Die kunnen nog meerdere malen in hoger beroep.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:38 schreef Pvt.Webster het volgende:
En al die uitgedeelde boetes? Gaat de Staat in hoger beroep of wat kunnen ze nog doen?
Waarom de verantwoordelijke berechten?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:39 schreef Stoorzendert het volgende:
Als de invoer onwettelijk was, dan ga ik er vanuit dat alle boetes ook worden kwijtgescholden? En degene verantwoordelijk voor de invoering berecht worden?
Opzettelijk misbruik van de spoedwet. "De rechter oordeelt nu echter dat bij de invoering van de avondklok geen sprake was van de bijzondere spoedeisendheid. Diens redenering: al vóór de invoering van de avondklok was er vaker over gesproken als mogelijkheid. Zoveel spoed was er dus niet, aldus de rechter."quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom de verantwoordelijke berechten?
Voor welk strafbaar feit?
Dan moeten ze dat binnen 10 uur doen en ook nog eens door de TK en EK loodsen... lijkt me vrij lastig.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:42 schreef MichaelScott het volgende:
Zou niet te vroeg juichen, in het verleden heeft men er al vaker voor gekozen de wet aan te passen na de uitspraak van een rechter.
Die avondklok blijft gewoon zolang Jaap het nodig vindt.
En dat is in dit geval ook precies de boodschap van de rechter, daar waar het eerder nog heel erg schuurde. Administratiekosten bij boetes was zo'n leuke.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:42 schreef MichaelScott het volgende:
Zou niet te vroeg juichen, in het verleden heeft men er al vaker voor gekozen de wet aan te passen na de uitspraak van een rechter.
Die avondklok blijft gewoon zolang Jaap het nodig vindt.
Uiteraard, de kutburger moet niet gaan denken dat Hugo de Jonge geen idee heeft waar die mee bezig isquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Nou, eens even kijken met welk plakbandje de regering dit gaat plakken. Ik geloof vooralsnog niet zonder meer dat dit gezichtsverlies zomaar geaccepteerd gaat worden.
Donequote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:49 schreef Zipportal het volgende:
User @:GGMM mag dit topic alvast reeksen. Dan krijg je ook een like.
Maar volgens welke wet is dat strafbaar?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:45 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Opzettelijk misbruik van de spoedwet. "De rechter oordeelt nu echter dat bij de invoering van de avondklok geen sprake was van de bijzondere spoedeisendheid. Diens redenering: al vóór de invoering van de avondklok was er vaker over gesproken als mogelijkheid. Zoveel spoed was er dus niet, aldus de rechter."
En ja, ze wisten dat ze fout zaten.
wat een onzin.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:45 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Opzettelijk misbruik van de spoedwet. "De rechter oordeelt nu echter dat bij de invoering van de avondklok geen sprake was van de bijzondere spoedeisendheid. Diens redenering: al vóór de invoering van de avondklok was er vaker over gesproken als mogelijkheid. Zoveel spoed was er dus niet, aldus de rechter."
En ja, ze wisten dat ze fout zaten.
We lopen al een jaar tegen wetten aan die snel ageren op het virus belemmeren. Dus dat de wet hier ook een belemmering vormt is niet zo vreemd.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:51 schreef Pvt.Webster het volgende:
Toch wel goed dat zo`n groep daar een zaak over aanspant.
Natuurlijk zit er ook veel ongein tussen, maar zonder dat soort lui was dit dus niet eens bekend.
Volgens mij gingen wij er hier ook vanuit dat het gewoon mocht toch?
Goede onderbouwing wel.quote:
Mwoah, als ik het goed lees zou dit normaal via 1e en 2e kamer moeten lopen, tenzij spoed. Daar is gerechtelijk te zien wel wat voor te zeggenquote:
Ach, de cijfers dalen nog steeds, de volgens Rutte "onvermijdelijke" derde golf is er nog steeds niet, de Britse variant die een aantal weken geleden al een aandeel van 2/3 heeft nog steeds geen grote impact (iig niet de impact die werd gepresenteerd)... misschien wordt het net als in Duitsland wel wat te negatief gebracht door de regering en het RIVM?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:52 schreef mother_mercury het volgende:
Dus avondklok mag niet, dus overige maatregelen blijven langer van kracht. Bedankt!
Prima. Ik ben het verder ook wel eens met de rechter hierin.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:54 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Mwoah, als ik het goed lees zou dit normaal via 1e en 2e kamer moeten lopen, tenzij spoed. Daar is gerechtelijk te zien wel wat voor te zeggen
De argumentatie achter de avondklok ging ook niet verder dan onderbuikgevoelens en probeersels. Terecht dat het wordt opgeheven.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
We lopen al een jaar tegen wetten aan die snel ageren op het virus belemmeren. Dus dat de wet hier ook een belemmering vormt is niet zo vreemd.
Nu juicht iedereen omdat dit een gehate maatregel is, bij andere maatregelen werd de overheid verguisd omdat ze die niet,vof niet snel genoeg konden invoeren...
Het OMT is slechts een adviesorgaan, de regering en de Kamers moeten echter wel kijken of dit geoorloofd is. Daar is het wel totaal fout gegaan naar nu blijkt. Die mag je best verantwoordelijk houden hiervoor.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:57 schreef Adames het volgende:
[..]
Prima. Ik ben het verder ook wel eens met de rechter hierin.
Maar om het opzettelijk misbruik te noemen van het OMT waarvoor ze vervolgd zouden moeten worden is ook totaal ridicuul.
Zij dachten dat de onvoorspelbaarheid van een pandemie in combinatie met zeer snel oplopende cijfers van een nieuwe variant een maatregel in deze spoedwet rechtvaardigde in plaats van het reguliere proces te doorlopen. Een rechter oordeelt van niet.
Hmm ja, ik vind het ook veel te vroeg om over vervolgen te praatten.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:57 schreef Adames het volgende:
[..]
Prima. Ik ben het verder ook wel eens met de rechter hierin.
Maar om het opzettelijk misbruik te noemen van het OMT waarvoor ze vervolgd zouden moeten worden is ook totaal ridicuul.
Zij dachten dat de onvoorspelbaarheid van een pandemie in combinatie met zeer snel oplopende cijfers van een nieuwe variant een maatregel in deze spoedwet rechtvaardigde in plaats van het reguliere proces te doorlopen. Een rechter oordeelt van niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |