En de NOS kan niet streamen..... ?quote:
Als het 'doorheen geramd' was was die waarschijnlijk in stand gebleven. Juist die eindeloze discussie was het probleem.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hm. Voorlopig heb ik in dit land nog steeds vertrouwen in de onafhankelijkheid van de rechtspraak. Ook als de uitspraak vanmiddag niet is wat ik wil horen.
Het probleem zit ook niet daar. Het zit in de manier waarop de regering de avondklok erdoorheen geramd heeft, en de manier waarop ze nu van plan zijn dat te herstellen. Dat is niet een manier die zorgt voor vertrouwen en draagvlak - maar sluit wel naadloos aan bij Ruttes manier van politiek bedrijven.
Deze cijfers zijn nogal misleidend, de cijfers van vorige week zijn kunstmatig lager vanwege de dagen die meegenomen worden door RIVM. Als je gewoon van week tot week rekent is de daling nog steeds vrij constant.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:46 schreef Momo het volgende:
Misschien al gepost, maar jullie gaan zo snel vandaag
[..]
Een hoger reproductiegetal zou niet mooi zijn.
We zijn 'm letterlijk aan het winnen, maar ok.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Lockdowns en beperkingen per direct opheffen want deze strijd met de natuur gaan wij niet winnen.
Sneller vaccineren zodat het virus wordt gestopt.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Lockdowns en beperkingen per direct opheffen want deze strijd met de natuur gaan wij niet winnen.
Ja bij een zero covid strategie kun je altijd dit aanhalen, maar het feit dat net tijdens de persconferentie het werd gepresenteerd als het feit dat een straatverbod het enige alternatief was, geeft wel aan dat in dat geval de disproportionaliteit van de maatregelen alle perken te buiten gaat om een potentiele op modellen gebaseerde golf te bestrijden.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:52 schreef RichardHammond het volgende:
En dit moeten we niet vergeten bij het afwegen van de maatregelen:
[..]
URL: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-bij-derde-golf.html
Dat staat buiten kijf. Alleen al van Corona waren er in Wuhan in december 2019 maarliefst 13 variantenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:49 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik weet dat je corona niet mag vergelijken met de griep, maar ik ben wel heel benieuwd hoeveel gruwelijke wereld-ontwrichtende mutaties we zouden vinden als we zo nauwkeurig onderzoek zouden doen naar mutaties in het griepvirus gedurende het seizoen.
Mensen praten wel heel erg vanuit hun eigen standpunt, zelfs zo erg dat het voorzichtig zijn met mutaties (of dat nou wel of niet terecht achteraf is) wel een complot moet zijn.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:52 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat ook jij heel anders zou praten indien het besluit van vandaag de andere kant op was gevallen. Dus; geen avondklok, via rechtszaak alsnog afgedwongen. Dan was die weg ineens weer niet de juiste weg.
Ja, ik ook hoor. Het is ook lastig om dat niet te doen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Mensen praten wel heel erg vanuit hun eigen standpunt, zelfs zo erg dat het voorzichtig zijn met mutaties (of dat nou wel of niet terecht achteraf is) wel een complot moet zijn.
Er is geen 'voorzichtig zijn'.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Mensen praten wel heel erg vanuit hun eigen standpunt, zelfs zo erg dat het voorzichtig zijn met mutaties (of dat nou wel of niet terecht achteraf is) wel een complot moet zijn.
Eh, nee. Maak jij je maar gewoon druk over je eigen standpunten, dan hoef je in elk geval niet die voor anderen in te vullen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:52 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat ook jij heel anders zou praten indien het besluit van vandaag de andere kant op was gevallen. Dus; geen avondklok, via rechtszaak alsnog afgedwongen. Dan was die weg ineens weer niet de juiste weg.
Die 70% was onderdeel van een range en die 6% was per dag, als ik me niet vergis.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:51 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik heb van 70% tot 6% gelezen. Maar het meest opvallende is dat het geen verhoogde virale lading geeft bij mensen. Daarom was ik het met Huub Schellekens eens in het FTM artikel meten is weten. Dus ga meer onderzoek doen naar de verspreiding dan weet je het beter. Die onderzoeken zijn er maar amper. Het enige onderzoek is dat uit Lansingermeer.
Kan niet het hele artikel lezen. Maar is dit zo'n gevalletje voor de diefstal van een pakje kauwgom kan je vier jaar de bak in gaan. Wordt nooit opgelegd, maar de maximale straf die op diefstal staat is 4 jaar of is dit een reëel kans?quote:
Welke bevestiging eigenlijk?quote:Het RIVM wijst ook op de bevestiging deze week van eerdere berichten dat de Britse variant dodelijker is en tot meer ziekenhuisopnames leidt.
Ja, 6% was volgens mij per dag. Maar, er wordt uit gegaan van 2 tot 5 dagen besmettelijk. Dus dan zou het tussen de 12% en 30% besmettelijker zijn toch?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Die 70% was onderdeel van een range en die 6% was per dag, als ik me niet vergis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |