SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
NOSquote:Viruswaarheid wraakt rechters, zitting gerechtshof over avondklok geschorst,
Het gerechtshof in Den Haag wil het hoger beroep van de Staat tegen het opheffen van de avondklok aanstaande vrijdag inhoudelijk behandelen. De actiegroep Viruswaarheid maakte daar bezwaar tegen, omdat ze dan niet genoeg tijd zou hebben om de zaak voor te bereiden. Maar het gerechtshof legde dat terzijde. Jurist Jeroen Pols en Willem Engel van Viruswaarheid protesteerden en betichtten de rechters van vooringenomenheid.
De zitting is nu geschorst.
Als dit de beste rechter is die ze in een dag konden regelen vraag ik het me sterk af.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:22 schreef maan_man het volgende:
[..]
Als het Hof enigszins is voorbereid staan die klaar in coulisse. Ander zou het echt amateurisme zijn.
Wat ik me ook afvraag inmiddels.quote:
Gezien de lightspeed die de staat er als belang aan gegeven heeft, stond die al klaar. Denk ik.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:25 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
dat ligt eraan wanneer de wrakingskamer bijeen kan komen
Ik lijd ook aan een heftige aanval van de slappe lach.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:23 schreef Koffieplanter het volgende:
God, wat een moment. Mijn dag kan niet meer stuk, echt niet meer stuk.
Een paar uur he.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Als dit de beste rechter is die ze in een dag konden regelen vraag ik het me sterk af.
Wat voor uitspraak verwacht jij trouwens (en dan niet de wraking, maar de uitspraak over de uitspraak van vanmorgen)?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:20 schreef trein2000 het volgende:
Dit is een truc. Rekken rekken rekken.
Ja klopt, maar ik begrijp hun punt enigszins wel. Hoezo nu geen enkele voorbereidingstijd? Omdat het hof dat niet wil?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
partij engel mag spreken via hun advocaat, dat is de regel
dit hebben ze gewoon expres gedaan
Dat kan. Wel alleen voor de uitspraak.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Als de wrakingskamer nu aangeeft dat het hof niet partijdig is, kun je dan de wrakingskamer wraken?
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:27 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Ook Saskia godin weet het even niet meer.
Het is niet dat ze dit niet aan hadden zien komen inderdaad.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat ik me ook afvraag inmiddels.
[..]
Gezien de lightspeed die de staat er als belang aan gegeven heeft, stond die al klaar. Denk ik.
Kan in theorie maar wordt gezien als misbruik maken van het procesrecht.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Als de wrakingskamer nu aangeeft dat het hof niet partijdig is, kun je dan de wrakingskamer wraken?
Onderdeel van de great reset.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:24 schreef Caland het volgende:
Wat is fok weer teringtraag trouwens
@:danny
Nee, verre van. Op dit gebied dan.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:28 schreef Koffieplanter het volgende:
Nederland is een bananenmonarchie.
En wie beoordeelt dan de wrakings van de wrakingskamer? Een andere wrakingskamer?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kan. Wel alleen voor de uitspraak.
Juridisch klopt die uitspraak zonder meer. Maar het is de vraag of het hof een truc gaat verzinnen om het wat te rekken zodat je niet in een “avondklokgat” van een paar dagen valt.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat voor uitspraak verwacht jij trouwens (en dan niet de wraking, maar de uitspraak over de uitspraak van vanmorgen)?
quote:
Wilt u even uw mond houden.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:28 schreef Koffieplanter het volgende:
Nederland is een bananenmonarchie.
Natuurlijk vinden zij dat.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:28 schreef JosMert het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)uidelijk-effect.html
RIVM vind dat de avondklok effect heeft. Humor
Als je afgaat op bepaalde wetenschappelijke literatuur is dat natuurlijk wel zo.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:28 schreef JosMert het volgende:
Oh, lol. Is de max nog steeds 1 bezoeker ontvangen?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:28 schreef JosMert het volgende:
Jammer voor ze dat er geen bewijs voor te vinden is. Maar dat schijnt niet meer nodig te zijn hier in Nederland.quote:
Zwaarder om te handhaven misschien.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:30 schreef Nattekat het volgende:
Schijnbaar was het beperken van verplaatsingen tussen regio's een zwaardere stap dan avondklok. Ik heb liever die beperking
Ik wraak je de moeder.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En wie beoordeelt dan de wrakings van de wrakingskamer? Een andere wrakingskamer?
Hoelang kun je hiermee doorgaan?
Denk vooral lastiger om te handhaven. Of wil je grenscontroles invoeren tussen de provincies?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:30 schreef Nattekat het volgende:
Schijnbaar was het beperken van verplaatsingen tussen regio's een zwaardere stap dan avondklok. Ik heb liever die beperking
Als de avondklok moet stoppen ga je dat krijgen ook, daar ben ik van overtuigd.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:30 schreef Nattekat het volgende:
In feite wel, aangezien Rutte met de mening van het OMT onder zijn kussen slaapt.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:31 schreef raptorix het volgende:
De mening van het OMT of het RIVM is niet relevant in deze.
Tja, als de avondklok nu een paar dagen van de baan is, en de besmettingen stijgen weer, dan ligt dat vast niet aan het openen van de scholen of het drukke schaatsweekend, maar een avond of twee geen avondklok.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:28 schreef JosMert het volgende:
De avondklok dreigt te vallen en opeens komen er statements uit de lucht vallen over het nut ervan, het extra gevaar van de varianten etc.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:31 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Jammer voor ze dat er geen bewijs voor te vinden is. Maar dat schijnt niet meer nodig te zijn hier in Nederland.
Mensen met een strafblad neem ik niet serieus!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ferd heeft helemaal geen recht van spreken meer.
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:32 schreef Zorro het volgende:
[..]
Als de avondklok moet stoppen ga je dat krijgen ook, daar ben ik van overtuigd.
Subklacht: Wa is FOK! retetraag zeg.
En ik maar denken dat het aan mijn verbinding lagquote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:32 schreef Zorro het volgende:
[..]
Als de avondklok moet stoppen ga je dat krijgen ook, daar ben ik van overtuigd.
Subklacht: Wa is FOK! retetraag zeg.
Dat was 'ie na z'n huwelijk al kwijt.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Na zijn bruiloft hadden ze die gewoon moeten vervangen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is niet natuurlijk zo. Er zijn vele peer reviewed die het tegenovergestelde zeggenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Als je afgaat op bepaalde wetenschappelijke literatuur is dat natuurlijk wel zo.
Alleen is de vraag of het nog significant effect heeft met zoveel andere maatregelen tegelijkertijd.
Dan loopt het hele land vast. Dat kan niet. Onmogelijk te handhaven anders dan met steekproevenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:32 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Denk vooral lastiger om te handhaven. Of wil je grenscontroles invoeren tussen de provincies?
RIVM-topvrouw Aura Timenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:28 schreef JosMert het volgende:
Niet relevant (in dit hoger beroep).quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In feite wel, aangezien Rutte met de mening van het OMT onder zijn kussen slaapt.
De regels waren toch juist zo aangepast dat Ferdje geen strafblad meer kreeg?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mensen met een strafblad neem ik niet serieus!
Het Feit dat het OMT eens in de zoveel tijd eens een adviesje geeft al aan dat er geen sprake is van een noodsituatie, als dat het geval had geweest dan had men ook niet hoeven te roepen dat Schiphol open kan blijven en de duivels weer naar school mogen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In feite wel, aangezien Rutte met de mening van het OMT onder zijn kussen slaapt.
Ze kunnen ons nog meer wijsmaken. Het is duidelijk dat iedereen klaar is met die bangmakerij. Goed dat rechters er ook niet intrappen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:32 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
De avondklok dreigt te vallen en opeens komen er statements uit de lucht vallen over het nut ervan, het extra gevaar van de varianten etc.
Weet je wel zeker dat hij slaapt ? Ik krijg steeds meer de indruk dat die man veel menselijke eigenschappen mist.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik durf hier geld op in te zetten.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:32 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Tja, als de avondklok nu een paar dagen van de baan is, en de besmettingen stijgen weer, dan ligt dat vast niet aan het openen van de scholen of het drukke schaatsweekend, maar een avond of twee geen avondklok.
Dat scenario kan makkelijk, want niks is echt nog gebaseerd op duidelijke feiten.
Ze is rechterhand van Japie. Zou dat niet direct als topvrouw omschrijvenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
RIVM-topvrouw Aura Timen
RIVM topvrouw?
Wanneer ben je een topvrouw? Ze zit niet eens in de directieraad van RIVM
Het zou me niet verbazen. Het zijn haast criminelen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De regels waren toch juist zo aangepast dat Ferdje geen strafblad meer kreeg?
Goed punt, dit is allemaal tijdverspilling. Vaccinaties zijn het meest belangrijke maar je hoort het minst over.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:34 schreef OProg het volgende:
Toch een hoop frustratie dat bij mij zo overblijft na vandaag. Of eigenlijk door waar we nu staan.
Dit alles is verworden tot een welles-nietes over maatregelen. Enge mogelijke varianten en dit soort complete kolder in rechtzalen.
Terwijl ik vooral zou willen dat het veel meer gaat over wat nu de komende weken het plan is. Een duidelijk idee met wat we willen gaan doen met vaccinaties om zo snel mogelijk uit deze shit te komen. En welk tijdspad er dan is met welke ideeën en doelen we te werk willen gaan om het zo snel mogelijk op te lossen. En welke stappen er dan zijn. Inclusief wat we denken van mutaties.
Daarom vond ik Jaap Goudsmit afgelopen week zo’n verademing. Een concreet idee met een doel en de gevolgen en het besef uitspreken dat we dit zo niet eeuwig vol gaan houden en we echt naar iets toe moeten werken. Al dit soort gedoe als vandaag is ondanks ergens vermakelijk gewoon iets dat zorgt voor veel negatieve energie.
En weer genoeg peer reviewed die zeggen dat het effect wel significant is, kan ik zo hier plaatsen. Ben wel benieuwd over welk peer reviewed werk jij het hebt. Verschil is natuurlijk dat met een net andere opzet komen van hun onderzoeksvraag,sample, analyse methode etc. De wereld is ook niet zo zwart-wit he, misschien werkt het een beetje of alleen in bepaalde gevallen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:33 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Dat is niet natuurlijk zo. Er zijn vele peer reviewed die het tegenovergestelde zeggen
Heel misschien als je aan ANPR-achtige oplossingen denkt. Die auto hoort thuis in postcodegebied x, dus controleren. Maar het blijft omslachtig en bijna niet te realiseren.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan loopt het hele land vast. Dat kan niet. Onmogelijk te handhaven anders dan met steekproeven
Nee, je krijgt het in een apart kopje, ik vermoed dat Ferd ook niet meer in de AIVD systemen mag, geen politie informatie mag ontvangen, en niet achter de douane mag werken of het ambt van Advocaat uitoefenen, de regels zijn gewoon duidelijk: Je mag GEEN enkele aantekening hebben.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Polls zeggen in dit soort gevallen vanavond bij Jinek en Op1 waarschijnlijk dat 80% voor een avondklok is.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ze kunnen ons nog meer wijsmaken. Het is duidelijk dat iedereen klaar is met die bangmakerij. Goed dat rechters er ook niet intrappen.
Mooi he, feitenloos discussieren. Je kunt alles spinnen naar je eigen gelijk.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:32 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Tja, als de avondklok nu een paar dagen van de baan is, en de besmettingen stijgen weer, dan ligt dat vast niet aan het openen van de scholen of het drukke schaatsweekend, maar een avond of twee geen avondklok.
Dat scenario kan makkelijk, want niks is echt nog gebaseerd op duidelijke feiten.
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het Feit dat het OMT eens in de zoveel tijd eens een adviesje geeft al aan dat er geen sprake is van een noodsituatie, als dat het geval had geweest dan had men ook niet hoeven te roepen dat Schiphol open kan blijven en de duivels weer naar school mogen.
Rechterhand van Japie?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze is rechterhand van Japie. Zou dat niet direct als topvrouw omschrijven
Logisch gezien de uitvoering/in koop door Hugo een flop is geworden.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Goed punt, dit is allemaal tijdverspilling. Vaccinaties zijn het meest belangrijke maar je hoort het minst over.
Precies dat is dan dus de discussie. Maar jij roept hier al Het werkt natuurlijk..quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:35 schreef Momo het volgende:
[..]
En weer genoeg peer reviewed die zeggen dat het effect wel significant is, kan ik zo hier plaatsen. Ben wel benieuwd over welk peer reviewed werk jij het hebt. Verschil is natuurlijk dat met een net andere opzet komen van hun onderzoeksvraag,sample, analyse methode etc. De wereld is ook niet zo zwart-wit he, misschien werkt het een beetje of alleen in bepaalde gevallen.
Ik kan er moeilijk tegen tegenwoordig dat er allemaal gelegenheids argumenten zijn.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:28 schreef JosMert het volgende:
Klopt. En daardoor konden ze de boete voor het overtreden van de avondklok ook niet hoger maken dan luttele tientjesquote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Had hij gewild, die aantekening blijft gewoon staan.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Klopt. En daardoor konden ze de boete voor het overtreden van de avondklok ook niet hoger maken dan luttele tientjes
FERDGOD
Ik heb het idee dat dit is hoe het ondertussen bij onze regering gaat:quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:39 schreef ipa84 het volgende:
https://www.ad.nl/auto/ve(...)se-grenzen~a254d88b/
De volgende clusterfuck dient zich ook al weer aan.
Eigenlijk is Ferd de held die Nederland niet verdient.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Klopt. En daardoor konden ze de boete voor het overtreden van de avondklok ook niet hoger maken dan luttele tientjes
FERDGOD
Het principe werkt ook gewoon, om te zeggen dat het per definitie niet werkt is gewoon niet waar.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:38 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Precies dat is dan dus de discussie. Maar jij roept hier al Het werkt natuurlijk..
Je kan zeggen dat jij vindt dat het werkt aan de hand van welke studie je mij dan ook kan overleggen.
Maar roepen dat het natuurlijk werkt is een beetje raar.
https://www.nu.nl/285850/(...)-in-stand-houdt.htmlquote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:42 schreef THEFXR het volgende:
kijken jullie op tv of stream, en waar?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |