SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Go hard or go home
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:33 schreef Scrummie het volgende:
Naast virologen hebben we hier ook experts in de rechtspraak. Mooi om te zien dat we zo divers zijn.
Ondanks alle maatregelen stagneert de daling/is er zelfs lichte stijging afgelopen week? Lijkt me duidelijk genoeg toch. Dit is precies wat er voorspeld is. Britse variant krijgt steeds meer overhand en we gaan een 3e golf in.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gelul, die Britse variant was ons veel eerder belooft, zul je zien dat we het moeten doen met een aftands Braziliaans of Zuid Afriaanse variant waar geen Sputnik tegen is opgewassen.
Oh nee, dan hebben we vanavond natuurlijk weer petooooooooooooor Rrrrrrrrrrrrrrr de Vries in alle shows:quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:33 schreef Scrummie het volgende:
Naast virologen hebben we hier ook experts in de rechtspraak. Mooi om te zien dat we zo divers zijn.
Al? Het heeft nog lang geduurd.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:38 schreef ipa84 het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-bij-derde-golf.html
Het eerste OMT-lid heeft zich ook al gemeld.
Ik meen laatst 3 miljoen te hebben gelezen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:37 schreef phoenyx het volgende:
Hoeveel % van de mensen hebben nu naar schatting Corona gehad?
Over 8 weken zijn we klaar met vaccineren van de kwetsbare bevolking, laat maar komen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:38 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Ondanks alle maatregelen stagneert de daling/is er zelfs lichte stijging afgelopen week? Lijkt me duidelijk genoeg toch. Dit is precies wat er voorspeld is. Britse variant krijgt steeds meer overhand en we gaan een 3e golf in.
Onmogelijk.quote:
Oh, enquote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:38 schreef ipa84 het volgende:
Maar we hebben hem wel echt nodig hoor!quote:Hij benadrukt dat niet te zeggen is wat de avondklok precies betekent voor de strijd tegen het virus.
Nu breekt mijn klomp hoor. Dus een lid van het orgaan wat de avondklok adviseerde vind het zorgwekkend dat de avondklok mogelijk gaat verdwijnen. Wowquote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:38 schreef ipa84 het volgende:
Er is maar één echte Bontenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:38 schreef ipa84 het volgende:
Angst inpraten. Vooral dat.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:38 schreef ipa84 het volgende:
Nou is die variant opeens weer 40% besmettelijker ?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:38 schreef ipa84 het volgende:
quote:Het kabinet voerde vorige maand de avondklok in en maakte de bezoekregeling strenger uit vrees voor de Britse coronavariant. Die is zo'n 40 procent besmettelijker dan de 'gewone' variant waardoor bestaande maatregelen ontoereikend dreigden te worden.
3 miljoen procent is wel heel veel...quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:39 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik meen laatst 3 miljoen te hebben gelezen.
van 1,13 naar 1,15 .. dat lijkt mij statistisch niet significant. Sowieso, als je de conclusies leest en de onderbouwing dan zitten daar heel veel aannames in.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:27 schreef Oliver23 het volgende:
Volgens het RIVM raken steeds meer Nederlanders echter besmet met de Britse variant van het virus. De R van die variant ging van 1,13 naar 1,15. Die van de oude variant van 0,8 naar 0,84. Het RIVM berekent deze getallen, die met de nodige onzekerheid zijn omgeven, met behulp van steekproeven. Niet alle positieve tests in Nederland worden onderzocht op het type variant.
Joe had op de posters moeten staan!quote:
En Ron Fouchier zegt dat het bewijs van een avondklok maar heel matig is ofwel afwezig. Dus wie moet je nou geloven?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:38 schreef ipa84 het volgende:
Hij zou 4 februari hebben plaatsgevonden met 167000 besmettingen op een dag.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:38 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Ondanks alle maatregelen stagneert de daling/is er zelfs lichte stijging afgelopen week? Lijkt me duidelijk genoeg toch. Dit is precies wat er voorspeld is. Britse variant krijgt steeds meer overhand en we gaan een 3e golf in.
Had geen zin om dat naar percentages om te rekenenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:41 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
3 miljoen procent is wel heel veel...
Nou ja dat hoop ik, als de anti-vrijheidexperts iedereen bang genoeg maken ben ik bang dat dat draagvlak er misschien wel zal zijn 😬quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:08 schreef Harlon het volgende:
[..]
Ja ik had het gelezen, maar Engels pers moet je met een flinke korrel zout nemen. Johnson is een populist pur sang, die gaat een extreem impopulaire maatregel als permanent afstand samenleving etc echt niet nemen. Mensen gaan nu akkoord want covid en vaccins zijn nog niet volledig uitgerold, maar als je het daarna nog steeds wil gaan vasthouden dan ga je echt de maatschappij niet mee krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |