Die Britse mutant worden we al sinds december mee om de oren geslagen, en telkens komt ie 2 weken later. Ik weet dat Britten niet zo van 't op tijd komen zijn, maar dit wordt een beetje ouderwets.quote:Op zondag 14 februari 2021 11:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Britse mutant en gesloten teststraten, ik heb geen idee hoe accuraat het beeld is wat we nu zien, maar vooral wat voor impact gedrag eventueel heeft.
Die sneeuw was een welkome afleiding maar kan ook teveel afleiding zijn, bijvoorbeeld dat we weer masaal elkaar hebben opgezocht om er van te genieten.
Beetje zoiets als de massa hysterie rondom corona? en elke dag weer besmettingscijfers ohjee weer 3000 besmettingen.quote:Op zondag 14 februari 2021 11:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Het gaat niet om willen schaatsen maar de massahysterie die ontstaat als het een keer een paar dagen vriest en wat dat doet met ons vermogen tot helder blijven nadenken.
Dagenlang ging het in alle kranten en talkshows vooral over fucking Elfstedentocht en wedstrijden op natuurijs.
Halfvolle kratten bier. Ja, als je een lopend feest beëindigt met een politieactie, dan staan die er nog. Man man.quote:Op zondag 14 februari 2021 09:16 schreef hooibaal het volgende:
Nou beste ouders, kijk anders even wat jullie lieve kinders allemaal achter hebben gelaten! Wij hebben een bestelbus vol met afval even voor hen opgeruimd!
Ik vond het geweldig. Een paar dagen ander nieuws dan corona, mooi toch? In plaats van dat de virologen over elkaar heen vielen bij Op1 hadden we ineens schaatsers zitten, die kwamen vertellen hoe graag ze wilden gaan schaatsen.quote:Op zondag 14 februari 2021 11:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Het gaat niet om willen schaatsen maar de massahysterie die ontstaat als het een keer een paar dagen vriest en wat dat doet met ons vermogen tot helder blijven nadenken.
Dagenlang ging het in alle kranten en talkshows vooral over fucking Elfstedentocht en wedstrijden op natuurijs.
Het is wachten op de Franse variant.quote:Op zondag 14 februari 2021 11:30 schreef chratnox het volgende:
Die Britse mutant worden we al sinds december mee om de oren geslagen, en telkens komt ie 2 weken later. Ik weet dat Britten niet zo van 't op tijd komen zijn, maar dit wordt een beetje ouderwets.
Zonde wel. Zouden die gewoon weggeooid worden?quote:Op zondag 14 februari 2021 11:31 schreef nostra het volgende:
[..]
Halfvolle kratten bier. Ja, als je een lopend feest beëindigt met een politieactie, dan staan die er nog. Man man.
Maar dat is het dus wel.quote:Op zondag 14 februari 2021 11:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die Britse mutant worden we al sinds december mee om de oren geslagen, en telkens komt ie 2 weken later. Ik weet dat Britten niet zo van 't op tijd komen zijn, maar dit wordt een beetje ouderwets.
Als die Britse variant hier zo massaal is (RIVM had ingeschat dat ie nu al op meer dan 66% van het totaal zat) dan hadden de cijfers toch allang moeten gaan stijgen? Als de R boven de 1 ligt kan het gewoonweg niet dat het nog tot eind april duurt voor we er echt 'pijn' van hebben.
Ik vind de sneeuw en het ijs juist een heerlijke afleiding. Ik vond het geweldig om hele groepen mensen op het ijs te zien schaatsen, gewoon weer een beetje normaal leven. Het is echt ongezond om elkaar te zien als een gevaar.
Nu de overheid een derde golf wil voorkomen, wordt ze verweten dat ze alleen maar de mensen in angst willen houden door de berichtgeving over andere varianten.quote:Op zondag 14 februari 2021 11:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar alles kon weer, dat heb je gezien aan de ziekenhuizen in die periode. Eigenlijk het enige wat niet kon waren grootschalige evenementen.
Die naïviteit leefde ook bij de regering overigens, die dacht dat er geen tweede golf kwam. Dan kun je het de bevolking toch niet kwalijk nemen dat ze hun eigen leven leiden zoals ze willen?
Ik woon om de hoek; eventueel wil ik wel helpen, dan kan de politie zich met belangrijkere zaken bezig houden.quote:Op zondag 14 februari 2021 11:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Zonde wel. Zouden die gewoon weggeooid worden?
Die Britste variant die zo gevaarlijk is.. en besmettelijk is, op de een of andere manier is die niet zo besmettelijk in de VK en Ierland zelf. want daar dalen de cijfers al weken..quote:Op zondag 14 februari 2021 11:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als die Britse variant hier zo massaal is (RIVM had ingeschat dat ie nu al op meer dan 66% van het totaal zat) dan hadden de cijfers toch allang moeten gaan stijgen? Als de R boven de 1 ligt kan het gewoonweg niet dat het nog tot eind april duurt voor we er echt 'pijn' van hebben.
Ik vind de sneeuw en het ijs juist een heerlijke afleiding. Ik vond het geweldig om hele groepen mensen op het ijs te zien schaatsen, gewoon weer een beetje normaal leven. Het is echt ongezond om elkaar te zien als een gevaar.
Misschien dat ze die wel samen met de in beslag genomen drugs consumeren op een bedrijfsuitjequote:Op zondag 14 februari 2021 11:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Zonde wel. Zouden die gewoon weggeooid worden?
Dat lijkt me geweldig. Die variant begint aan een keiharde opmars, maar na 1000 besmettingen gaat ie staken tot het makkelijker wordt mensen te infecteren.quote:Op zondag 14 februari 2021 11:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het is wachten op de Franse variant.
Die is helemaal grillig en onvoorspelbaar door de Franse slag
Het ging dus nog steeds over corona maar dan of die zaken eventueel wel of niet mochten/moesten doorgaan.quote:Op zondag 14 februari 2021 11:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vond het geweldig. Een paar dagen ander nieuws dan corona, mooi toch? In plaats van dat de virologen over elkaar heen vielen bij Op1 hadden we ineens schaatsers zitten, die kwamen vertellen hoe graag ze wilden gaan schaatsen.
Ja, ik zie het als twee uitersten. In de zomer/augustus/september deed de overheid er alles aan om het leven zo normaal mogelijk te laten zijn en hebben ze daar veel pijn van gehad. Nu doen ze er alles aan om dat te voorkomen en is het gevoel dat het te ver gaat.quote:Op zondag 14 februari 2021 11:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nu de overheid een derde golf wil voorkomen, wordt ze verweten dat ze alleen maar de mensen in angst willen houden door de berichtgeving over andere varianten.
Ze weten zelf ook heel goed dat we niet onder die 3 opnames per dag gaan komen, misschien is het wel de bedoeling om sommige restricties er voor altijd in te houden.quote:Op zondag 14 februari 2021 11:22 schreef falling_away het volgende:
Om even aan te geven hoe belachelijk de nieuwe routekaart is van de overheid, hier even een stuk uit het positieve bericht uit Israel:
[..]
Het lijkt er dus op dat zelfs als iedereen gevaccineerd is we niet onder de 4 ziekenhuisopnames per miljoen inwoners per week gaan komen. Dus zelfs op dat punt mogen de restaurants niet volledig open, mogen max. 8 personen samen komen in groepen etc. etc.
Ik heb dit al eerder gevraagd maar waarom is hier niet meer ophef over?
Ik las dat iemand anders iets schreef in de trant van: Als het zo ver is dan kunnen ze zich hier niet meer aan vast houden. Maar waarom bedenken ze dan zo'n belachelijke idiote routekaart zonder perspectief als ze zich er toch niet aan zullen houden?
Hier klopt gewoon iets niet!
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/over-risiconiveaus
In een samenleving waar iedereen elkaar als een gevaar ziet is dat ook wat je krijgt. Dan ga je dus situaties krijgen die heel erg escaleren. Supermarktmedewerkers die mishandeld worden omdat ze iemand de deur wijzen, politieagenten die aangevallen worden omdat ze te dichtbij komen, ga zo maar door.quote:
"Gevaar" is een groot woord, maar als iedereen elk ander persoon als besmet zou beschouwen, was het snel klaar met de pandemie.quote:Op zondag 14 februari 2021 11:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat houdt echt niet in dat je buurman of buurvrouw een gevaar is en je diegene zo moet behandelen.
Als iedereen elk ander persoon als besmet zou beschouwen had je hele andere problemen.. Iemand die dan binnen anderhalve meter van iemand komt wordt dan gelijk mishandeld, omdat diegene het leven van een ander in gevaar brengt.quote:Op zondag 14 februari 2021 11:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
"Gevaar" is een groot woord, maar als iedereen elk ander persoon als besmet zou beschouwen, was het snel klaar met de pandemie.
En de conclusie is dan dat het nooit goed is. Volgens mij is dat een beetje een probleem van overheid zijn.quote:Op zondag 14 februari 2021 11:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, ik zie het als twee uitersten. In de zomer/augustus/september deed de overheid er alles aan om het leven zo normaal mogelijk te laten zijn en hebben ze daar veel pijn van gehad. Nu doen ze er alles aan om dat te voorkomen en is het gevoel dat het te ver gaat.
Ik zou juist hopen dat het ervoor zorgt dat je dus niet binnen anderhalve meter van elkaar komt.quote:Op zondag 14 februari 2021 11:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als iedereen elk ander persoon als besmet zou beschouwen had je hele andere problemen.. Iemand die dan binnen anderhalve meter van iemand komt wordt dan gelijk mishandeld, omdat diegene het leven van een ander in gevaar brengt.
We hadden het eerder in dit topic over gezond verstand. Elkaar als besmet beschouwen vind ik juist geen gezond verstand.
Ja, mee eens. Het is ook nooit goed, want je maakt nooit iedereen blij. Kijk maar naar de verkiezingen, hoeveel stemmen er links en rechts zijn. Zoveel mensen, zoveel wensen.quote:Op zondag 14 februari 2021 11:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En de conclusie is dan dat het nooit goed is. Volgens mij is dat een beetje een probleem van overheid zijn.
Sowieso zal er altijd een groep zijn die vindt dat je het niet goed doet.
En ik denk ook dat we pas over een langere tijd, een jaar of langer, zullen kunnen inventariseren hoe alles is gegaan en of het beter had gekund, en hoe dan.
Ik verbaas me hier ook over. Op deze manier wordt het nooit meer 'normaal'. En wat als er weer een nieuwe variant komt? Of er een totaal andere pandemie uitbreekt? Gaan we dan elke paar jaar weer een paar jaar in lockdown? Er is geen enkele langetermijnvisie. Het lijkt wel of er niks geleerd is het afgelopen jaar. Of dat men niet wíl leren.quote:Op zondag 14 februari 2021 11:22 schreef falling_away het volgende:
Om even aan te geven hoe belachelijk de nieuwe routekaart is van de overheid, hier even een stuk uit het positieve bericht uit Israel:
[..]
Het lijkt er dus op dat zelfs als iedereen gevaccineerd is we niet onder de 4 ziekenhuisopnames per miljoen inwoners per week gaan komen. Dus zelfs op dat punt mogen de restaurants niet volledig open, mogen max. 8 personen samen komen in groepen etc. etc.
Ik heb dit al eerder gevraagd maar waarom is hier niet meer ophef over?
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/over-risiconiveaus
Ja, maar dat kan altijd gebeuren. Als je in de supermarkt bent en een ander even over 't hoofd ziet en er te dicht langs loopt. Of als je je broer op bezoek hebt en je buren de politie gaan bellen omdat je de pandemie in stand houdt, etc.quote:Op zondag 14 februari 2021 11:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou juist hopen dat het ervoor zorgt dat je dus niet binnen anderhalve meter van elkaar komt.
ik hoop gewoon op een zeeeer besmettelijke variant die alleen maar zorgt voor een flinke verkoudheid.quote:Op zondag 14 februari 2021 11:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat lijkt me geweldig. Die variant begint aan een keiharde opmars, maar na 1000 besmettingen gaat ie staken tot het makkelijker wordt mensen te infecteren.
Gevolg is dat op papier de R 2,7 zou zijn, maar in de praktijk 0,4 ofzo.
Net als de Nederlandse variant. Op papier levensgevaarlijk en dodelijk efficient, maar gaat ten onder aan het polderen.
Er moet ook wel bij worden gezegd dat de huidige cijfers nog veel slechter zijn dan dat ze vorig jaar waren toen ze weer gingen versoepelen. In de zomer waren de cijfers echt heel laag. En zelfs met die lage cijfers duurde het maar een maandje of twee om het weer uit de hand te laten lopen. Logisch dus ergens dat ze het nu niet aan durven. Even los van wat ik zelf vind van mogelijke versoepelingen, want ik denk dat ze wel degelijk moeten kijken naar meer perspectief voor buiten activiteiten.quote:Op zondag 14 februari 2021 11:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En de conclusie is dan dat het nooit goed is. Volgens mij is dat een beetje een probleem van overheid zijn.
Sowieso zal er altijd een groep zijn die vindt dat je het niet goed doet.
En ik denk ook dat we pas over een langere tijd, een jaar of langer, zullen kunnen inventariseren hoe alles is gegaan en of het beter had gekund, en hoe dan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |