Ja en als het dan stijgt is het weer de britse variant die eindelijk toe slaat.quote:Op zondag 14 februari 2021 23:25 schreef popje het volgende:
[..]
Zou dan de avondklok niet nog verlengd moeten worden omdat de middelbare scholen opengaan en ze het effect van de lagere scholen niet hebben kunnen meten door het ijs/vakantie?
Zo zit ik er de hele tijd in. Als je er van uitgaat dat het niks wordt, valt het altijd meequote:Op zondag 14 februari 2021 23:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar goed heb me mentaal al ingesteld op deze situatie tot mei. Mocht het ineens beter gaan is het alleen maar mooi meegenomen.
De griep is anders vermist sinds de covid maatregelen.quote:Op zondag 14 februari 2021 23:29 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
mondkapjes werken niet..
1,5 meter is totale onzin.. en een utopie.. dat niemand binnen anderhalf meter begeeft. Ja misschien helpt het ergens.. Maar goed onzin maatregel.
Al die maatregelen het is allemaal arbitrair en onzin.
Het werkt hier en daar wat.
Maar het grote geheel in europa en dezelfde klimaten?
Maakt allemaal geen bal uit. virus is er tijdens het griepseizoen..
Leuk de ene maatregel in het ene land of de andere maatregel daar.
Uiteindelijk verdingt niks het virus. en gaat het met golven,..
Gek genoeg net als de griep..
Het is allemaal een beetje bullshit..
Als we hier geen mondkpajes hadden.. Dan hadden we ook gewoon nog een pandemie of epidemie hoor.
Laten we nou niet doen alsof die ene maatregel ineens alles doet omkantelen.
Dat is nergens het geval.. Elk land gaan de cijfers in principe gelijk op.. althans de trend.. De nuance hier en daar is leuk. maar het maakt geen bal uit op het grote geheel. avondklokje hier geen avondklje daar.
Mondkapje binnen/ buiiten..
onderaan de streep zijn alle cijfers hetzelfde in een zelfde klimaat.
haha. ja inderdaad.quote:Op zondag 14 februari 2021 23:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het griepvirus heeft redelijk het onderspit gedolven tijdens de corona maatregelen.
Nou dan kunnen we er ons maar beter altijd aan houden, want dan krijgen we ook geen griep meer! Altijd social distancing!quote:Op zondag 14 februari 2021 23:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
De griep is anders vermist sinds de covid maatregelen.
Maatregelen helpen sowieso wel. Alleen niks is de heilige graal. Eerder die gatenkaas logica van de Zwitserse enige tijd terug.
De vergelijking is ook niet "ziekte" als je bedoelt een overbelaste zorg. Maar de angst voor een overbelaste zorg.quote:Op zondag 14 februari 2021 23:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die ondernemer kan met beste wil van de wereld niet met enig fatsoen zeggen dat hun "onderneming" belangrijker is dan ziekte. De media en "opinie", maakt gelijk gehakt van ze door op grond van drogredenen van repliek te dienen.
Dus stopt het "verzet" daar feitelijk met "aan ons moet ook gedacht worden" waarna men het moedeloos gebeukte hoofd buigt.
NB: Het mooie van ondernemen mits aan de goede k(l)ant, is dat er altijd wel wat te verdienen is.
Best wel interessant om as we speak in een massaal uitgevoerd experiment te zitten, wel in en intriest dat levens van mensen in allerlei opzichten overhoop worden gehaald.
Daarom liggen de ziekenhuizen zeker vol.quote:Op zondag 14 februari 2021 23:36 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Maar zou het niet zo zijn dat veel van die corona mensen eigenlijk gewoon de griep hebben?
de griep is vermist inderdaad..quote:Op zondag 14 februari 2021 23:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
De griep is anders vermist sinds de covid maatregelen.
Maatregelen helpen sowieso wel. Alleen niks is de heilige graal. Eerder die gatenkaas logica van de Zwitserse enige tijd terug.
Ik roep even iets geks. Maar 3 jaar geleden lagen de ziekenhuizen voller dan nu..quote:Op zondag 14 februari 2021 23:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom liggen de ziekenhuizen zeker vol.
Als de Mexicaanse griep zo dodelijk was als voorspeld lagen de ziekenhuizen bomvol van de griep.quote:Op zondag 14 februari 2021 23:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom liggen de ziekenhuizen zeker vol.
Hoeveel mensen in het ziekenhuis toen en hoeveel nu+quote:Op zondag 14 februari 2021 23:46 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Ik roep even iets geks. Maar 3 jaar geleden lagen de ziekenhuizen voller dan nu..
En toen was het inderdaad alleen de griep.
Dus wat bedoel je precies?
Ziekenhuizen liggen elk griepsiezoen vol. Voller of net zo vol als op dit moment.. In 2018 eind februri en maart lag het voller als nu..
Dus kom nou eens met argumenten in plaats van je gevoel
En dat accepteert men niet meer. Ik verwacht daarom ook griep lockdowns, want als de ziekenhuizen vol komen te liggen met grieppatiënten, dan dreigt over een paar weken code zwart want exponentiële groei. Het zogenaamde coronasyndroom, als interbellum voor de erfenis van corona.quote:Op zondag 14 februari 2021 23:46 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Ik roep even iets geks. Maar 3 jaar geleden lagen de ziekenhuizen voller dan nu..
Ziekenhuizen liggen elk griepsiezoen vol. Voller of net zo vol als op dit moment.. In 2018 eind februri en maart lag het voller als nu..
Toen waren er helemaal geen maatregelen dus totaal niet te vergelijkenquote:Op zondag 14 februari 2021 23:46 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Dat zou misschien ook aan jouw 'bubble' kunnen liggen.quote:Op zondag 14 februari 2021 23:23 schreef Discombobulate het volgende:
Vandaag nog even geschaatst en niemand maar dan ook niemand hield zich aan de anderhalve meter. Mensen waren gewoon massaal aan het borrelen ook, vuurtje erbij. Heerlijk, mensen zijn er klaar mee. Dit is gewoon nu niet meer vol te houden.
Moeilijk te zeggen, heb die cijfers al meerdere keren proberen te vinden. Maarja de griep was geen issue.quote:Op zondag 14 februari 2021 23:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoeveel mensen in het ziekenhuis toen en hoeveel nu+
Jongeren komen ook nog gewoon massaal samen. Eigenlijk kunnen die kroegen dus net zo goed open, en kan de kroegbaas weer brood op de plank krijgen.quote:Op zondag 14 februari 2021 23:33 schreef maan_man het volgende:
Nu mensen beginnen af te haken, krijg je ook op andere gebieden een beetje een ongecontroleerd gebeuren. Vandaag bijvoorbeeld kwam er op twee random moment (tot mijn verbazing) een kleine carnavalsoptocht voorbij. Geen afzettingen, ander verkeer, terwijl dat normaal best goed is geregeld.
Nee toen waren er geen maatregelen. waarom niet? als ziekenhuizen overspoelen?quote:Op zondag 14 februari 2021 23:52 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Toen waren er helemaal geen maatregelen dus totaal niet te vergelijken
Graag een goede onderbouwing met cijfers van alles wat je hier beweert.quote:Op zondag 14 februari 2021 23:54 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Moeilijk te zeggen, heb die cijfers al meerdere keren proberen te vinden. Maarja de griep was geen issue.
Wel zag je alle nieuws koppen over dat IC;s compleet vol liepen.. mensen werden overgeplaatst naar het buitenland omdat er gewoon geen plek meer was.
en mind you..
2 tot 3 jaar terug was de capicatieit vele malen hoger als nu.
dus ja.. als het toen al overstroomde. neem ik aan dat men de waarheid spreekt.
En we het hebben over 1000+ bezeting. met een capaciteit van 2000.. misschien wel 2000 bezetting,. als men spreekt over we moeten gaan verplaatsen..
Dus ja dan lag het behoorlijk voller dan nu..
Maar dat wil men niet inzien..
Heb je gedronken?quote:Op zondag 14 februari 2021 23:57 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Nee toen waren er geen maatregelen. waarom niet? als ziekenhuizen overspoelen?
en even een tegenargument. Toen was er dus wel een griepprik . maar zelfs met die griepprik liep het dus compleet uit de hand op de ic's..
Dus wat wil je zeggen
Misschien ligt dat ook aan het anonieme Amsterdam. Ik kreeg vandaag ook foto's op de app van een kleiner dorp met een locatie waar je kunt schaatsen. Daar kent iedereen, iedereen van de voetbal, school, het jeugdwerk,.... Drank kon je ook nog afhalen. Dus er vormde zich steeds grotere groepjes die gezellig stonden bij te kletsen, want god weet hoe lang dat ze elkaar al niet zijn tegenkomen. Bij zo'n gesprekken houd je al snel geen 1,5 meter afstand. Al kun jij je afvragen hoe erg dat buiten is.quote:Op zondag 14 februari 2021 23:54 schreef APK het volgende:
[..]
Dat zou misschien ook aan jouw 'bubble' kunnen liggen.
Zelf heb ik dit weekend zo'n 25km door Amsterdam gewandeld om lekker vanaf de wal van het mooie weer en de schaatsers te genieten (gisteren in Noord, langs het Noord Hollands kanaal, prachtig! En vandaag richting door Oost) en ik heb echt serieus nergens mensen gezien die spontane volksfeesten aan het houden waren.
Wel heel veel mensen gezien die op heel veel plekken met heel veel plezier aan het schaatsen waren zonder totaal over the top tegen de regels in te gaan.
Zag wel toen ik weer thuis was iets op het nieuws over mensen die aan het feesten waren in het Westerpark.
Volgens mij moet je het echt opzoeken en als dat jouw ding is okay, maar ik betwijfel of jouw statement dat mensen 'massaal aan het borrelen waren en dat niemand zich aan de 1,5m hield' op waarheid berust.
Ik heb nog steeds het gevoel dat een hoop mensen het inderdaad steeds moeilijker vinden maar nog wel begrip hebben voor de maatregelen, vorig jaar was het nu nog nauwelijks begonnen en ik denk dat een hoop mensen nog steeds (net als de politiek) denken 'better safe than sorry' en 'Nog even doorbijten en dan is het griepseizoen voorbij, zijn steeds meer mensen ingeënt, is er een vorm van groepsimmuniteit en komt het oude leven hopelijk gewoon weer terug'.
Jij neemt aan dat de maatregelen super effecfief zijn.quote:Op zondag 14 februari 2021 23:52 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Toen waren er helemaal geen maatregelen dus totaal niet te vergelijken
Laten we gewoon ook de relativiteit blijven zien van een paar jongeren zijn die buiten op straat iets met elkaar drinken, we verwachten over een paar weken ook geen schaatspiek...quote:Op maandag 15 februari 2021 00:03 schreef maan_man het volgende:
[..]
Misschien ligt dat ook aan het anonieme Amsterdam. Ik kreeg vandaag ook foto's op de app van een kleiner dorp met een locatie waar je kunt schaatsen. Daar kent iedereen, iedereen van de voetbal, school, het jeugdwerk,.... Drank kon je ook nog afhalen. Dus er vormde zich steeds grotere groepjes die gezellig stonden bij te kletsen, want god weet hoe lang dat ze elkaar al niet zijn tegenkomen. Bij zo'n gesprekken houd je al snel geen 1,5 meter afstand. Al kun jij je afvragen hoe erg dat buiten is.
Hoe dan ook, ik hoorde dat er boa's ten tonele verschenen die daar iets van vonden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |