abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198029265
quote:
19s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 09:24 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik vind het een hele vervelende discussietechniek door elke vraag met een wedervraag te beantwoorden vooral omdat je best weet wat ik bedoel.
Het zijn geen wedervragen op vragen.
Jij stelt iets en de ander stelt daar een vraag over, en daarna een vervolgvraag op je antwoord.
En de vraag is legitiem: welk belang hebben ze bij het bang maken van het volk?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Moderator dinsdag 16 februari 2021 @ 09:31:50 #177
5428 crew  miss_sly
pi_198029267
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 09:25 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Zij hebben hun doel al bereikt door De Jonge te chanteren via de media.
Wellicht.
Ik vind dat persoonlijk een ietwat zure invulling, maar misschien heb je gelijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 16 februari 2021 @ 09:32:57 #178
5428 crew  miss_sly
pi_198029283
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 09:25 schreef zalkc het volgende:

[..]

Misschien is dat het probleem, de boodschap van Jaap wordt niet vertaald. Dus gaan mensen gewoon naar Jaap luisteren want H&R voegen niks aan de boodschap toe.
Ik denk zeker dat een betere, andere communicatie een groot verschil kan maken. Ik snap ook niet zo goed dat er nog niet een advies ligt om het anders te doen. Daar zou veel mee gewonnen kunnen worden, denk ik.
pi_198029290
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 09:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, dat weet ik niet.
Waarom zouden ze mensen bang willen maken en zich laten conformeren aan de regels? Anders dan dat ze denken dat dat noodzakelijk is in de huidige crisis?
Elke regering wil een braaf en volgzaam volk hebben. grof gezegd: bek houden en vijfentwintig verschillende soorten belastingen betalen, waar niemand ooit voor getekend heeft.
Als je 15 jaar bent krijg je een BSN toegestuurd, zodat je met je krantenwijk al aan belasting kan wennen.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 09:33:30 #180
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198029293
quote:

[..]

Nee, dat weet ik niet.
Waarom zouden ze mensen bang willen maken en zich laten conformeren aan de regels? Anders dan dat ze denken dat dat noodzakelijk is in de huidige crisis?
Zo gauw je de oversteek maakt van wetenschap naar beleid, dan komen politieke overwegingen om de hoek kijken. In de politiek is angst een factor van belang, maar kan het ook gebeuren dat de maatschappelijk meest wenselijke optie niet de politiek meest wenselijke optie is en om die reden dus ook niet wordt gekozen. De Jonge is politiek, het RIVM is wetenschap. OMT-types in de media begeven zich op het grensvlak, en vooral die moeten dus oppassen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198029303
OMG

https://news-sky-com.cdn.(...)&utm_medium=referral

Serieus, lees dit, en vertel me nog steeds dat ze social distancing niet permanent willen maken!

Ik zei toch dat die godvergeten doem experts in UK dat willen? En nu heult Johnson er dus ook al mee!

Omg ik wil echt niet zo leven de rest van mn bestaan!

Serieus, als je dit leest, hoe kan je dan nog vertrouwen erin hebben dat de beperkingen ooit nog weg gaan?
#WeesGeenWhales
pi_198029314
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 09:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Lees je wel eens in het Zweden-topic? DrParsifal geeft een mooie uitleg bij hoe et er in Zweden aan toegaat. Dat is niet de heilige graal zoals sommigen hier dat wensen te zien.
Klopt, maar mensen zien het graag zwart-wit.
Andere landen die wat soepeler zijn moeten gewoon compleet in elkaar zijn gestort door het virus, anders hebben de maatregelen in Nederland geen legitimiteit.
  Moderator dinsdag 16 februari 2021 @ 09:35:28 #183
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_198029322
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 09:33 schreef eragon2890 het volgende:
OMG

Serieus, lees dit, en vertel me nog steeds dat ze social distancing niet permanent willen maken!

Ik zei toch dat die godvergeten doem experts in UK dat willen? En nu heult Johnson er dus ook al mee!

Serieus, als je dit leest, hoe kan je dan nog vertrouwen erin hebben dat de beperkingen ooit nog weg gaan?
Brexit _O_
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_198029324
quote:
OMG

ze proberen ons even uit om het later toch in te voeren. mensen kunnen dit niet verdragen, we worden strak robotten.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 09:36:10 #185
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198029332
quote:

[..]

Nee, dat weet ik niet.
Omdat men misschien denkt dat dat als enige werkt. maar waar we in maart vorig jaar wel bang waren voor het onbekende werkt die tactiek nu niet meer, en daarom snappen veel mensen niet waarom het RIVM die tactiek nog wel lijkt te gebruiken door heel vaak doom and gloom te verkondigen. Begrijpelijk? misschien; het is misschien niet hun taak om mooi weer te spelen maar na 6 weken kunnen we toch wel concluderen dat die Britse variant toch niet zo verschrikkelijk is als (ook) het RIVM ons deed geloven. En daarom rijst hier dan de vraag hoe zo'n Timen van het RIVM dit vanmiddag blijkbaar gaat brengen.
Where law ends, tyrrany begins.
  Moderator dinsdag 16 februari 2021 @ 09:36:25 #186
5428 crew  miss_sly
pi_198029336
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 09:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik acht het zelfs zeer waarschijnlijk dat de modellen kloppen, daarvoor heb ik de wetenschappers bij het RIVM hoog genoeg zitten. De gegevens die in het model gestopt worden zijn gewoon veel te onzeker. Min of meer gedwongen door de omstandigheden wordt men geacht conclusies te trekken die eigenlijk helemaal niet kunnen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 09:28 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik geloof ook absoluut wel dat de modellen kloppen hoor, maar wat jij ook al paar keer genoemd hebt, als je parameters aan een model voert die al afwijken van de realiteit, gaat er nooit een 100% goede uitkomst uitkomen. Zeker niet als parameters een onzekerheidsfactor hebben van 50%
Het zijn wel de parameters waar ze het mee moeten doen, toch? Dat is het nadeel van dit hele gebeuren: je weet niet altijd alles precies en op het juiste moment, dus heb je niet anders dan onvoldoende gegevens en veel onzekerheid om toch mee naar de toekomst te kijken. Je wil immers ook niet dat ze dat niet doen, want de kans dat we dan grote problemen krijgen, is behoorlijk aanwezig.
pi_198029353
quote:

[..]

Nee, dat weet ik niet.
Expertblindness.

quote:
Rond begin april werd al steeds meer duidelijk over de verspreidingsvormen van het virus en ook dat de sterftekans als je besmet werd veel kleiner was dan de WHO aanvankelijk had gezegd. En ook dat mensen onder de 45 jaar vrijwel geen risico liepen om aan de ziekte dood te gaan en de kans bij mensen tussen de 55 en 70 vrij klein was.
Maar dat leidde op geen enkele manier tot een verandering in de standpunten van het overgrote deel der burgers. En dat kwam door hetgeen Desmet beschrijft als expert blindness. Alle betrokkenen van RIVM en OMT bleven maar benadrukken hoe groot de risico’s waren om besmet te worden. En ook toen de aantallen in de richting van nul daalden, bleven ze maar waarschuwen voor een tweede golf. Toen na Hemelvaartsdag, waar door het mooie weer, velen naar buiten gingen en zich weinig aantrokken van de maatregelen, er geen stijging van besmettingen volgde, was dat voor die experts niet de reden om te constateren dat buiten zeer weinig risico gaf. Maar op een onnavolgbare wijze werd toch weer gewaarschuwd voor gevaar. En kondigde Burgemeester Bruls hardere maatregelen aan voor in de zomer, want mensen hielden zich niet aan de voorschriften.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_198029368
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 09:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

Het zijn wel de parameters waar ze het mee moeten doen, toch? Dat is het nadeel van dit hele gebeuren: je weet niet altijd alles precies en op het juiste moment, dus heb je niet anders dan onvoldoende gegevens en veel onzekerheid om toch mee naar de toekomst te kijken. Je wil immers ook niet dat ze dat niet doen, want de kans dat we dan grote problemen krijgen, is behoorlijk aanwezig.
Een belangrijk onderdeel van een model is dat je het blijft toetsen aan de werkelijkheid. Op het moment dat er iets mis lijkt te zijn met het model (dat het niet uitkomt) kun je ervoor kiezen je model bij te werken aan de nieuwe werkelijkheid of kun je ervoor kiezen vast te houden aan het model en te zeggen: De rest klopt niet.

Het model wat hiervoor gebruikt wordt kent een ontzettend grote onzekerheidsmarge en is al meerdere malen aangepast. Beleid is echter nog steeds op het originele model gemaakt, en wordt telkens op dit model herhaald.

Dat houdt dus in dat we nu hele zware maatregelen hebben en misschien wel verkiezingen uitstellen op basis van een model wat alle kanten op kan. We kunnen volgende maand code zwart hebben, maar we kunnen ook lege ziekenhuizen hebben.
  Moderator dinsdag 16 februari 2021 @ 09:39:42 #189
5428 crew  miss_sly
pi_198029370
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 09:33 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Elke regering wil een braaf en volgzaam volk hebben. grof gezegd: bek houden en vijfentwintig verschillende soorten belastingen betalen, waar niemand ooit voor getekend heeft.
Als je 15 jaar bent krijg je een BSN toegestuurd, zodat je met je krantenwijk al aan belasting kan wennen.
Misschien willen ze wel braaf en volgzaam, hoewel ik daar oprecht aan twijfel.
Maar om belastingbetalers te hebben, zul je ook een goedlopende economie moeten hebben. En de belasting wordt dan ook weer gebruikt om die belastingbetalers allerlei faciliteiten te geven (geven is uiteraard niet het juiste woord als je er iets wordt gedaan met geld dat je er zelf voor hebt betaald, maar je snapt vast wat ik bedoel).
pi_198029375
Huh, wat?

https://schie.nu/nieuws/1(...)d-tegen-de-regels-in

Maar als jullie álle medewerkers inenten dan moeten andere langer wachten, er is nu eenmaal schaarste. Ben de Koning: 'Die schaarste valt wel mee hè?!! Ga maar eens kijken op het vliegveld. Vorig weekend waren er nog 2000 over...Of we ze er alsjeblieft van af konden helpen'.

?!
pi_198029384
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 09:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Expertblindness.
[..]

En toen kwam er inderdaad een tweede golf.
pi_198029392
quote:

[..]

Lees je wel eens in het Zweden-topic? DrParsifal geeft een mooie uitleg bij hoe et er in Zweden aan toegaat. Dat is niet de heilige graal zoals sommigen hier dat wensen te zien.
Zeker, en mijn mening daarover is dat dat ontzettend opgeklopt wordt. In Zweden zijn vooral veel dringende adviezen, kan men gewoon winkelen of naar het restaurant. De leefbaarheid is daar 10x beter dan in NL. De situatie in Zweden wordt aan alle kanten geframed. Iedere aanscherping aan maatregelen wordt in de media bijvoorbeeld groot uitvergroot om vooral een vals beeld te laten schetsen dat de coronacrisis beteugelen zonder maatregelen/verplichting en slechts met dringende adviezen uit den boze is.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator dinsdag 16 februari 2021 @ 09:41:46 #193
5428 crew  miss_sly
pi_198029397
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 09:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zo gauw je de oversteek maakt van wetenschap naar beleid, dan komen politieke overwegingen om de hoek kijken. In de politiek is angst een factor van belang, maar kan het ook gebeuren dat de maatschappelijk meest wenselijke optie niet de politiek meest wenselijke optie is en om die reden dus ook niet wordt gekozen. De Jonge is politiek, het RIVM is wetenschap. OMT-types in de media begeven zich op het grensvlak, en vooral die moeten dus oppassen.
Ik snap wat je zegt, en ik ben het daar deels zeker mee eens. Ik snap alleen niet hoe dat een antwoord is op de vraag waarom ze mensen bang willen maken, behalve omdat ze denken dat het in de huidige crisis van belang is om te zorgen dat men zich aan de regels houdt en de boel niet gierend uit de klauwen loopt.
pi_198029399
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 09:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Expertblindness.
[..]

Expert blindness is toch wat anders...
pi_198029404
quote:
OMG

Foreseeable future != permanent ;)
  dinsdag 16 februari 2021 @ 09:42:04 #196
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198029405
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 09:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

Klopt, dit is waarmee er gewerkt moet worden. De vraag die je je dus moet stellen is of voorspellingen die zulke grote onzekerheidsmarges hebben wel een rechtvaardiging zijn voor beleid met zulke verstrekkende gevolgen. Zeker als er al een tijdje achter elkaar blijkt dat de eerdere voorspellingen op dit specifieke punt, namelijk de ontwikkeling van de Britse golf, niet blijken te kloppen.

En dat is, uiteraard, niet aan het RIVM maar aan de beleidsmakers. Maar die doen dat dus niet, die pakken het zwartste scenario en gebruiken dat als argument voor een eindeloze lockdown.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator dinsdag 16 februari 2021 @ 09:42:22 #197
5428 crew  miss_sly
pi_198029411
quote:
OMG

Ze willen social distancing niet permanent maken.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 09:43:08 #198
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198029423
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 09:28 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik geloof ook absoluut wel dat de modellen kloppen hoor, maar wat jij ook al paar keer genoemd hebt, als je parameters aan een model voert die al afwijken van de realiteit, gaat er nooit een 100% goede uitkomst uitkomen. Zeker niet als parameters een onzekerheidsfactor hebben van 50%
Als een model een onzekerheid oplevert van tussen de 500 en 170000 besmettingen per dag, ja dan kun je het eigenlijk geen voorspelling meer noemen, dan is de bandbreedte zooo ontzettend groot, dat je net zo goed een natte vinger in de lucht kunt steken.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198029430
quote:

[..]

Ik zie weinig mensen Zweden de heilige graal noemen. Dat is ook een vrij goedkope frame want daarmee kun je elke discussie over Zweden meteen doodslaan met mensen die het wat genuanceerder zien.
pi_198029437
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 09:42 schreef chratnox het volgende:

[..]

Foreseeable future != permanent ;)
En al zou het zo zijn, geen mens die zich daar aan gaat houden zodra de seinen op groen staan en de normaliteitstrein begint te rijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')