Nee.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We zitten onder het punt waar ik nog gewoon vrij in teamverband kon sporten, dit is toch het ultieme bewijs dat er geen avondklok nodig is?
Ik vind dit wel redelijk bizarre vormen aannemen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:54 schreef Caland het volgende:
Feitelijk was die persco gewoon een:
Haha fuck jullie simpele burgertjes. We waren toch al bezig met een spoedwet zodat we dit soort flauwekul er zonder enig raadplegen van iets of iemand er doorheen kunnen drukken.
Dat zal allemaal wel meevallen joh.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:55 schreef maan_man het volgende:
Zouden ME-pelotons inclusies waterkanon al klaarstaan?
Zou het wat uitmaken met die spoedwet?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:57 schreef vosss het volgende:
Hopelijk zegt de rechter vanmiddag dat ze gewoon het hoger beroep af moeten wachten.
Ik verwacht echter dat ze achter de schermen eventjes beslist hebben, al dan niet met wat "druk" op de rechter in kwestie, dat hij in het voordeel van het kabinet moet besluiten omdat het hem anders zal bezuren.
We zullen zien.
Eens.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:57 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik vind dit wel redelijk bizarre vormen aannemen.
Een spoedwet hoeft niet langs de Staten-Generaal?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:54 schreef Caland het volgende:
Haha fuck jullie simpele burgertjes. We waren toch al bezig met een spoedwet zodat we dit soort flauwekul er zonder enig raadplegen van iets of iemand er doorheen kunnen drukken.
nou meer ideeen, om te zorgen dat mensen thuisblijven, bv met meer game avonden organizeren, zodat jeugd zich kan vermaken, of gewoon paar oude festivals van afgelopen jaren opnieuw streamen met live chat, zorgen dat mensen zich kunnen vermaken in lockdown, dat voelt al anders aanquote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:55 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
nog andere briljante ideeen?
wat zou je nog meer invoeren.
Welkom bij 10 jaar Rutte met dit jaar pandemic specialquote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:57 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik vind dit wel redelijk bizarre vormen aannemen.
Een paar dagen geen avondklokquote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:57 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Zou het wat uitmaken met die spoedwet?
Ik denk dat die Rutte dezelfde aanpak van maart opnieuw probeerde uit te voeren in oktober, maar dat sloeg toen niet aan.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Volledig mee eens. Je moet terughoudend zijn met gelegenheidswetgeving. Democratische processen zijn doorgaans traag en die traagheid heeft een functie. Zo kan bijvoorbeeld de controlerende macht haar werk doen. Ik vind het stuitend dat Rutte en Grapperhaus zich daar niet bewust van tonen. We hebben nu eenmaal geen dictatuur en dat hebben ze maar te accepteren. Waar schermde Rutte in het begin van de crisis ook alweer mee, de Nederlander die zich niets voor liet schrijven? Wat is er van die Rutte geworden?
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:57 schreef vosss het volgende:
Ik verwacht echter dat ze achter de schermen eventjes beslist hebben, al dan niet met wat "druk" op de rechter in kwestie, dat hij in het voordeel van het kabinet moet besluiten omdat het hem anders zal bezuren.
Wat een quatsch. De invoering van de avondklok is gewoon met goedkeuring van de TK, en daarna is die nog een keer verlengd, wederom met goedkeuring van de TK.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:54 schreef Caland het volgende:
Ik vond dat trouwens best een flauwe opmerking. Ja ik snap dat jullie de avondklok vervelend vonden, maar realiseer je dat het alternatief was dat je je huis niet mocht verlaten. Dat snap je toch wel?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat heeft Ferd toch net staan uitleggen? Het OMT maakte zich grote zorgen en kwam met vergaande adviezen, o.a. het opleggen van een "echte lockdown", oftewel een algemeen straatverbod. Niemand meer de deur uit, uitzonderingen daargelaten. Dat vond het kabinet wat ver gaan en maakte er een avondklok van.
waarom moeten mensen thuis blijven..quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:58 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
nou meer ideeen, om te zorgen dat mensen thuisblijven, bv met meer game avonden organizeren, zodat jeugd zich kan vermaken, of gewoon paar oude festivals van afgelopen jaren opnieuw streamen met live chat, zorgen dat mensen zich kunnen vermaken in lockdown, dat voelt al anders aan
shoppen kun je altijd online, maar het is meer het sociale gedeelte wat de meerderheid mist, dus online sociale contacten zijn dan altijd goed
Dat was ook in de vorige persco een argument, dus niet zo raar dat dat nu weer benoemd werd.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:00 schreef chratnox het volgende:
Ik vond dat trouwens best een flauwe opmerking. Ja ik snap dat jullie de avondklok vervelend vonden, maar realiseer je dat het alternatief was dat je je huis niet mocht verlaten. Dat snap je toch wel?
Dat komt op mij over als een dreigement. Zo van: Als de avondklok weggaat ligt dat wel weer op tafel.
Jawel, en alles Jetten goed gemutst is, dan krijgen wij er misschien een halfuurtje bij.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Een spoedwet hoeft niet langs de Staten-Generaal?
En dan? De noodtoestand is nog niks. Daarmee activeer je noodwetten zoals, u raadt het al, de wbbbg. De rechter heeft nou juist gezegd dat die bevoegdheid onterecht is ingezet.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:45 schreef Nattekat het volgende:
Maarehh, werd er nou een noodtoestand overwogen?
omdat je zo corona onder controle krijgt, en natuurlijk begrijp ik dat we snakken naar onze vrijheid, het normale leven maar je moet er wel iets voor over hebben nu in tijden met een gevaarlijk virusquote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:00 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
waarom moeten mensen thuis blijven..
Weet ik niet. Ik trek me er in elk geval niks meer van aan.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:57 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Zou het wat uitmaken met die spoedwet?
Dat is onvoldoende zo blijkt. De eerste kamer moet het ook goedkeuren.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat een quatsch. De invoering van de avondklok is gewoon met goedkeuring van de TK, en daarna is die nog een keer verlengd, wederom met goedkeuring van de TK.
Dat zal wel, maar daar ging de opmerking niet over.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:01 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Dat is onvoldoende zo blijkt. De eerste kamer moet het ook goedkeuren.
Zo moeilijk is de uitspraak niet
Je kan me wel belachelijk maken, maar ik acht die kans wel degelijk aannemelijk. We zullen het zien vanmiddag.quote:
In deze grafiek wordt bij black friday iets heel belangrijks vergeten. Het verruimen van het testbeleid. Je hoefde toen geen klachten meer te hebben om je te laten testen. Daarna zijn de besmettingen in cijfers direct snoeihard opgelopen. Heeft niets met black friday te maken, al wordt dat wel geïmpliceerd hier door het (moedwillig) weglaten van dat belangrijke gegeven.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kwam deze tegen, en daarbij zie je bij het 7- en 14-daags gemiddelde toch echt een afvlakking ipv een daling.
[ afbeelding ]
Hoe is dat dan te verklaren?
Ik hou mij ook niet aan de avondklok nee, of het moet toevallig zo uitkomen dat het tot 04:30 nog gezellig is.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Weet ik niet. Ik trek me er in elk geval niks meer van aan.
Ik hou me aan ALLE maatregelen, ook aan de avondklok in eerste instantie, maar na de verlenging toen er nog steeds geen onderbouwing was dat de avondklok überhaupt werkt hou ik mij er niet meer aan.
En nee ik ga niet naar feesten en partijen, gewoon na 9 uur nog een wandelingetje maken of even bij iemand op bezoek.
Ik ben klaar met die avondklok. Mij gaat niemand vertellen of ik mijn huis uit mag. Te meer omdat iedere onderbouwing en/of bewijs dat de avondklok werkt totaal en compleet ontbreekt.
Donder maar op.
Nee, dat ga je vanmiddag niet zien.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Je kan me wel belachelijk maken, maar ik acht die kans wel degelijk aannemelijk. We zullen het zien vanmiddag.
De goedkeuring van de TK is juist wat je nekt. De wet die gebruikt is is voor super spoedeisende situaties. Niet voor situaties waarin je nog eens rustig met de kamer gaat debatteren.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:01 schreef Abyss33 het volgende:
het volgende:
[..]
Wat een quatsch. De invoering van de avondklok is gewoon met goedkeuring van de TK, en daarna is die nog een keer verlengd, wederom met goedkeuring van de TK.
Dat is onvoldoende zo blijkt. De eerste kamer moet het ook goedkeuren.
Corona is al redelijk onder controle. we moeten onszelf ook niet alles aanpraten.. killer virus. het wordt behoorlijk opgeklopt.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:01 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
omdat je zo corona onder controle krijgt, en natuurlijk begrijp ik dat we snakken naar onze vrijheid, het normale leven maar je moet er wel iets voor over hebben nu in tijden met een gevaarlijk virus
Ja, het zou me echt verbazen als de regering hun zin niet krijgt, hoor.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Je kan me wel belachelijk maken, maar ik acht die kans wel degelijk aannemelijk. We zullen het zien vanmiddag.
Ja, dat jij die kans aannemelijk acht geloof ik wel. Maar het slaat nergens op.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat niet heel zuiver. Door het op die manier aan te geven zeg e de bevolking wil 'redden' van het grote boze OMT om een huisverlaatverbod (4x woordwaaarde) te voorkomen en alleen maar een avondklok. Je zegt dan tegelijk ook tegen de bevolking: Als jullie stom doen over de avondklok kunnen we het nog zwaarder maken, dus doe maar gewoon mee.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:00 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat was ook in de vorige persco een argument, dus niet zo raar dat dat nu weer benoemd werd.
Niet weer deze onzin he.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:03 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Corona is al redelijk onder controle. we moeten onszelf ook niet alles aanpraten.. killer virus. het wordt behoorlijk opgeklopt.
Maar voegt het ook substantieel toe aan de besmettingscijfers?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:53 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Je praat jezelf tegen in deze post. Denk je echt dat mensen afstand gaan houden in winkels? Eerst altijd hun handen wassen voordat ze vanuit huis gaan en als ze weer thuis dan de winkel komen? Natuurlijk niet. Dus wat je er ook van vindt, een sluiting van winkels zorgt zeker wel voor minder contactmomenten.
Ik vind daar niets mis mee. Het doel was contactmomenten omlaag brengen, daar hadden ze twee middelen voor. Ik vind het niet gek dat je dan het andere middel als alternatief noemt als het ene middel niet mag/kan/whatever.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat niet heel zuiver. Door het op die manier aan te geven zeg e de bevolking wil 'redden' van het grote boze OMT om een huisverlaatverbod (4x woordwaaarde) te voorkomen en alleen maar een avondklok. Je zegt dan tegelijk ook tegen de bevolking: Als jullie stom doen over de avondklok kunnen we het nog zwaarder maken, dus doe maar gewoon mee.
Vind ik niet heel netjes eerlijk gezegd.
Maar zelfs al zou dat gebeuren heeft dat niets te maken met Rutte die even naar de plaatselijke rechter opbelt om de rechterlijke uitspraak van tafel te vegen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, het zou me echt verbazen als de regering hun zin niet krijgt, hoor.
Ik ben t met je eens dat ik ook verwacht dat de rechter voor de wens/druk van Rutte gaat zwichten. Er mss wel voor is uitgekozen ? Geen idee hoe dat werkt met welke rechter wat gaat doen in een spoedkwestie.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:57 schreef vosss het volgende:
Hopelijk zegt de rechter vanmiddag dat ze gewoon het hoger beroep af moeten wachten.
We zullen zien.
Er vallen mij toch een paar dingen op..quote:Grapperhaus: kabinet maakt spoedwet voor handhaven avondklok
Uiteindelijk is het ook geen kwestie van "de goeien tegen de slechten". Die Willem Engel is een fout figuur, maar Mark Rutte speelt ook een twijfelachtige rol. Er zijn geen superhelden in dit verhaalquote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vind ik niet heel netjes eerlijk gezegd.
Het kabinet gaat gewoon die avondklok er door drukken. Reken er maar op dat er achter de schermen nogal wat gelobbyd wordt.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, dat jij die kans aannemelijk acht geloof ik wel. Maar het slaat nergens op.
Ah, jij wil dus leven een land met dictators die niets geven om rechtspraak.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:53 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
nee wegwezen met dat viruswaarheid tuig, daarvoor is geen plek in NL
Hou toch gewoon op met dit soort posts joh.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ah, jij wil dus leven een land met dictators die niets geven om rechtspraak.
Myanmar, Noord Korea en China zijn jouw landen.
Als dit teruggedraaid wordt.. Wedden dat er op tafel komt dat de Rechtspraak onderdeel van VenJ is? Dat ze niet onpartijdig zijn enzo?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar zelfs al zou dat gebeuren heeft dat niets te maken met Rutte die even naar de plaatselijke rechter opbelt om de rechterlijke uitspraak van tafel te vegen.
Da's het mooie van een complottheorie. Het zijn altijd vergezochte redeneringen die niet falsifieerbaar zijn. En worden dan voor waar aangenomen tot het (niet te bewijzen) tegendeel bewezen is.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Het kabinet gaat gewoon die avondklok er door drukken. Reken er maar op dat er achter de schermen nogal wat gelobbyd wordt.
Mee eens, met als kanttekening dat ook het democratische proces op een juiste manier moet worden doorlopen. Er komt minachting voor de democratie uit zo'n persconferentie naar voren en dat kan ik moeilijk verkroppen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat die Rutte dezelfde aanpak van maart opnieuw probeerde uit te voeren in oktober, maar dat sloeg toen niet aan.
Ik ben groot voorstander van het opleggen van maatregelen om de pandemie te bestrijden, maar het is wel zo dat Rutte & co. nogal slordig zijn als het gaat om de juiste juridische stappen. Het is ook tweeslachtig. Aan de ene kant willen ze de steun van de tweede kamer bij het nemen van ingrijpende besluiten, maar aan de andere kant hebben ze geen geduld om de volledige procedure correct te bewandelen. Dat zaken soms een advies, dan weer een regel is helpt daarbij ook niet vind ik. Het komt over alsof ze maar wat aanrommelen, een conclusie die ook werd getrokken in het vernietigende rapport wat betreft de toeslagenaffaire.
rutte doctrine.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:57 schreef vosss het volgende:
We zullen zien.
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:05 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Er vallen mij toch een paar dingen op..
Demissionair en toch opnieuw een spoedwet maken dit keer voor het handhaven avondklok.
Demissionair een oproep doen een rechterlijke uitspraak te negeren.
Zojuist in de persco roepen dat de ziekenhuisopnames niet dalen maar stijgen?
Deze demissionaire regering begint ietwat dictatoriale trekjes te vertonen.
Ik weet nog niet wat ik er van vind
Ik ben niet voor of tegen een avondklok maar vind het gedrag van dit demissionair Rutte 3 toch wel twijfelachtig.
En dat het kabinet vervolgens ook in beroep mag gaan, net als iedere andere partij bij een geschil. Zonder dat daarbij op voorhand gedaan hoeft te worden dat het kabinet daarbij automatisch gelijk krijgt.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als dit teruggedraaid wordt.. Wedden dat er op tafel komt dat de Rechtspraak onderdeel van VenJ is? Dat ze niet onpartijdig zijn enzo?
Ik vind dat de voorzieningenrechter hier perfect heeft laten zien dat de rechtsstaat in Nederland goed werkt, dat het kabinet ook op zoiets groots en belangrijks teruggefloten kan worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |