehouden natuurlijk. Heb je nu iedere week een echo hiervoor?

Hier gaat het steeds beter en eigenlijk heel goed nu! Kan 's avonds nu weer een normale portie eten en de misselijkheid in de avond/nacht is nu zeer beperkt aanwezig! Hoera!
M'n buik is echt al wel aan het groeien. Zag ik het eerst vooral 's avonds, nu is het overdag ook echt al te zien als ik geen wijdvallend jurkje of iets draag. Leuk! Ik wrijf er regelmatig over nu, haha.
Vandaag precies 100 dagen zwanger: 14 weken en 2 dagen. Het groeien gaat wel snel volgens mij, omdat ik ook veel lees over het feit dat het bij een eerste kindje vaak pas een paar weken later echt goed zichtbaar wordt. Ik ben ook niet echt slank van mezelf, maar wel klein. Misschien dat dat ook meespeelt. Anyway, ik vind het wel leuk.

Vandaag komt onze kinderwagen die we online besteld hebben. 🥰
pi_198070171
Dankjewel voor de lieve woorden allemaal!

Heb een prima nacht en avond gehad, geen pijn meer, moe en emo.

Vandaag op de seh vroegen ze zich eigenlijk af wat ik kwam doen :') blijkbaar had ik mogen bellen als de klachten over waren, maar de communicatie gisteren liep een beetje bijzonder dus ws vergeten te zeggen.

Ze heeft mn buik gevoeld en zegt “ik ga je ook niet belasten met bloed afnemen nu, want als t je blinde darm was zou het ook meer pijn doen als je ontsteking erger werd”. Dus mocht na 5 minuten weer naar huis :7

Zit te wachten op mijn lift nu.
Kwak
  donderdag 18 februari 2021 @ 09:51:27 #21
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_198070392
Gelukkig!

@Komkommerschijfje, bijzonder om te beseffen he dat de 100 dagen zo snel gaan! Welke kinderwagen hebben jullie gekozen? :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_198071722
Poeh heftig kwak, gelukkig voel je je nu weer een stuk beter!

Kan me niet herinneren dat ik bij de jongens al zo'n flinke porren voelde :D
Deze baby heeft de 'plopjes' overgeslagen.
Denk dat het ook komt doordat de placenta nu achter ligt, bij de jongens lag hij voor.
Voelt nu al heel gezellig zo O+

Vandaag 17 weken, time flies!
pi_198076422
Dat is schrikken Kwakz0r! Hoe ben jij er onder?

Gister heb ik de eerste verloskundige controle gehad en de afspraak gemaakt voor de 20-weken echo. Jeeeemig wat gaat deze zwangerschap toch snel! Mijn buik begint al te groeien en ik ben nog niet aangekomen, mijn verloskundige heb ik plechtig beloofd mij in te houden met het snacken. Hopelijk hou ik het nog even braaf vol...

Mods kan mijn due date aan worden gepast? Officieel is het 19-8 *O*

Flav heeft een kickboxer in haar buik!
pi_198077194
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 11:35 schreef Lemijn het volgende:
Hebben we nog nieuwe aankondigingen te verwerken?

Ik hoop op een topic vol trappende baby’s, goede controles en op tijd geboren kinderen!

Moppen ook altijd welkom.
Nou, we hadden eergisteren dan eindelijk de 1e echo ( vervroegd want zo'n anderhalf week geleden had ik een lichte bloeding zoals ik dat hier ook al had gemeld) en dat was helemaal goed!!!! Het hartje klopte goed.
  donderdag 18 februari 2021 @ 17:20:23 #25
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198077453
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 17:05 schreef Mahra het volgende:

[..]

Nou, we hadden eergisteren dan eindelijk de 1e echo ( vervroegd want zo'n anderhalf week geleden had ik een lichte bloeding zoals ik dat hier ook al had gemeld) en dat was helemaal goed!!!! Het hartje klopte goed.
Gefeliciteerd! Wil je al in het lijstje?
pi_198077476
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 17:20 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Wil je al in het lijstje?
Ja hoor dat mag! Uitgerekende datum staat voor nu op 4 oktober. ☺
pi_198077841
Wat fijn Mahra!

Ik voel me ok (weet niet meer wie t vroeg). Gisteren wel een beetje shaken en bang dat t weer zou beginnen. Ook nogal aan man vastgeklampt want die tijd alleen was zo afschuwelijk...

Vandaag erg moe, geen pijn, maar ben wel weer twee keer bijna flauwgevallen... denk dat dat een losstaand bloeddrukdingetje is verder. Ik doe t even heel rustig aan (vandaag koekjes gebakken en dat was eigenlijk teveel).

Stom slap gedoe!
Kwak
pi_198087579
Lemijn, mag ik er ook op met 31 augustus?

Mij is aangeraden om aspirine te gaan slikken vanwege Lily haar lagere geboortegewicht. Iemamd daar ervaring mee?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  Moderator vrijdag 19 februari 2021 @ 00:16:36 #29
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198088120
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 23:33 schreef Rebubbled het volgende:

Mij is aangeraden om aspirine te gaan slikken vanwege Lily haar lagere geboortegewicht. Iemamd daar ervaring mee?
Ik heb het de hele zwangerschap moeten slikken :Y wat wil je erover weten?

@Kwak zouden het ook darmkolieken geweest kunnen zijn? Die doen ook ontzettend veel pijn en kan je ook van dubbelklappen. Het is onschuldig maar voelt echt alsof er iets flink mis is :X

Trouwens niemand uitgerekend in september? Dan is er toch altijd een babyboom vanwege feestdagenbaby’s? :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_198089136
Ik heb het ook geslikt, maar dan vanwege mijn te hoge bloeddruk @Rebubbled
pi_198089424
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 00:16 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb het de hele zwangerschap moeten slikken :Y wat wil je erover weten?

@:kwak zouden het ook darmkolieken geweest kunnen zijn? Die doen ook ontzettend veel pijn en kan je ook van dubbelklappen. Het is onschuldig maar voelt echt alsof er iets flink mis is :X

Trouwens niemand uitgerekend in september? Dan is er toch altijd een babyboom vanwege feestdagenbaby’s? :D
Dat zou kunnen ja, ik had de dag erna ook wat diarree (TMI). Maar ik heb op zich best veel ervaring met darmkrampen vanwege PDS. Dit was serieus net als mijn bevalling (en duurde dus van 11-16u)

Het was vooral de scherpte en de uitstraling naar mijn been die het ondraaglijk maakten...

De anti-koliekmedicatie werkt zowel op darmen als op baarmoederkrampen en andere spierkrampen dus ik zal het nooit weten denk ik....
Kwak
  vrijdag 19 februari 2021 @ 09:13:32 #32
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198090029
34+3 en continu harde buiken, al de hele ochtend. Even getimed en had er 10 in een uur. Ga zo toch maar even de gyn bellen, baby is ook wat rustiger dan anders.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_198090332
Goed dat je aan de bel trekt Tink! Hopelijk is het niks, maar je kan het maar beter zeker weten met deze termijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 19 februari 2021 @ 12:15:38 #34
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_198092847
Gyn al gesproken Tink? Hopelijk is het gewoon wat oefenwerk, maar beter even laten checken en geruststellen!
  vrijdag 19 februari 2021 @ 12:17:25 #35
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_198092880
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 23:33 schreef Rebubbled het volgende:

Gefeliciteerd!! Wat leuk ☺
  vrijdag 19 februari 2021 @ 13:03:46 #36
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198093575
Spruit is gedraaid, hoofd ligt nu beneden *O*

En op de ctg waren inderdaad heel regelmatig flinke harde buiken te zien, maar de cervix-meting is nog helemaal in orde, dus ik ben op weg naar huis.

Uitzingen dus. Woensdag weer een groeiecho en dan een eventuele inleiding bespreken. De gyn vindt het niet nodig dat dit nog 5,5 week duurt.
pi_198093633
Gelukkig is het niks, maar is de baby wel gedraaid!
  vrijdag 19 februari 2021 @ 15:52:45 #38
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_198096641
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 13:03 schreef Tink89 het volgende:
Spruit is gedraaid, hoofd ligt nu beneden *O*

En op de ctg waren inderdaad heel regelmatig flinke harde buiken te zien, maar de cervix-meting is nog helemaal in orde, dus ik ben op weg naar huis.

Uitzingen dus. Woensdag weer een groeiecho en dan een eventuele inleiding bespreken. De gyn vindt het niet nodig dat dit nog 5,5 week duurt.
Gelukkkig en misschien ook wel fijn om een inleiding te hebben toch?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_198096947
Fijn dattie is gedraaid Tink!

Ik mag door naar de dietiste en weer een dagcurve prikken, mijn laatste nuchtere glucose was 5,3

Ik moest huilen en heb geweigerd om twee dagcurves te doen, ik wil best de dietiste aanhoren en daarna nog een curve prikken :r maar dan is t klaar

Officieel moet ik aan de medicatie als die curve niet goed is (overdag is alles steeds goed geweest, naast een keer 5,3 en een keer 5,4 nuchter) maar ze gaan kijken of ze dat nog nodig vinden als ik al 36,5 week ben.

Ik ben het zo spuugzat.

Ik ga ook serieus niet aan de insuline of metformine met zulke minimale afwijkingen. Mijn vriendin had een paar jaar geleden nuchtere waardes van 7-8 en na t eten 8-10 en die hoefde niet eens aan de insuline en dat zou ik dan nu wel moeten?! Bizar vind ik het.
Kwak
  vrijdag 19 februari 2021 @ 16:50:56 #40
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198097536
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 15:52 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Gelukkkig en misschien ook wel fijn om een inleiding te hebben toch?
Bij de oudste vond ik die inleiding heel pittig, maar ik ben inmiddels zó op en de baby is zo groot dat ik 38 weken ook wel prima vind ja. Het liefst zou ik afwachten, maar m'n energie is echt op en ik spuug nog steeds elke dag en dat met een p98 baby... Ik denk dat het verstandig is om niet te lang door te lopen.

Kwak, ik snap je gevoel heel goed. Nuchtere waardes kun je verder ook niet zo veel aan doen toch?
  vrijdag 19 februari 2021 @ 16:51:08 #41
403520 Sway-
La vie est belle
pi_198097539
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 16:12 schreef kwakz0r het volgende:

Ik mag door naar de dietiste en weer een dagcurve prikken, mijn laatste nuchtere glucose was 5,3

Ik moest huilen en heb geweigerd om twee dagcurves te doen, ik wil best de dietiste aanhoren en daarna nog een curve prikken :r maar dan is t klaar

Officieel moet ik aan de medicatie als die curve niet goed is (overdag is alles steeds goed geweest, naast een keer 5,3 en een keer 5,4 nuchter) maar ze gaan kijken of ze dat nog nodig vinden als ik al 36,5 week ben.

Ik ben het zo spuugzat.

Ik ga ook serieus niet aan de insuline of metformine met zulke minimale afwijkingen. Mijn vriendin had een paar jaar geleden nuchtere waardes van 7-8 en na t eten 8-10 en die hoefde niet eens aan de insuline en dat zou ik dan nu wel moeten?! Bizar vind ik het.
Ik snap dit ook niet. Ik moest onder de 7 blijven dus 5,3 zou heel mooi zijn. Heb je enig idee waarom ze zo moeilijk doen? + je bent de baas over je eigen lijf dus ik snap dat je dat niet wil.
pi_198097697
Majo, waarom heb jij het geslikt? Had het het gewenste effect bij jullie? Aure? Ze heeft niets gezegd over eventuele negatieve gevolgen, zijn die er niet?
pi_198098096
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 16:12 schreef kwakz0r het volgende:

Ik ben het zo spuugzat.

Bizar inderdaad. En wat een gedoe weer. :*
pi_198098269
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 17:00 schreef Rebubbled het volgende:
Majo, waarom heb jij het geslikt? Had het het gewenste effect bij jullie? Aure? Ze heeft niets gezegd over eventuele negatieve gevolgen, zijn die er niet?
Tegen mij hebben ze gezegd dat het in deze lage dosis geen kwaad kan voor de baby.

Door mijn te hoge bloeddruk is de kans groter op pre-eclampsie, de aspirine zou dat moeten helpen voorkomen. Of het werkt? Vooralsnog wel :P Ik heb iig geen tekenen van pre-eclampsie, maar goed dat had ik de vorige keer ook niet. En ik slik er ook bloeddrukverlagers bij hoor, maar wel in een lagere dosis (250mg) dan bij mijn eerste zwangerschap (500mg) en toen was het zonder aspirine want dat beleid hadden ze toen nog niet. En mijn bloeddrukmetingen van nu zijn vergelijkbaar met die van toen (zo rond de 130-140/80-85).

Jip was destijds een gemiddelde baby en deze is dat ook weer trouwens.

Overigens ben ik nu de 36 weken voorbij dus ben ik er mee gestopt. En ik was gestart met 12/13 weken geloof ik.
pi_198098311
@Sway voor zover mijn (niet bepaald kleine) kennis over diabetes reikt, gaat diabetes in de zwangerschap voornamelijk over gestoorde glucoseverwerking / verminderde insulinegevoeligheid door hormonen.

Mijn glucoseverwerking lijkt prima, want na maaltijden is alles goed. S morgens stijgt je glucose door hormonen (oa cortisol) zodat je wakker wordt en kan opstaan. Er wordt dan glucose uit de lever vrijgemaakt. De piek van dat ochtendeffect is 8-10u nadat je bent gaan slapen.

Blijkbaar is die piek iets hoger bij mij dan het protocol voor zwangeren voorschrijft. Voor niet zwangeren ligt de grens op 6,5/7 nuchter.

Als ik s avonds insuline ga spuiten is er kans dat ik juist s nachts hypo’s krijg, dat wil ik niet. Metformine is in de onderzoeksfase (verbetert insulinegevoeligheid) maar heeft vervelende bijwerkingen.

Ik overweeg nu de nuchtere waarde volgende keer pas 12 u nadat ik ben gaan slapen te prikken. Ze kunnen de schijt krijgen.

Wat ze willen voorkomen is dat je kind continu te hoge suikers krijgt in de buik. Uit niks blijkt dat dat bij mij zo is.

Toegevoegd: mijn nuchtere waarde in week 12 was 5,1. Het loopt dus ook niet echt op met de weken ofzo. Zo vroeg in de zwangerschap is er nog geen echt effect van de hormonen op je insulinegevoeligheid...

[ Bericht 8% gewijzigd door kwakz0r op 19-02-2021 18:08:54 ]
Kwak
  vrijdag 19 februari 2021 @ 18:13:47 #46
403520 Sway-
La vie est belle
pi_198098576
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 17:53 schreef kwakz0r het volgende:
@:Sway voor zover mijn (niet bepaald kleine) kennis over diabetes reikt, gaat diabetes in de zwangerschap voornamelijk over gestoorde glucoseverwerking / verminderde insulinegevoeligheid door hormonen.

Mijn glucoseverwerking lijkt prima, want na maaltijden is alles goed. S morgens stijgt je glucose door hormonen (oa cortisol) zodat je wakker wordt en kan opstaan. Er wordt dan glucose uit de lever vrijgemaakt. De piek van dat ochtendeffect is 8-10u nadat je bent gaan slapen.

Blijkbaar is die piek iets hoger bij mij dan het protocol voor zwangeren voorschrijft. Voor niet zwangeren ligt de grens op 6,5/7 nuchter.

Als ik s avonds insuline ga spuiten is er kans dat ik juist s nachts hypo’s krijg, dat wil ik niet. Metformine is in de onderzoeksfase (verbetert insulinegevoeligheid) maar heeft vervelende bijwerkingen.

Ik overweeg nu de nuchtere waarde volgende keer pas 12 u nadat ik ben gaan slapen te prikken. Ze kunnen de schijt krijgen.

Wat ze willen voorkomen is dat je kind continu te hoge suikers krijgt in de buik. Uit niks blijkt dat dat bij mij zo is.

Toegevoegd: mijn nuchtere waarde in week 12 was 5,1. Het loopt dus ook niet echt op met de weken ofzo. Zo vroeg in de zwangerschap is er nog geen echt effect van de hormonen op je insulinegevoeligheid...
Ik moest ook prikken toen ik zwanger was want had zwangerschapsdiabetes maar bij mij was 5,3 dus prima, vandaar dat ik het apart vind dat ze bij jou zo lastig doen.
pi_198098594
Volgens mij is het recentelijk aangescherpt naar <5,3 als grens
Kwak
  vrijdag 19 februari 2021 @ 18:49:46 #48
403520 Sway-
La vie est belle
pi_198099061
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 18:14 schreef kwakz0r het volgende:
Oké vandaar. Dat van mij is alweer van november of zo. Maar ik zou er hetzelfde instaan als jij, zeker met dit termijn.
pi_198101475
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 18:14 schreef kwakz0r het volgende:
Dat is wel echt behoorlijk strikt dan.
Ben benieuwd op wat voor dieet ze mij willen zetten als ik weer dg heb. _O-
pi_198101563
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 20:44 schreef Cygne het volgende:

[..]

Dat is wel echt behoorlijk strikt dan.
Ben benieuwd op wat voor dieet ze mij willen zetten als ik weer dg heb. _O-
Alleen nuchter he, na t eten is 6,8

Maar t is wel al langer dan november Sway. Misscjien zijn de waarden anders als je eenmaal spuit?

Anywho, ik ga voor deze waardes niet aan de medicatie, doei.
Kwak
pi_198101747
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 20:47 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Alleen nuchter he, na t eten is 6,8

Maar t is wel al langer dan november Sway. Misscjien zijn de waarden anders als je eenmaal spuit?

Anywho, ik ga voor deze waardes niet aan de medicatie, doei.
Ik verwacht bij m'n tweede ogtt wel weer 6.9 te scoren. _O-
Maar goed, ik snap wel dat je dat niet meer zoekt met zulke kleine afwijkingen en deze termijn.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 21:00:29 #52
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_198101848
Maar even de vraag van de duivel, ze kunnen je toch ook niet aan medicatie dwingen?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_198102682
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:00 schreef monsterd. het volgende:
Maar even de vraag van de duivel, ze kunnen je toch ook niet aan medicatie dwingen?
Nee natuurlijk niet. Ik mag weigeren. Maar dat is best wel moeilijk hoor, ingaan tegen adviezen, en dan moeten aanhoren wat voor gevaar je je kind aandoet of whatever. Ws verplicht bloedsuikercheck bij baby na de geboorte wegens “ongecontroleerde suikers” want dat komt dan in het dossier. En dan krijgen ze bijvoeding uit een fles etc... (niks tegen flessen, Melba kreeg uiteindelijk na 8 weken alleen nog maar fles, maar juist na een ks komt melk moeilijker pp gang en is veel aanleggen belangrijk, en als zijn buik vol nutrilon zit...)

nou ja. Ik word gewoon verdrietig van dit hele circus.

Maar daarom zei ik ook: ik ga niet aan medicatie voor nuchtere suikers onder de 5,5
Kwak
  vrijdag 19 februari 2021 @ 22:24:31 #54
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_198103541
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:43 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet. Ik mag weigeren. Maar dat is best wel moeilijk hoor, ingaan tegen adviezen, en dan moeten aanhoren wat voor gevaar je je kind aandoet of whatever. Ws verplicht bloedsuikercheck bij baby na de geboorte wegens “ongecontroleerde suikers” want dat komt dan in het dossier. En dan krijgen ze bijvoeding uit een fles etc... (niks tegen flessen, Melba kreeg uiteindelijk na 8 weken alleen nog maar fles, maar juist na een ks komt melk moeilijker pp gang en is veel aanleggen belangrijk, en als zijn buik vol nutrilon zit...)

nou ja. Ik word gewoon verdrietig van dit hele circus.

Maar daarom zei ik ook: ik ga niet aan medicatie voor nuchtere suikers onder de 5,5
Snap ik, maar goed om je standpunt in dit geval duidelijk te maken.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  Moderator vrijdag 19 februari 2021 @ 22:51:59 #55
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198104072
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 17:00 schreef Rebubbled het volgende:
Beleid van het ziekenhuis omdat ik een “oudere zwangere” was. Geen idee of het effect heeft gehad :D wel heeft het waarschijnlijk bijgedragen aan ontzettend veel last van maagzuur, dat neem ik de artsen nog wel kwalijk. Ik slik al dagelijks maagbeschermers en als je daar last van hebt dan kan acetylcalycylzuur (spelling?) dat wel verergeren.

Wat is bij jou de reden?
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 08:06 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Dat zou kunnen ja, ik had de dag erna ook wat diarree (TMI). Maar ik heb op zich best veel ervaring met darmkrampen vanwege PDS. Dit was serieus net als mijn bevalling (en duurde dus van 11-16u)

Het was vooral de scherpte en de uitstraling naar mijn been die het ondraaglijk maakten...

De anti-koliekmedicatie werkt zowel op darmen als op baarmoederkrampen en andere spierkrampen dus ik zal het nooit weten denk ik....
Ik heb ook PDS maar kolieken zijn nog wel een slagje erger :X
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_198107322
Het is mij aangeraden omdat Lily tegen het randje van een laag geboortegewicht gewicht aanzat. 3212 bij 41.5, 12 minder en ze had het ondergewicht protocol ingerold. Ik mag het zelf weten en afwegen. Gisteren wel de pilletjes gehaald, alleen ze hebben enkel 100 en er wordt 80 aangeraden? Hoe deden jullie dat?
  zaterdag 20 februari 2021 @ 08:27:08 #57
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198107379
Een recept vragen.
pi_198107724
Klinkt super logisch. Raar dat dit me niet is aangeboden..

Ik ga sowieso wisselen van praktijk. Dit is een andere praktijk dan bij Lily. Ik was met een vriendin die onlangs naar NL is verhuist die ook zwanger is aan het meekijken naar een praktijk in haar buurt en toen kwam deze langs. Ze bieden o.a. een cirkel van zwangeren aan en dat leek me heel leuk. Ivm corona gaat dat helemaal niet door natuurlijk. :') Na de eerste afspraak had ik eigenlijk meteen spijt dat ik niet bij de oude vertrouwde zat.
pi_198107868
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 08:14 schreef Rebubbled het volgende:
Het is mij aangeraden omdat Lily tegen het randje van een laag geboortegewicht gewicht aanzat. 3212 bij 41.5, 12 minder en ze had het ondergewicht protocol ingerold. Ik mag het zelf weten en afwegen. Gisteren wel de pilletjes gehaald, alleen ze hebben enkel 100 en er wordt 80 aangeraden? Hoe deden jullie dat?
Ik kreeg inderdaad een recept voorgeschreven. Ik moest van de gyn trouwens 160mg slikken, maar dat waren wel pilletjes van 80mg inderdaad. En savonds voor 't slapen gaan innemen, daar werd flink op gehamerd bij elke afspraak :')
pi_198108639
Ugh, die Fok-wet waar ik altijd over lees bij de baby's, geldt zeker ook voor zwangerschapsdingen? Postte ik donderdag nog dat het zo goed ging, gisteravond en vanmorgen was het weer helemaal ruk. Al m'n eten eruit gegooid 's avonds (gelukkig wel goed kunnen slapen) en vanmorgen kwam m'n koekje ook gelijk terug. Nu maar een boterham met hagelslag gegeten, dat ging altijd goed, hopelijk nu ook.

Is het iets om je zorgen over te maken, dat je dan na een ruime week zo goed eten en eigenlijk niet meer misselijk zijn, zo'n 'terugval' hebt? Ik dacht echt dat ik er overheen was.
Ik heb sinds gisteren eind van de middag ook wat ongemak rechts in m'n buik. Het is niet echt pijn te noemen. Soms steekt het, maar het is niet echt pijnlijk. Bewegen of zitten maakt ook niet uit. Het varieert een beetje van plek. Soms is het ter hoogte van mijn navel, soms zit het echt in m'n bovenbuik. Kan dit obstipatie of gewoon verschuivende darmen zijn? Of dat m'n misselijkheid hier dan toch weer mee samenhangt? Ik heb verder geen klachten als koorts of hoofdpijn of moeite met plassen/poepen of pijn die erger wordt. Ik probeer voor mezelf wat ergere diagnoses uit te sluiten. 😅 Anders app ik m'n verloskundige wel.
pi_198108992
Zou als je je zorgen maakt sowieso even contact opnemen. Rechtsbovenin je buik zit je galblaas en je lever, maar galkolieken dan kronkel je echt over de vloer van de pijn...
Kwak
pi_198109283
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:51 schreef monsterd. het volgende:
Gelukkig!

@:komkommerschijfje, bijzonder om te beseffen he dat de 100 dagen zo snel gaan! Welke kinderwagen hebben jullie gekozen? :)
Oeps, had je berichtje gemist! Ja, heel gaaf! Gewoon al over 1/3 heen, echt bizar. Het wordt nu ook dermate zichtbaar, dat het moeilijk te verbergen is (ook moeilijker met wijdvallende truien en jurkjes al).
We hebben de Easywalker Harvey2 in de grijze uitvoering. :) Mijn zwager en schoonzusje hebben 'm in het zwart en het is een hele fijne wagen, al meermaals mee gereden met m'n neefjes.
  zondag 21 februari 2021 @ 07:58:12 #63
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198124843
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 10:41 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ugh, die Fok-wet waar ik altijd over lees bij de baby's, geldt zeker ook voor zwangerschapsdingen? Postte ik donderdag nog dat het zo goed ging, gisteravond en vanmorgen was het weer helemaal ruk. Al m'n eten eruit gegooid 's avonds (gelukkig wel goed kunnen slapen) en vanmorgen kwam m'n koekje ook gelijk terug. Nu maar een boterham met hagelslag gegeten, dat ging altijd goed, hopelijk nu ook.

Is het iets om je zorgen over te maken, dat je dan na een ruime week zo goed eten en eigenlijk niet meer misselijk zijn, zo'n 'terugval' hebt? Ik dacht echt dat ik er overheen was.
Ik heb sinds gisteren eind van de middag ook wat ongemak rechts in m'n buik. Het is niet echt pijn te noemen. Soms steekt het, maar het is niet echt pijnlijk. Bewegen of zitten maakt ook niet uit. Het varieert een beetje van plek. Soms is het ter hoogte van mijn navel, soms zit het echt in m'n bovenbuik. Kan dit obstipatie of gewoon verschuivende darmen zijn? Of dat m'n misselijkheid hier dan toch weer mee samenhangt? Ik heb verder geen klachten als koorts of hoofdpijn of moeite met plassen/poepen of pijn die erger wordt. Ik probeer voor mezelf wat ergere diagnoses uit te sluiten. 😅 Anders app ik m'n verloskundige wel.
En, hoe is de rest van gisteren gegaan? Heb je nog geappt?

Ik spuug me alweer een paar dagen compleet suf en probeer niet te veel te zeuren, maar ik ben het zo beu. Ik wil een boterham - of met dit weer een ijsje - eten zonder erbij na te denken, ergens heen zonder zakjes, emmer of angst, met prul naar de speeltuin die 100 meter verderop is zonder harde buiken en daardoor weer spugen. En het is nog maar een paar weken, maar de tijd kruipt...

Vandaag iig een plan: prul gaat met papa bij de jumbo ijs halen (want de ijssalon is nog dicht) en dan gaan we samen in de tuin in het zonnetje zitten.
pi_198124986
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 07:58 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik spuug me alweer een paar dagen compleet suf en probeer niet te veel te zeuren, maar ik ben het zo beu. Ik wil een boterham - of met dit weer een ijsje - eten zonder erbij na te denken, ergens heen zonder zakjes, emmer of angst, met prul naar de speeltuin die 100 meter verderop is zonder harde buiken en daardoor weer spugen. En het is nog maar een paar weken, maar de tijd kruipt...

Vandaag iig een plan: prul gaat met papa bij de jumbo ijs halen (want de ijssalon is nog dicht) en dan gaan we samen in de tuin in het zonnetje zitten.
Lief dat je het vraagt. Verder nergens last meer van gehad en gewoon weer kunnen eten, dus wat het nou was? 🤪

Ik snap je heel erg goed, hoor. Het is ook niet leuk om zo lang zo misselijk te zijn. Nog een paar weekjes volhouden. 😘 Fijn dat jullie al wel een plan voor vandaag hebben!
pi_198125518
Jeetje Tink wat is dat HG toch een vreselijk iets. Ik heb zo met je te doen.
pi_198126850
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 07:58 schreef Tink89 het volgende:

[..]

:*
pi_198127805
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:42 schreef Mango91 het volgende:
Oh nee kwak, hopelijk inderdaad geen blinde darm oid!

Wat grappig je onderschrift sicilia, daar hebben we ons ingeschreven voor de cursus.
O wat leuk! In welke plaats ga je de cursus volgen?

Bedankt nog voor de felicitaties :)

Ik heb zo met je te doen Tink! Ik kan me zo niet voorstellen hoe zwaar het moet zijn :*

Misselijkheid is hier ook weer goed aanwezig, maar ik hoef er gelukkig niet van te spugen. Krijg er wel hoofdpijn van, want ik heb moeite met drinken, eten lukt nog aardig gelukkig. Zo maar gember thee proberen, hopelijk geeft dat wat verlichting.
  zondag 21 februari 2021 @ 13:18:07 #68
342418 VKV
Plausibel
pi_198128722
Gisteren een drukke dag gehad, veel gedaan, blijkbaar teveel want 's nachts zei m'n bekken bij elke draaibeweging "wtf flik jij mij?!".
Holy shit, ik heb nu ineens een besef gekregen bij hoe kut het is als je continu pijn je bekken hebt! Het deed (en doet nog steeds een beetje) een partij zeer, man man man.
Vandaag maar even chillen in de zon O+
pi_198130175
Ja ik snap ook nu pas dat bekkenpijn echt afschuwelijk is :') voorheen dacht ik gewoon "Oh wat vervelend dat je daar last van hebt" zonder echt te weten wat die last dan precies inhield. Maar het kan echt zo alles overheersend zijn :{ Ik ben blij dat ik er voor bij een fysio loop en dat dat ook wel echt helpt (hoewel het niet helemaal weg is, maar dat gaat voor de bevalling ook niet meer gebeuren denk ik). Het is nu in ieder geval te doen en ik kan de meeste nachten goed slapen. Maar goed, nu zit ik de laatste tijd met veel voorweeën in de nacht, dus slaap ik nog niet best :') wat zijn die laatste weken toch genieten he :D :')
  zondag 21 februari 2021 @ 15:11:36 #70
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_198130548
Vervelend om voorweeen snachts te hebben Aure (wat doe je er tegen snachts eigenlijk, je kunt geen oog dicht doen denk ik), en idd de bekkenpijn.... ik heb het nu een aantal weken niet meer constant. Ik voel me serieus een ander mens. Ik neem dit lijf na de zwangerschap ook nooit meer voor lief. Nooit geweten hoe het voelt om beperkingen te hebben zeg.

Vandaag 38 weken trouwens en in het mooie weer een wandeling gemaakt met de honden. Heel leuk, maar nu voel ik in mijn schaambot dat ik de rest van de dag niet meer lopen kan 8)7
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_198130702
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 15:11 schreef monsterd. het volgende:
Vervelend om voorweeen snachts te hebben Aure (wat doe je er tegen snachts eigenlijk, je kunt geen oog dicht doen denk ik), en idd de bekkenpijn.... ik heb het nu een aantal weken niet meer constant. Ik voel me serieus een ander mens. Ik neem dit lijf na de zwangerschap ook nooit meer voor lief. Nooit geweten hoe het voelt om beperkingen te hebben zeg.

Vandaag 38 weken trouwens en in het mooie weer een wandeling gemaakt met de honden. Heel leuk, maar nu voel ik in mijn schaambot dat ik de rest van de dag niet meer lopen kan 8)7
Het blijft moeilijk om dan die balans te vinden hé? Morgen maar rustig aan doen :*

Aan die voorweeën doe je niet zo veel nee. Ik kan er wel een beetje bij soezen, want het is vooral oncomfortabel en niet per se pijnlijk dus ik lig niet klaarwakker te zijn. Dat scheelt wel.

Deze zwangerschap is in alle opzichten echt zo anders dan de eerste keer. Toen vloog ik er door heen, weinig te klagen. Nu ben ik er nu al klaar mee :')
pi_198134519
Bekkenpijn :W
Was het nog niet helemaal kwijt van de vorige zwangerschap maar nu is het weer elke dag raak.
Vooral omdraaien in bed is een hel, kan m'n bekken niet omhoog duwen om om te draaien zeg maar.
Dus het is altijd een heel gevecht om om te draaien :')

Vandaag 35km gefietst met de jongens O+ (Elektrisch he haha)
  zondag 21 februari 2021 @ 19:03:40 #73
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_198134829
Wow flav hoe kun je nog fietsen met bekkenpijn?!? Of ik ben een mietje, ik deed 2 km en kreeg er al last van :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  zondag 21 februari 2021 @ 19:58:38 #74
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198135890
Balans is inderdaad moeilijk ja. Bekkenpijn lijkt me ook echt heel naar. Sterkte daarmee dames!

Wij gingen vanmiddag toch nog even met de auto naar een fijne speeltuin na de beroerde start van vanochtend. Prul vond het heerlijk en ik zat met een theetje op een bankje terwijl papa met haar in het water speelde en moddersoep maakte.
pi_198136449
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 19:03 schreef monsterd. het volgende:
Wow flav hoe kun je nog fietsen met bekkenpijn?!? Of ik ben een mietje, ik deed 2 km en kreeg er al last van :+
Gek genoeg heb ik tijdens het fietsen geen last, lopen is een ander verhaal. Dan is een blokje om al te veel :')
Scheelt wel dat ik een elektrische fiets heb, zolang m'n benen bewegen ga ik vooruit haha.
pi_198137073
Bij mij is fietsen ook veel minder pijnlijk dan lopen :) maar ik vind wandelen wel echt heel fijn, dus dat mis ik wel echt..
  maandag 22 februari 2021 @ 09:50:09 #77
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_198142602
Ik mis het hardlopen in het zonnetje, langere wandelingen idd en gewoon onbezorgd kunnen rennen of kracht zetten. Ach het is voor een goed doel :Y
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_198145051
Ik merk nu ook al dat m'n onderrug af en toe wat tegenstribbelt. Voorheen nooit gewrichtsklachten gehad, nu voel ik m'n onderrug echt na gisteren een paar uur in de tuin gewerkt te hebben. Dat was wel heerlijk in het zonnetje, en bewegen is natuurlijk ook goed. Straks maar weer even wandelen om het er weer wat meer uit te lopen, nu komt het zonnetje ook weer lekker door.
pi_198145955
Goedgekeurd bij verloskundige. Baby had een prachtige hartslag en ik heb vooralsnog geen zwangerschapsdiabetes. Verloskundige gaf ook aan dat ze terughoudend zijn met partners maar dat mijn man toch gewoon welkom is als we dat fijn vinden.

Ze zei ook 'wat moet het fijn zijn voor een kindje om zó welkom te zijn.'
Echt :'( O+
pi_198146371
Goed nieuws Cygne O+ en een lieve verloskundige zo te horen!

Niet overbelasten hoor komkommer, je moet nog ff :*
pi_198147204
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 13:55 schreef Cygne het volgende:
Goedgekeurd bij verloskundige. Baby had een prachtige hartslag en ik heb vooralsnog geen zwangerschapsdiabetes. Verloskundige gaf ook aan dat ze terughoudend zijn met partners maar dat mijn man toch gewoon welkom is als we dat fijn vinden.

Wat fijn Cygne!
Kwak
pi_198148027
Wat lief van de verloskundige Cygne! O+ Ik zou gelijk hebben zitten janken haha.

Nesteldrang is real hier. De hele zwangerschap al, ik kan me gewoon niet meer inhouden. Wat er zojuist in heeft geresulteerd dat alle babykleertjes zijn uitgezocht op maat en de eerste wasjes in de wasmachine zitten :') Zal je net zien dat ik straks ook nog twee weken overtijd loop _O-
pi_198148568
quote:
10s.gif Op maandag 22 februari 2021 16:02 schreef VKV het volgende:
Wat lief van de verloskundige Cygne! O+ Ik zou gelijk hebben zitten janken haha.

Nesteldrang is real hier. De hele zwangerschap al, ik kan me gewoon niet meer inhouden. Wat er zojuist in heeft geresulteerd dat alle babykleertjes zijn uitgezocht op maat en de eerste wasjes in de wasmachine zitten :') Zal je net zien dat ik straks ook nog twee weken overtijd loop _O-
Ja dat deed ik ook. :'(
Ik zei dat het me ontroerde 'mij ook', zei ze. Ging vorig jaar communicatief zo mis maar dat is besproken in het team en het wordt door fijn opgepakt nu.

Lekker toegeven aan die nesteldrang! O+
  maandag 22 februari 2021 @ 18:49:36 #84
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_198150832
Wat klinkt dat fijn Cygne! Heel goed!
pi_198151044
Nesteldrang, check. Lily's peuterkamer is uitgedacht, alle winkelwagentjes op websites staan klaar. Lily zal naar haar eigen kamer moeten, er is bij ons geen plek naast het ledikant helaas..
Vandaag maar in de tuin bezig geweest om wat nestelenergie kwijt te kunnen. 6 plantenbakken voor de aardbeien opgehangen. Dan kan de aardbeienhoek leeggeruimd en een kruidenhoek worden en dan kunnen de kruidenbakken gevuld met fleurige eenjarige bloemen. De frambozen gesnoeid en opgebonden. En de vlinderstruik had ik gisteren al gesnoeid.

Jullie ook last van klunzigheid? Gisteren twee potten jam in de winkel laten vallen. De ene omdat ik die liet vallen, de ander omdat ik de vallende pot probeerde op te vangen met de hand die een andere pot vast had..
  maandag 22 februari 2021 @ 21:11:51 #86
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198153492
Cygne, wat fijn! Ik had er ongetwijfeld ook om gehuild.

En nesteldrang en onhandigheid : check! Ik laat alles vallen en kom steeds met deuren tegen m'n buik enzo _O-
pi_198154206
quote:

🥰🥰🥰 Jullie kleintje is ook zo welkom. Wat fijn allemaal.
pi_198156849
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:50 schreef Aure het volgende:
Bij mij is fietsen ook veel minder pijnlijk dan lopen :) maar ik vind wandelen wel echt heel fijn, dus dat mis ik wel echt..
+1
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:50 schreef monsterd. het volgende:
Ik mis het hardlopen in het zonnetje, langere wandelingen idd en gewoon onbezorgd kunnen rennen of kracht zetten. Ach het is voor een goed doel :Y
Helemaal mee eens! Vroeger was ik zooo actief. Zondag heb ik met mijn man en zoon een rondje gefietst, een afstand die ik normaal ''makkelijk'' hard kon lopen en die nacht constant harde buiken, ik was er gister kapot van. Zoonlief een uur eerder op bed gelegd voor zijn dutje en hoera hij ging meteen lief slapen.
quote:

Aaaaaah en het is ook zo. Als ik iemand een baby gun bij jij het wel. Je hebt een lange weg afgelegd om hem te mogen verwelkomen.
quote:
10s.gif Op maandag 22 februari 2021 16:02 schreef VKV het volgende:
Heerlijk nesteldrang of zoals ik graag zeg besteldrang. Ik mag van mezelf even niks kopen tot we het geslacht weten. Eind volgende maand is de SEO en het weekend erop vieren we V's 2e verjaardag en maken we er meteen een gender reveal party van O+
pi_198163733
Fijne controle vandaag bij de klinisch vk. Ongerustheid over suikers is niet nodig, ze was het met me eens. Ik doe nog 1 curve en een keer nuchter prikken.

Baby was weer in stuit gedraaid :') hij heeft nog ruimte dus ben benieuwd wat voor capriolen hij nog uit gaat halen. (Tussen 34+5 en 35+4 issie gedraaid dus. Ik denk vanochtend of vannacht eigenlijk)

Volgende week weer controle met laatste groeiecho, en gesprek met de chirurg. Week daarna gesprek met anesthesie en dan weer gewone controle... en... de datum voor de keizersnede staat (onder voorbehoud of hij niet zelf eerder komt). Zo’n gek idee!
Kwak
pi_198168255
Wat fijn dat de klinisch vk het met je eens was, kwak. Geeft wel wat rust denk ik.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 19:50:11 #91
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_198168644
Fijn om te horen dat ze het met je eens is, moet vast een opluchting voor je zijn ;).

En wat een eigenwijs kind heb je, dat ie weer gedraaid zit :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  dinsdag 23 februari 2021 @ 20:42:52 #92
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198170175
Wat fijn Kwak!

Hier morgen groeiecho, ben benieuwd of de kleine ook weer in stuit ligt. Ik denk het eigenlijk wel. En dan wordt het bespreken of we een versie doen of niet. Iemand ervaring?
pi_198180684
Succes met de overwegingen voor jullie maart-baby's, Kwak en Tink! Nog zo'n ver van m'n bed show, haha, ingedaald/gedraaid/stuit.

Oh, ik hoop zo dat de winkels waar ik heen wil (Loods5 en Prenatal) vanaf volgende week ook weer op afspraak gaan werken... Ik heb nog geen babyspullen online besteld (m.u.v. kinderwagen, maar dat kwam door een goede korting), die wil ik gewoon fysiek kunnen zien en kopen. 🤭
  woensdag 24 februari 2021 @ 14:34:37 #94
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198181226
Baby ligt nog steeds head first, groeicurves beginnen af te buigen *O*
pi_198182203
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 14:34 schreef Tink89 het volgende:
Baby ligt nog steeds head first, groeicurves beginnen af te buigen *O*
Wat fijn! *O*
pi_198187117
Wat fijn van alle goede controles *O*
pi_198187876
Wij hebben de andere kinderen vandaag verteld dat ik zwanger ben. We hebben pas volgende week de eerste echo, dus we zouden eigenlijk nog een weekje wachten, maar ik ben met vlagen zo beroerd, dat het ons beter en eerlijker leek om ze te vertellen hoe dat komt. Ze zijn door het dollen heen O+
pi_198194059
Goedemorgen allemaal,

Sorry dat ik wat minder actief ben geweest, mijn werk is vanaf de feestdagen gigantisch druk geweest. Voordeel is dat ik in de tussentijd zo zwanger ben geworden, dat ik steeds meer zero fucks ga geven haha. Vanaf volgende week ga ik drie dagen werken in plaats van vier dagen, en dan vanaf eind maart (36 weken) met verlof *O* .

Ik zag wat nieuwe zwangeren! Welkom Rebubbled en Sicilia (en anderen als ik je vergeten ben, sorry!), zo leuk om wat meer medeposters te hebben. Het is hier volgens mij nog nooit zo rustig geweest, en ik lees al een aantal jaartjes mee hier :{. In ieder geval zie ik dat ik in de tussentijd al in de top 10 sta :+

Kwak, wat gaat het hard opeens! Ben wel blij dat je met je klinisch vk op een lijn ligt wat betreft het prikken.

Tink, hoe is het nu met de misselijkheid?

Cygne, bijna de GUO! Hoe gaat het met je nagels? :+

Komkommer, ik had eerder in de zwangerschap ook vrij veel last van mijn bekken en rug! Dat is overigens na twee bezoekjes aan de fysio wel afgenomen, ik let beter op mijn houding en ga als een oma in en uit bed. En ik stofzuig minder. Pas goed op jezelf, ik hoop dat het bij jou ook af gaat nemen!

VKV, ik las je post van de week en heb gisteren mijn wasmachine bakje schoongemaakt zodat ik mijn neutral wasmiddel met goed fatsoen erin durf te gooien. Ik ga vandaag denk ik mijn eerste babywasje erin doen, omdat morgen de meubeltjes EINDELIJK komen. Good to know voor anderen: ik heb dus bijna 6 weken gewacht op een commode en een kast door productieproblemen (door COVID dus). Door dit topic heb ik ook eergisteren mijn kraampakket maar eens besteld (oeps), het ziekenhuis gebeld wanneer ik welkom ben voor de overdracht (medische indicatie door keizersnede) en volgende week de bepaling van de placenta en groeiecho (want de placenta ligt te dicht bij de uitgang). Het wordt best wel echt zo.

Zijn er nog dingen die ik vergeet? Ik voel me bijzonder onvoorbereid omdat ik het dit keer zo druk heb met werk, peuters, huishouden, eigenlijk alles behalve de zwangerschap. En tegelijkertijd duik ik juist die babybubbel in omdat ik me een beetje down voel door de uitzichtloosheid van de lockdown. Zondag ga ik wat mooie zwangerschapsfoto's laten maken, het kaartje moet ik nog afmaken, en ik durf niet alles uit te stellen tot mijn verlof begint want ik zie het zomaar gebeuren dat dit meisje haast heeft om te komen als ik eindelijk ontstresst ben.

Ik probeer weer wat actiever mee te schrijven vanaf nu :D
pi_198194545
Dat zijn een half jaar aan posts in een hahaha. Wil je een vaginale geboorte proberen als de placenta voldoende is opgeschoven?

Hier gaat het mentaal niet lekker. Hormonen en ik gaan gewoon niet samen. Ik voel me de hele dag leeg en uitgeput. 's Nachts heb ik juist heel veel last van angst. Vooral irrationeel dat er een indringer het huis in komt en ik Lily en baby niet kan beschermen. Ik voel me heel kwetsbaar en verantwoordelijk. Ik had dit de laatste weken zwanger van Lily ook, maar nu begint het nu al.. 1 maart heb ik een intake bij de GGZ, voor zwangere vrouwen met psychische klachten. Baal er enorm van dat het zo vroeg alweer feest is.
pi_198194743
Wat rot rebubbled :* maar goed dat je er nu dan ook al wat mee gaat doen.

Ben ook op de POP (poli obstetrie en psychiatrie) geweest deze keer en heb er nu wel wat meer vertrouwen in dat het na de bevalling wel goed gaat komen.

Het gaat idd hard. Morgen 36 weken, de ks staat voor 19 maart... drie weken exact dus nog. Heb wel t gevoel nog veel te moeten en willen regelen en weinig tijd dus niet heel relaxed nu. Maar dat zit meer tussen mijn oren...
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')