abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198035896
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 14:37 schreef Twinkle20 het volgende:
Prachtig nieuws op deze memorabele dag dat ik officieel gediagnostiseerd ben met een corona burn out.

Al die mensen die zo voor het opleggen van die doorgeslagen maatregelen zijn, kunnen voorlopig opdraaien voor mijn ziektewet en alle rompslomp die daar nog uit voort zal vloeien.

We gaan geen golf van corona slachtoffers krijgen. We gaan een golf krijgen van mensen die er psychisch helemaal doorheen zitten. Good luck with that ^O^
Veel sterkte. Zouden ze door hebben dat ze een stille pandemie aan het creëeren zijn aan de hand van het corona overheidsbeleid? Maar dat is niet relevant, immers iedereen die geen corona heeft of krijgt is kerngezond in hun ogen en moeten nog even volhouden en op de tanden bijten. Ik ben inmiddels wel toe aan kronen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_198035899
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 14:41 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dus;

Kabinet: avondklok is nodig want modellen.
Iedereen: mimimiimi modellen zijn stom.

Rechter: Avondklok is niet nodig want uh ja uh eh oke.
Iedereen: Rechter _O_

:O :|W
Niet helemaal hè. Dit is hoe het was:

Kabinet: Avondklok is nodig want Britse variant
Grapperhaus iets later: Ja eh, nee, we kunnen geen resultaten van de avondklok zien, we kunnen wel iets zien van avondklok en bezoekbeperking, maar we kunnen die niet los van elkaar zien. We kunnen wel met zekerheid zeggen dat de avondklok niet niet werkt.
Demense: Wat de fuck? Hoe bedoel je niet niet werkt?

Rechter: Leuk idee die avondklok, maar dat had je niet via deze wet mogen doen. Dit had namelijk gewoon een wet moeten worden die door de tweede en eerste kamer is gegaan. Passen jullie dat even aan?
Demense: JAAAAAAA geen avondklok, rechtergoden!
Grapperhaus: Alternatief is een huisverlaatverbod
Demense: OH GOD NEE, DOE NORMAAL
Rutte: Modellen laten stijging zien

Demense: Rutte en Grapperhaus zijn stom!

Mooiste is, het is eindelijk een keer niet de schuld van de Jonge. Die zal wel blij zijn :P
  dinsdag 16 februari 2021 @ 14:51:08 #128
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198035913
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 14:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik kwam deze tegen, en daarbij zie je bij het 7- en 14-daags gemiddelde toch echt een afvlakking ipv een daling.
De cijfers van de afgelopen week zijn natuurlijk ook nogal warrig vanwege het winterse weer, dus het is lastig om te bepalen hoe we er nu echt voorstaan.
pi_198035915
Zo, weer genoeg negativiteit gelezen vandaag, op naar leukere oorden voor de rest van de dag O+
pi_198035917
die besmettingscijfers gaan nu wel drastisch omhoog dat weet je gewoon zonder strikte maatregelen
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
pi_198035921
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 14:47 schreef Red_85 het volgende:

De manier van maatregelen invoeren en omgaan met teruggefloten worden door de rechterlijke macht was al stuitend maar ligt nu echt aan het oppervlak. Out in the open.
Volledig mee eens. Je moet terughoudend zijn met gelegenheidswetgeving. Democratische processen zijn doorgaans traag en die traagheid heeft een functie. Zo kan bijvoorbeeld de controlerende macht haar werk doen. Ik vind het stuitend dat Rutte en Grapperhaus zich daar niet bewust van tonen. We hebben nu eenmaal geen dictatuur en dat hebben ze maar te accepteren. Waar schermde Rutte in het begin van de crisis ook alweer mee, de Nederlander die zich niets voor liet schrijven? Wat is er van die Rutte geworden?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198035926
En straks iedereen toch weer VVD stemmen. VVD is het schoolvoorbeeld van een partij aan het einde van de geschiedenis a la Fukuyama.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 16 februari 2021 @ 14:51:52 #133
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198035933
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 14:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik kwam deze tegen, en daarbij zie je bij het 7- en 14-daags gemiddelde toch echt een afvlakking ipv een daling.

[ afbeelding ]

Hoe is dat dan te verklaren?
We zitten onder het punt waar ik nog gewoon vrij in teamverband kon sporten, dit is toch het ultieme bewijs dat er geen avondklok nodig is?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198035944
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 14:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Volledig mee eens. Je moet terughoudend zijn met gelegenheidswetgeving. Democratische processen zijn doorgaans traag en die traagheid heeft een functie. Zo kan bijvoorbeeld de controlerende macht haar werk doen. Ik vind het stuitend dat Rutte en Grapperhaus zich daar niet bewust van tonen. We hebben nu eenmaal geen dictatuur en dat hebben ze maar te accepteren. Waar schermde Rutte in het begin van de crisis ook alweer mee, de Nederlander die zich niets voor liet schrijven? Wat is er van die Rutte geworden?
jammer eigenlijk, want mensen geven hier jammer genoeg teveel om vrijheid :'(
pi_198035947
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 14:46 schreef Tijn het volgende:
Dat vond het kabinet wat ver gaan en maakte er een avondklok van.
Is gewoon slechte verliezers gedrag en angst inpraten bij het volk.

Het is zichtbaar nu dat ze een beleid voeren van 'we doen maar wat' met een houding van 'wij bepalen'.

Dit omt-kabinet is gecorrumpeerd in hun eigen bubbel en nu zo eigenwijs geworden dat ze zelfs de rechtspraak uit het oog verliezen gezien hun aangekondigde handelingen en inspelen op angsten. Dit is gevaarlijk en ruikt naar dictatoriaal gedrag.

Daarvoor is geen plek in NL. Wegwezen met die gasten, nu.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 16 februari 2021 @ 14:53:07 #136
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198035956
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 14:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het is virusseizoen. Het is winter. Lockdowns doen marginaal iets. Hygiëne, afstand houden en social distancing is belangrijker. Winkels sluiten is kansloos.
Je praat jezelf tegen in deze post. Denk je echt dat mensen afstand gaan houden in winkels? Eerst altijd hun handen wassen voordat ze vanuit huis gaan en als ze weer thuis dan de winkel komen? Natuurlijk niet. Dus wat je er ook van vindt, een sluiting van winkels zorgt zeker wel voor minder contactmomenten.
pi_198035957
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 14:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Is gewoon slechte verliezers gedrag en angst inpraten bij het volk.

Het is zichtbaar nu dat ze een beleid voeren van 'we doen maar wat' met een houding van 'wij bepalen'.

Dit omt-kabinet is gecorrumpeerd in hun eigen bubbel en nu zo eigenwijs geworden dat ze zelfs de rechtspraak uit het oog verliezen gezien hun aangekondigde handelingen en inspelen op angsten. Dit is gevaarlijk en ruikt naar dictatoriaal gedrag.

Daarvoor is geen plek in NL. Wegwezen met die gasten, nu.
nee wegwezen met dat viruswaarheid tuig, daarvoor is geen plek in NL
  Moderator dinsdag 16 februari 2021 @ 14:53:42 #138
5428 crew  miss_sly
pi_198035961
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 14:51 schreef Tijn het volgende:

[..]

De cijfers van de afgelopen week zijn natuurlijk ook nogal warrig vanwege het winterse weer, dus het is lastig om te bepalen hoe we er nu echt voorstaan.
Zeker. De onzekere cijfers zijn vooral lager, natuuriljk, dus je zou dan toch zeker een daling moeten blijven zien als die er al is. Als die zelfs met de onzekere lagere cijfers niet te zien is, is er geen daling, lijkt me?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198035962
quote:
13s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 14:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Maar dat is niet relevant, immers iedereen die geen corona heeft of krijgt is kerngezond.
Daar lijkt het inderdaad steeds meer op qua redeneren. Alleen corona telt nog. Alsof door corona geen enkel andere shitzooi meer bestaat. Zorgelijk.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 14:53:44 #140
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198035963
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 14:51 schreef TheVoice4ever het volgende:
die besmettingscijfers gaan nu wel drastisch omhoog dat weet je gewoon zonder strikte maatregelen
Ja? Weet je dat gewoon? Ik heb nog steeds geen onderbouwing vanuit het kabinet gezien dat de avondklok überhaupt enig effect heeft.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198035967
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 14:50 schreef chratnox het volgende:

Mooiste is, het is eindelijk een keer niet de schuld van de Jonge. Die zal wel blij zijn :P
_O-
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 14:54:22 #142
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198035972
Feitelijk was die persco gewoon een:

Haha fuck jullie simpele burgertjes. We waren toch al bezig met een spoedwet zodat we dit soort flauwekul er zonder enig raadplegen van iets of iemand er doorheen kunnen drukken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198035973
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 14:53 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja? Weet je dat gewoon? Ik heb nog steeds geen onderbouwing vanuit het kabinet gezien dat de avondklok überhaupt enig effect heeft.
niet vanaf 21:00, nee

ik had eentje ingevoerd vanaf 18:00, dan had ie wel wat meer effect denk ik
  Moderator dinsdag 16 februari 2021 @ 14:54:54 #144
5428 crew  miss_sly
pi_198035980
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 14:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]

We zitten onder het punt waar ik nog gewoon vrij in teamverband kon sporten, dit is toch het ultieme bewijs dat er geen avondklok nodig is?
Dit gaat niet over de avondklok, maar over de cijfers.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 16 februari 2021 @ 14:54:59 #145
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198035982
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 14:46 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat heeft Ferd toch net staan uitleggen? Het OMT maakte zich grote zorgen en kwam met vergaande adviezen, o.a. het opleggen van een "echte lockdown", oftewel een algemeen straatverbod. Niemand meer de deur uit, uitzonderingen daargelaten. Dat vond het kabinet wat ver gaan en maakte er een avondklok van.
Als je de OMT-adviezen erop naslaat, klopt die lezing alleen niet.

quote:
Het OMT ziet momenteel geen aanleiding de lockdown aan te scherpen, behoudens alle mogelijkheden aan te grijpen (in de handhaving, communicatie, etc.) om de huidige maatregelen ook stipt opvolging te laten krijgen. Het OMT adviseert wel gerichte aanvullende maatregelen te nemen voor het tegengaan van bijeenkomsten van (grote) groepen jongeren.

....

Het OMT adviseert om gerichte maatregelen te nemen om zulke samenkomsten van jongeren tegen te gaan, in afwachting van een gunstiger epidemiologische situatie. Dit doel zou op meerdere wijzen gerealiseerd kunnen worden; in landen om ons heen heeft men in dit verband wel gekozen voor het instellen van een avondklok, maar alternatieven zouden wellicht mogelijk zijn. Wij verwijzen naar de eerdere adviezen hieromtrent gegeven naar aanleiding van OMT-78 en OMT-80 (d.d. 28 september en 2 november, respectievelijk).
https://www.rijksoverheid(...)01/13/95e-omt-advies
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_198035986
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 14:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Kabinet + GL heeft genoeg in de EK
Daarom mijn vraag ook. Interessant om te weten. Want gaat GL nu wel mee met deze uitspraak in het achterhoofd? Gaan zij zich ook willen branden aan deze hete aardappel?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198035988
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 14:54 schreef TheVoice4ever het volgende:

[..]

niet vanaf 21:00, nee

ik had eentje ingevoerd vanaf 18:00, dan had ie wel wat meer effect denk ik
nog andere briljante ideeen?
wat zou je nog meer invoeren.
pi_198035993
Zouden ME-pelotons inclusies waterkanon al klaarstaan?
  dinsdag 16 februari 2021 @ 14:56:25 #149
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198036007
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 14:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er is geen bewijs dat de avondklok werkt.
Wellicht geen bewijs in de wetenschappelijke definitie van bewijs, maar het is natuurlijk nogal logisch dat het aantal contactmomenten en bewegingen minder wordt door de avondklok.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 14:56:52 #150
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198036011
Als ik het woord noodtoestand hoor dan denk ik aan de noodtoestand waarin we NU verkeren en die is veroorzaakt door de overdreven coronamaatregelen.

Ik heb niet niet de indruk dat corona zelf nog voor zoveel nood zorgt/gaat zorgen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')