Nee alleen maar in Nederland, daarom komen er ook publicaties van verschillende wetenschappelijke instituten over de hele wereld over die mutaties.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:01 schreef Abyss33 het volgende:
Is deze nieuwe mutatie in andere landen ook groot nieuws, of weet alleen het rivm van deze hele dodelijke britse mutatie van de britse mutatie
Het was laatst nog in het nieuws dat de Britse variant rondgaat in Oostenrijk en dat daarom Duitsland de grens ermee gesloten heeft.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:01 schreef Abyss33 het volgende:
Is deze nieuwe mutatie in andere landen ook groot nieuws, of weet alleen het rivm van deze hele dodelijke britse mutatie van de britse mutatie
Ja, al zij het wat genuanceerder.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:01 schreef Abyss33 het volgende:
https://www.nytimes.com/2(...)ariant-deadlier.htmlquote:Over all, the government scientists’ assessment that the variant was “likely” to be linked to a higher risk of death still only signaled 55 to 75 percent confidence in the finding.
“I think these results are possibly genuine, although there are still several limitations and we need to understand what causes it,” said Muge Cevik, an infectious disease expert at the University of St. Andrews in Scotland and a scientific adviser to the British government.
She added that “there are other explanations of this increased severity,” among them that the variant may “transmit disproportionately in settings with frailer people,” like nursing homes, because it is more transmissible.
Heb ik gezien. Zeer gelimiteerde datasets en als je corrigeert voor alleen mensen die daadwerkelijk opgenomen worden in het ziekenhuis is er geen verschil te zien. Op geen enkele manier een bevestiging dus. Zeer kwalijk dat dat er wel zo neergezet wordt.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
https://assets.publishing(...)fing_6_England-1.pdf
quote:Whilst studies limited to in-patients did not identify evidence of increased disease
severity, this is not incompatible with an overall increase in disease severity.
2 tot 5 lijkt me heel kort? Volgens mij ben je in de eerste vijf dagen het meest besmettelijk en neemt het daarna af.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, 6% was volgens mij per dag. Maar, er wordt uit gegaan van 2 tot 5 dagen besmettelijk. Dus dan zou het tussen de 12% en 30% besmettelijker zijn toch?
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het was laatst nog in het nieuws dat de Britse variant rondgaat in Oostenrijk en dat daarom Duitsland de grens ermee gesloten heeft.
Nee er is blijkbaar weer een nieuwe mutatie.. Daar hebben we het toch net over..quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het was laatst nog in het nieuws dat de Britse variant rondgaat in Oostenrijk en dat daarom Duitsland de grens ermee gesloten heeft.
Toevallig net nu er heisa is over de avondklok..... alleen zo apart dat die variant in andere landen heulemaal niet gevaarlijker is.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:45 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Gelukkig kunnen we over een week overgaan tot massale angst voor de nieuwe superduperbesmettelijke variant van de Britse mutatie van het Chinese virus.
Ze lijkt me wel sympathiek. Je weet het echter nooit bij dit soort figuren, schijn bedriegt heel vaak.quote:
Ja en nu gaan we allemaal DOODquote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:05 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
[..]
Nee er is blijkbaar weer een nieuwe mutatie.. Daar hebben we het toch net over..
Een dodelijkere mutatie dan de voorheen britse mutatie
De Nederlandse variant?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:05 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
[..]
Nee er is blijkbaar weer een nieuwe mutatie.. Daar hebben we het toch net over..
Een dodelijkere mutatie dan de voorheen britse mutatie
Het lijkt op georkestreerd. Want op de beeb vind je er niks over terug. Zit daar best vaak, maar heb het daar nog niet gelezen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:04 schreef F.Sinatra het volgende:
Net op de radio: De Engelse variant blijkt opeens toch gevaarlijker en dodelijker.
Mijn vrijheidminnende vriend is een groot voorstander van een verbod op talkshows.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
We weten in elk geval wie er vanavond bij Jinek en Op1 zitten
Een erge toevallige samenloop is het wel ja.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het lijkt op georkestreerd. Want op de beeb vind je er niks over terug. Zit daar best vaak, maar heb het daar nog niet gelezen.
Tot hij een appje krijg van markie met het pleidooi.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:07 schreef Koffieplanter het volgende:
Jaap wacht nog even buiten, goed om te weten.
Dat zat ik mij dus ook al af te vragen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:08 schreef Abyss33 het volgende:
Waarom is van Dissel opgetrommelt? Het gaat hier over of een wet rechtsmatig is ingevoerd..
Ik heb dat vertrouwen al een hele tijd geleden verloren.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hm. Voorlopig heb ik in dit land nog steeds vertrouwen in de onafhankelijkheid van de rechtspraak. Ook als de uitspraak vanmiddag niet is wat ik wil horen.
Ik dacht altijd dat je tussen de 2e en 5e dag het meest besmettelijk bent. Dat is ook één van de redenen dat om tot de berekening van de R met 2,7 moest vermenigvuldigen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
2 tot 5 lijkt me heel kort? Volgens mij ben je in de eerste vijf dagen het meest besmettelijk en neemt het daarna af.
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:08 schreef capricia het volgende:
Van Dissel is er ook? Hoorde ik dat goed?
quote:
Als je op internationale nieuws sites kijkt komt er genoeg voorbij hoor over Britse variant (bijvoorbeeld gisteren nog in Nieuw-Zeeland). Of over ZA variant.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:08 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Een erge toevallige samenloop is het wel ja.
Collega's uit het buitenland hebben uberhaupt nog nooit van die gevaarlijke variant gehoord. Alleen van EEN variant.
Hierbij besluit ik dat de avondwinkel vanaf 21.00 wordt gesloten. Ow, avondklok,... dat had ik niet goed verstaan. Ik dacht dat het over de avondwinkel ging.quote:
Er is ook een mevrouw Ronteltap? Wie is dat? Wat is uw functie?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat je tussen de 2e en 5e dag het meest besmettelijk bent. Dat is ook één van de redenen dat om tot de berekening van de R met 2,7 moest vermenigvuldigen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |