Het probleem is het typisch Nederlandse gepolder, het is niet gebaseerd op feiten, maar op politiek, je kunt moeilijk Schiphol open laten en dan roepen: Die avondklok is nodig.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:12 schreef Jojoke het volgende:
Eigenlijk is de keuze vrij simpel tijdens deze pandemie. Lever je tijdelijk vrijheid in om te zorgen dat er geen onnodige doden vallen of lever je niet tijdelijk vrijheid in waardoor er onnodige doden vallen. Voor mij een makkelijke keuze.
Over individuele maatregelen en hun verwachte effecten valt wel te discussiëren.
Daar heb je gelijk in. Kan iemand nog een keer uitleggen hoe dat zit: is er toestemming van de Tweede Kamer nodig om gebruik te maken van de Wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag? Ik snap de aard van die stemmingen niet. Die wet stelt het kabinet toch juist in staat om Eerste en Tweede Kamer te passeren? Waarom zijn er dan stemmingen geweest?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat een quatsch. De invoering van de avondklok is gewoon met goedkeuring van de TK, en daarna is die nog een keer verlengd, wederom met goedkeuring van de TK.
Overal wel een beetje. Je hoort er alleen niet zoveel over.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:14 schreef kasper het volgende:
Doet de bevolking in andere landen waar een avondklok geldt ook zo moeilijk?
Of is dat alleen in Nederland?
Code rood vanwege IJzel, zal wel meevallen. Al denk ik wel ergens te begrijpen waar jouw verwachting vandaan komtquote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:13 schreef Eviljane het volgende:
Is het raar dat ik nu hoge cijfers verwacht?
Ik heb dat ook wel een beetje, hoor. En Hugo de Jonge kan ik ook niet echt meer aanhoren. Er blijven weinig mensen over na een jaar crisisbestrijdingquote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:12 schreef maan_man het volgende:
Kabinet heeft zich, althans bij mij, wel in de vingers gesneden met het handhaven van Grapperhaus. Nadat hij alles en iedereen een aso noemde, zelf je bruiloft zo gaan vieren. Ik neem het gewoon niet meer zo serieus als hij verschijnt.
Gisterenochtend waren de testlocaties dicht, dus het aantal zal vandaag en morgen sowieso te laag zijn denk ik.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:13 schreef Eviljane het volgende:
Dit is echt een statement van Orwelliaanse schoonheidquote:In een persverklaring zei Rutte verder dat de avondklok een middel is om "onze vrijheden terug te krijgen".
dat leek wel uit de woorden van Rutte af te leiden inderdaadquote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:13 schreef Eviljane het volgende:
Voor de bühne. Een showtje om draagvlak te suggereren. Die stemmingen hebben er nu juist voor gezorgd dat het kabinet is teruggefloten.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:14 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom zijn er dan stemmingen geweest?
Het aantal ziekenhuisopnames lijken inmiddels weer aan het stijgen anders.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:10 schreef 4-elements het volgende:
En maar blijven hameren dat de Britse variant dood en verderf gaat zaaien. Eerst over twee weken. Toen zou het nogmaals twee weken duren. En nog eens twee weken. En nu... nog steeds niets. De urgentie voor de avondklok is totaal verdwenen en toch wil Rutte dit handhaven. Snap niet wat er achter zit. Toch een machtsdingetje?
Ik heb het gelezen. Die inhoudelijke overwegingen waren “ten overvloede”...quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, want het ene is een dringend advies, het andere niet.
Overigens heeft de rechter ook inhoudelijk er iets over gezegd.
Volgens mij was de avondklok of later, of al een vorm van versoepeling ten opzichte van een algeheel ophok plicht, dus minder is logisch.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:14 schreef kasper het volgende:
Doet de bevolking in andere landen waar een avondklok geldt ook zo moeilijk?
Of is dat alleen in Nederland?
Het ging mij met name om het laatste deel van de grafieken, zoals ik in mjin vraag ook aangeef:quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In deze grafiek wordt bij black friday iets heel belangrijks vergeten. Het verruimen van het testbeleid. Je hoefde toen geen klachten meer te hebben om je te laten testen. Daarna zijn de besmettingen in cijfers direct snoeihard opgelopen. Heeft niets met black friday te maken, al wordt dat wel geïmpliceerd hier door het (moedwillig) weglaten van dat belangrijke gegeven.
Die keuze is juist de allermoeilijkste die we te maken hebben: hoeveel vrijheid zijn we bereid op te offeren om doden te voorkomen? Er zitten grenzen aan de hoeveelheid vrijheid die ik bereid ben in te leveren.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:12 schreef Jojoke het volgende:
Eigenlijk is de keuze vrij simpel tijdens deze pandemie. Lever je tijdelijk vrijheid in om te zorgen dat er geen onnodige doden vallen of lever je niet tijdelijk vrijheid in waardoor er onnodige doden vallen. Voor mij een makkelijke keuze.
Over individuele maatregelen en hun verwachte effecten valt wel te discussiëren.
Nou dit inderdaad.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:11 schreef HPoi het volgende:
Let wel dit kabinet is demissionair, en dan nog zo standvastig vasthouden aan een onrechtmatig opgelegde avondklok....
Ik vind daar wat van.
Over de individuele maatregelen kan je discussiëren. Persoonlijk betwijfel ik of de avondklok echt veel effect heeft, maar in het algemeen ben ik het er wel mee eens dat we moeten zorgen dat er voldoende ziekenhuiscapaciteit is en ik ben bereid om daar tijdelijk wat vrijheid voor in te leveren.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is het typisch Nederlandse gepolder, het is niet gebaseerd op feiten, maar op politiek, je kunt moeilijk Schiphol open laten en dan roepen: Die avondklok is nodig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
24 gemeentes met 0 besmettingen
34 gemeentes met 1 besmettingen
107 gemeentes met 2-4 besmettingen
103 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php
Nog 2 weken
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Vandaag vrijwel gelijk, dus dat valt wel mee, bovendien is het dinsdag na een weekend van slecht weer.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het aantal ziekenhuisopnames lijken inmiddels weer aan het stijgen anders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |