SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
En wat winnen Rutte c.s. er in vredesnaam mee dat wij met zijn allen mondkapjes dragen, anderhalve meter afstand houden en en passant een deel van de economie kapot slopen zodat er fors minder belastingen binnenkomen?quote:Op zondag 14 februari 2021 22:52 schreef Abyss33 het volgende:
Stel je wil bepaalde maatregelen die blijvend zijn..
Wat doe je dan? je maakt eerst het publiek warm over nog strengere maatregeklen dan dat je eigenlijk wil.
Vervolgens voer je die hele strenge maatregelen in..
Het bekende Win-Win situatie en who is fucked met het boekje Sales for Dummies.quote:Op zondag 14 februari 2021 22:52 schreef Abyss33 het volgende:
Het is inderdaad pure manupilatie..
Zulke heftige maatregelen nemen en dan als je iets terug brengt lijkt het alsof het ineens een toegave is..
Nou kijk we trekken die avondklok terug..
Dus wees blij..
dat zijn gewoon taktieken.
Stel je wil bepaalde maatregelen die blijvend zijn..
Wat doe je dan? je maakt eerst het publiek warm over nog strengere maatregeklen dan dat je eigenlijk wil.
Vervolgens voer je die hele strenge maatregelen in..
Waardoor de hele beleving ineens is gekandelt en en je die maatregelen wat je eigenlijk wou invoeren. ineens heel ligt lijken..
Mensen snappen dat niet zo snel natuurlijk.
Stel ik wil voor een appel 50 cent betalen.
Dan is het slim op te beginnen over hoe belangrijk en speciaal appels wel niet zijn en hoog inzetten met 5 euro wil ik ervoor betalen..
uiteindelijk ben je zover dat je zegt ok vooruit jij wint.. Ik doe water bij de wijn en vraag maar 1 euro ervoor.
Het lijkt dan alsof je eenb goede deal hebt. Maar eigenlijk betaal je nog het dubbele dan oorspronkelijke insteek..
Zo gaat het een beetje met die maatregelen..
Zoveel angst. en hoog inzetten waardoor ineens een maatregel als een mondkapje heel normaal lijkt.. Terwijl het in andere omstandigheden echt buiten propotioneel zou zijn.
Niet verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor ...vulin... ellende.quote:Op zondag 14 februari 2021 23:09 schreef nostra het volgende:
[..]
En wat winnen Rutte c.s. er in vredesnaam mee dat wij met zijn allen mondkapjes dragen, anderhalve meter afstand houden en en passant een deel van de economie kapot slopen zodat er fors minder belastingen binnenkomen?
Helemaal mee eens als je zegt dat het kabinet inmiddels vanuit extreme risico-aversie zichzelf in een onmogelijke en onwenselijke situatie heeft gemanoeuvreerd, maar een snood complot, dat Mark op z'n Gazelle heeft bedacht, zit er echt niet achter.
Denk eerder dat wij iets krijgen van: "wij zaten er naast met de besmettelijkheid van de Britse variant, maar nu in Oezbekistan daar is een variant die het onmogelijk maakt om te versoepelen".quote:Op zondag 14 februari 2021 23:11 schreef popje het volgende:
'Ik denk dat het moment dat het RIVM zegt: "We zaten ernaast met onze modellen, er komt geen grote derde golf aan" de versoepelingen heel snel gaan. Tot dat moment zullen ze (denk ik) de datums afwachten waarop die pieken er hadden moeten komen. Vooralsnog is dat dus begin april volgens de modellen van het RIVM.
Kan eerlijk gezegd niet wachten tot dit soort dingen weer kunnen, maar dan met publiek:
Zouden we dan tot begin april moeten wachten voordat het RIVM niet meer zegt 'we moeten nog twee weken wachten of die derde golf komt?
Kabinet zit er sowieso nooit naast. Die hebben zich ingedekt door hun oren volledig te laten naar het RIVM en het OMT. Die kunnen altijd zeggen: "de deskundige zeiden:...quote:Op zondag 14 februari 2021 23:15 schreef Abyss33 het volgende:
Mensen RIVM , OMT, Kabinet gaat nooit zeggen we zaten ernaast..
Dat snap je toch ook..
Lagere cijfers. betekent avondklok werkt. dus avondklok moeten we aanhouden..
Hogere cijfers betekent.. Britste variant is inderdaad zo heftig... dus avondklok moeten we aanhouden..
Hoe ga je winnen als je geen avondklok wil?
De cijfers gaan je nooit helpen. want die zijn hoe dan ook tegen je argument. althans daar zorgen ze wel voor
Ik heb nu een vriendin die de afgelopen tijd nog gewoon af wilde spreken, gewoon gezellig om te eten met zijn tweeen of te wandelen, maar die nu besloten heeft vanwege alle gevaarlijke varianten die een tsunami gaan veroorzaken niet meer naar buiten wil... echt de angst die ze mensen aanjagen is zo onnodig... Ze is er nu van overtuigd dat ze buiten beter niet meer kan afspreken want dat de Braziliaanse variant dan misschien een rol kan gaan spelen hier.quote:Op zondag 14 februari 2021 23:16 schreef maan_man het volgende:
[..]
Denk eerder dat wij iets krijgen van: "wij zaten er naast met de besmettelijkheid van de Britse variant, maar nu in Oezbekistan daar is een variant die het onmogelijk maakt om te versoepelen".
Ontzettend vervelend, want ondanks dat je zelf niet zo denkt wil je lijkt me de vriendschap ook niet onder druk zetten door te gaan discussieren...quote:Op zondag 14 februari 2021 23:19 schreef popje het volgende:
[..]
Ik heb nu een vriendin die de afgelopen tijd nog gewoon af wilde spreken, gewoon gezellig om te eten met zijn tweeen of te wandelen, maar die nu besloten heeft vanwege alle gevaarlijke varianten die een tsunami gaan veroorzaken niet meer naar buiten wil... echt de angst die ze mensen aanjagen is zo onnodig... Ze is er nu van overtuigd dat ze buiten beter niet meer kan afspreken want dat de Braziliaanse variant dan misschien een rol kan gaan spelen hier.
Zo zonde!
quote:Op zondag 14 februari 2021 23:18 schreef maan_man het volgende:
[..]
Kabinet zit er sowieso nooit naast. Die hebben zich ingedekt door hun oren volledig te laten naar het RIVM en het OMT. Die kunnen altijd zeggen: "de deskundige zeiden:...
Dat ook. maar men begrijpt niet dat lagere cijferrs een naratief kunnen hebben als kijk de maatregelen werken.quote:Op zondag 14 februari 2021 23:18 schreef maan_man het volgende:
[..]
Kabinet zit er sowieso nooit naast. Die hebben zich ingedekt door hun oren volledig te laten naar het RIVM en het OMT. Die kunnen altijd zeggen: "de deskundige zeiden:...
Niet dus idd, avondklok gaat er pas af als het zonder gezichtsverlies kan.quote:Op zondag 14 februari 2021 23:15 schreef Abyss33 het volgende:
Mensen RIVM , OMT, Kabinet gaat nooit zeggen we zaten ernaast..
Dat snap je toch ook..
Lagere cijfers. betekent avondklok werkt. dus avondklok moeten we aanhouden..
Hogere cijfers betekent.. Britste variant is inderdaad zo heftig... dus avondklok moeten we aanhouden..
Hoe ga je winnen als je geen avondklok wil?
De cijfers gaan je nooit helpen. want die zijn hoe dan ook tegen je argument. althans daar zorgen ze wel voor
Nee ik respecteer haar mening, ik weet alleen dat ze het ook heel moeilijk heeft dus ik kan haar gewoon nu niet steunen maar wil haar zorgen serieus nemen, alleen neem de redenen daarachter niet serieus...quote:Op zondag 14 februari 2021 23:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ontzettend vervelend, want ondanks dat je zelf niet zo denkt wil je lijkt me de vriendschap ook niet onder druk zetten door te gaan discussieren...
die mondkapjes helpen echt wel. die 1,5m is maar een schatting. Die belastingen gaan de komende jaren wel flink omhoog,vermoed ikquote:Op zondag 14 februari 2021 23:09 schreef nostra het volgende:
[..]
En wat winnen Rutte c.s. er in vredesnaam mee dat wij met zijn allen mondkapjes dragen, anderhalve meter afstand houden en en passant een deel van de economie kapot slopen zodat er fors minder belastingen binnenkomen?
Helemaal mee eens als je zegt dat het kabinet inmiddels vanuit extreme risico-aversie zichzelf in een onmogelijke en onwenselijke situatie heeft gemanoeuvreerd, maar een snood complot, dat Mark op z'n Gazelle heeft bedacht, zit er echt niet achter.
Zou dan de avondklok niet nog verlengd moeten worden omdat de middelbare scholen opengaan en ze het effect van de lagere scholen niet hebben kunnen meten door het ijs/vakantie?quote:Op zondag 14 februari 2021 23:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Niet dus idd, avondklok gaat er pas af als het zonder gezichtsverlies kan.
Bv wanneer de middelbare scholen open gaan onder het mom van ze zien elkaar overdag ook.
Zoiets hopelijk.
Inderdaad heel vervelend. Zeker omdat je niet weet hoe lang dit nog gaat aanhouden.quote:Op zondag 14 februari 2021 23:19 schreef popje het volgende:
[..]
Ik heb nu een vriendin die de afgelopen tijd nog gewoon af wilde spreken, gewoon gezellig om te eten met zijn tweeen of te wandelen, maar die nu besloten heeft vanwege alle gevaarlijke varianten die een tsunami gaan veroorzaken niet meer naar buiten wil... echt de angst die ze mensen aanjagen is zo onnodig... Ze is er nu van overtuigd dat ze buiten beter niet meer kan afspreken want dat de Braziliaanse variant dan misschien een rol kan gaan spelen hier.
Zo zonde!
Rutte en de Jonge zijn gewoon spreekpoppenquote:Op zondag 14 februari 2021 23:18 schreef maan_man het volgende:
[..]
Die ondernemer kan met beste wil van de wereld niet met enig fatsoen zeggen dat hun "onderneming" belangrijker is dan ziekte. De media en "opinie", maakt gelijk gehakt van ze door op grond van drogredenen van repliek te dienen.quote:Op zondag 14 februari 2021 23:18 schreef ludovico het volgende:
Voorzorgprincipe...
Met zekerheid ondernemers de nek omdraaien.
Mja. Ik spreek ook gewoon nog af met 1 mens buiten mijn gezin. En best vaak. Maar dan wel met iemand waarbij ik de indruk heb dat die persoon corona en de maatregelen serieus neemt.quote:Op zondag 14 februari 2021 23:19 schreef popje het volgende:
[..]
Zo zonde!
Ik vind krampachtig je ongelijk volhouden, star doen en te veel ego hebben om een fout toe te geven veel erger.quote:Op zondag 14 februari 2021 23:21 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Als een alert toeschouwer iets van de politiek (zoals deze ook al ver voor de coronacrisis was) geleerd zou moeten hebben, is dat het ronduit toegeven dat je een fout hebt gemaakt een politieke zelfmoord is. Als daar geen zwaardrukkende redenen voor zijn zie ik dat er dus niet van komen. Uiteindelijk zullen de maatregelen wel langzaam een voor een losgelaten worden, met voorzichtigheid als argument daarvoor.
mondkapjes werken niet..quote:Op zondag 14 februari 2021 23:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die mondkapjes helpen echt wel. die 1,5m is maar een schatting. Die belastingen gaan de komende jaren wel flink omhoog,vermoed ik
het griepvirus heeft redelijk het onderspit gedolven tijdens de corona maatregelen.quote:Op zondag 14 februari 2021 23:29 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
mondkapjes werken niet..
1,5 meter is totale onzin.. en een utopie.. dat niemand binnen anderhalf meter begeeft. Ja misschien helpt het ergens.. Maar goed onzin maatregel.
Al die maatregelen het is allemaal arbitrair en onzin.
Het werkt hier en daar wat.
Maar het grote geheel in europa en dezelfde klimaten?
Maakt allemaal geen bal uit. virus is er tijdens het griepseizoen..
Leuk de ene maatregel in het ene land of de andere maatregel daar.
Uiteindelijk verdingt niks het virus. en gaat het met golven,..
Gek genoeg net als de griep..
Het is allemaal een beetje bullshit..
Als we hier geen mondkpajes hadden.. Dan hadden we ook gewoon nog een pandemie of epidemie hoor.
Laten we nou niet doen alsof die ene maatregel ineens alles doet omkantelen.
Dat is nergens het geval.. Elk land gaan de cijfers in principe gelijk op.. althans de trend.. De nuance hier en daar is leuk. maar het maakt geen bal uit op het grote geheel. avondklokje hier geen avondklje daar.
Mondkapje binnen/ buiiten..
onderaan de streep zijn alle cijfers hetzelfde in een zelfde klimaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |