Nee, toen die ontstoken was was mijn CRP 250, nu 45, en de pijn zat nu heel laag in mijn buik...quote:Op woensdag 17 februari 2021 18:23 schreef pinquit het volgende:
Ohhh Kwak wat heftig en engniet je galblaas?
yes, alles voelt normaal, min of meer. ik duim dat ik dit morgen kan afsluiten met die laatste tests... helemaal geen zin om weer naar t zkh te gaan nuquote:Op woensdag 17 februari 2021 20:15 schreef monsterd. het volgende:
Kwak jeetje, ook niet hoe je de dag had voorgesteld. Doet de pijnmedicatie nu nog zijn werk? Hoop op een rustige avond voor je, kun je beetje bij krachten komen.
Nou, we hadden eergisteren dan eindelijk de 1e echo ( vervroegd want zo'n anderhalf week geleden had ik een lichte bloeding zoals ik dat hier ook al had gemeld) en dat was helemaal goed!!!! Het hartje klopte goed.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:35 schreef Lemijn het volgende:
Hebben we nog nieuwe aankondigingen te verwerken?
Ik hoop op een topic vol trappende baby’s, goede controles en op tijd geboren kinderen!
Moppen ook altijd welkom.
Gefeliciteerd! Wil je al in het lijstje?quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:05 schreef Mahra het volgende:
[..]
Nou, we hadden eergisteren dan eindelijk de 1e echo ( vervroegd want zo'n anderhalf week geleden had ik een lichte bloeding zoals ik dat hier ook al had gemeld) en dat was helemaal goed!!!! Het hartje klopte goed.
Ja hoor dat mag! Uitgerekende datum staat voor nu op 4 oktober. ☺quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:20 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Wil je al in het lijstje?
Ik heb het de hele zwangerschap moeten slikkenquote:Op donderdag 18 februari 2021 23:33 schreef Rebubbled het volgende:
Lemijn, mag ik er ook op met 31 augustus?
Mij is aangeraden om aspirine te gaan slikken vanwege Lily haar lagere geboortegewicht. Iemamd daar ervaring mee?
Dat zou kunnen ja, ik had de dag erna ook wat diarree (TMI). Maar ik heb op zich best veel ervaring met darmkrampen vanwege PDS. Dit was serieus net als mijn bevalling (en duurde dus van 11-16u)quote:Op vrijdag 19 februari 2021 00:16 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb het de hele zwangerschap moeten slikkenwat wil je erover weten?
@:kwak zouden het ook darmkolieken geweest kunnen zijn? Die doen ook ontzettend veel pijn en kan je ook van dubbelklappen. Het is onschuldig maar voelt echt alsof er iets flink mis is
Trouwens niemand uitgerekend in september? Dan is er toch altijd een babyboom vanwege feestdagenbaby’s?
Gefeliciteerd!! Wat leuk ☺quote:Op donderdag 18 februari 2021 23:33 schreef Rebubbled het volgende:
Lemijn, mag ik er ook op met 31 augustus?
Mij is aangeraden om aspirine te gaan slikken vanwege Lily haar lagere geboortegewicht. Iemamd daar ervaring mee?
Gelukkkig en misschien ook wel fijn om een inleiding te hebben toch?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:03 schreef Tink89 het volgende:
Spruit is gedraaid, hoofd ligt nu beneden![]()
En op de ctg waren inderdaad heel regelmatig flinke harde buiken te zien, maar de cervix-meting is nog helemaal in orde, dus ik ben op weg naar huis.
Uitzingen dus. Woensdag weer een groeiecho en dan een eventuele inleiding bespreken. De gyn vindt het niet nodig dat dit nog 5,5 week duurt.
Bij de oudste vond ik die inleiding heel pittig, maar ik ben inmiddels zó op en de baby is zo groot dat ik 38 weken ook wel prima vind ja. Het liefst zou ik afwachten, maar m'n energie is echt op en ik spuug nog steeds elke dag en dat met een p98 baby... Ik denk dat het verstandig is om niet te lang door te lopen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:52 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Gelukkkig en misschien ook wel fijn om een inleiding te hebben toch?
Ik snap dit ook niet. Ik moest onder de 7 blijven dus 5,3 zou heel mooi zijn. Heb je enig idee waarom ze zo moeilijk doen? + je bent de baas over je eigen lijf dus ik snap dat je dat niet wil.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:12 schreef kwakz0r het volgende:
Fijn dattie is gedraaid Tink!
Ik mag door naar de dietiste en weer een dagcurve prikken, mijn laatste nuchtere glucose was 5,3
Ik moest huilen en heb geweigerd om twee dagcurves te doen, ik wil best de dietiste aanhoren en daarna nog een curve prikkenmaar dan is t klaar
Officieel moet ik aan de medicatie als die curve niet goed is (overdag is alles steeds goed geweest, naast een keer 5,3 en een keer 5,4 nuchter) maar ze gaan kijken of ze dat nog nodig vinden als ik al 36,5 week ben.
Ik ben het zo spuugzat.
Ik ga ook serieus niet aan de insuline of metformine met zulke minimale afwijkingen. Mijn vriendin had een paar jaar geleden nuchtere waardes van 7-8 en na t eten 8-10 en die hoefde niet eens aan de insuline en dat zou ik dan nu wel moeten?! Bizar vind ik het.
Bizar inderdaad. En wat een gedoe weer.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:12 schreef kwakz0r het volgende:
Fijn dattie is gedraaid Tink!
Ik mag door naar de dietiste en weer een dagcurve prikken, mijn laatste nuchtere glucose was 5,3
Ik moest huilen en heb geweigerd om twee dagcurves te doen, ik wil best de dietiste aanhoren en daarna nog een curve prikkenmaar dan is t klaar
Officieel moet ik aan de medicatie als die curve niet goed is (overdag is alles steeds goed geweest, naast een keer 5,3 en een keer 5,4 nuchter) maar ze gaan kijken of ze dat nog nodig vinden als ik al 36,5 week ben.
Ik ben het zo spuugzat.
Ik ga ook serieus niet aan de insuline of metformine met zulke minimale afwijkingen. Mijn vriendin had een paar jaar geleden nuchtere waardes van 7-8 en na t eten 8-10 en die hoefde niet eens aan de insuline en dat zou ik dan nu wel moeten?! Bizar vind ik het.
Tegen mij hebben ze gezegd dat het in deze lage dosis geen kwaad kan voor de baby.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 17:00 schreef Rebubbled het volgende:
Majo, waarom heb jij het geslikt? Had het het gewenste effect bij jullie? Aure? Ze heeft niets gezegd over eventuele negatieve gevolgen, zijn die er niet?
Ik moest ook prikken toen ik zwanger was want had zwangerschapsdiabetes maar bij mij was 5,3 dus prima, vandaar dat ik het apart vind dat ze bij jou zo lastig doen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 17:53 schreef kwakz0r het volgende:
@:Sway voor zover mijn (niet bepaald kleine) kennis over diabetes reikt, gaat diabetes in de zwangerschap voornamelijk over gestoorde glucoseverwerking / verminderde insulinegevoeligheid door hormonen.
Mijn glucoseverwerking lijkt prima, want na maaltijden is alles goed. S morgens stijgt je glucose door hormonen (oa cortisol) zodat je wakker wordt en kan opstaan. Er wordt dan glucose uit de lever vrijgemaakt. De piek van dat ochtendeffect is 8-10u nadat je bent gaan slapen.
Blijkbaar is die piek iets hoger bij mij dan het protocol voor zwangeren voorschrijft. Voor niet zwangeren ligt de grens op 6,5/7 nuchter.
Als ik s avonds insuline ga spuiten is er kans dat ik juist s nachts hypo’s krijg, dat wil ik niet. Metformine is in de onderzoeksfase (verbetert insulinegevoeligheid) maar heeft vervelende bijwerkingen.
Ik overweeg nu de nuchtere waarde volgende keer pas 12 u nadat ik ben gaan slapen te prikken. Ze kunnen de schijt krijgen.
Wat ze willen voorkomen is dat je kind continu te hoge suikers krijgt in de buik. Uit niks blijkt dat dat bij mij zo is.
Toegevoegd: mijn nuchtere waarde in week 12 was 5,1. Het loopt dus ook niet echt op met de weken ofzo. Zo vroeg in de zwangerschap is er nog geen echt effect van de hormonen op je insulinegevoeligheid...
Oké vandaar. Dat van mij is alweer van november of zo. Maar ik zou er hetzelfde instaan als jij, zeker met dit termijn.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 18:14 schreef kwakz0r het volgende:
Volgens mij is het recentelijk aangescherpt naar <5,3 als grens
Dat is wel echt behoorlijk strikt dan.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 18:14 schreef kwakz0r het volgende:
Volgens mij is het recentelijk aangescherpt naar <5,3 als grens
Alleen nuchter he, na t eten is 6,8quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:44 schreef Cygne het volgende:
[..]
Dat is wel echt behoorlijk strikt dan.
Ben benieuwd op wat voor dieet ze mij willen zetten als ik weer dg heb.
Ik verwacht bij m'n tweede ogtt wel weer 6.9 te scoren.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:47 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Alleen nuchter he, na t eten is 6,8
Maar t is wel al langer dan november Sway. Misscjien zijn de waarden anders als je eenmaal spuit?
Anywho, ik ga voor deze waardes niet aan de medicatie, doei.
Nee natuurlijk niet. Ik mag weigeren. Maar dat is best wel moeilijk hoor, ingaan tegen adviezen, en dan moeten aanhoren wat voor gevaar je je kind aandoet of whatever. Ws verplicht bloedsuikercheck bij baby na de geboorte wegens “ongecontroleerde suikers” want dat komt dan in het dossier. En dan krijgen ze bijvoeding uit een fles etc... (niks tegen flessen, Melba kreeg uiteindelijk na 8 weken alleen nog maar fles, maar juist na een ks komt melk moeilijker pp gang en is veel aanleggen belangrijk, en als zijn buik vol nutrilon zit...)quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:00 schreef monsterd. het volgende:
Maar even de vraag van de duivel, ze kunnen je toch ook niet aan medicatie dwingen?
Snap ik, maar goed om je standpunt in dit geval duidelijk te maken.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:43 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Ik mag weigeren. Maar dat is best wel moeilijk hoor, ingaan tegen adviezen, en dan moeten aanhoren wat voor gevaar je je kind aandoet of whatever. Ws verplicht bloedsuikercheck bij baby na de geboorte wegens “ongecontroleerde suikers” want dat komt dan in het dossier. En dan krijgen ze bijvoeding uit een fles etc... (niks tegen flessen, Melba kreeg uiteindelijk na 8 weken alleen nog maar fles, maar juist na een ks komt melk moeilijker pp gang en is veel aanleggen belangrijk, en als zijn buik vol nutrilon zit...)
nou ja. Ik word gewoon verdrietig van dit hele circus.
Maar daarom zei ik ook: ik ga niet aan medicatie voor nuchtere suikers onder de 5,5
Beleid van het ziekenhuis omdat ik een “oudere zwangere” was. Geen idee of het effect heeft gehadquote:Op vrijdag 19 februari 2021 17:00 schreef Rebubbled het volgende:
Majo, waarom heb jij het geslikt? Had het het gewenste effect bij jullie? Aure? Ze heeft niets gezegd over eventuele negatieve gevolgen, zijn die er niet?
Ik heb ook PDS maar kolieken zijn nog wel een slagje ergerquote:Op vrijdag 19 februari 2021 08:06 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat zou kunnen ja, ik had de dag erna ook wat diarree (TMI). Maar ik heb op zich best veel ervaring met darmkrampen vanwege PDS. Dit was serieus net als mijn bevalling (en duurde dus van 11-16u)
Het was vooral de scherpte en de uitstraling naar mijn been die het ondraaglijk maakten...
De anti-koliekmedicatie werkt zowel op darmen als op baarmoederkrampen en andere spierkrampen dus ik zal het nooit weten denk ik....
Ik kreeg inderdaad een recept voorgeschreven. Ik moest van de gyn trouwens 160mg slikken, maar dat waren wel pilletjes van 80mg inderdaad. En savonds voor 't slapen gaan innemen, daar werd flink op gehamerd bij elke afspraakquote:Op zaterdag 20 februari 2021 08:14 schreef Rebubbled het volgende:
Het is mij aangeraden omdat Lily tegen het randje van een laag geboortegewicht gewicht aanzat. 3212 bij 41.5, 12 minder en ze had het ondergewicht protocol ingerold. Ik mag het zelf weten en afwegen. Gisteren wel de pilletjes gehaald, alleen ze hebben enkel 100 en er wordt 80 aangeraden? Hoe deden jullie dat?
Oeps, had je berichtje gemist! Ja, heel gaaf! Gewoon al over 1/3 heen, echt bizar. Het wordt nu ook dermate zichtbaar, dat het moeilijk te verbergen is (ook moeilijker met wijdvallende truien en jurkjes al).quote:Op donderdag 18 februari 2021 09:51 schreef monsterd. het volgende:
Gelukkig!
@:komkommerschijfje, bijzonder om te beseffen he dat de 100 dagen zo snel gaan! Welke kinderwagen hebben jullie gekozen?
En, hoe is de rest van gisteren gegaan? Heb je nog geappt?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:41 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ugh, die Fok-wet waar ik altijd over lees bij de baby's, geldt zeker ook voor zwangerschapsdingen? Postte ik donderdag nog dat het zo goed ging, gisteravond en vanmorgen was het weer helemaal ruk. Al m'n eten eruit gegooid 's avonds (gelukkig wel goed kunnen slapen) en vanmorgen kwam m'n koekje ook gelijk terug. Nu maar een boterham met hagelslag gegeten, dat ging altijd goed, hopelijk nu ook.
Is het iets om je zorgen over te maken, dat je dan na een ruime week zo goed eten en eigenlijk niet meer misselijk zijn, zo'n 'terugval' hebt? Ik dacht echt dat ik er overheen was.
Ik heb sinds gisteren eind van de middag ook wat ongemak rechts in m'n buik. Het is niet echt pijn te noemen. Soms steekt het, maar het is niet echt pijnlijk. Bewegen of zitten maakt ook niet uit. Het varieert een beetje van plek. Soms is het ter hoogte van mijn navel, soms zit het echt in m'n bovenbuik. Kan dit obstipatie of gewoon verschuivende darmen zijn? Of dat m'n misselijkheid hier dan toch weer mee samenhangt? Ik heb verder geen klachten als koorts of hoofdpijn of moeite met plassen/poepen of pijn die erger wordt. Ik probeer voor mezelf wat ergere diagnoses uit te sluiten. 😅 Anders app ik m'n verloskundige wel.
Lief dat je het vraagt. Verder nergens last meer van gehad en gewoon weer kunnen eten, dus wat het nou was? 🤪quote:Op zondag 21 februari 2021 07:58 schreef Tink89 het volgende:
[..]
En, hoe is de rest van gisteren gegaan? Heb je nog geappt?
Ik spuug me alweer een paar dagen compleet suf en probeer niet te veel te zeuren, maar ik ben het zo beu. Ik wil een boterham - of met dit weer een ijsje - eten zonder erbij na te denken, ergens heen zonder zakjes, emmer of angst, met prul naar de speeltuin die 100 meter verderop is zonder harde buiken en daardoor weer spugen. En het is nog maar een paar weken, maar de tijd kruipt...
Vandaag iig een plan: prul gaat met papa bij de jumbo ijs halen (want de ijssalon is nog dicht) en dan gaan we samen in de tuin in het zonnetje zitten.
quote:Op zondag 21 februari 2021 07:58 schreef Tink89 het volgende:
[..]
En, hoe is de rest van gisteren gegaan? Heb je nog geappt?
Ik spuug me alweer een paar dagen compleet suf en probeer niet te veel te zeuren, maar ik ben het zo beu. Ik wil een boterham - of met dit weer een ijsje - eten zonder erbij na te denken, ergens heen zonder zakjes, emmer of angst, met prul naar de speeltuin die 100 meter verderop is zonder harde buiken en daardoor weer spugen. En het is nog maar een paar weken, maar de tijd kruipt...
Vandaag iig een plan: prul gaat met papa bij de jumbo ijs halen (want de ijssalon is nog dicht) en dan gaan we samen in de tuin in het zonnetje zitten.
O wat leuk! In welke plaats ga je de cursus volgen?quote:Op woensdag 17 februari 2021 19:42 schreef Mango91 het volgende:
Oh nee kwak, hopelijk inderdaad geen blinde darm oid!
Wat grappig je onderschrift sicilia, daar hebben we ons ingeschreven voor de cursus.
Het blijft moeilijk om dan die balans te vinden hé? Morgen maar rustig aan doenquote:Op zondag 21 februari 2021 15:11 schreef monsterd. het volgende:
Vervelend om voorweeen snachts te hebben Aure (wat doe je er tegen snachts eigenlijk, je kunt geen oog dicht doen denk ik), en idd de bekkenpijn.... ik heb het nu een aantal weken niet meer constant. Ik voel me serieus een ander mens. Ik neem dit lijf na de zwangerschap ook nooit meer voor lief. Nooit geweten hoe het voelt om beperkingen te hebben zeg.
Vandaag 38 weken trouwens en in het mooie weer een wandeling gemaakt met de honden. Heel leuk, maar nu voel ik in mijn schaambot dat ik de rest van de dag niet meer lopen kan
Gek genoeg heb ik tijdens het fietsen geen last, lopen is een ander verhaal. Dan is een blokje om al te veelquote:Op zondag 21 februari 2021 19:03 schreef monsterd. het volgende:
Wow flav hoe kun je nog fietsen met bekkenpijn?!? Of ik ben een mietje, ik deed 2 km en kreeg er al last van
Wat fijn Cygne!quote:Op maandag 22 februari 2021 13:55 schreef Cygne het volgende:
Goedgekeurd bij verloskundige. Baby had een prachtige hartslag en ik heb vooralsnog geen zwangerschapsdiabetes. Verloskundige gaf ook aan dat ze terughoudend zijn met partners maar dat mijn man toch gewoon welkom is als we dat fijn vinden.
Ze zei ook 'wat moet het fijn zijn voor een kindje om zó welkom te zijn.'
Echt![]()
Ja dat deed ik ook.quote:Op maandag 22 februari 2021 16:02 schreef VKV het volgende:
Wat lief van de verloskundige Cygne!Ik zou gelijk hebben zitten janken haha.
Nesteldrang is real hier. De hele zwangerschap al, ik kan me gewoon niet meer inhouden. Wat er zojuist in heeft geresulteerd dat alle babykleertjes zijn uitgezocht op maat en de eerste wasjes in de wasmachine zittenZal je net zien dat ik straks ook nog twee weken overtijd loop
🥰🥰🥰 Jullie kleintje is ook zo welkom. Wat fijn allemaal.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:55 schreef Cygne het volgende:
Goedgekeurd bij verloskundige. Baby had een prachtige hartslag en ik heb vooralsnog geen zwangerschapsdiabetes. Verloskundige gaf ook aan dat ze terughoudend zijn met partners maar dat mijn man toch gewoon welkom is als we dat fijn vinden.
Echt![]()
+1quote:Op zondag 21 februari 2021 20:50 schreef Aure het volgende:
Bij mij is fietsen ook veel minder pijnlijk dan lopenmaar ik vind wandelen wel echt heel fijn, dus dat mis ik wel echt..
Helemaal mee eens! Vroeger was ik zooo actief. Zondag heb ik met mijn man en zoon een rondje gefietst, een afstand die ik normaal ''makkelijk'' hard kon lopen en die nacht constant harde buiken, ik was er gister kapot van. Zoonlief een uur eerder op bed gelegd voor zijn dutje en hoera hij ging meteen lief slapen.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:50 schreef monsterd. het volgende:
Ik mis het hardlopen in het zonnetje, langere wandelingen idd en gewoon onbezorgd kunnen rennen of kracht zetten. Ach het is voor een goed doel
Aaaaaah en het is ook zo. Als ik iemand een baby gun bij jij het wel. Je hebt een lange weg afgelegd om hem te mogen verwelkomen.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:55 schreef Cygne het volgende:
Echt![]()
Heerlijk nesteldrang of zoals ik graag zeg besteldrang. Ik mag van mezelf even niks kopen tot we het geslacht weten. Eind volgende maand is de SEO en het weekend erop vieren we V's 2e verjaardag en maken we er meteen een gender reveal party vanquote:Op maandag 22 februari 2021 16:02 schreef VKV het volgende:
Nesteldrang is real hier. De hele zwangerschap al, ik kan me gewoon niet meer inhouden. Wat er zojuist in heeft geresulteerd dat alle babykleertjes zijn uitgezocht op maat en de eerste wasjes in de wasmachine zittenZal je net zien dat ik straks ook nog twee weken overtijd loop
Wat fijn!quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:34 schreef Tink89 het volgende:
Baby ligt nog steeds head first, groeicurves beginnen af te buigen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |