Dat soort extreme claims, dat rechters bedreigd worden door het kabinet om een bepaalde uitspraak te doen, slaat echt helemaal nergens op. Zeker zonder enig bewijs en onderbouwing.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Je kan me wel belachelijk maken, maar ik acht die kans wel degelijk aannemelijk. We zullen het zien vanmiddag.
Ik heb zoiets van, als ze daarmee bluffen, heb dan ook de ballen om het door te zetten. Kom maar op.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:09 schreef Caland het volgende:
Vooral het schermen met 'ja het alternatief was een volledig verbod op naar buiten gaan' is ronduit walgelijk te noemen
Alleen slaat het als een tang op een varken. Want de rechter heeft de avondklok om procedurele redenen afgeschoten en niet vanwege de inhoud. Die zelfde procedureproblemen hadden natuurlijk ook gegolden voor een permanente avondklok.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:05 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik vind daar niets mis mee. Het doel was contactmomenten omlaag brengen, daar hadden ze twee middelen voor. Ik vind het niet gek dat je dan het andere middel als alternatief noemt als het ene middel niet mag/kan/whatever.
Dat verklaart echter de enorme stijging van het aantal ziekenhuisopnames niet.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In deze grafiek wordt bij black friday iets heel belangrijks vergeten. Het verruimen van het testbeleid. Je hoefde toen geen klachten meer te hebben om je te laten testen. Daarna zijn de besmettingen in cijfers direct snoeihard opgelopen. Heeft niets met black friday te maken, al wordt dat wel geïmpliceerd hier door het (moedwillig) weglaten van dat belangrijke gegeven.
Alsof men dat kan handhaven....quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:09 schreef Caland het volgende:
Vooral het schermen met 'ja het alternatief was een volledig verbod op naar buiten gaan' is ronduit walgelijk te noemen
Nee, dat is volkomen logisch en uit te leggen zelfs.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:09 schreef Caland het volgende:
Daar zal ook echt politiek draagvlak voor zijn. Gezien het gemak waarmee de avondklok er door kwamquote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:09 schreef Caland het volgende:
Ze willen nu geen gelijk. Ze willen nu die uitspraak naast zich neer leggen totdat het beroep behandeld is.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dat het kabinet vervolgens ook in beroep mag gaan, net als iedere andere partij bij een geschil. Zonder dat daarbij op voorhand gedaan hoeft te worden dat het kabinet daarbij automatisch gelijk krijgt.
Erg loze uitspraak inderdaad. Dat is al helemaal niet te handhaven.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:09 schreef Caland het volgende:
Nee, want het ene is een dringend advies, het andere niet.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alleen slaat het als een tang op een varken. Want de rechter heeft de avondklok om procedurele redenen afgeschoten en niet vanwege de inhoud. Die zelfde procedureproblemen hadden natuurlijk ook gegolden voor een permanente avondklok.
Angst inpraten.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:09 schreef Caland het volgende:
En ook dat is hun goed recht als daar wettelijke basis voor is.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Ze willen nu geen gelijk. Ze willen nu die uitspraak naast zich neer leggen totdat het beroep behandeld is.
Ik ook. Laat ze maar gewoon in beroep gaan, alles netjes wettelijk regelen en als het dan nog nodig blijkt de avondklok weer invoeren.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:11 schreef HPoi het volgende:
Let wel dit kabinet is demissionair, en dan nog zo standvastig vasthouden aan een onrechtmatig opgelegde avondklok....
Ik vind daar wat van.
14-daagse gemiddelde is een hele kleine daling nog, 7-daagse gemiddelde stagneert. Eens.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kwam deze tegen, en daarbij zie je bij het 7- en 14-daags gemiddelde toch echt een afvlakking ipv een daling.
[ afbeelding ]
Hoe is dat dan te verklaren?
Wat een fantastisch vals dilemma. Een waar schoolvoorbeeld.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:12 schreef Jojoke het volgende:
Eigenlijk is de keuze vrij simpel tijdens deze pandemie. Lever je tijdelijk vrijheid in om te zorgen dat er geen onnodige doden vallen of lever je niet tijdelijk vrijheid in waardoor er onnodige doden vallen. Voor mij een makkelijke keuze.
Over individuele maatregelen en hun verwachte effecten valt wel te discussiëren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |