abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198083599
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Geef me dan één peer reviewed onderzoek waaruit blijkt dat de samenleving weer open kan door alleen de kwetsbaren te beschermen.
https://esb.nu/blog/20059(...)de-1-5meter-economie

Ik heb nu geen tijd om van de hele reeks de bronnen te gaan zitten controleren. Maar ik neem nogmaals aan dat ze bestaan.

BTW, die xander koolman, die hier dus aan meeschrijft, is óók lid van het RED TEAM.

dus ik denk niet dat je ze nou allemaal zo als wappies kan wegzetten die het virus ontkennen ;)
#WeesGeenWhales
  donderdag 18 februari 2021 @ 21:31:12 #177
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_198083742
Wat was erger 9/11 of carnaval 2020?
Non-conformistisch onuitstaanbaar onverwoestbaar
  donderdag 18 februari 2021 @ 21:32:26 #178
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_198083778
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:26 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

https://esb.nu/blog/20059(...)de-1-5meter-economie

Ik heb nu geen tijd om van de hele reeks de bronnen te gaan zitten controleren. Maar ik neem nogmaals aan dat ze bestaan.

BTW, die xander koolman, die hier dus aan meeschrijft, is óók lid van het RED TEAM.

dus ik denk niet dat je ze nou allemaal zo als wappies kan wegzetten die het virus ontkennen ;)
ho ho. de trend is dat iedereen die kritisch is een wappie is. wel meelopen in de pas graag
Non-conformistisch onuitstaanbaar onverwoestbaar
pi_198083809
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Lijkt me niet. Een paar jongeren en kinderen misschien.

Ze zouden het misschien zo kunnen maken dat de veilige zone plexiglas krijgt en echt goed afgeschermd wordt, en je daar alleen mag komen als je medisch gekeurd bent en een pas hebt. Maar dat klinkt wat minder gezellig en vrijblijvend.
En de conducteur dan?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198083947
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:23 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Nee, het idee is gewoon afstand en hoestlappen in de veilige zone, en gewoon weer normaal doen zonder beperkingen in de gewone. Staat letterlijk in het plan. ;)

Zowieso gaan de afstandsregels, mondvodden, etc allemaal 100% de dumpster in in hun plan in de normale zones/tijden.

Op de meeste plekken werkt het denk ik prima. Vergeet ook niet dat het ook om tijden kan gaan. 3 dagen per week aantal uur in bioscoop/theater/etc met extra afstand enzo lijkt me prima te kunnen. Makkelijk om te switchen.
Ik denk niet dat het gaat werken. Het is in geen enkel land gelukt om het virus rond te laten gaan en ondertussen de kwetsbaren te beschermen.

Er zijn in Nederland tussen de 5 tot 7 miljoen kwetsbaren. Dan gaat het dus om ouderen, mensen met overgewicht en mensen met onderliggend lijden. De meeste hiervan nemen gewoon deel aan de samenleving. Het zijn onderwijzers, rijinstructeurs, ondernemers, maar ook commentatoren op tv. Sluit al die mensen maar eens af van de samenleving. Leuk dat ze in een veilige zone met de trein kunnen, maar moeten ze dan ook maar stoppen met hun werk?

Overigens hebben kwetsbaren ook weer families en zorg nodig. Familieleden en zorgmedewerkers van kwetsbaren moeten dan dus ook naar de 'veilige zones'? Daarbij zijn er ook kwetsbaren, die van zichzelf niet eens weten dat ze kwetsbaar zijn, bijvoorbeeld door hun genetische aanleg. Die mensen dan maar gewoon deel laten nemen in de onveilige zones?

De beste strategie voor kwetsbaren is om corona zo veel mogelijk uit de samenleving te krijgen. Dan kunnen ze met afstand houden en mondkapjes wel meedoen.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 18-02-2021 21:44:16 ]
pi_198084008
quote:
Dit is meer een opiniestuk, en zeker geen wetenschappelijk artikel.

quote:

Okay. Het Red Team dat vaak in de media is en pleit voor strengere maatregelen?

quote:
Ik heb in dit topic niemand een wappie genoemd.
pi_198084167
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:33 schreef capricia het volgende:

[..]

En de conducteur dan?
Die krijgt een maanpak aan. ;)
pi_198085763
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het gaat werken. Het is in geen enkel land gelukt om het virus rond te laten gaan en ondertussen de kwetsbaren te beschermen.

Er zijn in Nederland tussen de 5 tot 7 miljoen kwetsbaren. Dan gaat het dus om ouderen, mensen met overgewicht en mensen met onderliggend lijden. De meeste hiervan nemen gewoon deel aan de samenleving. Het zijn onderwijzers, rijinstructeurs, ondernemers, maar ook commentatoren op tv. Sluit al die mensen maar eens af van de samenleving. Leuk dat ze in een veilige zone met de trein kunnen, maar moeten ze dan ook maar stoppen met hun werk?

Overigens hebben kwetsbaren ook weer families en zorg nodig. Familieleden en zorgmedewerkers van kwetsbaren moeten dan dus ook naar de 'veilige zones'? Daarbij zijn er ook kwetsbaren, die van zichzelf niet eens weten dat ze kwetsbaar zijn, bijvoorbeeld door hun genetische aanleg. Die mensen dan maar gewoon deel laten nemen in de onveilige zones?

De beste strategie voor kwetsbaren is om corona zo veel mogelijk uit de samenleving te krijgen. Dan kunnen ze met afstand houden en mondkapjes wel meedoen.
Alleen zijn de meeste mensen helemaal klaar met afstand houden en mondkapjes. Bijna alles met de 1,5m is een lege, zielloze, ongezellige, robotische, onvrije, niet-leuke klote versie van zichzelf. Een event bv. waar je de hele tijd op moet letten, voorzichtig moet zijn, beperkingen moet volgen, en iedereen als een gevaar moet zijn ipv een leuke medebezoeker is gewoon een dystopische hel, niet een leuke vrije open ervaring wat het moet zijn.

Daarom ben ik ook wel heeeeeellll blij met wat RTL nieuws eerder vandaag had, volgende week al zou de overheid dus wel eens heel goed kunnen besluiten dat die k**ere 1,5m niet meer nodig is bij festivals, events, theaters, etc etc als iedereen een test heeft gehad eerst. Ik hoop het heel heel heel hard.

Anders maar wachten tot iedereen gevaccineerd is en het is teruggebracht tot niveau griep voor we weer normaal vrij kunnen leven, maar als het eerder kan, I will take it. Of dat herstel NL heet of testen of wat-ever-dan-ook, IDC. Dat zoeken onze overlords maar uit.

Maar ik verzeker je, als de overheid volgende week idd groen licht daarvoor geeft, sta ik vooraan op het eerste event wat weer doorgaat, en volop genieten van eindelijk geen afstand meer hoeven houden en weer als een normaal mens mogen leven. ;)
#WeesGeenWhales
pi_198107583
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 10:37 schreef miss_sly het volgende:
Een buschauffeur van 60 moet maar stoppen met werken en in de ziektewet?
Dat gaat dan dus voor alle mensen van 60 jaar en ouder gelden: in de ziektewet?

Iemand die volgende maand 60 wordt, wordt verplicht verhuisd naar een veilige zone waar zijn groep woont?
Zijn/haar partner van 55? Verplicht meeverhuizen, of juist niet?

Zoveel vragen, zo weinig doordachte antwoorden.
En wat met degene die die kwetsbare verzorgen moeten die ook in dat beschermde gebied verplicht of niet. Zonder hun gezin uiteraard. Ik heb vrienden die in de zorg werken met een oartner met een ander beroep die niet meekan.

En moeten die mensen niet gecompenseerd worden voor hun opoffering want tegen mijn gewone salaris zou ik met niet op laten sluiten om anderen wat vrijheid te geven.

En die CT scanner monteur mogen dat soort mensen alle vrijheid met het risico dat ze het beschermde gebied vervuilen als er een storing is je kunt niet zeggen sorry uw apparaten werken over 10 dagen pas weer want de monteur moet eerst in quarantaine.

Toch raar dat zulke slimme mensen met zo'n ondoordacht plan komen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_198107612
https://www.bndestem.nl/b(...)at-stoppen~a7601a0b/

Reactie van o.a. Levi en goed nieuws over de vaccinaties en ziekenhuizen in UK.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198107614
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:32 schreef Wicky030 het volgende:

[..]

ho ho. de trend is dat iedereen die kritisch is een wappie is. wel meelopen in de pas graag
Nee ze zijn wappies omdat ze met onrealistische ideeën komen. kritisch zijn kan best maar als je vervolgens met een dom idee komt en het enige wat je doet is stampvoetend roepen ik wil vrijheid als het afgeschoten wordt, dan verdien je het gewoon om belachelijk gemaakt te worden.
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_198107890
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 09:03 schreef miss_sly het volgende:
https://www.bndestem.nl/b(...)at-stoppen~a7601a0b/

Reactie van o.a. Levi en goed nieuws over de vaccinaties en ziekenhuizen in UK.
Zeker goed nieuws :)
pi_198108585
Ik wil verder geen waardeoordeel doen over of 'veilige zones' realistisch zijn. Maar ik snap niet hoe mensen kunnen denken dat iedereen in het ov naar de 'veilige zones' met mondkapjesplicht zou willen. Als er in het ov (of waar dan ook) zones waren zonder 1,5m en mondkapjes, dan zou ik daar 100% gaan zitten en ik denk velen met mij. Als je mensen die keuze biedt. Ik weet niet of je dat realistisch kunt doen maar er zijn ongetwijfeld mensen die daar naar snakken.

Het is ook niet of-of natuurlijk, je kunt er ook voor kiezen om zelf wel een mondkapje te dragen. Net zoals de langzaam stijgende groep die hem ook alleen en in de buitenlucht draagt.
pi_198154373
twitter
pi_198154854
Maar wel zonder ons Barbara
  dinsdag 23 februari 2021 @ 10:01:46 #191
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_198157718
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:30 schreef Twinkle20 het volgende:
Het zou me niet verbazen als ons Barbara minister gaat worden voor D66 in een nieuw kabinet. Daarom maakt ze zich nu ook zo snel uit de voeten.
pi_198157963
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:01 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Het zou me niet verbazen als ons Barbara minister gaat worden voor D66 in een nieuw kabinet. Daarom maakt ze zich nu ook zo snel uit de voeten.
Dat zou wel een bizarre plottwist zijn inderdaad. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit, gezien wat er zich de afgelopen maanden heeft afgespeeld.
pi_198158247
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:30 schreef Twinkle20 het volgende:
En zonder ons Bas.

https://www.rijnmond.nl/n(...)-campagne-Herstel-NL
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  Moderator dinsdag 23 februari 2021 @ 10:53:51 #195
236264 crew  capricia
pi_198158343
quote:
En zonder Coen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198159323
Lubach besteedde er ook weet mooi aandacht aan en vertelde precies hoe ik er ook over denk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198159545
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:22 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Dat zou wel een bizarre plottwist zijn inderdaad. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit, gezien wat er zich de afgelopen maanden heeft afgespeeld.
Het was ook een heel dom plan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')