Hadden de teststraten die 167000 mensen wel allemaal kunnen verwerken? Hoeveel tijd kost het afnemen van een swap.?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hij zou 4 februari hebben plaatsgevonden met 167000 besmettingen op een dag.
Daar heb je dan over het algemeen ook geen bevolking die constant aan het handje van de overheid wenst te lopen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:39 schreef Za het volgende:
[..]
Onmogelijk.
Ofwel natuurlijk verloop van de covid golf (maar dan wel ongeacht klimaat en maatregelen want dit beeld is wereldwijd), ofwel mutaties hebben het virus steeds verder verzwakt en het is aan het verdwijnen.
Ik wil het overzicht ook graag in deze thread voor wie denkt dat de wereldwijde 2/3 afname van het virus te wijten is aan lockdowns.
VS, van 300.000 naar 52.000 besmettingen per dag in 1 maand:
[ afbeelding ]
Welke deskundige hebben al aangegeven dat de formele procedures zijn gevolgd? Daar gaat het om in deze zaak.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:46 schreef Pvt.Webster het volgende:
Met al die berichten van OMT-leden en hoogleraren kunnen we de uitkomst van vanmiddag wel raden.
En vanavond veel politie op de been om een signaal af te geven natuurlijk
Volgende week boven de 1, dat kan ik je nu al wel vertellen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:46 schreef Momo het volgende:
Misschien al gepost, maar jullie gaan zo snel vandaag
[..]
Een hoger reproductiegetal zou niet mooi zijn.
I dont know. Het was ons beloofd door het omt.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:47 schreef Nia het volgende:
[..]
Hadden de teststraten die 167000 mensen wel allemaal kunnen verwerken? Hoeveel tijd kost het afnemen van een swap.?
Ik weet dat je corona niet mag vergelijken met de griep, maar ik ben wel heel benieuwd hoeveel gruwelijke wereld-ontwrichtende mutaties we zouden vinden als we zo nauwkeurig onderzoek zouden doen naar mutaties in het griepvirus gedurende het seizoen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ultieme overtoep, gewoon een gevaarlijke mutatie binnen een gevaarlijke mutatie.
COVID-19 in retreat in UK, 'R' number below one for first time since Julyquote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:40 schreef deedeetee het volgende:
Nou is die variant opeens weer 40% besmettelijker?
Het wordt een beetje moeilijk om de laatste ontwikkelingen te volgen als mensen overal doorheen roepen dat het allemaal onzin is.quote:
Dat heet sneeuw en ijs... minder testbereidheid.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is een vals dilemma dat men die twee totaal verschillende zaken zo tegenover elkaar zet.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jij deed alsof het een simpele keuze was. Dat is het allerminst en dat wilde ik benadrukken. De meeste mensen zullen tegen het dood laten gaan van mensen zijn als je dat kunt voorkomen en de meeste mensen zullen voor persoonlijke vrijheid zijn. Dus dan breekt een periode van wikken en wegen aan, van bepalen wat proportioneel is en wat niet. En wat op moment A buitenproportioneel kan zijn, is dat op moment B wellicht niet.
Beetje onzin om dat te zeggen Tijnquote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het wordt een beetje moeilijk om de laatste ontwikkelingen te volgen als mensen overal doorheen roepen dat het allemaal onzin is.
Tja, gezien de weersomstandigheden kan ik me voorstellen dat mensen met écht milde klachten zich minder snel hebben laten testen. Dus zoveel zegt me dit niet. Pas als deze trend doorzet wordt het zorgelijk imo.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Die wordt gewoon net als het coronavirus door nextstrain gewoon bijgehouden.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:49 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik weet dat je corona niet mag vergelijken met de griep, maar ik ben wel heel benieuwd hoeveel gruwelijke wereld-ontwrichtende mutaties we zouden vinden als we zo nauwkeurig onderzoek zouden doen naar mutaties in het griepvirus gedurende het seizoen.
Ik heb van 70% tot 6% gelezen. Maar het meest opvallende is dat het geen verhoogde virale lading geeft bij mensen. Daarom was ik het met Huub Schellekens eens in het FTM artikel meten is weten. Dus ga meer onderzoek doen naar de verspreiding dan weet je het beter. Die onderzoeken zijn er maar amper. Het enige onderzoek is dat uit Lansingermeer.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk constant getallen rond de 40% gelezen?
Betrouwbaarheidsintervallen sneuvelen vaak in de media, dat is meer het probleem.
Hm. Voorlopig heb ik in dit land nog steeds vertrouwen in de onafhankelijkheid van de rechtspraak. Ook als de uitspraak vanmiddag niet is wat ik wil horen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:48 schreef _serial_ het volgende:
Ach, de overheid zal vast wel een bevriende rechter hebben gevonden die in elk geval de uitspraak zal opschorten tot 2 maart.
Laten we maar hopen dat niet zo is.
Bron: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-bij-derde-golf.htmlquote:Puur vanuit epidemiologisch perspectief is de enige vraag die ertoe doet: hoe kan je die contacten reduceren?"
Je zou het ook kunnen framen als dat de oude variant 30% minder besmettelijk is dan de nieuwe(n). Misschien worden we zo langzamerhand wel wat minder vatbaar voor die oude variant, immuniteit lijkt toch vrij aardig en heel veel mensen zijn al eens besmet.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:49 schreef Za het volgende:
[..]
COVID-19 in retreat in UK, 'R' number below one for first time since July
LONDON (Reuters) - The COVID-19 pandemic in Britain is retreating and the reproduction “R” number, which measures transmission rates, has dropped below 1 for the first time since July.
Estimates published on Friday showed that the COVID-19 “R” number for Britain is now between 0.7 and 0.9.
https://www.reuters.com/a(...)e-july-idUSL8N2KI4VG
Ik weet zeker dat ook jij heel anders zou praten indien het besluit van vandaag de andere kant op was gevallen. Dus; geen avondklok, via rechtszaak alsnog afgedwongen. Dan was die weg ineens weer niet de juiste weg.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:51 schreef Janneke141 het volgende:
Het probleem zit ook niet daar. Het zit in de manier waarop de regering de avondklok erdoorheen geramd heeft, en de manier waarop ze nu van plan zijn dat te herstellen. Dat is niet een manier die zorgt voor vertrouwen en draagvlak - maar sluit wel naadloos aan bij Ruttes manier van politiek bedrijven.
Lockdowns en beperkingen per direct opheffen want deze strijd met de natuur gaan wij niet winnen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:45 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Gelukkig kunnen we over een week overgaan tot massale angst voor de nieuwe superduperbesmettelijke variant van de Britse mutatie van het Chinese virus.
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Ikke niet snappen.quote:In de afgelopen zeven dagen zijn 25.229 positieve tests geregistreerd, tegen 24.668 in de week ervoor. Steeds meer mensen lopen de Britse variant op.
Het aantal uitgevoerde coronatests daalde licht, van iets meer dan 195.000 naar iets meer dan 190.000. Afgelopen week was 11,5 procent van alle tests positief. Een week eerder werd het coronavirus vastgesteld bij 10,7 procent van alle geteste mensen.
En de NOS kan niet streamen..... ?quote:
Als het 'doorheen geramd' was was die waarschijnlijk in stand gebleven. Juist die eindeloze discussie was het probleem.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hm. Voorlopig heb ik in dit land nog steeds vertrouwen in de onafhankelijkheid van de rechtspraak. Ook als de uitspraak vanmiddag niet is wat ik wil horen.
Het probleem zit ook niet daar. Het zit in de manier waarop de regering de avondklok erdoorheen geramd heeft, en de manier waarop ze nu van plan zijn dat te herstellen. Dat is niet een manier die zorgt voor vertrouwen en draagvlak - maar sluit wel naadloos aan bij Ruttes manier van politiek bedrijven.
Deze cijfers zijn nogal misleidend, de cijfers van vorige week zijn kunstmatig lager vanwege de dagen die meegenomen worden door RIVM. Als je gewoon van week tot week rekent is de daling nog steeds vrij constant.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:46 schreef Momo het volgende:
[..]
We zijn 'm letterlijk aan het winnen, maar ok.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Lockdowns en beperkingen per direct opheffen want deze strijd met de natuur gaan wij niet winnen.
Sneller vaccineren zodat het virus wordt gestopt.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Lockdowns en beperkingen per direct opheffen want deze strijd met de natuur gaan wij niet winnen.
Ja bij een zero covid strategie kun je altijd dit aanhalen, maar het feit dat net tijdens de persconferentie het werd gepresenteerd als het feit dat een straatverbod het enige alternatief was, geeft wel aan dat in dat geval de disproportionaliteit van de maatregelen alle perken te buiten gaat om een potentiele op modellen gebaseerde golf te bestrijden.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:52 schreef RichardHammond het volgende:
En dit moeten we niet vergeten bij het afwegen van de maatregelen:
[..]
URL: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-bij-derde-golf.html
Dat staat buiten kijf. Alleen al van Corona waren er in Wuhan in december 2019 maarliefst 13 variantenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:49 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik weet dat je corona niet mag vergelijken met de griep, maar ik ben wel heel benieuwd hoeveel gruwelijke wereld-ontwrichtende mutaties we zouden vinden als we zo nauwkeurig onderzoek zouden doen naar mutaties in het griepvirus gedurende het seizoen.
Mensen praten wel heel erg vanuit hun eigen standpunt, zelfs zo erg dat het voorzichtig zijn met mutaties (of dat nou wel of niet terecht achteraf is) wel een complot moet zijn.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:52 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat ook jij heel anders zou praten indien het besluit van vandaag de andere kant op was gevallen. Dus; geen avondklok, via rechtszaak alsnog afgedwongen. Dan was die weg ineens weer niet de juiste weg.
Ja, ik ook hoor. Het is ook lastig om dat niet te doen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Mensen praten wel heel erg vanuit hun eigen standpunt, zelfs zo erg dat het voorzichtig zijn met mutaties (of dat nou wel of niet terecht achteraf is) wel een complot moet zijn.
Er is geen 'voorzichtig zijn'.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Mensen praten wel heel erg vanuit hun eigen standpunt, zelfs zo erg dat het voorzichtig zijn met mutaties (of dat nou wel of niet terecht achteraf is) wel een complot moet zijn.
Eh, nee. Maak jij je maar gewoon druk over je eigen standpunten, dan hoef je in elk geval niet die voor anderen in te vullen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:52 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat ook jij heel anders zou praten indien het besluit van vandaag de andere kant op was gevallen. Dus; geen avondklok, via rechtszaak alsnog afgedwongen. Dan was die weg ineens weer niet de juiste weg.
Die 70% was onderdeel van een range en die 6% was per dag, als ik me niet vergis.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:51 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik heb van 70% tot 6% gelezen. Maar het meest opvallende is dat het geen verhoogde virale lading geeft bij mensen. Daarom was ik het met Huub Schellekens eens in het FTM artikel meten is weten. Dus ga meer onderzoek doen naar de verspreiding dan weet je het beter. Die onderzoeken zijn er maar amper. Het enige onderzoek is dat uit Lansingermeer.
Kan niet het hele artikel lezen. Maar is dit zo'n gevalletje voor de diefstal van een pakje kauwgom kan je vier jaar de bak in gaan. Wordt nooit opgelegd, maar de maximale straf die op diefstal staat is 4 jaar of is dit een reëel kans?quote:
Welke bevestiging eigenlijk?quote:Het RIVM wijst ook op de bevestiging deze week van eerdere berichten dat de Britse variant dodelijker is en tot meer ziekenhuisopnames leidt.
Ja, 6% was volgens mij per dag. Maar, er wordt uit gegaan van 2 tot 5 dagen besmettelijk. Dus dan zou het tussen de 12% en 30% besmettelijker zijn toch?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Die 70% was onderdeel van een range en die 6% was per dag, als ik me niet vergis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |