In het VK wel, gevolgd door Ierland, verticale stijging van corona gevallen, met als gevolg drastischer maatregelen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 08:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is in die landen niet flink uit de hand gelopen. In ieder geval niet op de manier zoals veel doemprofeten hier voorspellen wanneer we flink versoepelen.
Moet dan het sarcasme niet op de juiste plek gericht worden. Natuurlijk zijn die opmerkingen over de Britse variant en een derde golf niet fijn om te horen, maar ze vrezen daar echt voor. En we hebben toch ook gezien vorig jaar dat wat ze verwachten toch ook wel uit kan komen?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 09:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oh, ze zal dat ongetwijfeld zeggen in de overtuiging dat het zo is, en met de beste bedoelingen. Maar het is wel symptomatisch voor een wel erg eenzijdige benadering. Nu is dat vanuit het RIVM misschien nog wel begrijpelijk, maar helaas gaan journalisten en politici daar ook mee aan de haal.
Die kan dus zo de politiek inquote:Op dinsdag 16 februari 2021 09:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gaat ze weer een hele hoop woorden gebruiken en eigenlijk niks te melden hebben.
Op basis waarvan dan? We moeten dit al sinds eind december horen en nog steeds is er niets wat erop wijst dat dit een groot probleem is. Wat ze ons wel telkens doen geloven. Dat grenst aan bangmakerij.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 09:10 schreef miss_sly het volgende:
Natuurlijk zijn die opmerkingen over de Britse variant en een derde golf niet fijn om te horen, maar ze vrezen daar echt voor.
Vooral groooote zorgen over de testbereidheid, want Nederland was te druk met schaatsen...quote:Op dinsdag 16 februari 2021 08:57 schreef Oliver23 het volgende:
Benieuwd wat Aura Timen van het RIVM te zeggen heeft vanmiddag tegen de pers als de dalende weekcijfers weer bekend worden gemaakt.
Gokje:
1) Ondanks de dalingen zien we de opkomst van de Britse variant groter worden
2) Ondanks de dalingen zien we meer gevallen van de Z-Afrikaanse en Braziliaanse variant
3) Nederlanders laten zich minder testen dan voorheen
4) Versoepelingen zijn absoluut nog niet mogelijk, want over twee weken komt de Derde Golf
Als blijkt dat De Jonge of het AD het klakkeloos over blijken te nemen, en het beleid verder gebaseerd wordt op voorspellingen die al twee maanden niet uit blijven komen, dan moet daar inderdaad het cynisme op worden gericht, dat ben ik met je eens. Het RIVM doet in principe zijn werk, al moet ook die organisatie zich bewust blijven van de impact van zijn woorden. Al houden die het meestal behoorlijk technisch - in tegenstelling tot de Gommersen en Kuipersen die zich ook nadrukkelijk in de media met het beleid bemoeien terwijl ze daar helemaal niet over gaan.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 09:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Moet dan het sarcasme niet op de juiste plek gericht worden. Natuurlijk zijn die opmerkingen over de Britse variant en een derde golf niet fijn om te horen, maar ze vrezen daar echt voor. En we hebben toch ook gezien vorig jaar dat wat ze verwachten toch ook wel uit kan komen?
Lees je wel eens in het Zweden-topic? DrParsifal geeft een mooie uitleg bij hoe et er in Zweden aan toegaat. Dat is niet de heilige graal zoals sommigen hier dat wensen te zien.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 00:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En wie ben jij om dat criterium te bepalen? Sommige dingen moeten we het gewoon over hebben, ergens klopt er iets niet in de doemdenkerij van alles loslaten = een totale collapse van de zorg. Er zijn legio voorbeelden van landen waar er weinig tot geen maatregelen zijn en er geen totale collapse van de zorg is, terwijl dat een gegeven zou moeten zijn volgens users hier.
Nee, derdegolfoorlog.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 09:04 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De massale rellen en protesten die dan onstaan kunnen de boeken in als de Derde Golfoorlog
Waarom zouden ze ons bang willen maken?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 09:13 schreef Gunner het volgende:
[..]
Op basis waarvan dan? We moeten dit al sinds eind december horen en nog steeds is er niets wat erop wijst dat dit een groot probleem is. Wat ze ons wel telkens doen geloven. Dat grenst aan bangmakerij.
Kuipers en Gommers zijn een stuk rustiger op het moment, volgens mij. Wellicht dat zij toch ook wat meer zijn gaan inzien dat het niet helemaal lekker ging met hun duiding van maatregelen etc. en dat niet hun taak is.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 09:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als blijkt dat De Jonge of het AD het klakkeloos over blijken te nemen, en het beleid verder gebaseerd wordt op voorspellingen die al twee maanden niet uit blijven komen, dan moet daar inderdaad het cynisme op worden gericht, dat ben ik met je eens. Het RIVM doet in principe zijn werk, al moet ook die organisatie zich bewust blijven van de impact van zijn woorden. Al houden die het meestal behoorlijk technisch - in tegenstelling tot de Gommersen en Kuipersen die zich ook nadrukkelijk in de media met het beleid bemoeien terwijl ze daar helemaal niet over gaan.
De communicatie is eigenlijk om te janken, in plaats van dat Jaap heel blij vertelt dat het percentage Brits lager was dan eerst verwacht en de besmettelijkheid met het huidige pakket redelijk onder controle blijft, gaat hij gewoon verder met de doom and gloom over de derde golf.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 09:13 schreef Gunner het volgende:
[..]
Op basis waarvan dan? We moeten dit al sinds eind december horen en nog steeds is er niets wat erop wijst dat dit een groot probleem is. Wat ze ons wel telkens doen geloven. Dat grenst aan bangmakerij.
Angst kan een goede motivator zijn om mensen aan regels te laten conformeren.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 09:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom zouden ze ons bang willen maken?
En waarom zouden ze willen dat mensen zich aan de regels conformeren?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 09:19 schreef Gunner het volgende:
[..]
Angst kan een goede motivator zijn om mensen aan regels te laten conformeren.
Het is niet Jaaps taak om dat te doen. Jaap moet feitelijk informeren, en dat is wat hij doet.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 09:19 schreef zalkc het volgende:
[..]
De communicatie is eigenlijk om te janken, in plaats van dat Jaap heel blij vertelt dat het percentage Brits lager was dan eerst verwacht en de besmettelijkheid met het huidige pakket redelijk onder controle blijft, gaat hij gewoon verder met de doom and gloom over de derde golf.
Als hij het had gebracht als, "door ieders inspanning lijken we de derde golf voor ons uit te duwen en is het risico op code zwart af genomen, als we de komende tijd hier nog aan vasthouden dan is de kans aanwezig dat we hem compleet afwenden" klinkt heel wat beter als, ""we moeten nog even 2 weken wachten totdat we de opbouw van de derde golf gaan terugzien"
maar ik ben er niet op afgestudeerd
Ik vind het een hele vervelende discussietechniek door elke vraag met een wedervraag te beantwoorden vooral omdat je best weet wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 09:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En waarom zouden ze willen dat mensen zich aan de regels conformeren?
De doelpalen worden alvast gewoon weer verzet.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 09:15 schreef popje het volgende:
[..]
Vooral groooote zorgen over de testbereidheid, want Nederland was te druk met schaatsen...
Zij hebben hun doel al bereikt door De Jonge te chanteren via de media.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 09:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kuipers en Gommers zijn een stuk rustiger op het moment, volgens mij. Wellicht dat zij toch ook wat meer zijn gaan inzien dat het niet helemaal lekker ging met hun duiding van maatregelen etc. en dat niet hun taak is.
Misschien is dat het probleem, de boodschap van Jaap wordt niet vertaald. Dus gaan mensen gewoon naar Jaap luisteren want H&R voegen niks aan de boodschap toe.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 09:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is niet Jaaps taak om dat te doen. Jaap moet feitelijk informeren, en dat is wat hij doet.
Het is aan het kabinet om dat op een manier te communiceren die constructief is. Daar faalt men.
Ik acht het zelfs zeer waarschijnlijk dat de modellen kloppen, daarvoor heb ik de wetenschappers bij het RIVM hoog genoeg zitten. De gegevens die in het model gestopt worden zijn gewoon veel te onzeker. Min of meer gedwongen door de omstandigheden wordt men geacht conclusies te trekken die eigenlijk helemaal niet kunnen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 09:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De doelpalen worden alvast gewoon weer verzet.
De voorspellingen komen (nog) niet uit, dus wordt het nu om mogelijk gezichtsverlies te leiden het alvast over een andere boeg gegooid.
* Ik zeg niet de modellen niet kloppen, maar het is wel opvallend dat het nu ineens de testbereidheid is.
Ik vind het juist goede vragen, een deel van Nederland papegaait allerlei nieuws over dat Corona helemaal niet zo erg is etc maar niemand wil openlijk toegeven dat ze daarmee eigenlijk geloven in complottheorieėn. Je zegt daarmee namelijk indirect dat je de gehele regering, het RIVM, de GGD en ziekenhuizen van een verborgen agenda verdenkt.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 09:24 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik vind het een hele vervelende discussietechniek door elke vraag met een wedervraag te beantwoorden vooral omdat je best weet wat ik bedoel.
Nee, het is juist belangrijk dat de test bereidheid hoog blijft.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 09:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De doelpalen worden alvast gewoon weer verzet.
De voorspellingen komen (nog) niet uit, dus wordt het nu om mogelijk gezichtsverlies te leiden het alvast over een andere boeg gegooid.
* Ik zeg niet de modellen niet kloppen, maar het is wel opvallend dat het nu ineens de testbereidheid is.
Ik geloof ook absoluut wel dat de modellen kloppen hoor, maar wat jij ook al paar keer genoemd hebt, als je parameters aan een model voert die al afwijken van de realiteit, gaat er nooit een 100% goede uitkomst uitkomen. Zeker niet als parameters een onzekerheidsfactor hebben van 50%quote:Op dinsdag 16 februari 2021 09:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik acht het zelfs zeer waarschijnlijk dat de modellen kloppen, daarvoor heb ik de wetenschappers bij het RIVM hoog genoeg zitten. De gegevens die in het model gestopt worden zijn gewoon veel te onzeker. Min of meer gedwongen door de omstandigheden wordt men geacht conclusies te trekken die eigenlijk helemaal niet kunnen.
Nee, dat weet ik niet.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 09:24 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik vind het een hele vervelende discussietechniek door elke vraag met een wedervraag te beantwoorden vooral omdat je best weet wat ik bedoel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |