https://esb.nu/blog/20059(...)de-1-5meter-economiequote:Op donderdag 18 februari 2021 21:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Geef me dan één peer reviewed onderzoek waaruit blijkt dat de samenleving weer open kan door alleen de kwetsbaren te beschermen.
ho ho. de trend is dat iedereen die kritisch is een wappie is. wel meelopen in de pas graagquote:Op donderdag 18 februari 2021 21:26 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
https://esb.nu/blog/20059(...)de-1-5meter-economie
Ik heb nu geen tijd om van de hele reeks de bronnen te gaan zitten controleren. Maar ik neem nogmaals aan dat ze bestaan.
BTW, die xander koolman, die hier dus aan meeschrijft, is óók lid van het RED TEAM.
dus ik denk niet dat je ze nou allemaal zo als wappies kan wegzetten die het virus ontkennen
En de conducteur dan?quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Een paar jongeren en kinderen misschien.
Ze zouden het misschien zo kunnen maken dat de veilige zone plexiglas krijgt en echt goed afgeschermd wordt, en je daar alleen mag komen als je medisch gekeurd bent en een pas hebt. Maar dat klinkt wat minder gezellig en vrijblijvend.
Ik denk niet dat het gaat werken. Het is in geen enkel land gelukt om het virus rond te laten gaan en ondertussen de kwetsbaren te beschermen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:23 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nee, het idee is gewoon afstand en hoestlappen in de veilige zone, en gewoon weer normaal doen zonder beperkingen in de gewone. Staat letterlijk in het plan.
Zowieso gaan de afstandsregels, mondvodden, etc allemaal 100% de dumpster in in hun plan in de normale zones/tijden.
Op de meeste plekken werkt het denk ik prima. Vergeet ook niet dat het ook om tijden kan gaan. 3 dagen per week aantal uur in bioscoop/theater/etc met extra afstand enzo lijkt me prima te kunnen. Makkelijk om te switchen.
Dit is meer een opiniestuk, en zeker geen wetenschappelijk artikel.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:26 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
https://esb.nu/blog/20059(...)de-1-5meter-economie
Okay. Het Red Team dat vaak in de media is en pleit voor strengere maatregelen?quote:Ik heb nu geen tijd om van de hele reeks de bronnen te gaan zitten controleren. Maar ik neem nogmaals aan dat ze bestaan.
BTW, die xander koolman, die hier dus aan meeschrijft, is óók lid van het RED TEAM.
Ik heb in dit topic niemand een wappie genoemd.quote:dus ik denk niet dat je ze nou allemaal zo als wappies kan wegzetten die het virus ontkennen
Alleen zijn de meeste mensen helemaal klaar met afstand houden en mondkapjes. Bijna alles met de 1,5m is een lege, zielloze, ongezellige, robotische, onvrije, niet-leuke klote versie van zichzelf. Een event bv. waar je de hele tijd op moet letten, voorzichtig moet zijn, beperkingen moet volgen, en iedereen als een gevaar moet zijn ipv een leuke medebezoeker is gewoon een dystopische hel, niet een leuke vrije open ervaring wat het moet zijn.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het gaat werken. Het is in geen enkel land gelukt om het virus rond te laten gaan en ondertussen de kwetsbaren te beschermen.
Er zijn in Nederland tussen de 5 tot 7 miljoen kwetsbaren. Dan gaat het dus om ouderen, mensen met overgewicht en mensen met onderliggend lijden. De meeste hiervan nemen gewoon deel aan de samenleving. Het zijn onderwijzers, rijinstructeurs, ondernemers, maar ook commentatoren op tv. Sluit al die mensen maar eens af van de samenleving. Leuk dat ze in een veilige zone met de trein kunnen, maar moeten ze dan ook maar stoppen met hun werk?
Overigens hebben kwetsbaren ook weer families en zorg nodig. Familieleden en zorgmedewerkers van kwetsbaren moeten dan dus ook naar de 'veilige zones'? Daarbij zijn er ook kwetsbaren, die van zichzelf niet eens weten dat ze kwetsbaar zijn, bijvoorbeeld door hun genetische aanleg. Die mensen dan maar gewoon deel laten nemen in de onveilige zones?
De beste strategie voor kwetsbaren is om corona zo veel mogelijk uit de samenleving te krijgen. Dan kunnen ze met afstand houden en mondkapjes wel meedoen.
En wat met degene die die kwetsbare verzorgen moeten die ook in dat beschermde gebied verplicht of niet. Zonder hun gezin uiteraard. Ik heb vrienden die in de zorg werken met een oartner met een ander beroep die niet meekan.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:37 schreef miss_sly het volgende:
Een buschauffeur van 60 moet maar stoppen met werken en in de ziektewet?
Dat gaat dan dus voor alle mensen van 60 jaar en ouder gelden: in de ziektewet?
Iemand die volgende maand 60 wordt, wordt verplicht verhuisd naar een veilige zone waar zijn groep woont?
Zijn/haar partner van 55? Verplicht meeverhuizen, of juist niet?
Zoveel vragen, zo weinig doordachte antwoorden.
Nee ze zijn wappies omdat ze met onrealistische ideeën komen. kritisch zijn kan best maar als je vervolgens met een dom idee komt en het enige wat je doet is stampvoetend roepen ik wil vrijheid als het afgeschoten wordt, dan verdien je het gewoon om belachelijk gemaakt te worden.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:32 schreef Wicky030 het volgende:
[..]
ho ho. de trend is dat iedereen die kritisch is een wappie is. wel meelopen in de pas graag
Zeker goed nieuwsquote:Op zaterdag 20 februari 2021 09:03 schreef miss_sly het volgende:
https://www.bndestem.nl/b(...)at-stoppen~a7601a0b/
Reactie van o.a. Levi en goed nieuws over de vaccinaties en ziekenhuizen in UK.
Het zou me niet verbazen als ons Barbara minister gaat worden voor D66 in een nieuw kabinet. Daarom maakt ze zich nu ook zo snel uit de voeten.quote:
Dat zou wel een bizarre plottwist zijn inderdaad. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit, gezien wat er zich de afgelopen maanden heeft afgespeeld.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:01 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Het zou me niet verbazen als ons Barbara minister gaat worden voor D66 in een nieuw kabinet. Daarom maakt ze zich nu ook zo snel uit de voeten.
En zonder Coen.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:45 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
En zonder ons Bas.
https://www.rijnmond.nl/n(...)-campagne-Herstel-NL
Het was ook een heel dom plan.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:22 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dat zou wel een bizarre plottwist zijn inderdaad. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit, gezien wat er zich de afgelopen maanden heeft afgespeeld.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |